Sari la conținut

Accident light Bucuresti. Care nu stii frana?


yoyo_man
 Share

Postări Recomandate

pentru ca se tot aduce in discutie filmuletul pe care l-am pus eu de buna voie aici pe forum atunci cand am scapat motoreta pe jos in cheile Bicazului si ca sa nu inteleaga lumea ca am zburat prin boscheti sau poate ca am cazaut precum baiatul ajuns vedeta in topicul asta o sa fac cateva precizari:

- am cazut de pe loc dupa ce am oprit motoreta. viteza de deplasare pana m-am oprit era oricum mica (15-20hm/h)

- distanta care era intre mine si taximetrist se poate vedea in poza 1

- in a doua poza se vede cam cat de inclinata era strada in acul ala de par

-in a 3-a poza e momentul in care am oprit motoreta intrucat boul ala cu taxiul se oprise. prostanul a zis ca i-a murit motorul dar eu nu cred ca un taximetrist e atat de bou incat sa opreasca accidental motorul. am vazut ca prostul a incetinit dar am sperat ca ii da gaz pana ajung langa el de asta nici nu m-am dus prin stanga. cand l-am ajuns si l-am intrebat de ce a fugit dupa ce am cazut si mi-a zis ca s-a temut. cand m-am apropiat de el a fugit din nou.

cand am oprit motoreta eram inclinat pe dreapta si fiind si diferenta de nivel destul de mare si eu scurt in craci cand am pus piciorul drept jos eu am ramas in picioare si motoreta era dela la 45 de grade dupa care a ajuns cu rotile in sus. mi-ar fi trebuit un picior mai lung cu cel putin juma de metru ca sa pot s-o tin :)

daca mai are cineva neclaritati legate de treaba asta le putem discuta intr-un topic separat.

desi am luat trante chiar mai nasoale decat asta din Bicaz cred ca inca am dreptul sa comentez pe orice forum sau topic cand am chef. toata lumea care a mers cu mine stie ca merg ok si nu ma fac de ras. putem sa ajungem oricare dintre noi in situatia tipului din topic. experienta m-a ajutat pana acum sa nu ajung in situatia lui. sper sa nici nu ajung vedeta pe aici si sa raman doar la nivelul de scandalagiu :)

nu am nimic cu nimeni de pe aici. eu doar comentez dupa cat ma duce capul si recunosc ca mai sar calul dar nu o fac cu rautate. nu-s suparat pe nimeni . nici chiar pe Banzay sau pe altii care m-au tras de urechi :D

 

 

 

 

 

post-746-0-66669500-1467310500_thumb.png

post-746-0-61605800-1467310929_thumb.png

post-746-0-16484900-1467310945_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 155
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

pentru ca se tot aduce in discutie filmuletul pe care l-am pus eu de buna voie aici pe forum atunci cand am scapat motoreta pe jos in cheile Bicazului si ca sa nu inteleaga lumea ca am zburat prin boscheti sau poate ca am cazaut precum baiatul ajuns vedeta in topicul asta o sa fac cateva precizari:

- am cazut de pe loc dupa ce am oprit motoreta. viteza de deplasare pana m-am oprit era oricum mica (15-20hm/h)

- distanta care era intre mine si taximetrist se poate vedea in poza 1

- in a doua poza se vede cam cat de inclinata era strada in acul ala de par

-in a 3-a poza e momentul in care am oprit motoreta intrucat boul ala cu taxiul se oprise. prostanul a zis ca i-a murit motorul dar eu nu cred ca un taximetrist e atat de bou incat sa opreasca accidental motorul. am vazut ca prostul a incetinit dar am sperat ca ii da gaz pana ajung langa el de asta nici nu m-am dus prin stanga. cand l-am ajuns si l-am intrebat de ce a fugit dupa ce am cazut si mi-a zis ca s-a temut. cand m-am apropiat de el a fugit din nou.

cand am oprit motoreta eram inclinat pe dreapta si fiind si diferenta de nivel destul de mare si eu scurt in craci cand am pus piciorul drept jos eu am ramas in picioare si motoreta era dela la 45 de grade dupa care a ajuns cu rotile in sus. mi-ar fi trebuit un picior mai lung cu cel putin juma de metru ca sa pot s-o tin :)

daca mai are cineva neclaritati legate de treaba asta le putem discuta intr-un topic separat.

desi am luat trante chiar mai nasoale decat asta din Bicaz cred ca inca am dreptul sa comentez pe orice forum sau topic cand am chef. toata lumea care a mers cu mine stie ca merg ok si nu ma fac de ras. putem sa ajungem oricare dintre noi in situatia tipului din topic. experienta m-a ajutat pana acum sa nu ajung in situatia lui. sper sa nici nu ajung vedeta pe aici si sa raman doar la nivelul de scandalagiu :)

nu am nimic cu nimeni de pe aici. eu doar comentez dupa cat ma duce capul si recunosc ca mai sar calul dar nu o fac cu rautate. nu-s suparat pe nimeni . nici chiar pe Banzay sau pe altii care m-au tras de urechi :D

Nu ca as vrea sa comentez accidentul tau, da io aici l-as fi facut de mult in catarare pe dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Bla,bla...

Eu nu inteleg postul tau.... :))

Esti sigur ca asta e singurul lucru pe care nu-l intelegi?😊

Acum realizez ca matale esti acela care a recunoscut ca 'a dat o inferioară aiurea' si a f..t nus' ce aprilie😊. Daca-i asa, te inteleg. Nici sub celălalt user nu intelegeai tu prea multe...

In fine, nu ma cert cu tine. Fiecare cu ale lui.

Eu am facut referire exclusiv la lipsa echipamentului, spunând ca e explicabila, in conditiile enumerate de mine mai sus.

Referitor la ce s-a întâmplat cu eroul topicului, personal cred ca s-a speriat si a blocat roata fata. Nu pot sa fac comentarii legat de vechimea cauciucurilor sau ceva de genu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce. Cu guma buna nouă patea același lucru? Părerea mea e ca nu si o spun din experienta.

În 2005 credeam ca orice cauciuc e bun dacă nu e tocit. Am încasat doua căzături la viteza mică si am schimbat anvelopa. În aproximativ o săptămână, pe Ficusului mi-a întors un golf în fata la institutul apicol. Frână de panica, blana si...ce sa vezi, nu am mai cazut 😊

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Hai ma Adriane, ce naiba, nu asta era scopul.

 

...

Da, Sergiule, cunosc episodul (cum l-ai prezentat tu), de asta am si zis, ca degeaba l-ai facut pe asta al nostru cum l-ai facut ca si altii e posibil sa te faca la fel. Eu nu, ca eu stiu cat de firav esti pe moto si e de ajuns un mic factor perturbator, un moment de neatentie (cum era clujeanul care s-a uitat 1 secunda la un trotinetist si s-a lipit de masina din fata) si ai ajuns cu roatele in sus. Smecherasul din video-ul nostru, probabil incepator, habar nu are el de caucioace si de altele. Sau poate o fi fost doar un mic Rossi cu gandul in boscheti si l-a adus inapoi pe pamant un semnal de logan si o fandare. Totusi nu il vad ca pe un smecher in toata regula, viteza era decenta, rotile erau ambele pe sol. Ca mai era bun si un echipament... asta e alta treaba :) Oricum, e un simplu episod de 'patanii in trafic' cum zicea cineva mai sus, degeaba dezbatem si ne certam inutil. :cheers:

 

Nu ca as vrea sa comentez accidentul tau, da io aici l-as fi facut de mult in catarare pe dreapta.

Asta e ce voiam sa ii demonstrez lui Sergiu. Poate si altora li s-or fi parut stupida caderea lui. Si sigur si ale lui Adrian, si a altora de pe aici, si a mea (nu de alta dar mie inca mi se pare stupid si stiu si unde am gresit; norocul meu a fost viteza f mica, ca in cazul lui Sergiu si in afara de o scapare a mobrei intr-o benzinarie, pe nisip, unde eu am ramas in picioare pe langa ea :) , nu am avut incidente, am invatat din episoadele astea si a avut si noroc).

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca asta e singurul lucru pe care nu-l intelegi?

Acum realizez ca matale esti acela care a recunoscut ca 'a dat o inferioară aiurea' si a f..t nus' ce aprilie. Daca-i asa, te inteleg. Nici sub celălalt user nu intelegeai tu prea multe...

In fine, nu ma cert cu tine. Fiecare cu ale lui.

Eu am facut referire exclusiv la lipsa echipamentului, spunând ca e explicabila, in conditiile enumerate de mine mai sus.

Referitor la ce s-a întâmplat cu eroul topicului, personal cred ca s-a speriat si a blocat roata fata. Nu pot sa fac comentarii legat de vechimea cauciucurilor sau ceva de genu'.

 

 

Am spus doar ca am dat o inferioara, iar pozele pe care le-am pus ulterior cu 'damage-ul' n-aveau nici o treaba cu inferioara,dar prostiile pe care le debitezi demonstreaza cum intelegi tu functionarea unui motor, sau mecanica in general....

 

Lipsa echipamentului nu stiu cat de explicabila e, coroborata cu ebonita fata..... Logic ca nu poti face comentarii legate de vechimea gumelor,e nevoie de un 'geniu' sa-ti dai seama cum era guma fata, judecand dupa filmare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cezar....am impresia ca deja intorsese putin ghidonu si a franat destul de brusc cu el stramb....cu gume bune ( presupunand ca alea nu erau ) se trantea si mai spectaculos....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cezar....am impresia ca deja intorsese putin ghidonu si a franat destul de brusc cu el stramb....cu gume bune ( presupunand ca alea nu erau ) se trantea si mai spectaculos....

 

ne uitam toti la acelasi clip? uita-te cand i se aprinde stopu frana (hint: atunci incepe franarea) si vezi si cum sunt aliniate rotile (roata din fata mai ales) in acel moment, si vezi cand pica, la fel, cum e roata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Xander!

E posibil ce zici tu desi la viteza de deplasare pe care o avea, nu putea braca prea mult ghidonul. Daca a incercat sa vireze dupa ce a aplicat frana, asta chiar nu imi dau seama din filmare.

Referitor la indicii despre experienta motociclistului, cel mai clar e pozitia si felul in care tine bratele. Coatele nu sunt deloc flexate... Cand stai asa incordat la ghidon ai sansele cele mai mari sa bruschezi comenzile. Desi o manevra de evitare ar fi fost relativ facila, omul nostru prefera alternativa cea mai proasta...

Sa nu se creada ca scriu din pozitia celui care crede ca nu o sa i se intample niciodata. Am trecut si eu prin faza asta, am stat si eu pe motocicleta poate mai rau decat sta baiatul din film, am blocat frana fata la viteza mica, am cazut, am avut si anvelope de lemn si asa mai departe :) Am mers si in tricou si tenisi ... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io asa am impresia.( stramb insemnand 2 cm, sa zicem, nu intors maxim ) ..la viteza aia ( mica ) daca bloca fata si aluneca, nu cadea asa brusc, mai dansa putin.dar poate ma insel, ca nu sunt eugen...

Editat de xander
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io asa am impresia...la viteza aia ( mica ) daca bloca fata si aluneca, nu cadea asa brusc, mai dansa putin.dar poate ma insel, ca nu sunt eugen...

 

Fata cand se blocheaza si guma e veche (lipsita de aderenta), nu poti merge prea mult, in linie dreapta, cu roata blocata. Automat, dua cativa metri (foarte putini), se duce intr-o parte, si pici exact cum a picat colegul..

 

Ceea ce vezi tu ca si bracaj se intampla involuntar, din cauza ruperii aderentei ,nu prin decizia riderului. Eu cel putin asa vad in filmulet..

 

Omul franeaza cand vede semnal stanga la Logan ,intre timp si Loganu franeaza putin, si vireaza fff putin stanga, moment in care omul cred c-a strans si mai tare maneta, si pierde aderenta si poc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu inteleg ce va "agitati" atat

clar frana, clar guma tare, eventual un sh dat pe pista, ascutit si intarit pe flancuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu inteleg ce va "agitati" atat

clar frana, clar guma tare, eventual un sh dat pe pista, ascutit si intarit pe flancuri.

 

un sh dat pe pista nu se comporta asa... ci mai degraba gumele sport-touring invechite/tari...

 

am avut si eu un SH , pe fata, Dragon Supercorsa, vechi, si tot tinea mai bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un sh dat pe pista nu se comporta asa... ci mai degraba gumele sport-touring invechite/tari...

pacat ca nu am facut poza.

azi am vazut ceva pirelli, avand in vedere starea nu m-am mai uitat ce a fost exact...

dat pe pista, muci pe laterale, rotund, brobonele, intarit piatra, albastrui pe alocuri.

ascutit, valurit rulat cu presiune incorecta, calea de rulare 80% ok. vechi rau. cinestie cate cicluri de incalzire...

piatra, beton, iti rupeai unghia. binenteles... ier6.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anvelopele aderente sint necesare TOCMAI pt a scapa cind apare o situatie neprevazuta. Cei cu experienta stiu ca norocul nu tine la infinit si nu o sa se bazaze doar pe aderenta anvelopelor, dar surprizele tot apar. Cu cit esti mai lipsit de experienta, cu atit mai mult ai nevoie de aderenta. Sint multi care au murit dupa ce roata fata a alunecat si ei au dat cu capul de masina, asfalt, sau s-au facut sandwich.

 

Ca sa extrapolez un pic, la Adancata s-a asfaltat o portiune de pista cu doar 3 zile inainte de etapa CN de viteza moto. In prima zi a etapei, au cazut citiva rideri pe acea portiune asfaltata din cauza ca , se stie, asfaltul proaspat turnat are smoala pe el, e destul de alunecos. Cei ce au cazut habar nu aveau "amanuntul" asta, i-au dat maxim-maxim din prima tura. In 2010, Slovakiaring tocmai se inaugura, era programata etapa ROSBK. Mistode a refuzat sa mai tina etapa acolo sub motivatia ca el nu vrea ca romanii sa fie cobai pe asfaltul proaspat turnat. Deci, cine ar experienta, are.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am obisnuit sa franez si pe fata si pe spate, chiar daca merg repede sau nu...oare procedez corect făcând asta?

 

Esti cu capu? Frana spate e doar pt ITP sau RAR, e total ineficienta in mersul de zi cu zi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am întrebat la modul serios...ma rog

 

Cum sa intrebi ma, serios, daca e ok ca folosesti ambele frane? la ce plm sunt puse acolo? crezi ca aia spate (de picior) e echivalentul franei de mana de pe Dacie?

 

Si ca sa-ti raspund serios: eu de ex pt incetinit foloseam frana de motor + frana spate, la oprit semafor,frana spate, si cand trebuia sa opresc mai rapid sau de la viteza mare sau pt neprevazut: fata + concomitent spate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cum sa intrebi ma, serios, daca e ok ca folosesti ambele frane? la ce plm sunt puse acolo? crezi ca aia spate (de picior) e echivalentul franei de mana de pe Dacie?

 

Si ca sa-ti raspund serios: eu de ex pt incetinit foloseam frana de motor + frana spate, la oprit semafor,frana spate, si cand trebuia sa opresc mai rapid sau de la viteza mare sau pt neprevazut: fata + concomitent spate...

am intrebat pentru ca multi zic sa nu se folosească frana pe spate, fiind începător am întrebat nu am dat in cap...

» Post actualizat in 03 Jul 2016 18:57

Hai ca nu pot sa ma abtin...dar prin intrebarea ta mustesti de inteligenta...

Uite ce-ti propun la modul cel mai serios.

Ia incearca sa mergi o saptamana fara SA FOLOSESTI FRANA de mana sau picior...pe cat posibil evident.

Dupa o saptamana garantez ca nu-i mai dai in gura ca sa fi nevoit sa franezi combinat, o sa vezi altfel traficul, o sa ai economie de motorina la mobra...si o sa ajungi acasa mai zen.

Incearca si mai vorbim. Pana atunci eu ma opresc

Bafta

franez combinat pentru ca asa m-am obișnuit nu pentru ca io dau in gura.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...