Sari la conținut

pareri Citroen C3 1.6 hdi 2005


Geo_ZGA
 Share

Postări Recomandate

Salutare, cum zice si titlul caut pareri (avizate, nu din auzite) despre Citroen C3. In special generatia anilor 2000, diesel.

Cautand sotiei o masina mai micuta si economica, am gasit (la un prieten de familie) un C3 din 2005, motor 1.6 hdi, varianta Exclusive. Ceva de genul "full fara piele"... clima, pilot, plafon panoramic etc. Km reali 210.000, masinuta merge bine, suna bine, consuma putin... estetic mai are ciocaneli ici-colo, ca are totusi o varsta si nu e "impecabila boss".

Doar ca nu stiu mare lucru despre masinile astea... fiabilitate, costuri de intretinere etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut,

 

Sunt fost proprietar de C3 din 2003, am avut probleme pe partea electrica (deh frantuzeasca), adica, siguranta clima (450 lei in dezmembrari), alternator (undeva la vreo 300 de lei in dezmembrari), in rest nu m-am putut plange de partea mecanica in mare parte piesele nu pot sa zic ca eu fost extraordinar de scumpe (ex: 90 de lei arc fata)

 

Partea buna, au tabla galvanizata, nu am avut nici o pata de rugina pe ea nici macar unde era sarita vopseaua(m-a agatat cineva in parcare si mi-a luat vopseaua de pe aripa cu totul).

 

LE: Motorizare 1,4 benzina.

 

LLE: Nu stiu cum e in Bucuresti, dar in Iasi greu am gasit un mecanic dispus sa se apuce de reparat Citroen, toti fug de ele, mai ales de partea electrica.

 

 

Editat de Fratzyk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e 1.6 hdi... in general fug de diesel, sunt "fan" benzina, dar ma incanta consumul mic pt sotie. Pe de alta parte, mi s-a parut cam lesinata la demaraj... nu stiu daca "asa face toate", ca asa e ea, sau nu intra turbina.

De electrica mai auzisem si sunt maricele preturile pt piesele mai deosebite putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Destul de scumpe si greu de reparat pe partea electrica, sa iti faci o idee, pentru a schimba siguranta de clima trebuia dat bordul jos cu totul, noroc ca am gasit un mecanic care stia exact cum sa ajunga la ea direct pe sub bord, pe bajbaite.

 

Dar per total nu m-am putut plange de guguloi, si-a facut treaba, faceam naveta 150 de km pe zi cu el.

Editat de Fratzyk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ce am vorbit cu cineva care a avut 1.4 hdi si imi spunea ca ar trebui sa simt turbina... ori eu nu prea am simtit-o, parca era un aspirat cu acceleratie liniara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut la serviciu un C3 1,4hdi care mergea ca un diesel clasic, nu intra turbina neam. In 3 ani de zile nimeni nu i-a dat de cap. Tot asa a si fost vanduta. Mare atentie, cel putin in treptele inferioare la peste 2000 de ture trebuie sa simti turbina fara doar si poate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata economie o sa faci cu dieselul?

La iarna o sa ii ia o vesnicie sa se faca cald in masina, iar cand va alimenta o sa-i miroasa a motorina mainile ....

Daca face 50 Km /zi inseamna in jur de 1000 km/luna. Adica 11-12.000 km/an. Considerand o economie de 3 l/100 Km inseamna undeva la 1500-2000 Lei/an economie.

Nu stiu daca vei avea costuri mai mari de intretinere la diesel decat la benzina

Mai bine cauta-i ceva pe benzina.

Am mers  acuma vreo 3 ani cu un C2 benzina si mergea foarte bine in oras.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nevasta-mea merge aiurea... cu Pininul a scos si 19% in Bucuresti, acum e pe la 17%. Deci o trecere la maxim 8% e o economie totusi :)

Eu pe benzina vroiam sa merg, dar am zis sa vad si C3-ul asta. Optionalele ii mai ridica valoarea... daca motorul mergea bine, m-as fi riscat, dar e dubios cu lipsa aia de "zvac".

Cel mai probabil o sa revin la cautat Opel Corsa/Agila 1.2 benzina, ca nici bugetul nu permite arogante prea mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e nitel mai complexa... sa nu fie mare, dar nici prea mica.

4/5 usi, ca sa intre puradelul in spate (in scaun de copil) fara probleme + ceva sacose de cumparaturi sau eventuale bagajele mici, ocazional 1-2 bucati bunici. Obligatoriu cu un minim de confort... AC, geamuri electrice fata, servo directie (da, se poate si fara... majoritatea Matizurilor). Cat mai scurta si usor de parcat (deh, femeie), consum mic si intretinere usoara si ieftina.

Agila este o masina absolut hidoasa... dar ergonomica la interior, spatioasa, de dimensiuni mici si economica. Din pacate majoritatea sunt coji sau nu au acte... si ce e mai bun, e peste buget.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, Geo_ZGA a spus:

Cel mai probabil o sa revin la cautat Opel Corsa/Agila 1.2 benzina

 

Pot sa spun din proprie expreinte despre Corsa D 2008 (nu stiu la ce model exact te referi tu) motorizare 1.3 diesel, distributie pe lant (motor de fiat punto daca nu ma insel), 75cp, consumul nu sarea nici de il bateai de 5 - 5.5 in oras. Masina fasneata cu destul zvac, pe care o pot recomanda cu caldura. In schimb de 1.2 pot sa spun ca am avut persoane cunoscute care se plangeau ca sarea cam mult consumul la mers in oras, undeva la 8-9%.  Poate intra in calcul si cum se merge cu masina. 

Din ce stiu si modelele mai vechi diesel erau laudate, insa nu pot sa iti spun ceva concret.

 

Sper sa te ajute cu ceva informatia mea. Succes in alegerea masinii potrivite!

 

PS: ca tot a mentional Silver Arrow de isofix, Corsa D avea asa ceva, 8 airbaguri (nu stiu daca era standard sau nu). A mea avea dotari bunicele, incalzire in scaune, volan incalzit etc. Spatiu destul de satisfacator in portbagaj. Scaunele din spate se rabateaza complet si poti obtine un spatiu suficinet in cazul in care ai de carat ceva mai voluminos.

Editat de emanuelcristian
Detalii extra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai bai nene, daca mai bagi si piticul in masina inseamna ca in primul rand iti trebuie o masina sigura pentru cei doi. ISOFIX musai.

Nu stiu la cati bani te-ai gandit dar stiind si tu cum se circula in Buc eu zic sa iei in socoteala o masina suficient de zdravana.

Daca nu ajung banii, maresti bugetul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Isofix nu e musai, nici scaunul de masina nu are prinderea asta... si nici masina mea nu are.

Evident ca nu iau orice cazan, doar sa fie ieftin (altfel gaseam si la 4-500 euro). Masina va circula 99% in Bucuresti.

Bugetul e in jur de 1500 euro. Stiu, e mic... dar atata imi permit pt masina nr 2, cel putin in prezent.

 

Corsa D e putin peste buget, mai curand o Corsa C mai scumputa. C-ul e cunoscut ca fiind masina buna, chiar mai buna decat D-ul, doar sa gasesc una pe placul meu (cost vs. stare, an, km, dotari). 1.3 diesel e... diesel :)) Nu stiu cat de fiabil si bun e motorul de 1.3, chiar nu stiu. Despre cel de 1.0 stiu ca e slab... cel de 1.2 e f bun. 8% mi se pare un consum ok in Bucuresti.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce buget ai, insa pot sa iti spun ca eu am vandut-o pe a mea cu 4k euro si era in mintile ei, asta in 2013. Nu stiu care mai este pretul lor in momentul de fata insa iti dau dreptate ca C-ul ar putea fi o alegere mai potrivita dpdv al costului. Poti gasi D-uri la preturi asemanatoare insa nu stii ce cazane sunt. Eu am avut bafta si am nimerit masina de firma BOSCH adusa de cineva din Germania. Avea 115k km cand am luat-o, reali nereali nu stiu. Pot spune cu mana pe inima ca nu am avut necazuri cu ea. Consumabile si atat. Ce-i drept la momentul ala avea 3 ani vechime cand am luat-o (2011) deci poti spune ca era relativ noua. Acum, nu stiu ce noroc poti sa ai. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Geo_ZGA a spus:

Isofix nu e musai, nici scaunul de masina nu are prinderea asta... si nici masina mea nu are.

Evident ca nu iau orice cazan, doar sa fie ieftin (altfel gaseam si la 4-500 euro). Masina va circula 99% in Bucuresti.

 

Corsa D e putin peste buget, mai curand o Corsa C mai scumputa. C-ul e cunoscut ca fiind masina buna, chiar mai buna decat D-ul, doar sa gasesc una pe placul meu (cost vs. stare, an, km, dotari). 1.3 diesel e... diesel :)) Nu stiu cat de fiabil si bun e motorul de 1.3, chiar nu stiu. Despre cel de 1.0 stiu ca e slab... cel de 1.2 e f bun. 8% mi se pare un consum ok in Bucuresti.

Yaris, benzina, 4 usi. Mica, fiabila, sigura. Poate intra chiar si cutie automata. Pentru un oras ca Bucuresti, mai bine uiti Diesel-ul, consumul ceva mai mic este "compensat" de reparatii.

Daca ai avea buget, te poti uita si la un Hybrid. In Bucuresti scot un consum mai mic decat Diesel (cel putin ca si cost).

Revenind la 1.6 HDI, daca nu simti ca se deschide turbina, e mesaj clar. Iar daca cei 210000 km au fost mai mult in oras, ai sanse ca vana EGR sa fie ancrasata (dusa). Alti bani, alta distractie...

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, pierrotlefou a spus:

Yaris, benzina, 4 usi.

 

Daca o sa compari Toyota cu Opel clar o sa fie o discrepanta la pretul de achizitie. Nu mai vorbim de costul pieselor. Hybrid? Omul se uita dupa masina de 2-3k euro. Ma indoiesc ca vei gasi asa ceva in bugetul respectiv. Insa da, masina fiabila Toyota, merita banul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omul a zis ca bugetul e 1500 euro si voi o dati cu hibride, masini 2008:)))

yaris automata, e pe la 3 4 k. si are cutie robotizata. Ia da tu un search sa vezi ce dureri de cap iti da.

recomandati omului ceva la obiect...

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1500 euro e bugetul, plus sau minus... hai sa zic 2000 euro pt ceva deosebit.

Yaris-ul e o masina ok, pana incep sa cada piese. Si atunci plangi... cam ca la orice japoneza.

Ma uitasem si la Fiesta, la banii astia gasesc in jur de anii 2005. Stiu ca nu-s rele ca masini, renuntasem la idee de gura sotiei, ca cica nu-i place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e asa gresit... am exemplul Mitsubishi. Si nu ma refer la consumabile uzuale, alea sunt cam la fel la toate. Plangi cand crapa o pompa de inalte, o clapeta electronica, o spira de airbag, un senzor abs... chestii mai "exotice".

Noua pt nevasta... nu. Inca 7000... iar nu :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca are vre-o legatura directa, dar eu am un Megane 2 din 2005, 1.9 dci.

Legat de turbina, asta nu cupleaza din prima, sau nu simt eu... odata trecuta de 3000 ture se simte sporul de putere (are 120 cai)

Ce ma deranjeaza la diesel este ca pentru "ture" scurte, 10-20 km nu are timp destul sa ajunga la temperatura optima (asta cand e racoare) si incet incet se degradeaza motorul.

Alt lucru enervant pentru mine este ca dieseul trebe lasat sa se incalzeasca putin la pornire si lasat la relanti vreo 15 sec inainte de oprire, sa feresti turbina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...