ENEOS Postat Martie 16 Share Postat Martie 16 La o atingere care nu e fermă nu crește curentul cât să ardă siguranța dar firele se încing. La expo am vz la noul Tracer niște tuburi din alea gofrate pe sub bord, numa' bune să joace și să se roadă firele în ele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 16 Share Postat Martie 16 Da, are sens explicația ta, îi spun și lui Claudiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Martie 18 Share Postat Martie 18 La 16.03.2025 la 8:35, Jebelu a spus: Acolo nu a curs lichidul de semnalizare? exact! plus, trebuie avut mare grija si la uleiul de claxon!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Martie 18 Moderatori Share Postat Martie 18 La 16.03.2025 la 9:59, Lucian_M a spus: Omul merge bine, e civilizat in trafic și chiar semnalizează. Nici el nu-și explică situația. I-am zis să pună o siguranță pe fir, dar deja încheiase manevra și a zis că nu mai desfă e iar toate plasticele. Am o teorie: s-au frecat firele între ele (ce ciudat sună) și s-au topit, dar de ce nu a sărit siguranța? Pică teoria. A zis că inițial a zgâlțâit lampa și a reînceput să funcționeze, dar firele se transformau in praf. Tot nu-mi explic... Scuze pentru offtopic. Plasticurile Luciane,plasticurile. Si da,e posibil ca firele sa se fi frecat intre ele,de la o oarecare vibratie mica sau mare-nu conteaza,dar una constanta.Patit si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 18 Share Postat Martie 18 Calitatea cablajelor de 2 lei, din alea "eco"... sunt vreo 2 serii celebre (printre aia patiti, am un amic) de Mercedes, unde dupa cativa ani poti sa arunci toata instalatia electrica. Efectiv se dezintegreaza izolatia firelor si nu ai alta solutie decat sa inlocuiesti tot, ca s-au gasit niste baieti destepti sa faca si sa vanda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 18 Share Postat Martie 18 Fix asta a zis si Claudiu, deci sunteti doi care confirmati asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 Din categoria mofturi si mestereala intinsa pe multe zile: dupa ce am facut misto o vreme de un prieten ca isi pusese navigatia pe o tableta, am ajuns la concluzia ca vreau si eu sa incerc treaba asta, atat on-road, dar mai ales off-road (gpx-uri si ocazionala participare la clasa hobby la vreun eveniment rally) Am inceput cu a lua de pe Aliexpress un suport de navigatie cu prindere pe ghidon si cu ceva parbriz si legat tableta (procurata de la un amanet) cu soricei sa vedem cum se potriveste. . . Pasul urmator a fost identificarea unei telecomenzi bluetooth care sa poata fi montata pe ghidon si sa pot controla harta / aplicatia de roadbook. Dupa ce testul cu o telecomanda media s-a dovedit a fi nesatisfacator, am inceput sa caut alternative. Cum cele gata facute sunt destul de scumpe (intre 100 si 300 de euro), am gasit pe un nene de la care poti lua gratis lista de componente, fisierele de imprimare 3D si softul pentru partea de telecomanda si sa ti-o faci singur. Cu ajutorul fratelui meu (eu am dat scule la mana si el a lipit, printat, etc ), am facut 2 telecomenzi. . . . Cam asa functioneaza: Untitled.m4v Cateva ajustari, un suport pentru tableta, un colant peste parbrizul de la la suport si acesta a fost rezultatul: . . Weekendul trecut am scos-o la test la TCS Fun Ride si a rezistat cu brio: (nu aveam nevoie de navigatie acolo, evident, dar eram curios cum rezista la utilizare pe offroad) niste concluzii initiale: - evident, navigatie mult mai usor de urmarit, in special din pozitia in sa. din pozitia in picioare, e mai bine, dar imbunatatirea nu e atat de mare pe cat speram. ulterior am vazut ca la motocicletele cu turn de navigatie, acel turn de navigatie este mult mai in fata - nu se poate ajunge acolo pornind cu prinderea de pe ghidon. trebuie sa fie undeva deasupra farului pentru a avea o vizibilitate optima din picioare. - suportul telecomenzii e limitat la anumite aplicatii (OsmAND, DMD2, Locus probabil, GPXViewer, Gur, Kurviger). Din pacare Google Maps si Waze nu sunt printre ele. Teoretic are mai multe harti pentru butoane din care unul e complet customizabil si e posibil sa se poata face ceva si pentru Google Maps, dar nu am ajuns atat de departe. - vine mai putin aer spre mine, dar mai zbuciumat. pare ca face ceva turbulente noul parbriz - inca nu m-am hotarat daca mai schimb ceva pe-acolo sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 Acum 6 ore, bursyllac a spus: (nu aveam nevoie de navigatie acolo, evident, dar eram curios cum rezista la utilizare pe offroad) Pune mai bine poza cu tableta muscand din tzarana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Duminică la 07:26 Share Postat Duminică la 07:26 (editat) In urma unor probleme la pompa de benzina (furtun spart) a trebuit sa iau in calcul o revizie mai ampla astfel incat sa nu mai am probleme pe viitor. Problemele au plecat de la faptul ca motocicleta nu a mai fost folosita de multi ani (5-6 ani) dupa ce fostul proprietar a cazut cu ea pe strada la o franare brusca pentru evitarea unui accident, a evitat accidentul dar a cazut si s-a dus cu ea taras pe strada. In timp benzina din rezervor s-a evaporat si s-a depreciat iar in urma condensului pompa de benzina a ruginit impreuna cu alte elemente ale ansamblului de pompa de benzina. Acum un an cand am cumparat aceasta Aprilia Mana 850 am schimbat pompa de benzina si supapa de refulare si o perioada a mers foarte bine pana a cedat un conector de plus de la mufa rezervorului care alimenteaza pompa de benzina, am citit pe forumul international de Aprilia ca este boala lor. Am rezolvat problema asta iar undeva prin octombrie a intervenit alta problema, s-a spart furtunul de benzina din rezervor iar asta mi-a dat ceva batai de cap pentru ca nu se vedea si nici nu am avut timp sa ma ocup de ea asa cum trebuie. Motocicleta functiona dar cu niste probleme la pornire, pornea la prima cheie dar dupa cca 10 secunde se oprea si daca nu erai atent sa depasesti momentul prin accelerare se oprea motorul. In fine, acesta era furtunul de presiune spart in rezervor: In manual am gasit si faptul ca furtunele de benzina dintre rezervor si injectoare trebuie schimbate o data la patru ani, operatiune care implica multa munca pentru a ajunge la ele. Prima operatiune a fost demontarea rezervorului care se afla sub sa: Dupa care se demonteaza rezervorul fals care are pe langa el o gramada de cablaje si calculatoarele motocicletei: Daca tot am ajuns aici am reglat culbutorii si am curatat clapeta de acceleratie: Am mai facut si alte chestii, verificat cablaje electrice si mufe, demontat si inspectat furtunele de apa, demontate si verificate galeriile de admisie deoarece au inele oring de etansarea care se mai taseaza in timp si trag aer fals. Din fericire totul a fost in regula iar acum am certitudinea ca pe viitor nu vor mai fi probleme. O sa revin cu detalii despre repararea unitatii pompei de benzina. Editat Duminică la 07:26 de mobiletron Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Duminică la 10:00 Moderatori Share Postat Duminică la 10:00 Sunt furtunuri de benzina,nu furtune. Aceiasi problema am avut-o si eu dar la cumparare.Si a mea statuse 6 ani trasa pe dreapta cu rezervorul gol.S-a crapat unde e sageata: Doar ca acea crapatura cred ca avea vreo 2 mm in cazul meu,foarte greu de vazut.Simptoma: pornea si mergea cateva secunde apoi se oprea. L-am schimbat cu furtun NBR si de atunci nu am mai avut probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Duminică la 12:51 Share Postat Duminică la 12:51 Filtrul ăla "tip Oltcit" e de la mă-sa acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Duminică la 13:10 Moderatori Share Postat Duminică la 13:10 Da.Asa am vazut ca folosesc cei de la grupul Piaggio. Sunt de schimb si din cele cu carcasa de aluminiu: https://scooterspeed.ro/produs/filtru-benzina-bmw-ducati-triumph-750-1200/ https://www.autoeco.ro/filtru-combustibil-mahle-original-kl-145/a12512032/ Si un link cu furtunul NBR imersat in benzina,pentru rezervorul de combustibil: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/category/10412010400/ta/131/article/617866/ Poate ajuta pe cineva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Duminică la 14:01 Share Postat Duminică la 14:01 1 hour ago, ENEOS said: Filtrul ăla "tip Oltcit" e de la mă-sa acolo? Filtrul ala de "Oltcit" daca il cumperi original de la Aprilia costa peste peste 500 lei. Noroc ca exista alternative, filtrul UFI postat de Kristian sau Mann MWK 44, Mahle KL145. 4 hours ago, Kristian said: Sunt furtunuri de benzina,nu furtune. Corect. 4 hours ago, Kristian said: Aceiasi problema am avut-o si eu dar la cumparare.Si a mea statuse 6 ani trasa pe dreapta cu rezervorul gol.S-a crapat unde e sageata: Doar ca acea crapatura cred ca avea vreo 2 mm in cazul meu,foarte greu de vazut.Simptoma: pornea si mergea cateva secunde apoi se oprea. L-am schimbat cu furtun NBR si de atunci nu am mai avut probleme. La mine a fost compromis tot ansamblul, adica pompa de benzina, supapa de refulare, senzorul de rezerva benzina si ulterior s-a spart furtunul. Acum dupa ce am terminat pe partea de motor urmeaza sa revizionez pompa de benzina si sa pun totul la punct: filtru de benzina nou, am deja pompa noua si supapa de refulare noua (supapa de refulare Bosch), am avut mare noroc sa gasesc si senzor de rezerva benzina, refac partea electrica si aici ma refer la conectorii pentru pompa care vor fi mai mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Duminică la 14:24 Moderatori Share Postat Duminică la 14:24 Da,stiu si pompa RMS identica cu cea din fabrica,dar la pretul corect: https://www.piese.com.ro/pompa-benzina-aprilia-scarabeo-light-ie-250-piaggio-beverly-ie-250-vespa-gts-sts-super-gts-touring-gtv-4t-4v-ie-125300cc-piesa-4642.html Pompa asta am avut-o la Aprilia Pegaso 650 Strada,Aprilia Shiver 750 SL si am acum la Derbi Mulhacen 659 Scrambler.Nu vad de ce nu ar fi si la Mana. Am gasit in pc si poza cu cotele pompei,daca est amabil sa imi spui de-s aceleasi cote cu pompa de benzina de Mana,de curiozitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Duminică la 14:46 Share Postat Duminică la 14:46 16 minutes ago, Kristian said: Nu vad de ce nu ar fi si la Mana. Sunt la fel, e si pe Renault, Logan, BMW, Opel, Honda. Dupa ce termin cu cele mentionate mai sus o sa mai merg cu ea 1-2 luni si urmeaza alt hop mare, revizia transmisiei. Si aici va fi de munca dar vor fi si costuri, numai cureaua e 6-700 de lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Duminică la 14:50 Moderatori Share Postat Duminică la 14:50 Cunosc Mana,nu mi-am cumparat-o din cauza transmisiei+lipsei manetei de ambreiaj,chiar daca are 7 trepte de viteza.Altfel mi-a placut cum si ce este ca motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Duminică la 16:25 Share Postat Duminică la 16:25 1 hour ago, Kristian said: Cunosc Mana,nu mi-am cumparat-o din cauza transmisiei+lipsei manetei de ambreiaj,chiar daca are 7 trepte de viteza.Altfel mi-a placut cum si ce este ca motocicleta. Nici eu nu sunt fan Aprilia Mana, am cumparat motocicleta pt ca-i stiam istoricul si aici ma refer la numarul de km, am luat-o la 25.000km reali si in afara de o cazatura motocicleta nu a avut nevoie de interventii. Are totul la locul lor, suruburi originale, instalatia electrica netiganita, fara modificari, samd. In ceea ce priveste transmisia pot sa spun ca este geniala pentru oras, rezervorul fals in care poti sa bagi casca este un mare plus pentru mine, transmisia pe curea reduce destul de mult nivelul de vibratii. E adevarat ca pentru noi astia old school nu e chiar pe gustul nostru transmisia automata dar isi face treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Duminică la 17:36 Share Postat Duminică la 17:36 1 oră în urmă, mobiletron a spus: transmisia pe curea reduce destul de mult nivelul de vibratii Noroc că e urmată de un lanț! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.