Sari la conținut

Postări Recomandate

La munte sau mare, oriunde ai fi, ciocolata pitic te face voinic.

 

Cam asa cu cizmele moto, oriunde mergi, protecția este binevenită. 

Si pe asfalt, statistica arata ca picioarele si-o iau primele in caz de dat pe jos.

 

Se scria mai sus de cizme adv din/de piele.

Nu pot sa cred ca e ce trebuie in noroaie, alea dau super bine pe raft si in picioare.

Personal cand o sa ajung sa schimb sidi o sa ma uit tot la ceva integral plastice, sau ce-o fi atuncea.

 

Cizmele astea serioase sunt o super inginerie cand vine vorba de încălțăminte, sunt aproape 100% funcțional, si poti sa ii mai dai un design din culori si chestii de genul.

 

Ce arătați voi de la prietenii olandezi, si TT au preluat aceiasi pereche si o rebrennduiesc. 

Arată superb, daca o sa vad In magazine o sa incerc de curios.

 

Însă mai presus de toate, e important sa se potrivească cum trebuie picioarele in ele.

Cand gagica a cumparat perechea ei, a luat 5.5 pt ca la absolut toți ceilalți producatori nu ii stătea piciorul cum trebuie datorită glezne aparent foarte subțiri. 

Si la leatt asta tot a trebuit să le facă o adaptare.

Deci ca la căști, oi vrea tu arai da daca nu iti sta capu ca lumea.. Degeaba.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sidi tot din piele sunt pe sub plasticul ăla, Lorica. Cedează și aia. Iar dacă bagi adventure și mai mergi și pe jos, e moartea pasiunii. Eu am Crossfire de vreo 10-12 ani și le-am purtat de câteva ori, acum zac în dulap. Prea rigide, nu simt frâna, etc. M-am obișnuit cu d-astea adventure. Pentru mine-s cele mai ok. În principiu n-am ce căuta cu piciorul prin noroi, evit sau nu pun piciorul jos. Idem prin vaduri, prefer să ridic picioarele (dacă se poate :D ) decât să dau bine la poză mergând în scărițe... 

 

IMG_20210630_133004.jpg

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Cizmele de off sunt din "piele" sintetica.

O sa putrezească cusăturile înainte sa se uzeze "pielea" aia după zeci de spălări sub jet de apa, în cada, cu vap-ul, etc. 

Nu exista termen de comparație între pielea aia tratata cu ulei de se baga în cizmele adventure și touring vs sinteticul din cizmele de enduro și cele sport de pista.

 

Acum mulți ani - piciorul/cizma între roata spate și telescop, în Caraș, singur, pe drumul militar de la Borlova.

Motocicleta peste mine, eu urlam ca în filmele mute, benzina făcea pic pic pe supraplin

.. 

Cizme adventure mi-ar fi lipsit. 

 

Veșnică dilema, mai veche decât lumea:

Ma dau în echipament lejer/mai mult sau mai puțin potrivit, fiindcă merg la relaxare vs. ma duc pregătit fiindcă în off întotdeauna se întâmplă neprevazutul. 

In off eu am mers mai mereu pe varianta 2.

Pareri și opțiuni personale. 

 

 

Later edit:

O chestiune pe care atât eu cât (cred) și ceilalți am uitat sa o menționăm este cea legata de rezistenta la abraziune. O cizma cu exterior din piele sau textil este pierduta în pădure sau teren montan. 

Probabil va deveni de nereparat o data zgariata/tăiată în cioturi, pietre sau părți ale motorului (pedale, scut, etc) în timp ce o cizma de enduro este numai plastic la exterior și duce infinit mai mult la abuz. 

 

Si ultima subpunct:

Dacă Revit-uri sunt slim și le poți folosi la o adică pe Fazer, îmi este greu sa cred ca m-aș descurca la fel de lejer cu niște Forma adv pe același motor. Iau în calcul și poziția mai aplecata, respectiv unghiul mai strâns dintre talpa și gamba, respectiv tensiunea din material care se traduce în disconfort al piciorului. 

Again, my 2.5¢.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Folosesc Gaerne SG10 si sosete SealSkinz (foarte groase) de cele mai multe ori, inca nu am avut probleme nici la temperaturi de 30 grade. 

Adica am mai multe probleme daca nu-mi dau jos casca daca e sa trag mai mult de motor, decat supra-incalzire la picioare pe intreg parcursul zilei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tech7 - te incalzesti, transpiri etc, dar nu intr-un mod de nesuportat. E f important sa folosesti sosetele corecte, a.i. sa nu stai cu piciorul ud toata ziua. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

In care din ele, ca sunt 3 variante de Tech 7: simple, enduro si drytech. Teoretic Drytech sunt cele mai putin ventilate, ca au membrana impermeabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cele Enduro le am. Ventilata nu e nicio varianta, ca nu iti intra aer in ele pe nicaieri. Practic captuseala aia "desteapta" face toata treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sosete tehnice pana sub genunchi. Oricum in plasticele alea n-ai cum sa nu transpiri, dar macar sa nu-ti futzi pielea.

La 07.07.2022 la 13:10, AdrianB1 a spus:

In care din ele, ca sunt 3 variante de Tech 7: simple, enduro si drytech. Teoretic Drytech sunt cele mai putin ventilate, ca au membrana impermeabila.

Membrana aia sicaptuseala ar trebui sa indeparteze transpiratia de piele. La fel si ciorapii tehnici de calitate. Ventilatie la plastici nu exista, e ca la clapari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic fac ce zice in reclama, practic ma indoiesc profund ca se simte ceva la 35 de grade si la vitezele mici cu care se ruleaza la cross si enduro. Poate folosite la adventure sau rally sa se simta.

Dar apare problema udatului dinspre exterior la ploaie, rauri, balti etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.07.2022 la 13:55, KNO3 a spus:

Dacă tot ați vorbit de șosete, ce recomandați de purtat vara pe căldură în cizme moto, când mergi mai mult?

Și vara și iarna cele mai bune-s șosetele de lână. (merino)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, vis-a-vis a spus:

Și vara și iarna cele mai bune-s șosetele de lână. (merino)

Absolut! Doar sa fie potrivite anotimpului.

Cum zice si mihai mai sus, se gasesc si groase si subtiri si lungi si scurte etc la toate magazinele de alpinism si schi. Atentie la Decathlon, pe unele scrie merinos dar au doar 20%, restul e sintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Salutare tuturor,

Nu a mai postat nimeni la topic din 2022 dar as avea eu nevoie de un sfat , si anume : am avut un model ieftin de cizma de la o'neil  si ma tinut 2 ani  dar a venit pe picior ca o soseta, adica perfect, botul cizmei desi era tip mx era subtire si schimbarea treptelor se facea facil , acum am trecut la un model mai scump de la Acerbis tot varianta Mx iat botul e mai mare , mai inalt sa fiu mai exact si e un adevarat chalange sa schimb treptele , am dat si schimbatorul un dinte mai sus, tot al naibi de greu e/ca protectie clar e peste ce am avut eu inainte. Dupa experienta voastra si tinand cont ca pe cizme e atat de mult plastic , ele in timp devin mai moi, se lasa , ar putea aparea o imbunatatire de manavrare a schimbatorului din ele sau singura imbunatatire vine din invatarea piciorului sa schimbe altfel treptele? Intreb pentru ca sunt venite de o zi si as avea posibilitatea de retur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Ilieraduioan said:

singura imbunatatire vine din invatarea piciorului sa schimbe altfel treptele?

Am patit-o si eu la fel, problema la mine nu venea din rigiditatea botului ci din rigiditatea ghetei la nivelul tendoanelor. Cu alte cuvinte, din cauza rigiditatii, laba piciorului nu reusea sa faca arcul de cerc necesar schimbarii in sus. Eu aveam impresia ca l-am facut pe tot, in realitate ghetele respective il opreau undeva la 2/3. Ridicarea mai sus a schimbatorului a agravat problema, evident. Conteaza mult cum opereaza si ansamblul schimbator-cutie. La unele mobre ai nevoie de un arc de cerc mai mare ca sa schimbi in sus (cum e a mea), la altele arcul de cerc e mai mic, gen KTM 450 EXC-F, CB1000R, Hornet, Bandit etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In functie de model, dupa cateva drumuri isi mai dau drumul in zona articulatiei si vei putea misca mai usor piciorul pt a schimba.
Ideal ar fi sa ajustezi schimbatorul ca sa schimbi in sus relativ usor, iar schimbarea in jos sa o faci ridicand piciorul de pe scarita. Tine de obisnuinta. Nu prea merge ca la cizmele mai moi/de strada sa poti schimba numai din incheietura ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...