Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

Vizitator goe 75

@ einstein1984

 

Imi pare rau ca te-am iritat putin colegu,dar cand pretinzi cunostinte superioare si faptul ca stapanesti chestii mai exacte decat masurat cu pasul,cam trebuie sa si livrezi un pic mai mult decat vaicareli ca nu ti se dau datele mura-n gura.

Stiam ca un injiner trebuie sa dea mai multa atentie la enuntul problemei...

"Distanta minima " implica destul de clar ca este vorba de conditii ideale.

Noi am avut tupeu sa facem niste estimari macar.Cu atatea date si cunostinte tu nu poti sa faci o estimare ?

 

Cand mai ai dificultati in a gasii valori de care ai nevoie pentru formulele minune,iti imaginezi ca a scos unul din noi o valoare si in momentul in care vrei sa zici "stai vere ca nu-i asa ca injineria mea zice ca valoarea este defapt alta",ai gasit raspunsul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 633
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Oarecum, pun pe altii sa faca asta pentru mine dar eu judec rezultatul. Dar totusi, stiu diferenta intre simulare si test fizic, stiu ce am neoie pentru o simulare "de incredere".

Dintre toate problemele de pe Pamant, chestiunea cu anvelopa pe asfalt e dintre cele mai grele. Sa modelezi asa ceva cu FEM e destul de accesibil. Sa ai un model de încredere e imposibil, părerea mea. Iti enumăr câteva motive: definirea mediului vasco-elastic cu dependenta proprietatilor de temperatura si nu numai, problemele de contact, definirea stărilor de echilibru și dezechilibru, modelarea comportamentului structural si pneumatic al carcasei. Cred ca mai sunt câteva aspecte care acum nu-mi trec prin cap.

Ca ordin de dificultate, imagineaza-ti ca, pe lângă o astfel de problemă, sa modelezi o explozie e floare la ureche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Deci tot mai siplu este sa exersam si sa obtinem un set de rezultate ,dupa care scoatem o formula care sa includa si constanta lui Potrivelli si suntem gata sa avansam nivelul de stiita si tehnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

14 grade si innorat

concluzii dupa vreo 50 de incercari:

1. imi trebuie alt cauciuc fata, asta e cam dus (asta stiam deja), franarile au fost in mare parte la limita aderentei

 

2. pasul lui limpta are intre 1.3 si 1.4 metri fiindca:

- liniile albe longitudinale au fix 3 metri lungime

- distanta dintre 2 linii albe longitudinale e de fix 6 metri

- distanta de la linia alba transversala a trecerii de pietoni pana la prima linie alba longitudinala e de fix 5 metri

- latimea trecerii de pietoni (zebra + linia longitudinala) e de fix 5 metri

- distanta de la linia alba transversala peste trecere pana la prima linie alba longitudinala e de fix 10 metri (adica sunt 5 metri de la zebra la linia longitudinala)

 

distantele sunt fixe fiindca m-am dus acolo cu ruleta

masuratul din satelit e considerabil mai precis decat pasul lui limpta

https://www.google.ro/maps/@44.5080876,26.1010288,58a,55.6y,4t/data=!3m1!1e3?hl=ro

 

3. daca nu as schimba vitezele in timp ce franez probabil as castiga jumatate de metru, dar cum m-a salvat pana acum de 2 ori obiceiul il pastrez. daca vreodata o sa lovesc o masina cu 10 km/h o sa stiu ca e fiindca am schimbat vitezele

 

4. trebuie repetat si la peste 20 de grade si pe soare

 

p.s.: bordul motocicletei e undeva intr-o cutie, merg cu un trailtech vapor pe care l-am calibrat si verificat personal, eroarea e sub 1% dar are o intarziere de cam o secunda

p.p.s.: stiu ca am muscat din cascaval vreo 30 de cm la franarea aia de la 60, e destul de greu sa tii si viteza si sa si franezi exact pe linie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@prafrau - in filmuletul meu cel de pe zi m-am oprit la a 3-a linie alba cu roata fata. Acum ca ai fost acolo, cati metri sunt acolo dupa calculele tale?
https://www.youtube.com/watch?v=9gvRn88W1zo

zi-mi daca gresesc. Dupa ce zici tu ca ai masurat cu ruleta ar fi: 5m (linia pietoni pana la prima alba intermitenta) + 3m (prima intermitenta) + 6m (primul spatiu dintre intermitente) + 3m(a doua intermitenta) + 6m (2-lea spatiu) + 3m (3-a intermitenta) = 28m pt 100-0.

Cat erau graficele? :)


L.E. :

post-13322-0-79175900-1509353938_thumb.jpg

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

muhahahhahaha tu esti doar praf mah, daca erai rautz macar poate invatai sa si franezi .... n-am mai vazut asa placinta de cand a facut belbodi demonstratii de franare

 

sau ai incercat sa demonstrezi ca 12 m e distanta minima de franare sau ce?

 

io sincer nu inteleg cum aveti curaj sa iesiti pe strada cu skilu asta ... gizas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 metri ai in directia aia de la linia longitudinala a trecerii pana la prima linie transversala, 5 metri zebra si inca 5 pana la linie

din ce calculez eu ai 32 de metri pe franarea aia

cam asta zice si google maps sau pe acolo

 

as fi curios sa stiu ce abatere are vitezometrul tau

 

de la 100 am facut doar 6-7 incercari la sfarsit si era ceva mai complicat sa tin viteza constanta, dar din caucule daca as fi franat de la 100 la fel de bine cum am franat de la 60 as fi oprit in 33 de metri

 

vedem cum o fi si pe caldura

 

vezi ca ai luat directia gresita pe google maps, tu nu ai franat unde linia longitudinala e aproape lipita de zebra, ai franat pe partea cealalta

post-52148-0-73688800-1509354208_thumb.png

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu imi dau seama unde exact ai inceput franarea, ai furca deja comprimata pe zebra

 

ca loc, tu esti fix aici

https://www.google.ro/maps/@44.5066169,26.0995703,277m/data=!3m1!1e3?hl=ro

 

pe sensul de la nord de scuar, mergand spre ikea

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@prafrau
la linia perpendiculara, man, pe zebra iau mana din gaz ca aveam 106 or so. Ca m-au disperat aia cu care eram ca nu cumva sa fiu sub 100. in momentul calcarii liniei aveam undeva la 100 pe bord si de acolo a inceput franarea. Nu stiu cat o fi abaterea. Oricum e greu de cuantificat la milimetru pt viata reala. Am mai repetat odata aceeasi franare si am avut o diferenta de jumatate de metru atunci.

de la 60 nu am filmulet ca nu am considerat ca e important pt ca eu personal nu merg cu 60 :) vedem la primavara. eu estimez ca ma opresc cu roata la prima intermitenta alba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ prafrau - felicitari si multumim pentru filmulete si masuratori.

Parere subiectiva - ai muscat mai mult de 30 cm, as zice vreo 2 - 3 metrii. Inca o data subliniez ca nu este o rea vointa din partea cuiva ci pur si simplu creierul nostru coreleaza "momentul franari" cu "sentimentul de franare" care apare cu un oarecare delay.

Ne mai appropiem de realitate.

Si mai interesant ar fi daca am vedea un split screen cu un GoPro onboard si un unul filmat stationar (cum a facut prafrau). GoPro-ul este foarte important pentru a prinde exact momentul actionarii franei.


» Post actualizat in 30 Oct 2017 09:29

Legat de dimensiuni intre marcaje, astea sunt cam standard, asa ca sensul nu prea conteaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ prafrau - felicitari si multumim pentru filmulete si masuratori.

Parere subiectiva - ai muscat mai mult de 30 cm, as zice vreo 2 - 3 metrii. Inca o data subliniez ca nu este o rea vointa din partea cuiva ci pur si simplu creierul nostru coreleaza "momentul franari" cu "sentimentul de franare" care apare cu un oarecare delay.

Ne mai appropiem de realitate.

Si mai interesant ar fi daca am vedea un split screen cu un GoPro onboard si un unul filmat stationar (cum a facut prafrau). GoPro-ul este foarte important pentru a prinde exact momentul actionarii franei.

» Post actualizat in 30 Oct 2017 09:29

Legat de dimensiuni intre marcaje, astea sunt cam standard, asa ca sensul nu prea conteaza

 

legat de imaginea pusa de limpta

in unul din sensuri ai 10 metri de la linia transversala a trecerii pana la prima linie longitudinala

in celelalt ai 5

d-aia conteaza sensul

 

oricum, nu prea are sens sa discutam daca nu e niciunul la fata locului sa vada

trebuie masurat acolo pe loc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un film interesant facut de nenea asta, instructor. Puteti activa subtitrarile in engleza, pentru cei nevorbitori de germana, la 2min48s.

 

 

Franare 50-0 cu vacaradero: ~10m, fara sa se chinuie prea tare. Interesanta este corelatia dintre cresterea vitezei si cresterea distantei de franare, lucru care reiese din plin si din testele voastre. Asta e lectia nr 1. Lectia nr 2 este ca trebuie sa invatam sa franam, habar n-avem de fapt, multi dintre noi.

 

Cifrele propriu-zise sunt irelevante iar trollinggul cu 6m vs 10m la fel ...

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai s-a zis deja ca distanta creste exponential chair dinainte sa apara oamenii cu formule. Problema e ce te faci in viata reala unde oamenii n-au facut nici testul la Ikea ca sa zici asa, au si guma de rahat, asfaltul in oras este sanie, mai e si murdar, mai e si solutie de dambovita.

Mie mi se pare ca raportat la nr de utilizatori (care majoritatea bifeaza multe dintre cele enumerate mai sus), cei care fac efectiv poc sunt inca putini. Iar atunci cand fac un poc, zic ca n-au avut noroc si numai lor li s-a intamplat. Moarte pomilor. Pai stai bro ca pana acum avand in vedere ca erai pe minus la multe categorii din alea de mai sus, inseamna ca ai avut chiar noroc continuu :D


Iar daca cu topicul asta (si celalalt) am facut baietii sa-si puna semne de intrebare, e un inceput. Eu la multa lume la care m-am uitat la franari am tot zis ca la cum franeaza se cam pun in pericol. Inclusiv testul lui @misionaru cu prietenii lui si cel al lui @prafrau. Ma menzz, alea nu prea sunt franari din care sa scapi, cu blocat spate fum si prostii. Daca sare caprioara eu zic ca multi o tavalesc. Fiecare dintre noi e posibil s-o tavaleasca in anumite circumstante, doar ca aia care o s-o tavaleasca sigur sunt f multi. Si n-ar trebui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un film interesant facut de nenea asta, instructor. Puteti activa subtitrarile in engleza, pentru cei nevorbitori de germana, la 2min48s.

 

 

Franare 50-0 cu vacaradero: ~10m, fara sa se chinuie prea tare. Interesanta este corelatia dintre cresterea vitezei si cresterea distantei de franare, lucru care reiese din plin si din testele voastre. Asta e lectia nr 1. Lectia nr 2 este ca trebuie sa invatam sa franam, habar n-avem de fapt, multi dintre noi.

 

Cifrele propriu-zise sunt irelevante iar trollinggul cu 6m vs 10m la fel ...

In filmuletul pus de tine se vede foarte misto cum musca frana cu metrii buni inainte de reper, practic furca este complet comprimata in momentul in care ajunge la marcaje. Ma refer la filmuletul care are focus pe roata fata (minutul 3:20).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...