Sari la conținut

Păreri anvelope all season


Tornada
 Share

Postări Recomandate

Anul trecut am montat niste Kumho ha32, all season. Fata de Nexen, astea sunt mult mai misto, se comporta f bine.

Actuala masina a sotiei are roti de vara si roti de iarna... din pacate anvelope "no name". Cel mai probabil voi lua tot un set de Khumo all season, tind sa cred ca sunt mai bune decat seturi dedicate dar de calitate indoielnica.

Acum 2 minute, john17 a spus:

🤦‍♂️ De unde le scoți, din congelator?!? 

Dacă roțile se opresc și rolele merg înainte nu pici nici un itp. 

Ce treabă are geometria cu schimbatul roților?!? 

:moron:

Daca rolele se invart in gol, e ca si cum n-ai avea frane... aparatul citeste in functie de role, nu de rotile masinii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Aparatul are 2 role + un levier pt greutate, și din cele 2 doar 1 e acționată de motorul standului. Dacă se blochează roata cealaltă rolă se oprește și aparatul "știe" că s-a atins limita aderenței. 

Dar vă place șaorma... 

P. S. Dacă pică itp cineva DIN CAUZA ANVELOPELOR ALL SEASON, ude sau nu, pe care patinează rolele standului de frâne, îi dau eu gratis un set de anvelope noi! 

Acum 2 ore, mihai c a spus:

se cam tocesc pe caldura

Cu anvelope de iarnă vara ești ca pe niște gogoși. Dpmdv, așa cum ești sancționat dacă umbli pe gheață sau zăpadă cu gume de vară, ar trebui și invers! Dar românii chitroși au găsit soluția, umblă tot anul cu gume de iarnă. Unii mai țin și teorii, "siguranța copilului", și au gume de iarnă cu 0.5 - 1 bar sub presiunea indicată la 30° temperatură ambianță... :moron:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 minutes ago, john17 said:

Dpmdv, așa cum ești sancționat dacă umbli pe gheață sau zăpadă cu gume de vară, ar trebui și invers!

aici gresesti,daca se tocesc inseamna ca au aderenta

si nu sunt chitros,dimpotriva platesc mai mult pt comoditatea mea

In ce priveste cauciucurile de iarna,daca treci mina peste ele (cel putin cele de iarna) o sa vezi imediat diferente majore de aderenta intre cele de marca (michelin conti dunlop bridgestone) si facaturi gen frigo sau chiar debica,e cu totul alta compozitie

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anvelopa de iarnă e bună pe zăpadă, are tăieturile alea mărunte de care se lipeşte zăpada, vezi iarna cum se rotesc îmbrăcate în zăpadă. Materialul este moale la temperaturi joase.  La asfalt ud sunt groaznice, dau un efect de alunecare din cauza plierii crampoanelor, cine a mers cu anvelope de cross pe asfalt ştie la ce mă refer. Cine spune că e cuminte şi nu are nevoie de multă aderenţă vara minte, la viteze de autostradă o schimbare de bandă solicită foarte tare aderenţa, dacă ai 120 kmph cu alea de iarnă rişti mult, e ca şi când le-ai avea dezumflate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus și eu Crossclimate pentru că iarnă în București nu mai există și merg foarte puțin cu mașina ca să schimb cauciucurile mereu. Practic e o anvelopă de vară mai cu V-uri proeminente. Pe asfalt sunt ok, chiar și pe ud. Însă pe pământ und, noroi, zăpadă, sunt cam degeaba. Doar pe zăpadă proaspătă și afânată trag un pic, altfel, lemn... Oricum, mai bune decât gume de iarnă purtate tot anul. Alea daca se tocesc nu mai țin nici vara, nici iarna. Am pus cu unele tocite frână de departe și nu m-am oprit în punctul care voiam, ci dupa vreo 10 metri. Și jur ca nu era gheață, doar niște lapoviță topită. Pe ud sunt jale. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pe phaeton niște Chengshan all season puse în 20 20 și sunt MULT peste cele de iarnă cu care a fost echipat când l-am cumpărat - nu mai rețin ce erau, gamă medie de 3-4 ani. Testat și vara, și pe ud, și pe zăpadă zilele astea, chiar le-am împins peste limită în fiecare dintre situații ca să văd pe ce mă bazez dacă tot a devenit conserva principală datorită unui cumul de factori. A, am trecut și itp în noiembrie cu ele, pe ud! 

Cu gume de iarnă (de top, și aproape noi) am condus o mașină primită temporar prin aprilie-mai de la firma unde lucram. Am venit cu ea acasă, a 2-a zi trebuia să plec prin țară. Ei bine, nu am plecat până nu mi-au pus niște roți cu gume de vară pt că am simțit-o total nesigură. 

Drum bun la vară spre litoral pe gume de iarnă! Pentru binele tuturor sper să nu fie voie... 🤬

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine m-ar durea inima si portofelul sa merg vara cu gumele de iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În primul an la mine phaetonul a rulat 600 km, preponderent atunci când condițiile meteo nu permiteau 🏍️, și atunci nu mi-am bătut capul să-l încalț, până la lidl mergea și cu m+s chiar și vara. Iarna trecută a devenit principal și am folosit gumele din dotare, când s-a încălzit am trecut la all season - la clasa lui și pt ~5000 km/an nu am nevoie de altceva. 

Acum 23 minute, adidas a spus:

Pe mine m-ar durea inima si portofelul sa merg vara cu gumele de iarna.

Știi câți fac asta? Mulți, inclusiv cu mașini scumpuțe! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am mers niciodata pe allseasons dar intr-o tara cu precipitatii putine si ierni blande cred ca ar merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La o mașină de clasă medie sau mai mare, și care rulează >10000km anual, eu aș alege anvelope dedicate pt fiecare sezon. La un lindic cu care merg 5-6000 km/an ar fi overkill. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumpărat 4 cauciucuri all season pireli cinturato 205/50/17 acum vreo 3 ani și am parcurs cam 30 și ceva de mii km. 
Am ales all season ca sa evit statul la vulcanizările de 2 ori pe an , găsirea unui depozit de anvelope sau achiziționarea unui nou set de jante . Și ... pentru ca nu mi plăcea deloc cum arată mașina cu jante de tabla...

 

Fata de cele de vara nu am observat mari diferențe la frânare (nici nu merg agresiv / sportiv / la limita), dar am observat parca ca s mai zgomotoase la viteze mari , pe autostrada. 


Fata de cele de iarna am observat ca

pe serpentine , la munte, întră ESP imediat

la frânare pe ud am o distanța considerabil mai mare 

Și am întâmpinat 2 probleme iarna asta :

o data la valea Doftanei nu am mai reușit sa ies dintr o parcare fără ajutorul prietenilor (in schimb un logan cu cauciucuri sh de iarna a ieșit instant) 

zilele trecută nu am reușit sa ies din parcarea blocului fără sa curat zăpada , iar un vecin cu un Volvo ai cauciucuri iarna sh nici n a schițat vreo problema .

 

Eu ma tot gândesc ca e importantă și forma cauciucului . Astea efectiv nu au cum sa prindă zăpada.  N au deloc V URI, nici striații  și singura diferența fata de cele de vara pe care le aveam înainte (tot Pirelli cinturato) e Semnificația m+s :). M ar tenta niște all season cu profil V(poate ajuta profilu)


Dacă as avea unde depozita un al doilea set de jante, as merge mai mult de 10 mii / an  și mai des la munte sigur as alege cauciucuri pentru fiecare sezon. 

 

 

 

BFE18D08-F8A5-4FE4-B92E-D3AD88C67DB9.png

Editat de B399ACT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cu pirelli snowsport (parcă) am avut pe vremuri experiențe horror pe ud/mâzgă unde eram Surya Bonaly, triplu tulup cu dublu rittberger! După 3 zile i-am pus să-mi dea altele (era mașina de la firmă, gumele noi). 

Profilul din poză nu-mi inspiră încredere, ceuncenurile mele arată mai profi. 😁

Dar să știi că ieșitul din zăpezi depinde enorm și de mașină, repartiția maselor și nu numai. Phaetonul meu de ex are un pseudo-lsd, niște inele de fricțiune pe pinioanele planetare care ajută în condiții de aderență slabă (și pe care i le-am pus noi). 

Cred că ăsta e profilul la Chengshang:

 

CGS3407016401-800x800.jpg

# se pare că le cheamă farag, Chenshan. Ceuncen oricum! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am citit decât ultima parte a topicului. Și de plictis ma bag în seama... 

Eu cu consoarta facem fiecare cu mașina lui aprox. 20k pe an. Ca sa ajung acasă în vârful dealului am de urcat și coborât "munți". Ambele mașini au anvelope de vara și iarna Nokia, made in Finland. Nota 10.

Ce vroiam sa punctez... Mașina nevestei, un Cr-v 2013 4x4,a venit cu anvelope mixte Continental. Cele mai oribile anvelope, cel puțin pe genul ala de masina(Dusterele vin echipate de fabrica cu asa ceva, și nu numai Dusterele). Pe cald zici ca erau melasa, pe frig aderenta total ampulea, pe ud și cald nu simțeai ca fac nimic, pe ud și frig era patinuar.

Aaa,si fun fact. De doua zile a nins aici pe rupte(dar s-a și topit la 2 ore după ce s-a oprit ninsoarea) , eu am montat anvelopele de vara pe ambele mașini săptămâna trecută. În afara de faptul ca la frânare eram pe sanie, nici o problema. 🤣🤣🤣 Drept e ca nici nu am depășit 40kmh.😝😝

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Genul ace ofsta de ninsoare este foarte periculoasa. Zapada este grea, plina de apa, si la franare esti ca pe schiuri adica te duci pe apa. Poti si ai si mama anvelopei de iarna. 

Am probat si eu frana pe drumul proaspat nins, tot la la 40 km/h si masina s-a oprit in circa 40 m (distanta intre 2 stalpi si inca o jumatate). Acuma zic eu ca or fi 25 m intre stalpi..... ABS-ul croncanea intr-o veselie. Pe masina, un XTrail sunt anvelope de iarna.

In schimb, destui de multi dadeau bice prin localitate cu 80-90 km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Penetru a spus:

Anvelopa de iarnă e bună pe zăpadă, are tăieturile alea mărunte de care se lipeşte zăpada, vezi iarna cum se rotesc îmbrăcate în zăpadă. Materialul este moale la temperaturi joase.  La asfalt ud sunt groaznice, dau un efect de alunecare din cauza plierii crampoanelor, cine a mers cu anvelope de cross pe asfalt ştie la ce mă refer. Cine spune că e cuminte şi nu are nevoie de multă aderenţă vara minte, la viteze de autostradă o schimbare de bandă solicită foarte tare aderenţa, dacă ai 120 kmph cu alea de iarnă rişti mult, e ca şi când le-ai avea dezumflate.

 

anvelopele de iarna sunt facute pentru asfalt ud si rece, nu sunt foarte utile pe zapada sau gheata daca nu au tinte (si alea cu tinte pe asfalt ud sunt destul de dezastru la franare)

pe zapada sunt bune fix alea care sunt bune pe noroi, mt-urile si simexurile (cu aceeasi presiune pe care o folosesti la noroi)

dar in general nu iti folosesti masina de carat copiii pe zapada fiindca nu te trezesti inaintea lamei

 

pe asfald ud si cald cauciucurile de iarna sunt mai proaste decat alea de vara, dar nu cu mult

un set bun de cauciucuri all season va fi mai bun ca 2 seturi de chinezarii dedicate cam peste tot

 

asta nu din ce zice unul cu passat din 98 care pune chinezarii de iarna si povesteste cum a tras el un defender din zapada, ci din teste

 

 

nu sunt impotriva a 2 seturi de cauciucuri, personal am cauciucuri de vara si iarna doar pe masina de distractie (restul at-uri cu fulg), sunt impotriva cauciucurilor ieftine daca oricum le schimbi odata la 8 ani

mai bine dai banii pe o pereche de cross climate pe care o schimbi odata la 4 ani, oricum o sa tina si vara mai bine ca niste chinezarii de 7 ani

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, prafrau a spus:

nu sunt foarte utile pe zapada sau gheata daca nu au tinte

Spike-urile sunt interzise în Eu pe drumuri publice din câte știu, și sunt bune NUMAI pe gheață, dacă învârți roata în zăpadă sar cuiele din ele! Funcționează în stilul ghearelor de 🐱, ținta iese în afară atuunci când se deformează anvelopa în contact cu solul, iar dacă dedesubt e moale forța centrifugă o aruncă afară. Pe zăpadă microlamelele anvelopei de iarnă lipesc un strat de zăpadă pe ele și așa asigură aderență.

Da, ceuncenurile seamănă cu mișelin, sunt tot rotunde, negre, și cu striații pe ele! :crack:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, john17 a spus:

Spike-urile sunt interzise în Eu pe drumuri publice din câte știu, și sunt bune NUMAI pe gheață, dacă învârți roata în zăpadă sar cuiele din ele! Funcționează în stilul ghearelor de 🐱, ținta iese în afară atuunci când se deformează anvelopa în contact cu solul, iar dacă dedesubt e moale forța centrifugă o aruncă afară. Pe zăpadă microlamelele anvelopei de iarnă lipesc un strat de zăpadă pe ele și așa asigură aderență.

Da, ceuncenurile seamănă cu mișelin, sunt tot rotunde, negre, și cu striații pe ele! :crack:

🍻

 

@prafrau pe zapada functioneaza gumele de iarna mai bine ca cele de vara.

Incearca sa faci o proba pe zapada cu gume de vara si imediat cu cele de iarna si vei simti diferenta.

Cele de vara de fapt merg prost iarna pentru ca se incarca de zapada prin profil (care are spatii mai mari) si devin slick-uri.

🙋‍♂️Eu am tras nu cu Passatu', ci cu un Koleos, si nu un Defender si un Range Rover (negru si urat) si apoi un S8 (argintiu si frumos)  si apoi a trebuit sa schimb ambreiajul 🤣.   ''Gumili iera'' niste Michelin-uri de iarna ceva, nu mai tin minte modelul, asta a fost prin 2011-2012.

Avand in vedere la ce foloseste o anvelopa, si ca este un element de siguranta, este foarte corect ceea ce spui: sa pui unele corespunzatoare.

 

Uite, niste anvelope de iarna foarte bune au fost unele de la Toyo. Am avut asemenea gume prin 2004 pe un Mercesdes W126 , adica mare si greu, cu tractiune spate, si am putut sa urc pe ninsoare si drum cu zapada drumul din Sibiu spre Paltinis, in conditiile in care erau destul masini care nu reuseau, probabil din cauza anvelopelor (nu vad alt motiv).  Am fost atat de incantat de ele, incat cand a venit vara am luat tot Toyo (de vara). 🤦‍♂️ Un dezastru total. Le-am schimbat dupa vreo 3.000 Km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, john17 a spus:

Spike-urile sunt interzise în Eu pe drumuri publice din câte știu, și sunt bune NUMAI pe gheață, dacă învârți roata în zăpadă sar cuiele din ele! Funcționează în stilul ghearelor de 🐱, ținta iese în afară atuunci când se deformează anvelopa în contact cu solul, iar dacă dedesubt e moale forța centrifugă o aruncă afară. Pe zăpadă microlamelele anvelopei de iarnă lipesc un strat de zăpadă pe ele și așa asigură aderență.

Da, ceuncenurile seamănă cu mișelin, sunt tot rotunde, negre, și cu striații pe ele! :crack:

 

nu exista legislatie unificata la nivelul ue, sunt interzise complet in sudul europei, in nord legislatia difera, unii te lasa doar daca e zapada/gheata pe drum, altii fara restrictii

am mers cu cauciucuri cu tinte (nokian hakkapeliitta) pe zapada, gheata, asfalt ud si uscat, am ramas si blocat cateva ore, timp in care am invartit mult cauciucurile in loc, nu am observat probleme dupa

posibil tu sa fi incercat ceva artizanal, ce zici tu nu ar trebui sa se intample

 

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Uite, niste anvelope de iarna foarte bune au fost unele de la Toyo. Am avut asemenea gume prin 2004 pe un Mercesdes W126 , adica mare si greu, cu tractiune spate, si am putut sa urc pe ninsoare si drum cu zapada drumul din Sibiu spre Paltinis, in conditiile in care erau destul masini care nu reuseau, probabil din cauza anvelopelor (nu vad alt motiv).  Am fost atat de incantat de ele, incat cand a venit vara am luat tot Toyo (de vara). 🤦‍♂️ Un dezastru total. Le-am schimbat dupa vreo 3.000 Km.

 

singurele toyo bune sunt r888r

dar nu pe ploaie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, prafrau a spus:

 

 

singurele toyo bune sunt r888r

dar nu pe ploaie

r888r au FOST bune .. acum sunt sub mediocre si se pare ca Toyo e condus de belbozi de cativa ani incoace

am pus toyo pe toate masinile de 10 ani incoace , alea de iarna sunt foarte bune si la 50% din pret fata de michelin , absolut nici o problema si am avut aproape numai masini rwd

 

anul asta nu am gasit toyo snowprox la dimensiunea imbecila de pe id3 si am pus Goodyear UltraGrip Performance + ... pfff sunt mai bune in orice conditii decat gunoaiele de continental cu care a venit masina 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...