Sari la conținut
MotanuincaltatAZX

Clank la schimbat viteze

Postări Recomandate

Salutare,

 

Am un Kawa ER-6n din 2008. Tocmai l-am luat.

 

Intrebare. De obicei in oras schimb vitezele pe la 4000-5000 RPM. Clank-ul acela zgomotos e normal sa se auda si cand schimb a doua sau a treia?

 

Si cand schimb in viteza inferioara se aude. Specific ca tin ambreiajul apasat pana la capat. Poate ar trebui sa-i iau ecceleratie de tot? Incerc sa schimb cat mai cursiv, nu sa bruschez.

 

Poate ar trebui inlocuit ambreiajul?

 

Ce parere aveti?

 

Multumesc frumos,

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tu poate tii pana la capat ambreiajul dar nu decupleaza total . O cauza ar putea fi faptul ca nu este bine ajustat. Asta ca cea mai mica problema si care poate fi remediata fara costuri:)

Cauta sa vezi cum se ajusteaza si vezi daca asta este problema ta

Editat de alzayr

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tu poate tii pana la capat ambreiajul dar nu decupleaza total . O cauza ar putea fi faptul ca nu este bine ajustat. Asta ca cea mai mica problema si care poate fi remediata fara costuri:)

Cauta sa vezi cum se ajusteaza si vezi daca asta este problema ta

 

Dar e normal acel clank? Am auzit chestia asta in cazul multor mobre. Si nu doar de scoala.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ride it! Nu schimba niciun ambreiaj!

» Post actualizat in 14 Jun 2018 09:12

Te.invit sa dai o tura cu Harli! O sa ai impresia ca mobra ta e electrica! Regleaza cablul si mergi linistit!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Clank se aude la toate motoarele când se cuplează treapta 1....motivul renunțării la motor, a fost Clank ul ala enervant,la fiecare cuplare în treapta 1, la scuter nu am problema asta :-D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La ambreiajele in ulei intotdeuna se va auzi clank, mai ales la retrogradare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca uleiul e mai gros, se aude mai putin. Cind abia o pornesti, vitezele se schimba aproape fara zgomot.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Depinde ce ulei ai si/sau cat de vechi e.

Depinde si de turatia la care schimbi treapta.

 

Aveam 15w50 = aveam zgomotul ala pronuntat. Am schimbat cu 10w50 si acum e mai bine.

 

O alta solutie ar putea fi aceea de a schimba in turatii mai ridicate, incearca pe la 7-8k (in special cand schimbi in a-2a), motorul tau e de turatie, oricum e lesinat pe la 4-6000.

 

Dar cum s-a zis mai sus, intai as verifica cursa de la ambreiaj sa fie reglata bine si de la maneta si de la motor daca e cazul.

Editat de JCDenton

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca uleiul e mai gros, se aude mai putin. Cind abia o pornesti, vitezele se schimba aproape fara zgomot.

 

 

Exact...cand e rece nu prea se aude..se schimba mult mai smooth. Aproape insesizabil CLANK-ul.

 

 

Cand se incalzeste..TRANK CLONK CANK se dezmembreaza, va spun!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O alta solutie ar putea fi aceea de a schimba in turatii mai ridicate, incearca pe la 7-8k (in special cand schimbi in a-2a), motorul tau e de turatie, oricum e lesinat pe la 4-6000.

 

Bati campii, nu are nici o legatura una cu alta. Singurul lucru pe care trebuie sa-l verifice este cursa ambreiajului.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si te mai intrebi de ce iti spun ca vorbesti fara sa stii ... la tine la harli oricum pe la 4 mii o ia motorul inaintea motocicletei.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dentoane, exista niste motive constructive pt care se aude clankul, nu exploatarea e problema. Toate moto cu ambreiaj umed fac clank, noi-noute din fabrica.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si exista si motive pentru care zgomotul poate sa dispara sau sa se reduca, cand schimbi in ture ridicate, fata de atunci cand schimbi pe la 4000.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

...la tine la harli oricum pe la 4 mii o ia motorul inaintea motocicletei.

:crack:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fara legatura cu clncul, schimba mai sus. 4000-5000 e putin la motoreta aia.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iar esti retardat! Omul zice bine! Toat motoarele cu care am mers faceau la fel, fie mai vechi, fie 2010+. La turatii mici abia intra in viteza, cutia e galagioasa.

On topic: regleaza ambreiajul cu free play de cativa mm la maneta, daca n ai facut schimbul de ulei fa l... si mergi fara griji. Aici pe forum e plin de maimute inginere!!

 

Bati campii, nu are nici o legatura una cu alta. Singurul lucru pe care trebuie sa-l verifice este cursa ambreiajului.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

S1000rr știe mai bine.i se întâmplă zilnic,la tractor.vezi ca poți sa schimbi și fără ambreiaj oe urcare.la o anumita turație....am facut treaba asta accidental, de câteva ori.la 7 k nu îți dai seama.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

...vezi ca poți sa schimbi și fără ambreiaj oe urcare.la o anumita turație....am facut treaba asta accidental, de câteva ori.la 7 k nu îți dai seama.

 

Merge si pe retrogradare fara ambreiaj, doar ca trebuie sa dai sprit ca sa turezi motorul mai mult cand esti in punctul mort si sa prinzi momentul. Practic se egalizeaza vitezele pinioanelor din cutie cu turatia motorului si permite intrarea sau iesirea din si in treapta de viteza. La schimbarea in treapta superioa fara ambreiaj, merge mai usor deoarece motorul este deja turat mai mult decat il turezi pe retrogradare. Trebuie ceva exercitiu, dar poate distrage atentia aceasta manevra, si nu cred ca este indicat.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Muuuuahahahahhhhhaaahhahahahaaaaaaaaaaa

Ce dume de meltean fript =)))))))))))))))))))))))))

Auzi motiv la asta....muahahahaha

Intr adevăr, la Tmax ul acela așa e =))))))

motivul renunțării la motor, a fost Clank ul ala enervant,la fiecare cuplare în treapta 1, la scuter nu am problema asta :-D

Editat de BMWs1000RR

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Faci pauza prea mare cu ambreiajul actionat la schimbarea vitezelor.

Incearca sa te misti mai repede,daca tii mult ambreiajul apasat pana schimbi viteza trenul pinioanele/craboti isi reduc viteza, si nu se mai sincronizeaza cu trenul mobil

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa turezi un pic la retrogradare in treapta inferioara si o sa vezi magie :))))) si regleaza ambreiajul, eventual schimba uleiul daca e obosit sau nu stii cand a fost schimbat.....baga ce scrie in cartea lui

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si exista si motive pentru care zgomotul poate sa dispara sau sa se reduca, cand schimbi in ture ridicate, fata de atunci cand schimbi pe la 4000.

 

Alo lachersii, voi habar nu aveti cum functioneaza un ambreiaj, mai ales cel umed. Ca sa intelegeti care e buba luati doua geamuri, ungeti-le cu ulei si lipiti-le. Dupa aceea incercati sa le desfaceti. Sa-mi spuneti pe urma cat v-ati chinuit... poate asa o sa va dati seama ca zgomotul nu are nici o legatura cu turatia ci cu corelarea corecta a treptelor vis-a-vis de viteza de deplasare si turatia motorului.

 

Ca sa intelegeti lachersilor treptele pot fi schimbate si fara actionarea ambreiajului dar asta presupune un dram de creier si mai ales, sa simti utilajul. Am ajutat candva un motociclist sa ajung pana undeva pt ca facuse pana si a observat ca schimbam treptele de la mic la mare fara sa apas ambreiajul si totul se petrecea lin, fara smuceli, cloncaneli sau caraituri. Culmea, nu intelegea desi era motociclist de multi ani si voia sa invete. I-am explicat ca daca nu s-a prins singur pana acum nu mai avea rost sa-si bata capul, e valabil si pentru voi dar daca totusi vreti apelati la TNG ca el poate are rabdare sa va invete.

 

 

 

Iar esti retardat! Omul zice bine! Toat motoarele cu care am mers faceau la fel, fie mai vechi, fie 2010+. La turatii mici abia intra in viteza, cutia e galagioasa.

 

Bati campii cu gratie, o cutie de viteze din anii '50 (ex) nu difera cu nimic fata de o cutie din anii de acum. Practic intre un amarat de IJ si BMW-ul tau nu este nici o diferenta dar esti prea batut in cap ca sa intelegi treaba asta.

 

On topic: regleaza ambreiajul cu free play de cativa mm la maneta, daca n ai facut schimbul de ulei fa l... si mergi fara griji. Aici pe forum e plin de maimute inginere!!

 

Ia zi inginere care e diferenta intre ambreiajul de IJ si ambreiajul de la BMW-ul tau bengos?

Editat de petre81.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Băieții de la Bavaria au copiat ambreiajul de la ij, deci, practic, diferențe nu sunt. Atât ca au mai adăugat doi cilindri in plus, sa nu se desumfle roata de rezerva, maimuțoi mecanicos care ești tu! Bhahahahahahahaha

» Post actualizat in 14 Jun 2018 16:21

Recitește de la stânga la dreapta și nu invers, fraza scrisă de mine și după ce ești sigur ca ai înțeles o, citește și ce ai scris tu. Doamne ce specimen!

post-96026-0-83517000-1528993315_thumb.jpeg

Editat de BMWs1000RR

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×