Sari la conținut

oprit motor la semafor


Postări Recomandate

Salutare,

 

Dupa ce ma tot plangeam ca mi se super incalzeste mobra in trafic si pe la semafoarele unde nu resuesc sa ajung in fata am observat zilele tracute cativa colegi in trafic care isi opreau motoarele cand ajungeau in trafic.

Este o practica buna? nu stiu daca facand asta mereu nu distruge bateria sau mai stiu eu ce...intreb.

Voi ce ziceti?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

e o manevra foarte buna. mai ales cand ceilati forteaza ultima secunda de verde :) pana pornesti tu motorul, s-a eliberat sigur intersectia

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Si eu opresc motorul la semafoarele care stiu ca stau mai mult pe rosu dar mai mult pentru cateva secunde de liniste .

Cand am toba direct in nasul unuia care are geamul deschis o opresc pentru a nu-l gaza pe om.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile Start/Stop au alta constructie decat cele normale doar pentru pornire. Nu este o bucurie pentru baterie sau demaror sa le tot freci.

Daca un motor se supraincalzeste (adica ventilatorul nu reuseste sa il raceasca) stand 2-3 minute la un semafor cand afara sunt 24-25 grade Celsius nu e bine. Mai bine faci o verificare la radiator, pompa de apa, circuitul de racire in general.

Daca se incalzeste si porneste ventilatorul si apoi iar se opreste nu vad problema. De aceea a fost montat.

 

Daca ai una cu racire cu aer si se incalzeste prea tare, atunci stai si te intrebi cum mama darqu au fost in stare nemtii acuma 77 de ani sa faca motoare racite cu aer cu care se plimbau prin Africa de Nord si nu se supraincalzeau (BMW R75 si Zündapp KS750).

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe durate scurte de timp (secunde, un minut acolo, adica fix cat stai la semafor) e posibil ca temperatura motorului sa creasca foarte putin. De ce? Agentul de racire nu mai e vehiculat prin motor si implicit prin radiator. Adica toata caldura motorului e preluata de agentul de racire care este in motor.

 

Tehnologia start/stop e facuta pentru economie de combustibil si reducerea emisiilor, nu pentru racirea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Dupa ce ma tot plangeam ca mi se super incalzeste mobra in trafic si pe la semafoarele unde nu resuesc sa ajung in fata am observat zilele tracute cativa colegi in trafic care isi opreau motoarele cand ajungeau in trafic.

Este o practica buna? nu stiu daca facand asta mereu nu distruge bateria sau mai stiu eu ce...intreb.

Voi ce ziceti?

Eu fac asta. Doar cand stiu semaforul si stiu ca e lung. Si cand am un reper dupa care sa ma prind cu 2-3 secunde inainte ca o sa se faca verde. Mi se intampla prin Bucuresti cam o data pe zi.

 

Fac asta din motive ecologice (economie de petrol si noxe mai putine in aer) si de bun simt fata de soferii care tre' sa-mi miroasa mie esapamentu' (toba e sus, aproape de geamurile masinilor) si sa-mi asculte ragalia de toba (nu e zgomotoasa, dar oricum nu cred ca e placut sa stai un minut cu ea in urechi).

 

Ca-mi consum o repriza de pornire in plus din viata freiului si a bateriei nu mi se pare o nenorocire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile Start/Stop au alta constructie decat cele normale doar pentru pornire.

 

lol cine ti-a spus tampenia asta? cumva aia de ti-au vandut si bateria la pret dublu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca renteaza faza asta cu opritul motorului la semafor. Uzezi electromotorul degeaba, iar chestia cu economia pe durate atat de scurte cred ca e cam apa de ploaie, pentru ca la pornire consuma mai multa benzina decat daca merge constant cateva secunde la ralanti. Daca tine semaforul cateva minute bune, cum zicea cineva mai sus 3-4, poate. In rest nu cred ca merita. Zic si io...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol cine ti-a spus tampenia asta? cumva aia de ti-au vandut si bateria la pret dublu?

Mai documenteaza-te inainte de a da cu parul aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca renteaza faza asta cu opritul motorului la semafor. Uzezi electromotorul degeaba, iar chestia cu economia pe durate atat de scurte cred ca e cam apa de ploaie, pentru ca la pornire consuma mai multa benzina decat daca merge constant cateva secunde la ralanti. Daca tine semaforul cateva minute bune, cum zicea cineva mai sus 3-4, poate. In rest nu cred ca merita. Zic si io...

cine te-a mintit si pe tine?

 

ia arata-mi o harta de injectie pentru "pornire"

» Post actualizat in 31 May 2017 11:46

Mai documenteaza-te inainte de a da cu parul aiurea.

merge marketingu la voi ca branza de oaie la sibiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce ma tot plangeam ca mi se super incalzeste mobra in trafic (...)

 

Motorul tău se încălzește pentru că:

  • este mare
  • este acoperit de carene
  • are o arhitectură vestită pentru problemele de răcire

Încearcă să mergi cât mai puțin cu ea prin oraș vara - mai ales la orele de vârf.

 

Pe durate scurte de timp (secunde, un minut acolo, adica fix cat stai la semafor) e posibil ca temperatura motorului sa creasca foarte putin.

 

^^ This :)

 

Din acest motiv se recomandă să nu oprești motorul când ajunge la temperaturi înalte, ci să lași ventilatorul/-arele să-și facă treaba și să mai reducă temperatura. Bineînțeles, asta nu se aplică și-n cazul în care ai probleme (lichid prea puțin, ventilatoarele nu pornesc, etc), iar temperatura urcă în mod constant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca renteaza faza asta cu opritul motorului la semafor. Uzezi electromotorul degeaba, iar chestia cu economia pe durate atat de scurte cred ca e cam apa de ploaie, pentru ca la pornire consuma mai multa benzina decat daca merge constant cateva secunde la ralanti. Daca tine semaforul cateva minute bune, cum zicea cineva mai sus 3-4, poate. In rest nu cred ca merita. Zic si io...

In manualul de Audi A3 Sportback 2009 zice ca daca semaforul tine peste 50 de secunde se recomanda oprirea motorului, economia de carburant depasind cantitatea necesara la pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine te-a mintit si pe tine?

 

ia arata-mi o harta de injectie pentru "pornire"

» Post actualizat in 31 May 2017 11:46

merge marketingu la voi ca branza de oaie la sibiu

 

Gata, boss, dadeam si eu cu parerea ;)

 

In manualul de Audi A3 Sportback 2009 zice ca daca semaforul tine peste 50 de secunde se recomanda oprirea motorului, economia de carburant depasind cantitatea necesara la pornire.

 

Ok, am inteles, mea culpa. Economia ca economia, dar uzura electromotorului? Daca repornesti motorul de 20 de ori intr-o zi nu se uzeaza mai repede decat daca il pornesti de doua ori?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baterii cu electrolit imobilizat iti spune ceva?

muhahahah

 

imi spune ca n-ai habar despre ce vorbesti dar incerci sa-ti aperi prima afirmatie fondata pe auzite de bodega/birou/santz

 

Habar nu ai. Chiar are dreptate.

pentru tine agm e o baterie speciala? nu-i vorba de deep cycle sau traction , sunt niste baterii agm ... nimic senzational

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

Ok, am inteles, mea culpa. Economia ca economia, dar uzura electromotorului? Daca repornesti motorul de 20 de ori intr-o zi nu se uzeaza mai repede decat daca il pornesti de doua ori?

Ai prins ideea! Schimbi mai des electromotorul si uite asa se invarte roata industriei. (se lauda astia ca electromotoarele de la masinile cu Start/Stop ar fi mai mari ca sa permite mai multe porniri...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, boss, dadeam si eu cu parerea ;)

 

 

Ok, am inteles, mea culpa. Economia ca economia, dar uzura electromotorului? Daca repornesti motorul de 20 de ori intr-o zi nu se uzeaza mai repede decat daca il pornesti de doua ori?

Ba da, orice pornire in plus conteaza, teoretic. Practic, ma doare-n cot, nu mi se pare ca va conta cand trag linie. Oricum, asa cum spuneam, mi se intampla cam o data pe zi. Hai maxim de doua ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, orice pornire in plus conteaza, teoretic. Practic, ma doare-n cot, nu mi se pare ca va conta cand trag linie. Oricum, asa cum spuneam, mi se intampla cam o data pe zi. Hai maxim de doua ori.

 

Atunci nu e mare problema, eu doar ziceam ca daca opresti la fiecare semafor se aduna. Daca opresti doar o data sau de doua ori, nu are relevanta pentru electromotor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci nu e mare problema, eu doar ziceam ca daca opresti la fiecare semafor se aduna. Daca opresti doar o data sau de doua ori, nu are relevanta pentru electromotor.

daca-ti spun ca am masina cu start/stop de cativa ani si nu are nici pe dracu ma crezi? daca face speedy la kle traba asta cred ca nu prea consuma electromoare practica.

 

nu stiu cate porniri tine un electromotor dar sigur ca un vfr1200 proneste instant la cald poate se invarte motorul de 2-3 ori si a pornit...problema e ca bateria e mica 10ah si vara cam pleaca ventilatoarele, mai stai si cu luminile aprinse .. dupa 5 stopuri lungi te trezesti ca se chinuie sa porneasca, practic dimensiunea bateriei este problema ,nu lichidus captivus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io am citit undeva ca butonu ala de stop are un nr limitat de opriri. Deci din cheie trebuie oprita.

Acu urmeaza intrebarea: daca il tot opresti si "pornesti"(iei contactul si pui contactul ca sa nu se ia trolii de mine ) din cheie se uzeaza si cheia? si tre sa o schimbi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...