Sari la conținut

problema honda hornet y2000, pc34


Postări Recomandate

Salutare baieti !

 

Ma confrunt si eu cu o problema de natura electrica la viespele meu. Sa imi scuzati explicatiile, nu am cunostinte prea multe pe partea asta si daca zic prostii sau am formulari de om needucat, sa ma iertati.

 

Problema e in felul urmator. Mi-a murit motorul in trafic si n-a mai vrut sa porneasca. (asta cam la 5-10 min dupa ce am plecat de acasa). Noroc ca eram la vale si am pornit-o cu clasicul bagat in viteza, running start si buton. Mi-a pornit si apoi n-a mai facut figuri. Am ajuns unde aveam treaba, o jumate de ora a stat in parcare. Am pornit apoi cu ea, fara nici o problema, si dupa alte 5-10 min. mi-a murit iarasi. Aceasi procedura de pornire.

Ieri am fost la un coleg sa imi fac niste masuratori de tensiuni si curenti si minuni, si aparent, totul este in regula, Bateria are curent si incarcare cum scrie in carte. La turatie treptata, incarcarea e liniara spre 14V-14,5. Daca turez mai tare spre 4-5000 ture, scade undeva la 13,5V. Am masurat contactele de la cele 3 fire care vin de la alternator si duc spre baterie (sper sa nu zic prostii aici) si iarasi valoriile erau normale. Le-am curatat un pic totusi, le-am mai strans si le-am pus la loc. De asemenea am masurat sa nu faca scurt undeva pe firul cu - (minus) al bateriei si valoarea era 0.

 

Ca si solutii, eu ma gandeam sa imi iau o baterie noua sa elimin posibilitatea ca tensiunea sa fie buna, dar amperajul prea mic (sper sa nu zic iarasi o prostie) sau daca exista posibilitatea sa imprumut o baterie sa vad daca mai patesc sa imi moara motorul. Daca e in regula bateria, atunci sper sa nu fie alternatorul sau alte contacte si m-as orienta spre un service.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asemenea am masurat sa nu faca scurt undeva pe firul cu - (minus) al bateriei si valoarea era 0.

Afirmatia asta e un pic ambigua, daca cu multimetru pus pe ohmi sau dioda ti-a aratat 0 atunci inseamna ca ai scurt intre firele alea si masa, ceea ce nu e ok. Daca in schimb ti-a aratat 1 e ok.

Eu mizez pe releu de incarcare pe moarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

fii putin mai explicit atunci cand spui ca dupa ce iti moare motorul, nu mai porneste. Ce se intampla cand apesi pe starter? Electromotorul invarte normal sau deabea mai invarte?

 

Apas pe buton si bateria nu mai are suficient suflu ca sa trimita mai departe. Daca mai apas o data, tot mai greu invarte, ca pe final sa imi aud releele cupland si decupland.

 

Daca tot ce ai enumerat ca ai verificat e ok, atunci verifica siguranta de 30A sa nu fie oxidata pe releul de pornire si mufa care vine in releu.

 

Am sa incerc si asta.

 

Afirmatia asta e un pic ambigua, daca cu multimetru pus pe ohmi sau dioda ti-a aratat 0 atunci inseamna ca ai scurt intre firele alea si masa, ceea ce nu e ok. Daca in schimb ti-a aratat 1 e ok.

Eu mizez pe releu de incarcare pe moarte.

 

Sincer, nu mai tin minte exact ce valoare pe care masuratoare a fost, dar am sa intreb si eventual mai masor o data. Tin minte concluzia ca nu face scurt, dar am sa mai verific o data.

 

In prima faza verifica asta:(vezi poza)

Atunci cand se opreste ,

mai ai bordul aprins?

electromotorul mai invarte,dar nu porneste?

Elctromotorul nu mai invarte?

 

cand se opreste, da, bordul ramane aprins.

daca dau iarasi din cheie, se aude ca bateria n-ar duce suficient de mult curent catre electromotor.

 

Imi pare rau pentru exprimarea ambigua...

TunderByte: Daca tot ce ai enumerat ca ai verificat e ok, atunci verifica siguranta de 30A sa nu fie oxidata pe releul de pornire si mufa care vine in releu.

spunsul colegului cu care am verificat ieri: "siguranta de 30A de la releul de pornire se poate dar la tine iti invarte motorul; si bendixul cupleaza, daca are curent"

Editat de reder_marius
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai xenon? refa masuratorile cu toti consumatorii porniti (faza scurta, faza lunga, apasa frana). Eu am avut probleme de genul asta din cauza unui balast stricat.

 

Si asculta de ce zice TNG ca e cel mai in masura sa isi dea cu parerea!!!

Editat de Silvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai xenon? refa masuratorile cu toti consumatorii porniti (faza scurta, faza lunga, apasa frana). Eu am avut probleme de genul asta din cauza unui balast stricat.

 

Si asculta de ce zice TNG ca e cel mai in masura sa isi dea cu parerea!!!

 

Balast stricat ? La ce anume te referi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintr-un motiv necunoscut mie, incepuse sa suga foarte mult curent si alternatorul nu mai facea fata. Cu xenonul pornit, aveam o tensiune de 11.5 V pe baterie. Cu el stins era in parametrii (13.8 - 14.6). Doar ca mie imi descarca bateria complet si nu mai puteam pleca decat dupa o reincarcare completa de baterie, sau impinsa dar mergea extrem de prost (smucea, nu tinea relantiul, nu accelera cum trebuie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca iti invarte electromotorul esti sigur ca nu e arsa dar poate fi oxidata, astfel incat cand dai la demaror curentul trece(consumator mare si se sudeaza temporar) apoi cand ai curent de incarcare(amperaj mic si curent constant) nu face contact bine. Am vazut destule cauzuri de-a lungul timpului cu probleme pe la mufe si siguranta de 30A. Nu te costa nimic sa verifici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca iti invarte electromotorul esti sigur ca nu e arsa dar poate fi oxidata, astfel incat cand dai la demaror curentul trece(consumator mare si se sudeaza temporar) apoi cand ai curent de incarcare(amperaj mic si curent constant) nu face contact bine. Am vazut destule cauzuri de-a lungul timpului cu probleme pe la mufe si siguranta de 30A. Nu te costa nimic sa verifici.

Demarorul nu este trecut prin siguranta aia( prin nici una defapt) , doar bobina releului de pornire care nu este un consumator mare. (mai mult curent trece prin acea siguranta cand aprinzi farul decat cand dai la buton)

In rest ai dreptate, acea siguranta creeaza de multe ori probleme si niciodata nu strica sa o verifici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa verific astazi sau maine siguranta din poza atasata (cea de 30).

 

P.s. Am incercat sa merg cu farurile stinse, si fara semnalizare unde s-a putut si tot la fel s-a comportat.

bateria teoretic a fost schimbata cand am luat motorul (acum 2 luni), dar cum mi-a spus un amic, daca n-am vazut cu ochii mei, sa nu contez pe asta.

In plus, mi-a amintit acum colegul de ieri ca si la pornirea venitlatorului pentru racirea motorului valoarea curentului s-a micsorat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa verific astazi sau maine siguranta din poza atasata (cea de 30).

 

P.s. Am incercat sa merg cu farurile stinse, si fara semnalizare unde s-a putut si tot la fel s-a comportat.

bateria teoretic a fost schimbata cand am luat motorul (acum 2 luni), dar cum mi-a spus un amic, daca n-am vazut cu ochii mei, sa nu contez pe asta.

In plus, mi-a amintit acum colegul de ieri ca si la pornirea venitlatorului pentru racirea motorului valoarea curentului s-a micsorat.

Asta e mai mult sau mai putin normal, depinde si cu cat s-a micsorat. Daca s-a micsorat cu maxim 0.5V e ok daca a scazut drastic nu prea mai e normal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus bateria pe o sursa de incarcare si din cate am inteles ea ar fi de bai. la 600 miliamperi si 13.8 tenisune, s-a incarcat in 15 minute. Si trebuia sa ia cateva ore. In plus de asta, amperajul din ea era foarte mic, si daca lasam aparatul de masurat pe borne, scadea incet tensiunea. Totusi, ca sa exclud alte posibile probleme pe circuitul de incarcare, cand imi ajunge bateria noua am sa fiu cu ochii pe masuratori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 years later...

Salutare ati mai gasit problema si rezolvarea. Exact aceleasi simptome le am.

Am verificat siguranța e ok

Raman fara curent in mers.

Turometrul cade la o.

Bordul ramane aprins.

Daca sting farul isi revine turometrul.

Daca o opresc o gadil un pic, trag de toate firele si o pornesc impinsa apoi merge fara probleme cu farul aprins si totul ok.

A doua zi cand ma plimb cu ea patesc iar la fel imi cade turometrul si apoi raman fara curent si imi moare in mers. 

Bordul aprins dar fara suficient curent sa mai invarta doar caraie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...