Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din pacate nu am avut parte de ploaie, dar cursa a fost semi decenta.

De Hamilton/Bottas/Verstappen nu am ce spune. Cred ca asa puntin screen time dedicat locurilor 1-2 in cursa nu a mai fost de ani de zile. 

M-a impresionat insa Rici si Hulkenberg. Rici care aduce primul podium Renault dupa muulti ani, iar Hulkenberg care basically a fost chemat sambata la ora 11.00. Baitul ala a facut 3 ture in Q1, a plecat de pe ultima pozitie si a terminat pe 8, intr-o masina cu care....facuse 3 ture!! pe un circuit pe care el nu a mai concurat din 2013 sau cand a fost ultimul GP.

Baiatu asta, de la Silverstone pana acuma, in 2 curse a stras mai multe puncte decat Vettel in 7 curse!!!. Pacat insa ca nu il vom vedea anul viitor in F1, cel putin eu nu cred ca are sanse reale. Dar cine stie, dupa cursa de ieri, poate RedBull sau Haas fac loc pentru el. 

Ferrari blana ca deobicei. Se stie ca Ferrari toaca gumele, dar m-am gandit ca pe frig le si incalzeste mai repede si cine stie. Cumva asa justificam locul 4 din calificari a lui Leclerc. Din pacate in cursa au fost pe nicaieri. Strategie proasta, greseli grosolane (Vettel)...au luat si ei 6 puncte amarate. In comparatie Racing Point, cu un pilot "concediat" si cu altu luat din parcarea circuitului, au luat 16 puncte...si ce sa vezi, is pe 3 la general.

Bravo celor de la Haas si Alfa, care au reusit sa scoata niste punctuletze acolo...

 

Marele circ insa incepe sa se invarta in jurul celor de la Mercedes...apar zvonuri, iar zvonuriile mai ales daca vin si din gura lui Rosberg...probabil au un sambure de adevar. Toto inca nu a semnat, Hamilton inca nu a semnat. Aparent nici nu se stie daca vor semna cei doi cu Mercedes, mai ales ca Hamiton nu semneaza inca pana nu stie daca Toto va fi 100% sef si anul viitor. Se zvoneste ca s-ar duce la Aston Martin, iar asta deschide usa supozitiilor. Daca va fi asa, eu cred ca F1 va vedea una dintre cele mai "ciudate" rocade din istorie. Hamiton cu Toto la Racing Point/Aston Martin din 2021, iar Lance "urca" la Mercedes ca sa-i faca loc lui Hamiton. Eu asa as proceda in locul celor 2, care pur si simplu nu mai au ce demostra acolo. La Aston, in calitate de Underdog, Hamilton poate sa-l bata de la usture pe Vettel si sa ia titlul cu Aston Martin. Daca si-ar lua titul 8 cu Aston, in timp ce-l lasa intr-o balta de sange pe Vettel, ar inchide gura tutoror criticiilor si tuturor celor care asociaza titluriile lui cu masina net suporioara avuta. Iar Toto, nici nu are rost sa povestim cate are de castigat de pe urma mutarii. Astea sunt doar supozitiile mele, pe baza zvonuriilor. Nu este nici 5% sigur ca se intampla...dar 5% e mai mult decat 0%

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, cuki a spus:

M-a impresionat insa Rici si Hulkenberg. Rici care aduce primul podium Renault dupa muulti ani, iar Hulkenberg care basically a fost chemat sambata la ora 11.00. Baitul ala a facut 3 ture in Q1, a plecat de pe ultima pozitie si a terminat pe 8, intr-o masina cu care....facuse 3 ture!! pe un circuit pe care el nu a mai concurat din 2013 sau cand a fost ultimul GP.

Baiatu asta, de la Silverstone pana acuma, in 2 curse a stras mai multe puncte decat Vettel in 7 curse!!!. Pacat insa ca nu il vom vedea anul viitor in F1, cel putin eu nu cred ca are sanse reale. Dar cine stie, dupa cursa de ieri, poate RedBull sau Haas fac loc pentru el.

:agree:

Acum 9 ore, cuki a spus:

Marele circ insa incepe sa se invarta in jurul celor de la Mercedes...apar zvonuri, iar zvonuriile mai ales daca vin si din gura lui Rosberg...probabil au un sambure de adevar. Toto inca nu a semnat, Hamilton inca nu a semnat. Aparent nici nu se stie daca vor semna cei doi cu Mercedes, mai ales ca Hamiton nu semneaza inca pana nu stie daca Toto va fi 100% sef si anul viitor. Se zvoneste ca s-ar duce la Aston Martin, iar asta deschide usa supozitiilor. Daca va fi asa, eu cred ca F1 va vedea una dintre cele mai "ciudate" rocade din istorie. Hamiton cu Toto la Racing Point/Aston Martin din 2021, iar Lance "urca" la Mercedes ca sa-i faca loc lui Hamiton. Eu asa as proceda in locul celor 2, care pur si simplu nu mai au ce demostra acolo. La Aston, in calitate de Underdog, Hamilton poate sa-l bata de la usture pe Vettel si sa ia titlul cu Aston Martin. Daca si-ar lua titul 8 cu Aston, in timp ce-l lasa intr-o balta de sange pe Vettel, ar inchide gura tutoror criticiilor si tuturor celor care asociaza titluriile lui cu masina net suporioara avuta. Iar Toto, nici nu are rost sa povestim cate are de castigat de pe urma mutarii. Astea sunt doar supozitiile mele, pe baza zvonuriilor. Nu este nici 5% sigur ca se intampla...dar 5% e mai mult decat 0%

Nu prea cred.

Totto foarte probabil sa se duca la Aston Martin,insa Hamilton never.Trebuie sa fie batut in cap ca sa faca asa ceva,iar Hamilton e oricum dar nu prost - de-a lungul carierei sale a facut unele dintre cele mai destepte mutari din F1.Daca pleaca de la AMG,s-a sfarsit sirul sau de victorii.O va mulge pana poate si pana merge,deci ani buni de acum incolo.

Am si eu o intrebare ca nu pricep - cum naiba poate lua "Aston Martin" adica nimeni titlul in F1???cum?in ce film,in ce scenariu?

Pot ei sa-l aduca pe mama lui tata lui Stroll cu toate miloanele alea,pe Totto sa ii managerieze pe cine mai vor ei...e o epoca a constructorilor,si prin urmare numai si numai echipele de uzina vor castiga titluri de acum incolo...eu nu cred ca Mercedes isi va face concurenta singura.E pe de o parte firma AMG,ok si Aston Martin e din acelasi concern,dar e Brackley cu peste 500 de oameni.

Astea sunt scenarii fanteziste zic eu.Poate Totto pleaca,dar Ham va semna cu AMG si va castiga si la anul samd.Nici eu nu ma bucur dar nici nu ma imbat cu apa rece.

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Method a spus:

Totto foarte probabil sa se duca la Aston Martin,insa Hamilton never.Trebuie sa fie batut in cap ca sa faca asa ceva,iar Hamilton e oricum dar nu prost - de-a lungul carierei sale a facut unele dintre cele mai destepte mutari din F1.Daca pleaca de la AMG,s-a sfarsit sirul sau de victorii.O va mulge pana poate si pana merge,deci ani buni de acum incolo.

Am si eu o intrebare ca nu pricep - cum naiba poate lua "Aston Martin" adica nimeni titlul in F1???cum?in ce film,in ce scenariu?

Pot ei sa-l aduca pe mama lui tata lui Stroll cu toate miloanele alea,pe Totto sa ii managerieze pe cine mai vor ei...e o epoca a constructorilor,si prin urmare numai si numai echipele de uzina vor castiga titluri de acum incolo...eu nu cred ca Mercedes isi va face concurenta singura.E pe de o parte firma AMG,ok si Aston Martin e din acelasi concern,dar e Brackley cu peste 500 de oameni.

Astea sunt scenarii fanteziste zic eu.Poate Totto pleaca,dar Ham va semna cu AMG si va castiga si la anul samd.Nici eu nu ma bucur dar nici nu ma imbat cu apa rece.

 

Normal ca sunt scenarii fanteziste, dar totusi la inceputul lui 2020 cine ar fi crezut ca avem un Vettel la Aston Martin, Rici la Mclaren, Alonso la Renault si poate chiar un Hulk la RedBull (aparent RedBull se gandeste serios sa-l aduca pe Hulk in locul lui Albon)...Honda out din F1 dupa ce a casitgat primele curse etc. 

 

Sunt de acord cu ceea ce ai scris mai sus, doar ca argumentele lui Rosberg sunt destul de solide (https://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-8826029/Nico-Rosberg-says-Lewis-Hamilton-think-Mercedes-future-Toto-Wolff-leave.html )

 

Oamenii astia au castigat cate 7 titluri de fiecare, basically au doborat pana acuma cam tot ce se putea in materie de recorduri. Acuma cat poate sa cantareasca asta in procesul lor personal de decizie nu pot sa-mi imaginez. Fiind insa deja mijlocul lui octombrie, neavand contracte semnate imi da de gandit. Raspunsuri gen "nu am avut timp sa stam la masa" sunt doar eschive diplomate, care sincer la o echipa ca si Mercedes imi par nerealiste. 

 

Pe de alta parte, daca opteaza pentru mutarea la Aston Martin, cel mai probabil Mercedes se clatina. Oameni vor pleca la alte echipe, unii vor merge dupa Toto la Aston etc. Adevarul este insa ca Mercedes isi permite acuma mai mult ca niciodata o destabilizare a echipei, mizand ca si asa vor castiga tot ce se poate castiga. Au noroc cu RedBull care ramane fara motor, Ferrari care este in plop si plopu in padure, iar Renault chiar daca face progrese mai au inca mult de recuperat si nici situatia pilotiilor nu ii ajuta enorm. Cu Rici in continuare acolo, poate poate...dar cu Alonso (batran) si Ocon (rapid, dar parca nu straluceste) nu cred ca ar pune probleme.

 

Pe acelasi considerent, daca luam in calcul destabilizare la Mercedes, RedBull fara motor, Ferrari in plop si Renault fara capacitate, Aston Martin cu Toto la butoane si pilotii optimi, ar putea oferi surprize majore. Mai ales ca din 2021 avem budget caps etc., deci epoca constructoriilor poate prea bine sa fie pe sfarsite.

 

Oricum, scenarii fanteziste...pentru fanii sportului ar fi ceva ireal, dar pentru sport cred ca ar fi benefica o asemenea mutare. Basically toate echipele mari se confrunta cu o situatie de criza, ar fi bine sa avem o criza si la Mercedes, altfel ii vom vedea ruland singuri la ture distanta fara de concurenta.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, john17 a spus:

Nu umbla o vorbă că s-ar retrage mergedes? 🤔

Asa zvonea presa,dar Mercedes "si-a reafirmat angajamentul fata de F1 si de AMG",deci....

Acum 5 ore, cuki a spus:

Pe acelasi considerent, daca luam in calcul destabilizare la Mercedes, RedBull fara motor, Ferrari in plop si Renault fara capacitate, Aston Martin cu Toto la butoane si pilotii optimi, ar putea oferi surprize majore. Mai ales ca din 2021 avem budget caps etc., deci epoca constructoriilor poate prea bine sa fie pe sfarsite.

 

Oricum, scenarii fanteziste...pentru fanii sportului ar fi ceva ireal, dar pentru sport cred ca ar fi benefica o asemenea mutare. Basically toate echipele mari se confrunta cu o situatie de criza, ar fi bine sa avem o criza si la Mercedes, altfel ii vom vedea ruland singuri la ture distanta fara de concurenta.

Repet ce i-am zis si colegului,Mercedes tocmai si-a afirmat commitmentul fata de F1 si mai ales de AMG,deci de Brackley.

Faptul ca ne dorim noi sa se clatine,asta e fantezie,realitatea e cu totul alta.Nu ar avea nici un sens sa intrerupa un winning streak destabilizandu-se singuri,ar fi absolut ireal.

Asta nu e ca o mana la rosie-neagra,aici sunt in joc niste performante in spatele carora stau efectiv miliarde de euro investiti in R&D si restul.Mi s-ar parea aberant,mai ales in asemenea timpuri dure deja pt industria auto.

Chestia e simpla - si-o fi afirmat ea commitmentul dar daca situatia continua tot asa vor trebui sa opreasca orice fel de investitie in sporturi cu motor,care sunt un lux,o investitie in branding de fapt,pt ca toti sunt listati la bursa si toti au investitori care ii calaresc sa scoata profit.Ori cu o scadere de peste 40% a pietei,e deranj.Si deranj mare.Iar in asemenea deranj,tu sa iei cateva sute de milioane bune din profit si sa le arunci efectiv in F1,asta e deja blasfemie in asemenea timpuri...pt ca orice investitor vrea profit imediat si la sf de an,e f greu sa ii convingi ca branding ca heritage'ul firmei care ii face pe cumparatori sa o aleaga in dauna concurentei pt ca F1 si alte asemenea.

In concluzie,daca Mercedes nu se retrage,nu cred ca isi va schimba focusul pe Aston Martin,desi Aston Martin e firma de casa,e f greu sa "muti" succesul de la o echipa la alta.Aa,sau numai in stilul echipelor de fotbal autohtone - absorbtie - Aston Martin absoarbe AMG cu tot ceea ce inseamna ea : Brackley,oameni management tot,cele 2 echipe fuzioneaza,emblema AMG dispare si iese emblema Aston Martin.Altfel e fail,si sunt convins ca ei isi dau seama de asta.

Miscarea n-are logica - Mercedes a primit (repet in vremurile de fata) f multi bani pt Aston Martin,iar ei se vor implica cu motorul probabil si atat.Nu cheltuie nimic,fac branding la numele Aston,dar nu pe banii lor,echipa va avea rezultate bune,e 3 de win.

 

Ferrari a rulat 4 ani singura cu Schumacher si n-a comentat nimeni nimic.Daca ceilalti nu sunt in stare sa fure/replice/improvizeze/overcome motorul Mercedes,o merita,ce sa zic.

Chestia e ca la cum merge AMG/Brackley si daca schimba astia regulile,tot vor fi in top.

 

Epoca constructorilor n-are cum sa fie pe sfarsite avand in vedere ca exista atatea imbunatatiri care se pot face la un motor atat de complex.Sry.

 

Link to post
Share on other sites

Iar vis-a-vis de budget caps,ma corupe rasul cand ii aud.Ideea e buna in teorie "va dam 100 lei va descurcati cum stiti".Chestia e ca unii numa 100 lei au,dar altii au 5000 lei,si ar vrea sa ii investeasca pe toti.Si atunci ce fac?simplu : cheltuie 8 lei si de 2 lei cumpara diferite piese gata facute de o alta companie tot de-a lor sau subsidiara si care are buget 500 lei.

Pe firma RB de ex e budget cap - 180mil bugetul RB Racing SRL.Asta ce inseamna?Ca RB nu poate cheltui mai mult de 180 mil/an da?RB cumpara motorul de la Renault etc,fac ei crash structure dar panourile caroseriei : tot ansamblul eleroane spoilere samd samd toata aero o cumpara de la o noua firma SC Gigi Marga srl care brusc se apuca sa faca asa ceva pt RB.RB are buget 180 mil,SC Gigi are buget 400 mil si ii vinde produsul finit lui RB la pret de materie prima.Nu pot fi condamnati - "e panoul din cf,il vindem la pretul de cf+manopera",un pret decent,nu poate nimeni sa ii traga de urechi.Insa nu baga costurile (monstruoase) de R&D in acele piese.Prin urmare - se respecta budget capul?pe foaie da.In practica?zero - echipele mari investesc la fel,echipele mici sufla-n buza.Au ce sa le faca?nu prea vad ce.

Acum 5 minute, john17 a spus:

Și circoen domina wrc cu Loeb și s-a retras, parcă a împins atunci peugeosul în față... 

Da,pai asta zic si eu : ori se retrage,dar se retrage ca e foame,ori continua la AMG.

Daca se retrage,noua aston martin va fi muritoare de foame.

 

Si mai zic ceva : daca continua trendul regresiei pietei auto,sa nu se inchida F1 de tot,ca e prima pe care o scot din priza.Constructorii tin la formula e,pe aia n-o taie.Aici?investitii de sute de milioane in aer,si de fapt toata lumea stie ca e o pista moarta - viitorul e motorul lui Tesla :)

Link to post
Share on other sites
Acum 24 minute, Method a spus:

Chestia e simpla - si-o fi afirmat ea commitmentul dar daca situatia continua tot asa vor trebui sa opreasca orice fel de investitie in sporturi cu motor,care sunt un lux,o investitie in branding de fapt,pt ca toti sunt listati la bursa si toti au investitori care ii calaresc sa scoata profit.Ori cu o scadere de peste 40% a pietei,e deranj.Si deranj mare.Iar in asemenea deranj,tu sa iei cateva sute de milioane bune din profit si sa le arunci efectiv in F1,asta e deja blasfemie in asemenea timpuri...pt ca orice investitor vrea profit imediat si la sf de an,e f greu sa ii convingi ca branding ca heritage'ul firmei care ii face pe cumparatori sa o aleaga in dauna concurentei pt ca F1 si alte asemenea.

 

Este no brainer, daca continua declinul economic global din cauza pandemiei, s-ar putea sa avem niste surpize destul de neplacute. 

 

Dar totusi ideea asta cu F1 fiind moneypit, chiar daca este foarte raspandita, este una Falsa. Poate pentru Williams, care inafara de spatiul de publicitate pe masina, nu poate sa monetizeze indirect nimica cu participarea in campionat. 

 

In ultmii 2 ani, echipa de Formula 1 Mercedes a facut profit. https://www.espn.com/f1/story/_/id/29823419/mercedes-f1-spent-442-million-2019-made-money Deci, dpdv economic, momentan niciun CEO cu 2 neuroni in cap, nu va inchide programul F1 atata timp cat ai profit. Aici nici macar nu avem inclus si eventualul profit indirect pe care compania il colecteaza prin vanzari datoreate echipei de F1. 

Pana la urma Bernie a facut F1 un business, iar nimeni sanatos la cap nu se baga in business fara sa stie ca poate profita cu ceva din asta.

 

Acuma insa baiul in echipele de F1 gen Mercedes, este ca Daimler vine cu cashu, dar cand se taie tortu, Toto/Lauda &Co primesc o bucatica destul de mare. Asta insa nu inseamna ca Daimler de ex. nu profita maxim din asta. Dimpotriva

 

 

Acum 32 minute, Method a spus:

Iar vis-a-vis de budget caps,ma corupe rasul

 

Sunt deja destul de multe discutii pe tema asta. Nu va fi simplu, nu va fi usor de inteles. Vorbim de echipe de F1 cu mentalitate hardcodata de a forta regulamentul si de a cauta loopholes in orice domeniu. Ei uite ca acuma s-au trezit cu economia in brate. Cred ca singurul domeniu unde orice regula, poate fi interpretata, fastacita, imbarligata si ametita pana ce iese cum iti doresti. 

 

Din ce am vazut, echipele insa par sa se restrctureze pe budget cap. Cred ca vor gasi metode de a trisa, dar nu cred ca vor reusi sa triseze in asa fel incat sa "ascuda" sute de milioane. 

Link to post
Share on other sites

Externalizarea R&D dupa budget cap poate fi limitata cu introducerea, daca nu exista deja, unei reguli simple: echipele nu au voie sa aiba contract de exclusivitate cu un furnizor. Esti furnizor (de orice) pentru o echipa, esti obligat sa furnizezi acelasi produs/serviciu cu aceeasi configuratie/calitate oricarei echipe care cere acest lucru.

Iti da altcineva know-how? Atunci sa-l dea pentru toata grila. Vrei sa pastrezi secret? Iti faci singur, in limita bugetului permis.

Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, ilarionciobanu a spus:

Externalizarea R&D dupa budget cap poate fi limitata cu introducerea, daca nu exista deja, unei reguli simple: echipele nu au voie sa aiba contract de exclusivitate cu un furnizor. Esti furnizor (de orice) pentru o echipa, esti obligat sa furnizezi acelasi produs/serviciu cu aceeasi configuratie/calitate oricarei echipe care cere acest lucru.

Iti da altcineva know-how? Atunci sa-l dea pentru toata grila. Vrei sa pastrezi secret? Iti faci singur, in limita bugetului permis.

 

Asta este foarte simplist si nobrainer. Vorbim totusi de echipe de F1, producatori de masini si miliarde in joc. Daca se triseaza, nu se va trisa la nivelul acesta. Astia vor trisa prin metode inca neinventate.

La supplieri poate sa fie simplu, bagi o regula ca trebuie sa fie certificati blabla, iar certificare o da FIA dupa un audit. Bineinteles ca vor exista si alte tipuri de monitorizare din partea FIA, dar eu personal nu cred ca acolo se ascunde pisica moarta.

 

Unde este greu de "urmarit" este tocmai la producatori. Astia pot avea birouri intregi de R&D "ascunse" prin concern, care pot "ajuta" echipa de F1 pe sub masa. Plus multe altele, dar vom vedea. 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, cuki a spus:

Dar totusi ideea asta cu F1 fiind moneypit, chiar daca este foarte raspandita, este una Falsa. Poate pentru Williams, care inafara de spatiul de publicitate pe masina, nu poate sa monetizeze indirect nimica cu participarea in campionat. 

 

In ultmii 2 ani, echipa de Formula 1 Mercedes a facut profit. https://www.espn.com/f1/story/_/id/29823419/mercedes-f1-spent-442-million-2019-made-money Deci, dpdv economic, momentan niciun CEO cu 2 neuroni in cap, nu va inchide programul F1 atata timp cat ai profit. Aici nici macar nu avem inclus si eventualul profit indirect pe care compania il colecteaza prin vanzari datoreate echipei de F1. 

Pana la urma Bernie a facut F1 un business, iar nimeni sanatos la cap nu se baga in business fara sa stie ca poate profita cu ceva din asta.

 

Acuma insa baiul in echipele de F1 gen Mercedes, este ca Daimler vine cu cashu, dar cand se taie tortu, Toto/Lauda &Co primesc o bucatica destul de mare. Asta insa nu inseamna ca Daimler de ex. nu profita maxim din asta. Dimpotriva

Nu sunt de acord."Pentru ca de ce" (ca sa citez un clasic in viata ) :

1.Mercedes lucreaza la acest concept de motor inca din 2012...iti dai seama cat R&D si cat a cheltuit pana acum?Ca are ea profit 14 meleoane de lire acum e fix pix.

2.Mercedes AMG F1 ca si firma are sediul in Brackley, Northamptonshire,UK.Despre ea vorbeste articolul.Probabil motorul vine impachetat de la fostul Ilmor,acum Mercedes AMG High Performance Powertrains de cand a inghitit-o Daimler.Eee,aia cum e?pe plus sau pe minus?

In concluzie mi se pare un punct de vedere simplist si din incheietura ca sa zic asa al articolului,titlu de ziar ca sa atraga atentia,dar daca studiem in esenta,e mult mai complicat de atat.Sincer nu stiu daca Mercedes face sau nu profit cu F1,m-as indoi,chiar si avand in vedere succesul enorm de care se bucura.

Ceea ce ma mira e faptul ca au declarat profit,mai ales in UK,unde HRM ii mananca de vii la taxe.

 

Ehehehe,o fi facut Bernie din F1 un business dar pt el.Pt FOM.Ernie vindea un produs de lux precum el insusi recunostea,si era un mare vanzator,stia bine sa se vanda.Chestia e ca existau si atunci anumite probleme care s-au agravat f mult si anume lipsa spectacolului care a atras dupa sine lipsa interesului si deci scaderea audientei care atrage scaderea banilor din tv dar si scaderea tarifelor pe care le platesc sponsorii.Si pe deasupra nici nu mai merge duma lui Bernie care se ducea in tot felul de tari (Azerbaidjian) full de new money si vindea show'ul F1 la niste preturi exorbitante.Tarifele din vremea lui Bernie au cam disparut.Iar peste toate a venit porcaria asta cu covid care efectiv distruge piata auto pt ca lumea nu o mai arde (asa de mult) pe consum,brusc are alte prioritati in viata decat sa-si ia de ex ultimul Mertan aparut.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, Method a spus:

Nu sunt de acord."Pentru ca de ce" (ca sa citez un clasic in viata ) :

1.Mercedes lucreaza la acest concept de motor inca din 2012...iti dai seama cat R&D si cat a cheltuit pana acum?Ca are ea profit 14 meleoane de lire acum e fix pix.

2.Mercedes AMG F1 ca si firma are sediul in Brackley, Northamptonshire,UK.Despre ea vorbeste articolul.Probabil motorul vine impachetat de la fostul Ilmor,acum Mercedes AMG High Performance Powertrains de cand a inghitit-o Daimler.Eee,aia cum e?pe plus sau pe minus?

 

Hai ca iti mai dau niste informatii: https://www.forbes.com/sites/csylt/2019/04/26/revealed-the-285-million-cost-of-winning-the-f1-championship/#3466f2dd23d8 

 

"Over the five years that Mercedes won the title, its engine division had average annual costs of $188.1 million (£145.5 million) bringing the total average spending to $473.4 million."

 

Deci costul echipei a fost de 285 milioane + costul diviziei de motoare 188 milioane.

Incasari directe: aproape 500 millioane (drepturi TV, sponsori, leasing motoare etc.)

 

Nu contest ca au fost costuri mari in trecut, care din lipsa de rezultate nu erau chiar acoperite...dar de atunci multe s-au schimbat.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Mmm,pai ceva nu se aduna cum trebuie....daca in primul articol firma AMG Petronas zicea ca are profit 14 meleoane dupa incasari taxe etc,in al doilea se mai adauga si cei 188 mil de la fostul Ilmor pe minus si tot iese pe plus?E ceva ce nu inteleg eu?

Ok,au dreptate cu acel AVE - costul expunerii in publicitate,li se intoarce banul masiv inapoi.Dar si expunerea asta o socotesc simplist echivalent - la AMG e ok,dar cand ia foc un Renault si iese Ricci sau Ocon bombanind din ele si aruncand cu volanul,aia e echivalentul unui spot de 30s de publicitate in prime time?"intreb pt un prieten" :bounce: ...adica eu nu as pune chiar egal intre publicitate si expunere in F1.Deja e psihologie/filozofie.

In fine,ne pierdem in matematici si speculatii.Ideea de baza e ca daca mai scade mult piata auto,se lasa toata lumea de motorsport care oricum l-ai privi e un lux.Sper sa nu.

Acum 21 ore, ilarionciobanu a spus:

Externalizarea R&D dupa budget cap poate fi limitata cu introducerea, daca nu exista deja, unei reguli simple: echipele nu au voie sa aiba contract de exclusivitate cu un furnizor. Esti furnizor (de orice) pentru o echipa, esti obligat sa furnizezi acelasi produs/serviciu cu aceeasi configuratie/calitate oricarei echipe care cere acest lucru.

Iti da altcineva know-how? Atunci sa-l dea pentru toata grila. Vrei sa pastrezi secret? Iti faci singur, in limita bugetului permis.

Asta parca era regula in Formula E?nu mai tin minte dar era undeva.Sau in dtm?M-as mira sa fie in F1.

Se pot face n tertipuri ca sa ascunzi banii,mai ales avand in vedere ca nu sunt bani cash de vin in plasa si tre sa ii depui la banca.

RBR de ex are budget cap 180mil cum am zis.Nu face nici un studiu aero.Zero.Toate studiile aero le face firma Gigi Marga SRL.Firma le trimite la sf lunii un fisier dwg de 3-4MB in care sunt planurile pt toate piesele aero la milimetru.

RBR executa piesele dupa schitele primite de la firma fantoma.A "economisit" cred ca sute de mil.Money trail?none.Ai ce sa le faci?nimic.

Noi privim lucrurile simplist intradevar,insa gandeste-te ca e vorba de a reduce r&d,mie mi se pare practic imposibil asa ceva.

Si mai gandeste-te ca vorba colegului,astea sunt echipe specializate in a manevra fiecare virgulita din regulament,that's what they do,deci asa e modul de lucru.Cum zicea Newey "cand ma apuc de o masina,prima oara citesc regulamentul de 3-4 ori si vad ce portite sunt".Asa vor face si aici,isi vor angaja 4-5 economisti cu capul mare si stai sa vezi cum ascund banii de nu ii gaseste nici....ANAF'ul :crack:

Link to post
Share on other sites
Acum 29 minute, Method a spus:

cand ia foc un Renault si iese Ricci sau Ocon bombanind din ele si aruncand cu volanul,aia e echivalentul unui spot de 30s de publicitate in prime time?

Pff, e priceless! Pe mine unul m-a convins, am devenit posesor de le cric după ce am vz 2-3 incidente din astea. E drept că l-am luat la prețul corect, adică gratis. 😇

Link to post
Share on other sites

In alta ordine de idei, se pare ca RedBull doreste sa preia facilitatiile si inginerii de la Honda pentru a putea sa-si faca motorul propriu.

Bineinteles ca asta o fac impreuna cu Cosworth sau cu alti producatori de motoare.

Ramane de vazut, sunt ceva conditii legate de regulament fara de care proiectul acesta nu ar fi fezabil pentru RedBull, conditii care daca ar fi acceptate de FIA si de restul constructoriilor, ar inseamna green light pentru proiectul engine inhouse.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, john17 a spus:

E drept că l-am luat la prețul corect, adică gratis. 😇

Dublu boss :ok:

Asa si logan e frumos la "pretul corect" :bounce:

Acum 16 ore, cuki a spus:

In alta ordine de idei, se pare ca RedBull doreste sa preia facilitatiile si inginerii de la Honda pentru a putea sa-si faca motorul propriu.

Bineinteles ca asta o fac impreuna cu Cosworth sau cu alti producatori de motoare.

Ramane de vazut, sunt ceva conditii legate de regulament fara de care proiectul acesta nu ar fi fezabil pentru RedBull, conditii care daca ar fi acceptate de FIA si de restul constructoriilor, ar inseamna green light pentru proiectul engine inhouse.

Cred ca ar fi cea mai buna idee.Pt ca la ce pretentii (si aptitudini desigur) are RB,ar fi si pacat sa depinda de toti descultii (Honda,Renault,da stiu stiu heritage titluri dar acum ii bate Mercedes cu ceasul de la gara) pt a se putea bate la titlu.

Cosworth e cel mai bun bet.Impreuna cu RB Tehnology Centre poate iese de-o ciorba.Problema e hibridul.Mugen poate?Zic si eu.Le trebuie un partener puternic.

Insa ma bucur ca au pornit pe drumul asta,cred ca e cea mai buna alegere avand in vedere circumstantele.Le dorim succes.

Privind obiectiv insa,asta inseamna ca 4-5 ani cel putin de acum incolo nu se vor putea bate la titlu.There is no quick fix to this.Verstappen tati ce faci?Ii trece vremea tinerei sperante/marelui viitor campion :bounce:

 

Din articolele alea de mai sus mi-a ramas un pasaj in minte,o declaratie de-a lui Wolff :

"Obviously Mercedes has invested a lot over the years into the team and continues to invest a lot on the power unit side, which is still a considerable investment,but the return on investment for Mercedes has been great.

I am very committed to reducing this investment to zero on the chassis side and then help improve the power unit situation."

Wolff said the cost cap would force Mercedes to reorganise the way they operate.

This should be interesting...

Link to post
Share on other sites

 

Numai vesti peste vesti :

- Haas isi debarca amandoi pilotii (singurul de care imi pare rau e Magnussen)

- Stroll pozitiv de Covid...deci Hulk again 😎

Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, Method a spus:

 

Numai vesti peste vesti :

- Haas isi debarca amandoi pilotii (singurul de care imi pare rau e Magnussen)

 

- Haas face bine ca scapa de cei doi piloti. Echipa are nevoie de un fresh start, iar Magnussen si Grosjean nu erau ceea ce trebuie pentru echipa. Ca un fel de Bula si Strula a paddock-ului.

 

Acum 20 minute, Method a spus:

- Stroll pozitiv de Covid...deci Hulk again 😎

 

Vezi ca e Clickbait acolo...citeste mai atent comunicatul. Stroll a avut Covid dupa Nurburgring, dar a fost testat negativ saptamana asta. 

https://www.formula1.com/en/latest/article.racing-point-confirm-stroll-will-travel-to-portugal-following-covid-19.3FJCc2zuaxm98nbG0YPbss.html

Acum 22 minute, Method a spus:

 

Numai vesti peste vesti :

 

as mai completa cu:

- zvonul debarcarii lui Russel de la Williams in detrimentul lui Perez.

- se mai cristalizeaza debarcarea lui Kvyat in detrimentul unui japonez sustinut de Honda (confirma negociarea avansata pentru preluarea diviziei de motoare F1 Honda de catre RedBull)

- se zvonesc niste schimbari la RedBull in Driver Line-up, dar inca nu se stie exact cum va arata. Este in clar ca 3 piloti sunt siguri, nu se stie insa care. Se presupune Max, Gasly si japonezu de la Honda. Acuma se asteapta rocada intre Albon/Gasly sau debarcarea completa a lui Albon cu incercarea de a-l aduce pe Hulk sau Perez la RedBull. Vom sti probabil ca va dori RedBull sa faca totul oficial

- Kimi ramane si anul viitor la Alfa, urmand sa se clarfice situatia de la Haas pentru a putea clarfica locul exact a lui Schumacher. Probabil Schumacher merge la Haas cu fiul miliardarului rus, iar la Alfa raman aceasi piloti...sau il trimit pe Giovirnazzi la Haas. 

- Ocon ar fi pe gheata subtire la Renault, daca nu confirma anul viitor se pregateste debarcarea lui si eventuala aducere a lui Gasly.

 

Silly Season e departe de a fi terminat...cred ca toate miscariile "de front" asteapta dupa Perez care acuma are rolul de Joker. 

Acum 15 minute, cuki a spus:

 

- Haas face bine ca scapa de cei doi piloti. Echipa are nevoie de un fresh start, iar Magnussen si Grosjean nu erau ceea ce trebuie pentru echipa. Ca un fel de Bula si Strula a paddock-ului.

 

 

Vezi ca e Clickbait acolo...citeste mai atent comunicatul. Stroll a avut Covid dupa Nurburgring, dar a fost testat negativ saptamana asta. 

https://www.formula1.com/en/latest/article.racing-point-confirm-stroll-will-travel-to-portugal-following-covid-19.3FJCc2zuaxm98nbG0YPbss.html

 

as mai completa cu:

- zvonul debarcarii lui Russel de la Williams in detrimentul lui Perez.

- se mai cristalizeaza debarcarea lui Kvyat in detrimentul unui japonez sustinut de Honda (confirma negociarea avansata pentru preluarea diviziei de motoare F1 Honda de catre RedBull)

- se zvonesc niste schimbari la RedBull in Driver Line-up, dar inca nu se stie exact cum va arata. Este in clar ca 3 piloti sunt siguri, nu se stie insa care. Se presupune Max, Gasly si japonezu de la Honda. Acuma se asteapta rocada intre Albon/Gasly sau debarcarea completa a lui Albon cu incercarea de a-l aduce pe Hulk sau Perez la RedBull. 

- Kimi ramane si anul viitor la Alfa, urmand sa se clarfice situatia de la Haas pentru a putea clarfica locul exact a lui Schumacher. Probabil Schumacher merge la Haas cu fiul miliardarului rus, iar la Alfa raman aceasi piloti...sau il trimit pe Giovirnazzi la Haas. 

- Ocon ar fi pe gheata subtire la Renault, daca nu confirma anul viitor se pregateste debarcarea lui si eventuala aducere a lui Gasly.

 

Silly Season e departe de a fi terminat...cred ca toate miscariile "de front" asteapta dupa Perez care acuma are rolul de Joker. 

 

Link to post
Share on other sites

Eu mă bucur că pleaca prostanu cela de Magnussen și rămâne unul singur, Max.

Nu cred că pt Haas e o idee bună să vine doi piloți fără experiență, așa că e mai plauzibil să se ducă Giovinazzi și să'i rămână la Alfa locul lui Mick, care merită sincer, că a avut un sezon foarte bun în F2 și cu siguranță ia titlul, ca avea vreo 30 de puncte avans față de Schwartzman.

Stroll fiul a avut Covid dupa Nürbungring și se pare că acum bătrânul Stroll e pozitiv. Oare îl cheamă pe Hulk să fie patron de echipă  cât e el în carantină?

Link to post
Share on other sites

Haas va trece "fortat" la paydriveri. Unu vine de la Ferrari Academy, celalalt va fi probabil rusu. Grosjean a spus foarte bine intr-un interviu ieri, din pacate din cauza Covid aproape taote Business-urile se contracta intr-o masura sau alta. Din cauza asta, tot mai putini "salariati" vor avea loc in F1.

Piloti cu sau fara experienta, probabil in momentul de fata nu este neaparat o prioritate pentru Haas. Ei au un plan pe 5 ani, iar un pilot de la Ferrari probabil ca deschide usa catre R&D-ul Ferrari. 

 

Is curios insa acuma de manevrele RedBull, care aparent au amenintat ca pleca din F1 daca nu se blocheaza dezvoltarea motorului minimi 1 an (parca). 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, cuki a spus:

Is curios insa acuma de manevrele RedBull, care aparent au amenintat ca pleca din F1 daca nu se blocheaza dezvoltarea motorului minimi 1 an (parca). 

Am auzit si eu,this should be interesting.Treaba e simpla insa :

Ferrari nu va ceda mai ales acum cand e cu poponeata in balta cu motorul,sa inghete astia dezvoltarea ar fi rupere pt ei.Deci veto.Pt ca Ferrari e singura care poate veto.

RB are de ales - ori o inghite si continua ori pleaca.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Method a spus:

Am auzit si eu,this should be interesting.Treaba e simpla insa :

Ferrari nu va ceda mai ales acum cand e cu poponeata in balta cu motorul,sa inghete astia dezvoltarea ar fi rupere pt ei.Deci veto.Pt ca Ferrari e singura care poate veto.

RB are de ales - ori o inghite si continua ori pleaca.

 

Probabil ca in orice negociere de succes, toate partiile vor iesi nemultumite.

 

Pe deoparte nu e fair conditia pusa de RedBull, pe de alta parte nu cred ca este fair ca Ferrari sa aiba full saying in treaba asta. Dat fiind insa budget cap-ul si limitariile legate de timpii pentru testare, cred ca o varianta ar fi ca RedBull sa poate cheltui un anume procent mai mult decat restul, respectiv sa primeasca un anume procent ma mult timp pentru testari. 

 

Orice s-ar intampla, cred ca toata lumea este constienta ca fara RedBull, F1 si toti cei angrenati vor pierde enorm...Vorba aia, poate mai bine 50% din ceva, decat 100% din nimica.

 

 

Edited by cuki
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...