Sari la conținut

Motogp presezon 2019


P   T   R
 Share

Postări Recomandate

15 hours ago, george05 said:

Eu sunt de parere ca cei de la Honda s-au saturat sa aiba doar un pilot la varf si vor sa faca tot ce le sta in putinta sa fie "top dogs" din toate punctele de vedere.

Sunt campioni la constructori, echipe și piloți. Cum poți fi mai "top dog" de atât? Dublă Repsol Honda la fiecare GP? Cu ce i-ar ajuta asta efectiv? N-ar câștiga mai mult decât câștigă acum.

Lorenzo a fost adus pentru că e spaniol (și înlocuiește alt spaniol) și pentru a-l împinge de la spate pe Marches. Într-o perioadă de hegemonie poți ajunge la o oarecare platitudine. Situație similară cu ceea ce s-a întâmplat în 2008 la Yamaha, când rookie-ul promițător Lorenzo a fost adus să-i sufle în ceafă lui Rossi; un "împrăștiat fără nicio șansă" nu ar fi capabil să facă asta, altfel ar fi adus un Takaaki Nakagami, tot e pilotul lor.

Nu știu cât de bine își va face #99 treaba în acest rol, dar cel mai probabil o va face mai bine decât Pedrosa în ultimii ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 457
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 48 minute, PzKpfW a spus:

 

un "împrăștiat fără nicio șansă" nu ar fi capabil să facă asta, altfel ar fi adus un Takaaki Nakagami, tot e pilotul lor.

Nu știu cât de bine își va face #99 treaba în acest rol, dar cel mai probabil o va face mai bine decât Pedrosa în ultimii ani.

Exact! 

De asta era nevoie pt MM, de cineva competitiv in tabara proprie. Ok, probabil tot el va castiga in cele din urma, dar banuiesc ca cei de la Honda gandesc bine pe termen mediu/lung crescand putin tensiunea/presiunea pe piloți. E doar parerea mea. 

Tinand cont ca marea majoritate a punctelor pe echipe si constructori e stransa de MM, ma mai gândesc ca probabil vor să-și asigure fundul in cazul in care MM nu face treaba(desi sansele sunt mici). Ca doar nu o sa se imprastie Lore mai des decat Pedrosa si nici nu cred ca se vor ciocni prea des si sa iasa nasol pt ambii piloti Repsol. 

 

Repet, e doar parerea mea bazata pe presupuneri personale. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@PzKpfW :Plictiseala mare,reincalzim aceeiasi ciorba.Lorenzo a declarat de n ori dupa ce a semnat cu HRC ca s-a gandit si la retragere,dar ca "nu asa trebuie sa se termine".Si apoi l-a sunat pe Puig.El.El ar fi vrut sa ramana la Ducati,dupa cum a zis tot de n ori,insa a primit semnale "din interiorul echipei" ca Ducati nu il va semna,si atunci s-a reorientat.Nu cred ca il sperie MM,dimpotriva,la ce ambitie are,va vrea sa vada daca poate sa il bata,e o provocare.Nici nu prea a avut de ales,dar cred ca ii convine - la ce nivel joaca ei sa iti masori puterile de la egal la egal cu campionul mondial e cam tot ce ti-ai putea dori...bine,ideal ar fi sa ai si un mic avantaj tehnic dar...

Dpdv al Honda,ei au zis f simplu : e un pilot campion mondial care a fost pe celelalte 2 motorete concurente deci vorba lui Yoko...va fi foarte interesant de ascultat ce vrea si ce spune despre motoreta.Si totodata au dat o mare lovitura lui Ducati....o previziune simpla : Lorenzo a castigat 3 curse anul asta.La anul oare cate castiga?Ar fi fost un mare pericol pt Marcel.Dar acum?E tot un pericol,dar daca castiga curse tot Honda castiga.Win-win.Cel putin pe hartie :P

Btw,foarte interesanta poza aceea pe care ai pus-o cu aripioarele Ducati din teste...de cand am zis ca vor cauta sa puna downforce si pe spate?..si desigur si atunci "vorbeam prostii".Nush daca o sa le reuseasca insa mai ales avand in vedere cwrul lui Petrucci precum si faptul ca sunt limitati de regulament la o dimens maxima a carenei spate,nu mai stiu cat,aici cred ca ne poti lamuri tu ca esti mai bine informat.

Hai cu 2019 si cu lansarile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine a fost știre recentă. Nu credeam că se gândea la retragere. Avea alte opțiuni (Petronas Yamaha, Suzuki), niciuna foarte competitivă ce-i drept. Știam doar că dacă ar fi fost după el ar fi rămas la Ducati.

Problema lui este că dacă nu-l bate în mod convingător de cel puțin câteva ori pe Márquez, cariera lui de "pilot principal" într-o echipă de uzină cu pretenții s-au cam terminat.

13 minutes ago, Method said:

Nush daca o sa le reuseasca insa mai ales avand in vedere cwrul lui Petrucci precum si faptul ca sunt limitati de regulament la o dimens maxima a carenei spate

Limitările ar fi:

  • The width of the seat or anything to its rear shall not be more than 450 mm (exhaust pipes excepted).
  • No part of the motorcycle may be behind a line drawn vertically at the edge of the rear tyre.
  • The seat unit shall have a maximum height of the (approximately) vertical section behind the rider’s seating position of 150 mm. The measurement will be taken at a 90° angle to the upper surface of the flat base at the rider’s seating position, excluding any seat pad or covering.

Teoretic, având în vedere regulamentul și amplasarea, efectul ar fi neglijabil. Dar sunt sigur că au făcut simulări CFD înainte de a produce piesa și au avut rezultate destul de convingătoare încât să încerce. Dar ajungem la același paradox ca și în F1: ce funcționează în simulări nu funcționează neapărat și în situații reale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Sunt campioni la constructori, echipe și piloți. Cum poți fi mai "top dog" de atât? Dublă Repsol Honda la fiecare GP? Cu ce i-ar ajuta asta efectiv? N-ar câștiga mai mult decât câștigă acum.

...

Nu știu cât de bine își va face #99 treaba în acest rol, dar cel mai probabil o va face mai bine decât Pedrosa în ultimii ani.

Prima parte - bragging rights? Da bine rau.

A doua - total de acord.

Acum 31 minute, PzKpfW a spus:

 

Problema lui este că dacă nu-l bate în mod convingător de cel puțin câteva ori pe Márquez, cariera lui de "pilot principal" într-o echipă de uzină cu pretenții s-au cam terminat.

 

Man, fii serios.

Deocamdata greu se gaseste cineva sa-l bata "convingator" pe MM. Dovi si Lore. Atat. Carierele lor de ce nu-s terminate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca domina copios cei doi piloti Honda eu zic ca e o strategie de marketing foarte eficienta. Conferinta de presa cu ambii piloti Honda nu e de ici de colo, negociezi altfel cu sponsorii datorita expunerii media mai mare, vanzari modele de strada crescute si alte asemenea smecherii, toata lumea are de castigat.

 

Oricine vrea sa domine copios in competitii, asta e scopul, nu? Sa demonstrezi ca esti cel mai bun la toate capitolele, nu doar datorita unui pilot sclipitor. Poate omoara spectacolul dar nu cred ca-i intereseaza, e treaba Dornei chestia asta si de aia vin cu tot felul de restrictii. Dominarea totala se traduce automat intr-un butterfly effect economic foarte eficient pentru Honda, e o afacere in final.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu chiar. Motorsportul este și trebuie să fie un spectacol. Și depinde implicit de public și audiență. De-asta făceam paralela cu Formula 1: Mercedes a dominat autoritar competiția timp de 4 ani, interval în care audiența a scăzut în mod constant. În 2018 am avut un sezon disputat și în consecință a crescut substanțial numărul celor care au urmărit cursele.

Poți să-ți faci cea mai bună reclamă, dacă nu se uită nimeni la ea, e degeaba.

Dar divagăm. În MotoGP nu cred că se poate ajunge la hegemonie având doar piloți buni. În F1 a fost posibil doar printr-o schimbare radicală de regulament și înghețarea imediată a dezvoltării.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai depinde, pilotii Honda pot domina competitia total dar daca ofera macar jumate din spectacolul Stoner-Rossi Laguna Seca si alte controverse din culise, de exemplu, spectacolul este salvat sau poate chiar creste, chiar daca restul pilotilor merg cu roti ajutatoare. Si stim cu totii ca astia doi sunt capabili de asa ceva, ei sunt responsabilii cu distractia in momentul de fata.

 

Vreau sa zic ca speculezi prea multi pasi in avans, discutia asta era mai potrivita spre sfarsitul sezonului urmator daca contextul o va permite, nu acum cand nici n-a inceput. Cred ca am luat niste methodica ca imi curge nasul putin, vorbim sa nu tacem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Se pare că Lorenzo chiar s-a gândit la retragere înainte de a semna cu Honda. Îmi întărește convingerea că nu ar fi vrut să meargă în bârlogul lui Márquez, dar că nu a prea avut de ales.

 

tenor.gif

Editat de P T R
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred că pricep care ar fi scopul acestui presupus "bullshit". Dacă ar fi vrut să spună povești, putea să spună unele care să-l pună într-o lumină pozitivă, într-o poziție puternică (ex: "aveam oricum și alte opțiuni", "doar sunt JLo #99", "triplu campion"). Declarația asta îl face să pară vulnerabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 18 ore, paulynos a spus:

Daca domina copios cei doi piloti Honda eu zic ca e o strategie de marketing foarte eficienta. Conferinta de presa cu ambii piloti Honda nu e de ici de colo, negociezi altfel cu sponsorii datorita expunerii media mai mare, vanzari modele de strada crescute si alte asemenea smecherii, toata lumea are de castigat.

 

Oricine vrea sa domine copios in competitii, asta e scopul, nu? Sa demonstrezi ca esti cel mai bun la toate capitolele, nu doar datorita unui pilot sclipitor. Poate omoara spectacolul dar nu cred ca-i intereseaza, e treaba Dornei chestia asta si de aia vin cu tot felul de restrictii. Dominarea totala se traduce automat intr-un butterfly effect economic foarte eficient pentru Honda, e o afacere in final.

nu cred ca ai cum sa omori spectacolul cu MM si JLo pe moto ok. ori se bat intre ei ori poate se mai baga si altii in ring putin, pt locul 2-3.

in plus, gandeste-te ca JLo o sa aiba o perioada de acomodare pe onda care e o moto buna cel putin :) deci clar o sa fie show pana se "erecteaza" mamba.

atunci au belit-o toti.

ciudata viata asta, mai am putin si il venerez pe Loredana.

Acum 12 ore, PzKpfW a spus:

Nu cred că pricep care ar fi scopul acestui presupus "bullshit". Dacă ar fi vrut să spună povești, putea să spună unele care să-l pună într-o lumină pozitivă, într-o poziție puternică (ex: "aveam oricum și alte opțiuni", "doar sunt JLo #99", "triplu campion"). Declarația asta îl face să pară vulnerabil.

sustin, georgica cam spune ce-i trece prin cap.

uneori spune prea multe :)

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,Georgica n-are filtru,ceea ce la nivelul lor e un lucru deja prostesc.

Pe langa dezbaterile despre Jorghe vs MM,Dovi si poponeata lui Petrucci si alte prostii,o stire ce daca e adevarata va schimba putin fata motogp'ului :

KTM Wants to Buy Ducati

KTM CEO Stefan Pierer :

"I have an emotional relationship with Ducati,Ducati is Ducati, there's nothing to shake about that. The only brand that would fit us is Ducati. Everything else you can forget. MV Agusta is too small. "

 "Audi may soon have other priorities than a motorcycle plant due to the diesel affair and e-mobility. Ducati is the Ferrari of the motorcycle industry. Of course, having such a brand in our group would be interesting. It is not a question of price, but it is about the topic: When does everyone realize in which situation he is. New homologation challenges await us - for example, we have Euro 5. In 2024, the issue of noise will come up. It is also in the demographic development in Europe. Today you have to go to Asia with the motorcycle business, to India. If you are not successful there, you will eventually be gone. Ducati is not concerned with the purchase price, but with the question: 'How can I become stronger together?' Time will tell…"

Ce inteleg eu e ca el e interesat dar ca nu va plati acel pret de 740milioane si trage deasemenea un semnal de alarma la adresa VAG privind noile norme fonice si de poluare si neimplicarea Ducati in piata din Asia,ceea ce implica musiu ca va atrage disparitia brandului.Deci cu alte cuvinte "voi ati fost loviti de diesel gate si aveti alte treburi acum mai nou pe electrice...eu sunt interesant de Ducati dar nu la pretul vostru ci la pretul meu...viitorul nu suna bine pt Ducati daca nu se implica in Asia asa ca ganditi-va bine - eu nu ma grabesc" ....punct de vedere de bussines man.Da.Viitorul va spune daca VAG va vinde sau nu.

Dpdv al motogp'ului,daca KTM cumpara Ducati nu cred ca va tine 2 echipe in motogp.Si chiar daca va sustine una va fi doar branding,inscriptii,un Ducati cu logo ktm pe el.

 

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Method said:

Știrea este adevărată. Dar este vorba doar de dorința lui Pierer: le-a transmis în mod oficial și măgulitor șefilor de la VW că este interesat să cumpere Ducati. Dar cum ai spus, trebuie în primul rând ca germanii să-și dorească să vândă. Trebuie înțeles însă ce reprezintă Ducati pentru Volkswagen. Suntem puțin offtopic, dar oricum e intersezon.

Volkswagen a cumpărat Ducati în 2012 când italienii începuseră să-și lărgească gama de modele și aveau nevoie de o injecție de cash pentru a continua. Proprietarul brandului era pe atunci un grup de investiții italian, Investindustrial, care cumpăraseră la rândul lor firma de la un alt grup de investiții american - Texas Pacific Group, cu vreo 10 ani în urmă. Investindustrial au reușit ceea ce TPG nu a putut: să facă din Ducati o marcă profitabilă (deși cu multe datorii), lucru cu care se mândresc și acum pe site. Odată ce firma era pe plus, scopul lor era atins. Doreau să vândă marca cuiva care să o dezvolte, să investească, cineva care să aibă expertiză în domeniu și stabilitate financiară.

La momentul respectiv, Grupul Volkswagen se scălda în bani, se pregătea să devină cel mai mare producător auto la nivel mondial și era de facto condus de către Ferdinand Piëch. Megaloman și ambițios, rudă cu Ferdinand Porsche, el a dus practic VAG și apoi Grupul VW în poziția de putere în care se afla. A fost inițiatorul unor proiecte precum Audi Quattro sau Porsche 917, dar și a unor achiziții precum Lamborghini, Bugatti sau Italdesign Giugiaro. Motivul acelor achiziții nu a fost viabilitatea economică, ci palmaresul, înnobilarea portofoliului unui producător de mașini pentru mase. Aceeași logică s-a aplicat și la achiziția Ducati. Aici fost dealtfel și o ambiție personală de-a lui Piëch, care și-a dorit să cumpere Ducati încă din anii '80 de la Cagiva, pe un preț de nimic, dar nu a primit susținerea necesară la momentul respectiv.

Legat de cost în sine, dacă într-adevăr va vinde, îmi vine greu să cred că VW o va face pe 740 de miloane - sau mai puțin. Prețul de achiziție în 2012 a fost de peste 900 de milioane de euro, la care se adaugă alte câteva sute de milioane datorii care au venit la pachet. Între timp a intervenit inflația, iar valoarea mărcii cu siguranță a crescut. În același timp, singurul motiv pentru care VW s-ar gândi să vândă Ducati (și pretextul pentru care se tot vorbește despre asta în ultimii ani) este pentru a ușura povara financiară generată de Dieselgate asupra Grupului. Însă rațional vorbind, suma pe care ar obține-o din afacerea asta ar fi aproape neglijabilă. Dealtfel, am impresia că prin comentariile lui despre o posibilă vânzare, Herbert Diess nu face decât să sondeze valorea de piață a mărcii Ducati, sperând în același timp să o și crească. Viabilitatea economică a vânzării nu prea există.

Revenind la Pierer, mi se pare interesant cum îi flatează pe cei de la Volkswagen, numindu-i "prieteni" și citându-i ca exemplu pentru KTM. Spune că vrea să emuleze modelul Grupului Volkswagen din lumea auto, făcând din KTM un grup moto multibrand. Argumentele pe care le aduce sunt expertiza și experiența în domeniu: așa cum Volkswagen a știut să administreze și să crească mărcile auto pe care le-a achiziționat, KTM vrea și poate să facă același lucru în lumea moto - pentru că se pricep la asta. Citează succesul mărcii Husqvarna și delocalizarea producției motoarelor mici spre piața dinamică din Asia de sud-est ca exemple relevante de reușită. Omite însă detalii importante. Cum ar fi faptul că Ducati are deja o fabrică deschisă în Thailanda de 4 ani deja - o fabrică proprie, nu împărțită cu Bajaj. Sau faptul că expertiza și stabilitatea financiară a Grupului VW i-a ajutat atât în producția de motociclete de stradă cât și în motorsport. Oricât de multe motociclete vând (sunt cel mai mare producător moto european ca volum) și oricât cashflow primesc din India, KTM nu poate rivaliza cu Volkswagen pe anumite planuri.

În concluzie, o astfel de achiziție ar fi un mare succes pentru KTM. Pentru palmares, pentru dezvoltare dar și pentru diversificarea ofertei: în ciuda implicării în motomondialul de viteză în toate cele trei clase, austriecii nu (mai) au în ofertă nicio motocicletă sportivă adevărată. În același timp, Ducati nu are practic niciun offroad/enduro/cross/supermoto veridic în gamă. KTM și-ar completa deci constructiv oferta și ar evita canibalismul cu propriile sale mărci. Este win-win pentru ei. Nu cred însă că vânzarea ar fi o afacere atât de bună și pentru Volkswagen: ar câștiga ceva cash imediat, dar pe termen lung ar pierde o marcă de prestigiu din portofoliu și notorietatea care o însoțește. În acelaști timp, Piëch este acum la pensie iar Diess nu prea este un fan al motociclismului. Așa cum primul a făcut achiziția din ambiție personală, nu ar fi exclus ca cel din urmă să vândă tot din motive subiective.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, P T R a spus:

O fi momentul oportun pt vanzare.

Daca ktm cumpara ducati,cu siguranta  va pastra motocicletele ducati si ktm in motogp.

 

Ce sa cumpere portocalii aia??! n-au aia bani de rate la banca...

Sa se orienteze catre made in japan!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Casey Stoner estuvo ligado a Honda durante las temporadas 2011 y 2012, donde conquistó el título en su llegada a la fábrica nipona. Ahora Jorge Lorenzo emprende el mismo camino que el australiano, pasando de la Ducati a la Honda. Dos motos muy diferentes pero a las que Stonerse adaptó y con las que ganó. El bicampeón de MotoGP cree que para el español será más sencillo pilotar la Honda.

"Creo que será más fácil para Jorge pasar de Ducati a Honda. La Honda es una moto mucho más normal. Le llevó más tiempo ganar de lo que esperábamos. Pero Jorge ha demostrado que puede ganar en una Ducati. Ir a Honda le motivará. No tengo ninguna duda de que él puede hacerlo. Estoy muy intrigado por ver qué pasa", afirma en declaraciones que recoge Speedweek.

Stoner considera que aunque Márquez y Lorenzo utilizarán la misma moto, tomarán vías distintas en cuanto a configuración. "Es probable que las especificaciones del motor del próximo año y cosas como los frenos, las ruedas y los neumáticos de las motos de Honda no sean las mismas", explica.

15446236330306.jpgJorge Lorenzo en los test de Valencia. / EFE

"La Honda puede tener diferentes chasis e incluso diferentes alas y geometría. Cuando estaba en Honda, Dani Pedrosa y yo solíamos tomar decisiones diferentes, y sé que Marc siempre prefirió un marco y una configuración diferentes a las de Dani. Incluso es posible que Jorge y Marc elijan diferentes 'mappings' electrónicos", añade el australiano.

Para concluir, Stoner ha valorado cómo trabajan desde el equipo nipón: "Algunas personas dicen que los japoneses son geniales y como robots en el trabajo, yo no tuve esa impresión en Honda, estaban muy motivados. Takeo (Yokoyama) se toma las carreras muy en serio y tiene una gran pasión por ello. Siempre le interesó lo que tenía que decir sobre la moto y las diversas opciones. Takeo también tiene una idea clara y un liderazgo claro, pero eso nunca es algo malo"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, Kagemusha a spus:

Cam mult anilingus  pt marq

Ce treaba are puig cu rossi?

De ce il ataca in felul.asta?

Cat a fost pedrosa coleg cu mm si pedrosa a mers de porc anul asta,puig putea sa declare despre colegul lui tot ce avea pe inima,dar nah,daca e compatriot tine ciocu mic

Cand o sa termine rossi campionatul pe 6 atunci sa declare asemenea lucruri.

Mie unul imi par cam deplasate la adresa lui rossi si prea lingusitoare la adresa lui mm

 

Editat de P T R
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh....Puig face niste rautati gratuite.Nu ar trebui sa vorbeasca asa mai ales din postura de sef HRC.Pe de o parte Rossi chiar a demonstrat pe sfarsit de sezon,dupa cum bine a subliniat si Lorenzo,ca e capabil de niste performante ce il recomanda ca eventual canidat la victorie aproape la orice cursa,deci nu e deloc iesit din carti si din mana chiar si la 39 de ani.

Pe de alta parte si Marquez a "demonstrat" o agresivitate dusa la extrem atunci cand e atacat si chiar gratuita de multe ori (reamintim aici Argentina 2018,insa din pacate nu e singurul exemplu),imi aduc aminte ca in 2013 Pedrosa a fost imprastiat chiar degeaba de vreo 2 ori de coechipierul Marquez,iar Marquez nu si-a schimbat de atunci foarrte mult comportamentul.Fiecare om are parti bune si parti rele - Marquez si Rossi deasemenea.Insa sa lauzi pe de o parte comportamentul (prostesc deja de multe ori) al lui Marquez iar pe de alta parte sa pui la indoiala capabilitatile de a castiga ale unui pilot ca Rossi...si asta din postura de sef HRC....penibil.

In 2013 Puig nu era managerul lui Pedrosa?Sunt curios ce declaratii dadea el despre comportamentul lui MM imediat dupa cursa in care Marquez i-a taiat cu maneta sa cablul de la senzorul de viteza a rotii al lui Pedrosa de a cazut ala in genunchi pe loc :bounce: Sunt curios deasemenea ce o sa mai declare Puig imediat dupa primele curse ale lui 2019 cand in mod clar cei 2 de la HRC o sa se ia la hartza...Aaa,ca Marquez e la ora actuala nr.1,e deja de la sine inteles.Dar in rest maestrul Puig bate campii cu gratie.

 

@PzKpfW: Foarte documentata parerea ta si probabil ai dreptate.Mi s-a parut insa a fi o tatonare a lui Pierer.Mingea e la VAG,sa vedem ce zic in continuare...

 

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...