Sari la conținut

25.000 km / 56 zile - Mongolia tur-retur


Postări Recomandate

Salutare,

Vara aceasta, impreuna cu colegul de scamatorii Adi, am facut ceva ce ne doream amandoi de mult timp.. si anume sa ajungem in Mongolia. Eu am fost cu un KTM Adventure R (detalii aici), Adi cu un Suzuki V-Strom 1000.

Cred ca nu gresesc spunand ca, intr-o masura mai mica sau mai mare, amandurora ne-a venit ideea pentru trip de la o carte. Mai exact "Vand Kilometri" a lui Mihai Barbu. Coincidenta face ca in cazul meu, si Mihai Barbu sa-i fi venit ideea tot de la un alt Mihai.

Cativa ani mai tarziu, in 2016 mai exact, am ajuns cu motocicleta in Georgia. Iata-ne deci la locul de unde a inceput sa se cristalizeze toata treaba cu Mongolia - mergeam pe campiile de langa granita cu Armenia inderptandu-ne spre complexul David Gareja (filmuletul il gasiti aici -

). O gluma nevinovata, ceva de genul "Asa o fi si in Mongolia" a aprins o idee, apoi niste ganduri, s-au deschis niste discutii si intr-un final toate au dus la ceea ce a fost calatoria spre Mongolia de anul acesta.

(aici este povestea calatoriei spre Georgia, inclusiv filmuletele pentru fiecare "episod")

Vorba lunga, saracia omului, iata deci ca am plecat spre Mongolia pe 19 Iunie 2017. In total calatoria a durat 56 de zile, cu o saptamana pierduta la granita Mongoliei cu Rusia. Aici am pus track-urile (aproape) zilnice - https://ridewithgps.com/users/1001400/activities

Primele zile sa va spun sincer au fost destul de monotone.. zile lungi si ploioase in care am traversat Bulgaria, Turcia de la vest la est, Georgia de la sud-vest la nord si apoi Rusia. In prima zi in iulie ne incolonam regulamentar la granita mongola. Nu aveam de unde sa stim ca ne va lua 12 ore sa facem cei 400 de kilometri dintre granita si UlaanBaatar.

Dupa o furtuna cu fulgere, tunete, cu tot ce trebuie (
), doua pene de curent, alte intarzieri birocratice, un accident, un alt potential accident (cauciucul fata a iesit de pe janta) intram in UlaanBaatar si mergem direct la Oasis - un guest house unde se aduna deobicei calatori.

In continuare, am continuat spre sud intr-o incercare de a traversa desertul Gobi catre Gurvantes si apoi spre Mongolia Centrala - Kharkhorin, vechea capitala a imperiului Mongol. Din pacate, sa traversam desertul cu motocicletele incarcate a fost mai dificil decat ne-am asteptat asa ca am renuntat la planul acesta si ne-am intors la UlaanBaatar.

Dupa episodul acesta am luat-o direct spre Mongolia Centrala in directia Kharkhorin - Khorgo iar apoi spre Ulgii, in vestul Mongoliei. Odata ajunsi in Ulgii furca mea fata a inceput sa piarda ulei din cauza mizeriei intrate la simering. Colac peste pupaza, atunci am mai aflat si ca mai avem de stat 7 zile in plus pentru ca era inchisa granita.

Pe 14 sau pe 15 Iulie am plecat din Ulgii spre granita. Ne temeam ca dupa asa o lunga perioada in care a fost inchisa, se vor forma cozi kilometrice la granita iar noi eram la limita cu perioada de valabilitate a vizei rusesti. Trebuia sa intram in Rusia si sa iesim spre Khazakhstan cu toleranta de o zi - nu ne permiteam intarzieri, rusii nu se joaca de-a viza.

Dupa ce am "campat" vreo doua zile intr-o iurta langa granita, am reusit sa trecem la timp :)

Mai departe ne-am indreptat catre Khazakhstan si catre muntii Pamir in Tadjikistan.

Traversatul Tadjikistanului nu a fost nici ea fara emotii.. din cauza ploilor recente, cisternele cu combustibil nu mergeau pe ruta de sud, de langa granita cu Afganistanul deci a trebuit sa alimentam (si noi si rezervele) langa Murghab, intr-un sat numit Alichur (retineti numele asta).

Dupa ce am luat-o spre Dushanbe, pompa de benzina a Suzuki-ului lui Adi a inceput sa faca figuri.. simptimele clasice. Din fericire, a reusit sa gaseasca un service unde a curatat filtrele pompei de benzina. Pana acolo, in toate benzinariile unde alimentam, oamenii radeau cand le povesteam ca am pus benzina proasta din Alichur.. aparent toata lumea stia de benzina din localitatea asta din munti, numai noi nu :))

Alte cateva sute de kilometri de traversat Uzbekistanul si Kazakhstanul si iata-ne ajunsi pe malul Marii Caspice. Feribotul nostru tocmai plecase cu cateva ore inainte sa ajungem iar urmatorul avea sa ajunga in cateva zile... nu stie nimeni cate - aceste vase nu au program fix ci pleaca atunci cand sunt pline, odata la cateva zile.

Doua zile de asteptare si ne urcam la bordul feribotului "Profesor Gul". Contrar asteptarilor, acesta era recent reconditionat, proaspat vopsit, cu echipaj prietenos, mancare excelenta si conditii mult peste asteptari. Ca sa va dati seama de unde surprinderea, peste tot pe unde citisem despre feriboturile Marii Caspice auzisem doar povesti horror. Asociam ideea de ferry mai degraba cu nave de pirati unde toata lumea cauta sa iti spuna ce taxa mai trebuie sa platesti si sa incerce sa te jecmaneasca.

Dupa ce am ajuns in Alat, in Azerbaijan ne simteam deja aproape ca acasa. Am petrecut noaptea in Baku si am continuat spre Georgia, Turcia si Bulgaria unde am facut o pauza de cateva zile pe tarmul Marii Negre.

Cam aceasta a fost povestirea in mare, am pus mai multe poze si povestea detaliata pe blogul meu, aici - https://motorcycling.to/ro/mongolia iar filmuletele vor fi in curand urcate pe canalul meu de Youtube aici - https://www.youtube.com/c/mihaimotorcyclingto

Pe Facebook ma gasiti aici - motorcyclingTo


Abonati-va daca vreti sa primiti notificari cand mai apar articole sau filmulete.

Numai bine,
Mihai

post-73996-0-26404400-1509459619_thumb.jpg

post-73996-0-44632300-1509459680_thumb.jpg

post-73996-0-64470800-1509459696_thumb.jpg

post-73996-0-71298000-1509459708_thumb.jpg

post-73996-0-13164700-1509459727_thumb.jpg

post-73996-0-36620300-1509459740_thumb.jpg

post-73996-0-81571300-1509459786_thumb.jpg

post-73996-0-31302700-1509459797_thumb.jpg

post-73996-0-98191000-1509459814_thumb.jpg

post-73996-0-27349600-1509459835_thumb.jpg

post-73996-0-36075700-1509459848_thumb.jpg

post-73996-0-61899500-1509459857_thumb.jpg

post-73996-0-67945200-1509459875_thumb.jpg

post-73996-0-38394700-1509459885_thumb.jpg

post-73996-0-96525800-1509459903_thumb.jpg

post-73996-0-48354200-1509459929_thumb.jpg

post-73996-0-44392100-1509459940_thumb.jpg

post-73996-0-22853400-1509459950_thumb.jpg

post-73996-0-83379400-1509459970_thumb.jpg

Editat de kaiten
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o intrebare si care nu e ironica, decat 56 de zile / 25k km... nu e mai sanatos / usor de inteles ceva / mult de vazut in destinatie ceva gen 21 zile / 5-8-10k km?

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi am cam pus caruta inaintea boilor, in sensul ca am vrut sa ajungem acolo si in jurul acestei idei am luat in calcul celelalte "variabile". Depinde de preferinta fiecaruia si de ce vrei sa obtii pana la urma.. daca vrei vacanta de relaxare bineinteles ca o medie de 25.000 km / 56 zile (lasand la o parte saptamana pierduta la granita + alte cateva zile de odihna) nu o sa te aduca prea relaxat inapoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo baieti! Mi-a placut foarte mult relatarea si materialele pe care le-ati inregistrat. Stiu cat de dificil si de tehnic este sa faci atatea filmari sau poze in timp ce ai de bagat zile contra cronometru...felicitari pentru organizare si pentru calatoria deloc usoara si fara incidente tehnice majore!

 

PS

Raman la parerea ca o mobra sub 180kg iti pune un zambet mult mai larg pe fata la astfel de calatorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Tocmai am pus un episod nou al povestii aici - https://motorcycling.to/ro/spre-mongolia/noapte-la-fabrica-de-caramizi

Daca nu aveti cont de Facebook (deobicei acolo anunt articolele noi) si doriti sa urmariti povestea, subscribe la newsletterul meu de spam in josul articolului. Puteti sa va imbogatiti, printi nigerieni si chestii de-astea.

As zice de asfalt uscat dar ma deprim si mai tare..
Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Super faina ideea/tura/povestirea/site-ul...ce mai, invidie curata. Bravo !

Si o intrebare poate prosteasca, cam la ce costuri duce o astfel de aventura ?

Intreb, nu ca sa stiu ce salarii aveti :hug: , ci sa-mi dau seama cam cat v-au dus vizele, combustibil, cazari, mancare, "berea rece", etc.

Editat de challenger
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Noi am traversat Turcia "blana" adica fara abateri de la drumuri principale, nu au fost probleme nici acum nici anul trecut cand am fost in Georgia.


» Post actualizat in 19 Jan 2018 08:09

ACQyJrAuSRg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare si multam de inspiratie. Intamplarea face sa dau de povestea voastra in timp ce fac si eu planuri si calcule, pentru un traseu similar. Daca nu-i bai mare, o sa va mai deranjez cu ceva intrebari, dat fiind ca tot ati fost de curand in zona. Inteleg ca viza de Rusia o fost de 30 de zile, cu 2 intrari, corect? Eu as vrea sa merg in ritm ceva mai incetuc, oare exista vreo sansa sa obtin viza pe mai mult de 30 de zile? Mi se pare foarte alergata bucata de Rusia + Mongolia pentru 30 de zile (mie-mi ies ~10.000 de Km), dar voi stiti deja mai bine. Este realizabil, in conditiile in care as face o pauza de 2-3 zile in Ulaanbaatar?

Si apropos de Ulaanbaatar, exista posibilitatea de schimb de anvelope, ulei, filtre, etc, la fata locului? Daca am cum, as expedia gumele undeva pe drum, sa nu fie nevoie sa le car dupa mine toata distanta...

Multam tare mult, promit sa va mai deranjez in continuare :D.

PS - din cate inteleg, marea majoritate a drumului a fost on-road, adica asfalt, mai putin partea de desert. Gresesc oare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai c-a mai iesit un episod al calatoriei:

 

https://youtu.be/47jtJ0xZog8

 

Salutare Adrian :)

 

Sincer sa fiu ma asteptam la ce-i mai rau.. am plecat dupa mine cu pompa de benzina de rezerva, filtre, oringuri si tot tacamul. S-a comportat absolut admirabil.. in afara de niste mizerie intrata la simeringul unui telescop nu am avut absolut nici o problema.

 

Seara buna,

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

A mers, daca e curata benzina (ceea ce n-a fost cazul cand au aparut problemele) n-are ce sa nu mearga. Sfatul meu calduros este sa ai un recipient in care sa pui benzina (la nevoie, nu o sa mergi cu el plin tot timpul). E un fel de centura de siguranta in cazul in care ajungi in situatii dubioase.

 

Ah, apropos de benzina.. noi luasem la noi filtre de benzina Touratech. Nu prea au functionat...

 

Am uploadat azi mai devreme episodul 4 - Mongolia Centrala:

 

Editat de kaiten
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...