Sari la conținut

Totul despre R.A.R


emylyo
 Share

Postări Recomandate

Update titlu: "Cine a fost la RAR recent pentru identificare"

 

Am fost ieri la RAR (Focsani) pentru identificare/autentificare/CIV, pentru un motor adus din Polonia (inmatriculat).

Si aici surprize, surprize: motocicleta nu este omologata pentru Europa (ca Polonia e in Groenlanda), ca ii lipsea o placuta prinsa in nituri de sasiu de catre producator pe care sa scrie (din nou) seria de sasiu si greutatea. Motocicleta e o Yamaha V Star 1100, fabricata pentru SUA, deci nu are omologare UE, fapt care m-a costat 564 lei.

Si dupa toate astea, iar surpriza: baietii au gasit tipul motocicletei, numai ca la ei figura doar modelul Custom (asta le-am zis eu ca la ei nu scria), cu roata pe fata de 18, iar a mea e Classic cu roata de 16, asa ca mi-au facut mentiuni ca "pot" folosi si roata pe 16. Si denumirea care apare la RAR, trecuta acum si pe carte, si care va fi si pe certificat, e Yamaha VP11 (e o secventa care se regaseste in seria de sasiu si care se refera la tipul motorului). Degeaba am vorbit cu ei (cel care a facut identificarea mi-e prieten si chiar a cautat mult timp sa gaseasca modelul), daca la Romania "nu se egzista" Dragstar sau V Star sau macar XVS 1100, degeaba o am eu trecuta ca atare in actele poloneze, la noi va fi modelul VP (asta e denumirea tehnica si nu cea comerciala)

Asa ca, "succesuri" pentru doritorii de motoare avand provenienta USA (sau fabricate pt ei si inmatriculate in UE)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 817
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vezi ca Groenlanda este in europa. Cauta-ti alt continent sau ceva...daca tot vrei.. :))

50% adevarat intr-un fel....

dpdv politic-economic apartine Regatului Danemarcei

dar dpdv al locatiei --geografic-- apartine continentului Nord American

desi Danemarca face parte din UE, Groenlanda nu face parte....

situatie tare complicata cu Groenlanda :)

 

putea colegul Panzer sa dea un alt exemplu mai simplu :)

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ma gandeam sa imi aduc motorul in tara sa il folosesc aici, si ma intrebam daca oare as putea trece revizia la RAR

Motorul cu pricina e un enduro, 250 2timpi.

Are nr de inmatriculare, indicatoare,far si oglinzi, DAR

dar1. Pe talon scrie ca are 8 cai, el in realitate are vreo 50

dar2. stopul de pe spate nu merge

dar3. face mult zgomot si fum

Ce ziceti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Slabe sanse din cauza 2 si 3.

 

hmm farul il pot repara, scap si de fum, ar mai ramane numai zgomotul. acum eu nu stiu ce considera ei "prea tare", suna ca orice 250 2t. evident daca pui un 250 2t langa un scuter 125 4t o sa ti se para foarte tare

 

aici se aude

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul este inmatriculat in Romania? Din ce ai scris nu-mi dau seama.

Scuza-ma te rog, acum am citit mai atent titlul acestui topic, urmeaza sa-l inmatriculezi. Rezolva problema cu stopul, iar daca toba nu este modificata, atunci nu-ti fa probleme in legatura cu zgomotul si fumul. Asa cum spuneai, este totusi un motor in 2 timpi.

 

Bafta.

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ma gandeam sa imi aduc motorul in tara sa il folosesc aici, si ma intrebam daca oare as putea trece revizia la RAR

Motorul cu pricina e un enduro, 250 2timpi.

Are nr de inmatriculare, indicatoare,far si oglinzi, DAR

dar1. Pe talon scrie ca are 8 cai, el in realitate are vreo 50

dar2. stopul de pe spate nu merge

dar3. face mult zgomot si fum

Ce ziceti ?

Salut,

 

am adus 2 motociclete si poti sa iti spun ca la RAR se verifica:

- sistemul de frinare

- sistemul de iluminare si semnalizare

 

Valabil indiferent ca moto este din UE sau deja inmatriculata RO.

 

Nu exista tehnic notiunea "face mult zgomot si fum". Daca se masoara se poate spune ca depaseste limita de zgomot si de noxe prevazute in specificatiile motocilcletei. Am ramas si eu surprins ca nu se verifica noxele si zgomotul. E drept ca nu stiu daca nu exista vreo norma interna sa verifice totusi noxele daca ii afumi pe aia de nu se mai vad unii cu altii.

 

Dar sa stii ca RAR are acces la baza de date a oricarui vehicul si verifica daca ceea ce prezinti spre omologare este conform cu ceea ce exista in baza de date la seria de sasiu a moto.

 

Am vazut cum a respins moto din fata mea intrucat: toba de esapament nu era conforma si cauciucurile nu erau conform specificatiei originale.

 

Asa ca eu zic sa mergi cu seria de sasiu la RAR si pune intrebarea.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul este inmatriculat in Romania? Din ce ai scris nu-mi dau seama.

Scuza-ma te rog, acum am citit mai atent titlul acestui topic, urmeaza sa-l inmatriculezi. Rezolva problema cu stopul, iar daca toba nu este modificata, atunci nu-ti fa probleme in legatura cu zgomotul si fumul. Asa cum spuneai, este totusi un motor in 2 timpi.

 

Bafta.

 

nu, toba e originala, are si numarul omologarii incis pe ea

stiti cumva cam ce teste fac ei ? trebuie sa fiu si eu de fata ?

parca vad deja cum se chinuie jumate de ora sa o porneasca, si abia ce porneste o ambaleaza la maxim sa vada ce si cum si o gripeaza :wacko:

» Post actualizat in 25 Oct 2015 09:09

Salut,

 

am adus 2 motociclete si poti sa iti spun ca la RAR se verifica:

- sistemul de frinare

- sistemul de iluminare si semnalizare

 

Valabil indiferent ca moto este din UE sau deja inmatriculata RO.

 

Nu exista tehnic notiunea "face mult zgomot si fum". Daca se masoara se poate spune ca depaseste limita de zgomot si de noxe prevazute in specificatiile motocilcletei. Am ramas si eu surprins ca nu se verifica noxele si zgomotul. E drept ca nu stiu daca nu exista vreo norma interna sa verifice totusi noxele daca ii afumi pe aia de nu se mai vad unii cu altii.

 

Dar sa stii ca RAR are acces la baza de date a oricarui vehicul si verifica daca ceea ce prezinti spre omologare este conform cu ceea ce exista in baza de date la seria de sasiu a moto.

 

Am vazut cum a respins moto din fata mea intrucat: toba de esapament nu era conforma si cauciucurile nu erau conform specificatiei originale.

 

Asa ca eu zic sa mergi cu seria de sasiu la RAR si pune intrebarea.

 

multumesc pentru raspuns. sistemul de franare e ok, lumina din fata ok, lumina din spate merge dar nu se aprinde cand pun frana pe fata (am dat jos cablu de la senzor, dar il pot pune inapoi). toba e originala, are nr de omologare pe ea, cauciucurile sunt uzate, dar au dimensiunile de pe talon (le pot schimba oricum).

 

deci sa inteleg ca or sa o scoata sa faca o tura cu ea.. cu mine de fata sau.. ?

» Post actualizat in 25 Oct 2015 09:20

ah, si nu am nici lumina de iluminat tablita :/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Pentru a intocmi cartea de identitate a motocicletei, aceasta nu trebuie pornita. Se verifica seria de cadru si seria de motor, franele, aspectul general, dimensiunile cauciucurilor, luminile...si gata. Nu se da nimeni cu motorul tau, asa ca stai linistit.

 

Bafta.

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cand i-am facut rar-ul, m-a pus pe mine sa o,mut la/de la standul de frana,sa o scot afara, sa actionez frana, sa semnalizez, sa claxonez, etc. nici macar nu am pornit motorul ........el nici nu a atins motorul :)), m-a si intrebat daca e ok sa treaca culoarea gri-albastru in talon :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, dupa ce am facut eu RAR-ul si dupa ce am fost si cu altii la RAR + stat si asteptat ore bune acolo, am ajuns la urmatoarele concluzii:

 

A) Difera mult de la un sediu RAR la altul

B) Depinde si de persoana care iti face RAR-ul (aka mecanic. tehnician sau ce e el).

 

Pe un cunoscut l-a picat pentru ca nu avea bec la numarul din spate si pe timp de noapte cica "nu se vede numarul". La altii cum au spus si colegii de mai sus, verifica frane, semnalizatoare, seria, etc. Ma rog, primul mentionat caz extrem dar chiar i-a dat revenire :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca ceva: poti sa iti faci omologarea la orice reprezentanta RAR, adica in orice judet doresti.

Pentru lumina de la nr. tragi si tu un fir si pui o lampa mica ca nu este mare lucru si gata.

Dar legat de putere da mai intai o tura la orice RAR, da-i numarul de sasiu si vei afla excat cum figureaza motocicleta in baza lor de date.

Si sa stii ca atunci cand vei face omologarea ai de asteptat cam 2 ore daca moto este din import intrucat se face o interogare catre Interpol daca moto este data ca fiind furata.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg cum naiba va duceti la RAR fara baterie, cauciucuri vechi si mancate, tobe neomologate, motorul fumega, fara bec la numar, altii n-au lumini si pun xenoane chinezesti, or fi astia de la RAR bulangii, si multi sunt, dar aici chiar au dreptate sa faca pe nebunii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg cum naiba va duceti la RAR fara baterie, cauciucuri vechi si mancate, tobe neomologate, motorul fumega, fara bec la numar, altii n-au lumini si pun xenoane chinezesti, or fi astia de la RAR bulangii, si multi sunt, dar aici chiar au dreptate sa faca pe nebunii...

 

motorul meu a iesit din fabrica fara baterie, merge pe altternator, toba e omologata, nu am bec la numar fiindca asa am cumparat-o, are doar stop-ul, doar guma pe spate e tocita, si pot regla carburatorul sa nu mai faca asa mult fum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e problema ta personala, repara tot, pune-o la punct si daca te respinge poti sa te vaiti sau sa-i injuri,dar altfel nu-mi dau seama cum poti sa dai vina pe fostul proprietar,soarta,parinti,guvern,horoscop, ca ai mobra jaf si vrei sa mergi asa cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e problema ta personala, repara tot, pune-o la punct si daca te respinge poti sa te vaiti sau sa-i injuri,dar altfel nu-mi dau seama cum poti sa dai vina pe fostul proprietar,soarta,parinti,guvern,horoscop, ca ai mobra jaf si vrei sa mergi asa cu ea.

mersi de ajutor, ai fost extrem de util, dar o cam iei pe aratura, hai pa :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles, multumesc tuturor. faza e ca eu nu am baterie, deci ca sa actionez luminile,clacsonul etc trebuie sa pornesc motorul xD

oricum mai bine merg la rar aici in cluj si vb cu cei de acolo

mai ales la clacson sa ai grija :)

 

oricum n-ar strica sa-ti pui la punct mobra.....

si nu pentru cei de la RAR.... mai ales pentru TINE si siguranta TA !!!!

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...