Sari la conținut

BMW GSA sau KTM 990 Adventure


Postări Recomandate

 

 

Eu unul vad problema cam asa...daca zici ca mergi majoritatea timpului cu pasager...

 

Ktm daca iti place cazarea la cort si "soft off road" ...Bmw ul daca iti place "aventura in civilizatie"...nu intru in detalii sau costuri de inttetinere ...cred ca per total sunt cam la fel...eu cumpar moto dupa cum bate inima si nu prea ma uit la cifre si date...(exceptie facand pretul din pacate)...

 

Eram si eu chitit pe 950 adv ...dar am dat mai multa atentie "batranilor"...si o sa ma indrum spre 690 enduro la ce vreau eu sa fac...bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

 

 

KTM:

Avantaje:

- Aspectul de care m-am indragostit;

- Pretul;

- Garda la sol;

- Sunetul produs de cele doua tobe de esapament.

 

Dezavantaje:

- Tramsmisia pe lant.

 

Lucrurile de care nu sunt convins la KTM si am nevoie de sfaturile posesorilor sau fostilor posesori de KTM, sau poate chiar din partea celor care le-au avut pe ambele:

- Protectia la vand la cap, umeri si picioare de care nu sunt convins daca este buna sau nu;

- Fiabilitatea si care sunt hibele motocicletei;

- Costurile de intretinere (daca se poate o comparatie cu ceva);

- Ce ar alege intre cele doua motociclete;

- Pana acum de la KTM cel mai mult mi-a atras atentia cel de 990. Ce sfat mi-ati da vis-a-vis de cel de 1190 (are rotile mai mici, iar protectia la vant mi se pare mai slaba)

- Eu merg 99% din timp cu pasager. Este o motocicleta buna pentru calatorit in doi (cate 7-800 km/zi)?

 

Cu cat mai multe raspunsuri, cu atat mai bine.

 

Multumesc,

Tiberiu

 

Nu-ti trebuie LC8........

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stau nici la cort si nici nu prea ies de pe asfalt, toata treaba sta in ce-mi pot oferi cele doua motoare pe asfalt in conditiile unor drumuri destul de lungi.

 

Daca scot din ecuatie pretul de achizitie (pe care pana la urma il dai o singura data), costurile de operare per total (revizii, consum, consumabile, necesarul de accesorii etc.) sunt aceleasi.

- La GSA costul unei revizii simple, este mai mare, dar se face la 10k in loc de 6k;

- Viteza de croaziera pe autostrada este 150km/h, iar pe drumurile nationale 120km/h si analizand feedback-uri primite mai sus, ma astept la KTM sa consume 7.5 - 8L/100km (pasager si bagaje incluse);

- Consumabilele - aici sunt cam la fel, singura diferenta este la transmisie un lantul trebuie schimbat la ~30k km;

- Accesoriile - la GSA sunt considerabil mai scumpe, dar nu prea ai nevoie sa mai pui in afara de un aparator de far si unul de noroi la roata din spate. La KTM sunt mult mai accesibile, dar ai nevoie de cateva imbunatatiri sa-l personalizezi (parbriz, proiectoare, sa, cutii - poate chiar cele metalice), manere incalzite etc.

 

Astept un test drive si sper sa ma decid cat mai repede ca nu-mi place cand le cantaresc prea mult.

 

Merci,

Tiberiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stau nici la cort si nici nu prea ies de pe asfalt, toata treaba sta in ce-mi pot oferi cele doua motoare pe asfalt in conditiile unor drumuri destul de lungi.

 

Daca scot din ecuatie pretul de achizitie (pe care pana la urma il dai o singura data), costurile de operare per total (revizii, consum, consumabile, necesarul de accesorii etc.) sunt aceleasi.

- La GSA costul unei revizii simple, este mai mare, dar se face la 10k in loc de 6k;

- Viteza de croaziera pe autostrada este 150km/h, iar pe drumurile nationale 120km/h si analizand feedback-uri primite mai sus, ma astept la KTM sa consume 7.5 - 8L/100km (pasager si bagaje incluse);

- Consumabilele - aici sunt cam la fel, singura diferenta este la transmisie un lantul trebuie schimbat la ~30k km;

- Accesoriile - la GSA sunt considerabil mai scumpe, dar nu prea ai nevoie sa mai pui in afara de un aparator de far si unul de noroi la roata din spate. La KTM sunt mult mai accesibile, dar ai nevoie de cateva imbunatatiri sa-l personalizezi (parbriz, proiectoare, sa, cutii - poate chiar cele metalice), manere incalzite etc.

 

Astept un test drive si sper sa ma decid cat mai repede ca nu-mi place cand le cantaresc prea mult.

 

Merci,

Tiberiu

 

fa test drive si vorbeste cu posesorii. sunt multi pe forum care bat campii fara se se fi urcat pe vreuna din motocicletele amintite de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stau nici la cort si nici nu prea ies de pe asfalt, toata treaba sta in ce-mi pot oferi cele doua motoare pe asfalt in conditiile unor drumuri destul de lungi.

Atunci e destul de clar ca ar fi mult mai potrivit pt tine GS/A. Oricum, pe oricare ai lua-o, ma indoiesc sa iti para rau de achizitia facuta (exceptand partea cu intretinerea lantului pe care eu o urasc din toata inima :laugh: ).

Dar, cum zice si Gabyshor, fa si o tura inaite cu ele ca sa stai cu inima impacata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci e destul de clar ca ar fi mult mai potrivit pt tine GS/A. Oricum, pe oricare ai lua-o, ma indoiesc sa iti para rau de achizitia facuta (exceptand partea cu intretinerea lantului pe care eu o urasc din toata inima :laugh: ).

Dar, cum zice si Gabyshor, fa si o tura inaite cu ele ca sa stai cu inima impacata :)

sau faci cum a facut capone :)) 1200 gs si 690 enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

990 e mai spartan si nu ofera confort la drumuri lungi/viteze peste 100. Daca mergi 90% cu pasager nici nu te vei aventura in off, deci irosesti un ktm minunat aiurea. Acum la modul serios pentru ce ai tu nevoie nici nu incape indoiala GSA. Motivele deja s-au spus si probabil mai sunt cateva....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar GS. GSA nu-si merita diferenta. Cat despre umilul KTM e slab ca putere livrata pana in 10000 de ture, se strica repede si e si urata. Plus ca are suspensia proasta si consuma mult.

( cand ma satur de Dakar, imi iau 990).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca este o motocicleta mai speciala si imi place foarte mult cum arata, mi-am cam scos din calcul KTM-ul pe considerente de conform redus, fiabilitate, consum, lant, protectie la vant. Pentru o diferente de aprox 3000 euro, prefer GSA.

 

Merci pentru sfaturi.

 

Tiberiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu iesi de pe sosea, orienteaza-te spre o mobra strict pentru sosea, sunt destule...dpmdv te-ai orientat gresit spre ambele mobre. Aparator noroi+far+asfalt+...??? nu se leaga...hotaraste-te ce vrei sa faci cu utilajul totusi... Inainte ai avut v-strom? ce nu ti-a placut la el?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tibi, stiu ca nu e frumos ce fac dar sint curios, gs-ul normal de ce nu e pe lista, de ce vrei neaparat gsa-ul?

 

Asta este o intrebare pe care mi-o pun si eu cand vad ca in 99% din cazuri (aici pe forum) toata lumea vorbeste de GSA ca si cum GS (care este de fapt modelul de baza iar GSA doar un derivat din GS) nici n-ar exista. Si se plang apoi ca e prea greu (eventual il compara cu modele concurente ale GS-ului) sau, si mai rau, multi nu resusesc sa ajunga cu picioarele jos, GSA fiind recomandat in mode firesc celor cu o inaltime minima de 1,85m.

» Post actualizat in 22 Jul 2015 16:40

mie sincer gsa-ul mi s-a parut inutil de mare si greu.

nu ma duc in desert sau prin cine stie ce zone sa am nevoie de un rezervor 30 L de benzina..

plus greutatea pe offroad...

eu am optat pentru un gs normal, cu parbriz de adv si roti spitate. sunt mega multumit.

 

De acord! Doar cu mentiunea ca atat la LC cat si la precedentul am fost cel mai fericit cu parbriz low (ambele de la Wunderlich). La LC am avut parbriz de Adv un weekend si a fost un chin pentru mine.

» Post actualizat in 22 Jul 2015 16:53

Nu stau nici la cort si nici nu prea ies de pe asfalt, toata treaba sta in ce-mi pot oferi cele doua motoare pe asfalt in conditiile unor drumuri destul de lungi.

 

Daca scot din ecuatie pretul de achizitie (pe care pana la urma il dai o singura data), costurile de operare per total (revizii, consum, consumabile, necesarul de accesorii etc.) sunt aceleasi.

- La GSA costul unei revizii simple, este mai mare, dar se face la 10k in loc de 6k;

- Viteza de croaziera pe autostrada este 150km/h, iar pe drumurile nationale 120km/h si analizand feedback-uri primite mai sus, ma astept la KTM sa consume 7.5 - 8L/100km (pasager si bagaje incluse);

- Consumabilele - aici sunt cam la fel, singura diferenta este la transmisie un lantul trebuie schimbat la ~30k km;

- Accesoriile - la GSA sunt considerabil mai scumpe, dar nu prea ai nevoie sa mai pui in afara de un aparator de far si unul de noroi la roata din spate. La KTM sunt mult mai accesibile, dar ai nevoie de cateva imbunatatiri sa-l personalizezi (parbriz, proiectoare, sa, cutii - poate chiar cele metalice), manere incalzite etc.

 

Astept un test drive si sper sa ma decid cat mai repede ca nu-mi place cand le cantaresc prea mult.

 

990 nu are roata de 21" pe fata? Daca nu prea iesi in off, de ce ai vrea sa ai roata de 21" care in curbe (pe alea mergi cu siguranta :D ) este clar un dezavantaj?

 

Cand vorbesti de pret de achizitie, nu uita sa te gandesti ca vine mai devreme sau mai tarziu si ziua revanzarii. Si diferenta se mentine...

 

La vitezele pomenite de tine, in medie, BMW cam greu sare de 6L/100, chiar si cu bagaj si pasager.

 

Cand vorbesti de accesorii, mi-e greu sa cred ca de aceeasi calitate (de la aceeasi firma) difera pretul accesoriilor.

Personal la GSA/A singurele accesorii necesare mi se par scutul enduro (protejeaza mult mai "cuprinzator" decat cel original si talpa de cric. Presupunand ca un crashbar si protectii de cilindri exista deja (standard la GSA)... Si, mai ales daca umbli cu pasager, inteleg protectia la roata spate. Restul mi se par aberatii si bani cheltuiti prosteste. Ca de exemplu protectia de far... cam cate faruri ai vazut sparte?? In schimb, cu siguranta iti afecteaza lumina farului, motiv pt care in tarile civilizate este interzisa pe drumurile publice. Ah, si proiectoarele merita clar! Doar ca la GS poti gasi sau pune originale cu LED, la GSA (si acolo au fost totusi optionale) doar cu bec ordinar.

» Post actualizat in 22 Jul 2015 17:01

de-asta nu am vrut nici eu modelul nou.

 

Asta-i aia cu vulpea... si eu am incercat sa ma mint singur dar, desi dohc-ul meu avea numai doi ani si era impecabil, dupa ce am facut testul cu LC-ul, mi-am dat seama ca ma mint singur. Nu se compara! Si asta simti de cand te urci pe ea si vezi cat de usor se manevreaza amgreiajul si acceleratia... apoi motorul, suspensia si muuulte altele!

Singurul lucru pe care il regret enorm de la cel vechi este semnalizarea... si poate cutia functiona ceva mai rafinat. Dar pe langa plusuri astea sunt nimicuri.

» Post actualizat in 22 Jul 2015 17:07

GSA:

Avantaje:

 

La GS/A mai poti adazga reteaua de service (cred ca nu se compara in Europa numarul de service-uri specializate).

 

Apoi, toate optiunile cu care gasesti (chiar daca multe au fost optionale) GS/A-ul: ESA (de vis, mai alez daca alternezi cu/fara pasager), RDC ca sa nu mai verifici mereu presiunea in roti, manere incalzite au 99,9%, controlul tractiunii decuplabil in doua trepte (nu stiu daca 990 a avut asa ceva) etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar ca topicul a fost un troll, omul are nevoie doar de o scuza pentru momentul cand o sa vada ca motorul ales nu-i place :)

 

Ca sa fiu serios acum, sa-ti dau ceva numere proaspete: am schimbat lantul saptamana trecuta la 990 adv care avea 43000km, unii zic ca trebuia mai devreme sa fac asta dar lantul era inca bun numai ca ma pregatesc de un drum de 15k si am zis sa o fac si pe-asta. Sa-ti zic si cat e ora de manopera la reprezentanta: 100RON. Poate te ajuta la calcule.

 

Bogdan

Editat de motosilent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge bine si BMW ul...imi aduc aminte cum am luat prima mobra...am dat vreo 2000 de euro unui prieten din Italia si l am rugat sa imi ia o mobra, aveam manusi si o geaca moto deja...dupa 2 luni ma anunța ca mi luat de la o licitație un fjr 1300 din 2001 cu 29 mii km cu farul spart, căzut pe dreapta , nu rau..etc cu 1800 euro..

Acu 2 ani plec in Italia dupa un gsa 2010 tot la o licitație, pleca de la 5000 euro..dar 100 de italieni si cu mine am licitat pana la 10500 si bineînțeles ca nu am câștigat eu..asa ca am intrat intrun show-room BMW cu modele second hand si noi, sa vin cu ceva acasă, si printre honda,kawa si 1150 gs era si un singur ktm 990 adv s..care a vrut sa vina cu mine.

Deci, mie mi sa potrivit zicala ca defapt mobra te alege pe tine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

990 nu are roata de 21" pe fata? Daca nu prea iesi in off, de ce ai vrea sa ai roata de 21" care in curbe (pe alea mergi cu siguranta :D ) este clar un dezavantaj?

 

real si matematic dupa ce ai pus guma pe ea, diferenta nu mai este de la 21 la 19... do the math ;) 90/90/21 vs 110/80/19... la diametru nu mai iese aceeasi ratie ca 21 vs 19 o data puse gumele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

real si matematic dupa ce ai pus guma pe ea, diferenta nu mai este de la 21 la 19... do the math ;) 90/90/21 vs 110/80/19... la diametru nu mai iese aceeasi ratie ca 21 vs 19 o data puse gumele.

alex ...stie!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

215.34 vs 224.26 adica in loc de un mare 10.5% de la 19 la 21 e de fapt un 4.14% diferenta..


» Post actualizat in 22 Jul 2015 20:34

alex ...stie!!

 

tu m-ai facut sa fac calculul... raul stie. :)


» Post actualizat in 22 Jul 2015 20:36

ok, ok, e mai lat cauciucul, altfel bombat dar pe statistica de baza, diametru roata... nah ca nu-i ce crede lumea.


» Post actualizat in 22 Jul 2015 20:37

alex ...stie!!

 

bah, iar honda? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

real si matematic dupa ce ai pus guma pe ea, diferenta nu mai este de la 21 la 19... do the math ;) 90/90/21 vs 110/80/19... la diametru nu mai iese aceeasi ratie ca 21 vs 19 o data puse gumele.

 

 

Băi cârcotașule 21 cere crampoane, pe când 19 merge un stradal. Ia mai pune un 4 cm minim la 21 și zi și mie cum stăm cu raportul, ca la ora asta nu computez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băi cârcotașule 21 cere crampoane, pe când 19 merge un stradal. Ia mai pune un 4 cm minim la 21 și zi și mie cum stăm cu raportul, ca la ora asta nu computez.

 

aham, alta preconceptie... ia pune tu shubleru pe orice guma care ti se da tie de 140 si are crampoane... daca sare shubleru de 132 imi fac mea culpa si dau o limonada. ca moteretistii nu beau alcoohol :)

» Post actualizat in 22 Jul 2015 20:41

daca da cramponatu cat zice latime, beau si eu limonada!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...