motosilent Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Salut, am o problema, s-a rupt un prezon de la o evacuare la motorul meu. Am incercat cu incalzire, lubrifiere, etc, se pare ca e intepenit rau mai ales ca in zona a fost tot timpul apa care ajungea de pe roata din fata. Atasez si o poza. Stie cineva un meserias/service care sa poata scoate prezonul, in Bucuresti, eventual acasa in garaj? Multumesc, Bogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 (editat) Vorbeste cu cristi dinamita. Sigur te poate ajuta Editat Ianuarie 20, 2016 de G B V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Cu ce ai incalzit? Cand am patit asa ceva la Kawasaki am fost nevoit sa refac gaura, era foarte bine sudat prezon. Am gaurit, refacut filet, montat prezon nou. Dar aveam mai mult material acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Ai avut noroc, nu s-a rupt de la "fata" blocului, era mai distractiv. Bate usor cu ciocanul in prezon, axial, ca sa se dezlipeasca apoi sudeaza electric o piulita. Incearca sa desurubezi dar nu forta. Mai bati un pic, incerci din nou si tot asa. Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 tai la fata prezonul,cu atentie dai o gaura cu un burghiu mic de 2-3 mm si maresti pana la unul de 7(prezonul pare de 8)apoi bagi tarod si refaci filetul,eu am patit la axul de la pinion ,s-a rupt surubul chiar la fata,dar am reusit cum am zis mai sus,al meu avea si loctite pe el ,deci la fel de greu de scos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Salut, am o problema, s-a rupt un prezon de la o evacuare la motorul meu. Am incercat cu incalzire, lubrifiere, etc, se pare ca e intepenit rau mai ales ca in zona a fost tot timpul apa care ajungea de pe roata din fata. Atasez si o poza. Stie cineva un meserias/service care sa poata scoate prezonul, in Bucuresti, eventual acasa in garaj? Multumesc, Bogdan Te-ai grabit un pic cu patentul. Solutia este cea indicata de PoliBuc: se punea o piulita pe care o sudai de prezon si usor usor desfaceai. Nici acuma nu este critic. Pune o piulita pe ce a mai ramas, o sudezi si incerci sa desfaci. Incazitul ajuta, dar tu cu ce ai incercat? iti trebuie ceva sanatos. Am desfacut un astfel de prezon blocat intr-un bloc de motor de Mercedes. Dupa piulita a mers fara incalzire. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Salut, am o problema, s-a rupt un prezon de la o evacuare la motorul meu. Am incercat cu incalzire, lubrifiere, etc, se pare ca e intepenit rau mai ales ca in zona a fost tot timpul apa care ajungea de pe roata din fata. Atasez si o poza. Stie cineva un meserias/service care sa poata scoate prezonul, in Bucuresti, eventual acasa in garaj? Multumesc, Bogdan Sunt doua situatii: 1. il poti extrage cu sudura sau, 2. este prea gripat ca sa poata fi dat afara cu piulita sudata peste si se extrage prin gaurire si re-filetare (recomand insertie). metoda asta e mai anevoioasa dar da rezultate intotdeauna. Am extras pana acum destul de multe prezoane intepenite asa (intre 50 si 100). la re-montare se foloseste obligatoriu vaselina cu cupru pe filet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 @ motosilent In ce zona stai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosilent Postat Ianuarie 20, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2016 Cu ce ai incalzit? Cand am patit asa ceva la Kawasaki am fost nevoit sa refac gaura, era foarte bine sudat prezon. Am gaurit, refacut filet, montat prezon nou. Dar aveam mai mult material acolo. Am incalzit cu o lampa cu gaz si l-am batut axial insa nu s-a miscat. Nu vreau sa incalzesc mai mult pentru ca e garnitura de chiuloasa chiar sub prezon si nu vreau sa o distrug. Da, nu e mult material acolo. Bogdan » Post actualizat in 20 Jan 2016 09:19 @ motosilent In ce zona stai? Saftica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Cu lampa pe gaz nu prea reusesti sa incalzesti ceva acolo. Trebuie oxi/acetilena. Daca sudezi o piulita pe prezon se incalzeste mult si asa, poate ai noroc. Sau gaurit si refacut filet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 (editat) Nu te apuca tu sa dai gaura, lasa pe cineva care a mai facut asta cu succes. Am stricat partial asa un filet, dar era o piesa mult mai usor si ieftin de inlocuit decat ce ai tu acolo. Puteam sa jur ca bormasina este orientata axial, dar nu a fost Editat Ianuarie 20, 2016 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 (editat) Cum au zis colegii cel mai usor e cu sudura, sudezi o piulita si de la temperatura mare ar trebui sa se dilate materialul, o sa se rupa sudura de 2-3 ori dar o sa se desfaca, asa am scos zeci de suruburi. Tu mai ai o optiune din cate vad, ai alte doua gauri, le filetezi pe acelea daca prinderea galeriei pe motor se face cu colier si nu cu flansa sudata. spor Editat Ianuarie 20, 2016 de alex_dr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4mihai Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Merge scos cu bormasina, cu spiral mic ca sa nu strici filetul in cazul in care iti "tremura" mana. Ca idee, dupa ce patrunde spiralul, o sa se rupa intreg surubul cand o sa incerci sa il scoti desfiletand normal. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosilent Postat Ianuarie 20, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2016 Salut, multumesc tuturor celor care mi-au raspuns. Pasii urmatori ii vad asa incat sa nu ajung sa tai partea de surub care a ramasa afara pana nu am incercat toate posibilitatile: 1. sudez piulita si incerc sa desfac, daca nu merge tai cu flex-ul la nivelul chiuloasei (daca mai am ce) si-l fac neted pentru pasii urmatori 2. gaura cu burghiu mic, centrat, care sa se apropie de filetul original. Dupa care refacut filetul cu tarod. 3. mai e solutia cu extractoare de suruburi dar am inteles ca pot sa se rupa si sa ramana acolo bucata care e un otel mai tare decat cel al surubului. A folosit cineva extractoare de la Unior? Sunt bune de ceva: http://www.emag.ro/set-extractor-suruburi-rupte-unior-616820/pd/D7MVGBBBM/ 4. pot folosi cele doua gauri suplimentare (a observat si alex_dr) la care sa le fac filet. Flansa de pe evacuare se roteste. Filetul e de 8 iar gaurile masurate aseara sunt de 7. Asta ar fi ultima solutie. Chiar cumparasem unsoare pe baza de cupru pentru a da pe filete cand montam galeriile la loc insa n-am avut noroc la desfacere. Cum spuneam in postul initial, caut pe cineva care se pricepe la asta si are si sculele necesare. Bogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 (editat) Nu folosi extractor in surubul gripat. Eficienta zero. Daca nu functioneaza cu sudura iti recomand sa bagi insertie (helycoil) pe gaura pentru ca sunt sanse mari ca vechiul filet sa se distruga. Unele suruburi infiletate in aliajele de aluminiu au prostul obicei sa ia pe ele spire de filet interior. Eu te pot ajuta cu setul de operatiuni fara sudura. Zona gara Obor. Spor la treaba! Inca ceva: cum stai cu accesul in zona respectiva? Ai loc sa folosesti o bormasina? Editat Ianuarie 20, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 sa crestezi cu un flex un canal in care sa bagi surubelnita si cu ea sa desfaci prezonul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 (editat) Acu' daca tot este iarna putem intinde discutia, sa vedem si alte metode un pic mai elaborate. Una ar fi sa tai cu bomfraieru", in acel "motz", un cap de surubelnita si sa folosesti scula asta, 10003903, de pe Louis. Surubelnita de impact, pui capul aferent si bati in ea. Are un sistem care, in momentul impactului produce si o miscare de rotatie (in ambele sensuri, optional). Nu merge, s-a rupt capul acela, incercam altceva. Tai acel cap la fata, dai gaura mai mica decat prezonul si folosesti extractor, vad ca iti este cunoscuta metoda. Metoda cu refacerea filetului ar fi de preferat sa o faci folosind "filete" ca acestea, 10002571, tot de pe Louis, metoda de care a pomenit si Cezar. Nu fac reclama Louis dar aici le-am gasit gramada pentru poze. Sun convins ca le poti gasi si prin alte parti mai ieftine. Ramane cum am stabilit: SUCCES Editat Ianuarie 20, 2016 de PoliBuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 sa crestezi cu un flex un canal in care sa bagi surubelnita si cu ea sa desfaci prezonul. Una ar fi sa tai cu bomfraieru", in acel "motz", un cap de surubelnita si sa folosesti scula asta, 10003903, de pe Louis. Surubelnita de impact, pui capul aferent si bati in ea. Are un sistem care, in momentul impactului produce si o miscare de rotatie (in ambele sensuri, optional). Daca imi permiteti, metoda nu functioneaza niciodata intr-un prezon gripat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Eu am scos cu ajutorul surubelnitei de impact un surub bagat cu japca (pasuri diferite). Cat despre eficienta metodei ... merita incercat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosilent Postat Ianuarie 20, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2016 Nu folosi extractor in surubul gripat. Eficienta zero. Daca nu functioneaza cu sudura iti recomand sa bagi insertie (helycoil) pe gaura pentru ca sunt sanse mari ca vechiul filet sa se distruga. Unele suruburi infiletate in aliajele de aluminiu au prostul obicei sa ia pe ele spire de filet interior. Eu te pot ajuta cu setul de operatiuni fara sudura. Zona gara Obor. Spor la treaba! Inca ceva: cum stai cu accesul in zona respectiva? Ai loc sa folosesti o bormasina? Este loc sa se dea gaura cu o bormasina » Post actualizat in 20 Jan 2016 15:30 Acu' daca tot este iarna putem intinde discutia, sa vedem si alte metode un pic mai elaborate. Una ar fi sa tai cu bomfraieru", in acel "motz", un cap de surubelnita si sa folosesti scula asta, 10003903, de pe Louis. Surubelnita de impact, pui capul aferent si bati in ea. Are un sistem care, in momentul impactului produce si o miscare de rotatie (in ambele sensuri, optional). Nu merge, s-a rupt capul acela, incercam altceva. Tai acel cap la fata, dai gaura mai mica decat prezonul si folosesti extractor, vad ca iti este cunoscuta metoda. Metoda cu refacerea filetului ar fi de preferat sa o faci folosind "filete" ca acestea, 10002571, tot de pe Louis, metoda de care a pomenit si Cezar. Nu fac reclama Louis dar aici le-am gasit gramada pentru poze. Sun convins ca le poti gasi si prin alte parti mai ieftine. Ramane cum am stabilit: SUCCES La cat am tras cu un cleste serios, lung de 40cm si nu s-a miscat deloc, eu zic ca solutia cu surubelnita nu are mari sanse in cazul acesta. Stiu solutia cu helycoil insa nu am aplicat-o si nu stiu cu ce diametru trebuie sa dau gaura pentru a functiona cum trebuie. Nu exista foarte mult material si nu as vrea sa subtiez foarte mult zona de aluminiu. O sa ma uit ce zic in documentatia helycoil. Bogdan Bogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 (editat) Este loc sa se dea gaura cu o bormasina » Post actualizat in 20 Jan 2016 15:30 La cat am tras cu un cleste serios, lung de 40cm si nu s-a miscat deloc, eu zic ca solutia cu surubelnita nu are mari sanse in cazul acesta. Stiu solutia cu helycoil insa nu am aplicat-o si nu stiu cu ce diametru trebuie sa dau gaura pentru a functiona cum trebuie. Nu exista foarte mult material si nu as vrea sa subtiez foarte mult zona de aluminiu. O sa ma uit ce zic in documentatia helycoil. Bogdan Bogdan Stai linistit ca ai suficient material sa bagi insertie. Gaura primara pentru insertie M8 este de 8.3 Editat Ianuarie 20, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 20, 2016 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2016 Sudeaza o piulita, inclazeste prezonul si o sa-si dea drumul usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 helycoil pentru m8 este de m10 gresesc? si eu cred ca gauritul e solutia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 Motosilent, nu este o surubelnita obisnuita. Bati cu ciocanul in ea si capul are o miscare de rotatie in momentul impactului. Vezi pe Louis poza, este o scula interesanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 20, 2016 Share Postat Ianuarie 20, 2016 1. Piulita sudata Daca nu merge repeti, eventual incalzesti simultan si bosajul in care e bagat surubul, mai bati in el (lateral in bosaj si in capul surubului). 2. Presupunand ca 1 da gres nu iti ramane decat sa dai gaura. Greu de dat pe centru, oricate ghidaje ai face, e preferabil sa ai o mana experimantata. Functie de cum iese gaura si ce ramane acolo bagi sau nu Helicoil. Surubelnita cu impact e fix pix in cazul de fata. Treaba cu piulita sudata da rezultate de regula, dar recent m-am confruntat cu un surub care n-a vrut sa iasa si pace desi am sudat ~10 piulite si am incalzit si bosajul de Al cu autogenul (era o cutie de viteze de Ford)... Pana la urma am gaurit ~3h, am majorat de la M10 la M12 si aia a fost. Succesuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.