andrei belcic Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Merci!voi urmari eventualele semne sub burdufe si imi voi lasa 2-3 cm marja de eroare, altfel voi renunta la proiector. Voi monta releu, dar intreb care e rolul sau? (sunt afon la electrica) ce s-ar putea intampla daca leg direct de la baterie 2 sarme groase si un intrerupator pe masura? Sper sa fie un surplus de 51W si sa gasesc sa cumpar un nenorocit de HB4 , altfel voi monta un proiector de Logan 55W. Nu stiam ca manerele au un consum atat de mare... Tenereul cu 2 faruri are becuri 2x35 sau 2x55 ?.... ma gandesc, ca prima varianta ar insemna ca proiectorul meu de 51W este probabil cam "mare"... in farul meu exista deja un 60/55W Releele se pun pt a proteja contactul principal. In nici un caz nu protejeaza generatorul (alternator, magnetou...). E f bine legat direct la baterie si intrerupator separat. Aici ai putea intercala un releu comandat de contactul principal. In ideea de a nu da sansa copiilor sa-ti aprinda proiectorul cand motoreta sade frumos in parcare. Standard, Tenerele cu doua faruri are becuri fie 2x35 fie 1x55. In nici un caz 2x55. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 (editat) Le-am cumparat pentru 350, care va sta mai mult pe coclauri, dar poate va ajuta cu ceva informatia de mai jos. Am gasit in piata de w-e, la o tanti ce are chiosc cu piese pentru biciclete si scutere semnalizarile urmatoare: Aveam nevoie de ele datorita pretului si dimensiunilor muuult mai mici decat ale celor originale. Prefer sa cheltui, in caz nefericit sa distrug, 9 lei (7 semnalizarea si 2 becul) decat semnalizarile originale care si SH ma costa cel putin dublu. Am cumparat doua pentru a le monta in partea din fata. Pentru spate inca mai caut niste semnalizari mici, in genul celor amplasate la autoturisme pe aripile laterale, care sa aiba acelasi tip de bec si pe care sa le atasez pe plasticul coditei motocicletei. Din fabrica vin cu bec de 10W in interior. Partea buna este ca becul de 21W nu este atat de mare comparativ cu primul si incape lejer sub plasticul portocaliu. Asa arata la interior: P.s. - Stiam de acest tip de becuri doar din pozele de pe net. Pana acum nu am folosit niciodata si nu stiam prea multe detalii tehnice. Am scris postul de mai sus in ideea ca poate mai sunt si altii in situatia mea si ii va ajuta. P.s. 2 - Mai erau cateva modele diferite. Mie astea mi-au placut la nebunie de cand am vazut ceva in genul pe O Husqvarna si pe un KLR. Ca sa nu mai vorbim de nostalgia scumpelor semnalizarilor rusesti pe care tot vroiam sa le pun pe Simson. Cu putina diplomatie cred ca le convingeti lejer pe vanzatoare sa va lase sa le desfaceti si sa vedeti ce becuri au la interior . Editat Mai 9, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Becurile astea erau folosite la butoanele de jocuri electronice... Aveam o gramada, dar le-am aruncat Semnalizatoarele au "din fabrica" papucii d-aia "japonezi"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 (editat) Becurile astea erau folosite la butoanele de jocuri electronice... Aveam o gramada, dar le-am aruncat Semnalizatoarele au "din fabrica" papucii d-aia "japonezi"? Tare... Da. Din fabrica. De-asta am si pus ambele poze, ca sa se vada si papucii. O alta mica diferenta este si faptul ca diametrul exterior al filetului ce iese din ele este ceva mai mic decat al semnalizarilor originale - 10 mm. Piulita este de 14. Nu este cine stie ce tragedie, dar ca idee. Originalele mele stiu sigur ca au 17, fiindca mereu ma chinui cu o imensitate de fixa prin carene . Partea buna (pentru mine cel putin) este ca bratele nu sunt cauciucate ci din plastic rigid. Poate parea straniu, dar de ce zic asta? Am mai avut niste semnalizari chinezesti cu brate din cauciuc (prost turnat insa; si usor casant), la care, cand le-am strans piulita m-am trezit ca s-au rupt cele doua componente una de alta - a ramas filetul cu piulita pe motor si semnalizarea atarna ca un cremvuste. La o pereche din 4..., acuma na . Cele cumparate astazi sunt destul de mici incat nu sunt expuse in caz de cazaturi. Au si o saiba cauciucata, asa ca sper sa fie suficient si pentru scuturaturi. Om vide... A propos de papuci - am mai gasit astazi ceva in piata, chiar daca nu ma declar 1000% multumit. Era un nene (nu stiu de unde taiase atatea) ce vindea gramezi de papuci din astia japonezi. Partea proasta e ca nu erau noi, nemufati, ci ii vindea cu cate un crampei de 10 cm de cablu pe fiecare, dar am zis ca sunt ok si asa, fiindca veneau la bani ok si cu tot cu protectiile de plastic. Eu am dat pe gramda de mai jos (aprox. 2o de perechi) - 5 ron. Cel mai mare teanc (am renuntat pana la urma la el) avea peste 50 de perechi si il dadea in 15 ron. Editat Mai 9, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Vezi ca ai unu' stricat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 (editat) Vezi ca ai unu' stricat Cand am deschis prima data poza, l-am observat si eu. Ma si gandeam: - Ia sa vezi, daca nu se ia carcotasul de @vis-a-vis de el nu stiu ce sa cred! Cand o ramane ultimul , ma inarmez cu rabdare si il indrept. Editat Mai 9, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Releele se pun pt a proteja contactul principal. In nici un caz nu protejeaza generatorul (alternator, magnetou...). E f bine legat direct la baterie si intrerupator separat. Aici ai putea intercala un releu comandat de contactul principal. In ideea de a nu da sansa copiilor sa-ti aprinda proiectorul cand motoreta sade frumos in parcare.Standard, Tenerele cu doua faruri are becuri fie 2x35 fie 1x55. In nici un caz 2x55. "Releele se pun pt a proteja contactul principal"....Sa protejeze comutatorul pentru lumini, am vrut sa zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 10, 2010 Share Postat Mai 10, 2010 (editat) "Releele se pun pt a proteja contactul principal"....Sa protejeze comutatorul pentru lumini, am vrut sa zic. daca iau "+" din mufa becului original de far (legata la contact si care trece prin releu) si cu "-" vin de la baterie printr-un intrerupator ... ce are? Intreb asta ca sa nu mai merg pe la electrician... complicatii... sa-l mai platesc si pe ala Sau releul principal e special pt becul de 60/55 si nu mai "duce" inca unul? Editat Mai 10, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 10, 2010 Share Postat Mai 10, 2010 (editat) daca iau "+" din mufa becului original de far (legata la contact si care trece prin releu) si cu "-" vin de la baterie printr-un intrerupator ... ce are? Intreb asta ca sa nu mai merg pe la electrician... complicatii... sa-l mai platesc si pe ala Sau releul principal e special pt becul de 60/55 si nu mai "duce" inca unul? Plusul din mufa becului original de far nu vine de la nici un releu. Vine din baterie prin contactul principal (ala cu cheia) si comutatorul de lumini. Nu exista releu principal. Tu vrei sa dublezi, practic, luminile. Prin urmare dublezi si curentul. Problema care apare este la comutatorul de lumini. Daca dublezi curentul prin el, risti sa se strice. Releele suplimentare se pun pentru a proteja comutatorul de lumini. Un releu pt faza scurta si un releu pt faza lunga. Se pot lega la contactul principal sau, mai bine, direct la baterie dar comandate prin comutatorul de lumini de plusul de la contactul principal, protejand astfel si contactul principal. In schema ta, dublezi curentul atat prin comutatorul de lumini original cat si prin contactul principal. Poti sa renunti la comutatorul de lumini original si sa folosesti altul care sa suporte curenti mai mari. Sau poti sa lasi comutatorul de lumini original pt far si sa pui un alt comutator pt proiector, luand plusul de la contactul principal. Sau iei plusul direct de la baterie dar trecandu-l printr-un releu. In felul asta protejezi si contactul principal. Rezumat: 1- doua relee (pt fiecare faza) sau 2- alt comutator baban cu doua pozitii (pt cele doua faze) - renunti la comutatorul original sau 3- un comutator cu doua pozitii doar pt proiector, montat dupa contactul principal sau 4- doua relee si un comutator cu doua faze (asa fac majoritatea celor care monteaza proiectoare) In cazul 1 si 2 proiectorul functioneaza simultan cu farul. In cazul 3 si 4 proiectorul poate fi aprins separat de far. In cazul 1 si 4 protejezi de curenti mari atat contactul principal cat si comutatorul de lumini original cat si comutatorul suplimentar. Mai ramane problema cu debitul magnetoului. Aici nu exista remediu. Daca se monteaza consumatori care depasesc capacitatea magnetoului, acestia isi vor lua curentul necesar din baterie pana la consumarea acesteia. Luminile se vor stinge, manerele se vor raci, boxele vor tace , bobina de inductie nu va mai da scanteie si motorul se va opri. Dar, pt doar 60W suplimentari, nu sunt probleme. Editat Mai 10, 2010 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Plusul din mufa becului original de far nu vine de la nici un releu. Vine din baterie prin contactul principal (ala cu cheia) si comutatorul de lumini. Nu exista releu principal. Tu vrei sa dublezi, practic, luminile. Prin urmare dublezi si curentul. Problema care apare este la comutatorul de lumini. Daca dublezi curentul prin el, risti sa se strice. Releele suplimentare se pun pentru a proteja comutatorul de lumini. Un releu pt faza scurta si un releu pt faza lunga. Se pot lega la contactul principal sau, mai bine, direct la baterie dar comandate prin comutatorul de lumini de plusul de la contactul principal, protejand astfel si contactul principal.In schema ta, dublezi curentul atat prin comutatorul de lumini original cat si prin contactul principal. Poti sa renunti la comutatorul de lumini original si sa folosesti altul care sa suporte curenti mai mari. Sau poti sa lasi comutatorul de lumini original pt far si sa pui un alt comutator pt proiector, luand plusul de la contactul principal. Sau iei plusul direct de la baterie dar trecandu-l printr-un releu. In felul asta protejezi si contactul principal. Rezumat: 1- doua relee (pt fiecare faza) sau 2- alt comutator baban cu doua pozitii (pt cele doua faze) - renunti la comutatorul original sau 3- un comutator cu doua pozitii doar pt proiector, montat dupa contactul principal sau 4- doua relee si un comutator cu doua faze (asa fac majoritatea celor care monteaza proiectoare) In cazul 1 si 2 proiectorul functioneaza simultan cu farul. In cazul 3 si 4 proiectorul poate fi aprins separat de far. In cazul 1 si 4 protejezi de curenti mari atat contactul principal cat si comutatorul de lumini original cat si comutatorul suplimentar. Mai ramane problema cu debitul magnetoului. Aici nu exista remediu. Daca se monteaza consumatori care depasesc capacitatea magnetoului, acestia isi vor lua curentul necesar din baterie pana la consumarea acesteia. Luminile se vor stinge, manerele se vor raci, boxele vor tace , bobina de inductie nu va mai da scanteie si motorul se va opri. Dar, pt doar 60W suplimentari, nu sunt probleme. multumesc de lauriri! nu ma intereseaza comutatorul principal si nici daca cineva (gura-casca) imi aprinde becul.... m-ar interesa sa treaca prin contactul cu cheie, ca sa nu uit lumina aprinsa, desi noaptea nu prea se poate intampla asta Voi pune un contact separat si un releu , iar becul va fi numai cu o faza... lunga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiger tank Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 (editat) Am o nelamurire in legatura cu uleiul pentru XT-ul meu.. de care sa pun mineral sau 100% sintetic...? Din ce am auzit si citit yo am inteles ca ala mineral e mai bun dar, ala sintetic il poti folosi mai multi km, adica vreo 6500 7000 km.Diferenta la bani la un schimb de ulei intre sintetic si mineral e de 50 ron.. nu ar fi o problema si mai ales ca merg mai mult cu ala sintetic. voi de care folositi si care credeti ca e mai bun ? MULTUMESC. Editat Mai 11, 2010 de tiger tank Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Am o nelamurire in legatura cu uleiul pentru XT-ul meu.. de care sa pun mineral sau 100% sintetic...? Din ce am auzit si citit yo am inteles ca ala mineral e mai bun dar, ala sintetic il poti folosi mai multi km, adica vreo 6500 7000 km.Diferenta la bani la un schimb de ulei intre sintetic si mineral e de 50 ron.. nu ar fi o problema si mai ales ca merg mai mult cu ala sintetic. voi de care folositi si care credeti ca e mai bun ? MULTUMESC. Pai uleiul sintetic s-ar putea sa tina mai mult in sensul ca sa mergi mai multi kilometri cu acelasi schimb. Ce ai omis tu este faptul ca uleiul sintetic e mai subtire si va fi consumat mai repede de catre motor. Si va trebui sa completezi mai des. Deh,... monocilindru vechi XT-ul... Pana faci kilometri propusi pana la urmatorul schimb, s-ar putea sa completezi cu ulei in valoare de un schimb complet. Dar, se pare ca au aparut uleiuri sintetice groase: 20W 60. Facute pentru Harley sau BMW, nu mai stiu. Astea nu stiu cat de repede sunt consumate de catre un monocilindru. Eu folosesc un compromis atat dpdv al calitatii cat si din pdv al pretului: semisintetic 15W 50. Mesaj completat multumesc de lauriri!nu ma intereseaza comutatorul principal si nici daca cineva (gura-casca) imi aprinde becul.... m-ar interesa sa treaca prin contactul cu cheie, ca sa nu uit lumina aprinsa, desi noaptea nu prea se poate intampla asta Voi pune un contact separat si un releu , iar becul va fi numai cu o faza... lunga Atunci ia plusul pt comanda releului de la firul albastru al contactului principal (ala cu cheia). Firul albastru duce la doua mufe. Iar plusul pentru proiector il iei de la firul rosu. Firul rosu leaga intre ele bateria, contactul principal si releul de incarcare. Legaturile pentru montajul tau poti sa le faci oriunde pe traseele de mai sus. Adica unde gasesti tu ca e mai comod. In montajul asta ai proiectorul independent de farul original, nu incarci comutatorul de lumini original cu un curent in plus si proiectorul devine inoperabil o data cheia scoasa din contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
herur Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Pt.andrei belcic: multumesc!!! Un raspuns scurt, la obiect, in care iti demonstrezi motivatiile pt care ai ales uleiul....m-ai ajutat si pe mine sa mi-l aleg pe cel pe care il voi folosi. Si mai ales, nu ai dat peste scafarlie incepatorilor care nu stim atatea informatii (sau cum se zice, nu dam search pe forum) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
challenger Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Nu te-as sfatui cu multa caldura sa folosesti sintetic ,din motivele enumerate mai sus si din cauza ca iti va afecta discurile de ambreiaj ,cel putin in cazul meu ,se observa difenta intre un ulei si altul ( ma refer la functionarea ambreiajului ). Acuma tu fa cum crezi ,sunt banii tai . Numai bine !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 12, 2010 Share Postat Mai 12, 2010 Pai uleiul sintetic s-ar putea sa tina mai mult in sensul ca sa mergi mai multi kilometri cu acelasi schimb. Ce ai omis tu este faptul ca uleiul sintetic e mai subtire si va fi consumat mai repede de catre motor. Si va trebui sa completezi mai des. Deh,... monocilindru vechi XT-ul... Pana faci kilometri propusi pana la urmatorul schimb, s-ar putea sa completezi cu ulei in valoare de un schimb complet. Dar, se pare ca au aparut uleiuri sintetice groase: 20W 60. Facute pentru Harley sau BMW, nu mai stiu. Astea nu stiu cat de repede sunt consumate de catre un monocilindru.Eu folosesc un compromis atat dpdv al calitatii cat si din pdv al pretului: semisintetic 15W 50. Pt.andrei belcic: multumesc!!!Un raspuns scurt, la obiect, in care iti demonstrezi motivatiile pt care ai ales uleiul....m-ai ajutat si pe mine sa mi-l aleg pe cel pe care il voi folosi. Si mai ales, nu ai dat peste scafarlie incepatorilor care nu stim atatea informatii (sau cum se zice, nu dam search pe forum) Nu te-as sfatui cu multa caldura sa folosesti sintetic ,din motivele enumerate mai sus si din cauza ca iti va afecta discurile de ambreiaj ,cel putin in cazul meu ,se observa difenta intre un ulei si altul ( ma refer la functionarea ambreiajului ). Acuma tu fa cum crezi ,sunt banii tai . Numai bine !!! Am mai mai multe tipuri de uleiuri, de la 5w40 pana la 15w50. Sinteticul il arde cel mai rapid (a trebuit sa completez cu aproape 2L la 4mii km la sintetic). Acum am pus semisintetic, Motul 5100 15w50 si sunt foarte multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 12, 2010 Share Postat Mai 12, 2010 Motorex la 4 mii km am pus 2,7 litrii, am completat pana la 4 litrii si am scos fix 2 lirii Adevarul ca motorul suna mai bine... dar cred ca este ca si cum ai face cartofi prajiti cu ulei de masline De stresul cu verificatul nivelului nu mai vorbesc... Si semi consuma, dar mai putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Mai 12, 2010 Share Postat Mai 12, 2010 1 litru, 2 litri Eu stiu ca motoarele mai vechi au tolerante mai mari, facute pentru uleiurile mai groase de atunci. Daca bagi sintetic, pelicula e subtire si il arunca in camera de ardere. Plus de asta nici ungerea nu se face corespunzator, mai ales ca in baie ramane intotdeauna putin ulei. Cel mai bine e sa pui ulei cum scrie in carte, macar la vascozitatea pentru care a fost proiectat motorul. Vorba cuiva de pe aici, daca romanii erau asa destepti, faceau si ei motociclete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
challenger Postat Mai 12, 2010 Share Postat Mai 12, 2010 1 litru, 2 litri Eu stiu ca motoarele mai vechi au tolerante mai mari, facute pentru uleiurile mai groase de atunci. Daca bagi sintetic, pelicula e subtire si il arunca in camera de ardere. Plus de asta nici ungerea nu se face corespunzator, mai ales ca in baie ramane intotdeauna putin ulei. Cel mai bine e sa pui ulei cum scrie in carte, macar la vascozitatea pentru care a fost proiectat motorul. Vorba cuiva de pe aici, daca romanii erau asa destepti, faceau si ei motociclete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 12, 2010 Share Postat Mai 12, 2010 1 litru, 2 litri stilul de condus - unul sportiv Motorul nu scoate fum albastru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiger tank Postat Mai 13, 2010 Share Postat Mai 13, 2010 Dupa ce am mai citit pe aici ..cred ca 20W50 mineral MOTUL o sa fie uleiul pt capra mea, am gasit la 129ron la bidon de 4l. Adevarul e ca daca pui sintetic trebuie sa fi cu ochii pe joja .. .. mai ales daca tragi un pic de ea il cam papa si aici ma refer la 15W50.. Si nu in ultimul rand..vine vara si temperatua o sa fie mai ridicata si uleiul mineral isi pastreaza mai bine vascozitatea.. din ce am inteles yo. MULTUMESC PENTRU SFATURI.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
plescoi rulz Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Eu am pus o singura data motul 20/50 mineral si mi-a scos fum pana l-am schimbat. Cel mai bine merge cu semisintetic 10/40, chiar daca la carte da mineral... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiger tank Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 pentru tx-ul meu din 93 10W40 mai mult ca sigur nu i bun ...poate pentru bmw tau da dar pt xt 600 nu am auzit sa fie recomandat un asemenea ulei . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorin-moto Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 O scurta tura cu Xt-urile, gasiti aici: /index.php?showtopic=525354 Enjoy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
plescoi rulz Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 pentru tx-ul meu din 93 10W40 mai mult ca sigur nu i bun ...poate pentru bmw tau da dar pt xt 600 nu am auzit sa fie recomandat un asemenea ulei . Am uitat sa precizez. Este vorba despre un XT din '95. Il am si pe acesta pe langa BMW. Si eu citisem ca merge cu ulei mineral dar la mine nu a mers, a scos fum. Cand l-am trecut pe 10-40 nu a mai scos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.