Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 7, 2015 Share Postat Septembrie 7, 2015 Hulk n-a semnat pe doi ani cu Force India ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 7, 2015 Share Postat Septembrie 7, 2015 Hulk n-a semnat pe doi ani cu Force India ? Ba da. Dar sunt sigur că există o clauză unilaterală (sau în cel mai rău caz bilaterală) de reziliere pentru 2017 » Post actualizat in 09 Sep 2015 12:28 O comparație făcută de Brembo asupra stilului în care frânează/frânau Schumacher, Senna, Prost, Villeneuve, Vettel, Alonso și Hamilton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Septembrie 20, 2015 Autor Share Postat Septembrie 20, 2015 M-am uitat si eu astazi la o parte din cursa de F1 de la Singapore... m-am uitat fiindca am auzit ca e Vettel in pole, iar astia de la Mercedes sunt cam varza, si am zis ca o sa fie interesant. A fost ok, dar tot cam anosta cursa... abia daca am vazut 3 depasiri, in rest trenulet si cateva incidente. Apropo, acum am auzit si eu de "virtual safety car"... ce naiba mai e si asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 20, 2015 Share Postat Septembrie 20, 2015 Apropo, acum am auzit si eu de "virtual safety car"... ce naiba mai e si asta? Un fel de yellow flags extins. Se aplică pe toată lungimea circuitului (nu doar pe o zonă), şi pe lângă interdicţia de a depăşi, există şi o limită de viteză pe fiecare sector în parte - limită calculată care corsepunde cu o scădere cu 35% a vitezei normale pe acel sector. Practic, e o limitare generală de ritm al cursei şi care nu afectează distanţele dintre piloţi. Touşi, având în vedere reducerea de ritm, VSC-ul rămâne un bun prilej pentru a efectua o oprire la standuri pentru că limitează timpul pierdut. Nu la fel de mult ca şi-n cazul unui SC normal, dar oricum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Septembrie 20, 2015 Share Postat Septembrie 20, 2015 Daca tot vorbim de nedumeriri am si eu una, apelez la cei mai informati. De ce falafaie/palpaie lampa de spate (aia de ploaie) la unii da si la altii nu, in perioada de franare ? De cand a peluat Dolce transmisia F1, ma uit la poze pe RTL, din cand in cand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 20, 2015 Share Postat Septembrie 20, 2015 Daca tot vorbim de nedumeriri am si eu una, apelez la cei mai informati. De ce falafaie/palpaie lampa de spate (aia de ploaie) la unii da si la altii nu, in perioada de franare ? De cand a peluat Dolce transmisia F1, ma uit la poze pe RTL, din cand in cand. Tony Dodgins (BBC F1 commentary box producer): (...) This is a torque-reduction warning light. Basically, in the past, before a driver lifted off, he’d check his mirrors (well, usually) but with the torque distributor deciding where it is going to get the power from (engine, Ers, etc) various fuel-saving strategies could mean a car slowing down, say on the straight, other than simply via a throttle/torque map. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Septembrie 20, 2015 Share Postat Septembrie 20, 2015 (editat) Multumesc, daca am inteles bine este la latitudinea pilotului aceasta semnalizare ca sa nu se suie unu' pe el din neatentie. Dar, oare, trebuia asta ? Unde este in spirilul curselor ? Siguranta, siguranta da' nici chiar asa. Daca n-am inteles bine aveti mila, nu dati prea tare ! Editat Septembrie 20, 2015 de PoliBuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 21, 2015 Share Postat Septembrie 21, 2015 (...) daca am inteles bine este la latitudinea pilotului aceasta semnalizare ca sa nu se suie unu' pe el din neatentie. Nu din neatenție. Practic mașina poate să reducă viteza (prin trecerea de la o sursă de putere la alta) fără intervenția pilotului. Motiv pentru care pilotul din spate trebuie să fie avertizat. » Post actualizat in 21 Sep 2015 14:15 Verstappen: My Dad would kick me in the balls if I let Sainz past. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 21, 2015 Share Postat Septembrie 21, 2015 Post actualizat in 21 Sep 2015 14:15 Verstappen: My Dad would kick me in the balls if I let Sainz past. Am vazut si eu declaratiile Foarte tare ! In alta ordine de idei, Maldonado si-a prelungit contractul cu Lotus, e oficial ! Asta inseamna cu adevarat sa performezi, vorba colegilor de la DiGi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Septembrie 21, 2015 Autor Share Postat Septembrie 21, 2015 Bravo lui ca nu i-a cedat locul... frate, esti atat de rapid incat poti sa il depasesti cu usurinta pe cel din fata mea? atunci depaseste-ma mai intai pe mine. Daca era vreo decizie care sa influenteze soarta campionatului, atunci intelegeam. Dar sa il pui pe Verstappen sa se dea la o parte doar pentru ca in spate coechipierul sau are pneuri mai noi, mi se pare o prostie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Valentino Rossi VR46 Postat Septembrie 21, 2015 Share Postat Septembrie 21, 2015 Dar ce parere aveti de ala care mergea pe circuit ca la el prin camera? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 21, 2015 Share Postat Septembrie 21, 2015 In alta ordine de idei, Maldonado si-a prelungit contractul cu Lotus, e oficial ! Asta inseamna cu adevarat sa performezi, vorba colegilor de la DiGi Banii de la Păstor i-au cam scos din turkish delight pe cei de la Lotus, echipă care avea sechestru pus pe maşini şi material la Spa. Că le place sau nu, vor termina sezonul datorită infuziei de cash de la PDVSA. Dacă Renault s-ar grăbi puţin cu anunţul legat de achiziţia echipei, poate nu s-ar ajunge la gesturi de acest fel. Oricum, modul în care au făcut anunţul prelungirii contractului (duminică seara, după ce majoritatea presei era deja în drum spre hotel sau chiar spre Japonia) arată cât de entuziaşti sunt de a-l avea încă un an alături de ei. Mai interesant mi se pare însă faptul că Grosjean se pregăteşte să-şi ia jucăriile şi să meargă să joace pe team-leader-ul la Haas la anul. Bravo lui ca nu i-a cedat locul... frate, esti atat de rapid incat poti sa il depasesti cu usurinta pe cel din fata mea? atunci depaseste-ma mai intai pe mine. Daca era vreo decizie care sa influenteze soarta campionatului, atunci intelegeam. Dar sa il pui pe Verstappen sa se dea la o parte doar pentru ca in spate coechipierul sau are pneuri mai noi, mi se pare o prostie. Pentru public, fani şi spectatori, genul ăsta de reacţii sunt un mic deliciu, dar analizând obiectiv problema... de ce nu? Mi se pare mult mai corect decât jocurile de echipă pe faţă pentru care Ferrari a devenit cunoscută, de exemplu. Făcând abstracţie de banii care sunt în joc, sunt în primul rând mulţi oameni (zeci, sute) implicaţi în efortul colectiv al echipei ca să poată să-ţi pună ţie la dispoziţie materialul de concurs: chiar şi 1 sau 2 puncte pot face diferenţa la sfârşit de sezon în ceea ce priveşte fondurile care se alocă fiecărei echipe. Apoi era vorba de un circuit stradal unde depăşirile sunt dificile, mai ales când e vorba de maşini identice. Având în vedere că cei de la echipa mare au făcut asta (Ricciardo şi Kvyat la Monaco) şi nu au fost probleme, nu văd de ce micul prinţ s-a pus de-a curmezişul. Prin asta l-a forţat şi pe Franz Tost să-şi pună public cenuşă-n cap, de dragul coeziunii echipei şi al PR-ului, şi de frică să nu-l supere prea rău pe golden boy, care ar putea să se supere şi să plece. Pe scurt, Max Verstappen e deja hot property în F1. Nu-şi pierdea epoleţii dacă făcea genul ăsta de sacrificiu - ba din contră. Aşa, cred că şi-a pus deja o mică talangă de gât. Dar ce parere aveti de ala care mergea pe circuit ca la el prin camera? L-au arestat. Nu e primul, nu cred că va fi ultimul. Mie-mi pare rău că nu fac ceva dramatic (la figurat), demn să apară la tv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 Ăla bărbat ! Pe Hockenheim în varianta veche - mai tare ca la Monza ! » Post actualizat in 23 Sep 2015 17:10 Alonso invoca spiritul samurailor la Suzuka Adică își fac seppuku dacă abandonează iar ? » Post actualizat in 23 Sep 2015 17:13 edit - zice lumea prin comentarii că, de fapt, se pregătesc pentru un bukakke » Post actualizat in 27 Sep 2015 06:22 Alonso a abandonat spiritul samurailor și a făcut bukakke cu motorul Honda în timpul cursei, direct în fața șerifilor de la Honda, prezenți la circuit. S-a dus dreacu politicalicorectnesul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 27, 2015 Share Postat Septembrie 27, 2015 Alonso a abandonat spiritul samurailor și a făcut bukakke cu motorul Honda în timpul cursei, direct în fața șerifilor de la Honda, prezenți la circuit. S-a dus dreacu politicalicorectnesul ...Iar Ron Dennis l-a apostrofat: I'm not going to condone those sorts of things because it doesn't show the professionalism that I would like our drivers to show. Miroase puţin a ars, mai ales având în vedere precedentul din 2007. Tot la capitolul informaţiilor adiacente cursei (altă şedinţă de plictiseală), şi Rosberg începe să-şi arate frustrarea de a fi bătut constant de către coechipierul lui: At the end of the press conference a question was asked about the tyre pressures enforced by Pirelli and whether they were too high for the Japanese Grand Prix. Rosberg responded to the question by saying: - "No, not at all. Everything was perfect. No problems at all." After Rosberg's response, Vettel made reference to the Monza race: - "Were you low again?" Vettel asked with a boyish grin. An awkward silence followed, with Rosberg appearing to grimace at the joke from the other side of Hamilton, who smiled at Vettel's comment. Responding to the silence, Vettel then said: "Come on, I'm joking - you can laugh." - "I'm smiling," replied Rosberg, who was not smiling. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 27, 2015 Share Postat Septembrie 27, 2015 Nu numai că Alonso a dat înapoi, dar acum vede cursa asta ca pe ceva super-pozitiv, cică e al treilea cel mai bun rezultat al anului http://www.crash.net/f1/news/223584/1/alonso-clarifies-comments-reaffirms-commitment.html » Post actualizat in 27 Sep 2015 17:54 Rosberg începe să-şi arate frustrarea de a fi bătut constant de către coechipierul lui: Păi acu' pe bune, în primul sezon a fost bine, dar în 2014 și 2015 l-a cam cocoșat cocalarul 2013 Rosberg - Hamilton ( victorii ): 2 - 1 2014 Rosberg - Hamilton ( victorii ): 5 - 11 2015 Rosberg - Hamilton ( victorii ): 3 - 8 și încă mai numărăm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Păi acu' pe bune, în primul sezon a fost bine, dar în 2014 și 2015 l-a cam cocoșat cocalarul 2013 Rosberg - Hamilton ( victorii ): 2 - 1 2014 Rosberg - Hamilton ( victorii ): 5 - 11 2015 Rosberg - Hamilton ( victorii ): 3 - 8 și încă mai numărăm L-a cam distrus manelistul, da. E clar că dacă pierde două titluri la rând în fața lui #44, speranțele lui de a fi campion mondial în viața asta au cam zburat pe geam. Nu mai are nicio scuză: aceeași mașină, experiență mai mare în cadrul echipei. Faza cu faptul că e semi-german și că asta îl ajută în comunicarea cu echipa e cam bullshit: oricum majoritatea inginerilor sunt englezi - dar asta e deja altă discuție. Mi s-a părut doar... amuzant modul în care și-a arătat frustrarea în schimbul cu Vettel (a 2-a oară sezonul ăsta, după faza de la Melbourne). Renault a făcut în sfârșit o comunicare oficială în ceea ce privește preluarea echipei Lotus. În consecință, Mercedes a anunțat că motoarele pe care le furnizau lor vor merge la Manor de la anul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Ha,ha probabil Manor va strange puncte,in timp ce Lotus nu in 2016 )) Cursa de la Singapore nu am vazut-o cred ca o sa o dau jos sa ma uit ca si asa ploua afara si e plictiseala.Mi-e frica doar sa nu ma plictiseasca si mai mult. Cursa de la Suzuka am vazut-o pana m-a luat somnul.Au reusit sa faca boring si un circuit ca Suzuka.Punctul culminant al weekend-ului a fost crash-ul din calif. al lui Kvyat. Rosberg s-a tinut la Hamilton 2 viraje,pe al treilea i s-a inmuiat si a iesit pe exterior.Mai nene,nu inteleg ce are de pierdut?Ar trebui sa nici nu clinteasca la dueluri roata la roata.Dar in sfarsit,de unde nu e nici Dumnezeu nu cere. M-am uitat si la MotoGp ieri ce diferenta! Cred ca e cel mai frumos campionat dupa 2013,disputat la maxim.Pe langa el,F1 pare ca o scena veche si ponosita de teatru pe langa Grammy awards. Execrabil.Sunt curios ce audiente vor mai avea baietii astia pe la sf lui 2016.Cred ca Bernie va incepe sa planga ca nu mai are bani.Adica ce drepturi de tv sa iti mai dea bani,cand tu ai audienta 2 oameni in tribune si 3 care se uita la tv?Pana la urma e si normal sa fie asa,publicul ii va penaliza. Pestele de la cap se impute,F1 e un sport condus de dinozauri.Trebuie schimbata conducerea si sportul din temelii,cam in stilul a ceea ce s-a intamplat la Ferrari,altfel e in pericol de extinctie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Rosberg s-a tinut la Hamilton 2 viraje,pe al treilea i s-a inmuiat si a iesit pe exterior.Mai nene,nu inteleg ce are de pierdut?Ar trebui sa nici nu clinteasca la dueluri roata la roata. Păi... ce să facă? Ultima dată când a fost agresiv cu "șefu" (la Spa anul trecut) i-a sărit toată echipa în cap după cursă. I s-a explicat probabil destul de clar atunci că așa ceva nu are voie să mai facă dacă vrea să mai rămână la Merc. De atunci i-a pierit orice urmă de agresivitate față de boss44. Nu spun că ar fi făcut vreo diferență (#44 l-ar bate oricum în 75% din cazuri), explicam doar pasivitatea. M-am uitat si la MotoGp ieri ce diferenta! Cred ca e cel mai frumos campionat dupa 2013,disputat la maxim. Da și nu. Cursa de ieri n-a prea strălucit - cel puțin la MotoGP (la Moto3 a fost șou, dar acolo ne-am obișnuit deja). În afară de bătălia 26 vs. 46 a fost cam plictis. Touși, suntem la ani lumină de F1... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 estele de la cap se impute,F1 e un sport condus de dinozauri.Trebuie schimbata conducerea si sportul din temelii, Am citit un interviu cu Nikki Lauda in ceva revista auto nou aparuta dedicata vechiturilor si omul spunea exact ce ai spus tu mai sus, ca in maniera actuala F1 va ramine rapid fara public, deoarece nu mai ofera spectacol ... adica depasiri, lupta roata-la roata, risc, chestii (asta propos si de topicele de MotoGP in care lumea e impartita, unii apreciaza pilotajul "digital", altii vor scandal pe pista); ei bine, mosul zice ca solutia ar fi masini "instabile", cu care pilotul sa se lupte ca sa le tina pe trasa, puteri cit mai mari si aerodinamica limitata, caucioace alunecatoare, etc. Ma rog, nu stiu cum s-ar putea "egaliza" masinile de pe grila fara sa se ajunga la o competitie monomarca, dar e deja cam nasol cind o echipa bate tot strict din avantaj tehnologic in care a bagat un vagon de bani; pai aia mai saracuti ce sanse ar avea sa se bata la victorie? un Brabham sau un McLaren sau un Colin Chapman (Lotus) nu mai au cum sa apara in zilele noastre din pacate. In fine, s-ar putea discuta de Brawn GP care a rupt fisul printr-o smecherie aerodinamica, dar e totusi prea putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sly06 Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 nu mă mai uit de ani buni la f1 și cum cursele se transmit duminica,începea cursa dar după juma de ora invariabil adormeam cu telecomandă în mâna e super pe post de somnifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 nu mă mai uit de ani buni la f1 și cum cursele se transmit duminica,începea cursa dar după juma de ora invariabil adormeam cu telecomandă în mâna e super pe post de somnifer Ne bucuram nespus, am luat la cunostinta, multumim ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sly06 Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 îmi pare rău,chiar e un sport mega plictisitor de urmărit.păcat de bugetele alea monstruoase. de fapt și audiențele în continuă scădere din ultimii 10 ani o confirma. nu se compara cu anii de glorie când un senna,mansell,Prost sau schumacher făceau spectacol nu e vina pilotilor oricum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 Am citit un interviu cu Nikki Lauda in ceva revista auto nou aparuta dedicata vechiturilor si omul spunea exact ce ai spus tu mai sus, ca in maniera actuala F1 va ramine rapid fara public, deoarece nu mai ofera spectacol ... adica depasiri, lupta roata-la roata, risc, chestii (asta propos si de topicele de MotoGP in care lumea e impartita, unii apreciaza pilotajul "digital", altii vor scandal pe pista); ei bine, mosul zice ca solutia ar fi masini "instabile", cu care pilotul sa se lupte ca sa le tina pe trasa, puteri cit mai mari si aerodinamica limitata, caucioace alunecatoare, etc. Ma rog, nu stiu cum s-ar putea "egaliza" masinile de pe grila fara sa se ajunga la o competitie monomarca, dar e deja cam nasol cind o echipa bate tot strict din avantaj tehnologic in care a bagat un vagon de bani; pai aia mai saracuti ce sanse ar avea sa se bata la victorie? un Brabham sau un McLaren sau un Colin Chapman (Lotus) nu mai au cum sa apara in zilele noastre din pacate. In fine, s-ar putea discuta de Brawn GP care a rupt fisul printr-o smecherie aerodinamica, dar e totusi prea putin. Niki Lauda a fost un pilot strălucit, iar acum este un om de afaceri și mai ales un leader de echipă cel puțin la fel de bun. În discursul lui reușește să îmbine în mod natural două aspecte cât se poate de eterogene: critică lipsa acută de spectacol și status quo-ul tehnic în care se află competiția, dar în același timp combate agresiv orice încercare de modificare sau relaxare a regulamentului - (singura) metodă prin care ceilalți ar putea să prindă din urmă echipa pe care o conduce. Da, Mercedes au investit foarte mult pentru a ajunge aici, iar acum vor să se bucure de laurii succesului. Totuși, nu știu ce glorie mai poți găsi în a domina o competiție în care ceilalți nu au nicio șansă să te prindă din urmă. Deși F1 nu a fost niciodată o competiție monomarcă, au fost sezoane foarte interesante și disputate de-a lungul timpului. Vor fi tot timpul 1, 2 sau chiar 3 echipe care vor domina un sezon, ceea ce contează este să nu fie tot timpul aceleași - și să se poată bate între ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 Am citit un interviu cu Nikki Lauda in ceva revista auto nou aparuta dedicata vechiturilor si omul spunea exact ce ai spus tu mai sus, ca in maniera actuala F1 va ramine rapid fara public, deoarece nu mai ofera spectacol ... adica depasiri, lupta roata-la roata, risc, chestii (asta propos si de topicele de MotoGP in care lumea e impartita, unii apreciaza pilotajul "digital", altii vor scandal pe pista); ei bine, mosul zice ca solutia ar fi masini "instabile", cu care pilotul sa se lupte ca sa le tina pe trasa, puteri cit mai mari si aerodinamica limitata, caucioace alunecatoare, etc. Ma rog, nu stiu cum s-ar putea "egaliza" masinile de pe grila fara sa se ajunga la o competitie monomarca, dar e deja cam nasol cind o echipa bate tot strict din avantaj tehnologic in care a bagat un vagon de bani; pai aia mai saracuti ce sanse ar avea sa se bata la victorie? un Brabham sau un McLaren sau un Colin Chapman (Lotus) nu mai au cum sa apara in zilele noastre din pacate. In fine, s-ar putea discuta de Brawn GP care a rupt fisul printr-o smecherie aerodinamica, dar e totusi prea putin. Masinile s-ar putea egaliza (in linii mari) destul de repede,simplu si usor dar nu exista viziune.S-a mai discutat aici pe forum. Sunt 3 probleme : echipa,material uman si material tehnic. Ca si echipe, exista un gap foarte mare intre echipele mari,consacrate,de uzina,si garagistii gen Force India.S-a si facut de catre acestia si de catre Sauber o reclamatie oficiala la UE,cei 2 reclamand faptul ca fondurile din drepturi de tv,etc,deci ciolanul cel mare e impartit foarte inegal si partinitor.Aici s-ar putea lucra pentru a avea o impartire a fondurilor democratica,dar na,iti dai seama,la cati bani sunt in joc si la cum se pupa Bernie pe gura cu echipele mari,nu prea ai sa vezi... A doua problema,cea a capitolului uman : piloti si ingineri,la ora actuala vin piloti din competitiile inferioare si piloteaza foarte bine in F1,ba chiar declara ca masinile de F1 sunt usor de pilotat,ceea ce e adevarat.Am fost foarte atent la Lotterer care e un pilot experimentat si care a spus ca nu mare smecherie sa meri intr-o masina de F1,adica oricum din punctul lui de vedere,na,le-a si aratat anul trecut reusind din prima un timp cu 1s/tur mai rapid decat coechipierul (Ericsson mi se pare,in 2014 la Caterham). Deci treaba e vizibila - masinile de F1 sunt ff usor de pilotat din toate punctele de vedere (pt un pilot profesionist desigur,sa nu se inteleaga altceva).Iar pilotul,pe langa faptul ca nu se intrebuinteaza foarte mult pilotand,e si condus de pe margine de catre o intreaga echipa de ingineri care incearca sa elaboreze cea mai buna strategie. E,aici e problema : strategii incearca sa duca masina cat mai sus in clasament si cu un parcurs cat mai fin - adica daca s-ar putea sa mearga cu 60kmh la relantiu si sa nu depaseasca pe nimeni,asa ar duce-o.Dpdv al strategiei pute,e cea mai benefica treaba : se cauta sa se forteze masina la minim pt a nu ceda ceva,se cauta sa se faca cat mai putine depasiri si in general se incearca sa se puna pilotul cat mai putin in valoare pentru a nu iesi vreun accident.Se incearca la maxim reducerea neprevazutului.Dupa cum am zis,strategul,inginerul de cursa,din punctul lui de vedere,are dreptate,asa ar si trebui sa faca. Prost a vazut si a incercat sa faca treaba asta demult,de la sf anilor'80.Insa spre deosebire de Prost,care avea el in cap toata treaba,el era si pilot si strateg,la ora actuala nu se mai da pilotului nici un drept la gandire.Pilotul e doar un muncitor,el nu gandeste,i se spune ce sa faca de pe margine.Dupa cum am mai spus,asta e benefic dpdv al performantelor,pentru ca inginerul de cursa va lua hotarari mai bune si va actiona strategic mai bine decat pilotul angrenat in focul luptei,dar dpdv al spectacolului e un mare minus. De aia am zis demult ca solutia ar fi taierea tuturor comunicatiilor intre masina si echipa pe parcursul cursei,sa semnalizeze doar cu pancarte ca la motogp.Deci fara telemetrie in timp real,fara radio fara "fa 1.43 pe urmatoarele 2 ture si dupa aia intra la boxe,fara vezi ca pe guma dreapta spate e cam mare temo,etc.Pilotii vor trebui sa ia toate deciziile,iar aceste decizii vor fi bazate nu pe informatii clare,ci pe feeling al masinii si pe experienta. Va dati seama ce fun ar fi si cum ar gresi astia?Aia ar fi marea egalizare zic eu.Asta si o reducere si mai mare a aerodinamicii ar relansa F1 la ce era odata. Dar pana sunt dinozaurii la conducere,niciodata nu se va intampla asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreeay Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 Hamilton era pe trasa ideala (ca la Spa, anul trecut). Daca Rosberg nu ceda si se trozneau, se lasa cu ferrari 1-2, vettel trecea pe 2 la general la sub o victorie de hamilton. O fi rosberg frustrat da' nu e prost, nu ii iesea nimic bun daca ar fi continuat acolo. Rosberg s-a tinut la Hamilton 2 viraje,pe al treilea i s-a inmuiat si a iesit pe exterior.Mai nene,nu inteleg ce are de pierdut?Ar trebui sa nici nu clinteasca la dueluri roata la roata.Dar in sfarsit,de unde nu e nici Dumnezeu nu cere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.