ERU Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 De ceva vreme ma tot gandesc la o [a doua] motocicleta, care sa fie usoara, mica si foarte capabila off road; evdident as vrea sa fie ceva ce se preteaza la Adventure, asta insemnand intervale de service in km, multi km. Pana acum ma oprisem la Yamaha WR250R, avand oarecari retineri din pricina motorului. Mi se pare cam mic pt cuplul pe care mi-l doresc si de asemenea e un motor de turatie si parca as fi vrut ceva mai multi cai. Se pare ca cei de la KTM vor iesi la rampa cu un astfel de model, sursa este aceast roadbook care "s-a scurs" Mobra se pare ca utilizeaza motorul de pe Duke-ul de 375. Partea care ma face sa visez este ca respectiva mobra are si ABS chestie pe care mi-o doresc . Dar cum o fotografie face cat 1000 de cuvinte : Nu stiu cat este de reala. Inca 2 linkuri unde se aduce vorba, desi tangential despre aceasta mobra : http://www.asphaltandrubber.com/news/ktm-390-faired-enduro-models-confirmed/ http://rideapart.com/2012/12/ktm-talks-new-390s/ Deci, daca mai stiti ceva despre mobra in cauza, desertati tolba aici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaio07 Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Nu prea inteleg carenajul de adventure si rezervorul de 16L pe o mobra de ~400cc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Budd Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Care-i problema? E "adventure", oleaca de fairing nu strica. Iar despre cc, sunt unii care fac adventure cu 350 cc. Si mobra nu e nici macar nu e endure/adv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sivi Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 o da, asteptam cu interes! ar fi prima venita.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Nu prea inteleg carenajul de adventure si rezervorul de 16L pe o mobra de ~400cc. Sincer nu inteleg ce nu intelegi. Are 400 cc si 44 de cai. Sunt multe mobre adv cu putere similara dar cc mai multi. O luam de la KLR 650 cu 37 de cai si ajungem la noul Tenere si Sertao cu 48 cai. Sau ti se pare mic rezervorul? Dakar, Sertao si XT 600 R sunt cam tot pe acolo ca rezervor. o da, asteptam cu interes! ar fi prima venita.... Nu stiu daca chiar prima. Prima cu fairing corespunzator caci altfel a fost DRZ-ul din vremuri imemoriale dar trebuia sa-i arunci un fairing pe el. Mai nou WR250R la fel in trim de enduro dar nu-i asa greu sa arunci o carena pe ea; mai nasol ar fi ca acest KTM 390 sa ai ba alternator de 50w de ex, ar fi mult mai greu de rezolvat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cnairda Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 cred ca pentru "adventure" problema parbrizului nu prea exista. cu 100-110 la ora poti sa mergi toata ziua fara, iar de viteze mai mari nu se pune problema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zero_motoshop Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 (edited) Nu prea inteleg carenajul de adventure si rezervorul de 16L pe o mobra de ~400cc. Probabil inspirata din modelul de rally-raid. Observ ca saua are aplicat buzunar pentru cartela cu timpi/puncte intermediare, aplicatie folosita in principal la raliuri. Edited May 5, 2013 by zero_motoshop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaio07 Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 incer nu inteleg ce nu intelegi. Are 400 cc si 44 de cai. Sunt multe mobre adv cu putere similara dar cc mai multi. O luam de la KLR 650 cu 37 de cai si ajungem la noul Tenere si Sertao cu 48 cai. Sau ti se pare mic rezervorul? Dakar, Sertao si XT 600 R sunt cam tot pe acolo ca rezervor. Nu inteleg de ce KTM nu a scos o varianta factory de 690 Adv, care sa ii ia locul lui LC4 Adv. Si nu inteleg de ce tu vrei sa faci (si) adv cu o mobra "mica si foarte capabila de offroad". 44 > 37 intr-adevar. Ce daca unii sunt la 10000 rpm si altii la 6000? Ce daca cuplul e cu 25% mai mare la mobra de 600 si in ture mai putine? Ce daca mobra de 600 vibreaza mai putin si are o sa mai lata si mai confortabila? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 cred ca pentru "adventure" problema parbrizului nu prea exista. cu 100-110 la ora poti sa mergi toata ziua fara, iar de viteze mai mari nu se pune problema. Wanna bet ? Nu inteleg de ce KTM nu a scos o varianta factory de 690 Adv, care sa ii ia locul lui LC4 Adv. Si nu inteleg de ce tu vrei sa faci (si) adv cu o mobra "mica si foarte capabila de offroad". 44 > 37 intr-adevar. Ce daca unii sunt la 10000 rpm si altii la 6000? Ce daca cuplul e cu 25% mai mare la mobra de 600 si in ture mai putine? Ce daca mobra de 600 vibreaza mai putin si are o sa mai lata si mai confortabila? Nimeni nu intelege de ce nu au scos 690 Adventure ..cred ca daca i-ai intreba nici ei nu ar stii sa raspunda. Ce vreau eu sa fac cu mobra aia mica....pai cam tot. Cei care nu se rezuma la asfalt, afla foarte repede ca in afara acestuia primele chestii care conteaza sint greutatea si suspensiile. La prima parte nu prea poti face multe, deci e obligatoriu ca mobra pe care o cumperi sa fie usoara din nastere. Daca se folosesc de ani de zile DRZ-uri si mai nou WRR-uri si KLX-uri de 250 cred ca mobra asta le depaseste pe ambele din aproape toate punctele de vedere. Despre cai, curbe de cuplu si turatie e prematur sa vorbim dar daca tii neaparat, 690-ul are un comportament similar cu ceea ce acuzi tu si toti posesorii au zambetul dintr-o ureche in alta. KLR-ul de 650 are 47 Nm [din cate imi aduc aminte si nu se plange nimeni ] nu m-ar mira ca aceasta mobra sa aiba 44 Nm ceea ce la greutatea ei ar fi cel putin la fel de bine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bocosb Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Nu vad de ce nu ai putea sa mentii o viteza de croaziera de 140 cu motoru asta.. putere e destula pentru asa ceva, conteaza mai mult etajarea cutiei. Ca si concept suna f bine, din pacate imaginea e photoshopata destul de ciobaneste, nu cred ca exista vreun prototip real, e ceva wet dream de-a cuiva Eu am dubii mari ca s-ar putea obtine greutatea aia de 124kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaio07 Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 (edited) Cei care nu se rezuma la asfalt, afla foarte repede ca in afara acestuia primele chestii care conteaza sint greutatea si suspensiile. Cei care nu se rezuma la asfalt ar trebui sa afle foarte repede ca prima chestie care conteaza e pilotul; abia apoi vin greutatea si suspensiile. Acuma bineinteles, offroad inseamna lucruri diferite pentru oameni diferiti, dar eu cred cu tarie ca si 800 gs-ul tine la tavaleala. Edited May 7, 2013 by mihaio07 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Cei care nu se rezuma la asfalt ar trebui sa afle foarte repede ca prima chestie care conteaza e pilotul; abia apoi vin greutatea si suspensiile. Acuma bineinteles, offroad inseamna lucruri diferite pentru oameni diferiti, dar eu cred cu tarie ca si 800 gs-ul tine la tavaleala. La partea cu pilotul se mai poate lucra, in schimb la greutate cu mare cheltuiala scazi cateva kilograme amarate; la fel si suspensiile costa al naibii de mult. Revenind la partea cu pilotul; avand in vedere ca motocicleta se conduce/piloteaza in principal prin transfer de masa ne dam seama repede, ca unul din rapoartele cele mai importante este acela dintre masa pilotului si cea a motocicletei. Deci cu cat este mai grea mobra cu atat mai putin manevrabila devine [eu am de gand sa mai slabesc asa ca nu veniti cu idei]. Stiu ca multi spun snoava aia ca e grea doar pe loc, dar cand se pune in miscare pare asa de usoara....doar pare[efectul giroscopic al rotilor] insa in sectiunile mai dificile/tehnice viteza scade considerabil, iar greutatea mobrei se simte.Nu mai vorbesc de momentele cand ridici a x-a oara de jos mobra cu tot cu bagaje pe ea. Urmaresc printre altii pe ADVRider, un tip care a avut la un moment dat un F800GS, acum si-a adventurizat un Husaberg 570FE si spune ca refacand anumite trasee este mult mai fan noua mobra...care inca nu e gata. Da 800-le tine la tavaleala : dar cum spuneam e mai fun pe mobre mai usoare. Nu mai spun ca unele din aceste tavaleli pot ajunge sa si coste destul. In poza asta am crapat parbrizul Touratech Desierto 500 Euro. In principiu imi doresc o mobra mai usoara pentru iesirile mai scurte de we care au mereu tendinta sa fie mai tehnice. Nu prea iti vine sa te dai peste cap cu mobra la mii de km de casa si te mai ponderezi. Nu vad de ce nu ai putea sa mentii o viteza de croaziera de 140 cu motoru asta.. putere e destula pentru asa ceva, conteaza mai mult etajarea cutiei. Ca si concept suna f bine, din pacate imaginea e photoshopata destul de ciobaneste, nu cred ca exista vreun prototip real, e ceva wet dream de-a cuiva Eu am dubii mari ca s-ar putea obtine greutatea aia de 124kg Am scris ca nu sunt sigur ca poza respectiva este reala. Cat despre greutate se poate obtine. Yamaha WR250R are aprox 120 kg fara benzina iar diferenta de greutate intre motoare pana in 450 ~500 este minima. De fapt pe multe mobre de 250 se pune motor de 450 fara nici o modificare a cadrului sau suspensiilor. Apare o oarecare penalitate care se simte de catre rider datorata inertiei masei in miscare dar asta este deja alta poveste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sivi Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 (edited) Avand in vedere ca 500 EXC are 111,5kg, cred ca poate fi realizat la 124. Edited May 9, 2013 by xtrblack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zigzag Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 http://www.rally-raidproducts.co.uk/blog/2013/01/ccm-450-adventure/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Vezi ca era deja pus link de Zidaru pe topicul alalalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _Raul_ Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 (edited) Se mai gandesc si altii la mini-motociclete adventure ! http://www.youtube.com/watch?v=H4Xx1bWvtOM Nu am timp sa sap dupa detalii, dar sunt 90% convins ca este o editie pentru piata sud-americana, in speta Brazilia. Si este mai degraba un commuter soft enduro low cost decat un adventure, cum este CCM-ul, sau un pachet de baza pentru amatorii de rally-raid, cum este KTM-ul. In Brazilia modelele soft enduro de la Yamaha au o cota de piata destul de mare. Este imensa comunitatea posesorilor de XT din aceasta tara, dar asta pun si pe seama marimii tarii. Edited May 24, 2013 by _Raul_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vis-a-vis Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 (edited) Ce caterinca Daca avea si cardan era totala... Edited May 28, 2013 by vis-a-vis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 Se pare ca se concretizeaza aceasta mobra. Momentan pare sa fie in stadiul de teste avand in vedere rotile de la Duke sau poate este modificata de cineva insa pe ADV se zice ca ar fi prototiptilul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hosszu Toll Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 E 390 supermoto....., probabil o sa fie si o varianta enduro http://www.asphaltandrubber.com/bikes/ktm-390-enduro-supermoto-spy-shot/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrei belcic Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Conceptul e viabil doar in varianta supermoto, pt comuting. Ideea de mers 100km, facut endureala si intors 100km pe aceeasi mobra e cam masochista. In orice anotimp vei transpira in etapa enduro si vei ingheta in etapa sosea. Iar ca sa incepi sa cari haine de schimb... mai bine te duci cu platforma sau cu o mobra grea gen 600cc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted December 21, 2013 Author Share Posted December 21, 2013 Conceptul e viabil doar in varianta supermoto, pt comuting. Ideea de mers 100km, facut endureala si intors 100km pe aceeasi mobra e cam masochista. In orice anotimp vei transpira in etapa enduro si vei ingheta in etapa sosea. Iar ca sa incepi sa cari haine de schimb... mai bine te duci cu platforma sau cu o mobra grea gen 600cc Este vorba de Adventure care presupune si enduro si sosea. In numar din ce in ce mai mare aventurierii isi doresc mobre mai usoare decat cele de 600 si cu capacitati enduro mai bune(vezi succesul WR250R), insa doresc si niste carene si un parbriz pt asfalt. pe scurt nu te duci la enduro, ci enduro-ul este o parte a drumului tau. Nu stiu de unde ti-a venit ideea cu hainele de schimb si nici nu mi-e clar la ce te referi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrei belcic Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ce trasee abordeaza marii aventurieri de simt nevoia unei mobre mai usoare decat un monocilindru de 600cc? Trasee pe care stii dinainte ca vei da mobra pe jos, cu tot cu bagaje? Pai pt trasee d-astea e mai bine sa te duci cu enduro dedicat si platforma. WR250R varianta cu roti enduro e buna pt comuting la tara sau pt adunat camilele in Australia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted December 21, 2013 Author Share Posted December 21, 2013 (edited) Du-te tu pana la Magadan cu platforma. Exista pana in acest moment mai multe WR250R [care by the way au doar roti de enduro varianta supermoto se cheama WR250X] care au man at camilele pana la Magadan. Si daca ai amabilitatea sa te uiti pe ADV exista un topic dedicat cu peste 2000 de pagini in care ai putea vedea pe unde se mana camilele cu mobrele astea. Io inteleg ca tu ai o idee fixa cu platforma dar ai putea sa intelegi ca exista oameni care nu vor platforma si carora nu le trebuie "enduro dedicat" pt ca se plimba nu se duc sa cucereasca cine stie ce panta sau groapa cu namol. Si on: Sa vina KTM 390 ADVENTURE !!!!!!!!! Edited December 21, 2013 by ERU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b374 Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ce trasee abordeaza marii aventurieri de simt nevoia unei mobre mai usoare decat un monocilindru de 600cc? Trasee pe care stii dinainte ca vei da mobra pe jos, cu tot cu bagaje? Pai pt trasee d-astea e mai bine sa te duci cu enduro dedicat si platforma. WR250R varianta cu roti enduro e buna pt comuting la tara sau pt adunat camilele in Australia. Cel mai usor mono mare in productie acum e 690, nu? Dar bate in 160kg cu plinul facut si alte alea. Peste… cred ca nu prea mai e 600+ care sa fie cu mai mult sub 200kg cu plinul facut si toate cele. Diferenta cu astea mici? Pai iesi in 160kg cu tot cu bagaje. Deci ceva intre 20kg sau 80kg nu mai conteaza? Pai la alea de platforma aud "moama, e mai usor… cu 2kg!" si la astea nu conteaza un minim 20kg? Referitor la trasee… pe testate, si un junghi de comuter ieftin de 250, pe la 20 caioriginal si hartanit vreo 60k tine un 90km rezonabil pe asfalt… si pe camp se comporta bine, zic eu, comparat cu un mono mare de bate in 200kg. Pur si simplu e o nisa intre vaci si capre… nu vad ce e rau in asta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrei belcic Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Dar un mono de 600cc iti ofera un plus de confort si autonomie pt bucata de sosea. Cand bucata de enduro devine prea grea pt vaca, te orientezi sa o abordezi cu o capra hard enduro. Un singur dezavantaj vad eu la turele cu moto hard enduro: te obliga sa faci bucle, nu poti face traversari, tre sa te intorci de unde ai plecat. Dar nu facem explorari si descoperiri geografice. Facem o tura pe un versant si alta pe celalat versant. Iar enduro prin tari straine, cu plecare pe moto, iar nu e prea indicat. Risti sa strici mobra la distante mari de casa. O capra hard enduro mai poti sa o aduci pana la platforma. WR250R il vad folosit de un cabanier care se duce in sat sa-si ia tigari sau australienii care pleaca in desert sa-si caute oile, vacile, camilele... Un moto enduro fara performante deosebite si cu schimb de ulei o data pe an cu care sa poti parcurge rapid un drum forestier sau schiar o poteca mai abrupta. Iar pt oras, nici naked nici supermoto nu se justifica. Parcurgerea orasului se face cu transportul in comun, masina, scuterul, bicicleta sau pe jos. Naked si supermoto sunt surori bune cu huliganismul. Deci Adventure de 250cc e util doar pt calugarul din vechiul schit sa se duca in sat ca i s-a terminat Delma. Aici e nisa intre vaci si capre. La propriu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.