b374 Postat Aprilie 30, 2010 Share Postat Aprilie 30, 2010 Salut colegii, ma bag si eu in seama cu un XT660Z luat azi. Asta e post-ul introductiv, vin din subforumul de strada ( diversion ). Pentru moment am decis sa fiu poligam - e sanatos rau si bun pt sine, raman si acolo dupa ce repar urmarile unui incident de acu' doua zile cu un Cielo de nu stia semenele de circulatie. N-am decat vreo 40km cu Tenere dar vin mai multi... cu timpul. Sper cat mai multi. Urmaresc topicul de ceva timp asa ca daca mai pun o intrebare si a fost acoperita inainte va rog sa ma scuzati ca pe forum ma mai dau si cu sticla de trebe golita pe langa mine. Asa ca, iertare cer anticipat de pe acum pt cand o sa intreb ceva evident sau para-discutat. Acu de moto... XT660Z '09 rosu, neaccesorizat, cum l-au facut italienii, doar cricul central pe vine... planurile de achizitii in curand includ crashbar de la hepco, ceva proiectoare pe el - se pare ca oricat de bine planific tot ajung sa merg noaptea si cutii... hepco sau sw motech, yamaha e prea scumpa pt gustul meu. Poze nu pun ca n-a ajuns inca in locuri destul de pitoresti ca sa merite. Sa fie cuminte si ajunge ea Sfaturi de bun simt de bine venit accept cu draga inima, ceva impresii de reducerea cu 75% a cilindrilor mi-am conturat - dar nah... d-aia le pastrez pe amandoua momentan ... motoreta pare bine legata si stilul minimalist al ei imi place. Asfalt uscat si revin eu cu intrebari sau daca ma seaca ceva ce nu-mi dau seama singur.... Mesaj completat Ah, inca una, daca are cineva manual de utilizare IN ENGLEZA, dau bere, femei, orice *). Nu pot sa procesez .doc-ul in romana de pe cd-ul cu care a venit. *) vezi un pic mai sus nota cu datul pe forum si sticlele... nu-mi aduc neaparat aminte ca am promis bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
herur Postat Aprilie 30, 2010 Share Postat Aprilie 30, 2010 (editat) Dupa ce mi-am luat sapuneala de rigoare ca si incepator, mi-am bagat picorul si am cautat de a luat foc cablul de net. Eu am XT 600 dar pe linkurile astea tre sa fie si de 660: http://moto-andalucia.com/articles/manual-downloads/ http://www.dtr125.com/xt600e.co.uk/index.htm http://www.smokin-lizard.com/download/workshop-manuals http://safemanuals.com/user-guide-instruct.../XT600E-2000-_E http://www.manualedereparatie.info/categorii/yamaha.html Spor si bafta maxima! Editat Aprilie 30, 2010 de herur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan alex Postat Mai 1, 2010 Share Postat Mai 1, 2010 Salut colegii, ma bag si eu in seama cu un XT660Z luat azi. Asta e post-ul introductiv, vin din subforumul de strada ( diversion ). Pentru moment am decis sa fiu poligam - e sanatos rau si bun pt sine, raman si acolo dupa ce repar urmarile unui incident de acu' doua zile cu un Cielo de nu stia semenele de circulatie. N-am decat vreo 40km cu Tenere dar vin mai multi... cu timpul. Sper cat mai multi. Urmaresc topicul de ceva timp asa ca daca mai pun o intrebare si a fost acoperita inainte va rog sa ma scuzati ca pe forum ma mai dau si cu sticla de trebe golita pe langa mine. Asa ca, iertare cer anticipat de pe acum pt cand o sa intreb ceva evident sau para-discutat. Acu de moto... XT660Z '09 rosu, neaccesorizat, cum l-au facut italienii, doar cricul central pe vine... planurile de achizitii in curand includ crashbar de la hepco, ceva proiectoare pe el - se pare ca oricat de bine planific tot ajung sa merg noaptea si cutii... hepco sau sw motech, yamaha e prea scumpa pt gustul meu. Poze nu pun ca n-a ajuns inca in locuri destul de pitoresti ca sa merite. Sa fie cuminte si ajunge ea Sfaturi de bun simt de bine venit accept cu draga inima, ceva impresii de reducerea cu 75% a cilindrilor mi-am conturat - dar nah... d-aia le pastrez pe amandoua momentan ... motoreta pare bine legata si stilul minimalist al ei imi place. Asfalt uscat si revin eu cu intrebari sau daca ma seaca ceva ce nu-mi dau seama singur.... Mesaj completat Ah, inca una, daca are cineva manual de utilizare IN ENGLEZA, dau bere, femei, orice *). Nu pot sa procesez .doc-ul in romana de pe cd-ul cu care a venit. *) vezi un pic mai sus nota cu datul pe forum si sticlele... nu-mi aduc neaparat aminte ca am promis bere Vand Yamaha XT 600 E din 1993. ITP valabil 11.2011, motor in rodaj, 450km. Doua seturi de roti (spate 18, fata 21). Schimbat (facturi Yamaha): piston, segmenti, bolt, simeringuri supape, placi ambreiaj, rulmenti ambielaj. Cilindru nou, simeringuri furca, kit de lant, ulei, filtru, noi, inclusiv un motor pentru piese. Inclusiv:rotile originale si echipate complet (17x21),bord cu turometru electronic + bordul original, ghidon de rezerva cu handguarduri Yamaha, carburatoare, furca aer si ulei, juguri complete, pintenul spate cu lampa stop si suport de numar. 1850 euro. 0722675842 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crosser Postat Mai 2, 2010 Share Postat Mai 2, 2010 Buna am luat si eu un XT600 din 1990 iar problema e ca nu are pornire la buton ... iar la pedala e foarte greu de pornit si nici cu pedala nu porneste usorr nu stiu ce sa fac un sfat bun daca miati putea da ... daca cineva se pricepe la pornire sau sfaturii si e din apropiere de tg-muresati putea veni pana la minee va dau un nr de tel : 0742698723 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorin-moto Postat Mai 2, 2010 Share Postat Mai 2, 2010 Yamaha XT 600 E...o bijuterie de motor...sunt la a doua iubire (prima e BMW-u' )... sunt multumit si fericit in acelasi timp. Dupa 300 de km de endureala si hard endureala...ma declar multumit. Ewwk-endu' asta am urcat cu XT-ul pana pe Varful Bihor (1849m ). Am tras de el ca de hotii de cai si s-a comportat excelent. Consum super bun (cca 5 la suta), aderenta buna, echilibrat, zbura peste bolovani, de parca ar fi fost un KTM supra extra suparat...ce mai...o bijuterie. Am uract pe partie de la Scarisoara (mai exact Garda de Sus) de parca as fi ucat Feleacul...cauciucurile avand aderenta fff buna (am lasat mai jos presiunea din roti: merci de pont Raul si Andrei). Btw, cauciucul spate e Maragoni, scris fff mare, dar eu cred ca prima data nu am vazut de ochi. Pe sarmanul XT l-am si tractat cu atv-ul, chiar in varf, incercandu-l sa-l trec peste zapada groasa de 6 metri (conform spuselor cabanierilor de la statie TV din varf), dar din nefericire nu am reusit. In fine, pot sa spun ca XT-ul e un motor care a facut fata cu brio testului la care l-am supus , atat eu cat si KTM-ul , care ce-i drept, mai mult a stat in fata mea si a trecut cu brio incercarea. NU il mai vand Si acum ceva poze si video. YZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
herur Postat Mai 2, 2010 Share Postat Mai 2, 2010 Si eu care ma gandeam ca m-am cam grabit sa iau XT-ul, dar din ce vad in poze, are ceva potential, chiar daca nu rupe gura targului. Si mai ales, daca mergi mai incet, te mai si bucuri de peisaj si asta e si ideea,nu? Frumoasa iesire... Mi-ati facut si mie o pofta acuma. De abia astept sa vin acasa sa ma sui pe vaca si sa ma duc cat vad cu ochii ( si cat ma tine benzina) Spor si bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
challenger Postat Mai 3, 2010 Share Postat Mai 3, 2010 Buna am luat si eu un XT600 din 1990 iar problema e ca nu are pornire la buton ... iar la pedala e foarte greu de pornit si nici cu pedala nu porneste usorr nu stiu ce sa fac un sfat bun daca miati putea da ... daca cineva se pricepe la pornire sau sfaturii si e din apropiere de tg-muresati putea veni pana la minee va dau un nr de tel : 0742698723 Mie nu mi se pare o problema grozav de mare ; si eu am avut modelul asta de XT si nu am avut probleme cu pornirea la pedala ,si crede-ma ca nu l-am menajat deloc ,a facut saracul XT numai enduro si s-a comportat excelent. Treaba cu pornirea la pedala nu e greu de rezolvat ,regleaza-ti bine decompresorul si nu vei mai avea probleme ( asta daca ai motorul ok ) ,eu il porneam si cu mana . Eu l-am dat ,dar imi pare rau si acuma dupa el ,asa ca urmatorul cred ca tot XT va fi si ,probabil ,aceeasi generatie . Numai bine si sa-l stapanesti sanatos ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crosser Postat Mai 3, 2010 Share Postat Mai 3, 2010 Mie nu mi se pare o problema grozav de mare ; si eu am avut modelul asta de XT si nu am avut probleme cu pornirea la pedala ,si crede-ma ca nu l-am menajat deloc ,a facut saracul XT numai enduro si s-a comportat excelent.Treaba cu pornirea la pedala nu e greu de rezolvat ,regleaza-ti bine decompresorul si nu vei mai avea probleme ( asta daca ai motorul ok ) ,eu il porneam si cu mana . Eu l-am dat ,dar imi pare rau si acuma dupa el ,asa ca urmatorul cred ca tot XT va fi si ,probabil ,aceeasi generatie . Numai bine si sa-l stapanesti sanatos ! Ms de incurajare ... Poi asta cred shi eo e ceva cu motoruuu ... am dat la kickuri se invartea motoru de 3 ori si tot nu pornea e ceva problemaa insa inainte sa iau o hotarare treb sa ii curat carburatoru , filtru de aer sii sai schimb pedala de pornire ca si aia e cam copta dupa atatea picioare dateee VA MAI ASTEPT PARERILE DESPRE Yamaha XT600 si baftaaa !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan alex Postat Mai 3, 2010 Share Postat Mai 3, 2010 Pe modelul intalnit la multe topicuri de pe acest forum il lansez si eu pe acesta, pentru ca noi, posesorii de Yamaha XT, XTZ Tenere 600/660 si Super Tenere, sa ne cunoastem iar informatiile de aici sa ne fie de ajutor. Ideea mi-a venit dupa ce am desfacut motorul meu – Tenere 3AJ, i-am vazut plusurile si minusurile, dar, mai ales, am facut anumite greseli pe care sper ca cei care vor citi acest topic sa nu le repete. Eu nu pot, deci, scrie decat despre Yamaha XT600Z Tenere 3AJ (perioada fabricatie 1988-1990) dar acesta este 90 % identic cu Tenere-le 1 VJ (fabricatie 1986-1988) – mici diferente la carenaj, bord, frana spate, decompresor si pornire la pedala(la 1 VJ). De asemenea compartimentul motor este aproape identic cu cel al XT-urilor de 600 corespondente ca perioada de fabricatie. So, sa incep eu : - Pentru a mea am 2 manuale de reparatii (unul francez si unul portughez) si 2 manuale de intretinere curenta (unul in engleza si altul in germana – care are multe cote importante) si mai multe tutoriale ilustrate (curatarea carburatoarelor, schimbul uleiului la furca fata, etc…) salvate de pe SITE-ul POSESORILOR DE XT/XTZ BRAZILIA(poate cel mai bun in domeniu, dupa parerea mea). Manualele sunt atatea fiindca nici unul nu e suficient de bun si trebuie sa jonglezi in permanenta intre ele pentru a pune o informatie 100 % la capat. Nu mai stiu de pe unde le-am luat pe fiecare in parte, pentru a putea pune link-urile, dar cine are nevoie de oricare dintre ele poate sa mi le ceara oricand. Adresa de messenger o gasiti la profil. - Sa vorbim acum despre motorul de Tenere 3AJ. Preturi intalnite de mine : La KEDO Germania (www.kedo.de) : * set complet vibrochen cu biela = 200 euro (slava Domnului ca nu a fost nevoie) * set complet piston, segmenti, bolt si sigurante bolt = 150 euro (idem) * bolt = 25 euro (asta trebuie) * cablu turometru (al meu a pocnit la demontare – era copt) = 9,5 euro (si asta) La LOUIS Germania, oferta destul de bunaOferta Louis 3AJ. Mentionez ce am avut eu nevoie, si anume : * garnituri pentru capacul filtrului de ulei (mucificate ale mele) – 1,5 Euro (garnitura + 3 o-ring-uri) * pipa de bujii (coapta si asta. Se rupsese in doua filetul de prindere pe cablu, din interiorul ei si turbam ca nu stiam de ce nu porneste motorul, desi baterie era) – 4,8 Euro * cheie reglaj supape – 5 Euro Am facut un fisier cu toate cotele motorului, luate de prin t`spe mii de manuale asa ca le voi uploada aici, ca sa nu mai cautati si voi. ATENTIE, cotele sunt valabile doar pentru Yamaha Tenere 1 VJ si 3AJ. In ordine alfabetica : AMBREIAJUL: * COTE ARCURI AMBREIAJ * COTE DISCURI AMBREIAJ * COTE TIJA IMPINGATOARE AMBREIAJ AXA CU CAME: * COTE AXA CU CAME BIELA: * COTE BIELA CILINDRUL: * COTE CILINDRU PISTON : * COTE PISTON * DISTANTA INTRE PISTON SI CILINDRU SEGMENTII: * COTE SEGMENTI SUPAPELE : * COTE SUPAPE : COTE ARCURI SUPAPE COTE CANAL SUPAPE COTE SUPAPE : Diametru tija supapa = 6,9 - 7 mm POMPA DE ULEI : * COTE POMPA DE ULEI Motocicleta mea a fost cumparata din Germania si adusa in Romania la inceputul lunii august. Avea probleme la pornire, in sensul ca bateria invartea electromotorul dar undeva nu exista scanteie. La bujie se ajunge destul de greu - trebuie date jos saua (se da jos din 2 suruburi amplasate deasupra rotii, in interiorul aripii spate) si rezervorul. Pentru imbinarea pipei cu cablul ce vine de la bobina de inductie, ca la orice pipa, exista in interior un filet. Care la mine era corodat si s-a rupt imediat ce mi-am bagat nasul pe acolo. Odata remediata problema si pornita scotea niste cloncanituri puternice in motor. Am schimbat uleiul si 90 % identic. Banuind ca exista uzura intre vibrochen si biela (nu era sunet de supape dereglate sau de joc in bolt) am dat jos motorul si am trecut la deschiderea lui. Aici vreau sa va impartasesc cateva lucruri, pentru a nu face aceleasi greseli. Partea de sus, pana la blocul motor propriu-zis, este simplu de demontat. Fiindca, in anumite etape ale demontarii (de exemplu, la capacul chiuloasei) exista foarte multe suruburi inbus am folosit o bucata de carton pe care am asezat suruburile pastrand aranjamentul. Ceva de genul (o poza de pe net) . Am lucrat impreuna cu un prieten la acest motor dar mi-ar fi fost util (si, deci, recomand) un suport pentru motor. Costa 50 euro la Kedo. Uitati-l aici :. Ne-ar fi scutit de multe injuraturi. Am trecut la desfacerea capacului ambreiajului. Aici sunt 4 variante: cheie ambreiaje Louis - 25 euro, asta de la Kedo - 18 Euro, una de constructie proprie din discuri uzate de ambreiaj (gasita pe site-ul teneristilor francezi) sau, cel mai si cel mai simplu, folositi pistol pneumatic cu percutie (nu stiu daca asta este denumirea corecta), in genul celor folosite la vulcanizari pentru desfacut prezoane. Vand Yamaha XT 600 E din 1993. ITP valabil 11.2011, motor in rodaj, 450km. Doua seturi de roti (spate 18, fata 21). Schimbat (facturi Yamaha): piston, segmenti, bolt, simeringuri supape, placi ambreiaj, rulmenti ambielaj. Cilindru nou, simeringuri furca, kit de lant, ulei, filtru, noi, inclusiv un motor pentru piese. Inclusiv:rotile originale si echipate complet (17x21),bord cu turometru electronic + bordul original, ghidon de rezerva cu handguarduri Yamaha, carburatoare, furca aer si ulei, juguri complete, pintenul spate cu lampa stop si suport de numar. 1850 euro. 0722675842 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crosser Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 dan alex ........ ai scris cv de motor de rezervaaa ce fel de motor eee de xt600 sau xt600 E ???? are pornire la buton .. ??? si daca are toate piesele as dorii sa o cumpar sa o pun in locul xt600 al meuu .. ms ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 @Yzu: Incearca sa ii pui o banda textila la telescoape, precum cea din imaginea de mai jos. Te va ajuta f. mult in situatii grele, in care trebuie sa o cari pe sus. Poti pune una identica si in zona dintre sa si portbagaj sau in zona portbagajului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Mai 6, 2010 Share Postat Mai 6, 2010 (editat) Cand incetinesc, pun frana, se aude un troncanit de la lant/pinion. Ar putea sa fie rulmentu de la axul pinionului? Am fost cu ea la mare. vro 700 de km in total. Inainte nu se auzea. Pe drum, dupa mai mult timp de mers a inceput sa curga si ulei pe la pinion, cateva picaturi. Dupa ce s-a racit motorul nu a mai curs. Editat Mai 6, 2010 de Unguru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu85 Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 XT-ul nu a fost si nici nu va fi un performance bike. Este o motocicleta gandita mai mult in stil chimezesc - sa fie simpla si sa mearga. Cand nu merge, poti sa o repari lejer, piesele fiind abundente si ieftine, inclusiv cele noi. Modelul s-a produs cu schimbari nu foarte mari din 1983 pana in 2002. Este un motor de inceput, de vazut pe unde esti si ce vrei mai departe. Poate acesta este si motivul pentru care nu gasesti multe tunate. Foarte adevarat si faptul ca nici nu s-au ingramadit multe companii sa produca piese de tuning. Dar nici cerere nu a fost, in conditiile in care ai atatea alternative de competitie. Decat niste investitii imense, experimentale, mai degraba treci la alt nivel. De ce nu este performance gama XT/Tenere-uri vechi? Pai: - grele bine - suspensii mediocre - putere mediocra - cuplu mediocru * La sfarsitul anilor `80 francezii produceau si vindeau pentru rally-uri, de pus pe Tenere, un kit de 700/700 si ceva. Nu mai gasesti nicaieri asa ceva. * Poti merge pe urmatoarele in ziua de azi: - poate cea mai tare chestiune - cylinder head porting. Nu stiu daca cineva face asa ceva, pentru motociclete, in Romania. Nu mi-am interesat, dar nici nu am auzit. - Pistoane forjate si cu fusta scurta de la Wiseco. O piesa nu foarte longeviva zic unii useri pe Advrider. - Axe cu came si supape sport cred ca au la Kedo, dar si pret pe masura. - La capitolul evacuari stiu doar de finale sport - Filte sport - KN sigur si poate si BMC - 500 Lire sterline arcuri progresive de la HyperPro. Cica nu ar fi asa revelatie pe masura banilor. Are un vecin de-al tau de oras, dar il las pe el sa iti povesteasca mai multe. Ekkemu. Mai ales ca a si revenit cu ele din Maroc si are sigur o parere. Mai gasesti pe Ebay diverse suspensii spate, toate jongland in jur de 300-350 Euro. Prima si prima data - guma ta spate ar putea fi inlocuita cu una cu crampoane mai rare si mai mici. Vezi si dupa treaba asta ce parere mai ai. Stiu ca este mai greu de facut decat de spus, cu rotile de 17 pe spate... Si musai umbla numai cu presiune intre 1 si 1,3 in roti. Mai bine vinde-o acum cat mai este intreaga, decat sa pierzi prea mult mai tarziu. Numai tu stii cel mai bine ce vrei. Dar si cati bani ai... Mesaj completat Pana una-alta, asta este motocicleta pe care o ai iar daca alta nu iti permiti sau pe asta nu ai timp sau nu vrei sa o vinzi, aplica strategia unui prieten de-al meu: Enduro (nu hard/extrem) poti face cu aproape orice motocicleta atata timp cat te impaci cu gandul ca la sfarsit ori tu ori ea nu o sa mai fiti in parametrii. Daca treci peste asta si iei in calcul reparatiile/mentenanta, totul este ok. Tin sa te contazic! Cu ce sunt mai mediocre Modelele Xt/Tenere vechi fata de cele noi(pentru ca le comparam cu aceleasi modele nu KTM-uri)? Poate singura lor "probema" e ca au 20 de ani,dar stau si ma intreb care sunt diferentele reale si evolutile la aceste motociclete de-a lungul vremii?! Motociletele se faceau gata pregatite pentru curse la vremea respectiva,vezi dellii gen:prindera rapida a axului fata,stifturi/sigurante la piulitele aceluias ax,sculul metalic sanatos in varanta standard,portbagaj,protectii la maini,mansoane din burete,roti din aluminiu DID de calitate si lista poate continua.... Cam cu ce poate fi mai performant un tenere 2008(11D) fata de unul 1988(3AJ)? Oare poate sa fie mai buna o furca PAIOLI italiana in comparatie cu una KAYABA jponeza care nu curge nici dupa 15 ani de folosinta?!?!Sa fie greutate de 185kg care care ramas aceasi si la modelul actual....sau poate rezervorul care are tot 23 de litri? Puterea evoluat intr-adevar la 48 fata de 43 de cp! Despre fiabilitatea noului model nu prea am ce sa spun pentru ea ca se verifica in timp! Sunt si posesorul si al unui model 3AJ,care tocmai ce a depasit 110 000 de km! Oare este fiabila? Nu avem ce compara!Evolutia este nesemnificativa si cred ca modelele vechi au un avantaj mare fate de cele noi(de consum): fiabilitatea verificata in timp! motocicleta o am de la tatal meu care a achizitionat-o la randul lui in anul 1993 de la neamt venit sa se catere pe muntii Romaniei si avea 9000 de km pe bord Eu zic ca trebuie sa trecem peste prejudecatile legate de anul de fabricatie,pentru ca important este sa mergi!Mai putin cu ce( asa cred)! Ravin cu poze de-indata ce le gasesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Una e fiabilitatea si alta performanta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
herur Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Acum din cacao nu poti face zbici si sa mai vrei sa si plezneasca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu85 Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Una e fiabilitatea si alta performanta... Cu ce este mai performant??? puterea de 48 de cp este pe tenere din anul 1991!(ba chiar cu performante peste cel nou) Comparam pe linie directa(normla) Yamaha XT/Tenere modele vechi cu modele noi! Hard enduro,KTM-uri alta discutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 (editat) adica si performanta si "cu sufletu'-n Rai" .... performanta este in general inversproportionala cu fiabilitatea... si direct proportionala cu costurile de intretinere Am inteles ca la EXC uleiul se schimba (recomandat) dupa 20 ore de functionare(2 zile) ... adica 3 litrii cu 50 lei litrul + filtru de ulei... si mai vrei si "cu sufletu' rai" Adica un Seat cordoba 0km costa 20mii euro si masina (aceeasi caroserie) lu' Titi de pe vremea aia 500 mii Editat Mai 7, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crosser Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Buna e cineva din Targu Mures sau de prin preajma si cunoaste yamaha xt600-le model 1990 fara pornire la buton doar la kick si mati putea ajuta sa veniti sa o vedeti si pareri , sfaturi ...etc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 o intrebare... 2 Cat ar fi surplusul de "curent" la xtz660 cu un singur far de 55/60W ? Vreau sa montez un proiector la care inca nu i-am cumparat bec . Cati cm se comprima (maxim- la o aterizare sa zicem) furca ? avand in vedere ca din cauza proiectorului spatiul pentru pivotarea rotii s-a restrans de la 23 la 14 cm. (Intre aripa si jug sunt 23 cm. Intre aripa si proiector sunt 14... cand sta pe cric lateral) Mesaj completat il "duce" pe asta ? http://www.philips-shop.ro/7298.p.html impreuna cu ala de 60/55W exstent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Cand incetinesc, pun frana, se aude un troncanit de la lant/pinion. Ar putea sa fie rulmentu de la axul pinionului?Am fost cu ea la mare. vro 700 de km in total. Inainte nu se auzea. Pe drum, dupa mai mult timp de mers a inceput sa curga si ulei pe la pinion, cateva picaturi. Dupa ce s-a racit motorul nu a mai curs. aveti vreo idee? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
herur Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Ia uite aici: http://www.dansmc.com/wheelbearing.htm Poate gasesti raspunsul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Uite cum as face eu: -daca pe furci as avea neoprene, protectii, etc, le-as da jos si as vedea urma de pe telescoape cat de mult s-au comprimat pana in prezent..maximul, sa zice. Si de acolo as face masuratorile. Nu stiu exact, dar o groapa zdravama s-ar putea sa iti comprime mai mult fata decat o saritura. Cu privire la bec: - parerea mea e ca alternatorul ar trebui sa suporte un consum de 55w in plus, tinand cont ca se monteaza multe brizbrizuri, gen manere incalzite (~35 w ) fara a se umbla la instalatie. Oricum, iti recomand un releu de protectie pus pe instalatia proiectorului. Aici ai atasata o schema cu legarea releului. Mai multe de cum se leaga poti citi AICI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 (editat) Nici eu nu l-as pune intre jambe, dar daca tot te mananca, prinde-l cat mai in fata si fa-i o prindere care sa-i permita sa se roteasca spre in sus si inainte, eventual pune-i jos o rotila care sa "alunece" pe aripa. Si ca sa fie treaba perfecta, fa-i articularia aia cu arc, ca sa revina inapoi Editat Mai 7, 2010 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 (editat) Tin sa te contazic!Cu ce sunt mai mediocre Modelele Xt/Tenere vechi fata de cele noi(pentru ca le comparam cu aceleasi modele nu KTM-uri)? Poate singura lor "probema" e ca au 20 de ani,dar stau si ma intreb care sunt diferentele reale si evolutile la aceste motociclete de-a lungul vremii?! Radu, spuneam ca sunt mediocre, ba chiar slabe la capitolul performante. Nu rastalmacesc nimic din ce am spus anterior. Pentru utilizatorul "civil" sau "casnic" clasa Tenere/XT este foarte-foarte bine gandita. Motocicleta asta tine o viata, dar, comparata cu omoloagele ei, la performante (nu la fiabilitate) este printre ultimele. Exceptie fac, poate, doar primele modele de Tenere si XT (perioada 83-86). Imi priveam astazi Tenerele la garaj si singura chestie sensibil gandita pentru eventuale modificari de curse (daca pot spune asa ceva) este ca pe stanga, sub sa, nu au pus un plastic plat ca la 1VJ ci au montat unul bombat sub care poti masca lejer un rezervor manufacturat din aluminiu, pentru raliu, cu o forma si o marime identica cu a evacuarii finale. In rest: - suspensiile sunt de-a dreptul banale. Feeling-ul terenului este aproape inexistent si reactioneaza tarziu. Zero progresivitate. Si se simt ca un mare minus cand mergi pe suprafete valurite. Cand mergi, nu cand te plimbi. Pe sosea poti sa mergi o viata cu ele, dar in off-road sunt maxim medii. Avantaj ca poti baga aer in ele (zero relevanta in off-road, unde mergi fara pic de aer). Punct pozitiv la telescop ca are f. multe reglaje, dar feeling tot slab. - frane progresive zero. Motociletele se faceau gata pregatite pentru curse la vremea respectiva,vezi dellii gen:prindera rapida a axului fata,stifturi/sigurante la piulitele aceluias ax,sculul metalic sanatos in varanta standard,portbagaj,protectii la maini,mansoane din burete,roti din aluminiu DID de calitate si lista poate continua.... Din lista de mai sus : - axurile rotilor fata asa s-au prins si asa se prind de cand lumea la motociclete, indiferent de categorie - scuturile metalice - motocicletele de teren au nevoie standard de asa ceva indiferent de epoca. Numai la Transalp nu am sa inteleg niciodata ce a fost in capul lor. Sau poate si-au dat seama ca o sa fie folosite mai mult pe strada si soft-enduro (deci nu zone cu pietre multe si mari + viteza mare). - portbagajul - sa zicem. Erau obligatorii si la moda in acea vreme trusele de scule din piele, prinse pe prtbagajul spate - protectiile de maini standard la clasa XT/Tenere sunt bune doar la lupta cu crengi, frunze si pietre aruncate de cel din fata. Nu protejeaza deloc manetele la rupere, lucru foarte important cand te dai tare si nu ai timp de despachetat scule si schimbat. - XT/Tenere nu au venit niciodata cu mansoane de curse. Care sunt fie compozitia aceea stil neopren cum are cristi_mic pe care eu nu vreau sa le mai vad de cand am avut asa ceva pe o bicicleta (cand se uzeaaza serios - mai ales de la apa - iti innegresc mainile ca de la carbuni si se rup mereu franjuri-franjuri), fie acelea cu 3 canale pe circumferinta pentru a le lega cu sarma (arhicunoscut scenariul mansoanelor care nu rezista tensiunilor dintr-o cursa sau dintr-un parcurs off-road serios si incep sa se invarta pe ghidon sau tubul acceleratiei) - rotile DID sunt niste roti ok, dar cam atat. Adica, nu stiu, eu nu am inteles niciodata de ce zice lumea, asa, la stil de reclama "roti DID, fii atent, etc...". La fel: "Excel, oauuu!", etc (vorbim de niste Excel standard, nu avioane). Adica, eu unul nu am auzit de alte marci de jante care sa se rupa ca lemnele, carora sa le pocneasca zeci de spite deodata... In schimb cam toate japonezele enduro-touring au DID. Inteleg, niste jenti de carbon, magneziu sau cine stie ce alte delicatese, dar nu inteleg, repet, ce este asa de "DID" la Did-uri si nu au si rotile standard de la Gilera, Aprilia, etc. Eu pot sa iti arat un cerc DID care se topeste ca o pilula efervescenta de cand l-a lasat un neamt dobitoc in ploaie de nu am mai putut inlatura oxidul de aluminiu de pe el. Bine, are cam 24 de ani, asa ca, are si el dreptul la o moarte. - Mie imi place mult de tot urmatoarea chestiune gandita sa micsoreze serios timpii - sistemul de reglare a lantului, cu acele semicercuri gradate. Din pacate nu este prezent pe toate modelele Tenere. Nu il pot compara in materie de usurinta si timp mic necesar reglajelor cu nici un alt sistem observat la alte motociclete, indiferent de categorie si an de fabricatie. Ce am apreciat mereu la Tenerele 34L (modelul care a inventat mitul Tenere, dpmdv) este faptul ca a reprezentat motocicleta de raliu pentru mase. Intr-o epoca de mare succes mediatic pentru Dakar si pentru exemplarele XT500 modificate, Yamaha a inteles ca ar putea lua marele pot inventand o motocicleta de raliu pentru toata lumea. Fiindca in acele vremuri nu erau multe modele de 600 (multi cereau cilindree mai mare pentru viteza mai mare, cuplu mai mare, dar si pentru o fiabilitate mai mare) si nu erau rezervoare de fabrica serioase la capitolul litraj. 34L a aparut cu un rezervor de 30 de litri... Da, 34L, a fost o revelatie. Si poti spune ca a fost ready to race cu modificari minore. Dar 3AJ si XT-urile au o foarte mica taina cu revolutia si cursele in aceeasi propozitie. Cam cu ce poate fi mai performant un tenere 2008(11D) fata de unul 1988(3AJ)? Oare poate sa fie mai buna o furca PAIOLI italiana in comparatie cu una KAYABA jponeza care nu curge nici dupa 15 ani de folosinta?!?!Sa fie greutate de 185kg care care ramas aceasi si la modelul actual....sau poate rezervorul care are tot 23 de litri?Puterea evoluat intr-adevar la 48 fata de 43 de cp! Cu ultimul Tenere nu am mers dar am mers cu XT660X. Daca o racire mai performanta, injectia si modalitatea mult mai agresiva de livrare a puterii (chiar fie ea doar sensibil mai mica) nu sunt plusuri... Greutatea au tinut-o sus ca sa mentina fiabilitatea si exploatabilitatea si pe strada/autostrada. Cred eu. Iar rezervorul de 23 de litri este arhisuficient la cat consuma. Este poate singura motocicleta care a atacat serios suprematia F650-ului de la Bmw, daca nu l-a si invins in batalia asta. Se chinuie serios acum cu G650 XCountry-ul, care s-ar parea ca are un consum sensibil mai mic... In materie de furci nu discut despre marci ci doar despre faptul ca, uneori, daca as avea banii, cred ca as merge mai degraba pe o furca aftermarket Paioli decat pe un good old Kayaba. Daca m-as baga la curse stiu sigur ca raspunsul meu ar fi clar in favoarea inlaturarii furcii japoneze standard. Revenim la vechea discutie. Furcile si telescoapele japoneze tin o viata (sau, na, 20 de ani ca a mea, care tocmai a clacat anul trecut si a pierdut tot gazul dupa 2 ani alaturi de mine) dar nu au mari tangente cu sectorul numit performanta. Concluzionand: - XT/Tenere sunt niste motociclete genial de simple si fiabile. Dar atat. Nu performance. Sunt si posesorul si al unui model 3AJ,care tocmai ce a depasit 110 000 de km! Oare este fiabila?motocicleta o am de la tatal meu care a achizitionat-o la randul lui in anul 1993 de la neamt venit sa se catere pe muntii Romaniei si avea 9000 de km pe bord Eu zic ca trebuie sa trecem peste prejudecatile legate de anul de fabricatie,pentru ca important este sa mergi!Mai putin cu ce( asa cred)! Ravin cu poze de-indata ce le gasesc! - Bine ai venit printre impatimitii acestor modele Salutari tatalui tau si sa stapanesti/stapaniti cu placere exemplarul in cauza! Al meu mai are ceva pana la valorile celui aflat in posesia ta (73.000). - Sper sa nu te superi de aceasta discutie in contradictoriu si sa intelegi ca mi-a facut placere sa vad efervescenta si pareri pertinente pe acest topic. Mesaj completat Este poate singura motocicleta care a atacat serios suprematia F650-ului de la Bmw, daca nu l-a si invins in batalia asta. Se chinuie serios acum cu G650 XCountry-ul, care s-ar parea ca are un consum sensibil mai mic... Am incurcat borcanele. X Challenge vroiam sa zic. Desi, in mare, tot pe acolo is. Editat Mai 7, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Merci! voi urmari eventualele semne sub burdufe si imi voi lasa 2-3 cm marja de eroare, altfel voi renunta la proiector. Voi monta releu, dar intreb care e rolul sau? (sunt afon la electrica) ce s-ar putea intampla daca leg direct de la baterie 2 sarme groase si un intrerupator pe masura? Sper sa fie un surplus de 51W si sa gasesc sa cumpar un nenorocit de HB4 , altfel voi monta un proiector de Logan 55W. Nu stiam ca manerele au un consum atat de mare... Tenereul cu 2 faruri are becuri 2x35 sau 2x55 ?.... ma gandesc, ca prima varianta ar insemna ca proiectorul meu de 51W este probabil cam "mare"... in farul meu exista deja un 60/55W Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.