Jump to content
Sign in to follow this  
oziero

accident in jud. Iasi

Recommended Posts

Acum 10 ore, yo4hgx a spus:

 

PMS - pre—menstrual syndrome

 

... ca tot nu stii despre ce e vorba!

Ok, daca ai problema respectiva, nu ne bagam, nu de alta, dar vad ca ca iti place sa te contrazici singur. Salut!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff...feriti-va de injiner!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yo4hgx: esti singurul care a priceput ca ma dau cocos/racer/etc. Era vorba despre modul de funcționare al unui abs. Mod care, personal, mi se pare ca nu prea il intelegi. Cat despre moralitatea fiecaruia de a posta pe un topic cu victime, las-o asa cum a picat ca nu esti in masura sa dai lectii de moralitate. La fel cum nici eu, dar macar nu ma ascund dupa coada de matura. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, cc's said:

Nu văd să fi frânat nici high-side nu pare - văd o mișcare relativ uniformă a motorului. Mai degrabă pare că atunci când a văzut mașina a vrut să se îndepărteze de axul drumului și întors ghidonul spre dreapta in loc de counter-steering ( să împingă ghidonul din dreapta). La mișcarea asta te inclini dreapta dar dacă tragi ghidonul tot spre dreapta ( ca la viteze mici) roată față pleaca spre stânga și motocicleta cade pe dreapta. Pare aceeași situație ca în filmulețul pus de easy ride on

Trimis de pe al meu MI MAX 2 folosind Tapatalk
 

true !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, yo4hgx a spus:

 

Asta tot incerc si eu sa scot in evidenta, nici mama abs-urilor nu poate salva un incepator.

 

Eu as adauga invatarea franarii. In special frana spate, care este de departe cea mai periculoasa comanda la o motocicleta si este motivul pentru care peste 90% din motociclistii implicati in accidente cad inainte de impact.

Aici depinde de situatie. In general ABS-ul ajuta un incepator mai ales la franarea spate care poate pune probleme pe ud sau ceva nisip. Dar ajuta si pe cate unul cu mai multi ani de motociclit, adica pe mine, care fara ABS faceam o tumba - franare brusca cu fata cu BMW-ul R1200RT. O situatie limita in care m-a ajutat si m-am bazat pe el, mai precis ca pot frana la blana. Si treaba nu a fost pe vreo sosea sau autostrada, ci in Bucuresti pe langa Casa Presei, la vreo 60 km/h.

 

Da, franarea trebuie invatata si pentru asta trebuie sa mai dai cate o tura pe la circuit sa faci ceva lectii cu un instructor care stie despre ce este vorba. Mai iti arata un film sa intelegi ce si cum. La fel studiezi intrarea intr-un viraj, comportamentul in timpul virajului si iesirea din viraj. Daca te uiti las OAMTC (e pe germana dar se poate intelege cam despre ce este vorba https://www.oeamtc.at/fahrtechnik/motorrad/aktiv-training-motorrad-11004968 )  la un curs se invata slalomul, virajele, franarea de urgenta,  evitarea si studiezi si ceva legat de fizica mersului pe mobra si ceva cu analiza de risc. Acuma fiecare trebuie sa decida daca merita sau nu sa dai 1000 Lei pentru asa ceva. Banuiesc ca in RO e mai ieftin.

 

In cazul accidentului de fata posibil ca ABS-ul sa ii fi putut "ajuta" in sensul ca nu cadeau inainte de impact si cine stie cum se terminau lucrurile la un impact calare pe moto. Oricum asta nu vom sti niciodata. Din relatare, colegul nostru a ajuns sub masina.

M-am uitat cu atentie pe calculator si intr-adevar moto pare ca s-a ridicat pe roata din fata.

 

Exact cum a spus @goe 75 - sa traiesti!  Si drumuri cu cat mai putini "camperi" ca ai avut dreptate ca sunt de groaza -  accidentul se intampla datorita unui cumul de factori, si intr-un timp atata de scurt incat notiunile de gandire, logica, evaluare etc nu isi au rostul. Doar reflexul  dat de experienta si inspiratia de moment si evident noroc cu carul.

 

@leopold faptul ca pasagerul este 100% dependent de pilot este primul lucru pe care trebuie sa il ai in vedere cand mergi cu pasager. Daca in masina exista centura, airbag, si o tabla de jur imprejur,  la moto pasagerul isi lasa integritatea corporala si viata in totalitate in mainile pilotului. De aceea mers mai incet, evitat manevre la limita, in general mai usor cu vitejia si mult mai mult cu responsabilitatea.

 

Revenind la acest accident, mai trebuie luat in calcul un factor: s-a constatat statistic ca majoritatea accidentelor la o calatorie lunga se intampla in apropierea destinatiei, mai ales in apropierea casei. Pilotul/soferul devine relaxat, stie ca aproape a ajuns, cunoaste zona si intervine scaderea atentiei si a concentrarii. Posibil ca in acelasi mod sa fi scazut concentrarea celui care pilota, nici nu conteaza cine a fost, si eu zic ca angajarea in curba a fost defectoasa din capul locului - respectiv a facut-o cu intarziere - ,  ceea ce a determinat ajungerea pe contrasens a mobrei.

Nu cred ca viteza a fost un factor important, cel putin asa pare din film ca se deplasau normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@george05 ti-am reprosat aroganta de racer pentru ca ai afirmat ca ai testat cornering abs pe motorul personal, pe pista... si cam atat. Nu ai impartasit nici o concluzie, nimic. Doar ataci si denigrezi fara a contribui constructiv cu nimic.

 

Concret, care e in opinia ta dinamica acestui accident si cum s-ar fi putut preveni?

 

Eu am intervenit pentru ca observ o tendinta a accidentelor moto in care se cade din frane, mai precis din frana spate, inainte de impact sau chiar fara factori externi, ca in cazul de fata.

 

Principala mea intentie este de a atrage atentia celor care nu folosesc in principal frana fata tot timpul, fie pentru ca nu cunosc tehnica, fie ca le e frica de ea. Folosind spatele frecvent devine reflex iar in caz de panica acesta are consecinte dezastruoase. 

 

Am spus ca abs-ul ajuta dar nu face minuni. La o franare de urgenta in care se foloseste doar spatele, de acord, abs-ul va preveni blocarea rotii dar per total eficienta franarii va fi cat, 25? 30? 35 % din ce se poate obtine prin actionarea franei fata sau combinarii? La asta m-am referit cand am afirmat ca chiar si cu mama abs-ului daca folosesti gresit franele te duci ca pe sanie... ma rog, poate nu e cea mai buna exprimare dar principiul ramane valabil.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, yo4hgx said:

@george05 ti-am reprosat aroganta de racer pentru ca ai afirmat ca ai testat cornering abs pe motorul personal, pe pista... si cam atat. Nu ai impartasit nici o concluzie, nimic. Doar ataci si denigrezi fara a contribui constructiv cu nimic.

 

Concret, care e in opinia ta dinamica acestui accident si cum s-ar fi putut preveni?

 

Eu am intervenit pentru ca observ o tendinta a accidentelor moto in care se cade din frane, mai precis din frana spate, inainte de impact sau chiar fara factori externi, ca in cazul de fata.

 

Principala mea intentie este de a atrage atentia celor care nu folosesc in principal frana fata tot timpul, fie pentru ca nu cunosc tehnica, fie ca le e frica de ea. Folosind spatele frecvent devine reflex iar in caz de panica acesta are consecinte dezastruoase. 

 

Am spus ca abs-ul ajuta dar nu face minuni. La o franare de urgenta in care se foloseste doar spatele, de acord, abs-ul va preveni blocarea rotii dar per total eficienta franarii va fi cat, 25? 30? 35 % din ce se poate obtine prin actionarea franei fata sau combinarii? La asta m-am referit cand am afirmat ca chiar si cu mama abs-ului daca folosesti gresit franele te duci ca pe sanie... ma rog, poate nu e cea mai buna exprimare dar principiul ramane valabil.

 

 

Culmea eu nu prea folosesc frana spate ..si cateodata chiar si in caz de ceva uit de ea ..pentru ca nu prea o folosesc. Am inceput sa imi propun si sa ma concentrez sa o adaug pe lista. Problema e ca la o motoreta am CBS si la alta nu :d 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, Ribo a spus:

Culmea eu nu prea folosesc frana spate ..si cateodata chiar si in caz de ceva uit de ea ..pentru ca nu prea o folosesc. Am inceput sa imi propun si sa ma concentrez sa o adaug pe lista. Problema e ca la o motoreta am CBS si la alta nu :d 

Daca vorbesti de CBS la BMW atunci intr-adevar franezi cu fata si de spate se ocupa mobra, dar daca ai o Honda cu C-ABS atunci franarea fata nu actioneaza si spatele, doar invers la franarea cu spatele se actioneaza si fata (sau la cele cu doua discuri de frana fata doar unul dintre etriere).

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Silver Arrow said:

Daca vorbesti de CBS la BMW atunci intr-adevar franezi cu fata si de spate se ocupa mobra, dar daca ai o Honda cu C-ABS atunci franarea fata nu actioneaza si spatele, doar invers la franarea cu spatele se actioneaza si fata (sau la cele cu doua discuri de frana fata doar unul dintre etriere).

bamveu bamveu....si ma ajuta fata si la spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yo4hgx: ți-am adresat o intrebare legata de abs la care inca nu ai raspuns. Apoi ți-am spus ca am testat ambele abs-uri pe motorul personal pe circuit(ca sa pricepi ca nu fac asemenea teste pe strada pt ca tin la viata mea, dar nu ai prins ideea, no problem) si ca nu s-a intamplat nimic din ce spuneai tu, deci ai si concluzia daca iti folosesti neuronii. Unde e aroganta in ce am spus? Ca te simti tu inferior/frustrat /atacat/whatever e strict problema ta.  Cat despre atac la persoana si jigniri, citeaza-ma și-mi cer scuze daca am făcut-o. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, george05 said:

@yo4hgx: ți-am adresat o intrebare legata de abs la care inca nu ai raspuns. Apoi ți-am spus ca am testat ambele abs-uri pe motorul personal pe circuit(ca sa pricepi ca nu fac asemenea teste pe strada pt ca tin la viata mea, dar nu ai prins ideea, no problem) si ca nu s-a intamplat nimic din ce spuneai tu, deci ai si concluzia daca iti folosesti neuronii. Unde e aroganta in ce am spus? Ca te simti tu inferior/frustrat /atacat/whatever e strict problema ta.  Cat despre atac la persoana si jigniri, citeaza-ma și-mi cer scuze daca am făcut-o. 

Baiatu, cu ce mobra ai testat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM-ul 690 smc r din dotare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

m-am tot uitat la filmuleț ... a ratat curba pur și simplu

cum și de ce și dacă ar fi făcut nu”ș ce... nu mai are importanță.

păcat de cei doi

Edited by chv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, george05 a spus:

@yo4hgx: ți-am adresat o intrebare legata de abs la care inca nu ai raspuns. Apoi ți-am spus ca am testat ambele abs-uri pe motorul personal pe circuit(ca sa pricepi ca nu fac asemenea teste pe strada pt ca tin la viata mea, dar nu ai prins ideea, no problem) si ca nu s-a intamplat nimic din ce spuneai tu, deci ai si concluzia daca iti folosesti neuronii. Unde e aroganta in ce am spus? Ca te simti tu inferior/frustrat /atacat/whatever e strict problema ta.  Cat despre atac la persoana si jigniri, citeaza-ma și-mi cer scuze daca am făcut-o. 

 

Nu stiu ce altceva as mai putea adauga, credeam ca am clarificat subiectul dar o sa repet pentru ultima data ca, chiar si cu ABS, daca se foloseste exclusiv spatele (fara a incarca furca si actiona progresiv frana fata) eficienta franarii este foarte diminuata, as aprecia la un 30 % maxim. Bineinteles, ma refer la motocicletele cu frane independente. Si da, initial am folosit expresia "te duci ca pe sanie". Daca tu ai descoperit un sistem abs sau un motor cu frane independente care franeaza doar cu spatele la fel de bine ca si cu fata sunt curios sa aflu.

Acum 4 ore, Ribo a spus:

Culmea eu nu prea folosesc frana spate ..si cateodata chiar si in caz de ceva uit de ea ..pentru ca nu prea o folosesc. Am inceput sa imi propun si sa ma concentrez sa o adaug pe lista. Problema e ca la o motoreta am CBS si la alta nu :d 

 

Eu folosesc spatele doar la vale, daca am deschis prea devreme gazul la iesirea din curba. In rest, in mod normal dupa 7-8000rpm frana de motor e mai mult decat suficienta ca sa nu mai merite sa-mi bat capul cu frana propriu-zisa. Ba chiar mi s-a parut prea violenta si am mai ajustat frana de motor din soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alta ordine de idei, stie cineva locul? E vreo succesiune de curbe care ar tenta pe cineva sa-si "optimizeze" trasa pe contrasens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vedem noi este finalul unei curbe negociate prost cu mult inainte!In imagine e doar disperarea impactului iminent cu masina care venea din fata!Si cu abs,impactul era imposibil de evitat!

Si fara pasager se ducea pe contasens!

Nici mama instructorului nu te poate invata sa eviti asa ceva!

Strada este diferita de circuit!Sunt prea multe variabile,necunoscute pe zeci sau sute de kilometrii!

Personal nu cred ca un instructor ma poate invata sa merg pe strada!Dar oricine crede sau simte ca un curs i-l poate ajuta este bine sa o faca!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instructorul te poate invata sa negociezi (cum spui tu) curba in mod corect.

Nu confunda instructorul de poligon care te invata strictul necesar ca sa iei carnetul cu un instructor de perfectionare.

Faptul ca la austrieci esti obligat prin lege sa faci cursurile in primul an de cand ai luat carnetul inseamna ca folosesc.  Faptul  ca esti atat de refractar la ideea ca mai ai de invatat cate ceva cat traiesti nu este in avantajul tau. Cu siguranta vei afla si tu ceea ce te poate invata un instructor doar ca uneori aceasta este calea mai dureroasa.

Ai deschis macar de curiozitate link-ul pus de mine mai sus va sa vezi ce inseamna un poligon adevarat si sa vezi un filmulet cu ce se face? Desi este in germana sunt convins ca te vei edifica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, yo4hgx a spus:

Eu am intervenit pentru ca observ o tendinta a accidentelor moto in care se cade din frane, mai precis din frana spate, inainte de impact sau chiar fara factori externi, ca in cazul de fata.

 

Principala mea intentie este de a atrage atentia celor care nu folosesc in principal frana fata tot timpul, fie pentru ca nu cunosc tehnica, fie ca le e frica de ea. Folosind spatele frecvent devine reflex iar in caz de panica acesta are consecinte dezastruoase. 

 

 

 

Eu am fost unul din ei, cei care au folosit abuziv spatele si au cazut "gratuit" fara sa sa fie impact, atunci cand am avut cazatura de pe valea oltului. Inca o data, apreciez efortul userului radioamator pentru a ma lamuri, la vremea respectiva, de ce am cazut. 

 

Toata stima si respectul!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, adiy32 a spus:

Personal nu cred ca un instructor ma poate invata sa merg pe strada!

Asta a fost din putul gandirii! Daca nu crezi ca un instructor te poate invata sa mergi pe strada, ce crezi? Ca fiecare se naste cu sac cam plin de mers pe strada in care mai pune doar de unul singur cate un bob?

 

Mersul pe strada implica multe componente. Unele se pot invata foarte bine de la instructorii de circuit - trasa, abordarea curbelor, franarea, etc. Altele se pot invata de la instructorii de siguranta: franarea de urgenta, controlul mobrei la viteze mici, etc. Altele se pot invata de la instructorii "curati" de strada - recunosc ca pe astia nu i-am incercat, insa am vazut ca unele scoli ofera serviciul asta: te duci cu un nenea la drum, si el iti spune ce nu faci bine si unde sa corectezi. Ultima categorie se invata cel mai greu, si anume cititul traficului. Cel mai bine inveti baza pe patru roti, dupa care incepi, cu prudenta, sa o adaptezi la doua. Dupa cum probabil stii deja, sunt soferi care se uita drept la tine si nu te vad. 

 

Intr-adevar, de la un punct incolo nu se mai poate evita buseala, nici cu mama instructorului. Cel mult c-o sa ejectabila. Figura e sa nu ajungi in punctul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Silver Arrow a spus:

Faptul  ca esti atat de refractar la ideea ca mai ai de invatat cate ceva cat traiesti nu este in avantajul tau.

 

Ai invatat ceva de la mine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

la naiba de vad ceva in mizeria aia de filmlet si voi va balacariti de 3 pagini. Intra unu iin cadru, iese larg si poc. Detai gen frana cu fata spatele, deloc, nu faceau countersteering cacao nu se disting acolo neam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, einstein1984 a spus:

la naiba de vad ceva in mizeria aia de filmlet si voi va balacariti de 3 pagini. Intra unu iin cadru, iese larg si poc. Detai gen frana cu fata spatele, deloc, nu faceau countersteering cacao nu se disting acolo neam

 

Pai normal ca nu vezi, e camera de supraveghere cu fps foarte mic... incearca sa opresti la o "poza" mai favorabila...

 

acc.png

Acum 21 ore, misionaru a spus:

 

Eu am fost unul din ei, cei care au folosit abuziv spatele si au cazut "gratuit" fara sa sa fie impact, atunci cand am avut cazatura de pe valea oltului. Inca o data, apreciez efortul userului radioamator pentru a ma lamuri, la vremea respectiva, de ce am cazut. 

 

 

A trecut ceva timp si sincer nu mai retin toate detaliile... toate bune? Ai gasit pe cineva sa te ajute sa reglezi suspensiile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...