Sari la conținut

accident in jud. Iasi


oziero
 Share

Postări Recomandate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 67
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 1 minut, leopold a spus:

Te-as fi invitat la circuit, sa testam teoriile si sa vedem cum e cu corneringul serios, insa vad la profil ca zice UK si pentru mine e cam departe :) Probabil ca ne intelegeam si mai bine fata-n fata.

Daca tu stii vreo varianta sa iei un viraj hotarat fara sa impingi zdravan in mana din interior, sunt si eu curios sa aflu.

 

Eu nu ma refer la initierea virajului ci la mentinerea sa pe trasa. Sigur, initial tragi de coarne invers ca sa inclini motorul insa dupa aceea controlezi totul din corp. Cu mainile cat mai lejer, sprijinte doar pe coarne, fara a aplica nici o forta. Daca te dai pe circuit nu ai cum sa nu intelegi ce spun... sau le faci instinctiv, fara sa te gandesti?

Acum 3 minute, dedant68 a spus:

Nu cred ca sotia conducea, articolele din Iasi prezinta  pe Tudor ca fiind conducator. 

 

Plm... jurnalism de rromania, in deschiderea acestui topic se face referire la un articol din care, citez: "Din pacate, in urma producerii accidentului rutier a rezultat decesul regizorului TVR Iasi Tudor Axinte si a sotiei acestuia care conducea motocicleta."

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, yo4hgx a spus:

Eu nu ma refer la initierea virajului ci la mentinerea sa pe trasa. Sigur, initial tragi de coarne invers ca sa inclini motorul insa dupa aceea controlezi totul din corp. Cu mainile cat mai lejer, sprijinte doar pe coarne, fara a aplica nici o forta. Daca te dai pe circuit nu ai cum sa nu intelegi ce spun... sau le faci instinctiv, fara sa te gandesti?

Asa suna mai bine, desi parca tot din mana interioara inchid trasa si din acceleratie o deschid. Da, e mult automatism, fireste, altfel pici :)

 

Ce probabil se cerea aici era strangerea virajului, insa na, e usor de vorbit de dinafara. Cine stie care a fost cumulul de greseli - noi vedem viteza si trasa. Daca te uiti la pozele din primul articol, starea mobrei si a masinii, etc, mai poti face niste presupuneri, insa doar expertiza tehnica ar mai putea adauga ceva. Au platit pretul maxim.

 

Dupa cum spunea cineva mai sus, atentie la viteza si la neatentie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, leopold a spus:

desi parca tot din mana interioara inchid trasa si din acceleratie o deschid

 

Stai asa... le ce "circuit" te referi? Sper ca nu Amkart... in care nu schimbi nici a 2-a?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, leopold a spus:

Motorpark

 

Tu te dai pe Adancata si nu stii inca cum se ia un viraj cu un motor sport?! Sincer, plateste un instructor, macar o zi... valoreaza greutatea lui in aur! Si nu o spun cu emfaza, eu nu am stiut cat de prost sunt pana nu mi-au deschis si mie ochii altii. Fa-o! Pana nu e prea tarziu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sena vs Schumacher... Editia de Romania. Care e mai bun? 

Acum 8 ore, yo4hgx a spus:

 

ABS-ul ajuta dar nu face minuni! Daca sari ca ghiolbanu’ direct pe frane fara a trece prin faza pregatitoare de transfer al greutatii te duci ca pe sanie cu tot cu ABS. 

Pe ce motor ai patit tu asta? Nu de alta dar eu acum 2 saptamani am facut cateva teste la ABS+cornering ABS pe motorul propriu(pe circuit) si sa fiu al naibii daca m-am dus sanie. Si pe cuvant ca am facut toate magariile posibile verificand anumite lucruri care ma interesau. 

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bun e ala care isi intelege limitele si mai ales lipsa de experienta si nu se avanta in polemici doar de dragul contrazicerii! 

 

Mai bun e ala care are rabdarea sa poarte un dialog cu cei care cred ca le stiu pe toate, cel putin pe forum, in speranta ca poate salva o viata!

 

Mai bun e cel care stie ca are ceva de invatat de la oricine, indiferent de varsta sau background!

 

Si ca sa vorbesc pe limba ta, mai bun e ala care nu se pisa pe oricine gandeste altfel decat el!

 

Te recunosti? Nu prea cred...

 

 

Acum 13 minute, george05 a spus:

Sena vs Schumacher... Editia de Romania. Care e mai bun? 

Pe ce motor ai patit tu asta? Nu de alta dar eu acum 2 saptamani am facut cateva teste la ABS+cornering ABS pe motorul propriu(pe circuit) si sa fiu al naibii daca m-am dus sanie. Si pe cuvant ca am facut toate magariile posibile verificand anumite lucruri care ma interesau. 

 

 

Here we go...

 

Bine tata, esti cel mai mare barosan pe circuit!

 

Ai ceva de comentat on topic? Ca motorul implicat nu avea nici abs, nici “cornering” abs, si nici nu era pe pista.

 

Vrei sa-ti incordezi muschii? Pune-te cu cei pe masura ta! Si in nici un caz pe un topic de accident cu pierderi de vieti umane!

P.S. si nu mai edita posturile ca nu mai intelege nimeni nimic din discutie... asta daca ai vreo intentie de dialog!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atatea confuzii si jumatati de adevar legate de un subiect, n-am vazut nici la cercul UFOlogilor! 

 

Se cade si cu ABS, si cu cornering ABS, si cu mama sistemelor! Racerii, testati cornering ABS-ul pe strada, tati! Intr-o curba cu inclinarea gresita , pe o pata de motorina de cativa mp, insirata pe asfaltul ud de ploaie! 

 

Nu mai recomandati mobre cu abs incepatorilor, ci cursuri de instruire, sau macar practica personala INTENSA intr-un spatiu controlat!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, yo4hgx a spus:

Mai bun e ala care isi intelege limitele si mai ales lipsa de experienta si nu se avanta in polemici doar de dragul contrazicerii! 

 

Mai bun e ala care are rabdarea sa poarte un dialog cu cei care cred ca le stiu pe toate, cel putin pe forum, in speranta ca poate salva o viata!

 

Mai bun e cel care stie ca are ceva de invatat de la oricine, indiferent de varsta sau background!

 

Si ca sa vorbesc pe limba ta, mai bun e ala care nu se pisa pe oricine gandeste altfel decat el!

 

Te recunosti? Nu prea cred...

 

 

 

 

Here we go...

 

Bine tata, esti cel mai mare barosan pe circuit!

 

Ai ceva de comentat on topic? Ca motorul implicat nu avea nici abs, nici “cornering” abs, si nici nu era pe pista.

 

Vrei sa-ti incordezi muschii? Pune-te cu cei pe masura ta! Si in nici un caz pe un topic de accident cu pierderi de vieti umane!

P.S. si nu mai edita posturile ca nu mai intelege nimeni nimic din discutie... asta daca ai vreo intentie de dialog!

Ok, my bad ca mi-am permis sa postez in asa maniera încât sa te simți lezat. Nu era vorba de cat sunt eu de bun, ci de niște sisteme de siguranta care tu sustii ca stii cum functioneaza. In fine, tu sa fii sanatos. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, yo4hgx a spus:

 

Tu te dai pe Adancata si nu stii inca cum se ia un viraj cu un motor sport?! Sincer, plateste un instructor, macar o zi... valoreaza greutatea lui in aur! Si nu o spun cu emfaza, eu nu am stiut cat de prost sunt pana nu mi-au deschis si mie ochii altii. Fa-o! Pana nu e prea tarziu...

E foarte bun sfatul si-l sustin. L-am urmat de multa vreme, cu mai multi oameni, si-am de gand sa continui. Cei mai utili bani cheltuiti in moto sunt pe cursuri si pe gume, dupa mine. Ma dau de placere, nu sa sparg timpul lui Muresan, ca atare n-am ajuns sa privesc o succesiune de curbe ca o singura curba cu raza variabila. 

 

Pe de alta parte, iti aduc aminte ca oamenii nu erau pe pista, nu erau pe sportiva, nu erau cu cotul jos, si mai erau si doi. Gumele le vezi in poza. Discutia noastra cu initierea virajului si hang over nu e prea semnificativa aici, n-ai spune? Daca ne-om intalni la vre-un circuit, ne vorbim noi la o bere care are chicken stripes mai late pe roata din fata, si probabil fara sa apelam la vocabular ca "emfaza" si semne de exclamare ;) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 
E greu de spus cu certitudine insa mie imi pare a "high-side" datorita blocarii franei spate . Cu putin efort se poate opri captura video la ultimul frame, unde motorul e deja cazut pe stanga, adica pe exteriorul virajului. Cand pierzi fata cazi pe interior...
 
 
acc.thumb.png.a594e87b1eae06635187ece83116ecf9.png
Nu văd să fi frânat nici high-side nu pare - văd o mișcare relativ uniformă a motorului. Mai degrabă pare că atunci când a văzut mașina a vrut să se îndepărteze de axul drumului și întors ghidonul spre dreapta in loc de counter-steering ( să împingă ghidonul din dreapta). La mișcarea asta te inclini dreapta dar dacă tragi ghidonul tot spre dreapta ( ca la viteze mici) roată față pleaca spre stânga și motocicleta cade pe dreapta. Pare aceeași situație ca în filmulețul pus de easy ride on

Trimis de pe al meu MI MAX 2 folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, yo4hgx a spus:

nu o spun cu emfaza, eu nu am stiut cat de prost sunt pana nu mi-au deschis si mie ochii altii.

 

Ti-au mai zis si altii dar te prindeai greu. Vorba aia, ca sa-ti dai seama ca esti prost trebuie sa-ti mearga mintea...

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu văd să fi frânat nici high-side nu pare - văd o mișcare relativ uniformă a motorului. Mai degrabă pare că atunci când a văzut mașina a vrut să se îndepărteze de axul drumului și întors ghidonul spre dreapta in loc de counter-steering ( să împingă ghidonul din dreapta). La mișcarea asta te inclini dreapta dar dacă tragi ghidonul tot spre dreapta ( ca la viteze mici) roată față pleaca spre stânga și motocicleta cade pe dreapta. Pare aceeași situație ca în filmulețul pus de easy ride on

Trimis de pe al meu MI MAX 2 folosind Tapatalk

Văd că am abramburit ceva: voiam să spun că dacă doar tragi de ghidonul drept crezind că o vei lua la dreapta atunci rezultatul e cel din imagine: cădere pe stânga motocicletei.

Trimis de pe al meu MI MAX 2 folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu serios, mai puteti ma specialistilor in a va da cu parerea? A naibii cum ne pricepem la toate: nunti, botezuri, inmormantari, circuite, mers agresiv, mers defensiv, motociclism, automobilism, tractorism, trotinism, trolism....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, cc's said:

Nu văd să fi frânat nici high-side nu pare - văd o mișcare relativ uniformă a motorului. Mai degrabă pare că atunci când a văzut mașina a vrut să se îndepărteze de axul drumului și întors ghidonul spre dreapta in loc de counter-steering ( să împingă ghidonul din dreapta). La mișcarea asta te inclini dreapta dar dacă tragi ghidonul tot spre dreapta ( ca la viteze mici) roată față pleaca spre stânga și motocicleta cade pe dreapta. Pare aceeași situație ca în filmulețul pus de easy ride on

Trimis de pe al meu MI MAX 2 folosind Tapatalk
 

se vede foarte clar urma de frinare a rotii,daca te uiti mai atent sau de mai multe ori

eu estimez ca roata spate s-a blocat,si asta combinata cu manevrarea gresita a ghidonului/inclinarii plus probabil un high-side ,i-a trimis drept inainte in masina respectiva :((

pacat,ca nu era o curba dificila si nici alte conditii agravante

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Exact asa sunt majoritatea accidentelor ...si grave si mai usoare .

Cumul de factori , greu de inteles, greu de explicat si fulgerator de rapid.

Dar...avem specialisti care le explica pe toate ...si unii dintre ei mai si morfolesc rahatul etern ca viteza/vitezanele ucid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun. Acuma dupa ce s-a prezentat virtuozitatea unor colegi, la ce trebuie sa aiba totusi grija mai tinerii nostri colegi vazand aceast accident tragic?

1-  sa cumpere mobre cu ABS sau nu?

Eu zic ca da, dar sa fie constienti ca si aceste sisteme electronice  au limitele lor

2 - sa inteleaga ca mersul cu pasager este altceva decat mersul singur pe mobra

3 - sa fie constienti ca atunci cand sunt cu pasager viteza trebuie sa fie mai mica pentru a putea face in timp manevre de corectie in curbe

4 - sa fie constienti ca trebuie sa te concentrezi la fel de mult la pilotare indiferent ca drumul iti este cunoscut sau nu

5 - sa inteleaga ca atunci cand esti obosit (oamenii veneau dupa o vacanta pe moto) este bine sa mergi un pic mai incet

6 - sa urmeze macar 1-2 cursuri de perfectionare pe circuit, evident sub indrumarea unui instructor. 

 

Si ca sa inteleaga lumea ca nu este un moft treaba cu cursurile, in Austria de ex. este obligatoriu ca in primul an dupa dobandirea carnetului sa faci o plimbare pe strada cu un instructor de scoala si sa te prezinti la un curs pe circuit. Cursul pe circuit a durat 9 ore, de la ora 9 dimineata la 6 seara cu o pauza de 1 ora la pranz. Teorie si practica. Si sa nu credeti ca aceste cursuri sunt moca. Costa vreo 200€. 

 

 Va las sa completati lista de mai sus cu ceea ce considerati de cuviinta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, Silver Arrow a spus:

Bun. Acuma dupa ce s-a prezentat virtuozitatea unor colegi, la ce trebuie sa aiba totusi grija mai tinerii nostri colegi vazand aceast accident tragic?

Tot ce enumeri tu acolo e perfect valabil. 

 

As mai adauga intelegerea profunda a faptului ca pasagerul isi pune efectiv viata in mainile pilotului. Si atunci cand sunt pasageri, si atunci cand iau pasageri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TETEA. a spus:

Nu mai recomandati mobre cu abs incepatorilor, ci cursuri de instruire, sau macar practica personala INTENSA intr-un spatiu controlat!

 

Asta tot incerc si eu sa scot in evidenta, nici mama abs-urilor nu poate salva un incepator.

 

Acum 2 ore, leopold a spus:

Daca ne-om intalni la vre-un circuit, ne vorbim noi la o bere care are chicken stripes mai late pe roata din fata...

 

Sunt prea batran sa mai intru in clinciuri din astea cu cine are "chicken stripes" mai late, pe circuit nu dau... dar o bere nu refuz. Poate vii la anul la TT?...

 

1 oră în urmă, cc's a spus:

Nu văd să fi frânat

 

Uita-te la poze, acolo se vede clar urma de franare de cativa metri buni...

 

Acum 37 minute, mihai c a spus:

eu estimez ca roata spate s-a blocat,si asta combinata cu manevrarea gresita a ghidonului/inclinarii plus probabil un high-side ,i-a trimis drept inainte in masina respectiva :((

pacat,ca nu era o curba dificila si nici alte conditii agravante

 

Curba nu era deloc dificila si nici viteza prea mare, aproape ca nu se explica ce s-a intamplat. Daca nu cumva din instinct, din locul pasagerului, Tudor (parca asa il chema) a incercat sa "corecteze" trasa iar sotia s-a panicat. Asta daca intradevar conducea sotia.

 

Acum 2 ore, george05 a spus:

Ok, my bad ca mi-am permis sa postez in asa maniera încât sa te simți lezat. Nu era vorba de cat sunt eu de bun, ci de niște sisteme de siguranta care tu sustii ca stii cum functioneaza. In fine, tu sa fii sanatos. 

 

Nu e vorba ca ma simt eu lezat sau nu, chiar nu vad rostul cocosismelor astea de mari raceri pe un topic de accident grav cu victime. Si pentru ultima data, nu sunt impotriva sistemelor de siguranta gen abs, tc, etc. ci afirm doar oricat de bune ar fi acestea nu pot substitui lipsa de experienta sau si mai rau, deprinderile gresite.

 

Acum 30 minute, Silver Arrow a spus:

Va las sa completati lista de mai sus cu ceea ce considerati de cuviinta.

 

Eu as adauga invatarea franarii. In special frana spate, care este de departe cea mai periculoasa comanda la o motocicleta si este motivul pentru care peste 90% din motociclistii implicati in accidente cad inainte de impact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx: esti singurul care a priceput ca ma dau cocos/racer/etc. Era vorba despre modul de funcționare al unui abs. Mod care, personal, mi se pare ca nu prea il intelegi. Cat despre moralitatea fiecaruia de a posta pe un topic cu victime, las-o asa cum a picat ca nu esti in masura sa dai lectii de moralitate. La fel cum nici eu, dar macar nu ma ascund dupa coada de matura. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...