Sari la conținut

injectia se regleaza?


victora$
 Share

Postări Recomandate

Salut.Am o honda cbr 600 rr si am citit undeva ca si injectia se regleaza sau se sincronizeaza.Stie cineva ceva despre asta?Este o operatiune pe care nu am facut-o inca la motocicleta si intentionez sa o fac in viitorul apropiat.Am motocicleta de aproape 4 ani si consider ca nu iar face rau o reglare de genul asta.

Editat de victora$
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In prima etapa se poate discuta de o diagnosticare (OBD 2), citirea informatiilor primite de la senzorii/traductoarele cu care este echipat motorul. Informeaza-te de un service care este dotat cu un stand de diagnosticare, are cititorul de coduri, soft-ul pentru motorul tau, conectoare, etc. Totul functioneaza sincronizat intre senzori, actuatori, calculator. Daca sunt defectiuni, apar erori care vor fi citite la diagnosticare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de reparatie scrie clar cum se face...fara OBD si rahatiri.Cu turometru etalon, sincronizator si o surubelnita in unghi sau dreapta dupa caz.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In prima etapa se poate discuta de o diagnosticare (OBD 2), citirea informatiilor primite de la senzorii/traductoarele cu care este echipat motorul. Informeaza-te de un service care este dotat cu un stand de diagnosticare, are cititorul de coduri, soft-ul pentru motorul tau, conectoare, etc. Totul functioneaza sincronizat intre senzori, actuatori, calculator. Daca sunt defectiuni, apar erori care vor fi citite la diagnosticare.

 

Daca are erori, sunt raportate pe bord - clipeste becul FI. In functie de secventa in care clipeste, afli codul de eroare si explicatia din manual.

Pentru sincronizare nu-i nevoie de tester de diagnoza. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici cu testaru uneori nui da de cap si i dai tu cu surubelnita la injectie , ne te supara dar laso asa cum a picat , nu mai este carburatie .daca nu ai nici o eroare in bord mergi fara teama senzori isi fac treaba la fel si cdi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

injectie sincronizata cu obd-ul... vai s-amar...

 

A zis doar ca inainte de sincronizare ar merge o diagnoza, lucru care mi se pare evident...

 

Intai trebuie vazut daca e nevoie de sincronizare si apoi sincronizezi, nu te-apuci de facut reglaje daca nu e nevoie. Nu e obligatoriu sa fie ceva desincronizat.

 

Si ca sa raspund corect celui care a facut topicul: NU - injectia nu se sincronizeaza sau regleaza, injectia este controlata EXCLUSIV automat de catre ECU care are harti de injectie predefinite si care nu merg reglate la un ECU* clasic. La un ECU aftermarket se pot incarca alte harti, atat.

 

Ce se sincronizeaza este debitul de aer aspirat de catre fiecare cilindru, atat. Injectia (debitul de benzina al fiecarui injector in parte) - NU se poate regla in nici un fel la un motor cu injectie stock.

 

*ECU - engine control unit - sau computer de control al motorului sau ICU - injection control unit.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Am o honda cbr 600 rr si am citit undeva ca si injectia se regleaza sau se sincronizeaza.Stie cineva ceva despre asta?Este o operatiune pe care nu am facut-o inca la motocicleta si intentionez sa o fac in viitorul apropiat.Am motocicleta de aproape 4 ani si consider ca nu iar face rau o reglare de genul asta.

 

Reglajele sistemului de alimentare cu injectie sunt de mai multe feluri - de la simplu la complex:

 

Sicronizare - o operatiune relativ simpla si rapida

Tuning motor- complexa: Re-mapping + o intreaga serie de modificari, care mai de care mai scumpe, daca vrei sa scoti maximum de performanta din motor (FA, evacuare, PC/HRC-ecu, axe cu came, ignition, mapping, dyno run, etc)

 

Pt o mentenanta obisnuita este suficienta sincronizarea.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de moto si capacitatile unui service.

Se pot sincroniza clapetele ,se pot sincroniza timpi de injectie,modifica harti.

Si DA, clapetele la 600 rr se sincronizeaza.depinde de an,daca are ISC o sa fie putin mai greu daca mecanicul nu stie si nu are cu ce sa o faca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, si in Bucuresti exista un service care poate face treaba asta?

Ca ma intereseaza si pe mine.

 

In manual am "sincronizarea" la fiecare 12.000 si eu am deja 26.000 cu un ER6N, 2009...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A zis doar ca inainte de sincronizare ar merge o diagnoza, lucru care mi se pare evident...

 

Intai trebuie vazut daca e nevoie de sincronizare si apoi sincronizezi, nu te-apuci de facut reglaje daca nu e nevoie. Nu e obligatoriu sa fie ceva desincronizat.

 

Si ca sa raspund corect celui care a facut topicul: NU - injectia nu se sincronizeaza sau regleaza, injectia este controlata EXCLUSIV automat de catre ECU care are harti de injectie predefinite si care nu merg reglate la un ECU* clasic. La un ECU aftermarket se pot incarca alte harti, atat.

 

Ce se sincronizeaza este debitul de aer aspirat de catre fiecare cilindru, atat. Injectia (debitul de benzina al fiecarui injector in parte) - NU se poate regla in nici un fel la un motor cu injectie stock.

 

*ECU - engine control unit - sau computer de control al motorului sau ICU - injection control unit.

Un tip care intelege sensul cuvintelor si nu are nevoie de traducere ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci Bogdan, merci Cesar, merci TNG, merci SEI. Patru dintre cei mai pricepuţi şi săritori.

Mulţumim.

Şi rămâne întrebarea lui Beatrice : cine ne face şi nouă o verificare/sincronizare prin Bucureşti, chiar dacă nu se aprinde FI iar mobra merge bine ( afaik ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre cei care au postat aici, atat eu cat si Geo te-am putea ajuta dar nu suntem singurii.

In principiu, orice service serios poate face aceasta operatiune, pentru ca e in lista operatiunilor de mentenanta recomandate de producatori.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci Bogdan, merci Cesar, merci TNG, merci SEI. Patru dintre cei mai pricepuţi şi săritori.

Mulţumim.

Şi rămâne întrebarea lui Beatrice : cine ne face şi nouă o verificare/sincronizare prin Bucureşti, chiar dacă nu se aprinde FI iar mobra merge bine ( afaik ).

 

tu nu intelegi ca sincronizarea nu are nici o treaba cu senzorii? care senzori fie vorba intre noi nu-s tocmai de pe o racheta spatiala... sincronizarea se face pentru ca NICIODATA cilindrii (si supapele cu scaunele lor dealtfel) nu se vor uza la fel. in cazul tau 4 cilindri cu uzura diferita. unul trage mai mult aer, altul mai putin... orice service echipat cu vacuumetru poate face sincronizarea la majoritatea motocicletelor pe injectie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fi-ți-ar vacuumetrul al dracu, să-ți fie, numai vacuumetru ai în cap !

Vreau pe cineva cu ureche muzicală, care a mai auzit câteva zeci-sute de motoare, care să asculte mobra și să-și dea seama dacă ceva e prost și nu doar dacă dacă emisia e în parametri, dacă de ex servo care acționează valva de pe evacuare funcționează corect ( sau dacă funcționează măcar ), dacă injectoarele sunt în parametri.

Nu știu dacă ai reparat vreo mobră sau dacă te pricepi dar majoritatea răspunsurilor tale sunt idioate și/sau în zeflemea.

Noi ăștia care întrebăm, o facem pt că nu știm iar miștocăreala ta nu ne ajută cu nimic.

PS Senzorii ăia sunt fix de la o navetă spațială atoateștiutorule. Sau tu faci un knock-sensor pe genunchi dintr-o doză piezo de pickup și un filtru trece-bandă ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia o moneda de 50 de bani si pune.o pe aripioarele de racire la motor.Tureaza motorul putin si vezi daca sare moneda de acolo. Dca nici macar nu o poti fixa acolo esti deja foarte desincronizat ci clapetele. Daca sare doar la turatie...mai mere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fi-ți-ar vacuumetrul al dracu, să-ți fie, numai vacuumetru ai în cap !

Vreau pe cineva cu ureche muzicală, care a mai auzit câteva zeci-sute de motoare, care să asculte mobra și să-și dea seama dacă ceva e prost și nu doar dacă dacă emisia e în parametri, dacă de ex servo care acționează valva de pe evacuare funcționează corect ( sau dacă funcționează măcar ), dacă injectoarele sunt în parametri.

Nu știu dacă ai reparat vreo mobră sau dacă te pricepi dar majoritatea răspunsurilor tale sunt idioate și/sau în zeflemea.

Noi ăștia care întrebăm, o facem pt că nu știm iar miștocăreala ta nu ne ajută cu nimic.

PS Senzorii ăia sunt fix de la o navetă spațială atoateștiutorule. Sau tu faci un knock-sensor pe genunchi dintr-o doză piezo de pickup și un filtru trece-bandă ?

 

ce treaba are valva de pe avacuare cu sincronizarea? :))) de reparat motociclete? :lol: cu asta ma ocup de 12 ani... despre senzorii de detonatie sa stii ca exista din anii '40 (desi recunosc, nu erau folositi decat pentru culegere de date).. majoritatea raspunsurilor mele sunt in zeflemea pentru ca nu am cu cine. ai intrebat mai sus cum se face marea sincronizare la un trocarici pe injectie si ti-au raspuns si altii acelasi lucru ca si mine. acum vrei ureche muzicala? merge si aia daca omul e bun dar tot pe aparate ai cea mai mare precizie. si cu manualul in fata. NICI un mecanic care se respecta nu va repara mai mult de 2-3 modele (care ii plac de obicei si le-a si avut) nu va face reglaje (in afara de sincronizare si un reglat de relanti) fara sa consulte manualul. atentie, sa-l consulte, nu neaparat sa foloseasca valorile din el. pentru ca de asta exista reglaje, nu exista doua motoare la fel. altfel nu erau reglabile si pa. erau si mai ieftine de construit...dar ma rog, sunt multi ca tine care nu stiu, intreaba dar dupa aia isi aduc aminte ca "stiu" ei ceva...

 

peseu: la hornet nu ai "exup" (denumire data de yamaha, primii dealtfel care au montat asa ceva pe motorete). la honda una dintre denumiri e htev. in engleza se numeste generic four-stroke power valve... si nici senzor de detonatie...

 

ia o moneda de 50 de bani si pune.o pe aripioarele de racire la motor.Tureaza motorul putin si vezi daca sare moneda de acolo. Dca nici macar nu o poti fixa acolo esti deja foarte desincronizat ci clapetele. Daca sare doar la turatie...mai mere!

 

=)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Editat de Performance Solutions
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce treaba are valva de pe avacuare cu sincronizarea? :))) de reparat motociclete? :lol: cu asta ma ocup de 12 ani... despre senzorii de detonatie sa stii ca exista din anii '40 (desi recunosc, nu erau folositi decat pentru culegere de date).. majoritatea raspunsurilor mele sunt in zeflemea pentru ca nu am cu cine. ai intrebat mai sus cum se face marea sincronizare la un trocarici pe injectie si ti-au raspuns si altii acelasi lucru ca si mine. acum vrei ureche muzicala? merge si aia daca omul e bun dar tot pe aparate ai cea mai mare precizie. si cu manualul in fata. NICI un mecanic care se respecta nu va repara mai mult de 2-3 modele (care ii plac de obicei si le-a si avut) nu va face reglaje (in afara de sincronizare si un reglat de relanti) fara sa consulte manualul. atentie, sa-l consulte, nu neaparat sa foloseasca valorile din el. pentru ca de asta exista reglaje, nu exista doua motoare la fel. altfel nu erau reglabile si pa. erau si mai ieftine de construit...dar ma rog, sunt multi ca tine care nu stiu, intreaba dar dupa aia isi aduc aminte ca "stiu" ei ceva...

 

peseu: la hornet nu ai "exup" (denumire data de yamaha, primii dealtfel care au montat asa ceva pe motorete). la honda una dintre denumiri e htev. in engleza se numeste generic four-stroke power valve... si nici senzor de detonatie...

 

 

=)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

pai poate si-a montat el Exup sau Pauar valv pe Horneta..si actioneata cablurile de la ghidon....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Performance solutions, dar la un motor pe injectie care are mai multi cilindri si o singura gura de admisie/clapeta (caz fff frecvent la auto) ce pwla calului mai sincronizezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...