Sari la conținut

Politia Romana - camera ascunsa


nervOptik
 Share

Postări Recomandate

Campania militienilor este in zadar daca nu inaspresc amenzile.

Sunt suficient de mari amenzile, problema e că deobicei nu se aplică, cu excempția veșnicului radar. În așa numita "campanie antiaccidente" se arată care ar trebui să fie defapt treaba polițiștilor.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 160
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cu majoritatea cazurilor sunt de acord, dar mi-ar placea sa-i 'execute' mai degraba pe mu1stii care nu acorda prioritate, care se baga de-an pu.lea, etc....

 

Ca a oprit 1 sau 2 care vorbeau la telefon nu mi se pare cine stie ce. Adica prefer sa-i arda bine pe aia care merita cu-adevarat...

Vorbitul la telefon mi se pare extrem de periculos la volan. Simplul vorbit la tel potate conduce la alte contraventii cu adevarat grave: neacordare de prioritate, intoarceri fara o asigurare prealabila, intrari riscante in depasiri, viraje negociate de-amboulea, pe contrasens, etc, etc. Sunt patit cu astia, stiu ce spun. Ar trebui dublate amenzile/suspendate permise pentru cei care vorbesc la tel. in timp ce sofeaza. Ca si pentru cei care nu semnalizeaza din timp schimbarea directiei demers, oprirea, etc..

Campania este buna, in teorie, dar la cat de corupta este politia rutiera din Romania, efectul este aproape 0. Amendeaza amaratii, dar cei cu Q7 sau SLK, merg nestingheriti cu 150km/h in localitate, iar politistul se face ca nu il vede.. iar daca totusi il opreste si ii aplica legea, a doua zi isi recupereaza permisul pe usa din spate... In felul asta, aceste masuri nu au decat efectul de a produce bani la buget, fara sa rezolve cu adevarat problema sigurantei rutiere.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbitul la telefon mi se pare extrem de periculos la volan. Simplul vorbit la tel potate conduce la alte contraventii cu adevarat grave: neacordare de prioritate, intoarceri fara o asigurare prealabila, intrari riscante in depasiri, viraje negociate de-amboulea, pe contrasens, etc, etc. Sunt patit cu astia, stiu ce spun. Ar trebui dublate amenzile/suspendate permise pentru cei care vorbesc la tel. in timp ce sofeaza. Ca si pentru cei care nu semnalizeaza din timp schimbarea directiei demers, oprirea, etc..

Campania este buna, in teorie, dar la cat de corupta este politia rutiera din Romania, efectul este aproape 0. Amendeaza amaratii, dar cei cu Q7 sau SLK, merg nestingheriti cu 150km/h in localitate, iar politistul se face ca nu il vede.. iar daca totusi il opreste si ii aplica legea, a doua zi isi recupereaza permisul pe usa din spate... In felul asta, aceste masuri nu au decat efectul de a produce bani la buget, fara sa rezolve cu adevarat problema sigurantei rutiere.

 

gresesti platesti

 

nu prea inteleg cum vine asta ca esti sarac ar trebui sa faci orice?

 

respectarea regulilor trebui sa fie pentru toti...iar orice se face in sensul asta e bun venit

 

chiar si dpdv statistic siguranta circulatie creste daca amendezi 100 de parliti cu dacii 1300 decat 10 cu Q7 etc...nu ca ar fii relevant

 

orice e facut e bun facut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gresesti platesti

 

nu prea inteleg cum vine asta ca esti sarac ar trebui sa faci orice?

 

respectarea regulilor trebui sa fie pentru toti...iar orice se face in sensul asta e bun venit

 

chiar si dpdv statistic siguranta circulatie creste daca amendezi 100 de parliti cu dacii 1300 decat 10 cu Q7 etc...nu ca ar fii relevant

 

orice e facut e bun facut

Man, dar nu am nimic impotriva sa plateasca si ala sarac daca greseste. NU asta rezulta din postul meu. Cum spui si tu, legea ar trebui sa fie aceeasi pentru toti, dar actiunea asta e egala cu 0 daca nu sunt pedepsiti toti, nu numai cei cu Dacia 1300. In anii si la nr de km pe care ii am parursi, cele mai urate accidente pe care le-am vazut, nu au fost facute cu Dacia 1300 sau Logan, ci cu supermasini ca cele mentionate anterior.. nenorocirea este ca au fost bagati in mormant si participanti la trafic nevinovati. Dacia 1300 nu merge cu 150 km/h in localitate... Q7 da! Ceea ce sustin este ca daca legea se aplica dupa cum vrea organu', nu se va indrepta nimic, din pdvd al sigurantei traficului. Si mai cred ca accentul nu ar trebui sa se puna numai pe amenzi, ci si pe educatia rutiera. Pe termen lung, efectele ar fi mai benefice si mai durabile.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergeam azi înafara orașului și pe drum am văzut vreo câteva mașini cu antene dinalea înalte. Mă gândeam că ăsta ar fi echivalentul numărului ascuns la auto, practic îți pui antena aia să poți face ilegalități, bineînțeles, antenele sunt doar pentru informații referitoare la starea drumurilor, fluiditatea traficului și vreme.

 

Apropo de cei cu mașini scumpe ce nu sunt amendați deobicei, credeam că e doar o idee preconcepută, dar m-am convins că nu e așa. Un prieten era cu un x5 într-un oraș, altul decât cel în care stă și cel în care face afaceri, practic fără pile la poliție și alte prostii. L-au oprit niște milițieni de la care a aflat că are asigurarea expirată, el nu știa asta. Milițianul mai bătrân îi zice să-și scoată numerele că îi dă amendă și bla bla știți procedura. Cel târnăr îi tot spunea să îl lase în pace. Într-un final a plecat cu mașina, cu numerele pe ea și fără nici o amendă, toate astea fără măcar să scoată un cuvânt. El e foarte orgolios și garantat nu s-ar fi ulmilit să se roage de ei. Trageți voi concluziile asupra agenților din romales.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergeam azi înafara orașului și pe drum am văzut vreo câteva mașini cu antene dinalea înalte. Mă gândeam că ăsta ar fi echivalentul numărului ascuns la auto, practic îți pui antena aia să poți face ilegalități, bineînțeles, antenele sunt doar pentru informații referitoare la starea drumurilor, fluiditatea traficului și vreme.

 

Sa fie interzise statiile!

Au a se teme cei ce gresesc des. Daca gresesti doar o data la nu stiu cat timp, ai slabe sanse sa o musti. Daca gresesti des...poti fi luat in vizor. Cu fiecare amenda data, cu fiecare permis suspendat, noi ceilalti suntem mai in siguranta. Prea multi se freaca pe strazile astea fara vreun rost. Unii mor de tineri din lipsa de miscare...

 

Ipocrit!Mi-ar place sa o musti atunci cand o arzi ilegal(E drept,mai rar ca ceilalti)!Fac pariu ca o sa tipi in gura mare ca esti o victima,ca altii o ard mai ilegal ca tine si nu au patit nimic!Ipocrit!

Campania militienilor este in zadar daca nu inaspresc amenzile.

Kostinele,ori esti un bogatan plin de bani si atunci inteleg de ce ti se par mici amenzile,ori esti unul care pune botul la promteriste !Tu stii mai bine ce esti!

Dar ca sa nu te superi de cele scrise mai sus eu zic asa:amenzi foarte mari + bataie cu pulanul!Poate asa ne civilizam ,ce zici?

Oricum se vor gasi prostovani care sa sustina amenda plus bataie!Doar suntem in Romania!Tara in care oamenii sunt incapabili sa faca si sa gandeasca pe termen lung!

De ce sa ne chinuim sa invatam generatiile viitoare sa repecte viata celuilalt si propriile vieti!Mai bine cu bata!

De ce sa ne chinuim sa construim autostrazi,sosele cu doua benzi,centuri ocolitoare,trotuare,piste de biciclisti functionale,pasarele de trecere!

Mai bine dam amenzi !

Surprinzator este ca majoritatea sunte-ti tineri,dar cu mentalitati de batrani comunisti!

 

PS:Cate accidente grave au loc pe 250 kilometrii de autostrada Bucuresti -Constanta comparativ cu 250 de kilometrii de drum in restul tarii?Infinit mai putine !

De ce?Pentru ca nu pot avea loc accidente frontale(de departe cele mai grave) ,pentru ca nu treci prin localitati,pentru ca poti circula cu viteze decente (pentru motorizarile actuale)!

Dar e greui sa construiesti autostrazi si drumuri cat mai sigure in tara Regilor Asfaltului!Mai bine dam amenzi la fraieri!

 

Apropo de cei cu mașini scumpe ce nu sunt amendați deobicei, credeam că e doar o idee preconcepută, dar m-am convins că nu e așa. Un prieten era cu un x5 într-un oraș, altul decât cel în care stă și cel în care face afaceri, practic fără pile la poliție și alte prostii. L-au oprit niște milițieni de la care a aflat că are asigurarea expirată, el nu știa asta. Milițianul mai bătrân îi zice să-și scoată numerele că îi dă amendă și bla bla știți procedura. Cel târnăr îi tot spunea să îl lase în pace. Într-un final a plecat cu mașina, cu numerele pe ea și fără nici o amendă, toate astea fără măcar să scoată un cuvânt. El e foarte orgolios și garantat nu s-ar fi ulmilit să se roage de ei. Trageți voi concluziile asupra agenților din romales.

Fara sa iau apararea gaborilor(pe care de altfel nu-i halesc ca institutie si partial ca indivizi) de ce crezi ca nu i-au luat numerele si dat amenda!Pentru ca sunt patiti ei sau colegi de ai lor!

Pentru ca sistemul este atat de corupt si de influientat incat suna indecent si sfidator sa dai aplici legea cu baietii si fetele care par bazati(recte masini scumpe ,de statut)!

Si fie vorba intre noi,fac pariu ca prietenul tau cel demn,nu se umilea in fata tablagiilor,dar sigur rezolva zilele urmatoare cu o cunostinta,o relatie!

Nu mergea bossulica cu taxiul sau cu sofer platit!Cunosc dastia ca tovarasul tau!Bleah!

 

Si vin unii pe aici sa-mi spuna sa respect legea!Care lege?Aia pentru prosti,fraieri si amarasteni!

Legea aia care da 3 ani cu suspendare pentru 3 morti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba se iau in considerare si filmarile/fotografiile facute cu mijloace "neomologate" . Ai nevoie de mijloace omologate doar la stabilirea vitezei . Nu poti omologa un aparat foto ca sa faca poze in mod special pt militie .. este stupid . Ca, criminalistii au aparate foto semiprofesionale cumparate si inregistrade de MAI asta e o alta poveste dar asta nu inseamna ca alte mijloace de proba precum filmarile/fotografiile facute de terte peroane nu pot fi folosite la constatarea unei contraventii, a unei fapte de natura penala sau la contestarea contraventiilor ( proba fie pt militian fie pt cel care face contestatia)

Pentru stabilirea unei contraventii nu. Pentru alte fapte e discutabil, in tribunal poate se accepta si probe de la terti, nu-s expert in drept penal, am relatat ce mi s-a spus mie. Nu se da amenda daca ma duc sa reclam o fapta de natura contraventionala pe baza probelor colectate de mine. Asta mi-a spus un inspector de la criminalistica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fast_arrow, on 27 Aug 2013 - 13:25, said:snapback.png

 

Au a se teme cei ce gresesc des. Daca gresesti doar o data la nu stiu cat timp, ai slabe sanse sa o musti. Daca gresesti des...poti fi luat in vizor. Cu fiecare amenda data, cu fiecare permis suspendat, noi ceilalti suntem mai in siguranta. Prea multi se freaca pe strazile astea fara vreun rost. Unii mor de tineri din lipsa de miscare...

@ady32 - Ipocrit!Mi-ar place sa o musti atunci cand o arzi ilegal(E drept,mai rar ca ceilalti)!Fac pariu ca o sa tipi in gura mare ca esti o victima,ca altii o ard mai ilegal ca tine si nu au patit nimic!Ipocrit!

-Nu cred ca m-am plans vreodata daca am gresit. De regula nu prea gresesc, iar cand rar gresesc cu buna stiinta, imi asum greseala si consecintele. Prea multi pe strazi uita ca au dat un examen, ca circula in baza unui cod rutier, nu au minima decenta fata de ceilalti participanti la trafic. De astia as vrea sa scap si uite o dorinta mai veche de a mea s-a implinit... politisti de la rutiera in trafic, fara insemne. Partea proasta este ca sunt prea putini. Intr-o zi posibil sa imi pierd si eu carnetul in urma unei asemenea actiuni, dar am mai mari sanse sa raman in viata pana atunci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbitul la telefon mi se pare extrem de periculos la volan. Simplul vorbit la tel potate conduce la alte contraventii cu adevarat grave: neacordare de prioritate, intoarceri fara o asigurare prealabila, intrari riscante in depasiri, viraje negociate de-amboulea, pe contrasens, etc, etc. Sunt patit cu astia, stiu ce spun. Ar trebui dublate amenzile/suspendate permise pentru cei care vorbesc la tel. in timp ce sofeaza. Ca si pentru cei care nu semnalizeaza din timp schimbarea directiei demers, oprirea, etc..

Campania este buna, in teorie, dar la cat de corupta este politia rutiera din Romania, efectul este aproape 0. Amendeaza amaratii, dar cei cu Q7 sau SLK, merg nestingheriti cu 150km/h in localitate, iar politistul se face ca nu il vede.. iar daca totusi il opreste si ii aplica legea, a doua zi isi recupereaza permisul pe usa din spate... In felul asta, aceste masuri nu au decat efectul de a produce bani la buget, fara sa rezolve cu adevarat problema sigurantei rutiere.

in UK, daca vorbesti la telefon si ai copil in masina, pur si simplu te opreste politia si cheama asigurarile sociale si-ti iau copilul. nu stau la discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crezi ca o sa impresionezi vreun romanas adevarat cu treaba asta?

Vai de capul meu ...

imi aduc aminte de o faza de acum vreo 2 ani ... cand un politist a vrut sa opreasca un SUV condus de o cucoana care depasise coloana de masini care staiona la bariera Pipera. (era si reportaj filmat, insa nu-l gasesc)

Stiu ca saracul politist s-a aruncat pe capota masinii ... s-o opreasca pe vaca. Vaca care avea un copil pe bancheta din spate. Vaca care ulterior a depus plangere impotriva politistului pentru ca i-a speriat copilul. WTF ?????

Ia sa ai o lege adevarata sa-i iei lu aia copilul, apoi s-o tarasti prin spitale la psihiatrie sa vezi daca e apta la bibilica sa transporte copilul ... etc. Sa vezi tu cine mai face asa ceva.

Da' nu ... la noi trebuie sa fie invers frate.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

in state a fost un caz recent cu una care a fost impuscata (era cu copilul de un an in masina) pentru ca nu a oprit la semnalele politistilor si a fortat barajul!

la noi cred ca tot bataia ramane sfanta :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Vaca care avea un copil pe bancheta din spate.

 

Eram uimit intr-o vreme de cati oameni imi taiau fatza si nu dadeau 2 bani pe prioritatea mea, chiar daca eram cu masina. Problema era legata de fapt de existenta copiilor de pe locurile din spate, fara centura nimic, cu 'mufele' lipite de geamuri. Pai daca tii la borac, nu ti se pare decent sa conduci cat mai omeneste, ca nu cari cartofi? Si acum imi aduc aminte de doi: una cu un clio, de am evitat-o la mustata, intram in plin in partea din spate, unde boracul se uita pe geam, iar altul la fel, a iesit din scurt si a ramas perpendicular pe strada, ocupa 2 benzi, na si ocoleste... noroc ca de fiecare data nu am avut viteza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa se introduca prioritatea de copil ! Ai minim un copil in masina si toti participantii din trafic iti dau prioritate neconditionat. Daca nu, strigi la ei : Ba nebunilor nu vedeti ca am un copil in masina !? Simplu . Eu nu inteleg hahalerele astea cu copii, care cred ca odata cu copilul isi iau si strada ? Esti responsabil, circuli mult mai incet si mult mai atent. Altfel ajungi acasa cu copilul in punga ...mort. Ce se mai aude cu filmarile politiei ? Au trecut cele trei zile, le-a trecut ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Din pacate, perfect programabil cum esti, nu ai dreptate:

 

Art. 183 Conducatorul vehiculului oprit la semnalul regulamentar al politistului rutier sau, dupa caz, al politistului de frontiera este obligat sa ramana in vehicul, cu mainile pe volan, iar ceilalti pasageri sa nu deschida portierele, respectand indicatiile politistului.

 

Restul, cu 5 minute...e legenda urbana :google:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba nu e fain deloc. Un politist prea plin de el, si un cetatean care stie ceva, dar nu stie multe.

 

Ai voie sa spui ca nu ii dai voie sa umble la masina sau sa se uite prin portbagaj. Dar nu ai voie sa-i rezisti agentului. Daca el vrea sa se uite sau sa deschida portiere, usi, se uita. Tu doar filmezi.

 

Daca iti deschide usa, il lasi. Daca te agreseaza, filmezi.

 

Cateodata este bine sa mai lasi de la tine, ca sa eviti un conflict. Iesi din masina, etc. Tot timpul ii spui ca nu agreezi cu ceea ce face. Si dupa ce te-a cautat, oprit, etc. ii faci o reclamatie, si il dai in judecata.

 

Oricum, cetateanul ar putea avea castig de cauza pentru ca a fost oprit neregulamentar, fara un motiv anume. Dar numai in instanta, din pacate.

 

 

 

@Kosh

Fain filmuletul, dar nu asa se procedeaza :)

Se invoca art.183 din regulamentul rutier prin care conducatorul autovehiculului este obligat sa ramana cu mainile pe volan.

5 minute, timpul opririi. Chiar daca politistul vrea sa vada acte sau portbagajul. E dorinta si problema lui :)

Eu respect exact litera legii :crack: mai presus de vointa unuia sau a altuia.

Neputinta asta e mai presus de vointa partilor, e lege. Adica e un caz fortuit.

Evident, cu miinile pe volan nu pot deschide nici geamul portierei si nu aud ce gangureste politistul.

Doar sunt un "tampit" perfect programabil, nu?

 

 

Motto: AC/DC = (Avocati, Contabili / Direct Cimitir)

 

 

 

EDIT: Culmea, ca la filmuletul urmator unde femeia clar incalca legea (si spatiul verde), ea nu este agresata nici cand pune in pericol viata agentului. Interesant, nu?

https://www.youtube.com/watch?v=nJ8UqMGMOQ0

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ceva ani m-am contrat cu un politist de la circulatie (cap de creta mi-a facut semn sa opresc, am oprit, m-am dat jos si m-am dus cu actele la el-atunci nu era cu stai in masina si vine el la tine- si ma intreaba direct de ce nu am centura pusa? Eu aveam centura pusa si mi-am dat-o jos cand am coborat din masina, asa ca mi-a sarit mustarul), care politist mi-a zis sa-i deschid in spate (eram cu un papuc) sa vada ce transport (era gol in spate). I-am spus ca nu vreau sa ii deschid, ca nu are dreptul sa ma caute in masina, dar daca el crede ca are totusi dreptul sa ma caute atunci sa ia cheile si sa deschida el in spate..si i-am intins cheile.Nu stiam exact cine avea dreptate (eu auzisem de un caz in care cineva ,caruia i-au confiscat ceva marfa din masina, a dat in judecata politia si a castigat pe exact motivul asta, ca politaiul nu avea voie sa il controleze in masina) dar politistul nu a vrut sa ia cheile sa deschida in spate cu manuta lui. Ca fapt divers "contra" s-a incheiat cu un avertisment pentru parbriz murdar (presupun ca hartia scrisa i-a mangaiat orgoliul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ! si la mine a fost la fel un caz cu politia de frontiera , le-am spus sa se uite si mi-au zis ca nu au voie si m-au rugat frumos sa le deschid eu , dar puteau sa sechestreze masina in caz de banuieli dar daca se dovedea ca nu este nimic o buctau, au fost civilizati si corecti si n-am avut probleme dar clar nu au dreptu de a cotrobai aiurea fara vreun motiv sau mandat pe masina respectiva.

 

E foarte bine sa ne cunoastem drepturile ca sa stim cum si unde avem dreptate si sa nu inghitim rahatu nimanui , dar legile se schimba zilnic si e foarte multa dezinformare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, am terminat dreptul, contraventionalul il stiu destul de bine, examenele si de B si de A le-am luat pe bune(nu la Pitesti:P), norocul multora dintre noi e ca politistii nu isi stiu bine drepturile si obligatiile.

Legea e publica, cititi-o ca va scapa de multe, nu mergeti pe ce zice unul si altul.

Art 35 din OUG 195

(3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, poliţistul rutier are dreptul să verifice vehiculul, precum şi identitatea conducătorului sau a pasagerilor aflaţi în interiorul acestuia atunci când există indicii despre săvârşirea unei fapte de natură contravenţională sau penală.

Explicatia la "exista indicii" e in link.

http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topicID_391692/Controlarea-masinii-de-catre-politie.html

(Sper ca e permis link-ul catre alt site. Daca nu e, rog un moderator sa-l scoata).

Tot din topicul respectiv:

f) dacă persoana refuză controlul în portbagaj şi habitaclu, se solicită întăriri, dacă este cazul şi se procedează la efectuarea controlului fără acordul acesteia; dacă se opune, se iau măsuri de imobilizare;

Politistul nu doar ca are dreptul, are obligatia sa iti verifice masina, fara vreun mandat sau permisiune a ta, daca are indicii de vreo fapta contaventinala sau penala:

Faptul ca un politist a renuntat la controlul masinii arata faptul ca era el slab si nu stia bine ce are voie si ce nu are voie sa faca.

Editat de RPG.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...... s-a incheiat cu un avertisment pentru parbriz murdar (presupun ca hartia scrisa i-a mangaiat orgoliul).

 

Da, mi se pare ca au ei nevoie de hartiile alea ca sa justifice ca "au facut ceva", nu au fost la mancat gogosi. Nu ca ar face ceva folositor oricum, dar asta alta discutie.

 

Am patit si eu, am fost oprit fara motiv si nu aveam actele la mine. Asta insemna 3 puncte si nu stiu cat amenda. Eu doar atat am intrebat - insistent - ca de ce m-a oprit. Mi-a raspuns ca filtru, ca scuteristii prin zona, bla bla. I-am spus ca asta nu e motiv sa ma opreasca, nici macar nu sunt cu scuterul (eram cu moto). Oricum, un motiv inseamna ca m-a vazut cu ceva ilegalitate - bec ars, viteza, etc. Cel putin asa am vazut ca e in State, la noi nu prea stiu. Dar vad ca mi-a iesit. Pana la urma sistemul nostru legal e copiat dupa ala din strainatate, asa ca... defilam cu aia.

 

 

L-am intrebat daca pot sa plec, dar nu m-a lasat, a zis ca vine cu nino nino dupa mine daca plec :) . Totusi, trebuie sa intrebi, pentru ca daca n-are motiv sa te opreasca, teoretic esti liber sa pleci. Pana la urma tot n-a avut ce face, si m-a lasat sa plec.

 

Dupa aia tot mi-au dat o avertizare, fara amenda - asta din alt motiv. Asta pentru ca am ramas in zona, ca puteam sa plec, dar eu acolo aveam treaba unde erau ei. Aia am semnat-o, desi eram chitit sa nu semnez nimic, dar nici nu vroiam sa se ingroase gluma. Deci presupun ca tot e importanta hirtoaga aia daca s-au obosit sa vina dupa mine numai ca sa semnez ceva.

 

 

...... si e foarte multa dezinformare.

 

Corect. Din pacate politia nu are interesul ca noi sa ne stim drepturile.

 

 

 

Fratilor, am terminat dreptul, contraventionalul il stiu destul de bine, examenele si de B si de A le-am luat pe bune(nu la Pitesti:P), norocul multora dintre noi e ca politistii nu isi stiu bine drepturile si obligatiile.

Legea e publica, cititi-o ca va scapa de multe, nu mergeti pe ce zice unul si altul.

Art 35 din OUG 195

(3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, poliţistul rutier are dreptul să verifice vehiculul, precum şi identitatea conducătorului sau a pasagerilor aflaţi în interiorul acestuia atunci când există indicii despre săvârşirea unei fapte de natură contravenţională sau penală.

Explicatia la "exista indicii" e in link.

http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topicID_391692/Controlarea-masinii-de-catre-politie.html

(Sper ca e permis link-ul catre alt site. Daca nu e, rog un moderator sa-l scoata).

Politistul nu doar ca are dreptul, are obligatia sa iti verifice masina, fara vreun mandat sau permisiune a ta, daca are indicii de vreo fapta contaventinala sau penala:

Faptul ca un politist a renuntat la controlul masinii arata faptul ca era el slab si nu stia bine ce are voie si ce nu are voie sa faca.

 

Da, ti-am subliniat cu rosu partea pe care mi se pare ca o ignori. Deci, daca are motiv. Este fix treaba lui, si sa cunoasca legea daca vrea sa umble in portbagajul meu. Ca eu il filmez, si chiar daca gaseste droguri (teoretic) s-ar putea sa scap, pentru ca nu avea voie sa umble acolo. Dar fiti cu mare grija, el poate sa spuna ca a simtit miros de marijuana in masina. In cazul asta nu mai e bine sa iesi din autovehicul, mai bine stai inauntru si deschizi un geam 10 cm. Un singur geam. Ca astfel nu poate sa spuna ca s-a facut curent si a simtit ceva in masina. Deci, mai putin cu prietenia, dar nu va impotriviti. Aveti o camera si filmati tot, inainte (daca e posibil) si mai ales dupa, Imprejurarile, masina, etc.

 

 

 

 

@RPG uite citez din linkul care l-ai dat tu: Am ingrosat partea mai interesanta.

Un raspuns cam vag. Politistul are dreptul sa verifice multe lucruri, cum ar fi existenta rotii de rezerva, functionarea sistemului de frana, etc., depinde si cu ce treaba este acolo, este filtru, cu ce tema, etc. Pe de alta parte, pana si cortul, in care dormi la munte, intr-o poiana, are statutul legal de "domiciliu" deci, pe cale de consecinta, nu se intra in el, fara consimtamantul locatarului, decat cu mandat.

 

Asadar si masina, cat timp te afli in ea, are statutul de domiciliu. Faceti o experienta: politistul va cere sa deschideti portbagajul, dvs. ii spuneti ca este neincuiat, dar nu-i dati voie, si vedeti ce o sa faca!

 

Cand ti se face controlul antitero la aeroport, si lucratorul vrea sa se uite in geanta, dupa ce deja ti-a scanat-o, nota bene, iti cere acordul! Nu-i dai voie, nu ti-o deschide, nu te urci in avion, raporteaza sefului, vin autoritatile aerooprtuale, etc. Deci nu iti umbla orice Gheorghe in lucrurile personale. Stiti de ce betivii din State tin sticla intr-o punga de hartie? Fiindca in ea, nu se umbla decat cu mandat!
Nu sunt pregatit sa raspund la aceasta intrebare, prea generala, dar nici un raspuns de genul "patru picioare bun, doua picioare rau", nu este de acceptat.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeaza din linkul meu, dar acolo e, ca aici, un topic de discutie, urmareste pana la final:

Atat legislatia noastra cat si legislatia internationala, la care si Romania este parte, prevede expres posibilitatea executarii controlul vehiculelor fara autorizare speciala.
Comisia Europeana pentru Drepturile Omului, prin Hotararea nr. 5488/1972 si Recomandarea nr. 45/1972, arata ca in perchezitionarea vehiculelor, politia actioneaza in cadrul obligatiilor sale, care au ca obiect descoperirea delictelor si culegerea datelor (elementelor) doveditoare, neputand fi extinsa, in mod arbitrar, notiunea de domiciliu si asupra vehiculelor.

In plus, art. 100 C.proc.pen. alin. (5) mentioneaza faptul ca perchezitia vehiculelor urmeaza regimul perchezitiei corporale.

Controlul vehiculelor este activitatea care are drept scop verificarea minuţioasă a acestora (inclusiv a portbagajului), a documentelor conducătorului auto şi, după caz, a călătorilor şi pasagerilor, a bagajelor pe care le au asupra lor, precum şi a legalităţii transporturilor de bunuri sau persoane.
Poliţiştii pot să efectueze control asupra oricărui vehicul aflat în zona de competenţă şi pe timpul îndeplinirii misiunilor specifice pentru a preveni săvârşirea unor infracţiuni sau pentru probarea acestora (cu excepţia celor ale Corpului Diplomatic).
Oprirea şi controlul unui vehicul se execută când:
a) există date şi informaţii că s-au comis infracţiuni şi contravenţii;(datele si informatiile le au ei, nu sunt obligati sa ti le comunice tie)
b. există suspiciuni că vehiculele vizate transportă bunuri, valori provenite din săvârşirea unor fapte ilicite ori persoane urmărite;(din nou nu trebuie comunicate
c) se execută acţiuni punctuale;(filtre, razii, etc)
d) se aplică măsuri speciale (carantină, filtre, protecţia unor zone calamitate, izolarea unor zone unde s-au produs catastrofe);
Cu ocazia controlului se urmăreşte descoperirea:

a) persoanelor ascunse în vehicul în scopul de a se sustrage urmăririi ori de a intra ori ieşi în/din locuri interzise;
b. persoanelor răpite sau sechestrate, evadaţilor, dezertorilor;
c) bunurilor care provin din infracţiuni ori contravenţii sau care pot servi la săvârşirea acestora;
Oprirea vehiculelor în trafic se execută prin folosirea mijloacelor de semnalizare acustică, luminoase sau prin semnalele poliţistului prevăzute la art. 88 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicat.
Se alege un loc adecvat care să permită poziţionarea vehiculelor în afara părţii carosabile, în parcări ori alte spaţii, astfel încât să nu fie afectată fluenţa traficului rutier.
Pe timpul nopţii aceste locuri trebuie să fie, de regulă, iluminate, evitându-se pe cât posibil, oprirea în locuri unde această manevră este interzisă prin lege.
Semnalul de oprire se efectuează cu braţul pe timp de zi, iar pe timp de noapte, cu bastonul iluminat sau reflectorizant, iar în lipsa acestuia prin balansarea în plan vertical a unui dispozitiv cu lumina de culoare roşie.
În ambele situaţii se poate folosi şi fluierul din dotare.
Poliţistul se postează pe banda de circulaţie a vehiculului ce urmează a fi oprit, fără a depăşi însă axul longitudinal al drumului, iar noaptea cât mai aproape de acostamentul acestuia, în momentul executării semnalului de oprire. Aceste poziţii asigură protecţia poliţistului şi permit conducătorului auto să observe din timp semnalul şi să oprească în condiţii de siguranţă.
Atunci când vehiculul ce urmează a fi oprit circulă în aceeaşi direcţie, se pun în funcţiune semnalele luminoase de culoare roşu şi albastru şi pe cele sonore, după care, de regulă, se va circula în spatele vehiculului vizat până când conducătorul acestuia se conformează semnalelor şi opreşte.
Oprirea se poate face şi prin punerea în funcţiune a dispozitivului cu mesaje variabile, care va fi setat pe poziţia ‘’Stop, Poliţia’’ sau cu braţul.
În cazul în care conducătorul auto vizat nu dă curs semnalelor efectuate, se utilizează dispozitivul de amplificare a vocii, somându-l să oprească şi se execută, după caz şi semnalul regulamentar cu braţul, pe timp de zi, ori cu bastonul reflectorizant, pe timp de noapte.
Atunci când vehiculul ce urmează a fi oprit circulă din sens opus, se execută semnalul de oprire din vehicul, pe fereastra din stânga, prin balansarea în plan vertical a braţului ori a bastonului reflectorizant.
În cazul în care conducătorul vehiculului nu opreşte, se procedează la începerea urmăririi acestuia, concomitent cu anunţarea dispeceratului despre situaţia creată, a datelor de identificare ale vehiculului şi a motivelor care au determinat luarea măsurii, solicitând ajutorul efectivelor aflate în zonă.
În situaţia în care există date şi informaţii că s-au comis infracţiuni, iar vehiculele vizate transportă bunuri, valori provenite din săvârşirea unor astfel de fapte ori persoane urmărite, la controlul vehiculului trebuie respectate următoarele reguli:
a) după verificarea documentelor, se solicită conducătorului auto şi pasagerilor să iasă din vehicul, pe rând şi se supraveghează cu atenţie;
b. se identifică un martor asistent, dacă este posibil;
c) se controlează interiorul vehiculului şi, după aceea, al portbagajului;(daca au scos ocupantii din masina inseamna ca POLITISTII EFECTUEAZA CONTROLUL)

d) în situaţia în care se găsesc bunuri, valori provenite din săvârşirea unor fapte ilicite, se procedează la inventarierea şi ridicarea acestora în vederea cercetărilor, în conformitate cu prevederile legale; această activitate se poate realiza la faţa locului sau la sediul poliţiei;
e) în cazul în care este depistată o persoană urmărită, aceasta va fi condusă la sediul poliţiei;
f) dacă persoana refuză controlul în portbagaj şi habitaclu, se solicită întăriri, dacă este cazul şi se procedează la efectuarea controlului fără acordul acesteia; dacă se opune, se iau măsuri de imobilizare;
g) în situaţia în care conducătorul vehiculului trebuie condus la sediul poliţiei, vehiculul acestuia va rămâne staţionat în locul depistării, sistemele de închidere fiind asigurate; dacă este posibil, vehiculul va rămâne în custodia unei persoane, consemnând datele de identificare ale acesteia; în cazul în care se impune aducerea vehiculului la sediul poliţiei, acesta nu va fi condus de către conducătorul în cauză.
Controlul se execută, de regulă, de minimum doi poliţişti, dintre care cel puţin unul va avea rol de protecţie prin adoptarea unei poziţii favorabile pentru a supraveghea atât partenerul său, cât şi pe ocupanţii vehiculului, fiind pregătit să intervină imediat.
Vehiculele controlate şi persoanele legitimate cu această ocazie vor fi înscrise în raportul întocmit de poliţist la ieşirea din serviciu, menţionându-se numărul de înmatriculare, numele şi prenumele proprietarului şi conducătorului vehiculului, ora, locul, motivul opririi şi măsurile luate.
Controlul vehiculelor se execută, de regula, în prezenţa a cel puţin un martor asistent căruia i se va aduce la cunoştinţă despre activitatea ce urmează a se efectua.
După controlul vehiculului se va întocmi un proces verbal în care se va descrie activitatea desfăşurată, obiecţiile participanţilor precum şi eventualele declaraţii ale deţinătorului.
Procesul verbal se va întocmi în două exemplare din care unul se va lăsa deţinătorului vehiculului.
În cazul în care se vor găsi în vehicul bunuri interzise la deţinere se va menţiona despre acest lucru în procesul verbal, cu descrierea amănunţită a bunurilor.
Controlul vehiculului nu are caracterul unei percheziţii în sensul art. 100 din Codul de procedură penală ci este o activitate poliţienească desfăşurată în momentul în care există indicii temeinice cu privire la săvârşirea unor infracţiuni, fapte de natură contravenţională, existenţa unor bunuri interzise la deţinere sau provenite din infracţiuni.

Editat de RPG.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu nu am finalul asta. Stai sa citesc, mi-ai dat tema acuma :D

 

PS. Acum vad ca e si pagina 2. O sa revin cand ma lamuresc, multumesc.

Citeaza din linkul meu, dar acolo e, ca aici, un topic de discutie, urmareste pana la final:


» Post actualizat in 17 Dec 2014 22:56

Pai eu nu am finalul asta. Stai sa citesc, mi-ai dat tema acuma :D

 

PS. Acum vad ca e si pagina 2. O sa revin cand ma lamuresc, multumesc.

 

Chiar daca nu imi comunica mie, el trebuie sa se asigure ca exista acele "date si informatii". Eu nu ii deschid, si gata. O descui daca vreau (desi nici nu stiu daca asta inseamna accept), dar deschide el. Daca nu, sa vina cu ranga si sa desfaca. Daca are acele "date si informatii" bine, daca nu, raspunde in instanta. Si ma despagubeste pentru stricaciuni.

 

Ideea e ca daca ii deschid eu - nu mai are nevoie de "date si informatii". I-am deschis eu de buna-voie si de baiat cumsecade (=fraier in cazul asta) care sunt eu. Si nu uitati ca politistul are voie sa va minta - si asta legal. El are voie sa va minta ca are mandat motiv, sau "date si informatii". Poate sa zica ce vrea el. Deci, strategia ramane aceeasi - nu accepti nici un fel de control, dar nu te opui politistului.


» Post actualizat in 17 Dec 2014 22:57

Citeaza din linkul meu, dar acolo e, ca aici, un topic de discutie, urmareste pana la final:

Atat legislatia noastra cat si legislatia internationala, la care si Romania este parte, prevede expres posibilitatea executarii controlul vehiculelor fara autorizare speciala.
Comisia Europeana pentru Drepturile Omului, prin Hotararea nr. 5488/1972 si Recomandarea nr. 45/1972, arata ca in perchezitionarea vehiculelor, politia actioneaza in cadrul obligatiilor sale, care au ca obiect descoperirea delictelor si culegerea datelor (elementelor) doveditoare, neputand fi extinsa, in mod arbitrar, notiunea de domiciliu si asupra vehiculelor.

In plus, art. 100 C.proc.pen. alin. (5) mentioneaza faptul ca perchezitia vehiculelor urmeaza regimul perchezitiei corporale.

Controlul vehiculelor este activitatea care are drept scop verificarea minuţioasă a acestora (inclusiv a portbagajului), a documentelor conducătorului auto şi, după caz, a călătorilor şi pasagerilor, a bagajelor pe care le au asupra lor, precum şi a legalităţii transporturilor de bunuri sau persoane.
Poliţiştii pot să efectueze control asupra oricărui vehicul aflat în zona de competenţă şi pe timpul îndeplinirii misiunilor specifice pentru a preveni săvârşirea unor infracţiuni sau pentru probarea acestora (cu excepţia celor ale Corpului Diplomatic).
Oprirea şi controlul unui vehicul se execută când:
a) există date şi informaţii că s-au comis infracţiuni şi contravenţii;(datele si informatiile le au ei, nu sunt obligati sa ti le comunice tie)
b. există suspiciuni că vehiculele vizate transportă bunuri, valori provenite din săvârşirea unor fapte ilicite ori persoane urmărite;(din nou nu trebuie comunicate
c) se execută acţiuni punctuale;(filtre, razii, etc)
d) se aplică măsuri speciale (carantină, filtre, protecţia unor zone calamitate, izolarea unor zone unde s-au produs catastrofe);
Cu ocazia controlului se urmăreşte descoperirea:

a) persoanelor ascunse în vehicul în scopul de a se sustrage urmăririi ori de a intra ori ieşi în/din locuri interzise;
b. persoanelor răpite sau sechestrate, evadaţilor, dezertorilor;
c) bunurilor care provin din infracţiuni ori contravenţii sau care pot servi la săvârşirea acestora;
Oprirea vehiculelor în trafic se execută prin folosirea mijloacelor de semnalizare acustică, luminoase sau prin semnalele poliţistului prevăzute la art. 88 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicat.
Se alege un loc adecvat care să permită poziţionarea vehiculelor în afara părţii carosabile, în parcări ori alte spaţii, astfel încât să nu fie afectată fluenţa traficului rutier.
Pe timpul nopţii aceste locuri trebuie să fie, de regulă, iluminate, evitându-se pe cât posibil, oprirea în locuri unde această manevră este interzisă prin lege.
Semnalul de oprire se efectuează cu braţul pe timp de zi, iar pe timp de noapte, cu bastonul iluminat sau reflectorizant, iar în lipsa acestuia prin balansarea în plan vertical a unui dispozitiv cu lumina de culoare roşie.
În ambele situaţii se poate folosi şi fluierul din dotare.
Poliţistul se postează pe banda de circulaţie a vehiculului ce urmează a fi oprit, fără a depăşi însă axul longitudinal al drumului, iar noaptea cât mai aproape de acostamentul acestuia, în momentul executării semnalului de oprire. Aceste poziţii asigură protecţia poliţistului şi permit conducătorului auto să observe din timp semnalul şi să oprească în condiţii de siguranţă.
Atunci când vehiculul ce urmează a fi oprit circulă în aceeaşi direcţie, se pun în funcţiune semnalele luminoase de culoare roşu şi albastru şi pe cele sonore, după care, de regulă, se va circula în spatele vehiculului vizat până când conducătorul acestuia se conformează semnalelor şi opreşte.
Oprirea se poate face şi prin punerea în funcţiune a dispozitivului cu mesaje variabile, care va fi setat pe poziţia ‘’Stop, Poliţia’’ sau cu braţul.
În cazul în care conducătorul auto vizat nu dă curs semnalelor efectuate, se utilizează dispozitivul de amplificare a vocii, somându-l să oprească şi se execută, după caz şi semnalul regulamentar cu braţul, pe timp de zi, ori cu bastonul reflectorizant, pe timp de noapte.
Atunci când vehiculul ce urmează a fi oprit circulă din sens opus, se execută semnalul de oprire din vehicul, pe fereastra din stânga, prin balansarea în plan vertical a braţului ori a bastonului reflectorizant.
În cazul în care conducătorul vehiculului nu opreşte, se procedează la începerea urmăririi acestuia, concomitent cu anunţarea dispeceratului despre situaţia creată, a datelor de identificare ale vehiculului şi a motivelor care au determinat luarea măsurii, solicitând ajutorul efectivelor aflate în zonă.
În situaţia în care există date şi informaţii că s-au comis infracţiuni, iar vehiculele vizate transportă bunuri, valori provenite din săvârşirea unor astfel de fapte ori persoane urmărite, la controlul vehiculului trebuie respectate următoarele reguli:
a) după verificarea documentelor, se solicită conducătorului auto şi pasagerilor să iasă din vehicul, pe rând şi se supraveghează cu atenţie;
b. se identifică un martor asistent, dacă este posibil;
c) se controlează interiorul vehiculului şi, după aceea, al portbagajului;(daca au scos ocupantii din masina inseamna ca POLITISTII EFECTUEAZA CONTROLUL)

d) în situaţia în care se găsesc bunuri, valori provenite din săvârşirea unor fapte ilicite, se procedează la inventarierea şi ridicarea acestora în vederea cercetărilor, în conformitate cu prevederile legale; această activitate se poate realiza la faţa locului sau la sediul poliţiei;
e) în cazul în care este depistată o persoană urmărită, aceasta va fi condusă la sediul poliţiei;
f) dacă persoana refuză controlul în portbagaj şi habitaclu, se solicită întăriri, dacă este cazul şi se procedează la efectuarea controlului fără acordul acesteia; dacă se opune, se iau măsuri de imobilizare;


» Post actualizat in 17 Dec 2014 23:22

Da, deci mi-ai copiat legea. Am citit-o. Pe forum inca nu m-am bagat, dar deja sunt lamurit in mare parte. Intr-adevar, partea cu domiciliul nu este adevarata, dar ramane valabil restul.

 

În situaţia în care există date şi informaţii că s-au comis infracţiuni, iar vehiculele vizate transportă bunuri, valori provenite din săvârşirea unor astfel de fapte ori persoane urmărite, la controlul vehiculului trebuie respectate următoarele reguli:

 

Deci, chiar daca agentul nu mi le comunica, acele date si informatii trebuie sa existe. Fara aia nu se face controlul. Sau se face, daca sunt eu fraier sa il invit sa se uite in portbagaj. Nu renuntati, nu va dati acceptul. E foarte important.

 

 

 

 

Eu nu am primit amenda nu pentru ca s-a speriat politistul de inteligenta mea. Nici pe departe. Nu mi-a dat amenda pentru ca stia ca am dreptul sa o contest pe motivul ca m-a oprit fara ca sa aiba date si informatii despre mine. Si se pare ca nu a vrut sa munceasca degeaba.


» Post actualizat in 17 Dec 2014 23:43

Cheia e ca nu trebuie comunicate soferului, dar trebuie sa existe pentru a te putea da in judecata. Nu trebuie sa ti le comunice tie, dar va trebui sa le comunice judecatorului in instanta. Simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...