A.T. Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Salut! Am cumparat de curand o Yamaha Diversion de 600 din 2001, iar astazi am observat ca are un voblaj destul de deranjant in ghidon in timp ce accelerez, indiferent ca accelerez tare sau nu. Vad ca atunci cand merge constant sau in frana de motor nu se simte nimic anormal in ghidon, ci doar atunci cand accelereaza. Din ce am citit, cauzele posibile ale voblajului ar fi diferenta de nivel de ulei in furca sau rulmentii ghidonului. Voi ce parere aveti? Sa fie ceva mai specific daca voblajul apare numai cand accelereaza? Stiu ca ar fi cel mai bine sa o verifice un mecanic si asta se va si intampla, dar as vrea sa stiu la ce sa ma astept si sa-mi fac o idee daca merita sau nu sa remediez problema imediat sau sa o las pentru primavara, mai ales ca vine iarna, deci prea mult nu o sa merg cu ea oricum. Multumesc pentru eventualele raspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sanyes Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Ai echilibrat cauciucul fata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.T. Postat Octombrie 18, 2014 Autor Share Postat Octombrie 18, 2014 (editat) Ai echilibrat cauciucul fata? Nu. Pare ok, plumbii sunt noi, dar nu l-am echilibrat. Ar fi un punct bun de pornire. Mersi de idee. Editat Octombrie 18, 2014 de A.T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sanyes Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Si eu am avut aceasta problema,doar ca mie imi vobla si cand luam mana de pe ghidon. Dupa ce am echilibrat roata fata,mi-a disparut problema. Greutatile de plumb trebuie schimbati la fiecare echilibrare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Joc basculă ? Roată spate descentrată ? Lanţ uzat inegal ? De obicei roata spate cu spiţe descentrată. Nu se vede în repaus, se descentrează doar la tracţiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.T. Postat Octombrie 18, 2014 Autor Share Postat Octombrie 18, 2014 Joc basculă ? Roată spate descentrată ? Lanţ uzat inegal ? De obicei roata spate cu spiţe descentrată. Nu se vede în repaus, se descentrează doar la tracţiune. Roata spate e centrata, am verificat. La lant chiar nu ma gandeam... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Joc basculă ? Roată spate descentrată ? Lanţ uzat inegal ? De obicei roata spate cu spiţe descentrată. Nu se vede în repaus, se descentrează doar la tracţiune. e turnata. » Post actualizat in 18 Oct 2014 16:11 Voi ce parere aveti? Sa fie ceva mai specific daca voblajul apare numai cand accelereaza? da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.T. Postat Octombrie 18, 2014 Autor Share Postat Octombrie 18, 2014 e turnata. » Post actualizat in 18 Oct 2014 16:11 da. Si eu cred ca da. Dar... ce sa fie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Rulmentul foii ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.T. Postat Octombrie 18, 2014 Autor Share Postat Octombrie 18, 2014 Rulmentul foii ? Interesant. Multumesc de idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Rulmentii de jug nu sunt stransi sau sunt uzati. Rulmenti de roata fata, la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.T. Postat Octombrie 18, 2014 Autor Share Postat Octombrie 18, 2014 Rulmentii de jug nu sunt stransi sau sunt uzati. Rulmenti de roata fata, la fel. Cred ca mai bine ajung la tine saptamana viitoare si ne lamurim. Multumesc de info. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 La mine s-a rezolvat dupa ce am schimbat cauciucurile. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 (editat) Cred ca mai bine ajung la tine saptamana viitoare si ne lamurim. Multumesc de info. Esti binevenit! Editat Octombrie 18, 2014 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Cît ai dat pe mobră? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Eu zic ca iti trebuie o anvelopa noua pe fata. Am patit asa cand se uzase anvelopa fata si se si vedea ca era uzata inegal si ritmic pe flancuri. Dar vobla pana la 50 si pe urma se linistea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dude123 Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Intr-o situatie asemanatoare am fost si eu.Problema? Baietii la o vulcanizare indoisera talonul cauciucului si dupa ce l-am schimbat a fost ca noua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.T. Postat Octombrie 18, 2014 Autor Share Postat Octombrie 18, 2014 Cît ai dat pe mobră? Am prins o oferta, ca sa spun asa, si am dat suficient de putin pe ea cat sa nu ma deranjeze ca are unele probleme, mai ales ca mai toate problemele ei provin din faptul ca a fost stata o perioada de timp, deci nu sunt tocmai grave. Cat priveste pretul, ai PM pentru ca iti inteleg interesul, vazand ca ai vandut ceva similar, dar nu voi scrie aici, in speranta de a nu se umple topicul de pareri off-topic. Eu zic ca iti trebuie o anvelopa noua pe fata. Am patit asa cand se uzase anvelopa fata si se si vedea ca era uzata inegal si ritmic pe flancuri. Dar vobla pana la 50 si pe urma se linistea. Sigur imi trebuie o anvelopa noua pe fata, macar si numai pentru ca cea de pe moto e din 2008. Pe de alta parte, nu pare sa fie uzata inegal, iar voblajul e prezent la orice viteza, dar numai in timp ce accelereaza. Intr-o situatie asemanatoare am fost si eu.Problema? Baietii la o vulcanizare indoisera talonul cauciucului si dupa ce l-am schimbat a fost ca noua Multumesc de info. No comment pe munca baietilor respectivi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 Am patit si eu la fel. Din punctul meu de vedere, ordinea verificarilor : presiunea din pneuri, echilibrat, tras de jug, s.a. La mine s-a rezolvat dupa ce am facut presiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 nu cred ca e de la ceva pe fatza daca face doar pe gaz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Delo Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Cauciuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 diferenta de nivel de ulei in furca Niciodata » Post actualizat in 20 Oct 2014 08:44 In primul rand ar trebui sa determini daca fenomenul este voblaj (wobble, tankslapper) sau weave - un cu totul alt tip de instabilitate care vine de la suspensia fata. Ridica mainile de pe ghidon la 50-70 Km/h si vezi ce se intampla. Daca ghidonul oscileaza atunci este voblaj. Cauzele: - problema de geometrie - sasiu lovit sau furca indoita din care rezulta "trail" prea mic. - problema de geometrie - preloadul arcului spate strans maxim (furca ta nu are reglaj de preload). Fata foarte "moale" fata de spate. Verifica pe ce pozitie este preloadul la arcul spate. - problema de tehnica de pilotaj - cand schimbi vitezele in timp ce accelerezi, impingi in ghidon si creezi instabilitate. - problema de rulmenti de jug - se schimba rulmentii si se face reglajul corect. Daca sunt slabiti, nu-i strange (cu siguranta sunt deteriorati), vei agrava problema. - roata descentrata (atat fata cat si spatele) - poate induce o mica instabilitate deranjata. - anvelopa deteriorata - Rulmentii de bascula si link suspensie spate - la fel, jocurile exagerate pot induce instabilitate in acceleratie, avand in vedere felul in care se descompun fortele de la motor la transmisie. » Post actualizat in 20 Oct 2014 08:47 - inca o problema de geometrie - s-au montat alte distantiere, mai lungi, in furca fata pentru a o "intari". Cand treci peste denivelari, pentru ca nu se comprima suficient, se ridica usor de pe suprafata de rulare si poate sa se dezalinieze fata de roata spate, astfel ca intra in voblaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A.T. Postat Octombrie 29, 2014 Autor Share Postat Octombrie 29, 2014 In caz ca va ajuta si pe altcineva topicul asta, se pare ca problema a fost una mai complicata decat parea. Cauciucul nu avea nimic, iar rulmentii de jug erau uzati, dar, dupa schimbare, motocicleta tot mai vobla. S-a completat uleiul in furca si...tot vobla. Pana la urma, problemele erau pe spate si au constat in bascula nestransa, care avea un joc destul de mare, pinion spate stramb si rulment pinion spate uzat, care cauzau o trepidatie ce se transmitea in bascula nestransa. Dupa strangerea basculei si schimbarea pinionului (bine, kit de lant, dar important era pinionul aici) si a rulmentului spate, se pare ca a disparut si voblajul. Multumesc tuturor celor care au raspuns in topicul asta si lui @Cesar pentru munca depusa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 Voiam sa postez un poll de tip concurs - cine intuia toate cauzele care duc la voblaj sa primeasca un premiu substantial E prima oara cand intalnesc voblaj cauzat de urmatorii factori combinati: Pinion spate descentrat Rulment de carrier pinion foarte uzat Ax bascula ne-strans Tampoane de cauciuc carrier tasate inegal Pe langa astea: rulmenti de jug uzati, suruburi sasiu-motor slab stranse, amortizor spate practic blocat pe revenire (revine complet cam in 5 secunde). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 Voiam sa postez un poll de tip concurs - cine intuia toate cauzele care duc la voblaj sa primeasca un premiu substantial E prima oara cand intalnesc voblaj cauzat de urmatorii factori combinati: Pinion spate descentrat Rulment de carrier pinion foarte uzat Ax bascula ne-strans Tampoane de cauciuc carrier tasate inegal Pe langa astea: rulmenti de jug uzati, suruburi sasiu-motor slab stranse, amortizor spate practic blocat pe revenire (revine complet cam in 5 secunde). Nu cred ca a fost voblaj mai degraba weave, faptul ca se manifesta numai pe acceleratie conducea automat la un joc in bascula sau rulmentii rotii spate oricum ceva legat de rigiditatea spatelui asa cum intuise si Penetru.Oricum ambele fenomene de instabilitate afecteaza ghidonul dar cu frecvente diferite in plus la weave toata motocicleta joaca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.