Sari la conținut

Aditiv restaurator motor - parere


Postări Recomandate

Multumesc! Poate nu stiai dar nimeni nu detine monopolul “teoriei”, iti recomand sa dai mai putin din clanta (taste) si sa incerci sa studiezi. Eu abia cand am deschis prima carte am realizat cat de prost sunt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 102
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 36 minute, yo4hgx a spus:

Multumesc! Poate nu stiai dar nimeni nu detine monopolul “teoriei”, iti recomand sa dai mai putin din clanta (taste) si sa incerci sa studiezi. Eu abia cand am deschis prima carte am realizat cat de prost sunt...

 

Mon ami, e bine ca stii sa citesti dar sa stii ca sa citesti informatia nu este de ajuns, ea trebuie citita, inteleasa si aplicata. Asa ca oricate carti ai citi daca nu intelegi ce scrie in ele le citesti degeaba, mai bine citesti Greuceanu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Așadar, ai rămas la Greuceanu și ai aplicat ,tot e bine, ce să zic...😁

Acum 17 ore, CornelProdan08 a spus:

 

Si in al treilea rand nu sunt blogger ci videograf. Si asta facem NOI motociclistii , daca tot ti-am starnit curiozitatea despre existenta mea. (Dar mai bine dormi ca maine intri la 8 ore iar , cetatean de rand)

 

Ce e cu atitudinea asta, domnule videograf? Tu nu ești cetățean de rând pentru că nu ai program de 8h? 😂 cu cuvintele tale, ce fel de cetățean ești, cetățene? 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Nguyen a spus:

 

Mon ami, e bine ca stii sa citesti dar sa stii ca sa citesti informatia nu este de ajuns, ea trebuie citita, inteleasa si aplicata. Asa ca oricate carti ai citi daca nu intelegi ce scrie in ele le citesti degeaba, mai bine citesti Greuceanu.

 

Prietene, eu ti-am atras atentia ca gresesti si ti-am explicat si de ce. Ce faci mai departe e treaba ta, legile fizicii si respectiv principiul ce sta la baza lubrificarii cuzinetilor-lagarelor arborelui nu se schimba. 

 

Sa fii iubit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, yo4hgx a spus:

Prietene,

 

Fizica e peste tot, asa ca ceea ce ai scris este o simpla platitudine. Mai interesant ar fi sa descrii invataturile deprinse din lecturile tale, daca nu poti cu cuvintele tale merge si un copy/paste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Nguyen a spus:

Sa-ti explic cum se intampla ungerea la nivel de cuzineti si de ce cuzinetii sunt moi iar arborele este dur. Materialele moi au porozitate mare in comparatie cu materialele dure, in aceste porozitati se aseaza molecula de ulei care este de forma rotunda (de aici si efectul de alunecare) si astfel arborele nu atinge cuzinetul.

 

Nu (mai) am ce sa explic, ai facut-o tu “perfect”! Si desi ti-am spus sa cauti pe google cum e cu  lubrificarea la cuzineti, tu o dai in continuare cotita cu Greuceanu si alte “platitudini de pe Tg. Ocna”. 

 

Am mai spus-o si o repet, fatabde regulile generale pe sectiunea tehnica posturile ar trebui moderate si functie de aberatiile tehnice... dar cine sa o faca? Uneori chiar moderatorii dau cu bata-n balta asa ca mai bine ma retrag.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, yo4hgx a spus:

 asa ca mai bine ma retrag.

 

Chiar te rog! Ar fi indicat sa mai revii doar cand ai o dizertatie pregatita pe acest subiect. Apropo, vezi ca in lubrifierea hidrodinamica exista  un element important: factorul de rugozitate. Cand o sa intelegi ce este asta o sa-ti dai seama ce am scris eu.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie un vlogger-prostituata ca sa vanda ce-ai scris tu acolo, desi finalul e corect. 

 

La 26.05.2019 la 8:27, Nguyen a spus:

 

Amice, aditivii fac un singur lucru, maresc vascozitatea uleiului si astfel reduc consumul de ulei. Sa-ti explic cum se intampla ungerea la nivel de cuzineti si de ce cuzinetii sunt moi iar arborele este dur. Materialele moi au porozitate mare in comparatie cu materialele dure, in aceste porozitati se aseaza molecula de ulei care este de forma rotunda (de aici si efectul de alunecare) si astfel arborele nu atinge cuzinetul. Daca in mers arborele ar atige cuzinetul s-ar uza complet ansamblul in cateva minute de functionare, din acest motiv cel mai mare procent de uzura se produce la pornirea motorului si nu in mers. La fel la piston si cilindru, cilindrul este honuit si are niste canale foarte fine orientate la 30-45 de grade in care intra molecula de ulei, pistonul la randul lui are niste canale foarte fine pe fusta pentru a reduce frecarea si pt a permite uleiului sa actioneze ca lubrifiant intre aceste canale. Si mai sunt multe alte exemple similare.

 

Deci in realitate nu trebuie depus nimic in motoare, exploatarea si intretinere corecta sunt de fapt "aditivul minune".

 

Macro-molecula de ulei nu e rotunda neam, e hidrocarbonata, cu lant lung. Cuzinetii sunt moi iar arborele dur tocmai ca sa se uzeze cuzinetii, nu arborele. Nu exista legatura intre duritatea unui material si porozitatea lui. Din nou, aberati balarii dimensionale - tolerantele sunt cu destule ordine de marime mai mari decat dimensiunile macromoleculelor, indiferent daca e vorba de pistoane sau cuzineti. Daca inlocuiesti molecula cu picatura, devine mai corect textul. 

 

Dar da, intretinerea corecta e aditivul minune. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.05.2019 la 8:27, Nguyen a spus:

 

Amice, aditivii fac un singur lucru, maresc vascozitatea uleiului si astfel reduc consumul de ulei. Sa-ti explic cum se intampla ungerea la nivel de cuzineti si de ce cuzinetii sunt moi iar arborele este dur. Materialele moi au porozitate mare in comparatie cu materialele dure, in aceste porozitati se aseaza molecula de ulei care este de forma rotunda (de aici si efectul de alunecare) si astfel arborele nu atinge cuzinetul. Daca in mers arborele ar atige cuzinetul s-ar uza complet ansamblul in cateva minute de functionare, din acest motiv cel mai mare procent de uzura se produce la pornirea motorului si nu in mers. La fel la piston si cilindru, cilindrul este honuit si are niste canale foarte fine orientate la 30-45 de grade in care intra molecula de ulei, pistonul la randul lui are niste canale foarte fine pe fusta pentru a reduce frecarea si pt a permite uleiului sa actioneze ca lubrifiant intre aceste canale. Si mai sunt multe alte exemple similare.

 

Deci in realitate nu trebuie depus nimic in motoare, exploatarea si intretinere corecta sunt de fapt "aditivul minune".

cromul e dur, dar poros...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt vândute de liqui moly în schimb!

E bine să avem puncte de vedere inginerești de la semidocți care utilizează principiul "dacă nu-i poți convinge, zăpăcește-i"! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, chv a spus:

cromul e dur, dar poros...

 

 

E foarte poros, de aia se face oglinda... tu ai pus mana vreodata pe o piesa din crom slefuita? Ai facut comparatie intre porozitatea unui cuzinet si porozitatea unei piese cromate? V-ati pus vreodata intrabarea de ce la arbore se pune cuzineti din material moale si nu otel sau fonta silicioasa?

 

Eu mi-am pus intrebarea si asa am aflat, citind ca sa-l citez pe yoforhasgeix, ca trebuie un material moale si unul dur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, einstein1984 a spus:

Si un cuzinet se poate lsutrui oglinda....

 

Da stimabile, dar stii bine ca cuzinetii care ajung oglinda sunt cei uzati, cuzinetul nou sau in stare buna nu prezinta lustruire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, einstein1984 a spus:

homeopatie pentru motoare. oare de ce solutiile astea minune nu sunt niciodata vandute de chevron, texaco, shell, castrol, firme din astea cu buget mare de cercetare? 

  Jocul arbore cuzinet e 20-40 de miimi, o molecula are cati angstromi (gen 0.0000000003 mm), nu e ca bila de rulment 

De ce esti rau? Tu si cu angstromii tai...

Avea omul explicatia minunata ca molecula de ulei care sta cuminte in gaurica din material si se da de-a dura ca biluta de rulment.

E chiar poetica imaginea moleculei pe umerii careia se invarte arborele motor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa ma supar pe tine. Nu ar fi corect.

Tu din punct de vedere emotional ai ramas undeva pe la nivelul unui copil de 8-9 ani.

Cum sa ma supar pe un copil pentru ceea ce spune?

Iar cultura tehnica ti-ai construit-o la nivel de Stiinta pentru Toti. Ceea ce nu este neaparat un lucru rau.

Dar asa cum ti-a mai spus un coleg pune mana pe o carte, lasa Wikipedia.

Avand invedere cele de mai sus imi este clar ca o discutie cu tine este inutila.

Drept urmare te las in pace in lumea ta, cu moleculele tale si cu''cricket-ul'' din trusa de scule.

Dar urmaresc ceea ce scrii pentru ca am impresia ca ma uit la ''Copiii spun lucruri trasnite'' si ma destinde.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să ne explice injineru' de servici cum e cu frecarea între arborele cu came și palierele sale de la motoru' de dacia 1300! Că acolo se freacă fontă pe fontă! :P

Parcă îmi aduc aminte că molecula de ulei e ca o coadă de purcel, nu sferică. Drept că memoria e infidelă și de genul feminin. :D

ENEOS rules, are extracție de petrol, prelucrare, rețea de distribuție! 🆒

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, john17 a spus:

Să ne explice injineru' de servici cum e cu frecarea între arborele cu came și palierele sale de la motoru' de dacia 1300! Că acolo se freacă fontă pe fontă! :P

 

Axul cu came se invarte cu jumatate din turatia arborelui si are forte mici asupra lui, deci se aplica alte treburi (regim de turatie, forte asupra lagarelor, costuri de proiectare si productie).

 

PS: Pana la urma cum e, te-ai lamurit cum e cu senzorii de kilometraj? Ca nu ai mai binevoit sa raspunzi desi aruncai cu sute de euro pe pariuri ridicole...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-aveam cum să mă lămuresc pt că știam! Fără gogu, wiki & co. Dacă vrei să îți explic și ție te poți înscrie la un curs tehnic!

Care e diferența între un arbore cu came care are cuzineți, unul care se învârte într-un lagăr de aluminiu sau direct în blocul de fontă? Lucios - rugos zici, tare cu moale? Da' molecula, tot sferică? Nu te obosi să ne împărtășești din vastele tale cunoștințe, impresia s-a produs oricum! :lol:

P.s. corect e ARBORE cu came, dacă îi spui ax pici la examen!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, john17 a spus:

N-aveam cum să mă lămuresc pt că știam! Fără gogu, wiki & co. Dacă vrei să îți explic și ție te poți înscrie la un curs tehnic!

Care e diferența între un arbore cu came care are cuzineți, unul care se învârte într-un lagăr de aluminiu sau direct în blocul de fontă? Lucios - rugos zici, tare cu moale? Da' molecula, tot sferică? Nu te obosi să ne împărtășești din vastele tale cunoștințe, impresia s-a produs oricum! :lol:

P.s. corect e ARBORE cu came, dacă îi spui ax pici la examen!

 

Manarele, daca tot esti asa istet ia explica (nu pentru mine) de ce arborele e facut din material dur si cuzinetii din material moale. Inchipuie-ti ca esti student, sau profesor, la Politehnica si ca trebuie sa dai explicatiile de rigoare. 

 

Astept!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu simt nevoia să mă dau mai deștept decât sunt, plus că ai explicat tu și nu-mi permit să te contrazic. Ți-am dat un exemplu în care nu e așa cum zici și aștept să mă luminezi că sunt confuz! :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, john17 a spus:

Eu nu simt nevoia să mă dau mai deștept decât sunt

 

Tu nu esti foarte destept, pana acum te-am prins in trei ocazii: cutiile de viteze automate pe care nu stii sa le folosesti desi te dai mecanic, nu stiai ca senzorii de ABS sunt folositi si ca senzor pentru kilometraj desi erai gata sa pariezi sute de euro pe treaba asta, cuiele pontou de carburatoare care dupa mintea daca nu inchid bine inunda filtrul de aer desi carburatoarele sunt prevazute cu preaplin iar acum te-ai bagat aiurea in seama pe tema lubrifierii lagarelor dar nu stiti sa sustineti prin argumente logice propriile afirmatii.

 

Nu te supara, dar esti slab si ca mecanic si ca troll.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce m-ai prins! 

1. Era vb de functionare, blocare trepte, nu de utilizare! Daca - doamne fereste - imi voi pierde integritatea fizica si voi avea nevoie de cv automata promit sa citesc manualul de utilizare.

2. N-o intoarce, pariam pe faptul ca exista f multe masini (și moto, că despre astea era vorba) echipate cu abs + senzor separat de viteza. Nu mai presupune tu cat stiu eu.

3. Din ce a postat colegul se pare ca tocmai din camera de nivel a ajuns benzina in filtrul de aer! Care camera chiar comunica (,) cu filtrul de aer pt a echilibra presiunea aerului.

Nu mai sunt slab nici măcar ca fizic! :lol:

Oricum d'ăștia ca tine țin vii în congelator!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, john17 a spus:

Ce m-ai prins! 

1. Era vb de functionare, blocare trepte, nu de utilizare! Daca - doamne fereste - imi voi pierde integritatea fizica si voi avea nevoie de cv automata promit sa citesc manualul de utilizare.

 

Hai ma las-o moarta, nu vezi ca o dai in prosteala? 

 

Acum 3 minute, john17 a spus:

2. N-o intoarce, pariam pe faptul ca exista f multe masini echipate cu abs + senzor separat de viteza. Nu mai presupune tu cat stiu eu.

 

Pariai pe dracu, tu sustineai ca toate masinile au senzor separat pentru kilometraj. Pe mine nu m-ai crezut dar a venit einstein1984 si a confirmat ceea ce spuneam.

 

Acum 3 minute, john17 a spus:

3. Din ce a postat colegul se pare ca tocmai din camera de nivel a ajuns benzina in filtrul de aer! Care camera chiar comunica (,) cu filtrul de aer pt a echilibra presiunea aerului.

 

Aiurea, ala chiar a spus ca a gasit membrana de la robinet sparta.

 

Acum 3 minute, john17 a spus:

Nu mai sunt slab nici măcar ca fizic! :lol:

Oricum d'ăștia ca tine țin vii în congelator!

 

Nu ma confunda cu Goe sau cu taica Silver.

 

PS: Astept pledoaria ta finala despre lubrifierea lagarelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...