Sari la conținut

Avantajele / dezavantajele unui motor racit pe ulei


fislea
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

De ceva vreme ma tot uit dupa o noua motocicleta si imi face cu ochiul Suzuki Bandit s 2005-2006.

In raport cu concurenta are numai dezavantaje( e greu, e depasit tehnologic, e pe carburatie, are cu vreo 20 cp mai putin) dar MIE IMI PLACE !

 

Singurul dezavantaj care nu stiu in ce masura ma va afecta si il iau in considerare serios este racirea motorului cu raditor de ulei.(hornet,gsr,fz6,z750,er6,etc tooate sunt racite pe apa)

 

Pe vreme rece consumul nu creste cumva semnificativ?(reprezinta un factor important ptr mine). Pe vreme calda in oras nu pot aparea probleme?

 

Multumesc anticipat de raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pe vreme rece ar trebui sa se incalzeasca mai repede pentru ca nu trebuie sa aduca si apa din circuitul de racire la temperatura de fucntionare, nu? Pe vreme calda, posibil sa ai probleme daca stai in trafic bara la bara dar n-am vazut motociclsit sa faca asta.

DIn punctul meu de vedere cu uleiul adecvat n-ar trebui sa ai probleme nici iarna nici vara. Sunt mobre de 16.000 de euro care au descoperit apa (calda) doar acum cativa ani.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe vreme rece ar trebui sa se incalzeasca mai repede pentru ca nu trebuie sa aduca si apa din circuitul de racire la temperatura de fucntionare, nu?

Poate pana un anumit punct, dupa care capacitate de racire pasiva neajustabila o face sa pierde teren fata de cele racite cu apa care au un termostat in sistem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan, am un cbf de 250 tot racit pe aer. Cand este frig(1-5grade) imi da senzatia ca ,consuma mult mai mult.(30-35% in plus)

Pun mana oe radiatorul de ulei si dupa 30-40 km de mers este mai mult rece decat cald(exterior).

Ma gandesc la 650cc fenomenul sa nu se amplifice si sa imi consume mai mult ca masina la drum, o fi ea placere,dar sa nu sarim calul...

 

Vara n-am intalnit probleme nici in oras,indiferent cat de cald a fost,cum spunea colegul mai sus ,noi nu prea stam..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, iti raspund din postura de fan al racirii combinate aer-ulei.

Am avut Bandit de 600 si acum am o Katana de 750. In functionare nu am simtit niciodata ca se incinge mai mult decat alte mobre racite pe apa, dar NICIODATA, in nicio circumstanta! La 40 de grade in oras toate moroarele frig, punct!

 

Avantaje racire aer-ulei: FIABILITATEA si mentenanta 0! La cate probleme apar inevitabil la sistemele de racire pe apa (rasfoieste rubrica service daca nu ma crezi) incepand de la buson, pompa de apa, lipsa accidentala a lichidului, garnituri photoote, etc, prefer sa zic pas!

Dezavantaje racire aer-ulei: Tehnologie mai veche, norme de poluare vechi, motoare ceva mai zgomotoase la rece, consum de 1-2 sute de grame de ulei intre schimburi = 6000 km, dar asta depinde de regimul de exploatare si starea agregatului in cauza. Cat te deranjeaza lucrurile astea?

Consumul in regim touring la mine este de 5,1 - 5,2 incarcat cu pasager si bagaje. Consum urban nu am, ca nu merg in oras decat pana la peco, sau cand tranzitez vreun oras pe traseu.

 

Ia-ti Bandit fara frica, daca belesti bine ochii la achizitie, sunt motoare care te tin pana te plictisesti tu de ele, si inca mult dupa aceea! Spor!

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De mentionat ca banditul are radiator de ulei.

 

Ma gandesc ca este imposibil sa aibe termostat pecircuit pentru radiatorul de ulei. Asa cred ca ar inchide circuitul de ungere al intregului motor... Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca multe modele noi auto-moto care gem de electronica sisteme si senzori, doar viseaza la fiabilitatea unor modele de acum 20 de ani. Si nu vor apuca sa faca nici kilometrii acelor "babe", pana sa le manance rematul. :D

 

Intamplator (sau nu) am cateva zeci de mii bune de km pe Bandit si Katana, si in afara de reglat jocul la culbutori la Katana (pentru ca avea kilometrii la care in carte scrie ca se verifica asta) nu am avut nicio problema din cele mentionate de tine.

Nu fac pe gica contra, dar omul intreaba daca sa-si ia bandit sau nu. Ai auzit de probleme de fiabilitate la motoarele de Bandit? Eu nu. Nici de mentenanta mai scumpa (dimpotriva!), nici de consum mai mare de benzina comparat cu alt model carburat de aceeasi cilindree. Despre ce vorbim?!

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

De ceva vreme ma tot uit dupa o noua motocicleta si imi face cu ochiul Suzuki Bandit s 2005-2006.

In raport cu concurenta are numai dezavantaje( e greu, e depasit tehnologic, e pe carburatie, are cu vreo 20 cp mai putin) dar MIE IMI PLACE !

 

Singurul dezavantaj care nu stiu in ce masura ma va afecta si il iau in considerare serios este racirea motorului cu raditor de ulei.(hornet,gsr,fz6,z750,er6,etc tooate sunt racite pe apa)

 

Pe vreme rece consumul nu creste cumva semnificativ?(reprezinta un factor important ptr mine). Pe vreme calda in oras nu pot aparea probleme?

 

Multumesc anticipat de raspunsuri!

 

in peste 4 ani si 40.000 km de Bandit 600/2001 n-am avut nicio problema cu racirea

cum a zis si zappy, e o grija-n minus :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, si sa nu uitam de GS 500-le de la Suzuki, care erau motoarele de scoala prin vest in anii '90, si care dupa ce erau invartite in poligon indiferent de vreme cu 5km/h pret de vreo 40-50K de km, erau aduse la noi si mai mergeau inca pe atat!

SACS - Suzuki advanced cooling system inseamna pulverizarea uleiului coborat din radiator, sub fusta pistonului, contribuind la o racire cu adevarat eficienta.

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De reglat jocuri la supape nu zici?

La bandit e problema doar daca strange vreun mecanicos ca ghiolbanu' capacul de la culbutori (si strica prinderile - sunt alea nasoale de pe prinderile axelor), in rest treaba usoara. Oricum, toate au nevoie din cand in cand de operatiunea asta. Nu stiu daca intervalul e mult mai scurt la astea. Plus ca in manual e "valve check" la interval de 20k sau 25k km, nu e neaparata nevoie si reglajul lor :)

 

Sau de uzura cilindrilor care e mai rapida la astea racite cu aer?

Nu neaparat.

 

Sau de ulei care se schimba maid es si e mai mult?

Asta imi pare mai logica, insa 5000 sau 5500 cat era (parca) in manual, e destul zic eu. Mai ales in zone ca ale noastre. Daca ai grija si mergi mai mult 'intins' si nu freci motorul tot timpul, mai tragi de interval.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ceva vreme ma tot uit dupa o noua motocicleta si imi face cu ochiul Suzuki Bandit s 2005-2006.

In raport cu concurenta are numai dezavantaje( e greu, e depasit tehnologic, e pe carburatie, are cu vreo 20 cp mai putin) dar MIE IMI PLACE !

 

Singurul dezavantaj care nu stiu in ce masura ma va afecta si il iau in considerare serios este racirea motorului cu raditor de ulei.(hornet,gsr,fz6,z750,er6,etc tooate sunt racite pe apa)

 

Vezi ca mai toate in afara de ER6, au cam 100 CP si anvelopa spate de 180. Bandit-ul nu prea intra in categoria asta, motiv pentru care mai degraba concureaza cu CBF 600.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand s-o duce pompa de apa la una de 600 injectata si racita cu apa ......la una racita cu ulei se duce setul motor ....

 

 

 

op

 

crede-ma ca nu are ce sa-ti placa la un bandit , astea sunt baliverne cu fiabilitatea, in realitate vei avea o motocicleta mai grea, mai puturoasa si care consuma mai mult, cat de "fiabila" e ... cine stie cum au intretinut-o ultimii 3-4 propietari ... si de cate ori a fost dat km inapoi la 30k

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e o regula... E de notorietate de exemplu ca la f650gs -uri se duce pompa de apa la fiecare 15-20.000 km. Motocicleta injectata si racita cu apa.

cand s-o duce pompa de apa la una de 600 injectata si racita cu apa ......la una racita cu ulei se duce setul motor ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e o regula... E de notorietate de exemplu ca la f650gs -uri se duce pompa de apa la fiecare 15-20.000 km. Motocicleta injectata si racita cu apa.

normal ca nu e "regula" .. la un r6 schimbi cuzinetii pana schimbi primele gume la bandit... dar nu inseamna ca de "regula" motoarele racite cu ulei sunt mai fiabile decat alea racite cu apa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eu detin si in momentul de fata Suzuki Freewind,care este pe carburatie si racit aer-ulei.Consumul este ceva mai ridicat din cauza ca este pe carburator.Uleiul care trece si prin radiatorul de racire din blocul motor-cutie viteze se raceste cu citeva grade,ajutind uleiul sa-si mentina cit mai aproape de 100% din proprietatile de ungere.In trafic orice motor se incinge dar eu nu am observat sa aibă tendinte de calare a motorului.Eu mi-am ales o mobra cit mai simplista de intretinut.Anul asta am facut o tura de 10.000km fara probleme tehnice,asa cum nu am avut de când il detin.Mobra are peste 76000km cu setul original.

Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cineva aici pe forum cu un Bandit 600N care are > 120.000 km si nu are nici o reparatie la motor , nu o sa posteze fiindca nu prea intra ,

ce pot sa iti zic este ca si cele racite pe apa se incalzesc in oras la fel de tare , iti zic fiindca am avut si eu una pe apa ( Hornet ) si nu este diferenta !

Banditul are temperatura normala si constanta pana pe la 140-150 km/h la mers indelung si sustinut la viteza asta ( de exemplu Bucuresti - Pitesti fara oprire ) . Si asta in conditiile in care uleiul este Motul 5100 - 10W40 adica cel mai ieftin de la Motul . De la schimb la schimb nu se misca nivelul de ulei de pe indicator asta la 43.000 km cat arata bordul , kilometri reali verificati

Dupa parerea mea numai BMW are motoare racite aer - ulei mai fiabile decat SUzuki , dar sunt cam de 3-5 ori mai scumpe la pret de achizitie SH si mult mai scumpe de intretinut decat Suzi , orice piesa si manopera la dealerii BMW te seaca la ficati , in afara de motor mai au si rulmenti mici , mari , conici , "dreptunghiulari" , flanse , ax cardanic cu probleme in cutie la anumite modele , etc .... posesorii de BMW pot sa confirme daca sunt pe aproape de adevar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

racirea pe ulei are cateva chestii foarte avantajoase. uleiul poate fi folosit pentru racire inclusiv in locuri cu contacte electeice, penteu ca nu e conducator de electricitate. daca scapa agent de racire (in cazul nostru ulei) in camera de ardere nu e nici o problema. daca scapa apa, ka-boom. racirea pe ulei nu are nevoie de pompe suplimentare si alte complicatii. are punctul de fierbere mai sus decat apa. nu corodeaza motorul asa cum o face apa. singurul dezavantaj real la racirea pe ulei este ca daca se ajunge constant la temperaturi mari (forja) uleiul incepe sa se degradeze, cu consecintele de rigoare, pe cand apa nu. e motivul principal pentru care a foat inlocuit cu racirea pe apa, cu artificiile de rigoare: sistem presurizat ca sa fiarba mai sus de 100 de grade celsius, aditivi anticoroziune, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand s-o duce pompa de apa la una de 600 injectata si racita cu apa ......la una racita cu ulei se duce setul motor ....

 

 

 

op

 

crede-ma ca nu are ce sa-ti placa la un bandit , astea sunt baliverne cu fiabilitatea, in realitate vei avea o motocicleta mai grea, mai puturoasa si care consuma mai mult, cat de "fiabila" e ... cine stie cum au intretinut-o ultimii 3-4 propietari ... si de cate ori a fost dat km inapoi la 30k

 

Banditul meu consuma la mers de touring (100-110 DN, 120-130 A) maxim 5/100

Intr-adevar era mai grea ca restul din clasa cu vreo 15 kg, dar facea parte din farmecul ei

Puturoasa nu stiu daca e ok spus - 78 CP sunt destul pt un naked allrounder, odata ce treci de 6-7.000 rpm si Banditul devine destul de nervos, singura chestie ce mi-a lipisit la el a fost un cuplu mai mare, dar asta in conditiile de mai jos:

De consumat mi-a consumat de exemplu, la un plin, mers pe Autobahn cu 150-160 constant, maxim 6 - conditii: Eu+pasagera+coburi platsic+topcase+tankbag+cort si alte bagaje prinse pe ele.

Ca fiabilitate: repet, 4 ani si peste 40.000 km, nu am schimbat altceva decat consumabile. Singura buba: odata la 3-6 luni imi ardea stopurile pe frana, dar asta nu e mare problema

 

Banditul are un farmec aparte, dat de faptul ca e mai clasica: cadru din teava de otel, motorul racit pe aer+ulei (pana in 2006), ceva mai mult crom, etc... si confortabila-n draci!

 

eu am fost mutumit de el :)

 

PS: daca vrei sa-i dai la gioale Banditului ia-te de frane :D, sunt slabute comparat cu altele, dar asta nu inseamna nu-s bune ci doar ca nu "musca" cum fac la Yamaha sau Honda. Tre' sa strangi mai tare nitel, e chestie de obisnuinta, Si suspensia ar fi ceva mai slabuta...dar na, e budget-bike.

PPS: stii ca Banditul a dat nastere clasei naked moderne nu? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand multumesc tuturor pentru interesul acordat si raspunsurile date.

 

MotoRoker stiu ca bamditut a fost primul(b400 in 1989) si dupa atata amar de vreme inca pasteaza liniile initiale.

 

Cu partea cu racirea in oras m-am convins, in general nu sunt probleme.

 

Ca posesor de Bandit racit pe ulei si aer poti sa imi spui daca simnti o diferenta (si cat de mare) la consum in functie de temperatura mediului ambiant?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...iarna consuma ceva mai mult...in oras mers mai alert, vara imi lua 6-6.5/100 iarna 7-7,5/100...chiar 8 daca era frig rau.

 

Afara nu pot sa zic, ca sub 10 grade nu mai ieseam din oras

 

Dar asta nu e de la racire ci de la carburatie.

Daca exista vreo diferenta de consum intra 25 grade si 35 grade e infima, ca eu n-am sesizat-o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se par niste consumuri foarte mari ceea ce imi spui tu dar probabil sa ai mana foarte grea.

 

De ce spui ca ar fi de vina carburatia?

Ce legatura are ea cu faptul ca temperatura mediului ambiant e scazut si motorul nu ajunge le temperatura de functionare normala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai...d-aia pornesti motorul RECE cu Choke, sa imbogateasca amestecul => mai mult aer + mai multa benzina pana se incalzeste putin motorul.

 

Consumul ala in oras la temp mica e dat de faptul ca lasi mai mult decat vara sa mearga pe Choke (3-4 minute inloc de ~ 1 minut sa zic), iar calatoriile in oras rareori depasesc 5 km, pe distanta asta n-are timp sa ruleze prea mult la temp optima, mai ales ca e frig afara.

Nu mai stiu unde citisem ca si caldura emanata de motor in sine ajuta carburatoarele sa fie mai eficiente, ca "gazul" e caldut. Ma rog, deja intram in chesti mult prea tehnice...cert e ca pe caldura carburatia merge mai eficient, sau cel putin asta am observat eu...Dar stai linistit, si injectia papa mai mult pe frig si diferente de consum nu sunt asa de mari... carburatia, daca e pusa bine la punct e la de buna ca injectia.

 

Cat despre consum:

In oras tragi de maneta des, daca mergi mai alert, accelerari bruste/franari bruste, schimbat mai sus etc....gazul curge, na. La mers domol, plecat/mers incet scoti cu banditul vara ~5.5-6 si iarna ~6.5-7

In afara, la mers touring/chill/constant tii gazul constant, cam in acelasi punct, franezi rar, motorul merge constant, racire/incalzire constanta, la drum lung merge in parametrii optimi mereu=>consum bun.

Cel mai bun consum scos cu banditul a fost un 4.2/100 km la mers constant cu 100-110 km/h la campie....dar era cruising, schimbat la max 6.000 rpm, cu casca open face si-n tricou :)

Pe de alta parte, cand vroiam sa ma "dau", echipat full pe un drum gen Buc-Cheia-BV-Poiana-Rasnov-Predeal-Siriu-Buzau-Buc...cu-n regim de 130-140 pe DN daca era safe, sau 150-160 cu sprinturi la 180-200 pe Autostrada....iar pe curbe mers taricel, schimbat sus, gen 9-10.000 rpm, franari si accelerari bruste etc....eh, la un drum d-asta scoateam tot 6-7-8, in niciun caz 4-5 :)

 

BTW, consumul la o motoreta mai mare de 500cc conteaza doar ca sa stii daca merge sau nu in parametrii, nu pt motive economice. Adica, daca un Bandit iti ia 7-8 afara si 10-11 in oras, inseamna ca are o buba undeva.

Daca vrei economie, iti iei un 125-250 maxim 500cc, astea-s motorete economice, simple, care consuma putin, a caror intretinere si consumabile sunt ieftine. Cand ajungi la 600 cu peste 60-70 CP dublu-disc pe fata si alte complicaciuni nu te mai gandesti "cat consuma" la modul "ce gaura-mi da in buget cu benzina"....o faci din pasiune/moft, alea mai mici in schimb chiar sunt economice :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...