Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

Mitul meu spunea ca majoritatea franeaza inainte de linia de pe asfalt. A se intelege ca nu o fac voluntar.

 

Hai domne si tu acuma, mie mi-a scapat guma de mestecat din gura in casca la un stoppie mic si naravas si tu ne iei cu chestii serioase :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 633
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Revin, dupa cum am zis, cu cateva filmulete:

 

 

Cea mai buna metoda de franare se invata la cursuri de perfectionare moto, nu la scoala...parerea mea.

post-12682-0-75021700-1526241669_thumb.jpg

post-12682-0-19364400-1526241749_thumb.jpg

post-12682-0-17573500-1526241802_thumb.jpg

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea este simpla: care este cea mai eficienta modalitate de franare? - considerand ca motocicleta este in stare OPTIMA de functionare

Vaga intrebarea. La vitezane daca franezi ca lumea ai roata spate in aer, si daca nu tragi ambreiajul (da, e corect sa tragi ambreiajul la franarea de urgenta) o sa iti rupa rinichii cand pui roata spate jos cand te-ai oprit.

 

Considerand ca mai toata lumea sare pe frana spate si ii dubleaza la distanta, sincer, un raspuns la intrebarea ta ar fi -- Cea mai eficienta franare e aia exersata pana te plictisesti :) .. de preferat doar cu fata.

 

In scoala am auzit povesti cu: "nu trebuie sa franezi fata" "nu se schimba vitezele in curba" etc etc etc. Singurul lucru pe care ar trebui sa il realizeze lumea cand ia permisul cat. A e ca dupa ce a terminat scoala si a luat permisul, trebuie sa inceapa alta scoala, curs defensiv, de perfectionare, etc. Restul povestile astea nemuritoare ale instructorilor care doar iau $ si nu le pasa... as fi preferat sa nu le fi auzit dar sunt adevarate din pacare.

 

 

@misionarul -- merci pentru videos

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai domne si tu acuma, mie mi-a scapat guma de mestecat din gura in casca la un stoppie mic si naravas si tu ne iei cu chestii serioase :laugh:

 

Chiar ca a fost foarte tare treaba aia cu guma :))) Nota 10 pentru implicare si impresie artistica, tu te-ai ridicat cel mai sus de kur :))

 

@misionarul -- merci pentru videos

 

No problems, merci ca m-ai lasat sa iti calaresc armasarul..

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las o bomba: :ph34r:

"Braking distance refers to the distance a vehicle will travel from the point when its brakes are fully applied to when it comes to a complete stop. It is primarily affected by the original speed of the vehicle and the coefficient of friction between the tires and the road surface,[Note 1] and negligibly by the tires' rolling resistance and vehicle's air drag. The type of brake system in use only affects trucks and large mass vehicles, which cannot supply enough force to match the static frictional force.[1][Note 2]"


» Post actualizat in 14 May 2018 07:15

In mai multe locuri se prezinta treaba asta, din ce inteleg eu, franele mai "bune" nu te fac sa opresti mai repede, ci sunt necesare sa te aduca mai repede de la 200 la 100, distanta finala de franare neavand de a face cu sistemul de franare atata timp cat acesta este dimensionat conform unor directive ingineresti. Cum spunea un coleg mai in urma, lucrurile care te fac sa opresti mai repede, sunt guma si asfaltul (si skill-ul in cazul mobrelor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca franele de origine pot bloca roata, sunt suficient de bune. Apoi debinde de cupla anevlopa si asfalt (frecarea intre ele) si mai apoi de gestiunea fortei de frecare dsiponibile.

Am avut nelamurirea asta deoarece RR-ul meu se "simte" ca opreste mai repede, da in practica, de la 100, nu cred ca opreste mai repede decat MT-ul 07 care l-am avut inainte (facand abstractie de gume).

 

Da exact ce zici tu, daca franele pot bloca roata, ce e peste e irelevant.

 

Problema la mobrele de viteza ma gandesc ca e o energie mai mare de disipat cand franezi de la 250 la 100, de unde si frane fizic mai mari (ca sa disipe caldura aia fara sa piarda functionalitatea)

Editat de iocapa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-ai cum sa scapi de discutia aia fara o demonstratie buna

 

una in care nu franezi cu cativa metri inainte de linie

 

Ori telemetrie corespunzatoare, ori o camera high-speed cu markere vizuale.

Evident e destul de greu de demonstrat. Chiar eroarea de afisare a vitezei in bord poate introduce erori destul de mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-ai cum sa scapi de discutia aia fara o demonstratie buna

 

una in care nu franezi cu cativa metri inainte de linie

=))))) lasa-ma, man, pe bune. Inteleg trolleala dar o dai in penibil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

=))))) lasa-ma, man, pe bune. Inteleg trolleala dar o dai in penibil

 

mai stii cand nu stiai:

1. unde ai franat

2. distanta dintre liniile alea?

 

a trebuit sa-ti fac desene

inca le am in caz ca le vrei iar

 

uite niste prosti aici care franeaza de la 100 in 39 de metri (au tras si niste linii dragute pe un sistem de axe), du-te si cearta-te cu ei

https://www.sportrider.com/sportbikes/abs-comparison-test-absolutely-brilliant-stopping?image=15#page-15

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai stii cand nu stiai:

1. unde ai franat

2. distanta dintre liniile alea?

 

a trebuit sa-ti fac desene

inca le am in caz ca le vrei iar

 

uite niste prosti aici care franeaza de la 100 in 39 de metri (au tras si niste linii dragute pe un sistem de axe), du-te si cearta-te cu ei

https://www.sportrider.com/sportbikes/abs-comparison-test-absolutely-brilliant-stopping?image=15#page-15

 

Ce relevanta are google mapsu ala de anul trecut, acum cand s-a masurat cu ruleta din m in m pana la 40m?

Hai zi-o p-aia ca trebuia viteza de pe GPS si-ti dau o bere.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ce relevanta are google mapsu ala de anul trecut, acum cand s-a masurat cu ruleta din m in m pana la 40m?

Hai zi-o p-aia ca trebuia viteza de pe GPS si-ti dau o bere.

 

 

 

nu, nimic de zis

am vazut doar ca esti foarte increzator in rezultatele alea si poate n-ar trebui

la 32 de metri pe bune de la 100 ar trebui sa le dai lectii baietilor din motogp fiindca inseamna 1.23g constant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut doar ca esti foarte increzator in rezultatele alea si poate n-ar trebui

...ai inteles ce-ai vrut tu, daca ai impresia ca am venit sa flutur metri pe aici.

 

Noi doar am documentat ce s-a intamplat ieri. Ca pana acum ziceai ca nu a fost ruleta buna. Na c-am avut si ruleta si creta. Si fiecare a incercat sa vada pe unde se afla. Ca acum au inceput bajetii sa spuna ca stai asa ca nu-i asa, ca ai atins frana cu 4 frame-uri mai devreme... in conditiile in care la 100 te deplasezi cu 27metri/sec ........ sincer ar fi de ras daca n-ar fi de plans.

 

A iesit ce-a iesit. Oricum nu poate fi reprodus in trafic, am mai zis de 100 de ori, iar am ajuns in vara 2017?

 

Stiam oricum ca lumea o sa inceapa s-o frece iar aiurea pe aici. :hug:

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...