Sari la conținut
mdanielc

Audi A4 break, 2013+, sfaturi achizitie

Postări Recomandate

Salut,

Mi-am incercat norocul pe un forum al 'comunitatii' detinatorilor de audi (club audi romania). Dupa un topic in care intrebam niste chestii generice, si recomandarea lor de a citi un topic de 300+ pagini, pentru a primi 2-3 sfaturi, m-am lamurit cum sta treaba cu acea 'comunitate'.

 

Sa va prezint voua 'problema':

Buget: ~25000 euro

Ce as vrea: A4, break, 2013+, <50000 km, motor benzina, preferabil 2.0 (224 cp), acceptabil si 1.8 (170 cp), pachet S Line, preferabil quattro, ideal all-road(dar din cate am vazut cam iese din buget).

 

Singura si actuala mea masin e un BMW seria 3, deci nu prea cunosc detalii despre audi si modelul de mai sus.

Daca sunt printre voi detinatori de ceva de genul, motoare pe benzina de la audi, orice asemanator, sau pur si simplu pasionati cu mai multe cunostinte ca mie, apreciez orice sfat.

Ce ar trebui sa evit? Care sunt must-have-urile pe o masina de genul?

Am vazut ca sunt multe variante de aer conditionat/clima si radio/entertainment. Pe partea asta chiar nu stiu nimic la audi, am atasat 2 poze cu 2 console centrale foarte diferite, am cautat prin manuale, dar deja devine absurd de greu de gasit informatii, stiti ceva despre aceasta zona?

Multumesc pentru orice eventuale informatii.

post-93480-0-08232000-1533122438_thumb.jpg

post-93480-0-96936600-1533122441_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In prima poza : dublu climatronic , joystick-ul de navigare in meniu amplasat intre schimbator si cotiera .

In a doua poza : climatronic simplu , joystick-ul de navigare pus pe bord . ( foarte naspa ) .

In bugetul tau gasesti o gramada de variante in Germania - 2013- 2014 si cu multe optionale , 2015-2016 fara prea multe optionale .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai bani de o masina mult mai smechera.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai bani de o masina mult mai smechera.

Duster full full, fara trapa, fara piele :tempted:

ON: Am mers cu A5 1.8T, nu stiu daca e acelasi motor la care te referi tu, dar nu a fost impresionant.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru orice eventuale informatii.

 

Pentru Ro as cauta clar varianta Allroad si, bineinteles, cutie automata. Si de preferat cu rotile standard de 17". Pe la banii aia, in cel mai rau cat cu mic compromis la bani sau km, ar trebui sa gasesti ceva ok in Germania.

 

Sau... un Q5 nu te-ar tenta?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Petrescu Mircea, mersi, m-am lamurit

 

@Mamoah, sunt deschis la recomandari, si mie imi place A5 daca despre asta e vorba, doar ca vreau o masina cu care sa pot face cam de toate: sa pot merge la o cabana (cu ultimul km de drum neasfaltat), sa pot cumpara un tv si sa-l pot duce acasa (tv de 125 n-a intrat in seria 3) dar sa si stea ok la drum intins, de asta am ajuns la audi-ul asta, pare a face de toate. Dar daca ai alte sugestii, sunt deschis, cum ziceam.

 

@KHK, exact de asta vreau allroad, pentru Romania si pentru ca stiu cum e cu masina sport, am ajuns la concluzia ca masinile sport nu sunt pentru drumurile noastre. M-am uitat si la Q5, dar e un pic prea SUV pentru mine, nu vreau sa fie chiar asa brusca trecerea.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am idee daca bugetul o permite dar, pt ca spuneai de faza cu tv-ul in seria 3, poate ar trebui sa arunci un ochi si la A6, tot allroad.

A4 (ca si seria 3) imi pare foarte micut la spatiul interior, inclusiv portbagajul. Dar acum na, depinde de nevoi :) De asemenea calitatea si "feeling-ul" general al interiorului de la A6 mi se par mai ok decat la A4.

Dezavantajul vine insa normal la dimensiunile exterioare, care il fac o idee mai nepotrivit pt un oras aglomerat.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am idee daca bugetul o permite dar, pt ca spuneai de faza cu tv-ul in seria 3, poate ar trebui sa arunci un ochi si la A6, tot allroad.

A4 (ca si seria 3) imi pare foarte micut la spatiul interior, inclusiv portbagajul. Dar acum na, depinde de nevoi :) De asemenea calitatea si "feeling-ul" general al interiorului de la A6 mi se par mai ok decat la A4.

Dezavantajul vine insa normal la dimensiunile exterioare, care il fac o idee mai nepotrivit pt un oras aglomerat.

 

A6 Allroad este "din alt film" ca si pret. Vine clar cu mai multe dotari, confort sporit si tot ce inseamna clasa mare fata de cea medie (A4) dar isi tine prestul bine/sus. Si daca nu ai nevoie neaparat de acele dimensiuni, sunt doar handicap (inclusiv greutatea). In plus, pe A6 allroad inseamna automat 3.0 cred, cu taxele aferente.

 

Tocmai d-aia sfatuiam si eu pentru Q5 (vs. A4, la pret similar) ca ai spatiu mai mult dar masina este ceva mai scurta si implicit mai usor la parcare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Mah, despre Audi nu stiu mai nimic, in schimb in seria 3 al meu a intrat teveul de 125cm! :P Recunosc ca e Touring, insa tembelizorul a fost pus pe bancheta spate. Poate in coupe sa nu incapa, sau oi fi luat eu unul cu cm chinezesti, mai mici :crack:

post-5325-0-17326500-1533149729_thumb.jpg

Editat de john17

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Cerceteaza problema injectiei directe in general si alege intelept, mai ales la masinile din grupul VW. Chiar si cele dupa "update" al problemei 2012+. E un fel de problema ca cea a lanturilor pe BMW N47 2.0 diesel. Vorbesc din experienta.

Editat de karnaksz

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am idee daca bugetul o permite dar, pt ca spuneai de faza cu tv-ul in seria 3, poate ar trebui sa arunci un ochi si la A6, tot allroad.

A4 (ca si seria 3) imi pare foarte micut la spatiul interior, inclusiv portbagajul. Dar acum na, depinde de nevoi :) De asemenea calitatea si "feeling-ul" general al interiorului de la A6 mi se par mai ok decat la A4.

Dezavantajul vine insa normal la dimensiunile exterioare, care il fac o idee mai nepotrivit pt un oras aglomerat.

+1

Un A6 avant sau allroad este mult mai ok. O alta varianta mai ieftina(cred) este skoda superb,o masina foarte spatioasa, nu stiu daca este produsa in varianta combi sau hatch, ar fi ceva. Motorizarile pe benzina sunt ok, destul de rafinate si fiabile,cred ca toate sunt turbo.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Ice-D: Exista si superb combi :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Atenție la cutia automată!! E plăcută dar .... fiabilă? Citeste totusi ceva topicuri pe forumul de Audi, secțiunea corespunzătoare.

Despre acel forum: Am pățit același lucru, am pus o intrebare, un moderator mi-a recomandat (pe un ton foarte nepoliticos) sa citesc cartea masinii. Am făcut asta fără a primi un raspuns la intrebarea mea. Am renuntat complet, prefer forumul german de profil.

Editat de anpetre

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

E bine ca stii foarte clar ce vrei de la o masina.Dar tu din cate inteleg vrei o masina spatioasa.A4 nu te va satisface,garantez.Dupa cum au spus si colegii,da un ochi foarte atent la A6,e un monstru.Si in opinia mea una din cele mai bune masini de pe piata.Diferenta de pret nu e enorma,mai ales la modelele benzina.Diferenta de greutate,iarasi,vreo 150 kg avand in vedere ca pe A6 se foloseste destul de mult Al la caroserie - link

Am servit A6 respectivul model si am ramas placut surprins si de spatiu dar mai ales de calitatea finisajelor chiar si pe varianta de serie,lucru care la concurentul seria5 lasa mult de dorit.

Ca motorizare,eu am prins un 2.0d 187 de cai care se descurca foarte bine cu acea caroserie,benzinarul banuiesc ca e cel putin la fel de competent,desi nu are consumul dieselului.

Ca si cutie,tiptronic'ul merge exemplar.Bine,ca si fiabilitate si carefree normal ca manuala ramane nr.1,iar ca si feeling si raspuns dsg.Dar tiptronic'ul se achita de treaba ff bine.Nu raspunde ca dsg'ul insa e f bine,duse sunt vremurile cand apasai pe pedala si asteptai 2sec pana ea isi dadea seama ce vrei tu,schimba 2 in jos si abia atunci aveai putere.Multumim ZF.

A6'le pe care l-am prins eu avea 73 mii de mile si era in conditie exemplara din toate punctele de vedere.Asa ca poti sa cauti si la km mai multi,undeva la 80-100 mii km sunt impecabile.Mai ales la calitatea finisajelor pe care o au.

As taia insa din lista varianta quattro,e mult mai grea,se pierde f multa putere prin diff'uri,consuma mai mult iar daca nu ai 8 luni pe an iarna sau asa ceva chiar nu are rost.Orice masina cu tractiune fata echipata cu gume ok poate strabate 1km de drum neasfaltat de tara,nu iti trebuie complicatiile unui quattro doar pentru atata lucru.Si mai ales masini care sunt de notorietate f grele pe fata cum e A6.Nici o problema din acel punct de vedere.

Editat de Method

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu ultimul TV l-am adus in Jimny.... si pe ala mare de iti trebuie 4 maini, l-am strecurat lejer in Golf.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@john17, si ala mine a intrat pana la urma, dar am stat in parcare sa-l despachetez, scos din cutie, indoit cartoane, etc. A intrat, dar el pe bancheta din spate si cutia in care venea, in portbajag...

@karnaksz, mersi, o sa ma interesez, celebrul N47 il am si eu pe seria 3, de asta ma interesez de potentialele probleme acuma, sa stiu ce sa caut. Ideea e ca diesel nu mai vreau, motoare de 3l, nu prea se merita la ce vreau eu, deci ramane 2l, TFSI.

 

O sa ma uit si la A6, dar tind sa cred ca e un pic prea mare, circul destul de mult si in oras, parcari stramte, etc.

Si la Skoda m-am gandit, am vazut ca au si varianta scout, care e un fel de allroad, dar la preturi e cam la acelasi nivel cu A4 allroad, deci nu stiu de ce as alege skoda.

 

Ca idee, dupa mai multe cercetari, cred ca am renuntat la ideea de A4 B8, m-au sfatuit mai multi oameni ca e o prostie sa dai 25000 pe un model din 2008 practic, cu un facelift. Am inceput sa ma uit la B9, dar se invarte pe la 30k+ una pe benzina cu ceva optiuni de bun simt. Deci ori plusez bugetul, ori mai astept 1-2 ani :))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate m am uitat la superb, (carbuyer/mat willson), omul o recomanda fara ezitare,are spatiu comparabil cu modelele de lux in varianta L(long), uita te la clip si mai important,testeaza una. Superb este cu totul alta clasa fata de a4. Te plangi de marimea masinii de parca iti cumperi hummer,q7,patrol gr etc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ia nu mai vorbiti voi de Superb ca vine Darco si iarasi il face cotet :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu incerci un 4x4 un suv. Tiguan. X1 , si care mai sunt in bugetul asta. Pt ca se gasesc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Postat (editat)

Jaf armat!

Veghez topicul, ma bate gandu’ sa vand Insignia și sa cumpăr un seria 3. Sa fie mai multe, știi? Pt mine, BMW a fost și o sa rămână tata lor!

ia nu mai vorbiti voi de Superb ca vine Darco si iarasi il face cotet :)

Editat de BMWs1000RR

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat si eu acuma la Superb, chiar arata bine modelul de dupa 2016, si pe la 28000 am vazut chiar noi.

Incerc acuma sa caut detalii despre, sa vad cu ce vine, ce optionale are, ce ii trebuie si ce e de evitat. Chiar pare o optiune buna pentru ce caut eu. Mersi de sfaturi. Daca aveti detalii extra si despre modelul asta, prind bine.

 

@Momoah, da, acuma ca ma uit, si X1 pare ca ar fi ok si vine cu un plus, faptul ca deja cunosc marca. Ce nu cunosc, motoarele lor pe benzina, stii ceva despre asta? As vrea sa evit ceva de genul N47 iar...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu am condus Skoda Superb model nou. Am un prieten care a schimbat un Superb de vreo 10-12 ani vechime cu asta nou si considera ca este inferior celui vechi. Ma rog cam ca toate masinile noi.

Nu ca nu ar merge masina cum trebuie, si intr-adevar arata bine, doar ca tabla mai subtire, plastic mai mult, suna mai a conserva decat cea veche.

 

Daca vrei sa afli despre N47 intreaba-l pe @Tornada. Abia ce a luat in X3 cu aceasta motorizare.

 

X1 este cam stramt in spate. Faci si tu o verificare: te sui in fata si te aranjezi comod si apoi vezi cum mai incapi in spate.

 

Mergi si fa cate un drive test cu Superb si X1.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am condus A4 2015 2.0 TFSI cu 210 cai parca, automat. Masina trage foarte bine, cutia este exceptionala si nu iti dai seama cand schimba. Este destul de ciudat faptul ca in conditii de acceleratie normala turatia nu creste foarte mult insa viteza da. Zici ca este CVT...nu imi dau seama exact insa clar as recomanda automata.

Consumul in schimb este pe masura. In Bucuresti nu prea scade sub 14.5 la mers foarte foarte atent iar afara se invarte undeva pe la 9.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Am avut aceeasi problema de spatiu cand am renuntat la seria 3 iarna trecuta (ce-i drept, era vorba de copil si bagaje nu de televizor). Ca sa nu mai spun ca am gasit aceeasi ciudati agresivi pe forumul Audi :):):).

 

Am cochetat si am testat mai multe modele, inclusiv A4 - sedanul nu e mai spatios ca seria 3 si combi emai ok, allroadul e ff scump. Am ales Audi sfatuit de cunoscuti (inclusiv mecanici de la BMW (sic !!) ) si partea de fiabilitate este peste BMW cu mult. Eu personal nu mai vreau BMW si este "cunoscut ca se mai strica" am auzit asta si de la Bavaria si de la MHS si de la Bimmer ... Am mai multi amici cu BMW si cam toti am patit la fel, e faina masina, dar ... Pana la urma eu am ales A6 din 2013 - s-a nimerit benzinarul de 2.8 si sunt super happy cu ea, spatiu mult, finisari de top si putere cand iti trebuie.

 

Acuma, ref A4 modelul dorit de tine ...

-- motoare, 1.8TFSI si 2.0 TFSI sunt OK la impozit, stau ff bine si la putere, sunt mentionate rateuri la turbine in piata, dar aici cred ca tine si de intretinere si exploatare. Din pacate, din ce stiu, nu exista alte motoare pe benzina la modelul asta, nu au pus nici 2.8 aspirat si nici 3.0.TFSI. Consumul in oras sare de 12-13 pentru orice motor pe benzina (la al meu 2.8 am intre 12% si 20% in functe de trafic), in exterior intre 7 si 10%.. mai mare daca te dai la ea. Aud ca 1.8TFSI consuma chiar mai mult decta 2.0TFSI si nu prea merita..

-- cutia: - ai varianta manuala, standard - mie nu mai imi place..

- ai varianta CVT - foarte fina, 8 rapoarte, nu simti cand schimba (turatia ramane constanta sau creste ff usor), schimbul de ulei la 60k, are o mica intarziere la plecarea de pe loc dar nu deranjeaza, economica si fiabila, super comoda in oras. Daca ai chef de joaca, o muti pe sport si incepe sa schimbe la 6000 si dintr-o data zici ca ai alta masina sub tine.

- ai si varianta DSG - s-a pus mai mult pe diesel, nu stiu daca este si pe benzina, schimba rapid si simti si scadere la turatie, este fiabila si comoda.

-- la dotari as mentiona suspensia pe aer fff comoda, nu simti liniile de tramvai care sunt la nivel cu soseaua mai noua sau la gropile mai fine. denivelarile mai mari le preia f bine - nici o legatura cu seria 3 (cred ca am imbatranit ca acum mi se pare ca BMW are suspensiile prea tari, inainte mi se pareau misto)

-- In functie de model ai dotari multe, face toti banii interfata multimedia cu butonul langa levierul cutiei, e intuitiva si la indemana. Merita si climatizare cu zone diferite pentru spate, pozitiile cu LED

 

Ref SKODA, nu am condus, dar am mers in dreapta cu vreo doua Superb.. amandoua dieseul de 2.0 nu mi se pare ca e vreo diferenta notabila fata de passat, poate doar de pret, ambii proprietari se jura ca nu au schimbat decat consumabilele la ele... La revanzare Skoda are o valoare incredibila... sta cel mai bine din grupul VAG

 

In final, musai test drive (eu asa am renuntat la GLK :) si bine am facut) si care iti place si cum arata...

 

Nu mai stiu ce sa mai zic, daca ai ceva intrebari specifice de Audi si pot ajuta cu o idee, cu mare placere.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Momoah, da, acuma ca ma uit, si X1 pare ca ar fi ok si vine cu un plus, faptul ca deja cunosc marca. Ce nu cunosc, motoarele lor pe benzina, stii ceva despre asta? As vrea sa evit ceva de genul N47 iar...

 

Eu nu am auzit/citit nimic in sensul asta. iar daca te iei dupa toate povestile astea chiar nu-ti mai cumperi nimic! Pana la urma si la N47 povestea e cam asa din cate inteleg: DACA incepe sa faca problema cu distributia, trebuie sa fii putin nesimtit sa nu auzi din timp, nu se rupe lantul brusc. Si pana la urma daca schimbi kit-ul o faci maxim o data in cat tine un om normal o masina.

Cum a spus si @superbec, sunt pline strazile de masini cu acest motor si n-au nici pe dracu. Normal, daca il poti evita si ai o alternativa mai buna, il eviti.

Sau iei model incepand cu setembrie 2013 cand problema a fost rezolvata.

 

Asadar, revenind la X1 benzina... trebuie sa vezi ce model iti permiti, la bugetul tau cam greu cu modelul actual (F48) care a crescut ca si spatiu interior. Sau ma rog, poate gasesti dar ceva gen 1.8i cu tractiune fata...

Daca iei modelul vechi (E84) cu facelift, motor benzina gasesti fie 2.0i de 184cp fie 2.8i (tot 2.0L) cu 245cp. Este o masina excelenta dupa parerea mea, am calatorit 4 adulti fara probleme la drum lung (evident, portbagajul nu este prea mare dar macar te poti duce "pana in tavan" daca e cazul). Spre deosebire de noul model, E84 este inca "un BMW adevarat", cu motor longitudinal, cutia ZF si avand la baza tractiunea spate. As evita insa cu orice pret suspensia sport si rotile mai mari de 17" (sau mai ales combinatia intre ele).

» Post actualizat in 02 Aug 2018 13:03

X1 este cam stramt in spate.

 

La modelul actual (din 2016) asta nu mai constituie o problema. Evident, nu uitam nici clasa din care face parte...

» Post actualizat in 02 Aug 2018 13:16

O sa ma uit si la A6, dar tind sa cred ca e un pic prea mare, circul destul de mult si in oras, parcari stramte, etc.

Si la Skoda m-am gandit, am vazut ca au si varianta scout, care e un fel de allroad, dar la preturi e cam la acelasi nivel cu A4 allroad, deci nu stiu de ce as alege skoda.

 

Daca dimensiunile lui A6 te retin, atunci nici Superb nu prea este o solutie.

A6 are insa, cum am mai zis deja, avantajele unei masini din clasa superioara, printre altele silentiozitatea, confortul si cum filtreaza gropile/denivelarile.

 

Ai pomenit de model invechit la A4: si la A6 este, mai mult sau mai putin, aceeasi situatie, ca a aparut modelul nou.

 

Octavia Scout mi se pare o optiune foarte buna pt. Ro. Dar sa zici ca ar costa la fel (la o comparatie directa) e cam ciudat. Cel putin la pret de nou, diferenta este destul de mare si cu cat pui mai multe dotari, cu atat diferenta creste si mai sensibil.

 

O optiune de ceva mai nou ar mai fi Golf 7 Alltrack 1.8 tsi cu 4motion si DSG.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×