gtr 1000 Postat Martie 19, 2017 Share Postat Martie 19, 2017 Atentie : folosirea grasimilor cu adaos de metale la sistemele de franare cu ABS este total interzisa . Tot metalul din acele vaseline se va aduna pe senzorul ABS , care nu este altceva decat un magnet. Se va folosii grasime speciala pentru sistemele de franare fara continut de metale , pe baza de silicon , asta pentru partile care culiseaza . Etrierii se vor curata cu peria de sarma si daca este necesar cu pile speciale pentru etrierii de frana si partile care intra in contact cu placutele de frana se ung de asemeni cu vaselina speciala pentru asa ceva ( aici in Germania folosim intamplator tot produsele de la "LiquiMoly" ) . Dar asta doar dupa ce se curata partile care culiseaza si intra in contact unele cu altele pana la luciul metalului ! Pentru eliminarea "scartaitului franelor " exista si niste folii speciale auto-aderente care se aplica pe spatele placutelor de franare . Dar cel mai important lucru este intretinerea corecta a sistemului de franare , cu curaterea temeinica la fiecare schimb de placute de frana si/sau cu disc de frana ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Martie 20, 2017 Autor Share Postat Martie 20, 2017 Becule nu-i zici nimic colegului cu magnetii si cupru? Sau dracia asta de vaselina are si feroase? Cand am venit in Germania, tot asa leu eram si eu , pana mi-au demonstrat nemtii ca ei au dreptate si eu nu ! Ce sa zic,fiecare face ce vrea . Cele bune ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 20, 2017 Share Postat Martie 20, 2017 Cand am venit in Germania, tot asa leu eram si eu , pana mi-au demonstrat nemtii ca ei au dreptate si eu nu ! Ce sa zic,fiecare face ce vrea . Cele bune ! eu totusi am impresia ca nu prea intelegi cum functioneaza senzorul ala ... apa calda in germania s-a inventat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianserban Postat Martie 20, 2017 Share Postat Martie 20, 2017 Am luat acum 2 zile spray de frâne de la colegu' de aici, caut zilele astea vaselina cuprata și ma apuc și eu de treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 20, 2017 Share Postat Martie 20, 2017 Cand am venit in Germania, tot asa leu eram si eu , pana mi-au demonstrat nemtii ca ei au dreptate si eu nu ! Ce sa zic,fiecare face ce vrea . Cele bune !Si acum esti pisicuta? Ca si o explicatie “how it works”... Senzorul abs nu este doar un magnet cum a zis cineva mai sus, ci este o bobina cu miez magnetic care genereaza un curent foarte mic doar in anumite intervale asa cum e stantat discul fonic, de ordinul minivoltilor... Pt detalii exacte consultati googalu. Ce se intampla cand pasta de cupru ajunge accidental pe senzor? Se schimba curentul de inductanta. Este ca si cum bobina ar avea cateva infasurari in plus de fir de cupru, iar ECU sau computerul abs interpreteaza eronat sau nu recunoaste informatia. Nu are nicio legatura CA CUprul e feros sau neferos, magnetizabil sau nu, ci conducator electric. Nemtii stie ei de ce ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 20, 2017 Share Postat Martie 20, 2017 Pai tot el a zis ca-i magnet ☺ noi de unde sa stim ce i-au zis aia 'pe Germania' si ce a inteles el. Ca daca i-or fi aratat infasurarea de cupru, cuprul din vaselina si au zis doar 'nein', are si omul dreptate sa inteleaga ce vrea el. Ca nu toată lumea e Easy ride on... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 (editat) Senzorul de ABS de la moto este pasiv..adica cu magneti permanenti. Asa ca, orice material neferos ca este cupru,noroi sau zapada nu interfereaza cu functionarea lui. Editat Martie 21, 2017 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Mie mi-au explicat niste nemti ca o piesa din tabla (element de caroserie) indoit trebuie musai inlocuit, ca nu se poate repara. Asta pt ca batand in tabla ea se intinde. Cu toate astea tinichigii nostri continuau sa indrepte, avand leac si pt tabla care se intinde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Am o cutie mare de vaselina de cupru pe care scrie ca se foloseste in sisteme de franare si sisteme de evacuare cu temperatura ridicata. O fi de vina marketingul astora de la Valvoline (btw - ff ieftina comparat cu ce mai e pe piata). Atunci cand o sa se comporte ca infasurare suplimentara un strat de mecleu pe baza de cupru sa imi spuneti si mie. Ne apucam de reparat alternatoare si alte dracii cu unsoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 (editat) Mie mi-au explicat niste nemti ca o piesa din tabla (element de caroserie) indoit trebuie musai inlocuit, ca nu se poate repara. Asta pt ca batand in tabla ea se intinde. Cu toate astea tinichigii nostri continuau sa indrepte, avand leac si pt tabla care se intinde Ma, ce sa zic.. De acord cu neamtul. Asa e. Da' daca vrei o parere sincera, sa stii ca tinichigiu nu e o meserie. E o arta. Daca ai facut engleza la scoala, te invata acolo o fraza la inceput, ceva in genul "Un Ford is bit in zid". Am avut onoarea de a lucra cu unul din ei. Pai sa-ti zic asa: In primul rind masina era acordeon. Intr-o saptamina arata aproape normala A tras-o de toti stilpii, cu soc, fara, la rece, la cald, a intins-o cit s-a putut dupa care a luat-o la ciocane. Deci ala daca-ti indrepta o aripa, punea pe ea chitul de pe capacul cutiei de chit (daca ma intelegi..deci nu punea o cutie, punea doar stratul care se lipea de capac cind o desfacea). El asa judeca valoarea unui tinichigiu, dupa cit chit tre sa pui dupe ce-o iei la misto cu ciocanul. Daca mergeai cu el printr-o parcare, nici o masina nu era intreaga. La unele imi lua 5 minute si un desen ca sa inteleg de ce e strimba (Da, da, sint eu mai prostan, da' na). Una din chestiile de care se cam ferea "imblinzitorul de fiare" erau plafoanele. Zicea ca se flambeaza tabla (deci nu doar ca se intinde, dar o bati aici si se f la 1 m mai incolo). Stii cum o rezolva? Cu calduri/comprese reci cu autogenul..Eu l-am vazut pe Copperfield cum a facut sa dispara Statuia Libertatii si Gica cum a indreptat vreo 3-4 masini...Ce Copperfield bai tati.....Ce Houdini... PS: Daca Gica era sa-mi indrepte niste pale la un mtr de elicopter si-mi zicea ca zboara dupa aia, n-as fi ezitat si sint sigur ca s-ar fi urcat si el cu mine.. Editat Martie 21, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 (editat) Senzorul de ABS de la moto este pasiv..adica cu magneti permanenti. Asa ca, orice material neferos ca este cupru,noroi sau zapada nu interfereaza cu functionarea lui. Cu tot respectul tng ... Ma faci sa rad. Explica-mi te rog de ce un magnet permanent are 2 fire care merg in ecu sau abs? Senzorul abs este fix un sensor hall la fel ca senzorul de volanta, adica o bobina cu un miez magnetic care trimite un semnal foarte slab si calibrat. Editat Martie 21, 2017 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Tu tocmai ai descris un senzor magnetic inductiv. Senzorul hall are alta structura. Numele lui vine de la efectul hall. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Stai putin ... N-am zis ca e un sistem activ. Este pasiv ca nu are nevoie sa fie alimentat ... Am descris fix un senzor hall ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 E magnetic, mi se lipea surubelnita de senzorul ABS de la mașină. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Daca am azi timp o sa mazgalesc un senzor abs cu vaselina cuprata si probez. Si eu sunt curios ... Asa la teorie toti suntem zmei. » Post actualizat in 21 Mar 2017 08:08 E magnetic, mi se lipea surubelnita de senzorul ABS de la mașină.Normal ca e magnetic frate!!!!E ca o doza de chitara. E un magnet infasurat in sarma de cupru. Vedeti pe google Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Endurache Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Nu trebuie sa mazgalesti nimic. Uite aici: http://www.tiepie-automotive.com/en/Measurement_examples/Sensors/ABS_Sensor_Hall Habar nu ai cum functioneaza un senzor (nu neaparat Hall). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Habar nu ai cum functioneaza un senzor (nu neaparat Hall). Asa zici tu? Cu ce este diferit ce am zis eu fata de linkul tau? Ca eu am explicat in 5 cuvinte si acolo e o pagina intreaga? Cred ca te hazardezi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Ala ce sarme si metal in el e electromagnetic. Ala care are fire si "cip" e hall https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hall_effect_sensor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Endurache Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Uite aici: nu are nevoie sa fie alimentat Asa zici tu? Cu ce este diferit ce am zis eu fata de linkul tau? Ca eu am explicat in 5 cuvinte si acolo e o pagina intreaga? Cred ca te hazardezi... Din primul citat rezulta clar ca nu stii principiul de functionare al unul senzor (oricarui senzor, ca e de lumina, presiune, temperatura, nu conteaza). Ma refer la senzorii "cu fire", nu la senzorii mecanici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 (editat) Cu tot respectul tng ... Ma faci sa rad. Eu ma bucur ca te-am facut sa razi... recunosc greseala am scris pasiv in loc de activ. Dar esenta raspunsului ramane...poti sa-l murdaresti cu ce vrei neferos si nu o sa fie probleme. Editat Martie 21, 2017 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 pai da, senzorii astia pasivi vor cu alifie , aia activi vor fara ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Probabil are legatura cu modificarea distantei sau cu naclaitul discului de semnal prin depunerea de material conductor. Si ca sa dezvolte o metoda idiot proof, pentru cazurile in care s-ar apuca unii sa verse un tub cu vaselina cuprata, au zis mai bine deloc, sau alt tip. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 Tu tocmai ai descris un senzor magnetic inductiv. Senzorul hall are alta structura. Numele lui vine de la efectul hall. Ai dreptate, greseala mea. Si atunci senzorul de abs sau de viteza care foloseste disc fonic este hall sau inductiv? » Post actualizat in 21 Mar 2017 13:51 Tu tocmai ai descris un senzor magnetic inductiv. Senzorul hall are alta structura. Numele lui vine de la efectul hall. Ai dreptate, greseala mea. Si atunci senzorul de abs sau de viteza care foloseste disc fonic este hall sau inductiv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 21, 2017 Share Postat Martie 21, 2017 cele cu doua fire sunt senzori inductivi. Majoritatea sunt asa pt ca sunt mai ieftini de facut si nu au nevoie de o roata magnetizata prin fata lor. uite aici explicatii clare date cu rabdare http://www.autosaga.ro/lectia-auto/abs-sistem-de-siguranta.html - ambele tipuri de senzori. Cred ca o sa separ posturile astea intr-un topic separat ca ne-am indepartat de sprayul cu unsoare de cupru » Post actualizat in 21 Mar 2017 14:06sau aici http://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/57-senzor-abs.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.