Sari la conținut

Alegere motor potrivit


Albert1995
 Share

Postări Recomandate

Salut. Stiu ca s.a pus intrebarea asta de 100 de ori. Am nevoie de ajutorul vostru in alegerea unui moto pt un incepator. Sunt aproapre de finalizarea scolii pt cat A. Am 25 de ani 1.73 si ultima oara vreo 84kg..tin sa mentionez ca am cat B fara incidente. Sunt constient ca nu am experienta si e cu totul altceva fata de a sta pe 4 roti. Sunt inclinat spre carenate ,spre o sportiva deoarece imi place pozitia in care se sta. Mobra as vrea sa o plimb  zilnic pe o distanta de 20 30 km spre job ,in oras, si ocazional drumuri in afara orasului. 

Bugetul meu pt una sh ar fii de vreo 7500lei max in afara de echipament. Nu sunt pretentios, dar prefer una de an mai vechi si mai ieftina, in caz ca o scap, ceea ce sunt sigur ca o voi face la un moment dat, sa nu plang dupa ea. Eu m.am gandit la un cbr f4 sau gsxr..ambele de 600, imi plac cum arata, in rest nu stiu mai nimic despre ele. Mentionez ca as dorii ceva cat de cat confortabil si pt prietena mea care o sa fie pasagera in majoritatea timpului. 

Editat de Albert1995
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca este destul de putin 7500lei dar nu vreau sa ma arunc cu capul inainte ..dupa 1 an ,2,3 o schimb cu altceva mai nou..pana capat ceva exp. Am un buget de 10.000lei dar vreau sa imi iau o casca decenta .

Acum 51 minute, john17 a spus:

Puțin, foarte puțin! 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei oras si vrei sportiva. Acestea doua sunt ca nuca n perete. NU au compatibilitate deloc. De ce? Pentru ca in oras iti trebuie o moto  manevrabila la viteza mica, cu raza stransa de virare, prietenoasa din pdv al aglomeratiei. O mai vrei si comoda pentru pasager, sportiva? comoda pentru pasager? nu prea?

AI putea lua ceva de genul honda f3, f4. Dar greu cu bugetul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, Adrian M. a spus:

Vrei oras si vrei sportiva. Acestea doua sunt ca nuca n perete. NU au compatibilitate deloc. De ce? Pentru ca in oras iti trebuie o moto  manevrabila la viteza mica, cu raza stransa de virare, prietenoasa din pdv al aglomeratiei. O mai vrei si comoda pentru pasager, sportiva? comoda pentru pasager? nu prea?

AI putea lua ceva de genul honda f3, f4. Dar greu cu bugetul...

Multumesc de raspuns.  Dupa cum am spus, dispun de suma de 10.000lei, nu stiu cat vine in E, presupun ca 2000, ce imi recomandati tinand cont ca o sa fie mai mult plimbari prin oras.. eu tot ma gandesc la f4 ..imi place cum arata si am vazut ca saua este una intreaga, nu una impartita. Si ca pasager o sa fie prietena mea pe distante scurte.. dar nu zi de zi. Am vazut f4 modelul pe carburatie din 2000. pe olx de la 1100e-1700e. Nu m.ar deranja daca ar fii zgariate pe ici pe colo ..doar motorul sa fie ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

7500 ron sunt suficienti pentru un f4 ...dar trebuie putintica rabdare si atentie la ce cumperi. Si restul de 2500 sunt suficienti pentru o casca decenta + o geaca decenta, sh+ o pereche de manusi.

 

Eu am un f4 si iti pot spune ca este perfecta pentru orice . Si in oras se descurca fenomenal . Motoreta mai manevrabila de atat au nevoie doar cretinoizii care se baga peste tot fara sa se asigure si dupa aia se plang ca a dat taximetristu peste ei.

 

Eu am 183 si la inaltimea mea este super confortabila in orice conditii . E ok si pentru pasagera. 

La inaltimea ta se poate sa se simta un pic faptul ca trebuie sa te intinzi un pic dupa ghidon, dar numai la viteza mica . La viteza de peste 80 nu are nicio importanta ( mai ales dupa ce mai inveti cate ceva despre cum.trebuie sa stai pe o motoreta).

 

La inceput o sa trebuiasca sa o iei usurel si cu atentie si fara pasagera pentru destul timp sa mai inveti cate cava din mersul real , nu poligonul de scoala. Chiar daca nu pare , motoreta este super capabila si foarte rapida . Cu experienta din scoala nu o poti contola la mers agresiv . In timp inveti se te poti bucura de o motoreta superba.

 

Bafta! 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Starcream a spus:

Eu as cauta un naked mai degraba. Hornet, bandit, zr7, z750, etc. Daca reusesti sa iei unul pe injectie, e ideal.

Vrea carenat.

1 oră în urmă, Albert1995 a spus:

Multumesc de raspuns.  

Ti a raspuns mai sus @goe 75, ia in calcul ce zice, tinand cont ca i proprietar de asa ceva.

Fix pe aceeasi logica ti-am sugerat si eu modelul. N-am mers, dar este foarte popular ca fiind bun la toate. SI e si carenat, sa intreaga, destul de spatioasa, pare a fi comod. Destui cai cat sa te si dai binisor,cred.

Legat de buget:

-pret echipament. Casca geaca manusi ghete macar=2500 lei, asa, mers pe ceva mai ieftin. 500 ghete, 300 manusi, 700 geaca, 1000 casca. Si asta fara pantaloni-blugi moto sau altele.

-pret verificare moto la service. NU o lua fara sa o verifici, mai ales ca te uiti la ceva mai vechi. Musai la service, inclusiv test compresie. COsta undeva la 300 lei, pe acolo. Dar merita.

-pret revizie si alte interventii, functie de stare. Un set anvelope 1000 lei, kit lant 500, o revizie-ulei filtre inca 600. PLacute, 350. REglat carburatie, intre 300-500 lei. Cam astea sunt preturile, asa, ca idee. Daca iei una obosita, le poti avea pe toate de facut.

 

Apoi, grija mare, la inceput mers in poligon, facut opturi, jaloane, franari. Dupa, plimbari scurte in afara orasului, sa te obisniuesti cu ea. Poate si un curs de siguranta, dar de acum la primavara. Costuri, intre 600-1200 lei, functie de curs-instructor-complexitate.

Succes!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

Vrea carenat.

Ti a raspuns mai sus @goe 75, ia in calcul ce zice, tinand cont ca i proprietar de asa ceva.

Fix pe aceeasi logica ti-am sugerat si eu modelul. N-am mers, dar este foarte popular ca fiind bun la toate. SI e si carenat, sa intreaga, destul de spatioasa, pare a fi comod. Destui cai cat sa te si dai binisor,cred.

Legat de buget:

-pret echipament. Casca geaca manusi ghete macar=2500 lei, asa, mers pe ceva mai ieftin. 500 ghete, 300 manusi, 700 geaca, 1000 casca. Si asta fara pantaloni-blugi moto sau altele.

-pret verificare moto la service. NU o lua fara sa o verifici, mai ales ca te uiti la ceva mai vechi. Musai la service, inclusiv test compresie. COsta undeva la 300 lei, pe acolo. Dar merita.

-pret revizie si alte interventii, functie de stare. Un set anvelope 1000 lei, kit lant 500, o revizie-ulei filtre inca 600. PLacute, 350. REglat carburatie, intre 300-500 lei. Cam astea sunt preturile, asa, ca idee. Daca iei una obosita, le poti avea pe toate de facut.

 

Apoi, grija mare, la inceput mers in poligon, facut opturi, jaloane, franari. Dupa, plimbari scurte in afara orasului, sa te obisniuesti cu ea. Poate si un curs de siguranta, dar de acum la primavara. Costuri, intre 600-1200 lei, functie de curs-instructor-complexitate.

Succes!

 

Multumesc mult de raspunsurile date, momentan mai am 2 iesiri in trafic, si cam aia a fost scoala. Deobicei sunt o fire cumpătată,  si am vazut cat de fina este o acceleratie , nici nu am degand sa ies pe bulevarde cu ea pana nu capat exp. Eu stau mai la perifieria Bucurestiului, undeva in Buftea... cat despre ghete am ceva cu protectii, urmeaza sa imi iau o casca pana sa imi iau motorul sa fiu sigur ca nu dau toti banii pe mobra...😁

Cat despre service..nu am idee unde as putea sa o duc sa o verifice, sunt service'uri dedicate sau la orice service?. Multumesc inca odata pt raspunsuri si pt timpul vostru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Intai ia-ti mobra si dupa iti zicem unde mergi cu ea ...la mecanic sau remat...🤣

 

In principiu , cel mai bun mecanic pentru f4/f4i este Clavi , din Buc . Pe langa faptul ca e foarte  bun mecanic , mobra lui personala de peste 10 ani este un f4.

 

Daca castigi la loto si iti iei ceva mai avansat , cu electronice , cel mai recomandat e TNG care are si cont aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Albert1995 a spus:

Eu stau mai la perifieria Bucurestiului, undeva in Buftea... cat despre ghete am ceva cu protectii, urmeaza sa imi iau o casca pana sa imi iau motorul sa fiu sigur ca nu dau toti banii pe mobra...😁

 

Cauta sa nu iesi cu mobra fara echipament complet ...... nu mai tin minte, dar la prima sau a doua iesire fara pantaloni, am "alunecat" pe un ciine, rezultatul a fost o mica entorsa/luxatie la genunchi. Nu vreau sa ma gindesc ce iesea daca nu le aveam pe celelalte.

Locatia tot in afara Bucurestiului (Berceni) ..... drum liber, frumos afara, etc. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Eu stiu pe unu care si-a purtat pasagera in siguranta pentru multa vreme , fara echipament. In saptamana in care in sfarsit, i-a luat o super geaca de piele din gama premium, a pirdut-o la o plecare de pe loc si si-a rupt fata mana ....

 

...deci de 1-1 ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pa langa ce ce au spus baietii pana acum, nu uita ca atunci cand mergi cu pasager(ă), ai dubla responsabilitate. Mergi cu ea pasager intr-un poligon sau parcare de supermarket, si fa cat mai multe manevre ca in scoala.
Cu pasager la drum lung e simplu (mai putin pe curbe stranse de munte), dar in oras la viteze mici, in trafic, trebuie sa fii obisnuit sa manevrezi mobra cu greutatea dubla. O sa fii nevoit sa opresti des si sa pui picioarele jos. La inaltimea ta probabil vei pune doar varfurile sau doar piciorul drept. Asta inseamna ca fara antrenament, greutatea pasagerei te poate dezechilibra.

Si inca ceva. Gasesti pe net felul in care trebuie sa se comporte pasagerul pe mobra, prietena ta e bine sa invete aceste lucruri, pentru siguranta ambilor. 
Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 28.10.2020 la 20:58, Albert1995 a spus:

Salut. Stiu ca s.a pus intrebarea asta de 100 de ori. Am nevoie de ajutorul vostru in alegerea unui moto pt un incepator. Sunt aproapre de finalizarea scolii pt cat A. Am 25 de ani 1.73 si ultima oara vreo 84kg..tin sa mentionez ca am cat B fara incidente. Sunt constient ca nu am experienta si e cu totul altceva fata de a sta pe 4 roti. Sunt inclinat spre carenate ,spre o sportiva deoarece imi place pozitia in care se sta. Mobra as vrea sa o plimb  zilnic pe o distanta de 20 30 km spre job ,in oras, si ocazional drumuri in afara orasului. 

Bugetul meu pt una sh ar fii de vreo 7500lei max in afara de echipament. Nu sunt pretentios, dar prefer una de an mai vechi si mai ieftina, in caz ca o scap, ceea ce sunt sigur ca o voi face la un moment dat, sa nu plang dupa ea. Eu m.am gandit la un cbr f4 sau gsxr..ambele de 600, imi plac cum arata, in rest nu stiu mai nimic despre ele. Mentionez ca as dorii ceva cat de cat confortabil si pt prietena mea care o sa fie pasagera in majoritatea timpului. 

 

Pasagera nu o sa fie prea multumita, probabil, pe un motor de viteza. Crede-ma, am testat pasagera si eu cu mai multe motoare. E adevarat, difera atat pasagerele, cat si riderii. Dar, o concluzie minimala: pasagera nu se simte prea bine pe o vitezana. Exista exceptii, sunt convins, sper sa fie si la tine adevarata exceptia :) Asta daca nu vrei sa scapi de motor...sau de pasagera...dupa caz.

 

Curiozitatea mea este daca ai apucat sa mergi in trafic cu o vitezana, mi-e greu de crezut ca ai avut asa ceva la scoala de moto, dar nu e exclus. Pentru ca, daca nu stii pozitia si mersul in oras pe o vitezana, s-ar putea sa te razgandesti repede. 

 

Nu de alta, dar in umila mea parere, o vitezana in mintile ei la bugetul detinut e mai greu de gasit decat un alt tip de motor. Oricum, primul motor este doar ca sa iti dai seama ce vrei de la sportul asta. As sfatui sa nu te cramponezi pe o vitezana daca nu stii cum este pe ea, daca nu ai mers cu una in trafic sau daca pasagera ta nu a mers cu una in trafic...ca pasagera...evident.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Rectific eu pt tine : HOBBY 

Sport ...foarte putini fac . 

 

Evident, am exclus ghilimelele presupunand ca se subinteleg :)

 

Sport...foarte putini fac, in general! Nu numai in materie de moto.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, misionaru a spus:

 

Pasagera nu o sa fie prea multumita, probabil, pe un motor de viteza. Crede-ma, am testat pasagera si eu cu mai multe motoare. E adevarat, difera atat pasagerele, cat si riderii. Dar, o concluzie minimala: pasagera nu se simte prea bine pe o vitezana. Exista exceptii, sunt convins, sper sa fie si la tine adevarata exceptia :) Asta daca nu vrei sa scapi de motor...sau de pasagera...dupa caz.

 

Curiozitatea mea este daca ai apucat sa mergi in trafic cu o vitezana, mi-e greu de crezut ca ai avut asa ceva la scoala de moto, dar nu e exclus. Pentru ca, daca nu stii pozitia si mersul in oras pe o vitezana, s-ar putea sa te razgandesti repede. 

 

Nu de alta, dar in umila mea parere, o vitezana in mintile ei la bugetul detinut e mai greu de gasit decat un alt tip de motor. Oricum, primul motor este doar ca sa iti dai seama ce vrei de la sportul asta. As sfatui sa nu te cramponezi pe o vitezana daca nu stii cum este pe ea, daca nu ai mers cu una in trafic sau daca pasagera ta nu a mers cu una in trafic...ca pasagera...evident.

 

 

La scoala avem un naked de la honda si unul de la yamaha daca nu ma insel dar nu stiu ce modele sunt.  M.am urcat pe un cbr f4i din 2006 la un prieten, dar doar m.am urcat ,nu si mers. Cat despre inaltime, ajungeam cu talpa jos. Iar ca pozitie mi se pare ok. Acum nu stiu daca dif este majora de la un f4i din 2006 la un f4 din 2000 . Iar ca pasager a fost mai greu la inceput, dar m.am obisnuit destul de repde prin jaloane cu persoana care avea vreo 80 de kg. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

La scoala avem un naked de la honda si unul de la yamaha daca nu ma insel dar nu stiu ce modele sunt.  M.am urcat pe un cbr f4i din 2006 la un prieten, dar doar m.am urcat ,nu si mers. Cat despre inaltime, ajungeam cu talpa jos. Iar ca pozitie mi se pare ok. Acum nu stiu daca dif este majora de la un f4i din 2006 la un f4 din 2000 . Iar ca pasager a fost mai greu la inceput, dar m.am obisnuit destul de repde prin jaloane cu persoana care avea vreo 80 de kg. 

 

Nu cred ca trebuie sa iti pui problema daca exista diferenta majora dintre un f4i sau un f4. Ci daca exista o diferenta, pentru tine, dintre un naked pe care l-ai avut la scoala si cu care ai mers in trafic si un f4i (sau f4). Nu inaltimea e problema aici, pentru ca, la vitezane ca si la naked, nu iti trebuie inaltime mare. Problema e la manevrabilitate, la consum, la confortul tau (avand in vedere ca te sustii in incheieturile mainilor si stai cu ceafa incordata ca sa tii capul sus, etc), la carenele alea pe care o sa le rupi in doua daca vei scapa motorul intr-o parte (si crede-ma, sunt sanse extrem de mari sa scapi motorul intr-o parte, chiar si de pe loc)...etc si etc.

 

Sfatul meu: ia-ti carnetul fara sa iti cumperi moto. Dupa ce ai carnetul in mana, testeaza motoarele pe care le vrei, plus inca cateva pe langa. S-ar putea sa iti schimbi parerea, de fapt as fi gata sa pariez pe asta.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...