Adrian M. Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Salut. Intrebare: in manual, zice ca schimbul de ulei se face la 6000 km. Am actual bel ray semisintetic, 15-50, si s a comportat bine-adica, eu n am sesizat nimic aiurea. Am trecut de 4000 km, de la schimb, si am mai vazut pe aici ca lumea schimba la 4000-5000. Tinand cont ca se apropie si finalul de sezon, ma gandesc sa ii fac schimbul peste o luna, si sa raman cu uleiul respectiv peste iarna, pentru sezonul urmator. Gresesc cu ceva? Rog pareri, sfaturi. Ms! » Post actualizat in 19 Sep 2016 09:09 Ps-stiu topicul cu iernatul. Partea cu uleiul nu imi e clara, daca e ok peste iarna sa ramai tot cu uleiul asta stat. De pus, o pun in garaj, neincalzit.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 N-are nimic, las-o asa pana la primavara si il schimbi atunci. Dar o bagi deja la iernat, te-a speriat o ploaie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Nuuu. Doar ca imi expira asigurarea in 3 saptamani. Daca se voteaza ordonanta pentru rca, bai bag 2 luni. Frigul nu mq sperie, imi place(nu suport caldura). Ploaie, n am experimentat inca, si nu imi doresc ) Editat Septembrie 19, 2016 de mathe adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aship Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Salut. Intrebare: in manual, zice ca schimbul de ulei se face la 6000 km. Am actual bel ray semisintetic, 15-50, si s a comportat bine-adica, eu n am sesizat nimic aiurea. Am trecut de 4000 km, de la schimb, si am mai vazut pe aici ca lumea schimba la 4000-5000. Tinand cont ca se apropie si finalul de sezon, ma gandesc sa ii fac schimbul peste o luna, si sa raman cu uleiul respectiv peste iarna, pentru sezonul urmator. Gresesc cu ceva? Rog pareri, sfaturi. Ms! » Post actualizat in 19 Sep 2016 09:09 Ps-stiu topicul cu iernatul. Partea cu uleiul nu imi e clara, daca e ok peste iarna sa ramai tot cu uleiul asta stat. De pus, o pun in garaj, neincalzit.. Frigul dauneaza uleiului. Schimba la primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Frigul dauneaza uleiului. Schimba la primavara. In ce sens, poti sa explici mai detaliat, te rog? As dori o explicatie stiintifica, daca se poate, nu o simpla parere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 De schimbat il schimb sigur. Intrebarea era daca sa il schimb anul asta, sau la primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Multumesc de raspuns! Cam asa ma gandeam si eu ca stau lucrurile. De citit, tot citesc pe aici, multe sfaturi bune, polemici, misto uri, aere de superioritate, narcisism, sarcasm...intr un cuvant, oameni faini Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Normal ca daca nu mai faci multi km, e mai bine sa-l schimbi la primavara, sa stii o treaba la inceput de sezon. Intrebarea mea era strict la obiect, si anume ce se intampla cu uleiul la frig, avand in vedere ca sunt motoare care sunt folosite si pe vreme rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Apare condensul, asta e singurul lucru care se intampla... dar asta doar daca il foloseste pe vreme rece, ca daca sta nepornita mobra, nu are de unde sa apara condens. Si oricum, e vorba de o cantitate neglijabila de condens. Viroaga mea a stat aproape 3 ani in aer liber, cu uleiul vechi in ea. Nu s-au topit cuzinetii, nu s-a facut marmelada, n-a avut nici pe dracu. Nu va mai bateti capul cu niste detalii minore, care nu afecteaza cu nimic. La fel si cu benzina din rezervor... doar aia din carburator, daca se poate, sa o goliti. Daca nu... nu, 3-4 luni, maxim, nu e un capat de tara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Apare condensul, asta e singurul lucru care se intampla... dar asta doar daca il foloseste pe vreme rece, ca daca sta nepornita mobra, nu are de unde sa apara condens. Si oricum, e vorba de o cantitate neglijabila de condens. Viroaga mea a stat aproape 3 ani in aer liber, cu uleiul vechi in ea. Nu s-au topit cuzinetii, nu s-a facut marmelada, n-a avut nici pe dracu. Nu va mai bateti capul cu niste detalii minore, care nu afecteaza cu nimic. La fel si cu benzina din rezervor... doar aia din carburator, daca se poate, sa o goliti. Daca nu... nu, 3-4 luni, maxim, nu e un capat de tara. Total de acord. Prea se exagereaza cu niste prostii... Eu am mers cu benzina lasata in rezervor peste iarna cu Virago si nu a avut nicio problema. A pornit lejer si a consumat tot rezervorul fara nicio complicatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 (editat) Ahoi!Eu personal am ținut Virago-ul meu într-un garaj unde erau iarna și -25 de grade (cu benzină în rezervor și carburatorul gol și ulei vechi) țin să menționez faptul că eu schimb uleiul intre 5000-6000km. Am folosit 20W40 și 20W50 semisintetic și mineral. N-am avut niciodată probleme cu pornirea primavara, iar cam o dată pe lună pornesc motocicletele. Cu Virago am facut 30.000km în 3 ani jumate, cu Dragstar am făcut 40.000km în 5 ani, cu Sportster 20.000km în 2 ani. Eu folosesc 20W40 primavara și toamna pentru că la mine e mai răcoare și îl folosesc extra urban. Iar 20W50 vara când e mai cald. Editat Septembrie 20, 2016 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Pai si cum golesti cqrburatorul? Pornesti mobra, dai pe off alimentarea, arde ce e in motor carburator si aia e? Asa scrie pe aici pe forum.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Pai si cum golesti cqrburatorul? Pornesti mobra, dai pe off alimentarea, arde ce e in motor carburator si aia e? Asa scrie pe aici pe forum.. Daca ai off... eu, de ex, nu am la viroaga. Daca nu ai off, ai un surub de drenaj la carburator, il desfaci si curge tot ce e in camera de nivel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aship Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Normal ca daca nu mai faci multi km, e mai bine sa-l schimbi la primavara, sa stii o treaba la inceput de sezon. Corect. De ce sa am ulei vechi de 6 luni daca pot sa am ulei nou in primavara, cand chiar ma folosesc de motocicleta?! Intrebarea mea era strict la obiect, si anume ce se intampla cu uleiul la frig, avand in vedere ca sunt motoare care sunt folosite si pe vreme rece. Nu am nici timp nici chef sa deschid o discutie despre uleiuri in topicul de dragstaristi. Vezi ca e topic separat cu oameni fericiti ca au ocazia sa-si arate muschii virtuali. Exista si google sa te lamureasca. Nu am zis nicaieri ca ti se topeste interiorul motorului, nici ca nu iti porneste daca schimbi uleiul in toamna. Daca gasesti articole pro sau contra, sunt interesat sa le citesc. Dar, va trebui sa le postezi in topicul cu uleiuri, aici discutam despre dragstaruri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 (editat) Pai si cum golesti cqrburatorul? Pornesti mobra, dai pe off alimentarea, arde ce e in motor carburator si aia e? Asa scrie pe aici pe forum.. Ahoi! La majoritatea motocicletelor este un robinet la rezervor care are 3 optiuni (OFF, ON si REZ) il pui pe OFF si pornesti motocicleta si o lasi sa mearga pana se opreste si asa se ramai fara benzina in carburator. » Post actualizat in 20 Sep 2016 18:13 Daca ai off... eu, de ex, nu am la viroaga. Daca nu ai off, ai un surub de drenaj la carburator, il desfaci si curge tot ce e in camera de nivel. Eu la Virago 535 2YL aveam robinet cu ON OFF si REZ. Acuma depinde de model, si ceea ce zici dumneata e corect! » Post actualizat in 20 Sep 2016 18:19 De ce pornesti in fiecare luna din iarna moto ? La ce ajuta ? Nu dai bateria jos iarna ? Pentru ca consider ca e bine sa se faca ungerea la motocicleta, o las sa mearga pana se incalzeste cat de cat bine (ATENTIE sa nu faceti acest lucru in spatiu care nu are aerisire si posibilitate de ventilatie) Bateria o dau jos si o incarc cu un incarcator care imi arata exact starea bateriei, iar de obicei mai fac o incarcare plina primavara cand incep sezonul moto. (Am baterii cu gel care au si 5 ani si functioneaza perfect fara probleme) Editat Septembrie 20, 2016 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Aha, asa ma gandeam si eu ca trebuie. Ice, daca tot zici de incarcator, ceva sugestii? Trebuie sa iau si eu unul, indata..si am google it, dar sa fiu daca am idee.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 (editat) Aha, asa ma gandeam si eu ca trebuie. Ice, daca tot zici de incarcator, ceva sugestii? Trebuie sa iau si eu unul, indata..si am google it, dar sa fiu daca am idee.. Eu am luat acum ceva ani unul de la Louis.de care imi arata procentul de la 0,25,50,75,100% si imi arata daca bateria e defecta sau nu si se poate regla pentru incaracare de 6V respectiv 12V. Acesta e modelul https://www.louis.de/en/artikel/procharger-charger-and-diagnostic-unit/10003695?list=219881094&filter_article_number=10003695 Editat Septembrie 20, 2016 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 IceLord, te rog nu ma face tataie cu "dumneata" ) La 250 pompa e vacuumatica, "off" este cand e motorul oprit. Am On, Pri si Res. Ca redresor am unul de la Lidl, modelul vechi fara afisaj, isi face treaba f bine... cu conditia sa nu fie voltajul f mic, caz in care nu o vede. Dar il pacalesc si asa, pun sursa de pc pe ea, dupa un timp pun si redresorul peste, porneste redresorul si scot sursa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Ps:caut un coleg cu chef de mesterit, sa ma,ajute sa montez pe mobra un parbriz luat de pe aliexpress. A venit cu o punga de prostii penteu montaj, dar pe mine ma depaseste:)) ofer bere, pizza, sau ce o fi » Post actualizat in 20 Sep 2016 18:36 Sale Universal Motorcycle Cruiser Windshield Windscreen with Mounting Kit Brand New http://s.aliexpress.com/AjauUr2q (from AliExpress Android) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Dubioasa, dar functioneaza Am avut si 3-4v la baterie (omorata la automat si lasata sa zaca, la auto, nu la mobra) si nu a luat-o redresorul nici pe modul de 6v... trebuia cumva pacalit. Adrian, cred ca in weekend te pot ajuta, sa vad cum stau cu timpul. Zona Dr Taberei te incanta? Sau vin eu cu sculele la tine? p.s: eu am cedat nervos cand am vrut sa pun parbrizul pe viroaga si am renuntat... mi-am luat alta mobra in loc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Geo, ne auzim. Baiul e ca plec la o,nunta si nu prea stiu la cat. Aflu si iti zic pe pm! Nu i bai, vin eu la tine daca e. Daca nu si in timpul saptamanii dupa munci, daca se poate, desigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 (editat) IceLord, te rog nu ma face tataie cu "dumneata" ) La 250 pompa e vacuumatica, "off" este cand e motorul oprit. Am On, Pri si Res. Ca redresor am unul de la Lidl, modelul vechi fara afisaj, isi face treaba f bine... cu conditia sa nu fie voltajul f mic, caz in care nu o vede. Dar il pacalesc si asa, pun sursa de pc pe ea, dupa un timp pun si redresorul peste, porneste redresorul si scot sursa. Asa sa fie, domnu'! La Virago 250cc e altceva E bine macar sa ai ceva indicatoare pe un redresor, altfel risti sa iti fiarba bateria sau sa iti arzi redresorul. » Post actualizat in 20 Sep 2016 18:52 Eu zic ca pornitul iarna in garaj neincalzit la temperaturi negative, timp de 10-15 min nu te ajuta cu nimic , din contra ramai doar cu condens pe evacuare . Pina la urma fiecare face cum vrea ... Fiecare face cum pofteste cu "jucariile" lui. Am rugamintea ca discutiile sa ramana la subiect, va rog sa nu fiim off topic. Ce e personal sa fie prin PM. Sper sa nu fie cu suparare ca am atras atentia! Editat Septembrie 20, 2016 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Ce ziceti de asta: https://m.louis.de/en/artikel/procharger-charger-and-diagnostic-unit/10003695?list=219884588&filter_article_number=10003695 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Eu am tot redresor de la Lidl, cu afisaj si isi face treaba foarte bine. Curentul cel mai mic de incarcare e 1,2 A, deci exact cat imi trebuie mie pt bateria de 12 Ah de la Virago. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 E ok, dar, dupa parerea mea de zgarcit, e cam scump. Un 80-100 lei, mai merita... dar nu mai mult, zic eu. Acum, depinde de fiecare... cat isi permite, cat crede ca e ok. IceLord, e intelijent, nu face prostii pe baterie, ca l-am verificat de multe ori cu multimetrul. Are si mod de iarna, adica poti lasa bateria nonstop la incarcat, el ii face singur incarcarea cand o simte ca a scazut (plus desulfatare, cica). Adrian, vorbim pe PM cand afli si tu cum stai cu timpul. Eu in timpul saptamanii ajung tarziu acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.