Sari la conținut

Voblaj motocicleta, cauciuc SH


Raymod
 Share

Postări Recomandate

Salutari . 

-Dunlop 170/60/17 

-dot 2015 sh

-uzura minima

 

Banuiesc ca nu a fost folosit un timp iar forma lui nu este rotunda la perfectie deoare in mers imi vobleaza . Nu vreau sa stric rulmentii de la roata sau discurile de frana si categoric nu doresc sa si cad . Am vreo sansa sa ajunga la o forma decenta ? Ma gandesc in mers poate se aseaza daca se incalzeste . Sau torn niste ulei pe asfalt si sa fac burn-out. Credeti ca are vreo sansa sa isi revina sau sa ma invat minte si sa cumpar nou? ( mentionezi ca nou nu mi.am permis )

Editat de Raymod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica daca ai montat totul corect. Daca janta nu "bate", cauciucului nu ai ce sa-i faci... Banuiesc ca nici nu l-ai montat la vulcanizare si nu a fost nici echilibrat...

Motociclismul e un sport scump, daca nu ai azi bani de unul nou, asteapta pana la salariul urmator si fa investitia. Nu merita sa te carpesti in c#r taman la cauciucuri, frane, suspensii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, TETEA. said:

Verifica daca ai montat totul corect. Daca janta nu "bate", cauciucului nu ai ce sa-i faci... Banuiesc ca nici nu l-ai montat la vulcanizare si nu a fost nici echilibrat...

Motociclismul e un sport scump, daca nu ai azi bani de unul nou, asteapta pana la salariul urmator si fa investitia. Nu merita sa te carpesti in c#r taman la cauciucuri, frane, suspensii...

A fost montat si echilibrat la service, doar ca am fost cu roata in masina

Editat de Raymod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-au zis colegii mai sus. 

 

Daca a fost echilibrat, cred ca e cu variante. Daca pe stand e echilibrata roata SI nu se vad umflaturi ale gumei la rotatie, inseamna ca te-a deocheat careva. Daca se vad umflaturile, ala de la service a vrut sa te omoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de gume.

Eu am avut o problema cu Goldwing-ul.

Am pus Metzler noi noute si nu s-au inteles cu motorul. Voblaj in jurul vitezei de 60 km/h de nu puteai lua mainile de pe ghidon.

Inlocuit cu Bridgestone si treaba s-a rezolvat.

Acelasi sfat ca si colegii de mai sus: lasa draqu anvelopele SH. E vorba de viata ta.

Daca nu ai 1.000 Lei sa iti pui niste anvelope noi mai bine mai astepti pina se aduna suma necesara.

Legat de echilibrare: din cate stiu eu turatia rotii in masina de echilibrat (daca se face dinamic echilibrarea) corespunde la circa 30 km/h. Ori tu vei circula cu un pic mai mult 😋.  O anvelopa veche nu mai este la fel de elastica ca atunci cand era tanara, si este posibil sa se deformeze neuniform la turatie, de unde poate fi si voblajul de care te plangi.

 

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DACĂ e de la gumă / jantă.

 

Dar dacă e ca în cazul meu, de la rulmentul de jug ??

Am avut de furcă mult cu un voblaj la fosta motocicletă, și majoritatea mecanicilor nu au gasit sursa.

Aveam roata echilibrată, presiune corectă în jambe, geometrie corecta la tot ansamblul jug-furcă...și totuși când motorul era încărcat pe spate, sau când luam o mână de pe ghidon începea să vobleze progresiv mai tare.

Problema era chiar rulmentul de jug, deși nu se simțea nimic la o verificare de mână.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi am luat vechea mobra cu niste cauciucuri din 2008 :)) ajuns la sapa de lemn (+ student) nici nu mi am permis sa le schimb cateva luni. Acum chestia e ca la viteze mai mari cand o inclinam incepea voblajul si era cam nasol. Degeaba ii dai burn si etc ca daca si a luat forma de roata din flinstone e ireversibil.

Editat de Klaus Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, tudor_tigau said:

DACĂ e de la gumă / jantă.

 

Dar dacă e ca în cazul meu, de la rulmentul de jug ??

Am avut de furcă mult cu un voblaj la fosta motocicletă, și majoritatea mecanicilor nu au gasit sursa.

Aveam roata echilibrată, presiune corectă în jambe, geometrie corecta la tot ansamblul jug-furcă...și totuși când motorul era încărcat pe spate, sau când luam o mână de pe ghidon începea să vobleze progresiv mai tare.

Problema era chiar rulmentul de jug, deși nu se simțea nimic la o verificare de mână.

 

Si eu am mai auzit de chestia cu voblajul la moto din cauza rulmentilor de jug. Trebuie verificat si acolo. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaa, acum am vazut ca e pe spate :)

Primul lucru: verifica sa fie aliniata roata, sunt sanse mari ca ea sa fi fost montata usor stramb (axul stramb pe bascula). Parca ai acolo niste gradatii - masori cu ruleta din capatul basculei pana la ax, vezi daca ai aceeasi distanta in ambele parti. In butucul rotii ai niste cauciucuri. Care se fuck in timp... Si nu in ultimul rand rulmentii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

47 minutes ago, Metal Heart said:

Aaaa, acum am vazut ca e pe spate :)

Primul lucru: verifica sa fie aliniata roata, sunt sanse mari ca ea sa fi fost montata usor stramb (axul stramb pe bascula). Parca ai acolo niste gradatii - masori cu ruleta din capatul basculei pana la ax, vezi daca ai aceeasi distanta in ambele parti. In butucul rotii ai niste cauciucuri. Care se fuck in timp... Si nu in ultimul rand rulmentii...

 

am sa verific daca am aliniat roata iar despre rulmenti nu as crede pentru ca mergea impecabil cu caucicul vechi, mobra fiind din 2014 

Inainte de a lua un cauciuc nou am sa-i dau burn-out ``putin`` sa il ``rotunjesc`` :))

Pana am sa-i cumpar cauciuc nou am sa-i dau ``putin`` burn-out sa il ``rotunjesc`` :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 22 ore, Raymod a spus:

Sau torn niste ulei pe asfalt si sa fac burn-out. 

De departe, cea mai tare duma de pe forum în ultimii ani! 

Merita s-o trag în tzipla și sa mi-o pun la semnătura, pentru posteritate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei care mai urmaresc topicul tin sa va precizezi urmatoare lucruri noi :

 

Astazi am iesit ceva mai mult cu motocicleta(20 km)  fata de data trecuta cand am constatat voblajul ( 1km ).

Deci voblajul s-a mai linistit , probabil cauciucul s-a mai asezat dupa ce a inceput sa se incalzeasca cat de cat . Am aliniat roata la milimetru , deci am eliminat treaba asta.

Pe la 40-80 km/h nu simt mare lucru.. La 100 km/h o simt instabilia iar daca iau mainile de pe ghidon incepe sa tremure. Tin sa precizez ca aveam joc la jug si inainte. Cu cauciucul vechi  nu vobla la 100km/h daca luam mana de pe ghidon .Oricum o sa schimb si rulmentii de la jug in cel mai scurt timp. 

 

Eu sunt de parere ca anvelopa mea ``noua`` are o umflatura deoarece la viteza mica o simt putin. Voi ce ziceti ? cum pot verifica ? La service nu mi-au zis nimic cand au echilibrat roata !

Editat de Raymod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, superbec said:

inca unu care are impresia ca motocicleta e un fel de dacia 1300 carpita

 

rip

Nu toti suntem profesionisti ca tine.Ne scuzi ca cerem sfatul si ca te deranjam sa ne critici

Pana la urma este un cauciuc care a fost putin folosit . Ce mare carpeala ? l-am luat sa il incerc , nu am legat roata cu sarma !

Editat de Raymod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Raymod a spus:

Nu toti suntem profesionisti ca tine.Ne scuzi ca cerem sfatul si ca te deranjam sa ne critici

Pana la urma este un cauciuc care a fost putin folosit . Ce mare carpeala ? l-am luat sa il incerc , nu am legat roata cu sarma !

ai cerut sfatul, l--ai primit si nu de la unu...

aici nu vorba de profesionisti sau nu. pur si simplu intelege ca o poti pati. ce ar fi mai mult de spus???

 

Editat de chv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, chv said:

ai cerut sfatul, l--ai primit si nu de la unu...

aici nu vorba de profesionisti sau nu. pur si simplu intelege ca o poti pati. ce ar fi mai mult de spus???

 

am inteles asta . Nu am zis ca o sa merg asa cu el :) ! Va multumesc pentru sfaturi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Vad ca nimeni nu pomenește de guma spate. O guma proasta si descentrata de pe spate poate da aceleași simptome. 

Oricum, majoritar în astfel de situații necazurile sunt date de cauciucuri, nu de altceva. 

1. Strânge bani și schimba gumele. 

2. Cu ocazia asta mergi și la un atelier sa iți verifice rulmenții. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...