Sari la conținut

Păreri anvelope all season


Tornada
 Share

Postări Recomandate

Salve!

 

Ce părere și/sau experiențe aveți despre/cu anvelopele all season?

Bineînțeles că vorbim despre autoturisme, iar în cazul meu despre unul din clasa compactă.

 

Este evident că iarna nu e ca vara, că anvelopele dedicate de iarnă/vară nu or fi ca cele all season, dar totuși....

 

Ca și costuri pe termen lung și le face fiecare în funcție de cum și cât conduce.

Comoditatea de a nu le schimba de două ori pe an e și ea de luat în calcul.

Să nu vorbim de extreme gen drifturi sau șofat de domnișoară.

 

Deci, să fie sau să nu fie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 67
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ieși mult mai câștigat cu seturi dedicate anotimpului. Doar la offroader am folosit All season dar acolo am avut in vedere și alte aspecte gen tracțiune, viteza, km făcuți pe an dar și in condițiile astea am preferat o marca de top. Atenție mare la modul in care vei folosi masina cu all season.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pe masina jante pe 17 - 205/50/17. un cauciuc e peste 550-600 lei... Anul trecut am gasit pe OLX niste caucicuri pirelli all season noi la jumatate de pret fata de magazine. Am vandut jantele de tabla cu cauciucurile destul de vechi cu 200 euro si cu 1200 lei am luat 4 bucati all season noi

 

Am renuntat la cauciucurile de iarna - vara pentru

1.lipsa spatiudepozitat

2. la un rulaj de 10.000 an caucicurile nici nu apuca sa se toceasca ci mai degraba imbatranesc si esti obligat sa le schimbi..

3. costuri cu echilibratul a 8 cauciucuri cel putin 1 data la 2 ani

4. masina arata total diferit cu jantele de aliaj

 

Am utilizat caucicurile all season 1 iarna si sincer nu am observat nicio diferenta fata de cele vechi de iarna... Le-am schimbat luna asta cand am facut revizia anuala (de pe spate pe fata) si o sa le folosesc asa..

 

Cand se tocesc astea o sa iau un rand de iarna si in toamna le pun pe fata si in primavara le mut pe spate.

Editat de cosmin tudor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pe mine ma ingrijoreaza mai mult vara decat iarna aceste anvelope all season! Si ma refer la franare, zgomot la rulare si pur si simplu rezistenta la viteze de autostrada (pe afara poate)!

Zgomotul e normal, nu aud ceva deosebit față de cele de vara, frânarea e buna, poate un pic la virajele luate la limita să simți că nu au aderenta celor de vara, dar aici vorbim de limita, nu de mers normal. Eu nu pot sa le reproșez nimic. Într-adevăr ideal ar fi doua seturi vara-iarna dar la stilul meu de mers și km pe care ii fac cu ea nu merita. Vara asta am fost și în Grecia cu ele, autostrada mare parte și s-au comportat foarte bine. Am înțeles că cele mai bune sunt Michelin crossclimate. Editat de yoyo_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine ma ingrijoreaza mai mult vara decat iarna aceste anvelope all season! Si ma refer la franare, zgomot la rulare si pur si simplu rezistenta la viteze de autostrada (pe afara poate)!

Folosesc Michelin Crossclimate pe 4 masini din firma. Sunt foarte bune.

Nu se circula la limita, nu offroad sau nameti de zapada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers multi ani cu anvelope dedicate... cele de vara sunt bune vara, cele de iarna iarna, e clar. Cele all season nu sunt excelente niciodata. Dar sunt ok la mers normal, fara sa le fortezi. Tot din considerente de spatiu de depozitare si pt ca imbatraneau degeaba anvelopele am trecut si eu la all season. F mult nu am apucat sa merg cu ele, dar pe vreme calda pierdeau aderenta putin mai rapid ca cele de vara (normal totusi), erau mai moi si scartaiau pe curbe luate mai tare, nu erau cu mult mai galagioase dar asta tine si de marca.

Pe actuala masina am tot all season, dar sunt si all terrain... deci nu prea am cum sa compar cu anvelopele pt turisme.

Per total, le recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se recomanda doar in cazul unui buget foarte, foarte redus, in rest nu exista așa ceva. Anvelopele de vara sunt una, cele de iarna sunt alta. Fiecare cu treaba lor. Cele all season nu se pot compara nici de departe cu ceva de iarna (nu anvelopele din Auchan sau Selgros) pe zăpada, sau cu ceva de vara, in Iulie la 40 grade (la fel).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit de-a lungul anilor (domiciliu in Bucuresti; nu prea am mers pe la munte iarna):

Debica Navigator (Dacia 1400) - slabe in orice conditii conform cu pretul

Dunlop SP4 (185/65/15) - bune pe zapada, aproape la fel ca cele de iarna; aluneca pe asfalt ud vara

Goodyear Vector 5 + (185/65/15) - cam slabute si in zapada si vara

Goodyear Vector 4 seazon (185/65/15) - acceptabile in zapada; foarte bune pe asfalt iarna/vara

Dupa astea am pus mana pe un set complet Michelin Alpin si am zis ca-mi bag * in ele de all seazon! :)

Pentru vara folosesc acum Continental Premium Contact; comparatiile sunt fata de acestea si Alpin iarna.

 

Concluziile mele:

In primul an de utilizare sunt bune atat iarna cat si vara; problemele apar din a doua iarna cand au deja ceva rulaj

Avantaje: - in iernile blande; cand vine cate o zapada pe nepregatite; cand pe acasa e cald si trebuie sa faci un drum la Suceava...

Dezavantaje: sunt mai grele si mai scumpe; diferentele de performanta fata de cele dedicate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma depinde ce faci cu masina. Daca e un catâr cu care mergi cateva mii de km pe an, eventual cand nu poti pe 2 roti, sunt o solutie buna. Daca bagi km tot anul, faci drumuri extraurbane, cateva mii vara pe autostrada spre Grecia, iarna la schi in Austria etc. solutia e sa ai anvelope dedicate sezonului, si e si mai rentabil. Cunosc pe cineva care e incantat de Crossclimate, are de vreo 2 ani si pe masina lui (cu care alearga ceva km) si pe a sotiei. Sunt curios cum vor rezista in timp. Am mers cu masina lui pe uscat vara si se comporta decent, iarna il cred pe cuvant ca se descurca. Dar au costat 4 buc pe 16' aproape cat 2 seturi ale mele vara 17' + iarna 16' (alea de vara mai de buget, iarna Nokian WR A4 care mi s-au parut senzationale in zapada).

Cea mai nefericita varianta e utilizarea anvelopelor de iarna tot anul, sunt destui care fac asa pt ca legal esti obligat doar iarna sa ai anvelope adecvate, vara poti merge cu orice. Pe langa ca le distrugi ruland pe uscat la temperaturi ridicate, nu ofera nici o siguranta la franare de urgenta sau schimbare brusca de directie.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se recomanda doar in cazul unui buget foarte, foarte redus, in rest nu exista așa ceva. Anvelopele de vara sunt una, cele de iarna sunt alta. Fiecare cu treaba lor.

Teoria e corecta, însă știu oameni cu bugete care merg cu gume (premium ce-i drept) de iarna tot timpul anului din rațiuni pur de lene. Și faptul ca nu li se pare ca ar frâna prost la 45 de grade.

 

Întrebare pentru inițiator: porți iarna bocanci și vara converși?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ce părere și/sau experiențe aveți despre/cu anvelopele all season?

 

 

Deci, să fie sau să nu fie?

 

Sa nu fie. Pt ca reparatia masinii (nu mai zic de cei dinauntru) costa mai mult ca bani&timp&deranj decat inca un set de gume + lenea de a le schimba :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No offence, dar anvelopele all season din video par mai curand de vara, din alea eco... Nexen Nblue 4 season, pe care le luasem la vechea masina, aveau profil aproape ca cele de iarna si erau moi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce va place sa exagerati ...sa explodati kktu.

Pt un mers normal , repet normal , sunt foarte bune .

Care se stie cu musca pe caciula ca o mai frige , atunci da ...opinci dedicate .

 

Consideri ca distanta de franare pana la 0 este aceeasi in conditii de mers normale indiferent de ce anvelope folosesti ?

De asemenea, chiar nu o sa o frigi niciodata ? O depasire, o curba mai stransa decat credeai, graba ca te-au taiat nevoile etc...

 

Da, poate nu o sa ai nevoie vreodata de ce-ti ofera in plus guma dedicata. POATE. Sau poate chiar maine vei avea nevoie. Eu consider ca nu merita riscul.

Sa nu mai vorbesc de morcovul pe care il ai permanent stiind cu ce esti incaltat si ca trebuie sa mergi asa mai catinel ca sa nu faci buba...

Dar na, alegerea fiecaruia. Ca si cu gumele moto... las' ca nu mi se intampla mie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am BFG TA/KO, all seasons all terrain, sunt deja cinci ani de cand le folosesc si ma declar foarte multumit de ele. Cum s-a spus si mai sus daca nu le fortezi in conditii extreme atat vara cat si iarna, chiar nu ai probleme.

Ba chiar m-am aflat in situatii delicate (vara/iarna) unde am strans ceva din poponet in situatiile respective... insa s-au comportat mai mult decat onorabil. Ce-i drept din cauza profilului sunt cam zgomotoase pe asfalt la viteza mai mare, insa m-am obisnuit. Surpriza a fost prima iarna cand ma gandeam ca o sa-mi dea ceva de furca (ele fiind mai mult de macadam and stuff), dar ma repet au fost brici... mai mult de atat nu am ce sa cer.

Acum tine de fiecare cum prefera, buget, stil de condus... etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...