Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

 

Cea mai slabă echipă de uzină. Poate doar din punct de vedere salariu să fi "aterizat" bine.

Bine fata de rins care a aterizat la echipa de client.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu știu dacă Rins are susținere directă din partea HRC (și în consecință ar beneficia teoretic de același tratament ca piloții oficiali). Nu că ar conta: anul trecut Álex Márquez a terminat în fața lui Nakagami în clasament și doar la câteva puncte în spatele lui Pol Espargaró. Ceea ce vreau să spun este că în situația în care este Honda acum, Rins nu stă neapărat mai prost decât Mir. Poate chiar mai bine din anumite puncte de vedere, având ceva mai puțină presiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, PzKpfW a spus:

Nu știu dacă Rins are susținere directă din partea HRC (și în consecință ar beneficia teoretic de același tratament ca piloții oficiali). Nu că ar conta: anul trecut Álex Márquez a terminat în fața lui Nakagami în clasament și doar la câteva puncte în spatele lui Pol Espargaró. Ceea ce vreau să spun este că în situația în care este Honda acum, Rins nu stă neapărat mai prost decât Mir. Poate chiar mai bine din anumite puncte de vedere, având ceva mai puțină presiune.

Corect. Fara presiune si fara MM coleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ioio_viola a spus:

pe Motogp e free video si timing pass pentru perioada testelor. eu nu am reusit sa-l iau, imi refuza 2 carduri... daca il luati sa aveti grija sa dezactivati reactivarea automata 

Mda, am încercat și eu și nu funcționează 🤮

PS. A mers cu PayPal 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

Cea mai slabă echipă de uzină. Poate doar din punct de vedere salariu să fi "aterizat" bine.

Spuneam ca Mir a ajuns bine pt ca avand in vedere faptul ca a fost lasat cu cwru in balta de catre Suzuki la jumatatea anului,sa ajungi  in juma de an la o echipa de top cum e HRC - f bine jucat.

 

Cred ca la nivelul de track operations,HRC e cea mai puternica echipa de uzina,cea mai bine organizata si cea mai pro-active.Ducati si Yamaha sunt mult in spate - repet - dpdv al track operations.

Materialul de concurs care li se da in schimb...ca de obicei,problemele sunt in Japonia :

 

Cand vii cu 4 motorete cu 4 directii diferite deci...esti complet debusolat.Iar faptul ca inginerii nu inteleg ce nu merge si se bazeaza pe Marquez sa le spuna care din cele 4 directii e buna...big mistake.Vedem modul de abordare al Ducati sau al Aprilia - Gigi respectiv Raimondi sau Rivola - ei decid directia si o decid stiintific in uma consultarilor cu inginerii si a analizei datelor etc etc.Ascultam feedback'ul si parerea pilotului si putem face unele setari dar "this is the bike - asta e directia cea buna" - decizia o ia seful de proiect,nu decide pilotul.

La HRC...."noi am adus 4...zi-ne tu Marcel care iti place si pe aia mergem".

 

Aici e diferenta de abordare,de filozofie,de tot.De aia HRC nu se regaseste,pt ca inginerii nu au o parere clara despre directia in care sa mearga - il mai intreaba pe MM,mai pun niste aripioare ca asa au vazut la Ducati,dupa aia pun cum are Yamaha,dupa aia vad codita aia la Ducati si o imita dar nu inteleg ce face,fac swingarm de carbon ca are si Ducati nu pt ca au ajuns ei la concluzia ca e bun,apoi dupa ce pilotul probabil le spune ca nu simte spatele,in pana de idei apeleaza la Kalex sa le faca unul,samd.N-am mai vazut o idee proprietary HRC de la seamless de acum 12 ani (si ai luata din F1),ei doar imita.

Trebuie sa pleci de la o filozofie care sa dea o directie de urmat si apoi (daca este corecta) iti va aduce si rezultate,in timp ce HRC progreseaza nu prin gasirea unor solutii la nivel tehnic ci prin trial and error - lucreaza cam cum lucrau rusii in anii 60 in cursa pt cucerirea spatiului - mai lansau o racheta,mai cadea cu astronautul in ea,mai lansau una...sa vada ce iese.Asta e ca si cum ai trage la tinta pe intuneric.

 

They don't get it,pt ca abordarea lor e total pe dos - cauta intai rezultatele si dupa aceea directia,in timp ce restul (chiar si Yamaha si Suzuki,de europeni nu mai zic),au o directie clara de dezvoltare impusa de ingineri.La HRC insa...cel mai bun exemplu despre "strategia" lor - dupa ce in 2018 au avut un pachet foarte bun la toate capitolele,in 2019 la indicatiile lui MM, au scos un motor foarte puternic dar care suferea pe partea de handling,lucru subliniat de toti pilotii chiar si de MM.Si de atunci incolo au dat-o din rau in mai rau.De ce?Pt ca au plecat nu de la o directie data de liderul de proiect,ci de la cerintele unui pilot care vroia putere in plus.Dar pilotul nu are la dispozitie toate datele si toate cunostintele ca sa inteleaga si sa ia decizia corecta,tocmai de aia nu este el cel care ar trebui sa dea directia de urmat.

Pana acum i-a salvat performanta pura a lui Marcel,dar cand MM s-a accidentat,toate slabiciunile lor au iesit la suprafata.

In fine,sper ca noul leader de proiect adus de la Suzuki ii va ajuta in directia asta.Pt ca Honda baga bani,tot ce le trebuie este o directie de urmat.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, damager a spus:

Bine fata de rins care a aterizat la echipa de client.

Lol

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Rins nu stă neapărat mai prost decât Mir. Poate chiar mai bine din anumite puncte de vedere, având ceva mai puțină presiune.

+3

Acum 23 minute, Method a spus:

Cand vii cu 4 motorete

A zis mm ca 1 era aia de anul trecut.

Deci 3.

Un sigur lucru e cert:

Augusto Fernandez va fi rookie of the year. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Method a spus:

Spuneam ca Mir a ajuns bine pt ca avand in vedere faptul ca a fost lasat cu cwru in balta de catre Suzuki la jumatatea anului,sa ajungi  in juma de an la o echipa de top cum e HRC - f bine jucat.

 

Cred ca la nivelul de track operations,HRC e cea mai puternica echipa de uzina,cea mai bine organizata si cea mai pro-active.Ducati si Yamaha sunt mult in spate - repet - dpdv al track operations.

Materialul de concurs care li se da in schimb...ca de obicei,problemele sunt in Japonia :

 

Cand vii cu 4 motorete cu 4 directii diferite deci...esti complet debusolat.Iar faptul ca inginerii nu inteleg ce nu merge si se bazeaza pe Marquez sa le spuna care din cele 4 directii e buna...big mistake.Vedem modul de abordare al Ducati sau al Aprilia - Gigi respectiv Raimondi sau Rivola - ei decid directia si o decid stiintific in uma consultarilor cu inginerii si a analizei datelor etc etc.Ascultam feedback'ul si parerea pilotului si putem face unele setari dar "this is the bike - asta e directia cea buna" - decizia o ia seful de proiect,nu decide pilotul.

La HRC...."noi am adus 4...zi-ne tu Marcel care iti place si pe aia mergem".

 

Aici e diferenta de abordare,de filozofie,de tot.De aia HRC nu se regaseste,pt ca inginerii nu au o parere clara despre directia in care sa mearga - il mai intreaba pe MM,mai pun niste aripioare ca asa au vazut la Ducati,dupa aia pun cum are Yamaha,dupa aia vad codita aia la Ducati si o imita dar nu inteleg ce face,fac swingarm de carbon ca are si Ducati nu pt ca au ajuns ei la concluzia ca e bun,apoi dupa ce pilotul probabil le spune ca nu simte spatele,in pana de idei apeleaza la Kalex sa le faca unul,samd.N-am mai vazut o idee proprietary HRC de la seamless de acum 12 ani (si ai luata din F1),ei doar imita.

Trebuie sa pleci de la o filozofie care sa dea o directie de urmat si apoi (daca este corecta) iti va aduce si rezultate,in timp ce HRC progreseaza nu prin gasirea unor solutii la nivel tehnic ci prin trial and error - lucreaza cam cum lucrau rusii in anii 60 in cursa pt cucerirea spatiului - mai lansau o racheta,mai cadea cu astronautul in ea,mai lansau una...sa vada ce iese.Asta e ca si cum ai trage la tinta pe intuneric.

 

They don't get it,pt ca abordarea lor e total pe dos - cauta intai rezultatele si dupa aceea directia,in timp ce restul (chiar si Yamaha si Suzuki,de europeni nu mai zic),au o directie clara de dezvoltare impusa de ingineri.La HRC insa...cel mai bun exemplu despre "strategia" lor - dupa ce in 2018 au avut un pachet foarte bun la toate capitolele,in 2019 la indicatiile lui MM, au scos un motor foarte puternic dar care suferea pe partea de handling,lucru subliniat de toti pilotii chiar si de MM.Si de atunci incolo au dat-o din rau in mai rau.De ce?Pt ca au plecat nu de la o directie data de liderul de proiect,ci de la cerintele unui pilot care vroia putere in plus.Dar pilotul nu are la dispozitie toate datele si toate cunostintele ca sa inteleaga si sa ia decizia corecta,tocmai de aia nu este el cel care ar trebui sa dea directia de urmat.

Pana acum i-a salvat performanta pura a lui Marcel,dar cand MM s-a accidentat,toate slabiciunile lor au iesit la suprafata.

In fine,sper ca noul leader de proiect adus de la Suzuki ii va ajuta in directia asta.Pt ca Honda baga bani,tot ce le trebuie este o directie de urmat.

 

 


faptul ca aduc o armata de oameni nu inseamna neaparat ca sint cei mai performanti in materie de track operations. Paote ca sunt performanti in a cheltui bugete mari fara o chestie clara. Nici nu poti sa ii condamni, in general asa se intampla cu orice companie dupa o perioada de X ani de performanta absoluta. E studiu de caz la master( ex. Kodak).

 

eficienti sunt cei de la Aprilia care fac chestii cu o echipa infima si bigete i existente. 
ducati care a ales o strategie ( castigstoare din pmdv) de a pune 8 mobre pe grila.

 

yamaha si honda au ramas mult in urma la lucrurile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, damager a spus:

faptul ca aduc o armata de oameni nu inseamna neaparat ca sint cei mai performanti in materie de track operations. Paote ca sunt performanti in a cheltui bugete mari fara o chestie clara. Nici nu poti sa ii condamni, in general asa se intampla cu orice companie dupa o perioada de X ani de performanta absoluta. E studiu de caz la master( ex. Kodak)

Nu,nu am zis ca pt ca aduc o armata de oameni sunt cei mai buni în materie de track operations,ci pt ca reacționează extr3m de rapid și în majoritatea situațiilor le întorc în favoarea lor (exceptand faza de la Philip Island cand nu au stiut sa numere pana la 10 :) .Se mișcă bine la boxe băieții.Ca o fi influența lui MM care are a tight crew împreună cu barbosul samd,nu știu.Cert e ca tot timpul mi se par foarte pe fază.

Bugetul nu cred ca se cheltuie atat pe circuit cât "dezvoltand" n motorete pe n direcții ....shooting in the dark.

 

Offtopic - Kodak nu era compania aceea care era nr.1 pe filme foto?...și pe care a concurat-o Fuji cu succes ca după aia sa falimenteze datorita faptului ca n.a știut sa găsească și alte domenii conexe de producție odată cu dispariția filmelor foto?...nu cunosc subiectul oricum dar suna interesant un studiu de caz al respectivilor.

Dar nu vad legătura cu HRC.

Acum 3 ore, damager a spus:

eficienti sunt cei de la Aprilia care fac chestii cu o echipa infima si bigete i existente. 
ducati care a ales o strategie ( castigstoare din pmdv) de a pune 8 mobre pe grila.

 

yamaha si honda au ramas mult in urma la lucrurile astea.

True that.

Cred însă că Ducati are o moto câștigătoare datorita viziunii lui Gigi și nu faptului ca au pus 8 motorete pe grila.Feedback de la 8 rideri...deja e prea mult.

Aprilia e ....wow.E o lecție de eficiență relativ la banii băgați supra performanță.

 

Yamaha....spre macar au o direcție în cap,au un Project leader care știe înspre ce sa se ducă.Honda...nu prea cred ca știu.Poate sunt eu prea pesimist dar nu ii vad ok.Insa având în vedere ca și Mir și MM sunt la Honda,chiar mi ar plăcea sa isi regăsească "calea".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

Nu,nu am zis ca pt ca aduc o armata de oameni sunt cei mai buni în materie de track operations,ci pt ca reacționează extr3m de rapid și în majoritatea situațiilor le întorc în favoarea lor (exceptand faza de la Philip Island cand nu au stiut sa numere pana la 10 :) .Se mișcă bine la boxe băieții.Ca o fi influența lui MM care are a tight crew împreună cu barbosul samd,nu știu.Cert e ca tot timpul mi se par foarte pe fază.

Bugetul nu cred ca se cheltuie atat pe circuit cât "dezvoltand" n motorete pe n direcții ....shooting in the dark.

 

Offtopic - Kodak nu era compania aceea care era nr.1 pe filme foto?...și pe care a concurat-o Fuji cu succes ca după aia sa falimenteze datorita faptului ca n.a știut sa găsească și alte domenii conexe de producție odată cu dispariția filmelor foto?...nu cunosc subiectul oricum dar suna interesant un studiu de caz al respectivilor.

Dar nu vad legătura cu HRC.

True that.

Cred însă că Ducati are o moto câștigătoare datorita viziunii lui Gigi și nu faptului ca au pus 8 motorete pe grila.Feedback de la 8 rideri...deja e prea mult.

Aprilia e ....wow.E o lecție de eficiență relativ la banii băgați supra performanță.

 

Yamaha....spre macar au o direcție în cap,au un Project leader care știe înspre ce sa se ducă.Honda...nu prea cred ca știu.Poate sunt eu prea pesimist dar nu ii vad ok.Insa având în vedere ca și Mir și MM sunt la Honda,chiar mi ar plăcea sa isi regăsească "calea".

 Nu cred ca feedback-ul pilotilui mai e asa important. Datele sunt mai importante.

 

vezi declaratia lii Q de azi referitoare la aero. A zis ca nu feelingul e cel mai important ci, ce spun datele despre aero.

kodak-hrc din prisma faptului ca honda  in perioada MM nu i-a intresat sa evoluteze. A ramas cu o mobra pe care doar MM mergea. Intre timp ceilalti au evoluat mult, si acuma hrc e pe nicaieri.
La fel si kodak, ei au inventat filmulul si erau pe un val asa mare, incat in momentul in care a aparut digitalul nu i-a intresat.

La fel si honda, nu i-a intresat evolutia, si acuma sunt cu cativa ani in spate. Si oricat de multi oameni ar aduce, o sa fie nevoie de ani ca sa ii ajunga din urma. Ma refer la mobra, nu la mobra+mm. 
Chiar si dc angajeaza toti inginerii devla ducati, tot e nevoie se timp sa ajunga la nivelul ducati.


in alta ordine de idei, yamaha 335 top speed. E chair bun, 1 km sub ducati....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Method a spus:

 

Cand vii cu 4 motorete cu 4 directii diferite deci...esti complet debusolat.

 

dar "this is the bike - asta e directia cea buna" - decizia o ia seful de proiect,nu decide pilotul.

 

La HRC...."noi am adus 4...zi-ne tu Marcel care iti place si pe aia mergem".

 

 HRC .....prin trial and error - lucreaza cam cum lucrau rusii in anii 60 in cursa pt cucerirea spatiului -

 

La HRC insa...cel mai bun exemplu despre "strategia" lor - dupa ce in 2018 au avut un pachet foarte bun la toate capitolele,in 2019 la indicatiile lui MM, au scos un motor foarte puternic dar care suferea pe partea de handling,lucru subliniat de toti pilotii chiar si de MM.

 

 

Vezi ca colegul Panzer ti-a specifficat in clar care sunt cele patru motociclete. una este motocicleta de referinta, cea de anul trecut. A doua este cea de la Valencia care ar trebui testata si pe un alt circuit, iar ultimele sunt alte doua posibile directii de dezvoltare. Pai mi se pare un fapt extraordinar sa poti veni cu trei directii noi, cu care sa culegi date si apoi sa decizi. Este o demonstratie de forta pe care doar Honda si, iata, Yamaha ( cand vrea) o pot face. Sa nu uiti ca atunci cand Rossi a facut trecerea la Yamaha, i s-au pus la dispozitie doua sau trei motoare, din care sa isi aleaga unul. A ales cross plane-ul, iar restul tine de istoria MotoGP-ului.  So.. din punctul meu dvd, nu mi se pare debusolare ci dovada clara ca s-au pus pe treaba.  

 

Din pacate, seful de proiect nu piloteaza motocicleta in cursa. Cel mai probabil, seful de proiect nu este in stare sa faca nici o liniuta cu ea. Proiectul ala se face pe baza feedback-ului pilotului. Degeaba pe hartie si in datele din calculator motoreta arata foarte bine, daca pilotul nu se simte bine pe ea. Este o motocicleta degeaba.  Vezi declaratia calda a lui Raul Fernandez, despre Apriia, vs KTM. Spune ca pe KTM nu s-a simtit niciodata bine. Rezultatele s-au vazut. Si la Remy Gardner la fel. Filosofia "thisi is the bike" este filosofia unor constructori care nu stiu sa faca o motocicleta pe nevoile pilotului. Cazul KkTM este cel mai elocvent. 

 

Cum spuneam mai sus, este una dintre filosofii. Ai de ales intre cea "pilot oriented", in care pui in centru pilotul si "croiesti" bicla in jurul lui sau "bike oriented", in care faci o troaca si apoi schimbi pilotii (vazuti ca niste consumabile), pana dai de unul cat de cat capabil sa o duca de coarne. Cand ai piloti geniali, precum Rossi sau MM, prima filosofie este cea logica, cand ai piloti precum Bag, Miller, Marini, AM, etc si nici nu stii sa faci o motoreta de GP, il iei pe "this is the bike" in brate. 

 

Pai exact asta a facut Gigi: trial and eror. Nu la nivelul rusilor in anii 60, ci la nivelul maimutelor capucin.  Singurul lucru pe care stie sa il faca Gigi la o motocicleta, este motorul.  Aici omul este redutabil, insa habar nu are sa faca un sasiu (sasiul nu este de casa, Ducati nu stie sa lucreze cu aluminiul, ci il face Suter sau Kalex), iar rezultatul a fost o galeata buna doar la liniute. Asa ca Gigi s-a pus pe carpit, punand pe motocicleta cam tot ce i-a trecut prin cap, poate, poate compenseaza cumva limitarile motocicletei: salad box, mass damper, holeshot, aero, etc, etc.. A experimentat prin incercare si eroare, pana a ajuns la o formula care incepuse sa dea rezultate si putea fi rafinata.  Nu este nici o mare filosofie la Gigi,  cum spuneam, precum capucinul... a incercat pana a gasit directia spre biscuit. Iti mai aduci aminte cum spunea, cand nu avea solutii pentru Lorenzo, "nu putem sa ii facem o Yamaha". Nu putea, nu stia... era la fel de debusolat cam ca HRC acum. In tot timpul ala, Dovi (singurul pilot care avea rezultate cu mobra aia), ii punea degetul unde era problema si omul nu avea reactie. Despre ce stiinta vorbim? 

 

Istoria te contrazice: cel mai bun pachet Honda a fost chiar cel din 2019, dupa ce i-a fost adus plusul de putere (daca iti mai aduci aminte, Ducati o luase mult inainte la capitolul asta), ceea ce i-a permis lui MM sa isi masacreze competitia. MM, cu gurita lui, a spus ca plusul de putere ii ofera mai multe posibilitati de a face timpul pe tur, fara a mai risca totul pe franare, ca  desigur, a pierdut putin pe viraj, dar ca, overall este un pachet mai performant fata de cel anterior. Declaratiile celorlalti nu mai contau. Motoreta aia a fost croita pentru MM si numai pentru el. Daca MM nu se accidenta, cu pachetul ala si evolutiile ulterioare ar fi luat toate titlurile in perioada 2020-2022, iar Gigi ar fi visat inca la un titlu in MotoGp. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Vezi ca colegul Panzer ti-a specifficat in clar care sunt cele patru motociclete. una este motocicleta de referinta, cea de anul trecut. A doua este cea de la Valencia care ar trebui testata si pe un alt circuit, iar ultimele sunt alte doua posibile directii de dezvoltare. Pai mi se pare un fapt extraordinar sa poti veni cu trei directii noi, cu care sa culegi date si apoi sa decizi. Este o demonstratie de forta pe care doar Honda si, iata, Yamaha ( cand vrea) o pot face. Sa nu uiti ca atunci cand Rossi a facut trecerea la Yamaha, i s-au pus la dispozitie doua sau trei motoare, din care sa isi aleaga unul. A ales cross plane-ul, iar restul tine de istoria MotoGP-ului.  So.. din punctul meu dvd, nu mi se pare debusolare ci dovada clara ca s-au pus pe treaba.  

 

Din pacate, seful de proiect nu piloteaza motocicleta in cursa. Cel mai probabil, seful de proiect nu este in stare sa faca nici o liniuta cu ea. Proiectul ala se face pe baza feedback-ului pilotului. Degeaba pe hartie si in datele din calculator motoreta arata foarte bine, daca pilotul nu se simte bine pe ea. Este o motocicleta degeaba.  Vezi declaratia calda a lui Raul Fernandez, despre Apriia, vs KTM. Spune ca pe KTM nu s-a simtit niciodata bine. Rezultatele s-au vazut. Si la Remy Gardner la fel. Filosofia "thisi is the bike" este filosofia unor constructori care nu stiu sa faca o motocicleta pe nevoile pilotului. Cazul KkTM este cel mai elocvent. 

 

Cum spuneam mai sus, este una dintre filosofii. Ai de ales intre cea "pilot oriented", in care pui in centru pilotul si "croiesti" bicla in jurul lui sau "bike oriented", in care faci o troaca si apoi schimbi pilotii (vazuti ca niste consumabile), pana dai de unul cat de cat capabil sa o duca de coarne. Cand ai piloti geniali, precum Rossi sau MM, prima filosofie este cea logica, cand ai piloti precum Bag, Miller, Marini, AM, etc si nici nu stii sa faci o motoreta de GP, il iei pe "this is the bike" in brate. 

 

Pai exact asta a facut Gigi: trial and eror. Nu la nivelul rusilor in anii 60, ci la nivelul maimutelor capucin.  Singurul lucru pe care stie sa il faca Gigi la o motocicleta, este motorul.  Aici omul este redutabil, insa habar nu are sa faca un sasiu (sasiul nu este de casa, Ducati nu stie sa lucreze cu aluminiul, ci il face Suter sau Kalex), iar rezultatul a fost o galeata buna doar la liniute. Asa ca Gigi s-a pus pe carpit, punand pe motocicleta cam tot ce i-a trecut prin cap, poate, poate compenseaza cumva limitarile motocicletei: salad box, mass damper, holeshot, aero, etc, etc.. A experimentat prin incercare si eroare, pana a ajuns la o formula care incepuse sa dea rezultate si putea fi rafinata.  Nu este nici o mare filosofie la Gigi,  cum spuneam, precum capucinul... a incercat pana a gasit directia spre biscuit. Iti mai aduci aminte cum spunea, cand nu avea solutii pentru Lorenzo, "nu putem sa ii facem o Yamaha". Nu putea, nu stia... era la fel de debusolat cam ca HRC acum. In tot timpul ala, Dovi (singurul pilot care avea rezultate cu mobra aia), ii punea degetul unde era problema si omul nu avea reactie. Despre ce stiinta vorbim? 

 

Istoria te contrazice: cel mai bun pachet Honda a fost chiar cel din 2019, dupa ce i-a fost adus plusul de putere (daca iti mai aduci aminte, Ducati o luase mult inainte la capitolul asta), ceea ce i-a permis lui MM sa isi masacreze competitia. MM, cu gurita lui, a spus ca plusul de putere ii ofera mai multe posibilitati de a face timpul pe tur, fara a mai risca totul pe franare, ca  desigur, a pierdut putin pe viraj, dar ca, overall este un pachet mai performant fata de cel anterior. Declaratiile celorlalti nu mai contau. Motoreta aia a fost croita pentru MM si numai pentru el. Daca MM nu se accidenta, cu pachetul ala si evolutiile ulterioare ar fi luat toate titlurile in perioada 2020-2022, iar Gigi ar fi visat inca la un titlu in MotoGp. 

Era o vorbă când eram mici :"dacă și cu parcă se plimbau în barcă". 

 Pe de altă parte, Stoner a venit la Honda, pe o mobră nu știm pentru cine croită, și a luat titlul, din prima...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, Le Mertois a spus:

Era o vorbă când eram mici :"dacă și cu parcă se plimbau în barcă". 

 Pe de altă parte, Stoner a venit la Honda, pe o mobră nu știm pentru cine croită, și a luat titlul, din prima...


vorbim de niste piloti exceptionali la vremea lor. Stoner, mm, rossi. vremuri in care pilotul avea un aport mai mare.

acuma cred ca s-a schimbat balanta. Pilotii sunt f apropieti ca si valoare iar diferenta este facuta din ce in ce mai mult de mobra. 

nu cred ca MM mai lua campionate indiferent de accidentare sau nu. A ajuns la accidentare tocmai ca a inceput sa forteze peste limita. Iar momentul a fost schimbarea compozitiei gumei spate care a devenit mult mai aderenta, lucru care a avantajat la inceput yamaha si apoi ducati care a reusit sa seteze primii electronica.

Honda nu a reusit sa tina pasul, iar MM nu mai putea pilota ca inainte. Va asuc aminte cand lui MM i s-a interzis sa mai intoarca cu frana spate. Pentru simplu motiv ca, avand grip atat de mare fata nu mai tinea si MM nu mai salva in stilul lui.

restul e poveste. 
 

ramane de vazut dc honda reuseste din nou sa faca din bucati o mobra pe feelingul lui MM. De aia sunt deacord ca e cea mai slaba echipa. Nu e nici o desfasursre de forte, put si simplu incearca sa puna cap la cap niste parti din mai multi ani sa fie pe placul lui MM. 
spre deosebire, ducativa facut o mobra pe care 8 piloti sunt in top si cel putin 5 se vor bate la victorii.

 

gigi a schimbat filozofia de dezvoltare in MotoGp. Yamaha s-a adaptat aducand o echipa de dexvoltare in europa. honda inca are doar in Japonia. Sti stim din declaratiilor lui Q si MM ca japonezii se misca mai greu. In sensul ca au o abordare diferita de ducati cu try and error, etc....

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, Le Mertois a spus:

Era o vorbă când eram mici :"dacă și cu parcă se plimbau în barcă". 

 Pe de altă parte, Stoner a venit la Honda, pe o mobră nu știm pentru cine croită, și a luat titlul, din prima...

Nu era aero și nici soft unificat parca.

Acum 25 minute, damager a spus:

acuma cred ca s-a schimbat balanta. Pilotii sunt f apropieti ca si valoare iar diferenta este facuta din ce in ce mai mult de mobra.

Asta e un fapt având în vedere că se califica 10 inși in juma de secundă (vb din amintiri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, frigider a spus:

Nu era aero și nici soft unificat parca.

Asta e un fapt având în vedere că se califica 10 inși in juma de secundă (vb din amintiri)

Poza asta e elocventa 

 

image.thumb.png.528c88c69db72799de4017b990cd315c.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11.02.2023 la 20:55, damager a spus:

 Nu cred ca feedback-ul pilotilui mai e asa important. Datele sunt mai importante.

 

vezi declaratia lii Q de azi referitoare la aero. A zis ca nu feelingul e cel mai important ci, ce spun datele despre aero.

kodak-hrc din prisma faptului ca honda  in perioada MM nu i-a intresat sa evoluteze. A ramas cu o mobra pe care doar MM mergea. Intre timp ceilalti au evoluat mult, si acuma hrc e pe nicaieri.
La fel si kodak, ei au inventat filmulul si erau pe un val asa mare, incat in momentul in care a aparut digitalul nu i-a intresat.

La fel si honda, nu i-a intresat evolutia, si acuma sunt cu cativa ani in spate. Si oricat de multi oameni ar aduce, o sa fie nevoie de ani ca sa ii ajunga din urma. Ma refer la mobra, nu la mobra+mm. 
Chiar si dc angajeaza toti inginerii devla ducati, tot e nevoie se timp sa ajunga la nivelul ducati.


in alta ordine de idei, yamaha 335 top speed. E chair bun, 1 km sub ducati....

Pai la restul nu.La HRC mi-e teama ca e mai important decat opinia inginerilor.

 

Da,am avut un retard :) am inteles ideea cu Kodak - good point.

Buna viteza Yamaha insa Q se plange ca desi merge f bine cu gume uzate,mere prost pe gume noi.Meh,pe partea cealalta,in teste asa e,una merge alta nu,motoretele,setupurile trebuie "slefuite".

La 12.02.2023 la 1:10, xt600 a spus:

Vezi ca colegul Panzer ti-a specifficat in clar care sunt cele patru motociclete. una este motocicleta de referinta, cea de anul trecut. A doua este cea de la Valencia care ar trebui testata si pe un alt circuit, iar ultimele sunt alte doua posibile directii de dezvoltare. Pai mi se pare un fapt extraordinar sa poti veni cu trei directii noi, cu care sa culegi date si apoi sa decizi. Este o demonstratie de forta pe care doar Honda si, iata, Yamaha ( cand vrea) o pot face. Sa nu uiti ca atunci cand Rossi a facut trecerea la Yamaha, i s-au pus la dispozitie doua sau trei motoare, din care sa isi aleaga unul. A ales cross plane-ul, iar restul tine de istoria MotoGP-ului.  So.. din punctul meu dvd, nu mi se pare debusolare ci dovada clara ca s-au pus pe treaba.

 

Din pacate, seful de proiect nu piloteaza motocicleta in cursa. Cel mai probabil, seful de proiect nu este in stare sa faca nici o liniuta cu ea. Proiectul ala se face pe baza feedback-ului pilotului. Degeaba pe hartie si in datele din calculator motoreta arata foarte bine, daca pilotul nu se simte bine pe ea. Este o motocicleta degeaba.  Vezi declaratia calda a lui Raul Fernandez, despre Apriia, vs KTM. Spune ca pe KTM nu s-a simtit niciodata bine. Rezultatele s-au vazut. Si la Remy Gardner la fel. Filosofia "thisi is the bike" este filosofia unor constructori care nu stiu sa faca o motocicleta pe nevoile pilotului. Cazul KkTM este cel mai elocvent. 

 

Cum spuneam mai sus, este una dintre filosofii. Ai de ales intre cea "pilot oriented", in care pui in centru pilotul si "croiesti" bicla in jurul lui sau "bike oriented", in care faci o troaca si apoi schimbi pilotii (vazuti ca niste consumabile), pana dai de unul cat de cat capabil sa o duca de coarne. Cand ai piloti geniali, precum Rossi sau MM, prima filosofie este cea logica, cand ai piloti precum Bag, Miller, Marini, AM, etc si nici nu stii sa faci o motoreta de GP, il iei pe "this is the bike" in brate.

Da,da,am inteles - nu erau 4,erau 3 whatever.Nu despre nr motoretelor aduse e vorba,este vorba despre faptul ca ei nu au o idee clara in cap despre directia in care vor sa se indrepte si se duc cu ele la Marquez sa le imprime el directia.Iar asta in opinia mea e o greseala.

Da,nu uit.Crossplane.Ideea e ca Yamaha se gandise dinainte la ideea de crossplane.2004 alte vremuri.Nu uit nici ca i s-au mai pus in brate in 2017 tot 2 motoare si l-a ales pe ala gresit.Si el si Maraviila.Dupa care a tunat si fulgerat impotriva Yamaha ca nu stiu sa seteze electronica ca Ducati aproape 2 ani a tot baiguit vrute si nevrute de l-a facut si pe seful de proiect sa demisioneze...ca dupa aia sa recunoasca el asa candid "aaa,we picked the wrong engine back in 2017".Mda.De aia nu e pilotul sef.Ca ei fac decizii bazate pe "culo".Deciziile tre sa le faca unul cu capul mare dupa ce studiaza toate datele - nu trebuie sa piloteze motoreta pt a lua o decizie,cred ca asta chiar i-ar "intuneca" judecata.

 

A face motoreta "in jurul pilotului" este o greseala.Chiar daca poti avea rezultate - a se vedea exact ce vorbeam cu colegul - HRC 2019+

Nu neg si tot timpul am sustinut ca Ktm e o porcarie gandita prost.Dar asta nu pt ca au ales sa faca o moto bazata pe data si pe calculele inginerilor ci pt ca sunt indaratnici si pt ca efectiv nu tin cont de actualitate.Dar vor tine cont...sau vor sta in coada clasamentului pana vor da quit.

Parererile lui Raul Fernandez sau Remy Gardner despre orice ma lasa rece.

La 12.02.2023 la 1:10, xt600 a spus:

Pai exact asta a facut Gigi: trial and eror. Nu la nivelul rusilor in anii 60, ci la nivelul maimutelor capucin.  Singurul lucru pe care stie sa il faca Gigi la o motocicleta, este motorul.  Aici omul este redutabil, insa habar nu are sa faca un sasiu (sasiul nu este de casa, Ducati nu stie sa lucreze cu aluminiul, ci il face Suter sau Kalex), iar rezultatul a fost o galeata buna doar la liniute. Asa ca Gigi s-a pus pe carpit, punand pe motocicleta cam tot ce i-a trecut prin cap, poate, poate compenseaza cumva limitarile motocicletei: salad box, mass damper, holeshot, aero, etc, etc.. A experimentat prin incercare si eroare, pana a ajuns la o formula care incepuse sa dea rezultate si putea fi rafinata.  Nu este nici o mare filosofie la Gigi,  cum spuneam, precum capucinul... a incercat pana a gasit directia spre biscuit. Iti mai aduci aminte cum spunea, cand nu avea solutii pentru Lorenzo, "nu putem sa ii facem o Yamaha". Nu putea, nu stia... era la fel de debusolat cam ca HRC acum. In tot timpul ala, Dovi (singurul pilot care avea rezultate cu mobra aia), ii punea degetul unde era problema si omul nu avea reactie. Despre ce stiinta vorbim?

E o mare diferenta intre a implementa tehnologii noi si a nu avea idee despre directia de urmat.De cand a venit Gigi,directia de urmat a fost aceeiasi : stop'n'go - maximizarea acceleratiei si franei chiar si cu sacrificarea handlingului.Exact dupa cum bine ai zis - nu l-a intersat ca a venit JLo din postura de campion de la Yamaka adus cu enspe mil de euro si a zis "asta nu merge".El avea o directie in cap "this is the bike" - nu ma intereseaza ca tu nu poti merge pe viraje cum vrei tu,iti schimbi stilul - Gigi a avut o idee si nu s-a abatut de la ea pana nu a castigat.Este exemplul scoala.

Gigi nu era absolut deloc debusolat - Lorenzo era.Si era gras si lenes si nu mergea la sala precum Marcelino si obosea dupa prima treime a cursei.Dar odata ce si-a schimbat stilul si i-au facut si suportii aia sa se sprijine cum i-a placut lui,a venitara si rezultatele.Dar Gigi never doubt it - si Gigi a castigat acum,nu Bagnaia.Sa dam Cezarului ce e al lui.

La 12.02.2023 la 1:10, xt600 a spus:

Istoria te contrazice: cel mai bun pachet Honda a fost chiar cel din 2019, dupa ce i-a fost adus plusul de putere (daca iti mai aduci aminte, Ducati o luase mult inainte la capitolul asta), ceea ce i-a permis lui MM sa isi masacreze competitia. MM, cu gurita lui, a spus ca plusul de putere ii ofera mai multe posibilitati de a face timpul pe tur, fara a mai risca totul pe franare, ca  desigur, a pierdut putin pe viraj, dar ca, overall este un pachet mai performant fata de cel anterior. Declaratiile celorlalti nu mai contau. Motoreta aia a fost croita pentru MM si numai pentru el. Daca MM nu se accidenta, cu pachetul ala si evolutiile ulterioare ar fi luat toate titlurile in perioada 2020-2022, iar Gigi ar fi visat inca la un titlu in MotoGp. 

Deloc nu ma contrazice,NU,cel mai bun pachet nu e deloc 2019 - statistic cel mai bun pachet al Honda este 2014.

MM nu a laudat deloc pachetul 2019,a zis ca vine cu multe neajunsuri "but for me it's better".Motoreta a fost croita doar pt el si la specificatiile lui - asta au bombanit si ceilalti piloti din acea vreme - Lorenzo si Chel (Taka nu comenteaza).

Ei,exact asta "culege" Honda acum - pilotul lider de proiect - iata urmarile.Mai e ceva de zis?qed

La 12.02.2023 la 9:30, damager a spus:

pur si simplu incearca sa puna cap la cap niste parti din mai multi ani sa fie pe placul lui MM. 
spre deosebire, ducativa facut o mobra pe care 8 piloti sunt in top si cel putin 5 se vor bate la victorii.

 

gigi a schimbat filozofia de dezvoltare in MotoGp. Yamaha s-a adaptat aducand o echipa de dexvoltare in europa. honda inca are doar in Japonia.

:agree:

Gigi a adus ingineria din F1 in gp.CFD,data analysis,aero,mass dampers,toate acestea nu le-a "inventat" Gigel,ci sunt fumate demult in F1.El doar a vazut potentialul si a reusit sa convinga VW sa aloce banii necesari.Si le-a pus in practica.Este o abordare foarte matematica,si mult diferita fata de ce era inainte de Gigi in gp.Iar acum aprilia se pare ca duce asta la rang de arta dar mult mai eficient.

La 12.02.2023 la 9:30, damager a spus:

Nu e nici o desfasursre de forte, put si simplu incearca sa puna cap la cap niste parti din mai multi ani sa fie pe placul lui MM.

Exact - foarte bine zis.

La 12.02.2023 la 10:08, damager a spus:

Poza asta e elocventa 

 

image.thumb.png.528c88c69db72799de4017b990cd315c.png

Ahahaha,true true :ok:

Asta e pt toti care ganguresc despre "vremurile bune de altadata" si despre faptul ca "acum campionatele nu sunt asa disputate ca mai demult".

 

Dimpotriva - (am mai zis asta) : 2022 a fost unul din cele mai disputate si interesante campionate ever,foarte imprevizibil si cu f multe rasturnari de situatie,doar ca protagonistii nu mai sunt eroii nimanui.

Cu alte cuvinte cand se bateau Stoner cu Rossi cu Lorenzo si cu Marquez toata suflarea era super incantata si le urmareau fiecare miscare pt ca ii idolatrizau.Acum se bat chiar mai rau astia mici,dar foarte putina lume mai e interesata de ei.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

46 minutes ago, Method said:

Gigi a adus ingineria din F1 in gp.CFD,data analysis,aero,mass dampers,toate acestea nu le-a "inventat" Gigel,ci sunt fumate demult in F1.El doar a vazut potentialul si a reusit sa convinga VW sa aloce banii necesari.Si le-a pus in practica.Este o abordare foarte matematica,si mult diferita fata de ce era inainte de Gigi in gp.Iar acum aprilia se pare ca duce asta la rang de arta dar mult mai eficient.

 

Prin Rivola, Aprilia au experiența competiției și metodologiei de lucru din F1. O experiență pe care Dall'Igna nu o are. Rivola nu este însă inginer. Dall'Igna, da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.02.2023 la 10:21, Method a spus:

 

Da,am avut un retard :) am inteles ideea cu Kodak - good point.

 

Parererile lui Raul Fernandez sau Remy Gardner despre orice ma lasa rece.

 

Asta e pt toti care ganguresc despre "vremurile bune de altadata" si despre faptul ca "acum campionatele nu sunt asa disputate ca mai demult".

 

Dimpotriva - (am mai zis asta) : 2022 a fost unul din cele mai disputate si interesante campionate ever,foarte imprevizibil si cu f multe rasturnari de situatie

 

Cu alte cuvinte cand se bateau Stoner cu Rossi cu Lorenzo si cu Marquez toata suflarea era super incantata si le urmareau fiecare miscare pt ca ii idolatrizau.Acum se bat chiar mai rau astia mici,dar foarte putina lume mai e interesata de ei.

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

 

Omul a spus cum s-a simtit pe motocicleta KTM. Sau cum nu s-a simtit.. ;) Totusi, sunt parerile unor piloti MotoGP campion si vicecampion mondial, la Moto2. Tu ce argumente ai in fata lor? 

 

Hmm.. chestie de gust. 

1. Disputat... campionatul 2022 a fost un campionat facut parca din doua jumatati care nu aveau nici o legatura una cu alta. In prima jumatate, pe fondul greselilor personale, a problemelor de set up, lipsei de strategie la Ducati, etc, Q a pus destul de rapid o diferenta linistitoare intre el si contracandidati. In partea a doua, o penalizare gratuita la adresa lui Q (care i-a taiat maioneaza) + ordinele de echipa de la Ducati au dus la o lupta disproportionata, gen David vs Goliat. Ducati nu a avut decat sa isi alinieze cat mai multi piloti in spatele "campionului" desemnat si au transat campionatul. Intrebare: unde a fost disputa? Cu putine exceptii, spectacolul pe circuit a lipsit. 

2. Interesant.  Prima parte, se poate spune ca a fost ceva mai interesanta, prin prisma "desprinderii" lui Q, care cel putin in teorie, pleca cu sansa a doua. In partea a doua, cand la Ducati au intrat in vigoare ordine de echipa pe fata, totul a devenit o formalitate. Finalul a fost previzibil. Singurele momente interesante au fost "defectiunea" lui Bastianini, cand i-a luat victoria lui Bagnaia (de umblau toti boss-ii cu botul pus, la boxele echipei de uzina) si cele doua victorii ale lui Rins/Suzuki de la final.  Cam putin, ca sa putem vorbi despre cel mai disputat si mai interesant campionat. Bine, cum spuneam..... pana la urma, este o chestie de perceptie si gust, daca tie ti-a placut si ti s-a parut disputat si interesant, este ok. 

 

Am fost unul dintre putinii care au sustinut si sustin ca sezoanele din era Stoner si Lorenzo au fost cele mai boring ever, insa spre deosebire de campionatul 2022, acelea s-au disputat corect. Stoner, Lorenzo, Rossi, Pedrosa si-au aparat corect sansele si cand au putut, si-au zdrobit concurenta. Nici unul din astia patru nu erau "baieti de echipa" (de la Miller zicere), luptau pentru ei si palmaresul lor. Altfel spus, aveam competitie, nu un fake. Privind retrospectiv, prefer o competitie boring, dar corecta, decat un circ ieftin, viciat de ordine de echipa si penalitati date la masa verde. Ne mai miram de ce nu mai vine publicul la circuit si scad audientele TV? Pai dai bani (si nu putini), ca sa vezi un simulacru de competitie?  

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...