Sari la conținut

Import moto din UE (acte, costuri etc)


raulus
 Share

Postări Recomandate

acte necesare moto import italia ,carta di circolazione,certificato di proprieta,contract vanzare-cumparare

1. R>A>R 350 lei pt moto cu nr omologare european

650lei pt cele fara nr omologare european

2.traducerii ,contract,documentele italiene aprox 100 lei

3 impunere sectia fiscala de care apartii(fisa de inmatriculare,copie carte identitate,copii traducerii)

4.adeverinta A.N.A.F moto nu este purtatoare de Tva

5 inmatricularea efectiva la serviciul inmatricularii(chit.37 lei contravaloare talon,60 lei chit .posta sau primarie,20 lei placuta inm.,aprox 200 lei asigurare 6 luni)

Editat de API73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Exista

/index.php?/topic/14197-totul-despre-acte-si-inmatriculare/

 

1) Actele pe care trebuie sa mi le inmaneze intermediarul mie , odata cu motorul.Acestea trebuiesc traduse legalizat ? DA

2)Pasii de urmat in vederea inmatricularii

3)Costuri (in vederea inmatricularii) 800-1000ron

4)O sa am nevoie de platforma ca sa merg la RAR si eventual ITP( acesta din urma daca este valabil in Italia mai este necesar sa fie facut si in Romania? ), sau pot sa merg pe ea atat la Rar cat si la ITP , cu nr de Italia ? Motorul stiu ca trebuie radiat acolo dar de vreo 2ani s-au schimbat niste legi pe la italieni pe care nu le cunosc, cel mai bine intrebi la o firma de inmatriculari, dansii iti pot da raspunsuri exacte si pasii de urmat in vederea inmatricularii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Voi incerca sa te lamuresc eu pentru ca am cumparat si eu acum 2 ani o motocicleta adusa in Italia.

 

Intermediarul mi-a inmanat actele din Italia ale motocicletei. Acestea sunt 2 la numar: un fel de carte de identitate mai mare si talonul. Mentionez ca motocicleta era deja radiata acolo, deci a venit fara numere, pe platforma. Ca si act de proprietate, mi-a facut un contract de VC scris in italiana si romana, intre mine si vechiul proprietar. La acestea se aduga si un act, ce se numeste CMR. In acest CMR este mentionat modul in care s-a adus motorul in tara: pe platforma, ce nr, data etc.

 

Cu actele mentionate mai sus, am fost la traducere, am facut un RCA si am mers la politie ca sa obtin numerele rosii. Acestea sunt valabile 1 luna, timp in care poti face toate demersurile pentru inmatriculare. Se platesc niste taxe mici, nu mai tin minte exact suma, pana in 50-70 de lei. Daca nu reusesti sa o inmatriculezi intr-o luna, mai poti scoate maxim 2 randuri de numere rosii, valabile si acelea tot cate o luna.

 

ATENTIE!! Eu am avut o mica problema aici. Domnului de la ghiseul pentru numere rosii ori nu i-a placut fata mea, ori avea boala pe motociclisti, ori aflase in ziua respectiva ca este impotent. Nu a vrut sa proceseze actele din cauza faptului ca aveam acel contract de VC. M-a intrebat: "Ce? ai fost tu in Italia dupa ea? Vezi ca m-am prins ca e luata prin intermediar. Asta e fals in acte, pleaca de aici!". Norocul meu a fost ca intermediarul a putut sa-mi elibereze o factura pentru motocicleta aia si am revenit la politie, nemaiavand probleme. Mentionez ca asta s-a intamplat doar o data, in cazul motorului. Am mai cumparat si altul, si un Smart, tot prin intermediari, tot cu acel contract, si nu a comentat nimeni nimic. Am tinut doar sa mentionez ca s-a intamplat.

 

Odata ce ai scos numerele rosii, poti merge linistit cu motocicleta.

 

In prima faza o programezi la RAR pentru a obtine cartea de identitate. In aceeasi sedinta si se face si ITP-ul. Aici am platit in jur de 650 de lei (eliberare carte de identitate + ITP)

 

Urmatoarea faza este luarea in evidenta la anaf - costuri 0.

 

Dupa RAR si anaf, platesti la CEC taxele de talon si inmatriculare aprox 100 de lei

 

Faza finala - intors la politie cu toate actele de la pasii de mai sus - inmatriculare. Se mai plateste contravaloarea placutei de inmatriculare... iar putin, vreo 20 de lei.

 

Sau mai e varianta in care tu ii scoti doar numere rosii si mergi cu ea la RAR, apoi apelezi la o persoana care, pentru o suma intre 50-100EUR, se ocupa cap-coada de inmatricularea motocicletei pe numele tau. Am apelat o singura data la o astfel de pesoana din multa scarba pentru institutiile de stat de la noi si din lipsa de timp si totul a mers ok, repede si fara probleme. Mi-a adus acasa direct talonul, cartea si placutele de inmatriculare.

Editat de ovidiu_ch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Contract v/c sau factura, Cartea de identitate/certificat inmatriculare doar cu traducere autorizata pentru Bucuresti (alte judete cer si legalizare)

2. 1. RAR (ITP, autentificare)

2. Administratia Financiara de domiciliu (luare in evidenta+plata impozit+fisa de inmatriculare)

3. ANAF (au sucursale de sector, in functie de domiciliu) de unde se elibereaza adeverinta de unde rezulta ca esti/nu esti platitor de TVA pentru motor

4. Toate actele in copie+original, inclusiv CI (buletin), (unele copii nu sunt necesare, dar este bine sa le ai pe toate si in copii)

3. Traducerile din Italiana te costa pana in 100 de lei, RAR = cost variabil, in functie de motor, intre 400 si 600 de lei (aproximativ), TVA daca este cazul (motoare cu mai putin de 5000 de Km sau 6 luni de la momentul de fabricatie), impozit (nu mai stiu, ceva modic pe langa sumele mari), fisa de inmatriculare (gratis, daca o completezi tu sau 10-20 de lei daca o faci la un ghiseu), asigurare RCA, taxa CEC de certificat inmatriculare (vreo 65 de lei, parca), taxa de numere

4. Nu cunosc, a mea a fost adusa fara numere, pe platforma.

 

Motorul a fost adus in luna decembrie, deci proaspat.

 

Atentie, incepand cu luna octombrie se elibereaza un fel de certificat digital pe care trebuie sa-l obtina fostul proprietar de la administratia lui de domiciliu.

Editat de R4DIKL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acte necesare moto import italia ,carta di circolazione,certificato di proprieta,contract vanzare-cumparare

1. R>A>R 350 lei pt moto cu nr omologare european

650lei pt cele fara nr omologare european

2.traducerii ,contract,documentele italiene aprox 100 lei

3 impunere sectia fiscala de care apartii(fisa de inmatriculare,copie carte identitate,copii traducerii)

4.adeverinta A.N.A.F moto nu este purtatoare de Tva

5 inmatricularea efectiva la serviciul inmatricularii(chit.37 lei contravaloare talon,60 lei chit .posta sau primarie,20 lei placuta inm.,aprox 200 lei asigurare 6 luni)

Daca cumva moto vine pe platforma sau camion si nu are numere de inmatriculare o sa iti mai ceara la Serviciul Inmatriculari o copie dupa documentul de transport (de.ex. CMR) sau o copie dupa talonul platformei cu care a fost adusa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos tuturor.

Din ce am inteles eu am doua variante:

 

1) imi scot nr rosiii si pot sa ma duc pe mobra la RAR si ITP, alerg mai mult pe la institutii dar ies ceva mai ieftin

2)platesc o platforma sa imi duca motorul la RAR si ITP, costuri mai mari dar nu ma mai complic cu nr rosii, imi scot direct nr negre

 

Daca am inteles gresit va rog sa ma corectati.La ce pret credeti ca ma ajunge platforma pana la RAR si ITP(o sa incerc sa le fac odata pe amandoua) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este enervant la multe institutii din Romania. Inafara de costuri , pierzi si mult timp,nu mai zic de nervi facuti.

Ca o paranteza , in alte tari faci doar o asigurare temporara pe baza certificatului de inmatriculare a viitorului autovehicul ce este cumparat ,apoi , impreuna cu proprietarul , te duci la un birou al statului in care stai mai putin de 5 minute sa treaca masina pe numele tau , totul pentru modica suma de 8.30 euro. Poti inmatricula 50 de masini intr-o zi, fara prea mare bataie de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Brief mic (certificat inmatriculare), brief mare (carte de identitate) cu mentiunea EXPORT, contract de v/c cu aceste acte iti faci numar provizoriu (rosu) scoti numar, montezi numarul urmeaza o scurta verificare a seriei sasiu si directia Romania...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am cumparat o motocicleta din Italia, prin intermediul unei firme din Romania care se ocupa cu asa ceva.

Vreau sa stiu daca pe judetul Ilfov este nevoie ca actele in limba italiana sa fie doar traduse la o firma de traduceri, sau e nevoie sa fie si legalizate ?

A 2-a intrebare este daca am nevoie neaparat de Certificato di proprieta ?

Am doar o hartie in care se specifica ca : E' stato prodotto un Certificato di proprieta Digitale ------tine loc de original ? Il traduc si pe acesta ?(este in italiana)

Ca sa fiu mai excat am primit de la respectiva firma urmatoarele documente:

Carta di Circolazione

O hartie in care se specifica ca : E' stato prodotto un Certificato di proprieta Digitale(specifica o adresa de net si are un cod pe ea de bagat pe pagina aia

Factura din Italia(e nevoie sa o traduc si pe aceasta)

Factura de Romania pe numele meu.

Cartea de identitate romana

Un cartonas galben cu ITP si o Foaie cu ITP

Certificat de autenticitate RAR

CMR(o declaratie)

Copie certificat de inregistrare firma de unde am cumparat motorul

Certificat fiscal al frimei de unde am cumparat motorul

Certificat garantie motor.

 

Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

 

recent am terminat de inmatriculat o motocicleta adusa din Italia, ce-i drept in jud. Timis. De legalizat trebuie doar Certificato di Proprieta si cartea/talonul din Italia. Pentru restul actelor este suficienta traducerea. Toate actele trebuiesc traduse.

Mie mi-au cerut acel Certificato di Proprieta, stiu pentru ca ratacisem pe undeva originalul :)

Editat de Akbert
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am cumparat o motocicleta din Italia, prin intermediul unei firme din Romania care se ocupa cu asa ceva.

Vreau sa stiu daca pe judetul Ilfov este nevoie ca actele in limba italiana sa fie doar traduse la o firma de traduceri, sau e nevoie sa fie si legalizate ?

A 2-a intrebare este daca am nevoie neaparat de Certificato di proprieta ?

Am doar o hartie in care se specifica ca : E' stato prodotto un Certificato di proprieta Digitale ------tine loc de original ? Il traduc si pe acesta ?(este in italiana)

Ca sa fiu mai excat am primit de la respectiva firma urmatoarele documente:

Carta di Circolazione

O hartie in care se specifica ca : E' stato prodotto un Certificato di proprieta Digitale(specifica o adresa de net si are un cod pe ea de bagat pe pagina aia

Factura din Italia(e nevoie sa o traduc si pe aceasta)

Factura de Romania pe numele meu.

Cartea de identitate romana

Un cartonas galben cu ITP si o Foaie cu ITP

Certificat de autenticitate RAR

CMR(o declaratie)

Copie certificat de inregistrare firma de unde am cumparat motorul

Certificat fiscal al frimei de unde am cumparat motorul

Certificat garantie motor.

 

Multumesc anticipat !

Despre ce firma e vorba ? Vreau sa imi cumpar si eu un scuter din Italia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Salut ! M am gandit sa imi iau din anglia un yzf 125, sa l conduc aici cu A1. Daca il cumpar de acolo, ce acte o sa am nevoie aici sa il inmatriculez ? Imi poate spune cineva toti pasii? Ce chitante trebuie platite,unde trebuie sa ma duc cu ele, etc . Asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

A cumparat cineva motocicleta inmatriculata in 2014 sau 2015 dar sub 6000km parcursi? Au fost probleme la ANAF cu plata TVA? Intreb asta deoarece am citit pareri contradictorii in ceea ce priveste plata TVA. Cica ANAF ar considera motocicleta SH daca "acesta sa nu a fost livrat cu mai mult de 6 luni de la data intrarii in functiune si nu a efectuat deplasari care depasesc 6.000 km"

 

Insa Conform Articolului 125 din Codul Fiscal:

Mijloacele de transport noi la care se face referire la art. 126 ... sunt cele prevazute la lit. a ) si care indeplinesc conditiile de la lit. b ), respectiv:
a ) mijloacele de transport reprezinta ... un vehicul terestru cu motor a carui capacitate depaseste 48 cmc sau a carui putere depaseste 7,2 kW, destinate transportului de pasageri sau bunuri,...
b ) conditiile care trebuie indeplinite sunt:
1. in cazul unui vehicul terestru, acesta sa nu fi fost livrat cu mai mult de 6 luni de la data intrarii in functiune sau sa nu fi efectuat deplasari care depasesc 6.000 km;

 

Acest sau din Codul Fiscal interpretat se pare ca si de catre ANAF poate sa imi creeze probleme mai ales ca nu gasesc motocicleta dorita cum 5000km :(

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Vreau sa iau o motocicleta din Italia, personal, si sa ma intorc pe ea. Rationamentul nu e financiar, ca distractia asta m-ar costa mai mult decat daca as aranja transportul, dar vreau sa fac si o tura de placere. Din cate stiu, in Italia se face radiere definitiva...se pot elibera si numere provizorii sau ceva de genul asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Recent am achizitionat un motor adus din Italia si am cateva nelamuriri in privinta procedurilor.

Am inteles pasii, dar:

 

- singurele acte pe care le am in italiana sunt factura italienilor catre firma din RO (copie conf cu originalul) si GARTA DI CIRCOLAZIONE (copie) - trebuiesc traduse?

Restul actelor sunt, evident, in romana: factura, fiscal, copie CUI a firmei, declaratie ca a venit pe platforma si garantie.

 

Imi sunt suficiente actele din Italia sau mai trebuie altceva?

 

Iar legat de RAR, moto are tobe carbon destul de galagioase. Pot avea probleme? Se masoara acolo dB sau nu e cazul?

Am vazut ca moto are langa seria de sasiu si inscriptia 92dB...

Nu precizeaza daca valoarea de mai sus este minima sau maxima :tempted:

Multumesc aniticipat!

Editat de likety
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Salut. Am un Hornet inmatriculat in Italia, merg de 2 sezoane in Romania cu el, si acum vreau sa-l inmatriculez pe RO.

Problema e urmatoarea: Este pe numele lu' tata, i-am trimis o data numerele si actele sa o radieze de acolo si nu a mers. Mi le-a trimis inapoi. Nu mai stiu de ce. Cum naiba fac sa o inmatriculez? Merci :*

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna. Vreau sa ma duc in Italia sa aduc 2 motociclete. Una pentru mine si una pentru sotie. Vreau sa ma duc cu remorca moto dupa ele si as vrea sa stiu ce documente trebuie facute in Italia in momentul achizitiei si daca imi trebuie ceva atestate pentru transport prin Slovenia si Ungaria.

Si am si un prieten de langa Venetia care m-a rugat sa ii duc si lui motocicleta in Italia cand ma duc incolo. Motocicleta e pe numele lui. Pot sa i-o duc fara sa am probleme in tarile sus mentionate?

Masina care o sa tracteze remorca este o Mazda 3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, stie cineva cat costa exact transferul de proprietate in Italia ? Este o taxa fixa sau se plateste in functie de ceva: cai putere, Cc, etc ? Unde as putea sa verific ? AM cautat pe net si nu am gasit un tabel sau o informatie exacta, multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

M-am hotarat in sfarsit sa imi iau o Honda Goldwing. In Canada am bagat de seama ca sunt la niste preturi foarte bune mai ales de cand dolarul canadian s-a daramat de tot.

 

Intrebare: cat costa taxa vamala la o motocicleta, capapcitate 1800 cmc?

 

A mai avut cineva experienta unui import moto/auto din Canada?

 

Va multumesc pentru ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...