Jump to content
CristiaNNNw0w

Problema pornire Kawasaki ER6N

Recommended Posts

Buna dimineata colegi,

Am si eu o mica problema cu motocicleta :(. Dupa cum spune si titlul este vorba de o Kawadaki ER6N din 2006.

Problema este legata de pornirea la rece; mai exact, atunci motorul este rece se tureaza singura pana undeva la 4000rpm pentru 40-50 secunde dupa care revine la turatia normala ~1300rpm.

Daca trag de mansonul de acceleratie in sens invers accelerarii in momentul in care motocicleta este la 4000rpm, coboara la 1300rpm cat tin de manson, daca ii dau drumul revine la 4000rpm.

De pornit porneste la sfert... 

Eu suspectez urmatoarele:

1. Senzor temperatura

2. Soc automat

3. Gripare a cablului de acceleratie ?!

 

P.s. tot incerc sa incarc un video si imi da eroare... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca-s cablurile de la acceleratie .(uns/ reglate, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Si eu zic la fel.

Cel mai probabil unul dintre cabluri trage invers, ca si cum accelerezi. Posibil sa fie rupte ceva fire si prinse in camasa fac un efect de arc.

Da-le jos, curata-le, greseaza-le si mare grija la montat.

 

Evental, in primul rand poti scoate capatul de la cabluri din partea motorului sa vezi daca mai face asa. Pornirea merge fara acceleratie asa poti sa vezi daca sta bine relantiul.

Edited by ruxi2k

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Lasa motorul asa ca nu are nimic!!! Nu este normal ce faci tu!. Arata timp cat este rece moto are coldstart facut cu motorul de STV,care ataca acceleratia atat cat trebuie sa fie turat pana sa incalzeste. Dupa ce s-a incazit motorul stv inchide acceleratia si atunci trece in relanti.

Tu pur si simplu tu fortezi motorul de stv sa se inchida,chiar daca el incearca sa tina relatiul crescut de coldstart.

Acum sincer nu inteleg de ce insisti sa strici ceva care functioneaza corect....

 

PS .Si destul de multa grija la sfaturi....nu intodeauna sunt cele corecte...

Edited by TNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar parea a fi o problema, acu na, si la mine la moto statea mai turata la rece da nu asa sus 4k 

 

Asculta de tng man, stie ce vorbeste, vezi si in manual daca vrei sa ai 2 surse. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da, are "soc automat". La rece turatia de "ralanti" e mai mare (nu mai tin minte cat era la al meu) da' 4k intr-adevar pare cam mult. TNG are totusi dreptate,  la cold start trebuie sa fie mai mult si probabil ca nu e o idee buna sa-l fortezi in jos. Din cate imi amintesc la mine era 2-3k vreo 3 minute si apoi revenea la normal.

Vezi in manual cat trebuie sa fie turatia la ralanti cand e cald ( 1300 cred ca e corect da' vezi sa fie atat nu 2000), daca e mai mare inseamna ca e reglat prost si probabil aia e cauza. E un surub cu arc pe dreapta. Daca atunci cand e cald porneste corect atunci probabil ar trebui s-o lasi asa.

Vezi si daca conteaza pozitia ghidonului, daca da atunci poate un cablu nu sta in pozitia corecta. Oricum, cauta in manual ca ala e "sfant".

 

 

Edited by Razen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tng, am tot respectul pentru tine, nu contest ce zici

Ideea este ca am exact același motor din acelasi an, care la pornire are soc automat si sta la 1500rpm timp de max 2 min. 

Ma retrag din discutie sa nu incurc oamenii! 

Numai bine! 

Edited by ruxi2k

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, CristiaNNNw0w said:

Problema este legata de pornirea la rece; mai exact, atunci motorul este rece se tureaza singura pana undeva la 4000rpm pentru 40-50 secunde dupa care revine la turatia normala ~1300rpm

 

Pentru cei care spun că problema e la cablu:

Dacă e așa, atunci de ce motorul revine la 1300rpm fără nicio intervenție?

 

OP: Las-o așa cum a zis George/TNG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RPM-ul de coldstart se regleaza dupa ce se sincronizeaza corpul si se face amestecul. Posibil la tine sa fie reglat mai sus,dar asta nu inseamna ca trebuie sa-l fortezi sa stea unde vrei tu.

Motorul de STV nu se gaseste usor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de sfaturi!

@TNG nu o fortez, am facut acum asta ca sa evidentiez comportamentul ei. In utilizarea zilnica nu intervin cu nimic, desi si mie mi se pare cam mult 4000rpm. M-am gandit ca poate e ceva de reglat, habar nu am, de aia am intrebat.

@Razen da, cand e cald motorul sta la ~1300rpm

Btw, pornirea la cald e perfecta.

Ma gandeam doar sa nu faca uzura aiurea la turatia aia la rece 😇

Multumesc mult inca o data! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai aici reglajul,la rece il setezi sa stea la rpm dorit. asta dupa ce faci sincronizarea si amestecul carburant.

er6.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urmarit la mine pornirea la rece. 

Maneta de acceleratie sta normal si cand e socul automat. Nu pot sa scad turatia. Turatia cu socul pornit e unxeva la 1300. Daca doriti pot sa fac si un filmulet. 

La mine socul astăzi a fost cam 30 de secunde. 

Spor! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, ruxi2k a spus:

Am urmarit la mine pornirea la rece. 

Maneta de acceleratie sta normal si cand e socul automat. Nu pot sa scad turatia. Turatia cu socul pornit e unxeva la 1300. Daca doriti pot sa fac si un filmulet. 

La mine socul astăzi a fost cam 30 de secunde. 

Spor! 

Nu maneta este actionata la cold start! Este actionat axul clapetelor de acceleratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, si in cazul de fata, axul transmite mișcarea prin unul din cabluri pana la maneta, nu? 

Oricum, ce vreau sa zic este ca nu e normal ca maneta sa stea accelerata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 14.05.2019 la 17:50, TNG a spus:

Ai aici reglajul,la rece il setezi sa stea la rpm dorit. asta dupa ce faci sincronizarea si amestecul carburant.

er6.JPG

Multumesc frumos!

Am sa revin cu update daca se modifica ceva.

Btw, surubul de langa este pentru reglajul turatiei la mers incet in gol, corect? Din cate stiu reglajul lui trebuie facut cu motorul la temperatura optima de functionare; la surubul indicat de tine banuiesc ca trebuie facut la rece ca sa fie sesizabila modificarea.

Acum 32 minute, ruxi2k a spus:

Pai da, si in cazul de fata, axul transmite mișcarea prin unul din cabluri pana la maneta, nu? 

Oricum, ce vreau sa zic este ca nu e normal ca maneta sa stea accelerata. 

Salut! Maneta nu se accelereaza, dar daca trag eu de ea in jos ca si cum as decelera(fara sa o misc, sau ma rog, insesizabil) scade. Ideea e ca maneta nu se misca cand turatia creste. Poti urmari videoul postat de mine pe la min 1:30 si daca te uiti la maneta atent cand scade brusc de la 4000rpm la 1300rpm nu se misca deloc.

Edited by CristiaNNNw0w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...