Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Tzitzicat said:

Eu nu inteleg de ce a ales varianta asta selectiva

De ce nu i-a lasat pe toti sa treaca de SC?

Le dadea la toti cu regulamentul in cap

 

Pentru a mai putea avea un tur de cursă. Dacă-i lăsa pe toți să depășească nu mai era timp de un tur sub steag verde. Și Mercedes protesta și așa pentru că regulamentul spune că după ce trec piloții întârziați, mai trebuie mers un tur în spatele SC-ului - i.e. cursa se termina sub SC. Oricum, se pare că au renunțat până la urmă. Nici Wolff nu pare să mai fie supărat - și-a amintit probabil că au luat titlul cel mai bănos, la constructori.

 

Mi se pare neverosimil cum se plâng ocazionalii care "nu au mai urmărit F1 de 'jdeani pentru că era plictisitor" că titlul mondial s-a decis printr-o depășire în ultimul tur și sunt scandalizați de faptul că această cursă decisivă nu s-a terminat sub Safety Car. Wow.

 

image.thumb.png.2eaebe3be59c5ec5fcc3057977b3ca74.png

 

Ah, presa britanică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca iti imaginezi ca intrebarea a fost retorica😜

Acum 31 minute, PzKpfW a spus:

Pentru a mai putea avea un tur de cursă. Dacă-i lăsa pe toți să depășească nu mai era timp de un tur sub steag verde. Și Mercedes protesta și așa pentru că regulamentul spune că după ce trec piloții întârziați, mai trebuie mers un tur în spatele SC-ului - i.e. cursa se termina sub SC.

 

S-a jucat nenea asta cu regulamentul, cum a vrut, circ sa iasa

Optim ar fi fost sa il puna si pe tigan sa depaseasca SC😀 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, PzKpfW said:

Oricum, se pare că au renunțat până la urmă. Nici Wolff nu pare să mai fie supărat - și-a amintit probabil că au luat titlul cel mai bănos, la constructori.

Tare, chiar m-as bucura sa fie asa, nu ca mor eu de dragul lui Max, dar ar fi urat sa se ajunga pana la tribunal dupa un asa campionat si un asa final. Precum ziceam, dupa ce trece putin timp, lumea se mai linisteste si incearca sa judece, in loc sa reactioneze. Tocmai Wolff intrase pe radio cand a fost Virtual SC ca sa-i spuna lui Masi sa nu bage SC pe circuit, "to let them race". Atunci ii convenea ca Masi sa lase cursa libera, ca Max era la 10 secunde in spate. La final, "let them race" s-a transformat in "let me win".

Editat de mrjo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, Tzitzicat said:

S-a jucat nenea asta cu regulamentul, cum a vrut, circ sa iasa

 

Corect. Dar a fost acoperit dpdv al regulamentului. Îi pare rău cuiva că a căutat spectacolul în locul unui final sub SC?

Probabil că o mare parte a nemulțumirilor s-au iscat din faptul că și-a schimbat decizia. Acolo a greșit.

 

În retrospectivă, o decizie care ar fi mulțumit probabil pe toată lumea ar fi fost un steag roșu imediat după incident cu un sprint de câteva ture și plecare din grilă cu toată lumea pe Soft-uri.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Dar a fost acoperit dpdv al regulamentului.

Daca treceau toti de SC, nu selectiv

 

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

În retrospectivă, o decizie care ar fi mulțumit probabil pe toată lumea ar fi fost un steag roșu imediat după incident și un sprint de câteva ture cu plecare din grilă și toată lumea pe Soft-uri.

😀

Asa facem cate un regulament pentru fiecare cursa in parte

Ajungem sa scoata Masi castigatorul din joben.......pt spectacol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Method a spus:

Aia i-am si reprosat - a lasat vraiste acolo si a trecut Verst pe langa el de zici ca erau coechipieri.Nu stiu...ori nu se astepta sa fie depasit acolo,ori ce s-a intamplat insa...big mistake.

Intradevar si echipa AMG a actionat batraneste.Insa si el a actionat slab : face ala stg-dreapta din poponeata in fata ta si tu te intimidezi nu te bagi?Avea putin loc la interior,se putea baga pe a 2a linie dreapta - avea loc la ext si sa ia tot virajul pe ext chiar daca amenintat cu un acrosaj pe apex (ca stim clar ca asta ar fi facut Verst),dar RISK - oricum nu mai ai nimic de pierdut nu?

Nu,nu - el a preferat sa incerce niste manevre "clasice" si apoi sa bata in retragere si sa inceapa (probabil) sa vocifereze ca Verst a serpuit pe circuit si ca nu se face asa ceva si ca (probabil) Verst a venit in fata lui pe SC.

A preferat cartea politicii - sa ii dea lu ala penalizare 5s sunt convins ca la asta trage.Vom vedea - cred ca vor ajunge la Lausanne dar nu cred ca ii vor da castig de cauza.

 

Ei,da,am uitat de motor.N-are cum sa le iasa un motor competitiv de talia marilor constructori,that's for sure.

 

In teorie ai dreptate.In practica ti s-a demonstrat ieri ca nu.

Chestia asta - atunci cand esti atacat cedezi si fugi repede la comisari - iata ca nu functioneaza tot timpul.

De asta ma temeam,de asta speram sa nu castige VErst campionatul.Pt ca acum toata lumea se va lansa in ode si osanale aduse celui mai enervant arogant si tupeist pilot in viata.

Ricciardo - ca sa-ti raspund la intrebare.Ricciardo eliminat din calea "marelui" Verst pt ca atunci cand l-a depasit "you didn't give him enough room".Suna a Hamilton nu?Da suna.Dar e decizia cu care si-a motivat Horner trecerea in umbra a lui Ricci in dauna copilului de aur promovat de el.

Mi-e sila de ce va urma...cum va fi pupat pe toate partile superbul marele inegalabilul ...Max "why did i get a penalty?He's an idiot!It wasn't my fault" Verstappen.Si pe langa asta o sa ii vad fata si arogantului de Jos care a fost unul din cei mai slabi (dar la fel de ingamfati) piloti din F1,si a marii familii rozalii si grasute care ii succede.Iacs.

Il preferam pe #godbless in pijamale si cu cainele dupa el.Macar acolo stii cum stai.Better the devil you know vorba aia :)

 

In alta ordine de idei,Mercedes are un caz destul de bun - balbaiala lui Masi nu a fost deloc ok si s-ar putea sa aiba consecinte,insa doar daca merg pana la Lausanne.Ceea ce probabil vor face :

Mercedes has declared it will take the dismissal of its objection to the handling of that safety car period to the FIA International Court of Appeal.

During the safety car period caused by Nicholas Latifi’s crash, race control initially indicated that the usual procedure of letting lapped cars past the leaders would not be applied.That left five lapped cars between Hamilton and Verstappen on the road.

Then just before the restart, the instruction was changed and those cars – but not others further back in the queue – were allowed to unlap themselves.

Mercedes argued that the procedure demanded that all lapped cars were allowed through, and then the race could only be restarted on the following lap.

 

"What Mercedes are upset about is that the other cars behind, so Ricciardo, Stroll and Schumacher, weren't asked to pass. So they're saying, all the cars should have been allowed to pass, not just those," said Sky F1's Karun Chandhok.

"From an FIA standpoint, I think if they'd waited for those three cars, we would not have had the final lap of racing."

Although Sky F1's Martin Brundle questioned what the penalty could even be for such a scenario. "The question for me is if the procedures weren't followed, what is the remedy?" he said.

"Mercedes will say they want a lap back, I'm not sure where the precedent would be for that. Letting the lapped cars un-lap themselves was brought in to stop them interfering in the main race.

"I believe the lapped teams were pushing like crazy for the information, and Michael Masi didn't want to let them through while there was a break-down and marshals on track, because when you release someone, you go like hell.

"There's a lot of technicality in this, but I go back to my point, what's the remedy if the FIA didn't follow their own procedures? It's a lawyer's job sorting this one out. It's not a sporting one."

However Sky F1's Nico Rosberg added: "It's the fact they let half of them un-lap, and then also it says by regulation you need to wait another lap to then do the start. So there's a lot of things where he [Masi] didn't follow the rules."

 

Dupa parerea mea Brundle a spus-o cel mai bine : ce e de facut cand insusi reprezentantul FIA nu urmeaza procedurile?Ba mai rau,se si suceste de la un tur la altul - initial nu a lasat pe nimeni sa treaca de SC,apoi doar pe jumatate din ei,fix pe cei care stateau intre Verst si Hamilton.

Dupa cum bine zice Brundle - deja asta e chestiune avocateasca.

Insa au un caz solid Mercedes :

1.nu s-au respectat procedurile

2.Masi s-a sucit de la un tur la altul - ok,dupa cum zic si stewarzii,are voie ca e director de cursa si poate face asta.

3. asta e cea mai urata - cand s-a sucit n-a permis tuturor masinilor sa treaca de SC,ci doar celor dintre Verst si Hamilton asta poate fi argumentata de orice luzar de avocat drept discriminare si avantajare fatisa a echipei RBR...ne dam seama daca AMG va merge la Lausanne,cu ce avocati va merge.

 

Personal,desi nu il suport pe Verst,mi-a placut ce s-a intamplat insa dpdv legal Mercedes are un caz destul de strong prin care pot demonstra usor avantajarea echipei adverse de catre FIA si prin urmare vicierea rezultatului.

Sa vedem - au pana joi sa depuna contestatie.

Vom vedea.

Ar fi pacat insa ca titlul sa se decida la masa verde.

 

Vezi ca a explicat procedura .Regulament nu cere ca toate masinile sa se aranjeze in ordinea de pe grila.

la fel cum se pare ca tot echipele au votat ca sa primeze terminarea curselor sub steag verde si nu SC.

si exact astea au fost deciziile. mercedes nu are nici in caz, contestatiile au fost respinse, nu mai schimba nimeni campionul. Deciziile sunt acoperite de regulament iar tribunalul cu judeca dupa povesti, ci dupa regulament.

ca unora le place si altora nu, arogantul e campion,si overall chiar merita, are cele mai multe poluri, cele mai multe curse castigate, cele mai multe tururi rapide, si o serie de decizii cel putin la fel de controversate impotriva lui:).

anul viitor sper sa vad pe ferarii la bataie sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, damager a spus:

arogantul e campion,si overall chiar merita, are cele mai multe poluri, cele mai multe curse castigate, cele mai multe tururi rapide, si o serie de decizii cel putin la fel de controversate impotriva lui:).

Touche

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, Tzitzicat said:

Asa facem cate un regulament pentru fiecare cursa in parte

 

Scenariul cu Red Flag ar fi fost în întregime acoperit de regulament. 

 

18 minutes ago, Tzitzicat said:

Daca treceau toti de SC, nu selectiv

 

Litera regulamentului este vagă în mod voit acolo, iar spiritul articolului (conform celor care l-au scris) este de a împiedica mașinile întârziate să intervină în duelurile liderilor. Lucru care s-a întâmplat. Cred că e destul de clară explicația.

 

image.thumb.png.c9bea793fd8f8afc4c5394a6906a06a6.png

 

Dacă te uiți la F1 știi probabil că tot sportul se bazează pe interpretarea regulamentului. De acolo au apărut fan car-ul celor de Brabham, difuzorul dublu, S-duct-ul, evacuarea cu efect Coandă, mass damper-ul, DAS-ul și multe, multe, altele. Regula generală este că ceea ce nu este în mod explicit ilegal, devine legal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Scenariul cu Red Flag ar fi fost în întregime acoperit de regulament

Sigur

 

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

Dacă te uiți la F1 știi probabil că tot sportul se bazează pe interpretarea regulamentului. De acolo au apărut fan car-ul celor de Brabham, difuzorul dublu, S-duct-ul, evacuarea cu efect Coandă, mass damper-ul, DAS-ul și multe, multe, altele. Regula generală este că ceea ce nu este în mod explicit ilegal, devine legal.

Vorbim de inovatie tehnica

Un fel de ce nu e interzis e permis

 

Sezonul asta s-a vazut influenta ...Masi, care nu e inovatie tehnica, e altceva

Sa nu imi spui ca pana acum regulamentul nu putea fi interpretat in acelasi mod

Si totusi pana sezonul asta niciodata un comisar nu a avut asa multa vizibilitate prin decizii, unele ciudate

Zicea si @damager mai sus si am rezonat cu el

Pe cifre merita Wax

Si totusi cu toate astea fara efectul Masi, nu era

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Tzitzicat said:

Sa nu imi spui ca pana acum regulamentul nu putea fi interpretat in acelasi mod

Si totusi pana sezonul asta niciodata un comisar nu a avut asa multa vizibilitate prin decizii, unele ciudate

 

Până anul ăsta, ultimul sezon disputat până în ultima etapă a fost în 2012. Pe vremea aia era director de cursă Charlie Whiting în fața căruia nimeni nu mișca - și chiar și el a avut controversele lui (remember US GP 2005?). Când Vettel a îndrăznit să-și spună părerea despre deciziile lui Whiting în 2016 (Here's the message to Charlie: fuck off!), a fost pus să-i prezinte scuze în mod public. Și pe vremea aia nu exista posibilitatea pentru șefii de echipă să contacteze directorul de cursă și să încerce să-l influențeze așa cum se obișnuiește acum.

 

Încă un aspect: Masi este director de cursă de 3 ani. Cu dominația Mercedes de până acum, nimeni nu l-a băgat în seamă. În cadrul unui sezon polarizat și disputat până în ultima tură este ușor să-i nemulțumești pe unii sau pe alții. A făcut treabă bună sezonul ăsta? Nu prea. A favorizta vreunul dintre piloți în lupta la titlu? În niciun caz. Și asta contează cel mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

În cadrul unui sezon polarizat și disputat până în ultima tură este ușor să-i nemulțumești pe unii sau pe alții

Pentru ce trebuie asta?......exista un regulament comun

 

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

A favorizta vreunul dintre piloți în lupta la titlu? În niciun caz.

Nu zic ca a favorizat voluntar pe cineva

Decizia care a luat-o ieri, nu a fost prin prisma regulamentului, daca RB contesta neluarea ei, nu avea nicio sansa

Steag rosu si se termina pe SC, mergea nu?

Era acoperit si daca nu o lua

A luat-o pt spectacol

Si asa Max a devenit campion 

Nu o lua era Lewis

Deci... a influentat?

Mai ales ca e doar jumatate de masura, de aia e discutabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu faci decât să-mi demonstrezi partea cu "e normal să nemulțumească pe careva" :) Dacă se încheia sub SC ar fi nemulțumit cel puțin la fel de multă lume. Era acoperit de regulament? Da. Este acoperit și acum? Da. Cursă oprită imediat și apoi restart din grilă pentru ultimele câteva ture cu toată lumea pe pneuri egale ar fi fost ideal și probabil și el regretă că nu a făcut-o.

 

În același timp mi se pare teribil de limitant să ne concentrăm pe cazul concret al ultimei curse. Privitorii ocazionali (și nu numai, se pare) iau cursa asta ca punt de referință absolut. Mă repet acum, dar Hamilton nu a pierdut campionatul aici, ci la Monza, Baku, Monaco sau Hungaroring. A greșit și el, și echipa. Au avut noroc mult ca să ajungă la Abu Dhabi la egalitate de puncte cu Verstappen. Același noroc s-a întors împotriva lor când a băgat Latifi mașina în parapet cu 5 ture înainte de final. Asta i-a pus într-o situație dificilă în care trebuiau să ia o decizie curajoasă. Ca de obicei, au mers pe predictibilitate și conservatorism. Au pierdut. The end.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, Tzitzicat a spus:

Pentru ce trebuie asta?......exista un regulament comun

 

Nu zic ca a favorizat voluntar pe cineva

Decizia care a luat-o ieri, nu a fost prin prisma regulamentului, daca RB contesta neluarea ei, nu avea nicio sansa

Steag rosu si se termina pe SC, mergea nu?

Era acoperit si daca nu o lua

A luat-o pt spectacol

Si asa Max a devenit campion 

Nu o lua era Lewis

Deci... a influentat?

Mai ales ca e doar jumatate de masura, de aia e discutabil


la fel ee acoperit cum e si acum cand a luat-o.

este f tare explicati☺️.. Any doesn't mean All.

 

in alta ordine de idei, spectacol, ca acuma sunt americani iar astia stiu de ce e nevoie ca sa creasca vanzarile,... spectacol.

sunt convins ca si franturile de conversatii transmise sunt alese sa provoace emotie...bucurie, tristete, nervozitate,etc....

daca spectacolul evolueaza, banii vin, echipele sunt multumite... o sa existe 1-2 la sfarsit de sezon cand unii o sa fie fericiti, iar altii nefericiti, si toata lumea uita intr-o saptamana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt multe lucruri de povestit despre sezonul asta

Nu am niciun parti pris cu RB sau Mercedes

Imi sunt antipatici si wax si sir

Ma uit de peste 30 de ani la F1

Cred, dar poate gresesc, ca sezonul asta; in multe situatii, soprana nu au fost pilotii, masinile….ci un director de cursa

Liberty rules😀

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, damager a spus:


la fel ee acoperit cum e si acum cand a luat-o.

este f tare explicati☺️.. Any doesn't mean All.

 

in alta ordine de idei, spectacol, ca acuma sunt americani iar astia stiu de ce e nevoie ca sa creasca vanzarile,... spectacol.

sunt convins ca si franturile de conversatii transmise sunt alese sa provoace emotie...bucurie, tristete, nervozitate,etc....

daca spectacolul evolueaza, banii vin, echipele sunt multumite... o sa existe 1-2 la sfarsit de sezon cand unii o sa fie fericiti, iar altii nefericiti, si toata lumea uita intr-o saptamana.

Mie dialogurile mi se par la limita penibilului

Maimutoii astia care sunt sefi de echipe (cu rezultate, sigur), sunt tot comedianti (vezi Toto inainte si dupa @PzKpfW)

Frank Williams, ca tot a murit, Jean Todt, pana si Briatore, Jordan, nu cred ca se puteau maimutarii asa

Asta s-o cere😀

 

 

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

Acum 30 de ani Senna intra voit în Prost într-un incident care se putea solda cu răniri grave. Astăzi Hamilton se plânge că Pérez își apără poziția în cursă. Cam asta cred că e problema.

Daca ziceai de Mazepin, aplaudam

Sa nu fim ipocriti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, PzKpfW a spus:

Nu contează numele, sunt doar niște ilustrații pentru exprimarea unei idei. Cred că "prea mult spectacol artificial" este ultima problemă a F1 în momentul de față.

Conteaza numele

Perez nu mai avea de aparat pozitie cand l-a depasit wax?

Si …da, f corect

Spectacol artificial

Avem mai mult de 2 echipe la varf?

Nu

Conteaza pt privitorul ocazional

Sigur nu

Cu Porsche si/sau Audi….cum va fi?

De pluton?

Sau face Masi vreo vraja, citind regulamentul pe diagonala?😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deviem de la subiect. Bottas (și orice alt coechipier al unui pretendent la titlu) ar fi făcut la fel. Mai ții minte când Ferrari au umblat la cutia de viteze a lui Massa după calificări doar pentru ca să fie penalizat și ca Alonso să câștige astfel o poziție pe grilă? Din nou, doar un exemplu dintr-o mulțime.

 

Eu mă refeream la faptul că se cere intervenția stewarzilor mult mai mult ca înainte și că se face lobby activ pe partea asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

Deviem de la subiect.

Sorry

 

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Mai ții minte când Ferrari au umblat la cutia de viteze a lui Massa după calificări doar pentru ca să fie penalizat și ca Alonso să câștige astfel o poziție pe grilă?

Ca astazi😀

 

Era inovatie, curaj….nu lamentare


Inca o data scuze de off topic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, stiti de ce de ieri imi place de Ham? Pentru reactia de dupa final. Mai elegant si mai sportiv de atat nu ar fi fost nimeni in stare. Imi imaginez numai ce ar fi fost dupa finish daca in locul celor doi ar fi fost Biaggi si Rossi! Muahahaha!

Deci Ham s-a comportat exemplar dupa parerea mea, avand in vedere ce a avut de suportat in finalul cursei. A dat dovada de educatie, respect fata de competitie si fani, inclusiv sau mai ales fata de a-i adversarului. Cine il contesta pe partea asta nu cred ca mai are nimic de comentat. Nota 10 dupa mine.

Acum 7 minute, ENEOS a spus:

La pro(s)tv zice că merc merge la tribunal. 

Aia dau permanent stirile de ieri in asemena domenii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cursa asta nu se putea termina pe SC.Inafara de fanii Hamilton nimeni nu vroia un astfel de final.

Indiferent ca erau fani Max sau nu.

Daca nu le permitea timpul sa degajeze si sa se poata rula un tur ,se bagau steaguri rosii si urma sprint.

Dar pe SC nu se termina.

Toata strategia Mercedes s-a bazat pe SC.

 Era postat aseara pe un clip cu discutia intre Bono si Luis in perioada SC,cand Max a intrat la boxe si dupa aia cand a revenit.Din pacate a fost sters.Poate reapare si o sa-l postez.

 

Asta era motivul sa nu se incheie pe SC

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

42 minutes ago, Speedy.K said:

Ba, stiti de ce de ieri imi place de Ham? Pentru reactia de dupa final. Mai elegant si mai sportiv de atat nu ar fi fost nimeni in stare. Imi imaginez numai ce ar fi fost dupa finish daca in locul celor doi ar fi fost Biaggi si Rossi! Muahahaha!

Deci Ham s-a comportat exemplar dupa parerea mea, avand in vedere ce a avut de suportat in finalul cursei. A dat dovada de educatie, respect fata de competitie si fani, inclusiv sau mai ales fata de a-i adversarului. Cine il contesta pe partea asta nu cred ca mai are nimic de comentat. Nota 10 dupa mine.

 

E un gentleman si se vede de la o posta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...