reder_marius Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Salutare baieti ! Ma confrunt si eu cu o problema de natura electrica la viespele meu. Sa imi scuzati explicatiile, nu am cunostinte prea multe pe partea asta si daca zic prostii sau am formulari de om needucat, sa ma iertati. Problema e in felul urmator. Mi-a murit motorul in trafic si n-a mai vrut sa porneasca. (asta cam la 5-10 min dupa ce am plecat de acasa). Noroc ca eram la vale si am pornit-o cu clasicul bagat in viteza, running start si buton. Mi-a pornit si apoi n-a mai facut figuri. Am ajuns unde aveam treaba, o jumate de ora a stat in parcare. Am pornit apoi cu ea, fara nici o problema, si dupa alte 5-10 min. mi-a murit iarasi. Aceasi procedura de pornire. Ieri am fost la un coleg sa imi fac niste masuratori de tensiuni si curenti si minuni, si aparent, totul este in regula, Bateria are curent si incarcare cum scrie in carte. La turatie treptata, incarcarea e liniara spre 14V-14,5. Daca turez mai tare spre 4-5000 ture, scade undeva la 13,5V. Am masurat contactele de la cele 3 fire care vin de la alternator si duc spre baterie (sper sa nu zic prostii aici) si iarasi valoriile erau normale. Le-am curatat un pic totusi, le-am mai strans si le-am pus la loc. De asemenea am masurat sa nu faca scurt undeva pe firul cu - (minus) al bateriei si valoarea era 0. Ca si solutii, eu ma gandeam sa imi iau o baterie noua sa elimin posibilitatea ca tensiunea sa fie buna, dar amperajul prea mic (sper sa nu zic iarasi o prostie) sau daca exista posibilitatea sa imprumut o baterie sa vad daca mai patesc sa imi moara motorul. Daca e in regula bateria, atunci sper sa nu fie alternatorul sau alte contacte si m-as orienta spre un service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Cdi¿ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 fii putin mai explicit atunci cand spui ca dupa ce iti moare motorul, nu mai porneste. Ce se intampla cand apesi pe starter? Electromotorul invarte normal sau deabea mai invarte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 (editat) Daca tot ce ai enumerat ca ai verificat e ok, atunci verifica siguranta de 30A sa nu fie oxidata pe releul de pornire si mufa care vine in releu. Editat Aprilie 9, 2014 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 De asemenea am masurat sa nu faca scurt undeva pe firul cu - (minus) al bateriei si valoarea era 0. Afirmatia asta e un pic ambigua, daca cu multimetru pus pe ohmi sau dioda ti-a aratat 0 atunci inseamna ca ai scurt intre firele alea si masa, ceea ce nu e ok. Daca in schimb ti-a aratat 1 e ok. Eu mizez pe releu de incarcare pe moarte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 In prima faza verifica asta:(vezi poza) Atunci cand se opreste , mai ai bordul aprins? electromotorul mai invarte,dar nu porneste? Elctromotorul nu mai invarte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reder_marius Postat Aprilie 9, 2014 Autor Share Postat Aprilie 9, 2014 (editat) fii putin mai explicit atunci cand spui ca dupa ce iti moare motorul, nu mai porneste. Ce se intampla cand apesi pe starter? Electromotorul invarte normal sau deabea mai invarte? Apas pe buton si bateria nu mai are suficient suflu ca sa trimita mai departe. Daca mai apas o data, tot mai greu invarte, ca pe final sa imi aud releele cupland si decupland. Daca tot ce ai enumerat ca ai verificat e ok, atunci verifica siguranta de 30A sa nu fie oxidata pe releul de pornire si mufa care vine in releu. Am sa incerc si asta. Afirmatia asta e un pic ambigua, daca cu multimetru pus pe ohmi sau dioda ti-a aratat 0 atunci inseamna ca ai scurt intre firele alea si masa, ceea ce nu e ok. Daca in schimb ti-a aratat 1 e ok. Eu mizez pe releu de incarcare pe moarte. Sincer, nu mai tin minte exact ce valoare pe care masuratoare a fost, dar am sa intreb si eventual mai masor o data. Tin minte concluzia ca nu face scurt, dar am sa mai verific o data. In prima faza verifica asta:(vezi poza) Atunci cand se opreste , mai ai bordul aprins? electromotorul mai invarte,dar nu porneste? Elctromotorul nu mai invarte? cand se opreste, da, bordul ramane aprins. daca dau iarasi din cheie, se aude ca bateria n-ar duce suficient de mult curent catre electromotor. Imi pare rau pentru exprimarea ambigua... TunderByte: Daca tot ce ai enumerat ca ai verificat e ok, atunci verifica siguranta de 30A sa nu fie oxidata pe releul de pornire si mufa care vine in releu. spunsul colegului cu care am verificat ieri: "siguranta de 30A de la releul de pornire se poate dar la tine iti invarte motorul; si bendixul cupleaza, daca are curent" Editat Aprilie 9, 2014 de reder_marius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 (editat) Ai xenon? refa masuratorile cu toti consumatorii porniti (faza scurta, faza lunga, apasa frana). Eu am avut probleme de genul asta din cauza unui balast stricat. Si asculta de ce zice TNG ca e cel mai in masura sa isi dea cu parerea!!! Editat Aprilie 9, 2014 de Silvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reder_marius Postat Aprilie 9, 2014 Autor Share Postat Aprilie 9, 2014 Ai xenon? refa masuratorile cu toti consumatorii porniti (faza scurta, faza lunga, apasa frana). Eu am avut probleme de genul asta din cauza unui balast stricat. Si asculta de ce zice TNG ca e cel mai in masura sa isi dea cu parerea!!! Balast stricat ? La ce anume te referi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Dintr-un motiv necunoscut mie, incepuse sa suga foarte mult curent si alternatorul nu mai facea fata. Cu xenonul pornit, aveam o tensiune de 11.5 V pe baterie. Cu el stins era in parametrii (13.8 - 14.6). Doar ca mie imi descarca bateria complet si nu mai puteam pleca decat dupa o reincarcare completa de baterie, sau impinsa dar mergea extrem de prost (smucea, nu tinea relantiul, nu accelera cum trebuie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Da, daca iti invarte electromotorul esti sigur ca nu e arsa dar poate fi oxidata, astfel incat cand dai la demaror curentul trece(consumator mare si se sudeaza temporar) apoi cand ai curent de incarcare(amperaj mic si curent constant) nu face contact bine. Am vazut destule cauzuri de-a lungul timpului cu probleme pe la mufe si siguranta de 30A. Nu te costa nimic sa verifici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zyonbv Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Eu am rezolvat aceasi problema prin schimbarea bateriei, Tot la hornet. Incearca sa mergi cu luminile stinse o perioada, Vezi daca patesti la fel. De la consum mai mare se intampla ceva cu bateria si consuma si ce da alternatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Din ce spui pare baterie obosita. Verifica totusi ce ti-am dat in poza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Da, daca iti invarte electromotorul esti sigur ca nu e arsa dar poate fi oxidata, astfel incat cand dai la demaror curentul trece(consumator mare si se sudeaza temporar) apoi cand ai curent de incarcare(amperaj mic si curent constant) nu face contact bine. Am vazut destule cauzuri de-a lungul timpului cu probleme pe la mufe si siguranta de 30A. Nu te costa nimic sa verifici. Demarorul nu este trecut prin siguranta aia( prin nici una defapt) , doar bobina releului de pornire care nu este un consumator mare. (mai mult curent trece prin acea siguranta cand aprinzi farul decat cand dai la buton) In rest ai dreptate, acea siguranta creeaza de multe ori probleme si niciodata nu strica sa o verifici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
capitanu Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Un releu consuma 0,25A, deci 3,5w. Ce varsta are bateria? Daca are mai mult de 2 ani schimba bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reder_marius Postat Aprilie 9, 2014 Autor Share Postat Aprilie 9, 2014 Am sa verific astazi sau maine siguranta din poza atasata (cea de 30). P.s. Am incercat sa merg cu farurile stinse, si fara semnalizare unde s-a putut si tot la fel s-a comportat. bateria teoretic a fost schimbata cand am luat motorul (acum 2 luni), dar cum mi-a spus un amic, daca n-am vazut cu ochii mei, sa nu contez pe asta. In plus, mi-a amintit acum colegul de ieri ca si la pornirea venitlatorului pentru racirea motorului valoarea curentului s-a micsorat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Am sa verific astazi sau maine siguranta din poza atasata (cea de 30). P.s. Am incercat sa merg cu farurile stinse, si fara semnalizare unde s-a putut si tot la fel s-a comportat. bateria teoretic a fost schimbata cand am luat motorul (acum 2 luni), dar cum mi-a spus un amic, daca n-am vazut cu ochii mei, sa nu contez pe asta. In plus, mi-a amintit acum colegul de ieri ca si la pornirea venitlatorului pentru racirea motorului valoarea curentului s-a micsorat. Asta e mai mult sau mai putin normal, depinde si cu cat s-a micsorat. Daca s-a micsorat cu maxim 0.5V e ok daca a scazut drastic nu prea mai e normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reder_marius Postat Aprilie 9, 2014 Autor Share Postat Aprilie 9, 2014 nu era asa variatie mare cu ventilatorul pornit. pana in 0.5V. In alta ordine de idei, am verificat siguranta de 30, e curata ca lacrima si nu e subtiata sau intrerupta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Darkthor Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 sunt curios daca statorul tau cumva nu face masa uneori.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danim Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 masoara tensiunea in gol pe cate 2 din cele trei fire albe care vin de la stator. la 5000 rpm trebuie sa ai cam 70 V (alternativ). Daca ai tensiunea normala e regulatorul de incarcare dus. Bateria e buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reder_marius Postat Aprilie 12, 2014 Autor Share Postat Aprilie 12, 2014 am pus bateria pe o sursa de incarcare si din cate am inteles ea ar fi de bai. la 600 miliamperi si 13.8 tenisune, s-a incarcat in 15 minute. Si trebuia sa ia cateva ore. In plus de asta, amperajul din ea era foarte mic, si daca lasam aparatul de masurat pe borne, scadea incet tensiunea. Totusi, ca sa exclud alte posibile probleme pe circuitul de incarcare, cand imi ajunge bateria noua am sa fiu cu ochii pe masuratori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hornet pc34 Postat Iunie 6, 2023 Share Postat Iunie 6, 2023 Salutare ati mai gasit problema si rezolvarea. Exact aceleasi simptome le am. Am verificat siguranța e ok Raman fara curent in mers. Turometrul cade la o. Bordul ramane aprins. Daca sting farul isi revine turometrul. Daca o opresc o gadil un pic, trag de toate firele si o pornesc impinsa apoi merge fara probleme cu farul aprins si totul ok. A doua zi cand ma plimb cu ea patesc iar la fel imi cade turometrul si apoi raman fara curent si imi moare in mers. Bordul aprins dar fara suficient curent sa mai invarta doar caraie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.