Sari la conținut

Asociatia motoADN lansează petiția pentru extinderea programului RABLA


MotoADN
 Share

Postări Recomandate

UPDATE – Programul RABLA Moto 2020

            După cum știți, cu susținerea pe care ne-ați acordat-o prin semnarea petiției online dedicate extinderii programului RABLA și la motociclete și scutere noi, am reușit să demarăm măsuri concrete în această direcție. V-am promis că vă ținem la curent cu derularea acestui proiect important pentru dezvoltarea motociclismului în România, așa că revenim cu informațiile de mai jos. 

 

Cum va funcționa RABLA Moto

Conform discuțiilor purtate până acum, RABLA Moto ar urma să funcționeze ca un voucer pentru achizitie fara a fi necesară casarea unui autoturism sau motocicletă: 

-       se acordă un voucher de o valoare ce urmează a fi stabilită pentru orice achiziție de motocicletă sau scuter nou, indiferent dacă este vorba despre motor termic sau electric;

-       nu va fi necesară predarea unei motociclete vechi sau a unui autoturism vechi la schimb.

 

Ce am reusit sa facem pană acum

           Împreună cu Ministerul Mediului și cu Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) am format un grup de lucru care și-a început activitatea în luna iulie a acestui an. În grupul de lucru au fost inivtați să ia parte și reprezentați ai importatorilor moto și scutere.

            Pentru a ne asigura că discuțiile se vor desfășura în deplină cunoștință de cauză a motivelor care susțin proiectul nostru, am transmis AFM un document cu toate detaliile tehnice necesare realizării unei comparații corecte între vehiculele cu două roți și cele cu patru roți din punct de vedere al nivelului de poluare implicat de fiecare. Găsiți documentul anexat acestui mesaj.

            În urma analizei acestui document, precum și a discuțiilor din cadrul primei întâlniri a grupului de lucru, am stablit o a doua întâlnire, în urma căreia să fie definitivată propunerea de proiect ce va fi înaintată Ministerului Mediului. 

Am pregatit un document pentru a justifica limitele de poluare ce urmeză a fi impuse ca și limite de acceptare în programul rabla. Acest document este atasat prezentului post ( din pacate nu am reusit sa il atasam)
         

Care sunt următorii pași ?

  Contextul politic complicat ne-a încurcat un pic planurile - ministrul mediului, membru ALDE, si-a dat demisia iar ulterior întreg guvernul a fost schimbat - în acest moment proiectul se afla în asteptare pentru nu avem încă nu avem parteneri de discuție / negociere. Așteptam noile numiri politice pentru a continua implementarea proiectului. Speram în continuare ca proiectul să fie aplicabil din 2020 și în acest sens depunem toate eforturile pentru ca subiectul proiectului RABLA Moto să rămân pe ordinea de zi și avem încredere că argumentele noastre sunt suficient de puternice astfel încât să și reușim. 

 

motoADN protejează interesele motocicliștilor - vinieta Oxigen 

Primăria Municipiului București a propus dezbaterii publice un proiect de reglementare a traficului în capitală, cu scopul de a îmbunătăți calitatea aerului. Abordări similare există în toate marile orașe europene, însă detaliile operaționale și formele de implementare fac diferența. Daca proiectul va fi pus in practică tine doar de voința politică, noi am vrut să ne asiguraăm ca dacă acest proiect se pune în practică atunci motocicliștii nu vor avea de suferit.

Am considerat că este de datoria noastră să ne implicăm, astfel încât textul final al acestui proiect să fie clar și fără echivoc în interesul celor care folosesc motociclete și scutere.

La jumătatea lunii septembrie, motoADN a depus un amendament prin care se cerea exceptarea scuterelor și motocicletelor de la plata taxelor, prin adăugarea subpunctului e)  la articolul 5, care menționează  autovehiculele care fac excepție de la plata taxei: cele ale instituțiilor de ordine și apărare, ambulanțele, cele ale Crucii Roșii, ale STB, ale Patriarhiei, etc.

O dezbatere publică pe acest subiect a fost programată, iar motoADN a fost invitată să participe. Cu aceasta ocazie am expus motivațiile noastre și am reușit sa obținem un feedback pozitiv.

In cele din urma Decizia primariei a fost aprobata așa ca noile taxe au intrat in vigoare. Ca urmare a eforturilor sustiune ale motoADN am reusit sa avem suport politic astfel încât să obtinem exceptarea motocicletelor de la plata vinietei OXIGEN.

Este greu de spus daca este o victorie sau nu. Este o victorie pentru ca am reusit sa protejam interesele motociclistilor, Nu este o victorie pentru ca totusi posesorii de masini vor plati vinieta si iarasi o putem considera ca este o victorie pentru ca este un pas inainte in ideea de a avea un oras mai curat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 185
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

Am vazut o postare de pe Facebook legata de vinieta oxigen pentru moto si aparent si un lant de discutii intre reprezentantii MotoADN cat si unii motociclisti. Proiectul primariei nu zicea ceva de moto ci doar auto. Mai mult, nu se compara normele de poluare moto cu cele de auto. Nu sunt echivalente.

Intrebare de baraj: exista persoane in MotoADN care sunt afiliate politic si incearca sa isi faca campanie politica printre motociclisti?

Ne bucura faptul ca ceea ce facem este vizibil. Avem o umbra in aceasta bucurie pentru ca se pare ca lumea este pusa doar pe dat cu pietre, si va rog sa nu luati asta personal, este doar o concluzie pentru ca in acest weekend am avut discutia asta cu foarte multe persoane . Totul era clar scris in site, dar cum este mai usor sa intrebi decat sa citesti o sa incerc sa reproduc aici argumentele. Scuze daca tonul este un pic deplasat dar vine din supararea ca putini sunt cei care intreaba daca pot ajuta cu ceva, in schimb sunt foarte multi care dau cu batul si apoi spun de ce au dat.

 

Dar haideti sa le luam pe rand:

1. Dvs spuneti ca:  "proiectul primariei nu zicea ceva de moto, zicea doar de auto" ... GRESIT!, gasiti la acest link motoADN la dezbatere publica vinieta oxigen  un articol publicat pe motoADN pe aceasta tema, articol ce are explicatii si un link catre documentul initial al primariei. In aceasta varianta initiala primaria a facut referire la "autovehicule cu masa maxima autorizata mai mica de 5t". In aceasta categorie conform definitiilor tehnice, din normele legale in vigoare,  intra si motociclete, scutere, tricicluri si motociclete cu atas. In concluzie norma includea si motociclete, scutere, tricicluri si moto cu atas

 

2. Dvs spuneti ca "Mai mult, nu se compara normele de poluare moto cu cele de auto. Nu sunt echivalente." este perfect adevarat si aveti chiar explicatii tehnice in articolul .. Mediul, primaria si motocicleta - explicatii despre poluare moto si vinieta oxigen Desigur ca normele euro de moto nu au legatura cu normele euro de auto dar primaria, nu a facut distinctie si a spus generic norme euro, ceea ce, juridic le include pe toate. Ar fi fost un motiv bun de atac in instanta dar pana la solutionare cineva trebuia sa platesca, iar solutia era simpla pentru caar fi specificat imediat si normele euro moto exchivalente, rezultatul fiind acelasi ... motocicletele platesc atata timp cat nu sunt excluse. 

Deci, aparent totul este ok, dar daca coroboram cu pct 1 de mai sus faptul ca motocicletele noi au euro4 si marea majoritate au euro3 ar fi insemnat ca mai toate motocicletele sa plateasca vinieta de mediu. 

 

3. "Intrebare de baraj: exista persoane in MotoADN care sunt afiliate politic"  - In motoADN nu facem discriminare politica, nu intrebam membrii daca au apartenenta politica si nu excludem membrii care au apartenenta politica.

INSA, nu lasam ca asociatia sa fie un mijloc de promovare politica. In schimb am vrea ca noi sa beneficiem de ajutorul membrilor implicati politici - si asta pentru ca orice am vrea sa facem/ sa schimbam ajunge pe masa unor decidenti politici - fie ca vorbim de program rabla, fie ca vorbim de vinieta oxigen, fie ca vb de conditii speciale pentru parcare, fie ca vorbim de acces pe banda de autobuz, fie ca vorbim de modificare codului rutier pentru line spliting ... si exemplele pot continua.

Desigur ca multora ne place sa mancam usturoi fara sa ne miroasa gura dar asta nu se intampla aici, jos, pe pamant. Speram ca intelegeti ca nu facem politica, nu vrem sa fim o asociatie implicata politic dar vrem sa fim ajutati politic iar asta este o linie foarte fina care consuma multa energie.

 

4. ati intrebat daca " incearca sa isi faca campanie politica printre motociclisti? " ... raspusul la intrebarea dvs este NU, nu avem cunostinta de asa ceva, iar daca cineva o face, o face fara acordul nostru! 

Trebuie sa recunoastem ca din pacate nici un politician nu vreun interes fata de acasta comunitate, sau cel putin nu acum. Asteptam insa momentul in care se va intampla asta, pentru ca va inseamna ca suntem o comunitate care conteaza, iar asta ne poate ajuta in proiecte locale sau nationale.

 

Plecand insa de aici am si eu o intrebare pentru dvs ... ce parere aveti daca aceasta comunitate moto - cu bune si rele - ar fi un punct de referinta asa cum este un sindicat din transporturi sau un sindicat din invatamant ... si astfel orice partid ar simti nevoia sa spuna ceva de moto pentru a castiga voturi de la motociclisti ? Cred ca a venit timpul sa constientizam ca putem fi o forta si ca voturile noastre conteaza daca le folosim inteligent.

Voturile nu sunt facute sa le tii in buzunar si sa te lauzi ca " EU nu dau votul meu!!!" ci sunt facute ca sa il dai celui care spune ceva despre durerile sau pasiunile tale, celui care vrea sa iti faca viata mai buna pe un segment sau altul. 

 

ei bine .. ce parere aveti de asta ? ce parere aveti de o campanie de promovare a intereselor noastre ... " un motociclist, un vot!"

Editat de MotoADN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut MotoAdn ... din ce am citit mai sus eu tot nu inteleg ceva ... fara sa casăm ceva vechi , poluant , nesigur primim un eco voucher ? Cu ce ocazie se acorda acest eco voucher si ce criterii sunt sa beneficiez de unul ? 
 

In aceata situatie nu dispar de pe strazi motocicletele / scutere vechi, poluante , nesigure ca nu esti conditionat sa predai nimic ... 

 

daca se acorda ceva eu nu vad decat creșteri de preturi la scutere / motoare noi exact cum s a intamplat cu voucherele pt biciclete ale dnei Firea . Se intampla acum vreo 2-3 ani (cand s au acordat prima oara vouchere ) sa intreb la un magazin mare de bicle de reducerile de iarna si am primit raspuns de la vânzător ca nu fac nicio reducere ca oricum vin voucherele si le luam mai ieftin . 
 

aparand aceste eco voucher moca nu o sa aibe aceeasi abordare dealerii de scutere / motociclete? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, cosmin tudor a spus:

Salut MotoAdn ... din ce am citit mai sus eu tot nu inteleg ceva ... fara sa casăm ceva vechi , poluant , nesigur primim un eco voucher ? Cu ce ocazie se acorda acest eco voucher si ce criterii sunt sa beneficiez de unul ? 
 

In aceata situatie nu dispar de pe strazi motocicletele / scutere vechi, poluante , nesigure ca nu esti conditionat sa predai nimic ... 

 

daca se acorda ceva eu nu vad decat creșteri de preturi la scutere / motoare noi exact cum s a intamplat cu voucherele pt biciclete ale dnei Firea . Se intampla acum vreo 2-3 ani (cand s au acordat prima oara vouchere ) sa intreb la un magazin mare de bicle de reducerile de iarna si am primit raspuns de la vânzător ca nu fac nicio reducere ca oricum vin voucherele si le luam mai ieftin . 
 

aparand aceste eco voucher moca nu o sa aibe aceeasi abordare dealerii de scutere / motociclete? 

Programul nu este definitivat, fiind inca in discutii. Din cele comunicate pana acum cu Agentia Fondului de Mediu si Ministerul mediului Propunerea este ca voucerul sa se acorde pentru achizitia de moto/scutere noi fara a fi necesara casarea unui autoturism sau motocicleta veche.

În ceea ce priveste temerea ca odata aparut voucerul o sa creasca preturile, nu cred ca este o temere reala. Din cate stim dealerii ar fi bucurosi sa vanda mai multe bucati pentru a creste piata nu neaparat sa vanda cu un profit mai mare. 

Acum 15 ore, Christian 1 a spus:

MotoADN,ce spuneti de o petitie legata de subiectul acestui topic?:

 

Este o discutie lunga. Vrem sa ne implicam in acest subiect si multe altele legate de codul rutier dar inca adunam date, argumente si probleme. Deasemenea incercam sa ne dam seama la fiecare problema semnalata care este lucrul de la care a aparut acea problema. La fel si pentru trotinete - adunam informati di europa referitor la modul in care sunt reglementate si deasemenea incercam sa vedem care experienta locala din folosirea acestor trotinete electrice. 

Cu siguranta o sa revenim acestui subiect pentru ca este unul de extrem interes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, caracterincompatibil a spus:

Cat se estimează că o să fie valoarea voucherului?

 

Inca nu stim pentru ca este in discutie. Noi am propus o valoare de 1.200eur pentru voucerul eco-moto si inca 450eur pentru voucerul eco-moto-bonus pentru cele care au emisii sunb anumite limite ( rin principiu scutere mici de pana in 300cmc)

 

Tocmai am trimis un newsletter  din partea motoADN pentru toti membrii semnatari ai petitiei. In el am inclus maimulte detalii. Pentru cei care nu l au trimis las aici un link catre el. - comunicat motoADN- status program rabla

Acum 1 minut, Christian 1 a spus:

MotoADN,multamn fain de raspuns.

Va pot spune din discutiile purtate pana acum ca este un topic deschis si destul de aprins la nivel de Europa. Toate tarile vor sa reglementeze cumva trotinetele electrice pentur ca lucrurile incep sa scape de sub control ... si aici na refer la accidente cu vatamari corporale. Va tinem la curent cu ceea ce mai aflam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și nu luați în nume de rău impunsaturile și neîncrederea, unii au rămas cu amintiri și sechele de pe urma unei alte "asociații a motocicliștilor"... 

Țineți sus munca bună! cum zice Exarhu! 😉

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, einstein1984 a spus:

Va doresc mult succes cu acest proiect! 

 

Multumim si vă așteptăm alături de ceilalți membri autoDNA - primiți diverse beneficii și în acelați timp susțineți dezvoltarea motociclismului

Acum 2 minute, john17 a spus:

Și nu luați în nume de rău impunsaturile și neîncrederea, unii au rămas cu amintiri și sechele de pe urma unei alte "asociații a motocicliștilor"... 

 

Multumim mult pentru susținere. Suntem căliți dar câteodată este prea mult chiar și pentru noi. Mai ales ca nu am conditionat nimic de bani si totul se face din fonduri proprii. Chiar si pentru taxa de membru am incercat sa oferim beneficii care in final sa faca fiecare membru sa fie pe plus la sfarsit de an - asistenta rutiera, si card de benzina incluse in taxa de memebru fara sa mai punem la socoteala discounturile de la parteneri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ca ONG suntem nevoiți să interacționăm cu administrația publică locală și cu lumeapolitică în general. Numai așa putem apăra drepturile motocicliștilor. Stim ca suntem peste 150.000 de motociclisti in Romania dar câți oare mergem la vot ? Pentru a afla asta facem un scurt sondaj - nu vă ia mai mult de 30 secunde să raspundeți dar ne ajutați să aflăm cu adevarat daca ne pasă!

La acest link regasiti sondajul: https://motoadn.ro/motociclist-vot/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, Christian 1 a spus:

E politica,chiar daca nu vreti s-o numiti asa.

E nu fac politica. :)

 

Speram ca totusi ati fost la vot! multumim pentru feedback!

Acum 30 minute, robert23mg a spus:

Nici eu nu fac politica, am fost deja la vot, acum îmi caut adidași

Robert, chiar daca nu ne dam seama toti facem politică, într-o măsură mai mică sau mai mare. Este bine însă ca mergem la vot șii asta arată că ne pasă! Îți mulțumim pentru feedback si sperăm să găsești ceea ce cauți ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.10.2019 la 12:30, MotoADN a spus:

Inca nu stim pentru ca este in discutie. Noi am propus o valoare de 1.200eur pentru voucerul eco-moto si inca 450eur pentru voucerul eco-moto-bonus pentru cele care au emisii sunb anumite limite ( rin principiu scutere mici de pana in 300cmc)

 

 

 

Sa inteleg ca o sa pot cumpara un scuter electric de 3000 euro cu 1350 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am gasit articolul de mai jos, se pare ca se va concretiza curand:

 

Miercuri, 22 ianuarie 2020, a avut loc o întâlnire la sediul Administrației Fondului pentru Mediu al cărei scop l-a constituit introducerea programului RABLA MOTO începând chiar din acest an. La întâlnire au luat parte Președintele AFM, reprezentanți ai instituției, reprezentanții Asociației pentru Dezvoltarea Națională a Motociclismului-motoADN, precum și reprezentanți ai asociațiilor și cluburilor moto din România.

Programul RABLA 2020 urmează a intra în vigoare în primăvara acestui an, de-a lungul vremii dovedindu-și eficiența în crearea unui parc auto mai nou și mai puțin poluant.
În 2019, asociația motoADN a demarat o serie de acțiuni pentru crearea și implementarea programului RABLA MOTO. În esență, motoADN propune ca voucherele RABLA, obținute la casarea unei mașini vechi, să poată fi folosite și pentru achiziția de motociclete și scutere noi. În acest fel va crește impactul pozitiv al acestui program de protecție a mediului și se elimină discriminarea persoanelor care vor să achiziționeze o motocicletă, nu un autoturism, prin accesarea programului RABLA.
Pentru a intra în posesia voucherului, doritorii trebuie să dea la casat un autoturism uzat, potrivit proiectului prezentat de Asociația motoADN. După, pot cumpăra un scuter sau o motocicletă. Nu pot da la casat în schimb o motocicletă.
Cât despre valoarea voucherului, Asociația propune ca tichetul să aibă o valaorea apropiată de cea de la Rabla Clasic: 6.500 lei. Administrația Fondului pentru Mediu ar urma să decidă în ce mod vor fi acordate voucherele.

Stadiul actual – AFM: ”Motocicletele vor fi introduse în Programul RABLA”
Discuția de astăzi de la sediul AFM a fost una pozitivă, în urma căreia am primit promisiunea fermă că motocicletele vor fi și ele introduse în Programul RABLA, încă din 2020.
”În cadrul discuțiilor de astăzi am reușit să recuperăm timpul pierdut din cauza schimbărilor politice în a doua jumătate a anului trecut. Avem acum o promisiune fermă din partea Președintelui AFM și un proiect bine pus la punct pe care l-am transmis spre analiza AFM, împreună cu studii și analize la nivel european și național despre impactul pozitiv al motocicletelor și scuterelor asupra calității aerului”, declară Razvan PAVEL, Președinte al asociației motoADN.

Cum ar trebui să funcționeze RABLA MOTO
-voucherul RABLA MOTO se acordă la casarea unui autoturism uzat. Urmărim, astfel, înnoirea parcului auto prin înlocuirea unui autoturism uzat cu o motocicletă cu poluare redusă, dar și reducerea poluării produse de întregul parc de autovehicule prin scăderea timpului de ambuteiaj;
-din experiența derulării programului RABLA în anii anteriori, un număr semnificativ de vouchere rămân nedecontate, ceea ce înseamnă că această extindere nu va afecta programul RABLA existent, ci îl va extinde către mai mulți beneficiari și va elimina discriminarea persoanelor care doreau achiziția unei motociclete, nu a unei mașini;
-se estimează că un număr de 2.500 de vouchere ar acoperi nevoile pieței în primul an de funcționare a programului RABLA MOTO;
-voucherele RABLA MOTO pot fi folosite la achiziția de motociclete și scutere noi atât de către persoane fizice, cât și juridice, de la dealerii înscriși în program

 

http://www.motoroute.ro/motostiriprogramul-rabla-pentru-motociclete-ar-putea-incepe-in-primavara/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Este foarte progabil ca in urmatoarele doua saptamani sa aflam in sfarsit daca am reusit! 

Toate promisiunile oficiale sunt pozitive si avem indicatii clare ca programul rabla moto va face parte din programul rabla.

 

Pana atunci doresc sa va reamintesc de un sondajul de opinie lansat ieri, referitor la acordarea categoriei A1 pentru cei care au deja categoria B. Acordarea nu se face automat ci în anumite conditii ... nu sti care sunt inca dar trebuie sa propunem si sa luptam pentru ceea ce vrem, asa ca avem nevoie de ajutorul vostru pentru a ne crea o opinie. 

Gasiti aici sondaj motoADN 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este interesant ce zice ministrul pentru Digi și anume că suma este mai mică pentru a fi echitate între cumpărătorii de mașini și motociclete, care sunt mai ieftine și că suma ar fi in jur de 10%.

 

Probabil mai lucrează la conceptul din care calculează cei 10%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca la aceasta valoare a tichetului, programul pentru moto va avea un sfarsit lamentabil. De unde au luat informatiile complet eronate privind pretul unei motociclete noi (nivel mediu motorizare si echipare ) ? Pacat de munca si implicarea echipei de la motoADN.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...