Sari la conținut

Schimbare cauciuc


Cualge
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 87
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vrei poze cu dinamometrica? Imediat. Mai sunt distantierele (este subler pentru reglaj), reperele se curata si se ung. Repet, nu am coborat din copac mult dupa tine.

Imediat apar comentariile: e calibrata cheia? Eeee, atunci poti sa o arunci.

 

Reaper, tu a cui clona esti? Ca ai sarit de la prima postare la gatul meu...

IMG_20190304_173856.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, n-o scot nicicum la capat cu unii. Va las in pace, cu asa colegi de forum si de pasiune prefer sa n-am de-a face. La service se respecta aaaabsolut toate procedurile de montaj in spatiu (cred ca e vorba de lemn si spatii mici).

Cum spuneam, clona.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca nu te bazezi pe cheia aia, e buna doar pentru strans prezoanele rotilor de la masina.

 

Orice motociclist care nu e doar de weekend ar trebui sa stie cum se monteaza/demonteaza roata/cauciucul, tine de exploatarea motocicletei, nu de mecanica.

Sunt cazuri in care nu poti rezolva o pana fara demontarea rotii.

Este o operatiune periculoasa, iti poti rupe/sfarma degetele, sau alte accidentari mai grave, si poti strica motocicleta.

 

Insa nu are legatura cu subiectul topicului, omul doar a intrebat de o vulcanizare, simplu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Lucian_M,  de ce nu te-am gasit cand mi-am pus gumele pe VX? Ia incearca tu sa pui un Heidenau K60 110/80-18 M/C 58S TT M+S pe janta de 18 TL, doar cu levierele.

 

Si-acum un sfat de la un neica nimeni din bezna internetului,  gandeste de 2 ori inainte sa deschizi gura, te aprinzi repede si inutil, nu asculti/citesti pana la capat si te pripesti in a trage concluzii. Nu-ti contest abilitatile mecanice, dar incearca sa nu mai fii prea insistent cu solutiile tale, cine are nevoie de ele citeste si invata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Mda, n-o scot nicicum la capat cu unii. Va las in pace, cu asa colegi de forum si de pasiune prefer sa n-am de-a face. La service se respecta aaaabsolut toate procedurile de montaj in spatiu (cred ca e vorba de lemn si spatii mici).

Cum spuneam, clona.

 

am vazut ca ai in semnatura service moto Neamt

 

e laudabil ca incerci sa transformi pasiunea in bani , daca mai ai si spirit tehnic si nu ai nevoie neaparat de cartea de service ca sa "rezolvi" o problema aparent fara iesire , atunci poti ajunge un mecanic bun ....doar ca un mecanic in adevaratul sens al cuvantului aloca 100% din timpul lui pentru meserie , asta e pasiunea si viata lui , nu poate sa traiasca fara ea !

 

Am o ruda care e mecanic de masini , unul mediu spre bun ( culmea e ca este si maistru mecanic si are si atestat de electrician auto) , stie sa repare motoare cam de orice tip de la franceze la nemtesti si americane , inclusiv cutii de viteze automate ....visul lui de cand il cunosc eu , e sa isi faca service propriu dupa 25 de ani de lucrat pe la diversi "meseriasi" care l-au tinut mai mult fara carte de munca si sclav la propriu pe salarii de mizerie 

 

Daca visezi noaptea ca ruda asta e mea sa ai garajul tau ...esti facut sa fii mecanic ! Si nu trebuie sa iti cauti clienti pe forum , aici ai sa gasesti doar hateri ! Cea mai buna reclama vine de la un client multumit ! 

In rest numai de bine !

 

Editat de angus_young
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit, unii colegi au venit cu vorba buna. Asta pot sa apreciez.

Faza cea mai interesanta e ca NU ma avant la lucrari la care NU ma pricep. Am mai explicat asta. Mi-ar placea sa am atelier dotat cu de toate si atestat + cunostintele aferente pentru a repara un motor de la A la Z. Din pacate, pe diploma mea de facultate scrie altceva (profesor). Pasinea pentru mesterit o am de mic, de la bunicul meu (care nu mai este de multa vreme), dar care pasiune a fost dezvoltata de tatal meu, care a avut Dacie (stim cu totii ca Dacia te face mecanic, chiar daca o ai de noua). La masina imi repar singur diverse chestii (franare, suspensie, ceva electrica, revizii etc). La motor- doar in motor nu intru. Consider ca abia acolo e cazul sa umble cineva care chiar stie cu ce se mananca. Reparatiile se fac cu manualul de service in mana (ma rog, pe telefon, c aorice roman) si cu indicatii de pe forumuri sau youtube de la cei care au rezolvat problema. Nu sunt genul de om care cheama electricianul sa ii schimbe o priza sau merge cu unitatea centrala la service IT pentru a instala un cooler pe procesor. Stau la casa, am curte mare, spatii de depozitare- de ce sa le las sa prinda paianjeni? Astept sa vina caldura sa ma apuc de mobra mea (schimbat si echilibrat guma spate, verificat rulmenti bascula, revizie completa, reparatie soc electronic, schimbat locul prizelor electrice, confectionat scut aluminiu- am gasit un coleg cu Abkant). Prin zona am doar 3 mecanici: unul despre care nu am auzit lucruri bune, inca unul care e foarte ocupat si altul cu care sunt prieten. Chestia e ca foarte multe din lucrari le pot face singur. Si daca le pot face la mobra mea (pe care am chinuit-o printr-o bucata de Europa si nu a picat nimic la ea prin voiaje), de ce sa nu ii pot ajuta si pe altii care stau aproape de mine si poate nu se au bine cu unii mecanici sau li se pare mult mai buna oferta mea? Nu planuiesc sa ma imbogatesc pe tema asta, dar imi place sa mesteresc (la ce ma pricep) si sa port conversatii cu oameni pasionati. Multi mecanici nu accepta sa stai langa ei, ca le furi meseria. Am un prieten in Roman care m-a indemnat sa pun pasiunea in practica (omul lucreaza la cu totul alt nivel si la alt tip de masinarii, dar si la motorul propriu). Ideea este sa ii ajut pe motoristi cu diverse reparatii, la preturi mici, sa imi imbogatesc cunostintele din domeniul motocicletelor si sa port conversatii placute. Si, nu in ultimul rand, SA FAC CEVA PLACUT. Iarna asta a fost cea mai nasoala din ultimii ani, am pus cateva kile si chiar vreau sa fac ceva miscare, sa ies din rutina. Repet: nu ma bag la ce nu ma pricep. Urmeaza sa construiesc un stand pentru demonta/montat anvelope si unul pentru echilibrat (cu rulmenti, ax si conuri). S-a inteles gresit poate ca ma bag la chestii dificile. Franele mi le servisez singur, nu a cedat nimic in ultimii trei ani, iar anul asta, din motive de siguranta, am decis sa fac upgrade la conducte metalice. Urmeaza sa le si montez. Sau chiar trebuie sa merg in Iasi la service autorizat pentru asa ceva? Normal ca nu. Mi-am instalat singur amortizorul spate. Nu e asa greu pe cat pare. Nu mi se par atat de dificile unele reparatii. Cat despre montaj gume, eram hotarat sa merg cu rotile in portbagaj, ca si pana acum. Pana m-a luat prietenul meu la rost ca de ce nu le montez eu. A sunat ca o provocare. Si nu a fost chiar greu. Fac rost si de vaselina pentru uns talonul, ca sa nu ma mai chinui cu windex (fas-fas de geamuri). Sunt rational de felul meu, destul de calm in majoritatea timpului si, daca ati sta la o bere cu mine (sau mai multe, dar le beti voi, ca eu nu duc mult), v-ati da seama ca nu-s asa cum cred unii.

Nu stiu cine naiba o sa citeasca romanul, asa ca inchei aici (se incalzeste berea).

Seara faina!

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as sta mai mult pe langa prietenul care este mecanic si de abia dupa un timp as indrazni sa ma gandesc sa fac pasul la a repara pt altii

meseria se fura chiar si de catre cei inzestrati nativ cu calitati de mecanic ....niciodata nu o sa stii suficient , trebuie sa inveti permanent , tehnica evolueza 

si niciodata nu o sa ai suficiente scule , tot timpul o sa ai nevoie sa iti mai cumperi ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ma uit dupa un troliu de 800 kg acum. Si dupa un suport pentru bormasina. Am ceva scule, dar tot timpul e nevoie de cate ceva. In loc de troliu folosesc o chinga de camion de 2500 DaN cu sistemul ei de strangere. Super-solida. Ma rog, nu-i cazul de justificari, dar am o fixatie cu siguranta si prefer sa fie ceva overkill decat sa ma doara capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Starcream

 

 

Corect.Aia care urla dupa respectarea normelor sunt niste fatalai daca nu se duc pana acolo sa-i organizeze un flagrant pentru lipsa de bon fiscal.

Sau macar sa-i faca o plangere pentru practica fara autorizatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, goe 75 a spus:

@Starcream

 

 

Corect.Aia care urla dupa respectarea normelor sunt niste fatalai daca nu se duc pana acolo sa-i organizeze un flagrant pentru lipsa de bon fiscal.

Sau macar sa-i faca o plangere pentru practica fara autorizatie.

 

Unde-i @raluca_carlan cand ai nevoie de ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Tu nu te prinzi cand esti luat peste picior...ma indoiesc de capacitatea ta de a discerne daca economia merge mai bine sau mai rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorba dulce mult aduce. Vechi proverb românesc. Și la cum vorbiți unii, nu mai știu dacă e sarcasm sau nu.

Acum 35 minute, Paca a spus:

Ehe ...vezi daca chitzai pe forum  ?  :crack:

Păi pe unde să spun că pot ajuta? Nu aici și nu pe voi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Lucian_M a spus:

 

 

Adevărul că nu te f#te nimeni cum o fac cei pe care vrei să îi ajuți.

pe cine vrei tu sa ajuti mah?

 

ajutorul contra cost se numeste chiar si in moldova .. servishiu , adica prestiezi un servishu , ca tu il faci pe 2 lei e treaba ta , nu ajuti pe nimeni .

 

pana acum ai zis ca faci operatiuni "simple"  

 

un schimb de cauciuc facut corect si fara zgariat janta sau bascula , echilibrat si aliniat rotile nu-s neaparat simple la toate modelele moto , in plus cand totul ti se pare asa simplu o sa dai curand de un caz aparte si vei musca din levier .

sa schimbi cu leviere dupa ce te-ai uitat pe youtube iar e simplu pana iti vine o un dunlop pe 21 si indoi janta cu levieru si tot n-o sari de buza , iar motorul "clientului" iti sta in curte ca nu mai are cum sa plece.

sau iti vine un choperist cu un full bore pe spate care nu se janteaza nici cu bazuka (da-i pe google ce-i aia) , ce faci?

sau poate esti montator de pilot power pe care le poti pune cu mana, n-ai nevoie nici macar de leviere 

 

 

un schimb de lantz .. pare simplu .. cand iti vine clientul cu za cu pini plini ce faci? te uiti la soare sau dai cu ciocanu pana se stramba foaia?

 

te bagi la furci ? daca ramaneai la schimb de cauciucuri si lant poate era ok (peste cativa ani cand ai fi castigat ceva experienta eventual) , pentru furci iti trebuie mult mai multe cunostinte si scule decat ai tu impresia, da iar te-ai uitat pe youtube cum se face la vstrom si bang acum am service de suspensie , vai de "clientii" tai

 

pasionati d'astia ca tine care nu prea stiu sa faca nimic dar ii roade pasiunea sunt peste tot , strica zilnic motociclete.

cu atitudinea asta nu vei ajunge decat un alexen mai prost , de moldovistan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai citit nimic din anunțul din semnătură și nici pe aici: nu mă bag la ce nu mă pricep. Simplu. Nu am pretenția că sunt as, dar nici tufă. Nu stric lucrul omului. Cât despre furci, nu mă bag la USD, doar la cele simple. Atât. Dacă vă deranjează, treceți peste, că oricum nu treceți voi pe aici. Iar dacă treceți și nu vă place ce fac, treaba va sta altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Lucian_M a spus:

Nu ai citit nimic din anunțul din semnătură și nici pe aici: nu mă bag la ce nu mă pricep. Simplu. Nu am pretenția că sunt as, dar nici tufă. Nu stric lucrul omului. Cât despre furci, nu mă bag la USD, doar la cele simple. Atât. Dacă vă deranjează, treceți peste, că oricum nu treceți voi pe aici. Iar dacă treceți și nu vă place ce fac, treaba va sta altfel.

bai baiatule, intelege ca nu exista lucruri simple sau complicate in mecacanica !!!

 

exista mecacanici care stiu ce fac si mecanici care nu stiu ce fac, atat !

 

ca au fost la scoala si au invatat, ca au invatat de la altii, ca s-au uitat pe youtube, ca au stricat zeci-sute de lucruri pana au invatat ...nu conteaza

 

p.s. in continuare nu intelegi cum sta treaba cu furcile, nu intelegi ce le face complicate ... nu ai experienta si nici nu ai cum s-o castigi gandind asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sport.

Si a fost banat si de pe vw forum si de pe softpedia. Probabil si zilele lui de pe motociclism sunt numarate, daca nu se potoleste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...