Sari la conținut

Cluj, 12.06.2015, Iclod


frankone
 Share

Postări Recomandate

asta e poza de pe dejeanul.ro

11289946_912192092157207_1222662653_n.jp

nu mi se pare sa fi fost pe contrasens cu camionul. panglica galbena si gri de pe sosea e traiectoria urmata de motociclist (sau motocicleta) dupa impact.

din cate stiu legea spune ca trebuie sa te asiguri din toate sensurile la schimbarea directiei de deplasare (e valabil pentru orice vehicul, nu doar pentru camioane, tiruri, etc)

insa ce poti face cand tu te deplasezi cu maxim 5km/h ca sa iei virajul, te-ai asigurat ca din spate nu vine nimeni (mai ales ca e curba acolo unde a fost accidentul) te angajezi in viraj si te trezesti cu unul in spate? ce poate fi ilegal in toata treaba asta?

si nu cred ca legea spune ca e obligatoriu sa faci virajul de pe o anumita banda, motivul e evident-raza diferita de bracare.

din cate stiu, cine loveste in spate e vinovat de nepastrarea distantei pentru evitarea oricarui pericol.

si din nou logic, daca pastrezi distanta nu prea ai cum sa te bagi in cel din fata ta.

ziceam in topicul cu accidentul de la sag, ca uneori poate fi pisica neagra, ceasul rau, etc si ca nimeni nu merge legal in Romania, in 80% din timp.

dar una e sa mergi 70-80 in localitate, cand ai vizibilitate si drum liber si alta e s-o arzi printre coloanele de la semafor cu aceeasi viteza.

iar conducatorul motocicletei avea experienta cu evenimentele rutiere (nu e la prima abatere), insa chiar si daca ai noua vieti, tot se termina la un moment dat.

nu il cunosc personal, probabil a fost o persoana care nu merita asta, insa in trafic iti asumi niste riscuri. cu moto mai multe.

 

Pozitia camionului e suspect, intradevar. E si un camion relativ mic, fara semicermorca, nu are nevoie de foarte mult spatiu.

Poate mobristul voia sa trece de camion pe banda 1 (camion mergand pe banda 2, banda 1 fiind liber). Si cand a vazut ca camionul vireaza, a incercat sa-l evita prin stanga. Cine stie. Noi dam cu presupusul, investigatie de la politia rutiera ar trebui da rezultate mai fiabile.

Sunteti doi oameni ale caror posturi echilibrate, analizele pertinente, dau valoare acestui forum... Va intreb : dar daca unul imi taie fata, intoarce peste linia continua, vireaza de pe banda care nu trebuie de regula banda 2, pleaca de pe loc intra in trafic brusc sau opreste fara semnal vinovat este cel ce loveste din spate ? Stati stramb si judecati drept, fara partinire... aici ma refer la tine Flavius57 deoarece cred ca tu conduci un camion sau TIR ceva...si un pic te simt partinitor...detaseaza-te te rogu-te, nu te pune in pielea soferului din cazul nostru. eu cred ca nu avea asa viteza mica caci la viteza mica si la un unghi potrivit putea pivota si sa intre in viraj pe straduta aceea si de pe banda 1 a drumului. Daca va uitati cu atentie, motociclistul a lovit camionul in spate acesta fiind inca pe banda 2 ! Omul asta decedat, striga din mormant, dar e mort si mortul e mereu de vina, pana cand vom proceda asa !?Dacă străduța unde vroia să intre camionul era îngustă șoferul era obligat să facă mult stânga pentru a se încadra. Lucrul ăsta este menționat și în legislație.

Te rog frumos, unde in legislatie, care este articolul, sincer, vreau sa citesc sa vad cu ochii mei. Eu stiu ca daca schimbi banda dai semnal, te asiguri, etc atunci cum sa treci pe alta banda fara a face toate astea, sa ocupi doua benzi in acelasi timp, ca sa executi un viraj ?

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 184
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

dupa cum arata filmarea si umbrele care se vad in imagini a venit cu soarele in fata .....

Eee... vedeti asa trebuie analizat un accident, unde era soarele,,, ce a facut fiecare,,,, etc etc.etc. Incepe sa se lege...de dat RIP si injurat e usor, dar pierdem timp degeaba Noi aici facem educatie rutiera, care ne foloseste si nou si celorlalti parteneri de trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu înţeleg ce nu pricepi: a lovit camionul din spate. E cât se poate de clar că este vinovat. Omul ăla a vrut să îşi bage camionul în curte, a făcut dreapta cu boltă, ăsta a intrat în el din spate. Punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam mica straduta pe care voia camionul sa intoarca. Eu unul nu vad sa bagi animalu de pe banda 1.

https://www.google.ro/maps/@46.979849,23.805687,3a,75y,309.34h,74.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4mWVjzs1W5Kdr__ncn0pPg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=en

Corect ! Strada e ingusta, nu a avut de ales camionagiul, ghinionul motociclistului neatent! Eu incerc sa arat concursul de imprejurari... stiu ca motociclistul e vinovat, dar vrea sa vedem cine l-a ajutat sa moara...pai ...soarele, strada ingusta... etc etc

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca exista accidente din cauza unui singur motiv. Intodeauna e un mix.

Camion mare, strada ingusta, Dafinel fara carnet si cu slick pe fata, soare in mufa, gaz deschis.

Concluzia? Ochii deschisi si sa nu facem ca el, Dafinel. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca exista accidente din cauza unui singur motiv. Intodeauna e un mix.

Camion mare, strada ingusta, Dafinel fara carnet si cu slick pe fata, soare in mufa, gaz deschis.

Concluzia? Ochii deschisi si sa nu facem ca el, Dafinel. :D

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

In conditiile mai sus precizate, e posibil s-o dai, dar e probabil s-o iei !! Smecherul asta a dat de data asta sau si-a luat ??!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@fast_arrow nu conduc nici un tir, si nici n-am condus vreodata in afara scolii de soferi. ocupatia mea n-are legatura cu sofatul profesionist, deci nu consider ca sunt partinitor. dupa logica asta as putea fi partinitor cu motociclistul, fiindca folosesc motocicleta infinit mai mult decat tir-ul :) (nu neg ca e posibil sa ma fi urcat la volan prin vreo curte mai stramta ca sa testez senzatia cu o masina mare, dupa examenul pt categoria respectiva) insa ce ti-am spus in postul de mai devreme era o deductie logica din poza respectiva. dpmdv era evident ca locul de intrare in curte e stramt, fiindca doar asa se poate explica pozitia camionului pe banda 2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Acum ceva vreme se exprimau pe aici dorinte destul de explicite de eliminare a tuturor soferilor de tir pentru ca doi colegi au cazut pe o pata de material alunecos ,presupus deversat de un tir. Aici ,aceeasi soferi de tir , sunt apreciati ca ne ajuta sa mai scapam de interlopi.... RIP.Pe cei care nu mai sunt are cine sa-i judece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate retin, concluzia din topicul respectiv era ca autoritatile nu si-au facut treaba pentru eliminarea materialului de pe sosea, poate gresesc.

Dar aici, nu stiu daca era vreu post apreciativ pentru sofer..

 

ps: la orice accident n-o sa stea politistul sa vada daca a fost soare, daca a fost mazga sau ningea, etc. in pv va scrie ca nu s-a adaptat viteza de deplasare la conditiile de drum..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt sofer de camion, am mers doar cu ceva dube pana in 3T, dar strada nu mi se pare asa de ingust in cat ca trebuie intrat de pe banda 2 cu camion asta mic.Are 2 axe, nu e foarte lung. Poate e pe aici un sofer care merge cu asa ceva care ne poate lamuri pe paza pozelor.

 

Se lovesti din spate nu inseamna ca esti vinovat, nu stiu de ce exista fixul asta la multi. Eu de 2 ori am avut neplacerea sa lovesc o masina aflata in fata mea, si nu am fost vinovat.

Si sunt mai multe exceptii , de exemplu neasigurare la schimbare de directia de mers de catre masina din fata. Un exemplu, daca vin pe autostrada pe banda 2 si se arunca unul de pe banda 1 in fata mea, nu e vina mea. Ala care a schimbat banda avea obligatie sa se asigura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@fast_arrow.Pentru ca esti interesat sa elucidezi circumstantele ,si posibil pentru binele altora , am de spus urmatoarele: 1.In majoritatea tarilor din europa si in USA si Canada este ilegal sa faci dreapta de pe banda a doua.In cazul in care faci dreapta pe o artera normala cu dublu sens trebuie sa te incadrezi cit mai in stinga benzii 1 si sa continui inainte chiar daca patrunzi in intersectie ocupind total banda de circulatie perpendiculara cu tine pe (directia din dreapta catre stinga ) inainte sa virezi dreapta. 2. In cazul patrunderii pe un drum atit de ingust precum aici , se tolereaza patrunderea pe banda 2 dar nu in intregime . Aceeasi manevra daca ar fi fost facuta cu un vehicul mai lung si articulat , si executata corect , ar fi patruns la fel de mult pe banda doi dar banda 1 ar fi fost ocupata permanent de spatele trailerului. Acel vehicul din imagine a inceput sa faca dreapta in timp ce era aproximativ pe mijlocul drumului dar din cauza distantei de la axa 2 la bara din spate in momentul in care face dreapta maxim din scurt fundul i se muta catre stinga ocupind toata banda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@fast_arrow Întreabă un polițist rutier sau un instructor auto cum se procedează, nu stau cu legislația în mână. Din moment ce ești șofer ar trebui să știi despre ce vorbesc. 100% când ai făcut școala de șoferi ai avut și chestionar pe tema asta. "Cum procedezi dacă ești în spatele unui camion care urmează să vireze la dreapta" parcă asta era întrebarea. ;)

 

 

Are 2 axe, nu e foarte lung. Poate e pe aici un sofer care merge cu asa ceva care ne poate lamuri pe paza pozelor.

Sa bagi ditamai ghionoaia de pe banda 1 pe intrarea asta, e cam greu, daca nu imposibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pana mea, accidentul e in rromania, mortul tiganos, soselele din ro. In state iti mai spune ala cand vine sa iti construiasca asa: "COAE, esti nebun, cum faci intrare de 1.7562m, cand tie iti vine cameonu' si iti intra in curte. Pe unde iti intra?" Plus ca si ei probabil se mai gandesc si la astea. Plus ca mai au si sosele pe care se poate merge. In rest, stai calm, ca se intampla multe si pe acolo...

 

user89923_pic6138_1218027581.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Prietene LexDee. In "state" mor anual intre 34000 si 35000 de oameni in accidente rutiere exclusiv. Asa ca mai lasane cu ce este ilegal in state .Nu trebuie sa ma crezi pe cuvint , cauta pe google.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pana mea, accidentul e in rromania, mortul tiganos, soselele din ro. In state iti mai spune ala cand vine sa iti construiasca asa: "COAE, esti nebun, cum faci intrare de 1.7562m, cand tie iti vine cameonu' si iti intra in curte. Pe unde iti intra?" Plus ca si ei probabil se mai gandesc si la astea. Plus ca mai au si sosele pe care se poate merge. In rest, stai calm, ca se intampla multe si pe acolo...

 

user89923_pic6138_1218027581.jpg

:10:

 

Prietene Goe. Eu doar te citeam "1.In majoritatea tarilor din europa si in USA si Canada este ilegal sa faci dreapta de pe banda a doua." :tomato:

» Post actualizat in 13 Jun 2015 16:23

Oricum, prea mult flame pentru un Dafinel si un colt de camion. RIP. Unfollow topic.

Goe nu te supara, i-o mi-am zis parerea mea. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu ma supar deloc ,dar fara context a parut un comentariu cam aiurea. Eu am dat exeplul pentru a se intelege destul de clar ca este o regula destul de generala Si pentru ca ma bazez pe ce spun in domeniul asta ca asa imi cistig piinea si sunt la curent cu legislatia din mai multe locuri pentru ca circul permanent si sunt obligat sa le stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă în curbă ai vizibilitate la 50 de metri şi te deplasezi cu o viteză la care pentru oprire ai nevoie de 150 de metri (că nu ştii să frânezi, că eşti pe curbă, etc) cine o fi vinovat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@fast_arrow Întreabă un polițist rutier sau un instructor auto cum se procedează, nu stau cu legislația în mână. Din moment ce ești șofer ar trebui să știi despre ce vorbesc. 100% când ai făcut școala de șoferi ai avut și chestionar pe tema asta. "Cum procedezi dacă ești în spatele unui camion care urmează să vireze la dreapta" parcă asta era întrebarea. ;)

Scuza-ma, cred ca sunt prea subtil...desi incerc sa ma fac explicit ,tutulor'...

Dragii mei, eu sunt toba la chestionare si sculat din somn... nu pe mine trebuie sa ma lamuriti...ati prins ideia. Eu am luat la B in '93 doar 24 de puncte din 26 si in 2006 la sala pentru categ A 26 de puncte. In fiecare an fac chestionare primavara la inceputul sezonului...si citesc legislatia din nou si din nou...ca u

 

Din cate retin, concluzia din topicul respectiv era ca autoritatile nu si-au facut treaba pentru eliminarea materialului de pe sosea, poate gresesc.

Dar aici, nu stiu daca era vreu post apreciativ pentru sofer..

 

ps: la orice accident n-o sa stea politistul sa vada daca a fost soare, daca a fost mazga sau ningea, etc. in pv va scrie ca nu s-a adaptat viteza de deplasare la conditiile de drum..

Da dar noi putem judeca fara patos... cu un vin sec si o apa rece in fata, pentru a trage concluzii pe cat posibil juste folositoare noua si altora ce se dovedesc receptivi...

 

Va rog frumos, sa imi dati articolul de lege sau aliniatul sa vad si eu cum e cu virajul la alte categorii mai mari camioane, TIR-uri, de pe ce banda se executa, ma ajuta cineva ? Vreau sa discutam pe lege Negru pe Alb si m-ati convins! Eu nu cred nici in ruptuil capului ca legea spune ca un camion vireaza de pe banda 2 in nici o situatie, imi inchipui poate doar cu semnal din partea unui tertz de oprire a traficului...Nu stiu, vreau sa vad unde scrie in lege, eu nu imi aduc aminte sa fi invatat asa ceva!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Am spus mai sus ca se tolereaza in anumite situatii dar legal nu se poate face decit cum ai spus , cu ajutor .

» Post actualizat in 13 Jun 2015 17:23

Sunt la munca .Eu nu am chef de cautat acum dar sunt sigur 100/100 de ce spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă în curbă ai vizibilitate la 50 de metri şi te deplasezi cu o viteză la care pentru oprire ai nevoie de 150 de metri (că nu ştii să frânezi, că eşti pe curbă, etc) cine o fi vinovat?

Nu vii cu o noutate ! Deja s-a stabilit, motociclistul, dar eu zic ca a fost totusi sa aibe ghinion cu : camionul pozitionat acolo, soarele din fatza si cu strada aia nenorocita foarte ingusta. Nu mai repetati, eu zic de mult timp ca mai multe elemente duc la producerea unui accident.

Azi m-am certat cu un imputit de vecin, il deranjeaza cand pornesc motorul si il incalzesc cateva minute, trebuia sa plec la drum cu motorul pe la 17 dar s-a amanat. Plecam incarcat de tensiune si draci, putea sa fie un element de acest fel...!? Putea desigur ! Daca pe seara batea soarele din fata razant si unul facea o nefacuta, eu zburand pe sosea sa ma racoresc de draci, o secunda de lipsa concentrare sau privind maci pe camp...dadeati cu RIP? Dadeati !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt sofer de camion, am mers doar cu ceva dube pana in 3T, dar strada nu mi se pare asa de ingust in cat ca trebuie intrat de pe banda 2 cu camion asta mic.Are 2 axe, nu e foarte lung. Poate e pe aici un sofer care merge cu asa ceva care ne poate lamuri pe paza pozelor.

 

Se lovesti din spate nu inseamna ca esti vinovat, nu stiu de ce exista fixul asta la multi. Eu de 2 ori am avut neplacerea sa lovesc o masina aflata in fata mea, si nu am fost vinovat.

Si sunt mai multe exceptii , de exemplu neasigurare la schimbare de directia de mers de catre masina din fata. Un exemplu, daca vin pe autostrada pe banda 2 si se arunca unul de pe banda 1 in fata mea, nu e vina mea. Ala care a schimbat banda avea obligatie sa se asigura.

 

Cum dovedesti?

Ala lovit in spate va sustine ca ai venit ca torpila si te ai proptit in el, iar politaiul nu va complica prea mult lucrurile.

In 99,99 % din cazuri, cel care loveste din spate e declarart vinovat, chiar daca cel din fata a facut o manevra total tampita, imprudenta sau imprevizibila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...