Jump to content

Trackdays - Discutii generale


adidas
 Share

Recommended Posts

@ovay.

Imi permit sa imi dau si eu cu o parere tocmai pentru ca sunt super incepator in materie de circuit si am observat ca celor mai experimentati le este destul de greu sa se mai intoarca in timp si sa judece la nivelul de incepator.

Primul lucru de care m-am lovit a fost lipsa de conditie fizica . Solicitarile sunt extreme si faptul ca esti incepator accentueaza problema. La prima vedere nu pare o problema la fel de seriosa precum cele de natura tehnica , dar pentru mine personal , dupa experienta din toamna , a devenit prioritatea nr 1.

Nu cred ca ti-ar face rau sa faci rost de harta circuitului si sa te familiarizezi cit de cit cu parcursul.Eu nu mi-am dat interesul si cind m-am trezit acolo parca eram cazut din pom.Nu stiu daca m-ar fi ajutat cu ceva in termeni reali dar sunt sigur ca ajuta la moral.

Daca ai un echipament de rezerva , ia-l cu tine(asta daca mergi cu motorul pe trailer).

Cind ajungi acolo , daca nu il cunosti deja, intreba cine e Balamuc , faci cunostinta si sa iti arate unde il gasesti daca ai nevoie de ceva ajutor, daca nu te descurci.Trebuie sa filtrezi partea din discurs in care esti pe jos orice ai face😅.

Eu am intrat cu un 600 pe care aveam impresia ca il stapinesc si utilizez destul de bine. Am avut surpriza sa descopar ca , pe circuit , asaltul asupra simturilor pe accelerare nu are nici o legatura cu ce simti pe strada chiar daca sunt inca extrem de lent fata de restul( inca nu am scazut sub 2.15 pe tur , pe circuitul mare).Practic ,in momentul asta ,acel 600 are mult mai multa putere decit pot sa utilizez cu adevarat.

Cind simti ca ai obosit iesi afara . O sa mai fie alta sesiune , o sa mai fie alta zi ... Sa stai pe circuit obosit doar ca te-a costat mult ca sa ajungi acolo si vrei sa valorifici si ultimul minut este o prostie care s-ar putea sa coste foarte mult.

Cam atit cit pot sa spun eu din experienta mea personala.In chestii tehnice nu ma bag pentru ca nu le stiu nici eu si sunt destui care te pot lamurii.

Sper sa ne vedem pe acolo in Mai.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 305
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Personal daca ar fi sa incep pe circuit n as indrazni sa urc direct pe 1000.

 

Discutand cu un amic care se da in fiecare an pe adancata, cu rezultate bune la amatori, zicea ca el n ar trece in nici un caz de pe 600 pe 1000.omul chiar are experienta, adica a ajuns sa abordeze virajele cu coatele pe jos plm

 

Ma rog, in concluzie am inteles ca de la 600 la 1000 e o diferenta destul de mare in abordare, ciclistica etc acum daca intri pe circuit cu 1000 sa mergi ca la picnic e alta poveste.

 

Eu sper ca anul asta sa ajung acolo cu o masina distractiva, motorul mai asteapta putin

Edited by Sly06
Link to comment
Share on other sites

@ovay.

Imi permit sa imi dau si eu cu o parere tocmai pentru ca sunt super incepator in materie de circuit si am observat ca celor mai experimentati le este destul de greu sa se mai intoarca in timp si sa judece la nivelul de incepator.

Primul lucru de care m-am lovit a fost lipsa de conditie fizica . Solicitarile sunt extreme si faptul ca esti incepator accentueaza problema. La prima vedere nu pare o problema la fel de seriosa precum cele de natura tehnica , dar pentru mine personal , dupa experienta din toamna , a devenit prioritatea nr 1.

Nu cred ca ti-ar face rau sa faci rost de harta circuitului si sa te familiarizezi cit de cit cu parcursul.Eu nu mi-am dat interesul si cind m-am trezit acolo parca eram cazut din pom.Nu stiu daca m-ar fi ajutat cu ceva in termeni reali dar sunt sigur ca ajuta la moral.

Daca ai un echipament de rezerva , ia-l cu tine(asta daca mergi cu motorul pe trailer).

Cind ajungi acolo , daca nu il cunosti deja, intreba cine e Balamuc , faci cunostinta si sa iti arate unde il gasesti daca ai nevoie de ceva ajutor, daca nu te descurci.Trebuie sa filtrezi partea din discurs in care esti pe jos orice ai face.

Eu am intrat cu un 600 pe care aveam impresia ca il stapinesc si utilizez destul de bine. Am avut surpriza sa descopar ca , pe circuit , asaltul asupra simturilor pe accelerare nu are nici o legatura cu ce simti pe strada chiar daca sunt inca extrem de lent fata de restul( inca nu am scazut sub 2.15 pe tur , pe circuitul mare).Practic ,in momentul asta ,acel 600 are mult mai multa putere decit pot sa utilizez cu adevarat.

Cind simti ca ai obosit iesi afara . O sa mai fie alta sesiune , o sa mai fie alta zi ... Sa stai pe circuit obosit doar ca te-a costat mult ca sa ajungi acolo si vrei sa valorifici si ultimul minut este o prostie care s-ar putea sa coste foarte mult.

Cam atit cit pot sa spun eu din experienta mea personala.In chestii tehnice nu ma bag pentru ca nu le stiu nici eu si sunt destui care te pot lamurii.

Sper sa ne vedem pe acolo in Mai.

 

 

Foarte bine spus. Mai ales partea cu "ai putea fi pe jos " .

 

954 e bun pt un incepator pe circuit, insa are marea problema a voblajului cind esti in trepte inferioare si ai gaz tras spre maxim.

Link to comment
Share on other sites

Niste pareri folositoare. Intr-adevar, conditia fizica este foarte importanta. @jagi, am mai auzit treaba cu voblajul si ca tinde sa se ridice pe o roata sau in orice caz, ca n-ar incarca atat de mult telescopul fata. Si alte pareri sunt bine-venite.

Link to comment
Share on other sites

Am mers cu 954 4 sezoane, ultimul sezon 5000km numai pista. Urmatorul model dupa 954 a fost R1 2000, asta era mielusel fata de 954 la partea cu instabilitatea rotii fata la gaz puternic.R1/ 2000 avea mai multa putere, prindea viteza mai mare dar la iesirea din viraj era mai stabila.

Edited by JAGI
Link to comment
Share on other sites

Este foarte important conditia fizica! Conditia fizica necesara puteti dezvolta la o sala de fitness echipata decent.
ATENTIE!!! Conditia fizica pentru datul pe circuit NU se obtine prin culturism!!! Trebuie sa faceti Fitness si nu Culturism.

Link to comment
Share on other sites

Si totusi, asta nu presupune faptul ca un culturist nu poate pilota o zi pe Adancata...

Desi greu de crezut, unii au destula anduranta pe langa masa musculara.

O masa musculara bine dezvoltata nu e un dezavantaj, as zice dimpotriva...

P.S. Nu sunt culturist.

Link to comment
Share on other sites

Este foarte important conditia fizica! Conditia fizica necesara puteti dezvolta la o sala de fitness echipata decent.

ATENTIE!!! Conditia fizica pentru datul pe circuit NU se obtine prin culturism!!! Trebuie sa faceti Fitness si nu Culturism.

Alergatul e baza. Poti sa fii si culturist, daca duci 10 ture de 400m in 20-22min nu ai problema cu conditia fizica pe circuit. Una e sa fugi 3-4 ture (pina in 1.5km) si alta e 4-5km in acelasi ritm. Eu am alta megaproblema, nu rezist pe canicula. Deshidratarea duce la oboseala prematura. Am incercat cu bautul a 1l de apa inainte de antrenament, dar degeaba. Cm spunea colegul mai sus, culturist inseamna si greutate sporita, in motorsport trebuie sa fii cit mai usor, obosesti mai greu. Fiecare kil in plus te doboara.

Edited by JAGI
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, conditia fizica pt circuit se realizeaza prin antrenament cardio, exercitii fizice pentru intarirea gatului, coloanei si eventual umerilor unde este nevoie. Ayrton Senna in off-season se ducea acasa la ranch-ul din Brazilia, iar seara lua elicopterul si mergea pe o insula din apropiere, nelocuita, si alerga pe plaja. Pentru a spori conditia fizica ar fi recomandate ture de efort sustinut, cum a zis jagi, sprint 4/4 a cate 50m sau 100m depinde de conditia fizica din acel moment, si 1000m 3/4. Organismul trebuie "socat", iar asta se face prin diversificarea antrenamentelor, altfel intra intr-o monotonie din care nu mai progreseaza. La mine nu e problema cu aspectele astea. Mai greu cu tehnica si pedala :P

Link to comment
Share on other sites

Alergat+bicileta sunt exercitii de baza pentru cardio in cazul motocilismului.
Trebuie facut si forta, dar nu se face pe grupe. Antrenamentul de forta cumprinde niste exercitii legate cu pauze scurte intre ele (15sec), dar repet nu se lucreaza pe grupe.
Rezultatul nu este spectaculos daca te uti in oglinda, dar daca incepi sa soliciti corpul (ex. mers pe circuit) o sa simti imediat diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Cei care sunteti experimentati,dezvoltati un pic pe tema pregatirii psihologice,va rog.Poate pina in primavara mai gasesc o idee ,o metoda mai buna de a ramine putin separat de iuresul si obsesia care te cuprinde ,de a fi mai rapid, aproape instantaneu. Psihicul este asaltat si de dorinte si de ego( nu gasesc cuvintul potrivit acum)dar si de realizarea ca oportunitatile de a repeta experienta sunt limitate si de timp si de bani .Daca s-ar organiza trackdays ceva mai des si ar fi ceva mai ieftine(termen destul de relativ in acest context) sunt convins ca pregatirea psihica ar fi mai facila.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma tineam ca ar fi cel mai stabil model din anii aia, 954...

 

Este manevrabila. Concept total opus stabilitatii.

 

Voblajul este si nu este o problema - de cele mai multe ori se simte doar un tremurat in directie. Cert e faptul ca sunt sanse sa ti se intample daca nu ai amortizor de ghidon. Eu am patit asa ceva de doua ori cu 954 doar pe strada.

Iti recomand sa iti montez unul de calitate.

Edited by Cesar
Link to comment
Share on other sites

`Problema` asta este una reala si aproape necunoscuta/neperceputa de marea majoritate a motoristilor.

Cei care sunteti experimentati,dezvoltati un pic pe tema pregatirii psihologice,va rog.

 

Discutia este una destul de complexa si merita un topic dedicat/separat.

 

In mare si pe scurt. Mersul sacadat, periculos si/sau ineficient, obosirea prematura, blocajul mental in momente cheie, etc. - toate au legatura directa cu acet tip de pregatire.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am citit acum ceva vreme pe un forum(posibil aici ) despre faptul ca la circuit se recomanda setarea relantiului undeva intre 2000-2200 rpm. Poate explica cineva mai in detaliu despre ce este vorba defapt.

Din cite am inteles ar avea ceva legatura cu reducerea brutalitatii frinei de motor pentru cei care nu sunt in stare sa faca plip de acceleratie pe schimbari in jos sau destula finete in patinarea ambreiajului la schimbari in inferioare .

Daca asta este o consideratie , mai are vre-un sens pentru motoarele cu slipper clutch? Mai sunt si alte beneficii?

Edited by goe 75
Link to comment
Share on other sites

Ce zici tu e ceva de care iti dai seama si singur dupa ce faci ture si iar ture. Multe SBK-uri stock de 1000, BMW, ZX10R, R1 2015, RSV4, au controlul electronic al frinei de motor, in functie drive mode-ul ales de rider. Relantiul marit e calea cea mai usoara, dar daca e exagerat, mai mult rau face, in sensul ca la intrarea pe frinare in curba, roata spate te impinge mai mult si risti sa pierzi aderenta fata. Valoarea ralantiului se alege din aproape in aproape. Conteaza si raportul pinioanelor lantului , daca acesta este mai mare, si frina de motor e mai mare, rezulta automat necesitatea diminuarii proportionale a frinei de motor. Daca va uitati la comenzile de pe ghidoane ale unei motociclete de MotoGp, veti vedea ca exista o comanda electronica de engine braking, mai mare-mai slaba. La R1, R6, modelele cu YCC-T, acceleratia este comandata de catre ECU prin indermediul unui motoras pas cu pas, se deschid clapetele de acceleratie in functie de turatia motorului de deschiderea senzorului (potentiometrului (TPS-ului)) comandat de catre cablul de acceleratie. Daca riderul deschide gazul (SENZORUL) si turatia nu este suficienta, clapetele se deschid mai putin, creste deschiderea odata cu cresterea turatiei. In sensul invers, adica, exista turatie, un 13 000tr, riderul ia mina din gaz, clapetele pot fi programate din soft sa nu se inchida spre zero, ci sa ramina putin deschise, un 7% la 14 000tr, dupa care sa scada gradual cu redurea turatiei. Prin acest procedeu se realizeaza diminuarea frinei de motor la turatii mari. Poate fi programata in functie de circuit, de alegerea raportului de pinioane lant. La 5000ture, frina de motor va reveni la stock, tocmai ca intr-un ac de par unde ai 60km/h, sa nu te impinga ralantiul inaite si sa te oblige sa frinezi.

Comanda electronica a clapetelor de acceleratie mai exista si la BMW, Aprilia si la noul ZX10 2016. Posibil si la noul Suzuki 2016. Honda a folosit acelasi sistem de acceleratie din 2004 pina in prezent, manual.

Edited by JAGI
Link to comment
Share on other sites

Bine ca am intrebat ca aveam de gind sa incep cu 2200 , care practic este cea mai mare valoare de care am auzit pina acum. O sa incerc un 1600 si merg in sus de acolo daca inca pare sa fie nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Nu , la k5 am testat si cred ca o sa ma descurc destul de bine .Ma incapatinez insa sa nu renunt deocamdata la f4 si caut solutii sa pot sa ajung sa nu ma mai pun in situatii de chiloti maro pe frinare.Nu cred ca o sa imi pierd interesul in acel motor pina nu simt ca am inceput sa merg mai bine pe el. In plus nu valoreaza nimic la vinzare si prefer sa il distrug pe circuit , poate mai invat cite ceva intre timp si ma va ajuta sa merg mai bine cu urmatoarele.

» Post actualizat in 05 Dec 2015 10:20

Aaa... si mai este faptul ca daca eu am de ales ,nepotul Mihai nu are nici o alta sa solutie si va fi fortat ca tot sesonul urmator ,la circuit sa mearga doar cu f4 .Si el se lupta cu aceeasi problema.

Link to comment
Share on other sites

cmd,tin la motorul ala foarte mult si nu am nici cea mai mica intentie sa-mi fortez norocul aiurea .Acum sunt si mai costient de cit de rapid poate fi . E vorba pur de a-mi satisface o curiozitate .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Foloseste cineva de aici un Autoblipper sau produs similar de la Pro-Shift ?

Sunt interesat in special de sistemele Bump&Blip sau Remote Cable Autoblipper.

Inca nu am gasit nicaieri nici o informatie despre preturi . Le-am trimis un mesaj dar vad ca raspunsul intirzie iar informatii despre cit de bune sunt pe moto nu am gasit deloc. Daca stiti ceva da-ti un semn.Multam!

» Post actualizat in 17 Dec 2015 20:23

Daca exista ceva similar de la o alta firma , la preturi rezonabile , de asemeni ma intereseaza daca se poate folosii pe motoare cu acceleratie prin cablu.

Link to comment
Share on other sites

Doar pe acceleratie cu servomotor pas cu pas actionat de ECU. Adica modelele Yamaha YCC-T, Aprilia RSV4, BMW S1000RR, noul kawa zx10 2016. Nu stiu cum e la Suzuki mai sus de 2008.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...