Sari la conținut

Debit ulei vs presiune ulei_uzura motor


dedant68
 Share

Postări Recomandate

 

La R6 ala daca pompa a impins mai mult ulei decat s-a putut intoarce aia 700ml in plus rezolva si nu prea. Daca regimul la care mai mult urca decat coboara se mentine mai mult, la un moment dat tot uleiul va fi iar sus si va mai crapa o data! Oricum mult ulei in chiulasa va perturba circulatia gazelor de carter si puterea se va diminua, la un moment dat va vomita pe epurator - in admisie, pe jos sau poate pe roata.

 

Oare cei 700 ml in plus nu cresc presiunea in carter ?

Nu ar fi fost mai simpla largirea orificiului de intoarcere al uleiului sau conducta atidionala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 95
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oare cei 700 ml in plus nu cresc presiunea in carter ?

Nu ar fi fost mai simpla largirea orificiului de intoarcere al uleiului sau conducta atidionala?

 

De aici s-a pornit dezbaterea, si uite s-a ajuns la 'extractii petroliere" la 100m :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea eu am asigurare la ambele dar n-am ITP.

 

Daca aveam peste 90 ani, la zx 12 imi iese cu 110 lei pe 6 luni, asa bag 190 :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

De aici s-a pornit dezbaterea, si uite s-a ajuns la 'extractii petroliere" la 100m :D

Presiunea in carter e nedorita si e altceva decat presiunea uleiului! Nu mai stim de la ce am pornit?

» Post actualizat in 08 Feb 2016 19:48

Oare cei 700 ml in plus nu cresc presiunea in carter ?

Nu ar fi fost mai simpla largirea orificiului de intoarcere al uleiului sau conducta atidionala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea in carter e nedorita si e altceva decat presiunea uleiului! Nu mai stim de la ce am pornit?

» Post actualizat in 08 Feb 2016 19:48

Depinde ce motor ai, de exemplu daca ai 4 in linie, nu ai probleme cu presiunea in carter.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu te referi la volumul variabil (de la boxere de exemplu), eu ma refer la presiunea "de sub piston" in general. Care pe langa ca forteaza etansarile si face sa iasa uleiul mai are si alte efecte.

Si ca sa aduc iarasi vorba de cotetzul ala al meu, i-am pus un device care aspira din epurator. O sa radeti, dar aduce niste CP! Cum - sa explice savantii, eu am probat doar pe stand cu si fara el :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am dat 420 pe ambele una de 125 alta de 400 pe un an la euroins incepand de la 31dec2015.

 

las ca vine o pagina de calcule in curand care demo ca ai dat prea mult sau aiurea... dar euroins? la aia nu faci degeaba? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

las ca vine o pagina de calcule in curand care demo ca ai dat prea mult sau aiurea... dar euroins? la aia nu faci degeaba? :D

Pai nu e problema mea, oricum n-am de gand sa lovesc pe nimeni :P

Fa-ti la Tiriac ca sa te simti bine.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Periodic dau de câte un topic fascinant, date fiind premizele, fie ele teoretice sau practice.
Bref, ce avem noi "aicia"?
Nu-i aşa că atunci când crestem volumul uleiului din baie (10%), presiunea creşte ameţitor (23%)?
Ete că nu-i deloc aşa!
Volum total ulei, volum ulei din totalitatea canalelor sistemului de ungere, secţiune de curgere, secţiunea de stropire (vilbrochen: fusuri, manetoane), vâscozitate la rece şi la cald...etc.
Pompa de ulei este de tip mecanic, debitul este calculat, în condiţii de "sunt nouă, n-am uzură", în funcţie de volumul deplasat de pinioane pe unitate de timp (deci variabilă funţie de turaţie). Gabaritul pompei este proiectat în funcţie de necesităţiile motorului (debit relanti, debit sarcină maximă proiectată).
Există 3 supape de siguranţă: 1.de by-pass (la nivelul filtrului, pentru by-pass-area debitului în caz de colmatare), 2.de suprapresiune (pentru stabilirea presiunii maxime), 3. de antireflux, pentru combaterea golirii rampelor
Volumul total de ulei se stabileşte în funcţie de volumul circulant în canalizaţii/unitate de volum... de ce? Se consideră că motivul degrării uleiului este supunerea la forţe mecanice (presiune în peliculă), termice (pereţi cilindru, piston) chimice (expunere la produşi rezultati din ardere. Primele 2 sunt periodice, deci ciclice. Formula: volum total/volum circulant per unitate timp ...rezultă număr de pasaje- uleiul se schimbă la un număr mediu stabilit de pasaje.
Mai sunt o puzderie de "chestii" de discutat, pe cazuri specifice, despre ungerea motorului.
Ce devine clar este că suplimentarea cu 10% a volumului de ulei va duce la creşterea presiunii cu 23% imediat după descoperirea, făcută de savanţii britanici, evident, a interconexiunilor practice între coada Joienei şi cheia primăriei, oricare ar fi ea!

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Periodic dau de câte un topic fascinant, date fiind premizele, fie ele teoretice sau practice.

Mai sapa si o sa gasesti destule chestii interesante ca de exemplu daca scade temperatura cu 20-30C iti scade si presiunea in anvelope cu pana la 1bar.

 

Pompa este volumetrica, asta-i termenul consacrat.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai sapa si o sa gasesti destule chestii interesante ca de exemplu daca scade temperatura cu 20-30C iti scade si presiunea in anvelope cu pana la 1bar.

 

Pompa este volumetrica, asta-i termenul consacrat.

Daaa, biine! (mai îmi scapă, că n-o strig pe nume-n fieşce zi :P)

Oricum, dacă era d'aia de era despicată mai devreme (aia care lucra în Vidraru), nici nu trebuia ulei in motor, că pompai din garaj acolo unde te duceai!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia sa spunem 2 vorbe despre zemuri asa la cafea.

 

Situatia 1 - scoti apa din put de 100m - pompa ta va trebui sa impinga apa pe o coloana de 100m + ce mai ai nevoie deasupra pamantului. Pompa trebuie sa invinga atat presiunea coloanei de apa pana la suprafata pamantului, presiunea coloanei de apa deasupra pamantului (aceeasi formula pt ele) cat si pierderile datorate frecarii apei cu peretii conductei (putem intra in detalii daca vreti, erau niste formule scarbosele pe aici cu siametre, vascositati, temperaturi, porcarii de genul asta)

 

Situatia 2 - scoti apa de pe fundul lacului sau de pe fundul galetii (pompa scufundata); consideram tot 100m adancime. Pompa trebuie sa invinga doar presiunea coloanei de lichid de la luciul apei in sus + pierderile datorate fracarii apei pe toata lungimea conductei (atat cei 100m din apa cat si ce mai ai in sus). Dece nu mai trebuie sa invinga presiunea coloanei de lichid din conducta pe parcursul celor 100m ? aici intervine socoteala aia de scoala generala - cu vasele comunicante - apa din lac in jurul conductei este un vas; apa din conducta pana la suprafata este al 2-lea vas, va rog sa aprofundati :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu imi iau pompa submersibila de la emag si ies in castig, n-am pierdere! :D A pornit discutia de la o litra de ulei si-ati ajuns la mii de leghe sub mari, si cu comandantul Cousteau!

Pana mea, va invit la mine la sopron, slobozim uleiul dintr-un motor (auto) si probam cu manometrul daca e vreo diferenta sesizabila de presiune la 2l de ulei in baie vs 4l sau cat prevede respectivul cazan.

John pricepe si ceva teorie, a mai invatat si pe la scoli, dar formulele si calculelele le-a mai uitat. Sau baut. Treaba e ca a pilit prin ceva motoare (tot auto, moto mai putin dar nu-i tarziu), a mai facut si din rahat bici, a mai si pocnit, s-a mai si rupt. Asta spre deosebire de inginerii google si wikipedia care nu stiu incotro se strange un surub dar emit teorii.

La R6 ala daca pompa a impins mai mult ulei decat s-a putut intoarce aia 700ml in plus rezolva si nu prea. Daca regimul la care mai mult urca decat coboara se mentine mai mult, la un moment dat tot uleiul va fi iar sus si va mai crapa o data! Oricum mult ulei in chiulasa va perturba circulatia gazelor de carter si puterea se va diminua, la un moment dat va vomita pe epurator - in admisie, pe jos sau poate pe roata.

Credibil sau nu, eu n-am vazut pana acum motoare cu carter umed la care presiunea uleiului la cald sa ajunga la limita deschiderii supapei. Care supapa o tot bricolau unii ca sa creasca presiunea, mai mult decat o garnitura de la filtru scuipata afara la rece n-au obtinut.

Dar bagati, poate pana la urma iese petrol pe tevile alea pe care le tot scufundati!

CORECT..din toate punctele de vedere!😉
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia sa spunem 2 vorbe despre zemuri asa la cafea.

 

Situatia 1 - scoti apa din put de 100m - pompa ta va trebui sa impinga apa pe o coloana de 100m + ce mai ai nevoie deasupra pamantului. Pompa trebuie sa invinga atat presiunea coloanei de apa pana la suprafata pamantului, presiunea coloanei de apa deasupra pamantului (aceeasi formula pt ele) cat si pierderile datorate frecarii apei cu peretii conductei (putem intra in detalii daca vreti, erau niste formule scarbosele pe aici cu siametre, vascositati, temperaturi, porcarii de genul asta)

 

Situatia 2 - scoti apa de pe fundul lacului sau de pe fundul galetii (pompa scufundata); consideram tot 100m adancime. Pompa trebuie sa invinga doar presiunea coloanei de lichid de la luciul apei in sus + pierderile datorate fracarii apei pe toata lungimea conductei (atat cei 100m din apa cat si ce mai ai in sus). Dece nu mai trebuie sa invinga presiunea coloanei de lichid din conducta pe parcursul celor 100m ? aici intervine socoteala aia de scoala generala - cu vasele comunicante - apa din lac in jurul conductei este un vas; apa din conducta pana la suprafata este al 2-lea vas, va rog sa aprofundati :)

1. Adica dupa cum spui tu, tot suntem la mecanica fluidelor, daca pe tine te ridica cineva de jos prin interiorul unui tub de PVC (pe dimensiunea ta) la o inaltime de 2 m, practic trebuie sa ridice GREUTATEA TA ( m x g) + greutatea aerului care se afla in tub deasupra capului tau( adica la 2 m dublu fata de sol)? Greutatea ta este aceeasi si pe sol si la 2 m fata de sol(daca esti urcat pe o scara si pui un cantar acolo) . g=acceleratia gravitationala 9.81m/sec2 este acceasi pe suprafata Pamantului, cu mici abateri in zona Pacificului).

2. Aici este o alta problema, principiul vaselor comunicante, inaltimi/coloane de apa egale in doua vase care comunica, vase cu diametre diferite.

3. Aplica teoria ta pentru un put de 20 m si o teava de 1 tol, ia tu un debit necesar pe ora pentru casa ta, calculeaza si sa postezi puterea hidraulica si puterea pompei electrice pe care vrei sa o cumperi( submersibila). Sunt in comert si putem compara. Spor. :)

Editat de dedant68
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) ai inteles gresit, mai citeste inca o data exemplele mele.

Greutatea aerului nu trebuie ridicata - ai si aici vase comunicante :) dar frecarea lui cu teava trebuie invinsa :) Evident - valorile sunt foarte mici deci pot fi ignorate pt un calcul in care discutam de lichide foarte dense.

Greutatea ta nu este fix aceeasi pe sol si la 2 metri de sol. Ea scade putin. Extrem de putin dar scade. Analiza chestiei asteia nu are rost - influenta e foarte foarte mica, neglijabila, cand discutam de coloane de apa.

 

2) fix principiul vaselor comunicante iti explica treburi legate de situatia descrisa. Analizeaza in detaliu situatiile

 

3) Baga 5 kile de benzina si vino pana la sabareni (faci dreapta cand se termina ultima padure pe drum spre bucuresti). Te lamuresc in juma de ora unde gresesti. Eu scriu urat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Daca eram in cercetare la NASA , poate atunci dicutam de a treia zecimala dupa 9,80665 :) sau suntem in Bucuresti stabilim o valoarea a greutatii, si ne miscam in zona Pacificului, sau ..Dar, in cazul nostru nu vad diferenta.

2, Nu este vb. de principiul vaselor comunicante.

3. Facem o proba pe putul tau, cand iese cu motorul spre Buc. te vizitez " scoatem berea rece din put de la 10 m sa vedem cat cantareste" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, asa facem, dar dupa aia scrii tu explicatia pe forum pana atunci - incearca te rog sa te uiti pe ce am zis si sa formulezi argumente

 

 

 

acum ca sa fiu rautacios:

 

Daca bagi o teava in apa, fara pompe, fara nimic - care va fi nivelul apei in teava ? dece ? - accept discutia in functie de diametrul tevii :) Puteti extinde pentru tipuri de lichide :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Credibil sau nu, eu n-am vazut pana acum motoare cu carter umed la care presiunea uleiului la cald sa ajunga la limita deschiderii supapei.

 

Asta pentru ca John nu face dinstinctia intre PRV (pressure relief valve) si PCV (pressure control valve). In rest, John pare ca stie despre ce vorbeste...

 

post-11356-0-39968900-1455008429_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, asa facem, dar dupa aia scrii tu explicatia pe forum pana atunci - incearca te rog sa te uiti pe ce am zis si sa formulezi argumente

 

 

 

acum ca sa fiu rautacios:

 

Daca bagi o teava in apa, fara pompe, fara nimic - care va fi nivelul apei in teava ? dece ? - accept discutia in functie de diametrul tevii Puteti extinde pentru tipuri de lichide :))

 

Am luat-o de la inceput, trebuie sa elucidam cateva aspecte( toate sunt in attach) legate de:

a) Principiul lui Pascal, principiul vaselor comunicante( sheet1);

b)teava simpla introdusa in apa la 100m ( sheet1);

c) teava plina cu apa, capac la capat introdusa in apa( volum de apa dezlocuit)/ corp introdus in apa_ Principiul lui Arhimede(lege), aici se produce confuzia !!( sheet1 +2) ;

d) pompa montata la baza, sistem unitar functional scufundat in apa la 100 m si fix pe pozitie, se doreste scoaterea cantitatii de apa din teava, ce se intampla si care este principiul;

e) am fost foarte explicit si in prima faza cu calculele, cred ca acum lucrurile sunt intelese; :))

post-74268-0-29419200-1455030673_thumb.jpg

post-74268-0-52890700-1455030684_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca bagi o teava in apa, fara pompe, fara nimic - care va fi nivelul apei in teava ? dece ? - accept discutia in functie de diametrul tevii :) Puteti extinde pentru tipuri de lichide :))

 

nope. nu e la toate lichidele si la toate materialele din care e facuta teava :) poa sa fie pe dos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teava bagata in apa se uda - Arhimede :D

PCV (positive crankcase ventilation) eu stiu ca e supapa de ventilatie a carterului la care eu nu m-am referit, daca a facut-o altcineva nu mi-am dat seama.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se ia o pompa submersibila cu debit de 2l/min si presiune 6 bar. Scufundata intr-o galeata de apa crezi ca va debita mai putin decat imersata in lacul Vidraru? :D

Dupa teoria ta, cu "calculele" cu tot, sistemul de injectie ar functiona la parametri diferiti cu rezervorul plin, 1/2 sau mai pe rezerva...

muahahahahahahahahahahahahahahaha. cu atit de putine cuvinte ai rezolvat ceea ce altii mizgilesc pe nenumarate foi rasturnate...

Editat de chv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...