mihaio07 Postat Noiembrie 8, 2017 Share Postat Noiembrie 8, 2017 Am vrut sa cumpar anul asta o masina adusa din strainatate. Comparand actele necesare pentru inmatriculare intre cazul masina UE, si masina deja inmatriculata in Ro, am remarcat 2 cerinte aditionale: 1. Placile de inmatriculare straine (punctul 11) 2. Atestat fiscal legat de TVA (punctul 14) http://www.spcrpcivcluj.ro/inmatriculari/documente-pentru-inmatriculare/documente-necesare-pentru-inmatricularea-unui-vehicul-achizitionat-din-ue-si-care-a-mai-fost-inmatriculat Mi-am pus si o a 3-a problema, cu fiscalul referitor la plata impozitului de catre proprietar. Nu mi-a fost clar daca este vorba de proprietarul din carte (cel din strainatate) sau cel din contracul de V-C, adica samsarul. Majoritatea samsarilor cu care am vorbit, nu aveau 1. si 2., iar la 3. m-au asigurat ca nu e necesar fiscal de la proprietarul din strainatate. Pana la urma, am decis sa evit ambiguitatile astea si am luat o masina inmatriculata in Ro. Cei care ati cumparat recent masini aduse, v-ati lovit de problemele astea? Ati reusit sa treceti cu bine de inmatriculare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Noiembrie 8, 2017 Share Postat Noiembrie 8, 2017 1. poti da o declaratie pe propria rapsundere ca ai adus-o pe platforma, fara placute de inmatriculare 2. ala il scoti tu de la ANAF 3. se aplica doar daca vehiculul a avut si proprietar roman; adica daca samsarul a avut-o pe numele lui la impozit; ceea ce e exclus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Noiembrie 8, 2017 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2017 2-ul nu se refera la plata TVA-ului pe profitul samsarului? Ma indoiesc ca se grabeste sa il plateasca el insusi. Deci cum functioneaza treaba asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Noiembrie 8, 2017 Share Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) . hai ca sunt eu razna, dar si ei. punctul 14 este, de fapt, doar primul rand de acolo. si se refera la cazul in care au existat intermediari romani, care trebuie sa bage masina la fisc si sa o scoata. daca exista contract intre tine si strain, direct, nu conteaza punctul 14 tot textul de sub primul rand de la 14 se refera la un alt document. ar fi trebuit sa fie punctul 15 vezi in link punctul L http://www.prefecturabucuresti.ro/?d=serviciu_inmatriculare&sub=din_UE_inmatriculat Editat Noiembrie 8, 2017 de XaeL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Noiembrie 8, 2017 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2017 . hai ca sunt eu razna, dar si ei. punctul 14 este, de fapt, doar primul rand de acolo. si se refera la cazul in care au existat intermediari romani, care trebuie sa bage masina la fisc si sa o scoata. daca exista contract intre tine si strain, direct, nu conteaza punctul 14 tot textul de sub primul rand de la 14 se refera la un alt document. ar fi trebuit sa fie punctul 15 vezi in link punctul L http://www.prefecturabucuresti.ro/?d=serviciu_inmatriculare&sub=din_UE_inmatriculat Din ce inteleg eu, de obicei, samsarul face contract cu vanzatorul din strainatate. Deci e proprietar in acte, dar nu apare in carte. Si nici nu inregistreaza masina la fisc. E corect? Iar in cazul asta, cine plateste TVA-ul? De unde stiu eu daca samsarul e inregistrat sau nu la TVA? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Noiembrie 8, 2017 Share Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) cel care mi-a adus mie mobra avea un frumos contract in alb intre neamt si oricine voia sa se treaca acolo. deci eu am cumparat direct de la neamt alte experiente nu am cu SH legat de TVA, la achizitia intracomunitara de vehicule se plateste TVA doar daca vehiculul are sub 6000km (cred) sau sub 6 luni de la data primei inmatriculari. in situatiile astea se considera ca ar fi nou si se plateste TVA. Editat Noiembrie 8, 2017 de XaeL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Noiembrie 8, 2017 Share Postat Noiembrie 8, 2017 Ca s-o inregistreze la impozit ii trebuie civ. Fara civ nu se poate, deci nici fiscal nu are cum sa-ti dea. Si nu-i trebe cine stie ce formular in alb, gasesti pe net cate vrei. Doar semnatura vanzatorului va fi falsa. Certificatul de tva atesta faptul ca tu, ca si cumparator, nu datorezi tva pe tranzactia de achizitionare a masinii sh. Eu am cumparat de la firma samsar, am primit factura, copie dupa cuiul firmei cu codul caen corespunzator vanzarii de autoturisme (adica automobilele sunt marfa si nu datoreaza impozit pe mijloace de transport, deci nu trebuie fiscal) si dupa cmr (atesta ca a venit pe trailer). Fiind factura emisa de o s.c. romaneasca n-a mai trebuit nici certificat de tva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naenero Postat Noiembrie 9, 2017 Share Postat Noiembrie 9, 2017 (editat) cazul 1 .....mi am adus si inmatriculat masina personala din franta ...am fost baiat istet si am pastrat in original contractul de vanzare cu care am achizitionat cotetul (in romanica se inmatriculeaza masini pe baza unui act de provenienta gen CV sau factura) si actele in original nu am avut nici o durere de cap ...cu mentiunea ca am platit impozit in romania de la data scrisa pe contractul francez vreo 2 ani ....cazul 2... legal daca cumperi de la samsar ori ai contract in alb dintre vanzatorul strain de recomandat actele complete ale masinii ori toate contractele de pe drum adica strain samsar, samsar roman impreuna cu certificatele de neurmarire fiscala de la fiecare din romania .... in legatura cu placutele ..daca au fost numere definitive pe masina trebuie predate ...daca au fost provizorii nu i intereseaza daca nu ai avut deloc trebuie o declaratie pe proprie raspundere ca ai aduc cotetul pe platforma ...... ideea de baza fara de care nu te descurci actele masinii in original complete si toate briff mare si mic in cazul nemtilor ,cartea gri in cazul franta si V5 COMPLET in cazul englezoilor ....si un contract de vanzare cumparare dintre tine si strain direct .....( cauti formularul pe net sau la samsari ca le au in alb sau la un birou de inmatriculari ) ..... legat de tva .....nici strainii nu s tampiti ....in general vand cotetele de pe persoana fizica pt a evita tva si impozite ...daca vand de pe firma ai factura si platesc tva (pretul de pe factura contine tva)....cum romania face parte din ue si exista tratate de neimpozitare dubla tu nu ai de ce sa ti bati capul cu ea ) legat de neurmarire fiscala din strainatate mie nu mi au cerut nimic si nici nu am auzit sa se ceara hartii....in uk si franta NU SE PLATESTE IMPOZIT PE COTET .....de restul ue habar nu am Editat Noiembrie 9, 2017 de naenero Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Noiembrie 9, 2017 Share Postat Noiembrie 9, 2017 Am vrut sa cumpar anul asta o masina adusa din strainatate. Comparand actele necesare pentru inmatriculare intre cazul masina UE, si masina deja inmatriculata in Ro, am remarcat 2 cerinte aditionale: 1. Placile de inmatriculare straine (punctul 11) 2. Atestat fiscal legat de TVA (punctul 14) http://www.spcrpcivcluj.ro/inmatriculari/documente-pentru-inmatriculare/documente-necesare-pentru-inmatricularea-unui-vehicul-achizitionat-din-ue-si-care-a-mai-fost-inmatriculat Mi-am pus si o a 3-a problema, cu fiscalul referitor la plata impozitului de catre proprietar. Nu mi-a fost clar daca este vorba de proprietarul din carte (cel din strainatate) sau cel din contracul de V-C, adica samsarul. Majoritatea samsarilor cu care am vorbit, nu aveau 1. si 2., iar la 3. m-au asigurat ca nu e necesar fiscal de la proprietarul din strainatate. Pana la urma, am decis sa evit ambiguitatile astea si am luat o masina inmatriculata in Ro. Cei care ati cumparat recent masini aduse, v-ati lovit de problemele astea? Ati reusit sa treceti cu bine de inmatriculare? Inmatricularile auto sau moto le-am facut cu o firma www.delta-inmatriculari.ro Contra sumei de vreo 270 de lei au facut absolut tot, mai putin RAR-ul pe care il facusem deja, dar am inteles ca se pot ocupa si de asta. Le pui actele in brate si mergi sa iei certificatul de inmatriculare, tablele, declaratie de impunere la fisc. Da si tu un telefon la ei si te vor lamuri exact ce si cum. Doar de aici mananca o paine. Intreb si eu ca opinia publica: de ce sa nu te duci sa iti iei tu o masina din vest? Preferi o masina cu 50.000 Km reali careia batranica i-a pierdut din nefericire cartea service doar pentru ca o iei din Buc? Cauti masina in zona Dortmund (aici ai zbor WizzAir la preturi super bune), si fie o aduci pe roti fie pe trailer auto. Si vei iesi mai ieftin decat samsarul. Daca nu, inseamna ca masina samsarului este o ghena nenorocita frumos machiata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Noiembrie 9, 2017 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2017 Inmatricularile auto sau moto le-am facut cu o firma www.delta-inmatriculari.ro Contra sumei de vreo 270 de lei au facut absolut tot, mai putin RAR-ul pe care il facusem deja, dar am inteles ca se pot ocupa si de asta. Le pui actele in brate si mergi sa iei certificatul de inmatriculare, tablele, declaratie de impunere la fisc. Da si tu un telefon la ei si te vor lamuri exact ce si cum. Doar de aici mananca o paine. Intreb si eu ca opinia publica: de ce sa nu te duci sa iti iei tu o masina din vest? Preferi o masina cu 50.000 Km reali careia batranica i-a pierdut din nefericire cartea service doar pentru ca o iei din Buc? Cauti masina in zona Dortmund (aici ai zbor WizzAir la preturi super bune), si fie o aduci pe roti fie pe trailer auto. Si vei iesi mai ieftin decat samsarul. Daca nu, inseamna ca masina samsarului este o ghena nenorocita frumos machiata. E o idee buna folosirea unei firme de inmatriculari. Problema e ca tu nu pui mana pe toate actele samsarului decat dupa ce ai dat banii. Iar daca ai dat banii si nu ai toate actele, poti sa ai probleme pe care intermediarul nu are cum sa le rezolve. Legat de intrebarea ta, prefer sa iau masina din Ro, inmatriculata in Ro, tocmai ca sa nu am probleme cu actele si implicit cu inmatriculatul. Sa stiu ca a fost deja verificata ca nu-i furata, ca e omologata la RAR, si ca, in cazul autoutilitarelor, ca e tratata ca autoutilitara si in Romania. Samsari si batranici exista si in Germania, si mi-e mai usor sa-l citesc pe vanzator daca vorbim amandoi aceeasi limba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Noiembrie 9, 2017 Share Postat Noiembrie 9, 2017 Pai garantia ca nu este furata o ai cand mergi tu la neamt la administratia fiscala, de mana cu vanzatorul, si iti face numere temporare pe baza CVC cu proprietarul si radierea acesteia din Germania. Iar cand o iei de la neamt in marea majoritate a cazurilor ai si istoricul de service. Daca vrei autoutilitara inmatriculata RO, poti incerca la cele recuperate de la firmele de leasing. Ai de unde alege si poti sa negociezi binisor pretul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Noiembrie 10, 2017 Share Postat Noiembrie 10, 2017 ii recomand http://www.servicii-inmatriculare.ro/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Noiembrie 10, 2017 Autor Share Postat Noiembrie 10, 2017 Nu imi e clar daca firmele de genul ofera ce mi-ar trebuie mie. Ca eu sa fiu linistit ca nu dau banii degeaba, ar trebui sa ma tina de mana inca de la inceputul procesului de cumparare, adica sa fac VC-ul de fata cu ei, vanzatorul sa aduca toate actele la ei si ei sa imi dea unda verde ca totul e ok si ca pot sa dau banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Noiembrie 10, 2017 Share Postat Noiembrie 10, 2017 Nu imi e clar daca firmele de genul ofera ce mi-ar trebuie mie. Ca eu sa fiu linistit ca nu dau banii degeaba, ar trebui sa ma tina de mana inca de la inceputul procesului de cumparare, adica sa fac VC-ul de fata cu ei, vanzatorul sa aduca toate actele la ei si ei sa imi dea unda verde ca totul e ok si ca pot sa dau banii. Mergi la care firma doresti si intrebi frumos ce acte ai nevoie pentru inmatriculare. Omul iti va spune. Apoi eventual intrebi la ce sa fi atent la documente. Acuma chiar o firma care sa cumpere in locul tau nu cred ca s-a inventat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 10, 2017 Share Postat Noiembrie 10, 2017 Intreb si eu ca opinia publica: de ce sa nu te duci sa iti iei tu o masina din vest? Asta-i o chestie pe care nici eu nu o pot intelege, nu pt. cazul lui @mihaio07 ca poate a avut motivele lui, ci ca fenomen general in Ro, atata timp cat se stie cate tepe se dau. Sunt insa probabil doua aspecte: 1. oamenii au senzatia ca este ceva foarte complicat, ca nu se descurca cu limba... ma rog, nu stiu ca nu este nici pe departe atat de complicat si ca, mai ales cand iei de la un dealer, treaba merge destul de usor si repede, ca daca e un dealer de marca sansele sa iti dea vreo teapa (de km etc) tind spre zero, ca nu e mare lucru sa iei un zbor pana undeva in Germania bla-bla si eventual te alegi si cu o plimbare dupa achizitia masinii; 2. pt. ca in Germania (sau alta tara) nu gasesti preturi asa bune la masini "cu asa putini km" si cu atat de multe dotari Fara ca naivii sa se intrebe insa cum este posibil asa ceva. Oricum, fenomenul asta face ca sa aiba si gura samsarilor ce manca si ca multa lume sa-si ia teapa, apoi si cel care recumpara mai tarziu masina in Ro este intepat mplicit si tot asa... Ce nu mai inteleg este... daca tot nu te descurci sa aduci o masina singur, e asa greu sa intri intr-o reprezentanta si sa vezi cand a avut facut ultimul service (la dealer de marca) masina respectiva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Noiembrie 10, 2017 Autor Share Postat Noiembrie 10, 2017 (editat) Mergi la care firma doresti si intrebi frumos ce acte ai nevoie pentru inmatriculare. Omul iti va spune. Apoi eventual intrebi la ce sa fi atent la documente. Acuma chiar o firma care sa cumpere in locul tau nu cred ca s-a inventat . Samsarul cu firma. Oricum e mai putin riscant decat samsarul fara firma. Asta-i o chestie pe care nici eu nu o pot intelege, nu pt. cazul lui @mihaio07 ca poate a avut motivele lui, ci ca fenomen general in Ro, atata timp cat se stie cate tepe se dau. Sunt insa probabil doua aspecte: 1. oamenii au senzatia ca este ceva foarte complicat, ca nu se descurca cu limba... ma rog, nu stiu ca nu este nici pe departe atat de complicat si ca, mai ales cand iei de la un dealer, treaba merge destul de usor si repede, ca daca e un dealer de marca sansele sa iti dea vreo teapa (de km etc) tind spre zero, ca nu e mare lucru sa iei un zbor pana undeva in Germania bla-bla si eventual te alegi si cu o plimbare dupa achizitia masinii; 2. pt. ca in Germania (sau alta tara) nu gasesti preturi asa bune la masini "cu asa putini km" si cu atat de multe dotari Fara ca naivii sa se intrebe insa cum este posibil asa ceva. Oricum, fenomenul asta face ca sa aiba si gura samsarilor ce manca si ca multa lume sa-si ia teapa, apoi si cel care recumpara mai tarziu masina in Ro este intepat mplicit si tot asa... Ce nu mai inteleg este... daca tot nu te descurci sa aduci o masina singur, e asa greu sa intri intr-o reprezentanta si sa vezi cand a avut facut ultimul service (la dealer de marca) masina respectiva? Vad ca se insista pe chestia asta cu adusul masinii in mod personal. Am zis sa nu fac offtopic pe propriul topic, dar hai sa prezint cateva motive, in ordinea in care le consider eu importante. 1. Cumparatorul nu vorbeste limba germana. Vad o gramada de romani plecati prin germania care pleaca de la premiza ca "toata lumea se descurca cu limba". Pentru mine descurcat cu limba inseamna sa fii fluent. Chiar daca se gaseste o limba comuna, engleza, daca una din parti nu este fluenta, se incadreaza la cateogria "descurcarii cu limba". Vorbim de discutat chestii mai complexe la achizitia unei masini, termeni tehnici, nu comandat cartofi prajiti la restaurant. 2. Vanzatorul german nu e tocmai german. Poate sa fie turc, polonez sau chiar roman. Si naravurile vechi dispar greu. 3. Costul. Aici din nou, toata lumea se refera la "Blue Air ca e ieftin", dar problema cu costul se refera la timp, nu la bani. Dureaza mai mult sa vezi o masina din Germania decat una din Romania, indiferent cum o iei. Plus ca pe acolo, la service-uri, la acte, etc. trebuie sa iti cam faci programare, nu prea merg rezolvarile pe loc. 4. Transportul. Variabile in plus, batai de cap in plus. In cazul in care vrei sa o aduci pe roti, asta inseamna 2 zile pe drum. Una peste alta, e mai ineficient, si ca timp si ca cost, sa faci pe persoana fizica ce se face pe persoana juridica. Si in plus, tepele care se discuta aici nu sunt legate de starea tehnica a masinii, ci de starea actelor. Adica teapa maxima mi se pare sa dai banii pe o masina, buna - proasta, cu km multi - putini, si sa nu o poti inmatricula. Fie din cauza birocratiei de la noi, fie din cauza prostiei samsarului, fie din cauza datoriilor la fisc, fie din alte cauze. Editat Noiembrie 10, 2017 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Decembrie 6, 2018 Share Postat Decembrie 6, 2018 Sa l readucem la viata... Moto adus din Uk, scoase nr rosii in Ro de romanul care a adus o Vanduta mie, dat fiscal, acte de Anglia, contractul intre el si englez, nr rosii expirate Eu am facut RAR, ITP, luat la financiar pe numele meu Pt a o inmatricula trebuie sa scot certificat care atesta plata tva sau nu? Rog sa raspunda cei care au avut o situatie asemanatoare sau care cunosc legislatia. Ps: nu ma intereseaza parerea lui Xael si alti habarnisti :) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 10, 2018 Autor Share Postat Decembrie 10, 2018 On 06.12.2018 at 16:52, kappy666 said: Pt a o inmatricula trebuie sa scot certificat care atesta plata tva sau nu? Rog sa raspunda cei care au avut o situatie asemanatoare sau care cunosc legislatia. Ps: nu ma intereseaza parerea lui Xael si alti habarnisti Daca tin bine minte, eu m-am dus la Fisc cu toate actele si am luat de acolo un certificat cum ca nu se datoreaza TVA. Nu mai tin minte daca a fost pe "propria raspundere" sau au dedus ei din contractul de VC. In orice caz, trebuie traducere legalizata pentru toate actele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marianubs Postat Decembrie 10, 2018 Share Postat Decembrie 10, 2018 (editat) In cazul asta nu, nu mai trebuie certificat TVA (deci in cazul in care a fost vanduta dupa ce a fost inscrisa la taxe locale). Editat Decembrie 10, 2018 de marianubs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Decembrie 10, 2018 Share Postat Decembrie 10, 2018 (editat) Acum 5 ore, marianubs a spus: In cazul asta nu, nu mai trebuie certificat TVA (deci in cazul in care a fost vanduta dupa ce a fost inscrisa la taxe locale). Multumesc! da, aceasta este speta...moto a fost adusa din uk si inscrisa doar la taxe locale, fara a fi inmatriculata dar cu drept de circulatie provizoriu(nr rosii) @mihaio07:"Daca tin bine minte, eu m-am dus la Fisc cu toate actele si am luat de acolo un certificat cum ca nu se datoreaza TVA. Nu mai tin minte daca a fost pe "propria raspundere" sau au dedus ei din contractul de VC. In orice caz, trebuie traducere legalizata pentru toate actele." multumesc! speta este putin diferita, deoarece, moto a fost inscrisa la taxe si impozite locale de cel care a adus-o, eliberandu-mi fiscal Editat Decembrie 10, 2018 de kappy666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Decembrie 12, 2018 Share Postat Decembrie 12, 2018 La 10.12.2018 la 23:40, Paca a spus: Pai in cazul asta pica pe cel care ti-a dat fiscalul . Nu vad de ce ti-ai mai facut griji imi fac griji ptr ca traim intr- tara de idioti; desi legea este aceeasi fiecare functionar o interpreteaza si o aplica dupa bunul plac. pe 21 am programare pt numere si cred ca dau peste un "zelos" care mi cere acest certificat... ps:la numerele afisate , pt relatii cu publicul, nu raspunde nimeni in timpul programului le am scris un e-mail in care le am explicat speta si mi au dat copy-paste de pe site-ul drpciv futule mortii in gat de incompetenti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megrez magic Postat Decembrie 14, 2018 Share Postat Decembrie 14, 2018 (editat) Îți înțeleg frustrarea dar nu văd neclaritatea. "Zelosul" care îți cere acel certificat o face pentru că așa este procedura/ ”checklist-ul”, nu va face o ilegalitate de dragul tău. Nu are legătură cu interpretarea legilor sau incompetența. Te încadrezi la Vehicul achiziţionat din UE care a mai fost înmatriculat și vei avea nevoie de acel Certificat. (Autorizația de numere provizorii nu înseamnă înmatriculare). Adică chiar dacă a mai existat o tranzacție (între tine și proprietarul temporar din Romania) autovehiculul nu a mai fost înmatriculat in Romania, practic ai cumpărat un vehicul neînmatriculat în România. Vei fi primul proprietar în Romania pe cartea de identitate. https://www.drpciv.ro/document-details/inmatriculari/5ab1302cfa4e9422012c2b81 (certificatul de TVA este la nr. 8 La ANAF vei avea nevoie de: 1. Cerere (în 2 exemplare – 1ex va rămâne la ANAF și 1ex la tine ca să ridici certificatul peste 5 zile lucrătoare) – ar trebui să găsești cererea la biroul de copiat acte din apropiere 2. Buletin (original si copie) 3. Carte de identitate a vehiculului (original si copie) 4. Certificat de inspectie tehnică periodică - ITP (original si copie) 5. Act de proprietate al vehiculului (factură sau contract de vanzare-cumparare) 6. V5C tradus (nu e clar dacă doar tradus autorizat sau și legalizat) 5b. E posibil sa trebuiască și contractul de vânzare-cumparare între englez și român (cu traducere). În final e posibil să irosești mai mult timp și resurse ca să nu faci ce trebuie de la bun început încercând să păcălești sistemul. Și pentru alții cred că ar fi fost mai ușor să facă un contract de vanzare-cumpărare și o fișă de înmatriculare cu viza administrației fiscale și să sară peste etapa cu Certificatul de la ANAF dar nu cred că e posibil. Mai este și varianta cu intermediarii de la diferitele birouri de inmatriculări, dacă merită comisionul, dar tot va trebui acel certificat. Editat Decembrie 14, 2018 de megrez magic 8) = 8 și paranteză Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Decembrie 14, 2018 Share Postat Decembrie 14, 2018 (editat) frustrarea mea apare datorita faptului ca nu raspund, desi le am solicitat un raspuns( la care am dreptul) 2- sunt chiar incompetenti marea majoritate a functionarilor publici 3- la pct8 , nu ma incadrez( eu asa deduc) , pt ca nu eu am realizat achizitia intracomunitara, eu am achizitionat-o din Romania....de aici nelamurirea mea iar la asta ar putea raspunde cei care sunt platiti sa raspunda si carora le am scris, solicitandu-le ajutorul "8) Dacă persoana care a realizat achiziția intracomunitară a mijlocului de transport și solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), aceasta trebuie să depună, după caz: - formularul "Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport...." ps: eu chiar nu vreau sa pacalesc sistemul,contractul de v-c este pe bune, am achizitionat mobra din Oradea, eu fiind din Bucuresti Editat Decembrie 14, 2018 de kappy666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megrez magic Postat Decembrie 17, 2018 Share Postat Decembrie 17, 2018 Sper ca altcineva să te poată lămuri. E adevărat că ai achizitionat-o din Romania dar neînmatriculată. Adică cel de la Oradea a realizat achizitia intracomunitara dar nu a înmatriculat vehiculul pe Romania. Și pentru asta trebuie să faci tu toată procedura de înmatriculare în România. Dacă cel de la care ai cumpărat-o o înmatricula în România nu mai era nevoie. Practic trebuie să faci înmatricularea în locul lui. Toate bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Decembrie 17, 2018 Share Postat Decembrie 17, 2018 Acum 24 minute, megrez magic a spus: Sper ca altcineva să te poată lămuri. E adevărat că ai achizitionat-o din Romania dar neînmatriculată. Adică cel de la Oradea a realizat achizitia intracomunitara dar nu a înmatriculat vehiculul pe Romania. Și pentru asta trebuie să faci tu toată procedura de înmatriculare în România. Dacă cel de la care ai cumpărat-o o înmatricula în România nu mai era nevoie. Practic trebuie să faci înmatricularea în locul lui. Toate bune. deocamdata n am primit un raspuns din partea oficialitatilor ; mai asteptam...au termen 30 zile pe diverse site-uri, speta identica cu a mea, am gasit ca nu ar trebui certificat care atesta plata tva; la fel au scris si unii colegi aici de la cei ce se ocupa de actele necesare inmatricularii am primit acelasi raspuns: nu este necesar acel certificat plata tva daca vehiculul a fost achizitionat din Romania, neinmatriculat vedem in 2-3 zile cum se va solutiona si voi posta aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.