Jump to content

Patineaza ambreiajul


Recommended Posts

Salutare...in urma cu putin timp am facut schimbul de ulei la mobra.Avand in vedere ca are o varsta inaintata am zis sa pun un ulei mai gros pt o mai buna protectie...asa ca am ales Eneos 15W50 UltraRacing.Acum problema e in felul urmator: la ultima tura am observat ca in accelerarile bruste de dupa 7000 de turatii da sa patineze...daca merg si urc linistit in ture nu am treaba! Nelamurirea mea este:s-a dus amreiajul ca asa trebuia sj era uzat sau are legatura cu uleiul????

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Din ce am citit nu e un ilei chiar asa prost..da prea mare coincidenta...dupa 1000 km a inceput sa patineze

nu am auzit vreodata de numele ala

Link to comment
Share on other sites

cumpara o garnitura noua (pt capac) si mergi la service sa verifice placile

Cred ca o sa cumpar inteeg kit-ul di o sa il schimb...voiam sa stiu de ulei ca sa nu il frec si pe ala

» Post actualizat in 26 Apr 2016 05:55

nu am auzit vreodata de numele ala

Yamalube si eneos....din ce am vazut sunt uleiurile folosite de yamaha in cursele de motogp

» Post actualizat in 26 Apr 2016 06:11

Nu ar strica să verifici dacă ai cursa liberă corectă, nu doar la cablu dar şi la pârghie, poate uleiul e doar o coincidenţă.

Cablul e slabit la maxim de sus de la maneta si prinde sus cand e maneta data drumul

Link to comment
Share on other sites

Yamalube folosesc de 2 sezoane si sunt foarte multumit de el.

Legat de subiect:poti sa faci o "manareala" ca s-o mai duci sezonul asta:

Desfaci ambreiajul si verifici discurile de ambreiaj.Daca sunt destul de duse,cauti o placa de ambreiaj la sh,o iei la smirghel pe o parte si remontezi.

Problema e ca dupa treaba asta,o sa apesi ambreiajul mai greu(depinde cat de bune sunt arcurile).

Eu am incercat asta cu un gsxf si a mai dus 5000(probabil ducea si mai mult) lejer.

Oricum de schimbat ambreiajul,n-o sa scapi,din pacate

Link to comment
Share on other sites

Pai un ulei racing pe strada e dificil sa il duci in temperatura, te gandesti ca placile au frictiunea in ulei,si daca acesta "unge" prea mult risti alunecarea lor.Eu as schimba uleiul prima data ca e cel mai simplu.Parerea mea e uleiul prea vascos.Produsele de racing, uleiuri,lichid frane,placute frana etc. au de regula anumite conditii specifice de utilizare care daca nu sunt respectate nu produc functionare normala si rezultate asteptate.Ce ulei este recomandat pentru motocicleta ta si cati km are ?

Link to comment
Share on other sites

Pai un ulei racing pe strada e dificil sa il duci in temperatura, te gandesti ca placile au frictiunea in ulei,si daca acesta "unge" prea mult risti alunecarea lor.Eu as schimba uleiul prima data ca e cel mai simplu.Parerea mea e uleiul prea vascos.Produsele de racing, uleiuri,lichid frane,placute frana etc. au de regula anumite conditii specifice de utilizare care daca nu sunt respectate nu produc functionare normala si rezultate asteptate.

 

Un ulei "racing" nu trebuie "dus în temperatură" pentru a-l face să lubrifieze eficient. Își face treaba foarte bine și în cadrul unei utilizări normale, pe stradă. Problema este legată doar de faptul că este mai scump, iar în condițiile menționate un ulei mai ieftin face o treabă la fel de bună. Logica este aceeași la lichidul (uleiul) de frână.

 

Cu plăcuțele de frână ai dreptate: unele sunt concepute pentru a fi mai eficiente la temperaturi înalte, iar când nu sunt încinse scârțâie și nu-și fac treaba la fel de bine.

Link to comment
Share on other sites

Salutare...in urma cu putin timp am facut schimbul de ulei la mobra.Avand in vedere ca are o varsta inaintata am zis sa pun un ulei mai gros pt o mai buna protectie...asa ca am ales Eneos 15W50 UltraRacing.Acum problema e in felul urmator: la ultima tura am observat ca in accelerarile bruste de dupa 7000 de turatii da sa patineze...daca merg si urc linistit in ture nu am treaba! Nelamurirea mea este:s-a dus amreiajul ca asa trebuia sj era uzat sau are legatura cu uleiul????

Salut! exact acelasi simtomne am avut si eu,la inceputul turei imi patina in turatii mari..pana la sfarsitul turei s-a dus. Problema: placile de ambreiaj duse.

Link to comment
Share on other sites

Bre "varsta inaintata", cu 10w40 cum merge motorul, troncane, bocane, papa ulei? daca nu, nu are ce cauta 15w50 in el.

Nimeni nu zice ca merge prost pana se incalzeste uleiul ca e prea vascos, toata lumea zice de "racing" care nu are nici o treaba.

Referitor la problema cu ambreiajul, nu ar fi singurul ulei care face ambreiajul sa patineze, 7100 in combinatie cu anumite firme producatoare de discuri de ambreiaj, patina in draci ... cum schimbai uleiul cum disparea problema, totusi cum nu stii starea ambreiajului in sine nu ar strica sa arunci un ochi pe la placile alea.

Link to comment
Share on other sites

????

Ce n-ai priceput? Ai vazut pe aia care incalzesc gumele inainte de cursa? Ai vazut. Mai sunt unii in spate cu niste fripteuze care incalzesc uleiu inainte de cursa. Da pe aia nu-i arata!

Si mai sunt unii cu niste forje care incalzesc lantu de curse. Ca nici ala nu ajunge la temperatura asa repede. Si ce-l mai important pilotu!! Are si el niste paharele de incalzire inainte!

 

Daca vrei iti mai povestesc . Totul se incalzeste !!!

Link to comment
Share on other sites

Schimba in prima faza doar arcurile, masoara placile, iar daca sunt sub limita de service le schimbi o data cu urmatorul schimb de ulei. Investitia asta nu ar trebui sa te duca la mai mult de 130 de lei (aprox 25-27 lei un arc, ai 5 bucati), iar garnitura de la ambreiaj este una de cauciuc daca nu ma insel....teoretic daca desfaci capacul cu grija poti s-o salvezi, daca nu o sa te mai coste si aia vreo 90 de lei.

Link to comment
Share on other sites

derkleine, on 26 Apr 2016 - 13:34, said:

Ce n-ai priceput? Ai vazut pe aia care incalzesc gumele inainte de cursa? Ai vazut. Mai sunt unii in spate cu niste fripteuze care incalzesc uleiu inainte de cursa. Da pe aia nu-i arata!

Si mai sunt unii cu niste forje care incalzesc lantu de curse. Ca nici ala nu ajunge la temperatura asa repede. Si ce-l mai important pilotu!! Are si el niste paharele de incalzire inainte!

 

Daca vrei iti mai povestesc . Totul se incalzeste !!!

Cu mentiunea ca paharele de incalzire nu sunt incalzite....astea sunt la temperatura camerei :))

Si uleiul asta...ultra racing, nici macar rossi nu foloseste, ca de asta e ultra.

Este un simplu ulei cu o denumire mai speciala.

Edited by mad.alin
Link to comment
Share on other sites

Nu m-am făcut înțeles.Racing înseamnă viteze maxime, temperaturi ridicate uzură maxima.Nu știu unde folosiți voi produsele de Racing în afara de circuit. Nu am văzut cauciucuri, uleiuri,lichid de frana, plăcute și discuri,componente Racing folosite în stradă corespunzător. La motocicleta uleiul are rol de ungere pistoane,cutie, ambreiaj, si răcire.In circulația lui lubrifiază si răcește aceste componente. Uleiul își pierde din vâscozitate prin încălzire nu ? De aici în motociclele de circuit se folosesc uleiuri cu vâscozitate mai mare.Se recomanda folosirea uleiului cu vâscozitate data de producător pentru a respecta folosirea corectă a motocicletelor în stradă.Pe circuit sigur că se fac modificări,se pun pompe de ulei adecvate,se folosește ulei Racing,se schimba ambreiaje la ordinea zilei,crapă si motoarele câteodată, etc.Scuzati off-top !!!

Link to comment
Share on other sites

Pe circuit motorul sta la o temperatura constanta 85-90 grade. Vrei sa vezi la ce temperatura sta motorul cand mergi vara prin oras cu el?

 

Ontopic, am avut aceeasi problema cu patinatul ambreajului si in decurs de 2000 km s-a tot accentuat. Am cumparat tot kitul si cand m-am apucat sa schimb piesele am descoperit ca doar arculetele nu corespundeau cu manualul. Cost 60 lei.

Link to comment
Share on other sites

Pe circuit motorul sta la o temperatura constanta 85-90 grade. Vrei sa vezi la ce temperatura sta motorul cand mergi vara prin oras cu el?

 

Temperatura despre care vorbești tu este temperatura lichidului de răcire, nu a motorului sau a uleiului.

 

La motoarele răcite pe lichid, uleiul se încinge mai mult când mergi agresiv în mod constant (i.e. circuit) decât dacă mergi vara prin oraș. La lichidul de răcire în sine, fenomenul este invers.

Link to comment
Share on other sites

DE ACORD!!!! Omul a formulat o simpla intrebare: Ce fac daca imi patineaza ambreiajul? Si s-au trezit toti desteptii sa comenteze de uleiuri de circuit de necircuit, de regim de mers samd.

DE ACORD!!! Sa-i ardem pe rug pe toti desteptii !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...