Jump to content

Recommended Posts

De ceva vreme ma tot gandesc la o [a doua] motocicleta, care sa fie usoara, mica si foarte capabila off road; evdident as vrea sa fie ceva ce se preteaza la Adventure, asta insemnand intervale de service in km, multi km. Pana acum ma oprisem la Yamaha WR250R, avand oarecari retineri din pricina motorului. Mi se pare cam mic pt cuplul pe care mi-l doresc si de asemenea e un motor de turatie si parca as fi vrut ceva mai multi cai.

 

Se pare ca cei de la KTM vor iesi la rampa cu un astfel de model, sursa este aceast roadbook care "s-a scurs" post-47250-0-69454800-1367763952_thumb.jpg

Mobra se pare ca utilizeaza motorul de pe Duke-ul de 375. Partea care ma face sa visez este ca respectiva mobra are si ABS chestie pe care mi-o doresc .

 

Dar cum o fotografie face cat 1000 de cuvinte :post-47250-0-10922500-1367763963_thumb.jpg

 

Nu stiu cat este de reala.

 

Inca 2 linkuri unde se aduce vorba, desi tangential despre aceasta mobra :

 

http://www.asphaltandrubber.com/news/ktm-390-faired-enduro-models-confirmed/

 

http://rideapart.com/2012/12/ktm-talks-new-390s/

 

Deci, daca mai stiti ceva despre mobra in cauza, desertati tolba aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea inteleg carenajul de adventure si rezervorul de 16L pe o mobra de ~400cc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care-i problema? E "adventure", oleaca de fairing nu strica. Iar despre cc, sunt unii care fac adventure cu 350 cc. Si mobra nu e nici macar nu e endure/adv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o da, asteptam cu interes!

ar fi prima venita....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea inteleg carenajul de adventure si rezervorul de 16L pe o mobra de ~400cc.

 

Sincer nu inteleg ce nu intelegi.

 

Are 400 cc si 44 de cai. Sunt multe mobre adv cu putere similara dar cc mai multi. O luam de la KLR 650 cu 37 de cai si ajungem la noul Tenere si Sertao cu 48 cai. Sau ti se pare mic rezervorul? Dakar, Sertao si XT 600 R sunt cam tot pe acolo ca rezervor.

 

o da, asteptam cu interes!

ar fi prima venita....

 

Nu stiu daca chiar prima. Prima cu fairing corespunzator caci altfel a fost DRZ-ul din vremuri imemoriale dar trebuia sa-i arunci un fairing pe el. Mai nou WR250R la fel in trim de enduro dar nu-i asa greu sa arunci o carena pe ea; mai nasol ar fi ca acest KTM 390 sa ai ba alternator de 50w de ex, ar fi mult mai greu de rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca pentru "adventure" problema parbrizului nu prea exista. cu 100-110 la ora poti sa mergi toata ziua fara, iar de viteze mai mari nu se pune problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea inteleg carenajul de adventure si rezervorul de 16L pe o mobra de ~400cc.

Probabil inspirata din modelul de rally-raid.

Observ ca saua are aplicat buzunar pentru cartela cu timpi/puncte intermediare, aplicatie folosita in principal la raliuri.

Edited by zero_motoshop

Share this post


Link to post
Share on other sites

incer nu inteleg ce nu intelegi.

 

Are 400 cc si 44 de cai. Sunt multe mobre adv cu putere similara dar cc mai multi. O luam de la KLR 650 cu 37 de cai si ajungem la noul Tenere si Sertao cu 48 cai. Sau ti se pare mic rezervorul? Dakar, Sertao si XT 600 R sunt cam tot pe acolo ca rezervor.

 

Nu inteleg de ce KTM nu a scos o varianta factory de 690 Adv, care sa ii ia locul lui LC4 Adv. Si nu inteleg de ce tu vrei sa faci (si) adv cu o mobra "mica si foarte capabila de offroad".

 

44 > 37 intr-adevar. Ce daca unii sunt la 10000 rpm si altii la 6000? Ce daca cuplul e cu 25% mai mare la mobra de 600 si in ture mai putine? Ce daca mobra de 600 vibreaza mai putin si are o sa mai lata si mai confortabila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... poate este o mobra pentru incepatori intr'ale adventuritului ?! ... si dupa ce ,,isi fac mana" pe asta, trec la 1190 Adv. :)

Cei de la KTM a astfel de ,,apucaturi": ,,... mobra potrivita pentru fiecare" ! Nu stiti cate variante de cross si enduro au ? ... sa iti tot alegi

Acum ca sa zic, la Dakar sa alergat si cu 450 EXC adventurizat, de ce nu acest motoras de 350, poate fi o motocicleta cu care sa faci cel mai ieftin si mai pur adventure ???

...si eu asteptam tot un 690 Adv., dar .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca pentru "adventure" problema parbrizului nu prea exista. cu 100-110 la ora poti sa mergi toata ziua fara, iar de viteze mai mari nu se pune problema.

 

Wanna bet ?

 

Nu inteleg de ce KTM nu a scos o varianta factory de 690 Adv, care sa ii ia locul lui LC4 Adv. Si nu inteleg de ce tu vrei sa faci (si) adv cu o mobra "mica si foarte capabila de offroad".

 

44 > 37 intr-adevar. Ce daca unii sunt la 10000 rpm si altii la 6000? Ce daca cuplul e cu 25% mai mare la mobra de 600 si in ture mai putine? Ce daca mobra de 600 vibreaza mai putin si are o sa mai lata si mai confortabila?

 

 

Nimeni nu intelege de ce nu au scos 690 Adventure ..cred ca daca i-ai intreba nici ei nu ar stii sa raspunda.

 

Ce vreau eu sa fac cu mobra aia mica....pai cam tot. Cei care nu se rezuma la asfalt, afla foarte repede ca in afara acestuia primele chestii care conteaza sint greutatea si suspensiile. La prima parte nu prea poti face multe, deci e obligatoriu ca mobra pe care o cumperi sa fie usoara din nastere.

 

Daca se folosesc de ani de zile DRZ-uri si mai nou WRR-uri si KLX-uri de 250 cred ca mobra asta le depaseste pe ambele din aproape toate punctele de vedere.

 

Despre cai, curbe de cuplu si turatie e prematur sa vorbim dar daca tii neaparat, 690-ul are un comportament similar cu ceea ce acuzi tu si toti posesorii au zambetul dintr-o ureche in alta.

 

KLR-ul de 650 are 47 Nm [din cate imi aduc aminte si nu se plange nimeni ] nu m-ar mira ca aceasta mobra sa aiba 44 Nm ceea ce la greutatea ei ar fi cel putin la fel de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad de ce nu ai putea sa mentii o viteza de croaziera de 140 cu motoru asta.. putere e destula pentru asa ceva, conteaza mai mult etajarea cutiei. Ca si concept suna f bine, din pacate imaginea e photoshopata destul de ciobaneste, nu cred ca exista vreun prototip real, e ceva wet dream de-a cuiva :D Eu am dubii mari ca s-ar putea obtine greutatea aia de 124kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care nu se rezuma la asfalt, afla foarte repede ca in afara acestuia primele chestii care conteaza sint greutatea si suspensiile.

 

Cei care nu se rezuma la asfalt ar trebui sa afle foarte repede ca prima chestie care conteaza e pilotul; abia apoi vin greutatea si suspensiile.

Acuma bineinteles, offroad inseamna lucruri diferite pentru oameni diferiti, dar eu cred cu tarie ca si 800 gs-ul tine la tavaleala.

Edited by mihaio07

Share this post


Link to post
Share on other sites

..... , din pacate imaginea e photoshopata destul de ciobaneste, nu cred ca exista vreun prototip real, e ceva wet dream de-a cuiva :D ......

... ca bine zici !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care nu se rezuma la asfalt ar trebui sa afle foarte repede ca prima chestie care conteaza e pilotul; abia apoi vin greutatea si suspensiile.

Acuma bineinteles, offroad inseamna lucruri diferite pentru oameni diferiti, dar eu cred cu tarie ca si 800 gs-ul tine la tavaleala.

 

La partea cu pilotul se mai poate lucra, in schimb la greutate cu mare cheltuiala scazi cateva kilograme amarate; la fel si suspensiile costa al naibii de mult.

Revenind la partea cu pilotul; avand in vedere ca motocicleta se conduce/piloteaza in principal prin transfer de masa ne dam seama repede, ca unul din rapoartele cele mai importante este acela dintre masa pilotului si cea a motocicletei. Deci cu cat este mai grea mobra cu atat mai putin manevrabila devine [eu am de gand sa mai slabesc asa ca nu veniti cu idei]. Stiu ca multi spun snoava aia ca e grea doar pe loc, dar cand se pune in miscare pare asa de usoara....doar pare[efectul giroscopic al rotilor] insa in sectiunile mai dificile/tehnice viteza scade considerabil, iar greutatea mobrei se simte.Nu mai vorbesc de momentele cand ridici a x-a oara de jos mobra cu tot cu bagaje pe ea. Urmaresc printre altii pe ADVRider, un tip care a avut la un moment dat un F800GS, acum si-a adventurizat un Husaberg 570FE si spune ca refacand anumite trasee este mult mai fan noua mobra...care inca nu e gata.

 

Da 800-le tine la tavaleala :post-47250-0-77635300-1367947124_thumb.jpg dar cum spuneam e mai fun pe mobre mai usoare. Nu mai spun ca unele din aceste tavaleli pot ajunge sa si coste destul. In poza asta am crapat parbrizul Touratech Desierto 500 Euro.

In principiu imi doresc o mobra mai usoara pentru iesirile mai scurte de we care au mereu tendinta sa fie mai tehnice. Nu prea iti vine sa te dai peste cap cu mobra la mii de km de casa si te mai ponderezi.

 

Nu vad de ce nu ai putea sa mentii o viteza de croaziera de 140 cu motoru asta.. putere e destula pentru asa ceva, conteaza mai mult etajarea cutiei. Ca si concept suna f bine, din pacate imaginea e photoshopata destul de ciobaneste, nu cred ca exista vreun prototip real, e ceva wet dream de-a cuiva :D Eu am dubii mari ca s-ar putea obtine greutatea aia de 124kg

 

Am scris ca nu sunt sigur ca poza respectiva este reala. Cat despre greutate se poate obtine. Yamaha WR250R are aprox 120 kg fara benzina iar diferenta de greutate intre motoare pana in 450 ~500 este minima. De fapt pe multe mobre de 250 se pune motor de 450 fara nici o modificare a cadrului sau suspensiilor. Apare o oarecare penalitate care se simte de catre rider datorata inertiei masei in miscare dar asta este deja alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca 500 EXC are 111,5kg, cred ca poate fi realizat la 124.

Edited by xtrblack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca era deja pus link de Zidaru pe topicul alalalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Se mai gandesc si altii la mini-motociclete adventure ! :)

http://www.youtube.com/watch?v=H4Xx1bWvtOM

Nu am timp sa sap dupa detalii, dar sunt 90% convins ca este o editie pentru piata sud-americana, in speta Brazilia.

Si este mai degraba un commuter soft enduro low cost decat un adventure, cum este CCM-ul, sau un pachet de baza pentru amatorii de rally-raid, cum este KTM-ul.

In Brazilia modelele soft enduro de la Yamaha au o cota de piata destul de mare. Este imensa comunitatea posesorilor de XT din aceasta tara, dar asta pun si pe seama marimii tarii.

Edited by _Raul_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce caterinca :D

Daca avea si cardan era totala...

 

tenere_250_2012_0.jpg

Edited by vis-a-vis

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ... nu'i chiar pentru pitici, 250-u asta ?! Este aproape cat 660'u la nivelul seii ... dar poate o are putin mai ingusta !?

Mie imi place !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktm-duke-supermoto-spy-photo.jpg?resize=

 

Se pare ca se concretizeaza aceasta mobra. Momentan pare sa fie in stadiul de teste avand in vedere rotile de la Duke sau poate este modificata de cineva insa pe ADV se zice ca ar fi prototiptilul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conceptul e viabil doar in varianta supermoto, pt comuting. Ideea de mers 100km, facut endureala si intors 100km pe aceeasi mobra e cam masochista. In orice anotimp vei transpira in etapa enduro si vei ingheta in etapa sosea. Iar ca sa incepi sa cari haine de schimb... mai bine te duci cu platforma sau cu o mobra grea gen 600cc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conceptul e viabil doar in varianta supermoto, pt comuting. Ideea de mers 100km, facut endureala si intors 100km pe aceeasi mobra e cam masochista. In orice anotimp vei transpira in etapa enduro si vei ingheta in etapa sosea. Iar ca sa incepi sa cari haine de schimb... mai bine te duci cu platforma sau cu o mobra grea gen 600cc

 

Este vorba de Adventure care presupune si enduro si sosea. In numar din ce in ce mai mare aventurierii isi doresc mobre mai usoare decat cele de 600 si cu capacitati enduro mai bune(vezi succesul WR250R), insa doresc si niste carene si un parbriz pt asfalt.

pe scurt nu te duci la enduro, ci enduro-ul este o parte a drumului tau.

Nu stiu de unde ti-a venit ideea cu hainele de schimb si nici nu mi-e clar la ce te referi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...