Jump to content

Recommended Posts

Va salut dragi colegi!

 

Doresc sa renunt la vitezana pe oras si sa raman cu ea doar pe circuit si ma gandesc serios la un supermoto pentru oras.
Ceva micut, usoara, manevrabila, nu foarte multa putere (acum am copil si nu mai vreau sa rup soselele publice).

 

Intr-un buget de aproximativ 3000 euro, am gasit urmatoarele modele:

Suzuki DRZ 400 SM
Suzuki DRZ 400 S
KTM 525 EXC
KTM Duke 640
KTM 690 SM-R
KTM LC4
KTM LC8 950
BMW X-Moto
Yamaha 660 XTX
Husqvarna SM610
KTM LC4 640 Prestige
Husqvarna SMR449

 

Motocicleta o voi folosi in principal pe oras dar si uneori pe circuite mici, Go-Kart (maxim 2-3 ori pe an).
Sunt de acord sa-i schimb uleiul mai des (1000 km) decat o faceam la supersport (5000 km).


Ma intereseaza in principal ceva fiabil, ieftin de intretinut, vreau sa imi fac treaba cu ea, nu sa stau cu ea prin service..

 

Astept cu interes parerile voastre!
Eventual oferte..


Va multumesc anticipat!

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Trebuie sa te hotarasti ce categorie de supermoto te-ar coafa mai mult: supermoto pur sange, kile putine, putere multa, schimburi dese de ulei, sau supermoto mai linistite si mai fiabile.

 

In prima categorie sunt clasicele KTM / Husqvarna / Husaberg de ~450 cmc.

In a doua categorie ar fi Suzuki DRZ, Yamaha XTX, Honda FMX. Si intr-o oarecare masura versiunile de 650 ale mobrelor din categoria 1, gen LC4 sau SM610.

 

Undeva intre exista WR450, care nu e supermoto nativ, dar se gaseste si cu roti de supermoto. Eu pe asta as merge.

Link to post
Share on other sites

WR250X - Un supermoto cu niste intervale de servisare incredibile. Reglatul valvelor are un interval de 42.000 km

Daca o iei pentru oras, cei aproximativ 30 cp ai ei vor fi suficienti. Iar greutatea la plin este in jurul valorii de 136 kg.

Link to post
Share on other sites

Ce sa faci cu 1000 cc la supermoto in Buc,cta, bv, cj,is,....etc ? ..

Daca esti meseriasi , zambesti cu 30-50 cp !!!

Exact ce faci cu un BMW m3, MB Amg si alte nebunii in oras. Te distrezi in reprize de acceleratie si platesti ca atare :)))
Link to post
Share on other sites

Cred ca yamaha xt660x supermoto este potrivit pentru ce cauți tu.

Link to post
Share on other sites

Ia LC8. O sa zambesti in fiecare moment. Detaliile tehnice nu-si au locul. Decat ca o sa zambesti.

Eu inteleg ce vrei sa zici ;D , dar prin supermoto inteleg ceva usor , foarte manevrabil cu suficienta putere , LC8 e din alt film , sincer nu stiu de ce producatorii au facut asa ceva , cererea nu e foarte mare la supermoto de asa capacitate cilindrica , el deja nu mai e un motor de zii cu zii , dar nici la touring nu poti sa-l incadrezi , de aia se si vand greu ( is cateva pe OLX nevandute de ani buni ) , cam nu prea ai ce face cu asa ceva , eu zic ca un supermoto perfect e un ktm 525 exc , usor , salbatic , si relativ ieftin , daca il intretii corespunzator il ai mult timp , insa nu pentru ce doreste initiatorul topicului , nu e motor sa-l fierbi prin trafic .... ia un xtx660 ingrijt si-l ai o viata ... si usor vandabil pe viitor , nu pierzi mult .

Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere as elimina variantele pe carburatie astfel vom avea ca si supermoto Husqvarna SMR449 si 610SM, poti adauga intr-o pseudo categorie SM BMW G650Xmoto.

 

Totusi daca ar fi sa aleg o varianta simplu si usor de intretinut as alege Honda FMX650 chiar daca are carburator. Racire pe aer, motor super-probat si dovedit in timp (schimbi bujia si uleiul atat) , masa relativ usoara.

 

As evita un SM adevarat vechi pentru ca sunt multi "wanna be" care nu le inteleg si nu le pot respecta intretinerea si automat isi bat joc ele. Atentie mare la starea si mai ales la vanzatorul unui SM adevarat.

 

 

Eu am mers pe G650Xmoto l-am avut 1saptamana ca si motocicleta de schimb cat am avut boxerul in service. Mi-a parut o motocicleta care copiaza excelent un SM adevarat atat ca si pozitie cat si ca manevrabilitate si garda la sol, are o masa relativ mare pt un SM dar este OK. Cand spun asta o compar cu Husq 450SMR pe care o aveam la vremea aceea. Putere are destula cat sa iti dea fluturi in stomac daca stii ce vrei, atat ca nu are un raspuns brutal/instant ca un 450, cum sa zic are o acc foarte diplomata dar hotarata, dar o poti fenta din raportul final.

 

YAMAHA XT 660 X ala este toata ziua naked bike cu aspect si pozitie de SM "wanna be", n-are nici o treaba, e ca si cum ai vedea un 318 cu pachet M, este grea are suspensii moi si un motor mai diplomat in reactii decat G650Xmoto.

 

Este o nisa foarte misto de motociclete, nu trebuie sa sari de 80-100km/h ca sa te bufneasca rasul, asta dupa ce te-ai obisnuit cu "vehiculul".

 

Pentru ca vb de SH eu as alege ca si intretinere "idiot proof" G650Xmoto si FMX650, astea mai rezista cand intra pe mana unui zgarcit sau neatent, un 450 necesita mult mai multa rabdare si bani ca intretinere de aceea zic mare atentie la vanzatorul unui 450 SH.

 

LC8 SM din punctul meu de vedere nu isi are rostul sau poate fi incadrat la naked bike/street bike, nu are nici o treaba cu un SM adevarat, aici puterea este mai putin relevanta, conteaza mult masa redusa si raspunsul "telepatic" la acceleratie.

Edited by Bigfoot
Link to post
Share on other sites

Ca fost posesor de KTM 690 SM (nu R ci cel cu roti cu spite) nu am decat cuvinte de lauda la adresa lui. Super manevrabil in oras, urca pe borduri, nu se incalzea, frane exceptionale,pozitie foarte comoda, putere suficienta pentru utilizare in oras dar nu numai, sunet absolut demential din sistemul full Akra :D Am fost cu el si la plimbari mai lungi si pe curbe nu aveam nici o problema sa stau cu baietii cu ss. Am fost si la adancata unde m-am distrat insa nu era neaparat in elementul lui..se preteaza clar unui circuit mai scurt si fara sectiuni drepte asa lungi. La mers pe autostrada poti merge linistit cu 120 insa mai sus vantul incepe sa faca probleme.

 

Intretinerea nu costa mult iar mentenanta am facuto eu fara nici o problema. Inainte sa il iau am auzit tot felul de povesti despre fiabilitate slaba si lucrari de mentenanta care nu pot fi facute decat la ei insa eu nu am avut nici un fel de probleme cu el.

 

Chiar daca nu este un SM pur sange il recomanda clar pentru utilizare urbana. La 3000 cred ca gasesti unul in stare foarte buna.

Link to post
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile oferite.
Am reusit sa-mi formez o parere cat de cat despre motocicleta ce urmeaza sa o cumpar.

Inteleg ca motocicletele KTM sunt mai pretentioase atunci cand vine vorba de intretinere.

Si ca Yamaha XTX 660 / BMW 650 X-Moto / Suzuki DRZ-400 stau destul de bine la capitolul fiabilitate + costuri intretinere.

Pentru mine.. cam acestea sunt capitolele la care mi-as dori sa exceleze motocicleta : fiabilitate + costuri intretinere... puterea fiind un aspect care conteaza mai putin.
Inteleg ca LC8 este de fapt un tanc.. si sincer, nu prea vreau asta.. vreau ceva micut, usor de manevrat prin oras, urcat borduri.. etc.

Daca aveti eventual si oferte sau stiti oameni care vand asemenea modele, astept cu interes oferte in privat.

Link to post
Share on other sites

am avut drz sm, sxv 450 si acum ktm 690 smc

 

toate is si au fost misto, cu drzu am fost pana in muntenegru, cu ktmu pana in baku, sxv-u sa zic ca nu as fi parasit orasul cu el

 

mi-am luat drz sa rezolv problema traficului din bucu si s-a descurcat excelent, insa in timp mi se pare ca era usor underpowered si ca il chinuiam

 

ktmu in schimb, zambet pe fata de fiecare data

 

trebe sa intelegi ca astea de la ktm facute pentru strada n-au probleme de fiabilitate

 

sau am fost eu norocos (ca si cu aprilia de altfel)

 

xtx, bmw, alea nu-s chiar supermoto..

Edited by tzakedotnet
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Postez si eu aici ca sa nu deschid alt topic. Ma apuc, temeinic, de documentare in legatura cu urmatoarea achizitie. Dupa ce am stat si am gandit problema ceva vreme, am decis ca alaturi de actuala babeta din dotare va ajunge in garaj, un SM "pur sange". 

Doleanțe : fiabilitate, putere multa, greutate redusa.

Costurile de întreținere si frecventa lor nu sunt un criteriu foarte important tinand cont de faptul ca va fi "motor de weekend", nicidecum de frecat zi de zi.

Trebuie sa precizez ca ma tenteaza foarte tare sa il achizitionez de nou. Insa nu as spune nu nici unui sh foarte recent, maxim 3ani la anul(adica minim 2016).Verificam preturile din Ro si de afara si am bagat de seama ca nu sunt foarte mari diferentele. 

Nu sunt fixat pe un producator/model anume, dar in topul listei se afla Husqvarna 701 si Husqvarna fe510. 

M-ar interesa pareri cu preponderenta din partea celor care au detinut un SM "curat" in ultima perioada. 

Va mulțumesc!

 

Link to post
Share on other sites

Momentan Huski e prima pe lista doar in urma review-urilor si a articolelor citite. Pare "top dog" tinand cont de ce imi doresc. Sa vedem daca voi reusi un test drive in Ro,daca nu,dau o fuga la "vecini". E singura de pe lista careia nu i-am gasit neajunsuri care sa ma faca sa o elimin.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

701-le e dubios rau. 4000eur?sa fim seriosi. Plus ca e varianta enduro, nu SM. Adica alta cursa la telescoape, frane mai slabe, alte harti de putere(asta nu ar fi o problema). Tind sa cred ca cineva a fost dezproprietarit fortat. 😁 Suzi e ok, chiar arata bine dar e batran in draci. Astept sa treaca revelionul sa aflu pret la SMR C KTM 2019 si pretul final(cu discont and shit) pe 701 SM 2018. Apoi începem demersurile... Sa vedem ce iese. 

Mulțam de ponturi! An nou fericit si sanatate maxima. 

Link to post
Share on other sites

La 701 2018 , nou (nu showroom, test), mi s-a dat discount 10% doar la telefon. Poate, poate mai ciupeam ceva daca mergeam sa discut face2face.

KTM-ul nu ma astept sa fie sub 8800-9000 euro.

Link to post
Share on other sites

La ce firma ai apelat pt Husqy? Eu la Baia Mare, la 701 am primit pret de 7290eur fara tva, reducere de 500eur inclusa. Ktm-ul dacă iese sub 10.000eur cu tva inclus mare minune. 

Edited by george05
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...