Sari la conținut

Probleme directie R1


Postări Recomandate

Salutare, daca tot se sta in casa si e mai greu cu iesitul afara ... vin si eu cu o problema in speranta ca ma puteti ajuta cu niste sfaturi.

Am un R1 RN19, care imi trage dreapta in momentul cand las ghidonul liber, testat la diferite viteze (40-50-60-...-120) iar pe langa asta, la o viteza constanta de 120-130km/h in linie dreapta trebuie sa tin contra ghidonului pt a merge mobra dreapta.

Precizez ca asa am cumparat motorul si nu stiu daca a avut accident major sau nu.

Am fost la Yamaha la reprezentanta pt a verifica cei de acolo mobra iar in urma testelor verdictul a fost ca mobra e perfect dreapta ... de la juguri, telescoape, ax roata, janta fata, semighidoane (tot ce tine de partea fata) si ca sunt piesele originale (nu au fost schimbate)...cadrul nu este sudat si nu a avut lovituri... pe spate mi-au verificat doar daca este centrata roatat si cam atat.

Dupa ce am plecat de acolo, aceleasi simptome, nimic schimbat ... mobra tot trage usor dreapta. Tin sa precizez ca nu sare de pe drum in momentul cand las ghidonul liber dar un pic trage dreapta, atat cat sa fie sesizabil si deranjant.

Am tot cautat pe net si am vazut pe youtube metoda cu sfoara pt a verifica aliniamentul (https://www.youtube.com/watch?v=uDmn-zngFRY sau https://www.youtube.com/watch?v=RBxK-OQ--fg ... sunt mai multe ma rog :D ) si am zis sa incerc si eu sa vad ce iese ... am urcat-o pe stander, am pus ghidonul drept(la subler) si dai si masoara...in urma masuratorilor, surpriza roata fata este spre stanga.

Cand zic spre stanga ma refer la toata roata deoarece distanta in dreapta este mai mare si in partea din fata jantei cat si in spatele ei (vezi poza)

 

image.thumb.png.bb0c09b795645014083509b6ea89211c.png

 

Totodata am incercuti in poza cum se vede raportat si la furca traseul venind de la roata spate

Teoretic ar fi problema de la roata spate care nu este centrata, dar problema pe care o am eu este de cand am cumparat motorul si de atunci am schimbat si gumele, am intins si lantul, am reglat si roata spate etc...pun poza cu axul rotii spate

 

image.thumb.png.f702c9f44fa52ddfee0477b1f381e60e.pngimage.thumb.png.9b5266e8c4da57b1b171eb2b988af06f.png

 

Cum as putea sa verific daca e bascula dreapta/stramba ... cadrul deformat ? (cei de la Yamaha nu m-au convins)

Furca am servicesat-o saptamana trecuta crezand ca poate fi un factor (nu facusem inca aliniamentul rotilor) aia e, trebuia candva facuta si ea :)

 

Ma puteti ajuta cu niste sfaturi ce sa mai verific sau ce este de facut ?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-o pe rand: roata descentrata - necestia echilibrare, cauciuc deformat (incearca sa-l desumfli si apoi sa-l umfli la loc, dejantat si montat din nou), rulmenti jug cu probleme (fie uzati, fie strans jugul prea tare sau slabit), reglajele amortizorului de ghidon. Alte idei de garaj de spatele blocului nu mai am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Colegu, sunt multe modele care nu au roata fata perfect pe centru ...sunt si unele care nu au distantierele de la roata fata egale si daca cineva le-a inversat e mare deranj.

 

Daca rulezi pe un drum normal ( adica facut sa se scurga apa catre dreapta) se poate sa fie natural sa se duca motoreta catre dreapta in decelerare . Sa fii sigur de ce observi acolo trebuie testat si pe sens invers ( cand o poti face in siguranta ) sau pe un drum care are sigur inclinarea inversa.

 

 

Daca nu rulezi pe un cauciuc pe care l-ai avut cumparat de nou , eu iti recomand intai sa pui cauciucuri noi.

Daca as fi in locul tau as schimba si rulmentul de jug...dar la un mecanic adevarat , nu reprezentante ... 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tragand 2 rigle sau sfori pe lângă roata spate, lipite de flancurile anvelopei, roata față nu cade in centrul culoarului e deranj. Ca sa verifici cadrul ar trebui un dispozitiv care sa proiecteze pe sol axa pivotului (a rulmenților de jug) care la fel trebuie sa cadă fix in centrul culoarului. Pt astea trebuie sa fi 100% sigur că roata spate e dreaptă, ar trebui un "subler" cu 2 varfuri cu care să verifici distanța intre axul roții spate și cel al basculei pe ambele părți. Atenție că nici bascula nu e musai simetrică și o măsurătoare făcută cu ruleta te poate păcăli. 

Am avut caz de mașină de raliu care nu trăgea stg sau dreapta, înălțimea reglată și masele pe cele 4 roți echilibrate pe cântare, geometria făcută de n ori pe standuri care mai de care mai moderne, 3D, 4D etc., și tot vira mai bine într-o parte decât în cealaltă. În final cu rigla cu varfuri, sfori și rulete am descoperit o oală de amortizor față deplasată câțiva mm in urma vreunei izbe. Bănuiesc că reprezentanța moto nu are vreun astfel de stand care să verifice cadrul, așa cum sunt cele de redresat caroserii auto. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Pe orice sosea corect construita trage ghidonul sau volanul spre dreapta, soselele au inclinatie ca sa se scurga apa spre margini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, AdrianB1 a spus:

Pe orice sosea corect construita trage ghidonul sau volanul spre dreapta, soselele au inclinatie ca sa se scurga apa spre margini.

Sunt perfect de acord, dar sunt drumuri relativ "drepte" unde am testat mobra si trage dreapta. Spun asta in urma unui test facut fix pe aceeasi portiune de drum cu mobra mea la viteza X si cu mobra unui prieten care este tot un R1 RN19 iar cu a lui cand am mers avea acea tenta sa traga dreapta cand ajungea pe decelerare in jur la 40km/h, in schimb a mea indiferent de situatie o ia la dreapta.

 

Geo la ce ai zis tu sincer cred ca toate mobrele ar treb sa aibe aliniamentul rotilor drept (asa mi se pare logic mie)

O sa incerc sa testez si pe sens invers cand se mai imbunatateste vremea sa vad ce rezultat am

 

John, "deranjul" ala de care zici tu e problema pt ca nu sunt vre.un mecanic desavarsit dar mai am habar de una alta iar situatia pe care o am ma depaseste complet.

Sunt dispus sa merg la orice service/mecanic care ar putea sa depisteze problema.

Nu de alta ca puteam sa pun mobra la vanzare si sa iau alta dar imi place enorm motorul si as vrea sa il fac sa fie ce trebuie.

Editat de andreiispas79
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce gume ai si ce dot au?

Mergi la Balamuc, te rezolva el si daca ai roata stramba ti-o face Sirius tot acolo.

0767 855 797

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice asimetrie poate duce la tras intr-o parte.

O anvelopa naspa face probleme de aceste gem de nu iti vine sa crezi.

Incearca cu alte anvelope. Sa vezi daca problema persista.

Desi prima chestie de verificat ar fi sa faci o proba circuland pe contra-sens sa vezi daca trage stanga. Maxima atentie cand faci verificarea!!

Asimetrie, pe langa geometria fiarelor,  inseamna si orice pereche de piese care nu sunt la fel: arcuri, amortizoare, rulmenti, distantiere montate invers etc .....

O treaba de migala: te apuci sa demontezi, masori, verifici, inlocuiesti ce pare ca nu e in regula. Tocmai buna de facut cat sta mobra la iernat 😊

Ce faci cu mana ta, cu migala, nu o sa faca nimeni.

Nu stiu daca manualul acesta este bun, nu cunosc exact ce model ai.

http://www.journey.cz/moto/navody/Yamaha YZF-R1 02 Service Manual.pdf

Daca crezi ca mobra ta merita 200 lei poti cauta manualul potrivit ... https://haynes.com/en-us/search?query=yamaha r1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

@andreiispas79

 

Cu ani in urma am avut personal o motopartza care avea roata simetrica fata de aripa dar nu si fata de furca.

Ma refeream ca la masuratori sa fii sigur ca ai ales bine punctul de referinta.

 

Iar masuratorile cu sfoara erau pt Dacia 1300 , Lada , Voga...

Daca japonezu facea masuratori cu sfoara nu ne mai dadeam noi cu ele si lin zius de azi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, andreiispas79 a spus:

 

 

Ma puteti ajuta cu niste sfaturi ce sa mai verific sau ce este de facut ?

 

 

Aceeasi problema am avut-o cu un FZ6 Fazer acu ceva vreme. Ce a fost la mine in neregula? Roata spate!

Cand ai intins lantul, ai ajustat-o dupa gradatiile alea? Daca verifici de la axul furcii spate pana la axul rotii spate, sigur vei gasi o diferenta stanga fata de dreapta. Eu, cand am verificat, am gasit o mica diferenta, care facea sa traga stanga, la mine. Dupa care am reajustat cu masuratori de la axul basculei la axul rotii spate si, mergea sfoara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, goe 75 a spus:

Iar masuratorile cu sfoara erau pt Dacia 1300 , Lada , Voga...

Te uiti la campionatul de turisme? Să vezi ce verifică /reglează ăia geometria cu sfoara! Aparatele astea cu laser/3D/ȚD nu fac decât să ușureze muncs lui dorel. Iar pt moto eu unul nu știu să existe stand de geometrie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
16 minutes ago, john17 said:

Te uiti la campionatul de turisme? 

 

Dar tu ai vazut vre-un peco de oras care sa te alimenteze ca la curse? 

 

Daca vin la tine sa-mi rezolvi o problema similara si scoti sfoara...te strang cu ea de gat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, AdrianB1 a spus:

Pe orice sosea corect construita trage ghidonul sau volanul spre dreapta, soselele au inclinatie ca sa se scurga apa spre margini.

Pacat ca la noi gurile de canal sunt pe jumatatea drumului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca se discuta despre sfoara, voua v-ar trebui si niste sapun pt ca se vede ca nu stiti de ce se faceau geometrii la sfoara. In anii trecuti cand in Romania si Estul Europei in general nu prea existau dotari daca faceai reparatii ample care implicau si dereglarea geometriei o reglai cu sfoara ca sa poti duce masina pana la un atelier specializat care-ti facea geometria ca la carte. Pentru o deplasare de cativa kilometri pana la atelierul respectiv geometria la sfoara era suficienta, tot sfoara mai era folosita pt a se constata empiric daca sunt abateri mari la geometria rotilor dupa care duceai masina la un atelier specializat in geometria rotilor.

 

Vai de cwrul vostru, faceti umbra degeaba...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intai trebuie verificat daca sunt montate corect rotile si distantierele sunt de la modelul tau  , aliniamentul rotii spate se face cel mai bine cu laser, semnele alea de pe bascula sunt cateodata gresite(dupa cazatura probabil) .

 

 

o sa vi se para ciudat dar o diferenta de cativa mm intre centrul rotilor este acceptabila la multe motociclete si nu se simte , binenteles nu la un r1 , este inacceptabil.

 

exista masinarii care masoara cadrul dar nu cred ca in ro , Marolo test se numeste producatorul.

 

as incerca cu niste gume noi , dar daca ai intins bine sfoara aia cu sticlele .. cred ca ori ai jugul ori bascula indoita sau cine stie chiar cadrul.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e foarte ok sfoara , doar sa stii ce faci 

 

motocicleta trebuie sa mearga drept fara sa tii mainile pe ghidon , chiar si pe drum bombat   se poate corecta un pic din poponeata, daca simti ca ai prea mult de corectat ceva e in neregula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...