Jump to content

Recommended Posts

Salut! Am cumparat vara asta o motocicleta R6 din 2010. A fost adusa din italia de o firma din cluj SERMOTO. Am cumparat-o in iunie si in octombrie i-am facut test de compresie ca incepuse sa mearga prost.Cand am facut testul de compresie am gasit la pistonul 3, 2,5-3 psi.Nici nu am mai continuat sa-i verific pe ceilalti. Asadar am inceput sa o desfac,am dat motorul jos ...am inceput cu chiuloasa,i-am facut testul de etanseitate(curgea benzina in primele secunde),am rectificat supapele dupa care le-am rodat(am facut apoi testul cu benzina si intr-un sfarsit nu a mai umezit). Am continuat cu pistoanele ...in capul chiuloasei am avut lovituri de la segmentii rupti si aruncati iar cand m-am uitat mai atent pe cilindrii la cilindru 1 si 4 sunt rizuri mari care nu cred ca ar putea fi scosi prin honuire(nu ar mai ramane strat deloc) ceilalti 2 par a fi buni,nu prezinta zgarieturi. In prima instanta m-am gandit sa ii busez,camasa de fonta,honuita,pistoane etc. Intre timp m-am mai informat si am aflat ca nu ar fi ceva de durata(coeficienti de dilatare,frecare,racire,uzura prematura,etc.) sperand sa gasesc un bloc motor cu cilindrii buni,dar am inteles ca blocul motor vine pereche cu carterul si nu s-ar potrivi.Am aflat ca stratul cilindrilor e din nikasil si ar putea fi refacut. Am mare nevoie de ajutor si indrumari,e prima motocicleta,lucrez in domeniu mecanic dar e prima data cand lucrez la o motocicleta.

 

Orice sfat din partea cuiva care stie sau a trecut prin astfel de probleme m-ar ajuta foarte mult.

am atasat cateva poze cu pistoanele de pe cilindrii 1 si 4

post-92422-0-05396200-1451484474_thumb.jpg

post-92422-0-70129100-1451484474_thumb.jpg

post-92422-0-34927300-1451484475_thumb.jpg

post-92422-0-99199300-1451484475_thumb.jpg

post-92422-0-62236000-1451484476_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

sfatul meu , alt motor! (propulsor) , acolo e vorba de inlocuit pistoane segmenti , garnituri , plus ca daca asa arata motorul imi imaginez ca nici distributia nu-i prea grozava , ar trebui sa gaesti un motor cat de cat bun in vreo 300-400 de euro , oricum faina reclama isi fac baietii , nu i-ai sunat sa le spui ce s-a intamplat?

Link to post
Share on other sites

Omul a demontat motorul.

Parerea mea este ca isi poate lua la revedere de la garantie.

Undeva din ce stiu eu spunea ca poti sa il repari la orice service si iti le dai devizul lor.

Deci discuti cu ei te duci intr-un service si nu au de unde sa stie ca a desfacut el motorul.

Link to post
Share on other sites

Mentalitate de roman...ce conteaza cine a desfacut motorul? Important e ca motorul nu functiona corespunzator si a fost diagnosticat cu compresie inexistenta.

In ceea ce priveste reparatia, cred ca depaseste pretul unui motor SH, dar macar ai garantia ca motorul o sa fie la cei mai buni parametrii dupa reparatie.

Situatia se rezolva, cei de la Ser Moto daca vor sa se mentina in businessul asta, trebuie sa suporte reparatia. In rest sunt povesti...

Link to post
Share on other sites

Mentalitate de roman...ce conteaza cine a desfacut motorul? Important e ca motorul nu functiona corespunzator si a fost diagnosticat cu compresie inexistenta.

In ceea ce priveste reparatia, cred ca depaseste pretul unui motor SH, dar macar ai garantia ca motorul o sa fie la cei mai buni parametrii dupa reparatie.

Situatia se rezolva, cei de la Ser Moto daca vor sa se mentina in businessul asta, trebuie sa suporte reparatia. In rest sunt povesti...

Nu e chiar asa....Daca eu stiu ce fac cine ma opreste sa il desfac? Faptul ca nu pot scoate deviz pentru asta e altceva.

Atata timp cat e in garantie ii obliga pe ei sa il repare/inlocuiasca.

Faptul ca e posibil sa dea vina pe posesor e altceva, dar nu e bine deloc pentru business-ul lor.

Si daca ai sa dai un search pe forum despre cei de la Ser Moto ai sa vezi ca numai de "bine" ii vorbeste lumea....

Link to post
Share on other sites

Asta e ca si aia cu garantia care se ofera doar daca ai ambalajul original :)) O tampenie care s-a scos de curand, prin lege.

Oricum, SerMoto daca nu vor sa faca reparatia e treaba lor, gasesc motive nenumarate ca sa refuze. Daca aleg insa sa repare motorul, e deja capital de imagine, iar pe viitor vor avea de castigat.

Link to post
Share on other sites

In primul rand, la cum ai postat, si la faptul ca ai facut motorul bucati (stiind ce faci) demonstreaza ca stii meserie. Insa ce nu pot intelege nici in ruptul capului de ce daca ai cumparat un motor seccond pe care ai minim 6 luni garantie si ai observat probleme grave la motor dupa mai putin de 6 luni, nu ai pus prima data mana pe telefon sa ii intrebi cum au de gand SA ITI REZOLVE PROBLEMA.

Nu stiu sermoto, nu stiu daca sunt rai sau buni (desi imi amintesc ca am mai citit un caz in care un coforumist spunea ca a vazut scoasa la vanzare o motocicleta vanduta de el mai demult, insa cu km mai putini) insa pentru situatii din acestea prima data se ia calea dialogului si a gasirii unei solutii amiabile.

Daca asa nu se rezolva sunt persoane de la "diverse institutii de stat" specializate in astfel de spetze, care pot fi mult mai persuasive prin natura meseriei lor...

 

Altfel statea situatia daca cumparai un motor vechi sau foarte vechi de la o persoana fizica si pateai asta, altfel sta daca ai luat un motor de la o firma, si mai mult decat atat motorul are doar 5 ani. Iti dai seama cam ce a tras de el pe circuit de a ajuns intr-o perioada asa scurta sa fie in halul acesta de distrus.

Si daca motorul este in halul acesta, cine stie in ce stare sunt celelalte componente (cutie, ambreiaj, suspensii, frane, etc).

 

Alt lucru le care nu il pot intelege este de ce fiind atat de bine pregatit nu te-ai gandit sa ii faci testul de compresie chiar in momentul achizitionarii?

 

In concluzie: suna-i, explica-le politicos situatia si incercati sa ajungeti la o solutie impreuna. Asa rezolva problema un om de omenie cu un alt om de omenie. Daca asa nu merge ai si alte solutii, insa cea in care iti rezolvi problema in regim propriu ar trebui sa fie ultima de pe lista.

Link to post
Share on other sites

La auto am bucsat cu fonta mai multe blocuri cu Nikasil, prima oara prin '99 la BMW E39 523, masina de 3 ani atunci la care nu se baga nimeni, abia l-am convins pe cel care imi facea atunci prelucrarile sa o faca pe raspunderea mea, era ~5000$ un shortblock nou, sh nu gaseai (decat poate la fel de dus). A mers mult si bine cu camasi, segmenti noi si garnituri. Stiu motoare de curse lucrate la fel, au puteri si ture f mari, deci ar trebui sa mearga si la mobra. In Bucuresti nu as merge decat la Rune - au utilajele si omul de la Caprita, am facut zeci de motoare la el si am fost 100% multumit.

Dar subscriu la ce au scris colegii ref la garantie! Am cautat si eu mobra vreo 2 luni si am vazut anunturile lor in care invariabil scrie "garantie, test compresie la cerere". Nu i-am contactat din cauza celor +450km care ma despart de ei si cele cateva sute de € diferenta intre bugetul meu si pretul lor la modelul pe care mi l-am dorit.

Later edit: acum vad ca ai si pistoanele ciufulite, deci se complica rau treaba... Pare sa fi avut ceva detonatii dupa ce se vede.

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Stai cuminte cu bucsatul, o sa tina mai putin de 500 km! La masina e alta treaba insa la motociclete nu rezista. Singura solutie alt motor sau daca te intelegi cu ei dar ceea ce nu prea cred, or sa dea vina pe tine si uite asa ramai si cu mobra praf si cu banii pierduti!

Link to post
Share on other sites

 

Stai cuminte cu bucsatul, o sa tina mai putin de 500 km! La masina e alta treaba insa la motociclete nu rezista.

Poti argumenta? Nu de alta dar merge de 3 seoane un motor de curse cu aproape 150cp/litru si 10000rpm. Aluminiu, bucsat cu fonta. Culmea, a fost desfacut acum o luna si e parfum! Edited by john17
Link to post
Share on other sites

De curiozitate, cat ai platit pentru motocicleta?

Nu e un comentariu cu scop rautacios, doar ca si pe mine ma bate gandul de un R6 2008+ si eram curios in ce zona de pret ti-au adus ei.

Link to post
Share on other sites

Inca un exemplu, al nspelea care demonstreaza ca modelele R6 2006+ trebuie servisate destul de des. Motocicleta a fost data pe circuit , cind deja proprietarul stia ca se apropie momentul servisarii propulsorului, a vindut-o si un "nefericit" a luat teapa.

Edited by JAGI
Link to post
Share on other sites

Daca tot se discuta aici de motoarele de 1000,imi puteti spune si mie va rog,ce stiti despre motorul de FZ1S,an fabricatie 2006-2010.Ma intereseaza fiabilitatea,consum si apropo care sunt valorile de compresie pe fiecare cilindru?.Va multumesc,

 

La Multi Ani!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...