Jump to content
Sign in to follow this  
M!ha!

Prima mea calatorie moto internationala - sfaturi

Recommended Posts

 

La inceput de Iulie trimit mobra la Milano , ma sui in avion  si de acolo o sa umblu hai hui cu prietena pasager pana ajungem acasa. 

Traseul este AICI pentru cine este curios. Va fi modificabil din mers in functie de dispozitie . 

Pana acum doar am luat luat biletele de avion si am aranjat sa pun mobra pe trailer pana la Milano. 

Altceva nu am rezervat si nu rezerv. O sa oprim acolo unde ne place, cand ne place sau unde ne prinde noaptea. La pauze, scoatem echipamentul si sarim in mare. 

 

Ce recomandari aveti cei care ati calatorit international ?

Tocmai am aflat ca pot avea probleme cu toba aftermarket Leo Vince . Are ea o serie acolo insa nu stiu daca este omologata special ptr mobra mea si este destul de zgomotoasa chiar si cu db killer. Poate este asa, poate este partial adevarat , parerile sunt inpartite dar nu are rost sa dezbatem asta , o sa montez toba originala. Mai bine .O sa ma baraie mai putin in cap. 

Sunt tari care cer sa ai trusa sanitara, stingator , becuri de rezerva  sau alte dracii ? 

Cat de stricte sunt regulile de parcare in orase ? Cu sidecase-uri rigide poti depasi spatiul destinat ?

Exista vreo aplicatie pentru calatorii moto cu cazari moto-friendly si service-uri in caz de nevoie ?

Vrau sa inchei o asigurare de asistenta rutiera .Cine se descurca cel mai bine pe partea de moto  ? 

Alte sfaturi legislative,tehnice  sau logistice sunt binevenite. 

 

 

 

 

 

traseu.jpg

Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea din Croatia -coasta- pana la Bucuresti am facut-o noi saptamana trecuta.

Este superb pe coasta Croatiei si asflatul impecabil.

Nu stiu ce sa zic cu Zagrebu...si cred ca merita sa te duci mai mult prin Slovenia.

De curiozitate cat a fost sa trimiti mobra in Italy?

Edited by Ribo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma fiecare are anumite asteptari de la o astfel de plimbare.

Personal imi pare rau sa merg pe autostrazi cu mobra, mai ales cand trec pe langa niste drumuri frumoase de munte.

Sa ai la tine trusa medicala moto si 2 bucati veste reflectorizante. Daca nu  ai , da-mi un mesaj si iti dau eu o trusa medicala moto.

Si pune toba originala.

Eu as face o mica modificare a traseului: dupa ce vizitati pe Romeo si Julieta si apoi Palatul Dogilor as merge spre Nord prin Dolomiti, as ajunge si Austria, as merge pina la Klagenfurt - de ex. o duci pe doamna sa vada Minimundus, o sa ii placa cu siguranta - , iar apoi as cobora inapoi in sud spre Ljubliana. Daca doresti iti trimit niste variante de traseu, inclusiv ceva cazari.

 

Distractie placuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti face o asigurare pentru moto aici plus inca una medicala.

Imi vine acum in minte un kit de pana, verificat starea vremii si e bine sa ai echip de ploaie (sa fie), moto sa fie verificata inainte. Niste bani pusi deoparte in caz de ceva nasol (ca nu se stie niciodata), benzina si chef de plimbat ! La cele mai multe probabil te-ai gandit deja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tobă sport, nicio problemă prin Austria, Italia etc. Nici de veste nu a fost cazul. Poate am fost noi mai norocoși.

De curiozitate, de unde ai trimis mobra în Italia? Care a fost motivul?

Cât despre autostradă, din 50k km nu am 400 km de "mers drept". Unora le place, altora nu.

Asigurare moto la A24, ieftin.

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legislatia prevede sa ai vesta. Si trusa medicala. Germania si Austria. Nu stiu de Italia dar fiind norma UE posibil sa fie si acolo.

Faptul ca nu te-a intrebat nimeni nu inseamna ca nu trebuie sa le ai.

Nici de carnet nu te-a intrebat nimeni dar banuiesc ca ai. 😉

Cu toba sport ai avut noroc ca nu ai nimerit intr-un control. Vara se mai fac din cand in cand controale. Mai ales nemtii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ribo

Detururile cu Zagrebul si Ljubiana vor pica primele daca voi simti nevoia scurtez traseul pentru a merge mai lejer. 

Acestea le pot vedea si in citybreak-uri . Acum prefer sa merg prin sate si statiuni. 

De trimis mobra si bagajele de la Bucuresti la Milano este 250 euro si vine omul inclusiv sa ma ia de la aeroport. De la 60km distanta.  Este un pret bun daca faci socoteala cat te costa numai benzina pe 1800 km . 

 

@marianubs

Traseul conturat nu include Elvetia si Austria dar o sa pun toba originala.

 

@Silver Arrow

O sa vreau sa evit autostrazile cat pot. Le voi folosi doar daca nu am incotro sau daca mai intru in criza de timp.

Vestele reflectorizante sunt cerute pentru a le folosi in caz de pana sau sa le porti in trafic? 

O sa cumpar o trusa moto poate mai plec si alta data. Mersi frumos de amabilitate ! 

La Verona o sa ne oprim , pe langa Venetia o sa trec pentru ca avem mai putin de un an de cand am fost. Dolomitii as vrea sa ii fac candva cu bicicleta. 

 

@iulianserban

Mersi de sugestie cu asigurare.Am deja un kit de pana si am luat in calcul si bani de doamne fereste. 

Apropo de asigurare sanatate o sa fac demersuri si ne scoatem cardul european de sanatate.

 

@Lucian_M

Montez toba originala , nu am de ce sa  risc . Este si mai silentioasa.

O sa evit cat pot autostrazile. 

Mobra o trimit din Bucuresti ca sa salvez timpul si costurile asociate cu 1800 km  in plus. 

La A24 am mai facut pentru masina, ma gandeam la cineva specializat si pe moto astfel incat micile probleme sa fie remediate pe loc. Sa nu o suie pe platforma ca sa o duca in primul service pentru o siguranta arsa. 

 

 

 

 

Later Edit

Cardul european de sanatate il vom avea pe langa asigurarea faculatativa. 

 

Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tot ce s-a spus mai sus aș mai adăuga și eu încă un lucru pe care l-am auzit la alții mai pricepuți decât mine: e bine ca la numărul total de kilometri la care te gandești să mai adaugi încă 20/25%. Vor fi multe drumuri scurte pe care le tot faci acolo unde te oprești și, la final, se adună. 

Frumos traseu ți-ai ales.

Asfalt uscat și 0 incidente!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vestele reflectorizante sunt necesare in caz de pana.

Pentru mers pe moto iti recomand un ham reflectorizant, pentru siguranta voastra.

Gasesti la orice magazin cu echipament de protectia muncii. Sau la Hornbach de ex.

 

Distractie placuta !

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, M!ha! said:

ma gandeam la cineva specializat si pe moto astfel incat micile probleme sa fie remediate pe loc

A24 este ok si pentru moto, fac si depanari pe loc printre altele. Arunca o privire in linkul pus de mine (aceeasi treaba cu ce zice Lucian).

 

Taxe de drum daca exista pentru traseul tau, bani schimbati sau card?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat: de preferat cash. Am patit o chestie acuma 1 an in Suedia: benzinariile pe la aia sunt in mare majoritatea automate si nu le placea de cardul BRD sau ING de era sa raman in pana prostului. Ca nici nu sunt in zona euro sa fi bagat bancnote.

Asa ca mai bine cu banutii la purtator.

Card este bine sa ai, in caz de ceva sa ne dai contul si sa te putem ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vad ca vrei sa te duci pana in Frantzonistan , de la Genoa eu as merge in jos pe coasta spre Pisa  

 

minim 2-3 zile alocate pentru Venetia !

 

incearca sa planifici macar cu cateva zile inainte cazarea , nu e ca si cum ai putea dormi in masina... bagaje+pasager incepator .. oboseala .. sa nu faci din placere chin.

 

 ti-a zis Arrow.. cash si sa ai cateva carduri de credit (nu debit) adica mastercard nu maestro , visa, amex etc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@superbec

Prima idee a fost sa merg în jos pe coasta de vest spre Pisa pana la Napoli apoi spre Bari de unde sa trec cu Ferry la Dubrovnik. 

M-am răzgândit pentru în unele locuri am mai fost în altele pot ajunge în city break-uri pentru ca sunt aeroporturi peste tot pe coasta de vest a Italiei. 

 

La Veneția nu ma opresc, trec pe langa. Este mai puțin de un de când am fost. 

 

Carduri o sa avem 2 debit, 2 Revolut și unul de credit. Din păcate, nu sunt sub sigla diferita. Toate sunt Mastercard. O sa ținem vreo câteva sute de euro cash, ca am pățit sa pice rețeaua la Mastercard  când călătoream. 

Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as merge la Skocjan plus Postoina, Predjama si Bled in loc de Liubliana si Zagreb. Varianta cu intrare din nord in Slovenia iar mi se pare buna.

Drum bun si revino cu povesti!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 40 minute, superbec a spus:

 

 ti-a zis Arrow.. cash si sa ai cateva carduri de credit (nu debit) adica mastercard nu maestro , visa, amex etc.

 

Pai aici a fost si incurcatura mea: fix cu Mastercard mi-au tras-o.  Culmea este ca automatele de benzina au fost foarte fericite cu un card Mastero.

Banutul la tescherea e sfant.

 

Banuiesc ca mobra va fi revizuita cap-coada si pusa la punct.

Am un sfat urmare a unei experiente proprii: daca pui gume noi, baga mai intai niste drumuri prin RO sa vezi cum se comporta.

Eu mi-am pus gumele sambata la ora 11 si apoi am impachetat si am plecat. Eroare. Proaste gumele de mi-a tremurat ghidonul aproape 9000 km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

Am uitat: de preferat cash. Am patit o chestie acuma 1 an in Suedia: benzinariile pe la aia sunt in mare majoritatea automate si nu le placea de cardul BRD sau ING de era sa raman in pana prostului. Ca nici nu sunt in zona euro sa fi bagat bancnote.

Asa ca mai bine cu banutii la purtator.

Card este bine sa ai, in caz de ceva sa ne dai contul si sa te putem ajuta.

In Italia (2017) aveam deja 400 km facuti cu un rezervor si la nicio benzinarie nu mi se acceptau cardurile (VISA Electron si Mastercard, de la BT). Deja ma luase panica. Nu am vazut sa accepte plata in euro. Iar benzinarie cu operator nu am gasit decat pe la 440 km, cand deja ma gandeam sa stau cu sticla pe marginea drumului. Noi am avut cateva sute de euro, in bancnote nu mai mari de 100 euro, pentru cazuri de urgenta (cazare, in primul rand). Iarasi mi-au facut figuri cardurile la un hotel mare din Viena, unde Electron nu a mers din 3 incercari, iar Master abia la a doua. Deci as zice ca nu-i rau sa fie doua carduri din clase diferite. Noi le-am avut in lei, nu am observat costuri suplimentare.

Am avut la noi kit de pana (cu capsule de CO2), un set minimalist de chei si imbus, banda si fasete de plastic. Schimburile facute, motorul pus la punct, cauciucurile cu putini km). Nu ar fi rau sa strecori pe undeva si un mic manometru, rotile se verifica inainte de plecare, cu la vulcanizari, cand deja cauciucurile sunt calde.

Macar o lanterna sa o ai la indemana, de preferat de aia frontala.

Cabluri USB, un triplu stecher, niste sigurante de rezerva pentru motor.

 

Totusi cred ca esti oarecum presat de timp de nu iti doresti sa pleci cu motorul din tara. Eu nu as proceda cum o faci tu, dar alegerea este a ta. Ca ai niste costuri in plus cu transportul, cazarea si mancarea- corect. Insa pierzi cca jumatate de concediu cu expedierea motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motocicleta este în stare tehnica foarte bună.

Acum o saptamana i-am schimbat uleiul , filtrele, i-am pus chit de lanț nou, cauciucurile au dot august 2016 rulate mai puțin de câteva mii de km. 

 

@Lucian_M

Am kit de pana cu snur și cartuse co2. 

Sunt câteva scule in trusa motocicletei. Mai multe nu as lua... chem naibii asistenta rutiera în caz de ceva. 

 

Nu plec din tara cu motocicleta pentru ca avem 15 zile de concediu și vreau sa mergem lejer, sa ne relaxam, nu doar sa trecem prin locurile alea. Probabil o sa tai sa fie fix 3000km. 

Ultimii 1.000 km de la Budva la Bucuresti o sa ii fac în 3 zile. 

Raman 12 zile în care sa parcurgem 2000km. Teoretic ar fi câte 160km/zi. Adica fix pix. Asa cum am zis vrem sa facem baie, plaja, sa ne bucuram de locuri. Dacă undeva ne place mult mai ramanem o zi și fac apoi 320km. Insă nu mai mult de 4-5 ore pe zi calare pe mobra. Dacă plecam la 8:00 - 9:00, la 13:00 când vine căldura mare, sa mancam, ne cazam , vizitam în jur și ne relaxam pana seara.  

Cam asta este planul. 

 

Suntem diferiți ca oameni. 

Ma gândisem sa nu mergem chiar singuri si sa mai propunem unor cunoștințe vacanta asta însă am renunțat. Pentru libertatea de a alege sa faci ce vrei când vrei. 

 

 

 

 

Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact de aia mergem singuri și noi. Soția e cu vizitatul, eu cu plimbatul. O să fie fain, dacă și vremea ține cu voi. Dar câte o ploaie din când în când nu strică. 😁 Avem experiență la mersul pe ploaie. Și spray de impermeabilizare. 🤘

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 13.05.2019 la 12:46, Lucian_M a spus:

Am tobă sport, nicio problemă prin Austria, Italia etc. Nici de veste nu a fost cazul. Poate am fost noi mai norocoși.

 

Legat de toba: o data m-au oprit cu radarul (diferenta mica de viteza) dar in final nu i-a interesat sa-mi dea amenda, ei erau chititi pe tobe, au vazut ca am stock si mi-au urat drum bun. Am auzit si de caz cand moto a mai plecat de acolo doar cu platforma, pana la remedierea "problemei". Pe un prieten de-al meu (tot aici in Austria) l-au oprit si i-au facut ITP (erau cu masina specializata, faceau aleator) duminica, in mijlocul drumului, nu a contat ca abia isi luase GSA-ul si avea cca. 1000 km la bord.

 

Legat de veste: pe langa ce zice legea in fiecare tara in parte, este interesul tau sa te protejezi. Oricui i se poate strica motocicleta pe vreo autostrada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cardul european de sanatate nu e tot aia cu asigurarea, risti multe pentru 10 euro in plus...

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 13.05.2019 la 22:38, M!ha! a spus:

Nu plec din tara cu motocicleta pentru ca avem 15 zile de concediu și vreau sa mergem lejer, sa ne relaxam, nu doar sa trecem prin locurile alea. Probabil o sa tai sa fie fix 3000km. 

Asa cum am zis vrem sa facem baie, plaja, sa ne bucuram de locuri.

 

Atunci limiteaza-ti traseul la cateva zone... daca tot ajungi in Franta, stati mai mult in Franta, sa zicem o saptamana, ca este pacat, si de paradisul moto din munti, si de mare etc.

De la Bergamo ia-o spre Torino (autostrada ca sa scapi repede) si apoi intri in Franta pe Col du Montgenevre; apoi mancati o inghetata in frumoasa cetate de la Briancon unde va si intepati in RGA (Route des Grandes Alpes). Si de acolo "la vale" Catre costa de Azur, dar mai ramanesti 1-2 nopti in munti ca sunt o gramada de drumuri si pasuri frumoase.

De asemenea zona canionului Verdon si oraselul Moustiers-Sainte-Marie. Si ar mai fi multe de mentionat in zona...

Apoi sa ajungeti la mare unde sunt iar destule de facut/vazut/plimbat. Merita o tura si la celebrul Saint Tropez eventual.

Uite aici niste imagini si impresii de la una dintre turele organizate de mine in Alpii francezi.

 

Apoi va intoarceti fie prin Croatia, fie mai sus prin Dolomiti si Alpi. Toate merita parcurse mai pe indelete, nu pe fuga. Stati mai multe nopti in acelasi loc si relaxati-va, sa intelegeti ceva de acolo, sa nu faceti/desfaceti bagaje in fiecare zi, poate iesiti si mai ieftin asa. Oricum, ti-ai propus cam multe pentru o singura tura. Vreo 2-3 zile va trebui sa le aveti mai de alergat la intoarcere dar merita pentru a castiga timp frumos in alte locuri.

 Iar ce nu acoperiti acum, nicio problema, trebuie sa aveti ce face si in anii urmatori. Si tot asa, mai pe indelete...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, einstein1984 a spus:

cardul european de sanatate nu e tot aia cu asigurarea, risti multe pentru 10 euro in plus...

Am scris mai jos la later edit ca va fi pe lângă asigurarea de sănătate facultativa. 

 

@KHK

Traseul este orientativ îl customizez la fata locului. Mai sus reprezinta ideea cu care plecam în cap însă ne adaptam pe parcurs. Stam unde ne place cât ne place. 

Este și Saint Tropez pe lista, am uitat sa îl adaug pe schiță. 

 

O sa pun in bagaj și un kit de reparație cablu ambreiaj și accelerație. 

 

În afara traseului, dacă mai sunt sfaturi legislative,tehnice  sau logistice sunt binevenite. Mersi. 

 

 

Edited by M!ha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Mihai

Eu am fost plecat de paste pe traseul de mai jos.

Recomand asa:

-Dubrovnik 2-3 zile; Split 2 zile; Zadar 2 zile

-bifeaza pe traseu si Rovinj, Piran, Sibenik, caci sunt geniale

- drumul Sibenik - Dubrovnik mergi pe coasta, este genial peisajul, asfaltul, etc.

Parcuri nationale: Plitvice, Krka, Sveti jure

Vezi ca la Kotor, este o zona cu serpentine si un traseu genial.

Ljublijana si Zagreb, sunt orase frumoase ce merita vizitate, dar sunt capitale de stat si au suferit modificari pe parcusul anilor, aglomeratie, etc.

 

Legat de finante, recomand tuturor cardul Revolut, pt plati cu cardul ai comision zero si la cursul BNR !

 

P.S.: Eu daca as reface traseul, as alege ceva rute prin Bosnia + coasta croatiei pana la Italia.

 

traseu.thumb.PNG.5bb8ec945d366aa607cbf4dc01887588.PNG

 

 

Edited by DEX_TER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @DEX_TER

Am vazut ca linkul cu traseul din primul topic daca este  consultat de pe mobil da balarii. 

De Ljubiana si Zagreb m-am hotarat de acum . Pica! Raman orasele si statiuni. 

Rovinj, Piran, Sibenik cred ca le includ ca oricum merg prepoderent pe costa . Mersi de pont. 

Plitvice Jezera este superb , va trebui sa ma gandesc. 

 

Cardul revolut il folosesc. Cand am fost in  Maroc si-a aratat adevarata utilitate si mi-a economisit ceva bani. 

In Croatia, Bosnia ,si Serbia numai Revolut o sa folosesc. Muntenegru inteleg foloseste euro. 

 

In saptamana viitoare schitez un traseu mai precis. Sa nu includa autostrazi si sa fie cat mai pe coasta. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...