Sari la conținut

Audi A4 break, 2013+, sfaturi achizitie


mdanielc
 Share

Postări Recomandate

La 2.8 impozitul este 2000 lei sau 1800 daca e in primele 3 luni ale anului.

(Exista niste discutii cum ca o sa scada impozitele din 2019 ptr motoarele mari si sa creasaca la cele mici evident si in functie de norma euro - o transformare a noii taxe auto de fapt, dar om vedea daca se si face ceva)

 

Eu am exclus diesel ptr aceleasi considerente ca tine. Alegerea este in final foarte personala, dupa ce am testat passat, GLK si XC60 (variante 2012 - 2013) nu prea mai stiam ce sa fac, dar cand am testat A6 am stiut ca vreau asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La X1 m-as uita doar la modelul nou, cel de inainte nu-mi place cum arata si pare cam inghesuit, dar din nou, bugetul ar fi problematic, din cate m-am uitat, tot pe la 30k se invarte unul decent.

Cu cat ma uit mai mult la A6 cu atat imi place mai mult, dar raman uimit de cat de putine sunt pe benzina, comparativ cu diesel. Mie mi-a intrat chestia asta in cap, ca nu as mai vrea diesel, dar vad ca pe piata cam asta gasesti. Nu-si face griji lumea cu toate problemele aste ce au aparut la diesel-uri, cu posibile noi reglementari?

Voi ati lua in considerare sa cumparati un diesel acuma?

Linistit.Probabil vei avea probleme cu interzicerea dieselelui in Ro peste vreo 12-15 ani,cand il vor interzice toti.Pana atunci insa,no way.Noi nu suntem Germ,restul sunt vorbe de claca.

Discutiile diesel vs benzina sunt interminabile dar pana la urma totul se reduce la un singur lucru : randament.Diesel'ul reuseste sa transforme pana la 45% din energie in lucru mecanic,benz doar vreo 30-33%.Plus de asta diesel'ul e cladit sa fie mai robust datorita stresului mare pus pe motor de compresia enorma fata de benz.Poate pe viitor cand si benzina va beneficia de injectie directa de inalta presiune si vor reusi sa o faca sa se autoaprinda,aceasta ducand la o ardere uniforma si mult mai eficace si nu arderea data de scanteie,benzina va detrona diesel'ul.Pana atunci insa....

Nu se gasesc foarte multe A6 benz pe piata pt ca varianta diesel e mai puternica si mai economica...deci win-win.Plus ca poarta mult mai bine caroseria mai grea a masinii.2.0tdi are putere de vreo 190 de cai,cuplu enorm - 380Nm si un consum sensibil mai mic decat al benzinei.Chiar si pe benzina as alege insa la orice ora un 2.0turbo in dauna unui 2.8 aspirat.

Sunt f curios de ceea ce a zis colegul si anume cutia cvt,niciodata nu am mers pe asa ceva insa,teoretic,este solutia cea mai buna - e un fel de mecanism invers fata de o automata normala : iti ridica si iti tine motorul in cuplul maxim to timpul special pt a avea cel mai bun randament posibil la indemana si schimba vitezele in functie de turatia rotilor.E ca si principiul unui generator.Treaba cu cvt e la inceput insa dpdv mecanic e cea mai buna idee tocmai pt ca exploateaza intotdeauna randamentul maxim al motorului,in timp ce o cutie normala il trece prin toate turele.Insa prin cvt se pierde mai multa putere din cate am citit asa ca s-ar putea sa genereze acelasi rezultat ca o auto "clasica".Si atunci nu merita deranjul.

As incerca un cvt dar probabil as alege un dsg la orice ora.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As incerca un cvt dar probabil as alege un dsg la orice ora.

 

Din cate stiu CVT fost doar pe modelele de baza si nu la versiunile quattro.

Eu am condus acum multi ani un A4 1.8T cu cvt si am ramas cu o parere proasta despre cutia aia, era foarte lenta. Ma rog, sa zicem ca era masina 2004 si de artunci a mai evoluat cutia...

Insa, cautand recent detalii despre A6 pentru un prieten interesat, am citit prin revistele germane specializate de teste auto ca cvt ar cam fi de evitat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu CVT fost doar pe modelele de baza si nu la versiunile quattro.

Eu am condus acum multi ani un A4 1.8T cu cvt si am ramas cu o parere proasta despre cutia aia, era foarte lenta. Ma rog, sa zicem ca era masina 2004 si de artunci a mai evoluat cutia...

Insa, cautand recent detalii despre A6 pentru un prieten interesat, am citit prin revistele germane specializate de teste auto ca cvt ar cam fi de evitat.

Mie sincer imi este teama sa las transmisia masinii intr-o curea, fie ea si din "fer" cu o superconstructie. Parca roata dintata e mai de nadejde. Faptul ca sunt cu probleme cunoscute de catre producatori este demonstrat de faptul ca la unele marci se inlocuiau moca si dupa ce masinile ieseau din garantie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cutie automată Multitronic pe A6. Nu o recomand, S-tonic cu atât mai puțin.

Experienta peraonala: la 140.000 km a sărit o siguranță Seger si am ramas fara marsarier. Verdictul Audi din Austria: cutie noua. Cost? Ta-taaa! 12000 euro.... Pe mine m-a pufnit râsul. Dar nu prea e de ras.

 

Acum e reparată bine si pe costuri muuuuult mai mici in Romania. Totusi e prima masina la care am probleme cu cutia (si chiar am avut multe, si manuale, si automate). De aceea poate e de preferat cutie manuală. Deși... benzina... CP multi... Nu prea sunt manuale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cutie automată Multitronic pe A6. Nu o recomand, S-tonic cu atât mai puțin.

Experienta peraonala: la 140.000 km a sărit o siguranță Seger si am ramas fara marsarier. Verdictul Audi din Austria: cutie noua. Cost? Ta-taaa! 12000 euro.... Pe mine m-a pufnit râsul. Dar nu prea e de ras.

 

Acum e reparată bine si pe costuri muuuuult mai mici in Romania. Totusi e prima masina la care am probleme cu cutia (si chiar am avut multe, si manuale, si automate). De aceea poate e de preferat cutie manuală. Deși... benzina... CP multi... Nu prea sunt manuale

 

Preferinta pentru cutii manuale este bazata pe disponibilitatea acestora la dezmembrari....

 

Altfel, daca ar fi de comparat mere cu mere si pere cu pere, costurile de reparatie cu repere noi, se ridica la niveluri apreciabile in ambele cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e. Făcusem referința financiară numai pentru amuzamentul cititorului. Dar, daca discutăm strict despre fiabilitate, Audi are de la mine o bila neagra. Poate subiectiv dar asta cred eu acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,CVT'ul e mai bun pe foaie,teoretic.Practic,aceasta tehnologie fiind la inceput (fiind interzisa in sporturile cu motor,deci netestata in vreun fel),normal ca nu va fi fiabila.Totus ar fi bine sa faca ei teste de fiabilitate pe ei si dupa aia sa le dea publicului...Honda impinge ff mult aceste cvt'uri.

DSG'ul e la a 2a generatie si fiabilitatea pare sa fi crescut ff mult.Iar ca si feeling,raspuns,etc e foarte misto.

 

Am mers cu S-tronic,mi-a placut cum raspunde,de fiabilitate insa nu stiu nimic.Este normal pana la urma ca manuala sa fie regele fiabilitatii,majoritatea cutiilor manuale rezista mult si bine dupa ce motorul a cedat,masina a ruginit,samd.E normal pentru ca este un mecanism ff simplu si doar mecanic,ce sa se strice?La o cutie automata cum e S-tronic complexitatea este enorma fata de una manuala.DSG'ul mi se pare mai simplu chiar decat S-tronic.Daca se vrea fiabilitate manuala e alegerea clara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc pe cineva care are de ani buni un A6 cu cvt, vad ca doar schimba uleiul + filtrul cutiei periodic, alte probleme nu are. Dar da si o galagie de bani pe schimburile alea!

Dsg e o cutie mecanica robotizata cu mai multi arbori, nu e mare tehnologie. Doar ca roboteii aia nu se descurca grozav in trafic bara la bara unde patineaza ambreiajul cam mult.

Las' ca bmw a rezolvat si fiabilitatea cutiilor manuale! Zf alea cu 6 trepte au pinioane cat la Raba, rezista la orice, sincroanele insa sunt de tot rahanul. Si nici nu sunt servisabile, 4200€ + tva si cutia veche la schimb. Moka...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum naiba se face ca pe forumul asta, in orice discutie despre moto sau auto majoritatea bate campii cu fiabilitatea, punand-o mult mai presus decat ceea ce face obiectul respectiv in starea normala, adica atunci cand functioneaza.

Indiferent ca vorbim de motociclete noi-noute, de masini, de cutii de viteze... imediat discutia se muta pe "ala se strica, ala e varza, reparatia costa atat" etc etc.

Si, fara sa fie vreo coincidenta, personajele "apocaliptice" sunt cam aceleasi mereu.

Fiecare stie bine x cazuri care sunt varza sau care s-au stzricat si a costat o avere reparatia. Asta insa fara sa raporteze la cele x milioane sau sute de mii de bucati care merg bine-mersi pe strada foarte bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu sunt servisabile ,pentru ce au nevoie de carcasa?

Nu e servisabila = nu exista nici coduri pt componente si nici proceduri de reparatie la serviceurile marcii. Zf cu siguranta le reconditioneaza, folosind macar carcasele. Daca vrei detalii iti spun ca se poate desface pana la un punct, dar la sincroanele tr 2 si 3 nu poti ajunge, e un pinion bagat prin fretare pe arbore si e imposibil de scos intreg. Pt reparatie ai avea nevoie de o cutie donatoare, iar cum astea se dau la schimb e greu.

Vine discutia de fiabilitate si reparatii pt ca achizitionezi o masina sh si ai sansa sa aiba, eventual foarte curand, nevoie de niste reparatii. Iar daca astea costa cat ai platit pe masina cam e problema! Clar ca orice fier poate crapa oricand, dar dpmdv e bine sa ai idee de niste defecte care apar cu o oarecare frecventa. De exemplu eu am reparat o cv din aia neservisabila si, in 2 luni de la predarea masinii catre client, m-au sunat cel putin 3 persoane cu bube similare care aflasera din gura-n gura ca as face eu minuni. Din pacate la ei era sincronul de tr 2 sau 3, deci nu i-am putut incurca. Oamenii conduceau masinile "sarind" peste treapta bolnava, sincronul se duce de tot si nu poti efectiv cuplabtreapta fara caraieli groaznice care in scurt timp termina dantura frontala. Iti dai seama ca atunci cand m-am lovit de problema am intrebat in stanga si dreapta constatand ca nu e un caz izolat ci s-au inregistrat mai multe cutii din astea defecte.

Apocalipsa bmw dupa john :crack:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

3-arul pe care l-am luat recent o sa ramana in familie pt cca 10 ani ...destul timp ca sa testez miturile bmw-N47-Zf . Instinctul imi spune ca servisata la timp nu o sa aiba probleme.Momentan are 55000 km ...o sa am ocazia sa vad si cat rezista pe distributia originala.O sa te tin la curent.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca zici ca pana acum ai avut o singura masina , seria 3 .. (dar care dintre ele?) .. oricum e bine sa intelegi niste lucruri despre VAG , cand cumperi audi cumperi defapt o skoda overpriced cu tabla si plastice de forme diferite , daca pentru tine e ok asta ... go ahead

 

 

parerea mea e ca dupa un 3-ar orice model cu o motorizare decenta din era noastra si nejefuit un a4 e un pas inapoi

 

un 328ix da bataitza la haudiurile din discutie si e in buget .. daca tii neaparat sa-ti cari singur televizorul in loc sa-l comanzi pe internet ca un om normal ... poti lua break sau GT ... in GT incap 2 sifoniere cateva masini de spalat si 3 frigidere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma uitam la un X1 E84 din 2015 cu motor N47T, la ce sa ma astept?

Din septembrie 2013 nu a mai fost problema cu lantul de distributie. Cel putin la seria 5 dar cred ca la toate modelele.

Sa te adtepti sa fie destul de rigid, cum am mai zis parca mai sus, nu lua cu suspensie sport si jante de 18".

In rest, dupa parerea mea, super masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tehnicianul care mi-a prezentat patinele cu "cauciug" pe care le montau la dealer atunci cand schimbau distributii la N47 mi-a zis ca pe banda nu se introdusese modificarea. Asta prin 2015-16, sef atelier mecanic la o dilarie din tara mama a bmwului, il intrebasem de la ce data de fabricatie as putea gasi unul trouble free.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tehnicianul care mi-a prezentat patinele cu "cauciug" pe care le montau la dealer atunci cand schimbau distributii la N47 mi-a zis ca pe banda nu se introdusese modificarea. Asta prin 2015-16, sef atelier mecanic la o dilarie din tara mama a bmwului, il intrebasem de la ce data de fabricatie as putea gasi unul trouble free.

 

Ma gandesc ca poate de-asta si e atractiv de ieftin. Pe la cat incep problemele? Are 30,000 acum, mai mult de 50,000 deci pana la 80,000 nu l-as tine oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu x3 automat la care au inceput dupa 300k, drept ca parca la automate incidenta e mai mica. Depinde enorm de cum a fost utilizat, calitatea uleiului etc. Au picat si pe la 60-80k, posibil si mai devreme. Cam loterie.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bmw mai ofera "kulanz" daca e iesita din garantie dar nu are multi km si intretinere la ei. Cea la care am reparat eu cutia (un E90 xdrive 2010) fusese achizitionata sh la 2 ani si vreo 60k de la dealerul bmw din D care o vanduse noua, service tot acolo, platita in total cam cu 25% in + fata de cat costa una similara in Ro. Pana la 90k i s-a inlocuit distributia, ambreiaj + volant si la 91k i-a crapat sincronul de marsarier. Omul nu e hingher, chiar merge super civilizat cu masina, a intretinut-o etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...